Cipher

Members
  • تعداد محتوا

    4
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

2

درباره Cipher

  1. اینکه بعضی ها میگن ساخت این مدل ها بودجه هدر دادنه باید خدمت شون عرض کنم که مگه بدون مدل سازی میشه مرحله تولید محصول رو شروع کرد؟ همون آمریکا یا هر کشور دیگه هم هزاران بار مدل های مختلف طراحی کردن تا تونستن یه محصول درست و حسابی طراحی کنن. یادتون باشه یه محصول خوب ممکنه صدبار شکست بخوره تا بالاخره یه چیز درست از آب درآد. همون هواپیماهای تایگری که ما داریم، قبلا صدبار آمریکا مدل هاش رو ساخت و شکست خورد تا بالاخره یه تایگر از آب دراومد. کلا ما حدودا 10-15ساله که هواپیماسازی رو به طور جدی شروع کردیم. هنوز ابتدای کار هستیم. اینکه بر فرض توی طراحی مدل و تونل باد شکست بخوره خیلی بهتره یا وقتی که هزاران میلیارد صرف ساخت صدها نمونه از این محصول شد و بعد در یک مانور نظامی یا جنگ معلومه بشه کارایی نداره؟ پیشرفت زمانبر و همراه با تلاش زیاد است و راه میانبر ندارد و نخواهد داشت.
  2. از این اتفاق من فقط یک سناریو میتونه درست باشه که به ذهنم رسیده: با توجه به اینکه بخشی از عراق تحت کنترل داعش هست. داعش ممکنه در برنامه های بلندمدت اش حمله هایی رو به خاک ایران برنامه ریزی کرده باشه. واسه همینم یه پهپاد از اسرائیل خریده/گرفته/اجاره کرده که با این پهپاد مرزهای غربی ایران رو اسکن کرده(برای تهیه نقشه راهبردی جنگی) و حالا برای اینکه داعش هزینه پهپاد رو به اسرائیل پرداخت کرده باشه اومده بعد از اسکن مرزهای ایران رفته راهش رو کج کرده به سمت نطنز پیش رفته که تا جایی که بتونه اطلاعاتی رو هم برای اسرائیل تونسته باشه به دست بیاره و هم از طرفی همه توجه ها از داعش به سمت اسرائیل میره. اقدام خیلی هوشمندانه ای میتونسته باشه.
  3. عزیزان- شما همیشه یک مسئله را فراموش میکنید و اونم اینه که کشورهای موفق همه ی برگ های برنده شون را رو نمیکنن. آقای cheka که فرمودند رمزنگاری هزینه داره کاملا صحیح هست اما همه الگوریتم ها پرهزینه نیستند. الگوریتم RSA یکی از الگوریتم های پرهزینه از نظر محاسباتی است. من خودم سال های زیادی صرف تحقیقات تو رمزنگاری کردم و حتی به فکر این بودم که شاید بتونم یک سیفر ملی از نوع [color=#252525][font=sans-serif]asymmetry طراحی کنم.[/font][/color] [color=#252525][font=sans-serif]امریکایی ها ممکنه سال ها پیش یه الگوریتم از نوع [/font][/color][color=#252525][font=sans-serif]asymmetry هماهنند RSA طراحی کرده باشن که هم امن تر و هم بسیار کم هزینه تر باشه اما بنابر مسائل امنیتی-داخلیشون فقط واسه زیرساخت خودشون به طور محرمانه به کار بگیرن. شما اگر به این صفحه مراجعه کنید : [/font][/color] http://en.wikipedia.org/wiki/RSA_(cryptosystem) در خط چهارم و پنجم آشکارا اعلام کرده که از سال 1973 که این الگوریتم توسعه و تکمیل شد(ساخت ورژن امن تر) تا سال 1997 محرمانه مانده بود. اون چیزی که در سال 1977 فاش شد تنها ورژن اول بود. درحالی که واحدهای زیرساخت آمریکایی از اون ورژنی که تا 1997 مخفی مونده بود داشت استفاده میکرد و خیالش راحت بود چون تازه ورژن اول رو در اختیار بقیه قرار داده بود. یعنی میخوام اینو بگم که همیشه سیاست اونا اینجوری بوده که اگر فناوری چیزی رو برملا میکنن پس صددرصد چیزی فراتر از اون رو قبلا برای خودشون طراحی میکنن. و تاوقتی که یه گام بالاتر نرفته اند نتایج گام قبلی شون رو در اختیار عموم قرار نمیدن. البته انسان جایز خطاست و طبیعتا اشتباهاتی هم در این مسائل کرده اند و خواهند کرد که به نفع ما خواهد بود. قبل از جنگ جهانی روس ها چیز خاصی نداشتند. اون چیزی که باعث شد روس ها پیشرفت کنن دانشمندانی بودند که از عملیات گیره کاغذ که بیشترشون رو امریکایی بردند اما تعدادی شون هم گیر بریتانیایی ها و روس ها افتادند. از نظر من کلا بهترین غنیمت جنگی که توی این جنگ جهانی هرکسی میتونست بدست بیاره همین دانشمندانی بودن که سرنوشت این سه کشور رو ده ها سال پیشرفت دادن.
  4. راه اندازی دوباره یه همچین چیزی فقط ارزش تبلیغاتی داره. بر فرض اینکه اگر فلان سرویس از دشمن در رنج فرکانسی که این پایگاه داره شنود میکنه اگه فعال باشه(که بعد سی سال مطمئنا خیلی از سیستم های دشمن تغییر کرده) رمزنگاری شدن و رمزگشایی اونا فقط ارتباط مستقیم با قدرت پردازش کامپیوتر شون داره. الگوریتم رمزنگاری RSA که از وقتی که اومد فقط ابررایانه ها با صرف چندساعت وقت میتونستن اطلاعات اش رو رمزگشایی کنن. تا به حال rsa-1024bits نتونستن راهی براش پیدا کنن. البته توی خبرهای غیررسمی مثل ژاپن خونده بودم که چندسال پیش تونسته بود یکی از پکت هایی که با rsa-1024bits رمزنگاری شده رو رمزگشایی کنه. کار این روسیه صرفا واسه کل کل کردن هست چون هنوز تکنولوژی رمزگشایی خیلی الگوریتم ها در دسترس نیست. فقط میتونن دیتاهایی که به صورت خام(رمزنگاری نشده) تبادل میشن رو شنود کنه. jamming کردن هم که با تکنولوژی امروزه خیلی ساده شده .همین الان جمرهای باند gsm,wireless,bluetooth,lnb در سایز های دستی و کوچیک اش هم اومده. صرفا جهت بررسی بیشتر شما عزیزان : http://en.wikipedia.org/wiki/RSA_numbers