nasirirani

رونمایی چند ماهواره جدید و پیشرفته در دهه فجر امسال

Recommended Posts

[color=red][b]رییس‌جمهور با اشاره به پیشرفتهای علمی ملت ایران در عرصه های مختلف از رونمایی چند ماهواره جدید و پیشرفته در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این ماهواره ها که قابلیت پرتاب تا ارتفاع بالایی دارند، سال آینده به فضا پرتاب خواهند شد [/b][/color]
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود ‌احمدی‌نژاد عصر امروز سه شنبه در دیدار ایرانیان مقیم ترکمنستان اعم از تجار، بازرگانان و اعضای شرکتهای فعال اقتصادی و صنعتی با اشاره به اینکه نظام یکجانبه که بر پایه تبعیض در دنیا حاکم بوده به پایان راه رسیده و باید نظام جدیدی جایگزین آن شود، گفت: در حاکمیت این نظام ناعادلانه حوادث عمدتا تلخی به وقوع پیوست که علیه شخصیت و کرامت انسانی بود در این دوره شاهد جنگها تجاوزگری ها ، تخریب فرهنگ ملت ها و استعمار و برده داری بودیم.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی جهان در حال تغییراست، خاطر نشان کرد: امروز دیگر فرهنگ و سیاست استکباری در دنیا جایگاهی ندارد و درهمه عرصه ها به بن بست رسیده است امروز این فرهنگ نه تنها جایگاهی ندارد بلکه قادر نیست اقدام سازنده و تحول آفرینی را برنامه ریزی کند.

‌احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه نظام حاکم بر جهان در عرصه سیاسی به بن بست رسیده است، خاطر نشان کرد: همه سیاستمداران غربی می دانند که ناتو وارد باتلاق عمیقی شده است و نجات از آن امکان پذیر نیست. همه می دانند که با افزایش نیروهای نظامی نمی توانند هیچ تغییری در معادلات افغانستان ایجاد کنند، اما از سویی قادر نیستند کاری غیر از این انجام دهند چرا که دستگاه فکری آنان و مناسباتی که ایجاد کرده اند اجازه نمی دهد که غیر از این تصمیم بگیرند. آنان فکر می کنند اگر دامنه جنگ را به پاکستان بکشانند فرصتی ایجاد خواهد شد در حالی که با این کارها شرایط بدتر شده است.

وی با اشاره به ارتقاء جایگاه کنونی ایران نسبت به گذشته گفت: ایران 30 سال قبل کشوری ضعیف با قدرت نفوذ بسیار پایین بود و در دنیا به عنوان کشوری با جایگاه پنجاهم معرفی می شد و از لحاظ سیاسی هم به جز دنبال روی از سیاست های آمریکا و انجام ماموریت هایی که از سوی این کشور داده می شد هیچ نقشی نداشت. فضای سیاسی داخل کشور هم فضایی بسیار بی روح و مرده بود که تحت تاثیر خفقان سنگینی قرار داشت. اما ملت ایران تصمیم گرفت از آن شرایط آزاد شود و در این راه اگر چه آمریکا و متحدانش تلاش کردند که اجازه ندهند این اتفاق بیفتد اما همت بلند ملت ایران بر اراده آنان غلبه کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران علی رغم اراده بدخواهان و با غلبه بر طراحی های سنگین و ناجوانمردانه آنان امروز به جایگاه والایی دست پیدا کرده است و در بخش های مختلف به پیشرفت های قابل توجهی رسیده است، گفت: امروز ملت ایران بدون تردید ملتی بزرگ در دنیا محسوب می شود و به لحاظ اقتصادی نیز به سرعت در حال پیشرفت هستیم و پروژه های بزرگی در داخل و خارج از کشور به دست متخصصان ایرانی در حال انجام است.

وی افزود: ایران به لحاظ سیاسی هم بدون تردید از قدرت های بزرگ جهانی به شمار می رود و این واقعیتی است که همه به آن اذعان دارند. امروز عزت و احترام ملت ایران در جهان بی نظیر است و البته این موضوع مسئولیت تاریخی ملت ایران را دو چندان می کند.

‌احمدی‌نژاد با بیان اینکه نگاه ملت ایران در طول تاریخ جهانی بوده است، گفت: هرگاه ملت ایران فرصتی پیدا کرده است، آن را در خدمت جامعه جهانی و اصلاح معادلات جهانی قرار داده است، امروز هم فرصت مجددی در اختیار ملت بزرگ ایران قرار دارد تا بار دیگر استعدادها و ارزشهای خود را در خدمت اصلاح جامعه بشری قرار دهد و این در حالی است که امروز هیچکدام از مدعیان جهانی حرفی تازه ای برای بشریت ندارند.

وی تصریح کرد: امروز بشریت نیازمند بمب وسلاح و تجهیزات هسته ای نیست بلکه نیازمند فرهنگ و هنر انسانی است و بدون تردید ملت ایران پرچمدار این مولفه های ارزشمند است.

رئیس جمهور با اشاره به تبلیغات اخیر دشمنان علیه ملت ایران خاطر نشان کرد: آنان خط تبلیغی جدیدی را پیش رو گرفتند و قصد دارند چنین القاء کنند که درایران بی تفاوتی و تفرقه وجود دارد این درحالی است که امروز همبستگی و وحدت ملی ایران بی نظیر است و نسبت به سال گذشته دهها برابر قدرتمند تر شده است و بی شک وارد معادلات جهانی خواهد شد و نقش خود را در این عرصه به خوبی ایفا خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: آینده درخشانی در انتظار ملت ایران است و ملت ایران با سرعت بالایی در حال پیشرفت است که البته بخشی از عصبانیت از ملت ایران نیز بخاطر این موضوع می باشد.

احمدی نژاد با اشاره به پیشرفتهای علمی ملت ایران در عرصه های مختلف از رونمایی چند ماهواره جدید و پیشرفته در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این ماهواره ها که قابلیت پرتاب تا ارتفاع بالایی دارند، سال آینده به فضا پرتاب خواهند شد.

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1012115

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]رونمایی ماهواره دانشجویی در دهه فجر/ اعلام اخبار خوش فضایی در بهمن ماه[/b]
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رونمایی شبکه های جدید در حوزه ارتباطات در دهه فجر خبر داد و گفت: اخبار خوش فضایی در بهمن ماه امسال از سوی رئیس جمهور اعلام می شوند و این اخبار شامل رونمایی ماهواره هایی می شوند که یکی از آنها ساخت دانشجویان است.
رضا تقی پور امروز چهارشنبه در پاسخ به خبرنگار مهر درباره پروژه هایی که در حوزه های ارتباطات، فناوری اطلاعات و فضایی در دهه فجر امسال رونمایی می شود، افزود: یکسری شبکه ها، خدمات و سرویسهای جدید در حوزه فناوری اطلاعات نیز در ده فجر رونمایی می شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: خبرهای خوش فضایی هم در دهه فجر توسط رئیس جمهور اعلام می شود که تا زمان رونمایی اعلام نمی شوند تا خبرهایی نو برای دهه فجر باشند.

وی در پاسخ به خبرنگاری که درباره اینترنت ملی پرسید نیز گفت: آخرین عنوانی که برای این بحث مشخص شده شبکه ملی اینترنت است که قصد استفاده از فناوری اطلاعات در این شبکه وجود دارد اما الزاما این بستر شبکه اینترنت جهانی نیست. اجزای این شبکه در حال حاضر در کشور موجود است و ساماندهی و طراحی آن در دست اقدام است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: پیش بینی می شود شبکه ملی اینترنت تا اواخر سال 89 ارائه شود.

رضا تقی پور درباره پهنای باند دانشگاهها نیز گفت: دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی هر اندازه پهنای باند بخواهند در اختیارشان قرار می گیرد البته گلایه هایی درباره هزینه هایش دارند که امیدواریم بتوانیم هزینه ها را کاهش دهیم.
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1012700

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر یکم تبلیغاتی به نظر میاد
ما که فعلا امکان پرتاب ماهواره به بالای 500 کیلومتر رو نداریم
پس یا این ماهواره ها مال مدارات بالاتر نیستن یا اینکه سال اینده قرار نیست پرتاب بشوند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كاش اين اينترنت داغون ما رو سريع تر كنه

مال اهواز كه حتي كافي نت هاش اينترنتشون پنچر شده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.