alamoot

نقد تحریفات مستند دفاع مقدس

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

اگر انتقاد کنیم و خوبی های عوامل تهیه برنامه رو نبینیم من هم میتونم بگم چرا در بخش مربوط به عملیات بدر از شهید باکری جز این جمله "شهادت مهدی باکری فرمانده لشکر عاشورا از نکات به یاد ماندنی بدر است!" و عدم اشاره به لشکر خط شکن عاشورا و اهمیت عملیات بدر میتونم واقعا انتقاد بگیرم که نتونن تهیه کنندگان برنامه جواب بدن ولی این رو میزارم به حساب بی تجربگی و عجله در تهیه و کنار هم گذاشتن فیلمها. هر چند باید گفت شهادت باکری از نکات جالب بود؟ شهید شدن نکته جالبی است؟ کی این متون را نوشته؟ تو مراسم ختم پدرش بگن جالب شد مرد به یاد ماندنی هست نویسنده این جمله چه حالی بهش دست میده؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]درجه شما در این سایت سرهنگ هستش شما خودتون رو بزارید جای یه سرهنگ ارتشی که توی 8 سال جنگ تحمیلی حضور داشته وقتی که این مستند رو ببینید چه احساسی بهتون دست میده آیا به این فکر میکنید که چرا ارتش با این قوانین دست و پا گیرش اجازه نداده یک سری اسناد پخش بشه یا اینکه تصاویر ارتشی توی ارشیو صدا وسیما نیشتش من عرض کردم از یک ارتشی بپرسید چون تا حدودی به مساله واقفم من تایپک ارسالی رو بارها خوندم و در کل منظور نویسنده رو فهمیدم می بینید که نویسنده داره زور میزنه که بحث انتقاد از این مستند رو به جاهای دیگه نکشونه ولی نمیشه با دقت لطفا بخونید حتی اگه شما بگید با تمام عوامل ساخت این مستند صحبت ومصاحبه کردید آیا باز اثری داره چون وقتی که یک نظامی ارتشی داره این مستند رو می بینه احساس میکنه که نسبت بهش کم توجهی شده بدون شک نویسنده زیاد کاری با این مستند نداره چون اجر زحمات روخداوند خواهد داد ولی بعضیاز قسمتها حرفهائی رو داره می زنه که احساس کرده می تونه توی لای این نقد بگونجونه تا حرفاش به گوش ما برسه در هر حال من حاضرم هر جا که بگید با هاتون بحث کنم نماینده هم نیستم[/quote]

من دلایل کم جلوه نشون دادن ارتش رو ذکر کردم . برام جالب بود که دوباره ببینیم. اگر اشتباه نکنم چند هفته قبل از توزیع اون دی وی دی اون رو برام اوردن. ولی باز هم دیروز بخشهای اول تا چهارم رو مرور کردم. میخواستم نمونه ها رو با ذکر دقیقه و قسمت بنویسم که دیدم که تکرار مکررات هست.

در قسمت دوم در سال 59 رهبر کبیر انقلاب در نماز جمعه از سرهنگی ارتشی یاد میکنن که با گریه خوستار اعزام به مناطق جنگی شده . و از تمام ارتشیانی که حاضرند جانشون رو فدا کنند تشکر میکنن و ......

نکته ای که من اصرار دارم این هست که هیچ غرض ورزی در پشت ساخت این مجموعه نبود. نبود تصاویر ، کار باعجله ( این مجموعه همراه با تصاویر جدید ضبط شده با تحقیقش حدود 1 ماه طول کشی)د که در عینی که جالب در اومد و تقدیر و تشکر رهبر انقلاب رو در پی داشت بازهم کمبودهایی حس میشه ولی اینکه بخوایم نام تحریفات رو روی این زحمت عزیزان بذاریم کمی بی انصافی هست.

در عین اینکه صدا و سیما در مناسبتهای مختلف در سالروز عملیاتهایی که ارتش شرکت داشته تقدیر و تشکر کرده/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.