nasirirani

Athlon X2 7750 BE و گشودن چهار هسته

Recommended Posts

در اوایل سال 2009,یک منبع کره ای افشاء کرد که با روشی آسان میتوان 4 هسته را در پردازنده های Phenom II X3 فعال کرد.
برخی بر این عقیده هستند که با فعال شدن 1 یا 2 هسته روی همرفته مرگ پردازنده های Quad Core دور از انتظار نیست!!

چندی پیش وب سایت GiggleHD.com گزارشی موفقیت آمیز مبنی بر گشودن 4 هسته در پردازنده Athlon X2 7750 Black Edition داد که برای پردازنده ای با قیمت حدود 60 $ جالب است.

شیوه کار شباهت زیادی به پردازنده های Phenom II X3 دارد:

1-ASRock A790GX/128M
2-فعال کردن Advanced Clock Calibration در BIOS Setup


GiggleHD.com

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جدی؟ از phenom ii x3 خبر داشتم اما x2 ؟! یکم بعید به نظر میرسه چون طبیعتا یک پردازنده دو هسته ای باید دو تا هسته داشته باشد نه بیشتر مگر اینکه amd خواسته تو وقت و هزینه صرفه جویی کرده باشه و یه پردازنده چهار هسته ای با معماری k10 ساخته و با دستکاری هسته ها در سه نوع چهار و سه و دو هسته ای عرضه کرده! کار عقلانی نکرده ولی میتونه فروش این شرکت رو در پردازنده های زیر 100 دلار به شدت افزایش بده. این در حالی است که پردازنده های دو هسته ای اینتل تا اونجایی که میدونم دو تا هسته دارن پس نمیشه این کلک رو بهشون زد!

اگر این کار موفقیت آمیز باشه من خودم خریدارش هستم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله بسیار عجیبه ... چون تعداد دو هسته در یک پردازنده تعدادی استاندارد است که و مانند سه هسته ای ها به تعبیری غیر استاندارد و عجیب نیست ... البته این سری پردازنده ها _فنوم65نانومتر) همان غلط نامنه ی سخت افزاری هستن که بد جوری ضرر داد اگر موضوع این تاپیک حقیقت داشته باشه پس نمونه های ارزانتر به صرفه تر هستن...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه احتمالی میدادم که با دیدن تصاویر گرفته شده بیشتر مطمئن شدم. وقتی اینو به چهار هسته ای تبدیل کردن اسمش که کامپیوتر میشناسه به amd phenom fx-7750 تغییر یافته این یعنی چنین اسمی قبلا در حافظه پردازنده تعریف شده که اگر چهار هسته فعال بود این باشه وگرنه برای دو هسته بنویسه amd athlon x2 7750 و این نتیجه رو میتوان گرفت که amd یک پردازنده چهار هسته ای ارزان قیمت ساخته و فعلا بصورت دو هسته ای عرضه کرده تا بعد سر فرصت نمونه چهار هسته ای رو که برگ برنده در مقابل اینتل باشه بفرسته بازار!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.