Azarakhsh

دستگاه ريه مصنوعي رونمايي شد

Recommended Posts

به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، محققان ايراني به دانش فني طراحي و ساخت ريه مصنوعي با استفاده از فيبرهاي غشايي شدند كه با دستيابي به اين دانش ايران در رتبه پنجم كشورهاي داراي اين فناوري قرار گرفت.
ارائه روش كامل جديد تست و ارزيابي عملكرد ريه مصنوعي جهان، ارائه برنامه شبيه‌سازي دستگاه براي بررسي پارامترهاي مؤثر در ريه مصنوعي، طراحي جديد با شكل متقارن و توزيع همگن خون براي نخستين بار در دنيا و امكان دست‌يابي به طراحي و ساخت ريه مصنوعي قابل ايمپلنت، طراحي و ساخت كبد و كليه مصنوعي از دستاورهاي اين طرح به حساب مي‌آيد.
اين دستگاه براي بيماراني كه مشكل حاد قلبي ـ ريوي و نياز به عمل جراحي قلب باز دارند و براي نوزادان نارس كه بافت ريه آن‌ها به طور كامل شكا نگرفته و جانبازان شيميايي و بيماراني كه منتظر پيوند ريه هستند، كاربرد دارد.
روش جديد و منحصر به فرد تست و ارزيابي عملكرد ريه، شبيه‌سازي دستگاه با نرم‌افزار CFD براي نخستين بار در دنيا، اكسيژن‌رساني هموژن به خون، توزيع همگن خون در دستگاه و بررسي تأثير پارامترهاي فيزيكي و شيميايي بر عملكرد ريه مصنوعي از مزاياي اين دستگاه نسبت به نمونه خارجي آن است.
آمار نشان مي‌دهد كه سالانه بالغ بر 50 هزار عمل قلب باز در كشور انجام مي‌شود و با توجه به آمار جانبازان شيميايي و نيز بيماران داراي مشكل حاد ريوي كه با توجه به ميزان آلودگي هوا روز به روز در حال رشد و افزايش است، ميزان نياز آلودگي هوا روز به روز در حال رشد و افزايش است، ميزان نياز كشور به دستگاه ريه مصنوعي بالغ بر سالانه بيش از يك صد هزار دستگاه است.
به گزارش فارس، اين دانش قابل گسترش به سيستم‌هاي كليه و كبد مصنوعي هم هست كه در نهايت بيماران دياليزي و هپاتيتي نيز از اين تكنولوژي بهره‌مند مي‌شوند. در ضمن اين دستاورد مي‌تواند گام بزرگي در جهت دستيابي و توسعه تكنولوژي ساخت و طراحي ريه مصنوعي قابل ايمپلنت و ساير اندام‌هاي مصنوعي باشد.
از برنامه‌هاي آتي اين تيم پژوهشي، ساخت و توسعه ريه مصنوعي قابل ايمپلنت در بدن انسان به منظور استفاده دراز مدت و نيز طراحي و ساخت كبد و كليه مصنوعي براي بيماران است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8805260402

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.