zoljenah

Members
  • تعداد محتوا

    286
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط zoljenah


  1. 22 hours قبل , mehdipersian گفت:

     

     

    مجهز به تیربار چند لوله (گتلینگ) کنترل از راه دور

    14000520160324740233668010.jpg

     

    سلام و درود، از دوستان کسی هست  علت این سیم کشی های روی نفربر رو بدونه؟

    فکر نمیکنم چیز معمولی باشه...


  2. 14 hours قبل , mehdipersian گفت:

    این ضربه ای که بخواهد اینطور به آمریکا زده بشود بیشتر به نفع آمریکاست تا به ضرر اون. 

    یعنی ایران اونقدر ترسیده که فقط در همچین زمانی جرات ضربه زدن به آمریکا را داره

    حالا چیزی که دوستمون درباره بهترین زمان برای انتقام و دلبستگی به نظام اسلامی گفتن رو کنار میزاریم...

    درمورد مسئله ای در جواب ایشون فرمودین..سوال بنده از شما اینه که مگر آمریکا زمانی به ما ضربه زد که ما در اوج اقتدار بودیم که بخواهیم در زمان ثبات و قوی بودن آمریکا به منافعش ضربه بزنیم؟

    ‌.

    .

    به نظر شما آیا اعتراضات و نارضایتی های عراق و ایران و لبنان اگر اتفاق نمی افتاد و این کشورها حالا به هر دلیلی که از نظر اقتصادی ضربه خوردند؛ وضعیت بهتری داشتن، آمریکا این جرئت را پیدا میکرد که فرماندهان طراز اول مقاومت اسلامی رو ترور کنه؟

    .

    .

    نظر شخصی بنده اینه که ایرادی نداره وقتی طرف مقابل شما در موضعی قرار گرفته که امکانش هست که بتونی بهش ضربه بزنی، و این کار بکنی!

    البته این به معنای این نیست که بنده چند روز آتی رو بهترین زمان برای انتقام میدونم...

    • Like 1
    • Upvote 1

  3. 17 hours قبل , Ghalam گفت:

    ایران و مردم ایران کمابیش تکلیفشون روشنه ، طبق تاریخ ؛ اگر از حکومتی ناراضی باشند ، ازش دفاع نمی کنند حتی به قیمت اشغال کشور .... آخرین نمونه شهریور 1320 هست . 

     

     به نکته بسیار خوبی اشاره شد.

    حالا ممکنه اینجا جاش نباشه؛ اما سوال اینجاست که آیا شدت تنفری که مردم در ۱۳۲۰ از حکومت داشتند میشه با وضعیت ایران امروزی مقایسه کرد؟

    ایران اون زمان بدلیل ممنوعیت حجاب و عزاداری، نفوذ علما بین مردم و تجدد اجباری و چندین دلیل دیگر از حکومت کاملا جدا بود...

    آیا وضعیت امروز جمهوری اسلامی هم به اون شکل هستش؟

    شاید شادی مردم بعد برکناری رضاشاه توسط قوای اشغالگر رو با عراق سال ۲۰۰۳ بشه مقایسه کرد...(البته نه بصورت مطلق و دقیق)

    مسئله هم همینه که با این روال اگر پیش بره و معیشت مردم گروگان اهداف سیاسی مسئولین باشه و سیاست بازی مقدم بر مشکلات مردم باشه بله مردم به طور کامل جدا میشن از حکومت و حرف های شما در اون صورت کاملا صحیحه...منتها در ایران امروزی(سال۹۹) حمله همه جانبه نظامی و یا علیه اهداف هسته‌ای بنده معتقدم باعث همبستگی بیشتر مردم و حکومت میشه...

    • Like 1
    • Upvote 2
    • Downvote 5

  4. بر 4 دی 1399 در 17:48 , Ghalam گفت:

     

    درصد مشارکت در انتخابات

    کسری بودجه عظیم

    فانتوم و تامکت های ۵۰ ساله و ...

     

     

     

    سلام

    همین مردم زمانی که تمامیت ارضی و استقلالشون مورد تعدی قرار بگیره مطالبه خواهند داشت برای اقدام(شما فرمودید تمام زیر ساخت های هسته‌ای)

    در ثانی نمیدونم چطور درصد مشارکت در انتخابات رو مبنا قرار دادید؛ درسته که  در درجه اول نارضایتی مردم و در درجه دوم جریان سازی موفقی که از خارج هدایت شد و توسط پیاده نظام داخل تبلیغ و اجرا شد(سو استفاده از مطالبات مردم)باعث مشارکت کم مردم شد اما مطمئنا اگر آقایون کمی به خودشون بیان مردم همان مردم دهه ۶۰ هستن امید وارم درس گرفته باشن

    .

    در مورد کسری بودجه و نیرو هوایی هم باید بگم که وقتی شما در وضعیت قرار داری که باز اگر جواب ندی دفعه بعد به تجزیه کشورت و از بین رفتن استقلال در کشور منجر میشه مجبوری جواب بدی و مطمئنا این دیگه دست "حسن و دوستان" و یا هر کس دیگه‌ای نیست.. .در نبود نیروی هوایی قوی مجبوری که بری سراغ راه حل های موقت(که در تعجبیم چندین سال است هنوز در همین حد موقت باقی مانده)

    • Upvote 4
    • Downvote 10

  5. 22 minutes قبل , seyedmohammad گفت:

    برای شما متاسفم که مورد جو زدگی رسانه ای و عملیات روانی دشمن قرار گرفتین و هر کس دم از قدرت نظام بزنه به نظرتون ناراحتی و نگرانی و یا تمسخر میاد. اگر اندکی بصیرت خودتون رو تقویت کنید متوجه میشید که مطالب گفته شده کاملا ممکن هست بالاخص برای ما که فعل توانستن رو صرف کردیم . آری ای برادر ! هرکز نباید ناامید شد ! ما میتوانیم !

    مرگ بر آمریکا . مرگ بر اسرائیل. مرگ بر منافقین مزدور. مرگ بر شاه !

    خب انتظار این جواب رو نداشتم...

    اما شما وقتی یه مطلبی رو تو سایت قرار میدین حتما باید انتظار حرف عکس و مخالفش رو هم داشته باشین...من هم قصد جسارت به شمارو نداشتم...

    دوما من هم به اندازه شما از قضیه ناراحتم و  بالا هم گفتم کوتاهی زیادی شده..به احتمال زیاد ربطی هم به خیانت و نفوذ در رده های مختلف نظام داره..اما قرار نیست مطالب مختلف رو به هم بسط بدم و آب ببندم به همه چیز...

    سوما من با اینکه هیچ ابایی از دفاع از اعتقادات ندارم..منتها اینجا اصلا من چیز دیگه ای رو مطرح کردم و گفتم..‌.اصلا منظورم نصیحت و یا به قول شما بصیرت افزایی نبود...اگه قرار به این مدل نوشتنه از دیشب صدتا کاربر مثل شما با طعنه وطنز...این حرفارو زدن..

    • Like 1
    • Upvote 4
    • Downvote 4

  6. 34 minutes قبل , seyedmohammad گفت:

    بسمه  تعالی 

     

    اندیشکده " بلک هات " وابسته به مرکز دکترینولوژی دکتر رافئی "  بسته سیاستی زیر را در راستای گرند استراتژی " انتقام سخت " منتشر میکند :

     

    1. از آنجا که تروریست ها همان ویروس های جامعه هستند، دستگاه کرونا یاب مستعان 110 را با اندکی ارتقا تبدیل به دستگاه تروریست یاب مستعان 11000 شده و بر روی یک ماشین محمول در سطح شهر حرکت نموده و محل اختفای تروریست های زبون، بی مهارت ، بی شجاعت و ترسو را نشان دهد. مطمئنا پس از کشف محل اختفا توطئه های بیشتری از مثلث عبری عربی غربی اسکاندیناوی رومی سلتیک یونانی ترک و غیره خنثی خواهد شد. سردار سرتیپ دکتر پاسدار سلامی فرمانده محبوب و دانشمند در رونمایی از وسیله فرموده بودند که  «ویروس را داخل خشاب دستگاه می‌گذارند و میدان مغناطیسی که این ویروس ایجاد می‌کند باعث می‌شود که این آنتن هرکجا که ویروس مشابهی را پیدا کند، در شعاع ۱۰۰ متری به سمت آن حرکت می‌کند و ویروس در آن نقطه شناسایی می‌شود و در عرض ۵ ثانیه می‌تواند نقطه آلوده را کشف کند.» هم اکنون نیز با استفاده از قطعات به جا مانده از تروریست های مجلس یا دیگر تروریست های میتوان این عمل را در یک " عمر دهی انقلای " به تجهیزات کرونا یاب به عنوان یک قابلیت افزود. 

    2. پس از کشف محل اختفا، با پشتیبانی آتش تانک چرخدار پیشرفته، به روز و مدرن " اقارب " به محل اختفای این دشمنان حمله شود همانگونه که به محل اختفای ویروس کرونا حمله شد.

    3.البته دشمن دون ضرب شست ما را در انتقام سخت پیشین چشیده و آتش طوفانی خشم انقلابی ما را دیده است . همانگونه که در عملیات انتقام سخت پیشین پایگاه عین الاسد را با خاک یکسان نموده و دهها مزدور آمریکایی را به خاک و خون کشیدیم و نشان دادیم که حتی پیشرفته ترین هواپیماهای ایرباس آنها نیز نمی توانند از موشک های ما بگریزند ولی لازم است تا دوباره مزه قدرت ما را چشیده و به ما ایمان بیاورند. 

    3. با عنایت به گران شدن لوازم برقی با استفاده از فرصت " جمعه ی سیاه " تعداد معتنابهی مو تراش برقی تهیه شده و پس از دستگیری تروریست ها به صورت زنده و در تلویزیون انقلابی و ملی جمهوری اسلامی کرک و پشم آنها را به باد بدهیم.

    3.لازم است در هنگام پخش اجرای قسمت کرک و پشم از انتقام سخت در بعضی از قسمت ها تصویر شطرنجی شود که البته مسیولین امر در سیمای مقدس جمهوری اسلامی خود بهتر به اهمیت این موضوع واقفند. 

    دوست عزیز بهتر نیست ناراحتی و نگرانیمون رو جور دیگه ابراز کنیم.!!

    اولا این قبیل مطالب حس تحقیری که دشمن با ترورها متعدد در دل ما ایجاد کرده رو دوچندان میکنه...! و چیزی جز ناراحتی برای اعضای سایت نداره..!!

    دوما سایت، تخصصی و رسمی هستش میتونیم در قالب تحلیل و یا مطالب فنی که به ذهنمونمیرسه ناراحتی و نگرانی خودمون رو هم ابراز کنیم(البته سواد بنده قد نمیده که نظر بدم:()..درسته سستی و بی تدبیری بیداد میکنه اما مناسب نیست مقامات نظامی رسمی کشور رو این چنین به سخره بگیریم

    البته روی صحبتم فقط با شما نبود خودم و بقیه دوستان هم باید رعایت کنیم..

    قصد جسارت نداشتم...

    به امید روزی که دیگه شاهد چنین اتفاقاتی(ترور) نباشیم..

    موفق باشید..

    • Like 2
    • Upvote 8
    • Downvote 17

  7. از دوستان کسی خبر داره که موشک پراکنی به شهر ها رو کدام یک از طرفین شروع کرده؟

    تا جائیکه بنده اطلاع داشتم آذربایجان شروع کرده ولی شک داشتم و میخواستم دقیق اطلاع داشته باشم!

    • Like 1
    • Downvote 1

  8. 36 minutes قبل , arminheidari گفت:

     

    باید برنامه رو دید که چطور هست، حدس کلی این گام ها میتونه باشه

    گام اول : تعمیر و ارتقا پدافند فعلی 

    گام دوم: یکپارچه سازی پدافند و ساختن  مقرهای کنترل و فرماندهی برای مدیریت صحنه نبرد (ایا سیستم زمینی اجرا کرده اند؟)

    گام سوم: استفاده از سیستم های پسیو و موشک های مستقل برای شلیک نیمه کور 

    گام چهارم: بردن تجهیزات ضد جنگ الکترونیک برای مقابله با حملات الکترونیکی دشمن

    گام پنجم: بردن پدافند به ابوکمال و گسترش از آن نقطه ( مشکل اینجاست که آمریکایی ها هم درگیر ماجرا می شوند و با زور هم جلو میان وتقریبا این بخش سخته و در آینده نزدیک بعید است)

     

    اما چرا رسانه ای کردن؟

    از این به بعد انتظارات رو نمیبره بالا؟

    • Like 1
    • Upvote 1
    • Downvote 1

  9. توافق نظامی جدید #ایران و #سوریه

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ "سرلشکر محمد باقری" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و "سپهبد علی ایوب" وزیر دفاع سوریه از امضای توافق همه جانبه دو کشور در زمینه همکاریهای نظامی و امنیتی خبر دادند. 

    وزیر دفاع سوریه در این خصوص گفت: «اگر دولت آمریکا می‌توانست ایران، سوریه و محور مقاومت را به زانو در بیاورد، یک لحظه هم درنگ نمی‌کرد. 
    هر چند هزینه مقاومت بالا باشد، هزینه‌ی آن باز هم کمتر از تسلیم شدن است.
    قانون سزار برای جنگ با سوریها در تهیه غذا، دارو و مایحتاج کودکان شکل گرفته است و ما تلاش می‌کنیم با تبعات این قانون مقابله کنیم.
    اسرائیل شریک آمریکا در جنگ علیه سوریه است. گروههای تروریستی بخشی از تجاوزات اسرائیلی‌ها هستند.» 

    سرلشکر باقری نیز گفت: «سامانه‌‌های پدافند هوایی سوریه را در راستای تحکیم همکاریهای نظامی میان دو کشور، تقویت خواهیم کرد.
    ترکیه کمی در اجرای تعهدات خود در قبال تفاهمات صورت گرفته در آستانه مبنی بر خارج کردن گرو‌ه‌های تروریستی از سوریه تأخیر داشته است.
    ترکیه باید بداند که حل مشکلات امنیتی آنها از طریق مذاکره و ایجاد تفاهم با دولت سوریه صورت می‌گیرد و نه از طریق حضور نظامی در خاک سوریه.
    مردم و کشورهای منطقه از حضور آمریکا استقبال نمی‌کنند و پاسخ ما به یاوه‌گویی‌های آمریکا ادامه دارد.»

    به موجب این توافق توان دفاعی سامانه های پدافندی ارتش سوریه در مواجهه با حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی تقویت خواهد شد و همکاریهای ایران و سوریه در مناسبات منطقه‌ای بیش از پیش خواهد شد.

     

    • Like 2

  10. یه سوال ذهن من رو مشغول کرده اگر موشک کروز بوده چرا فقط یک نقطه رو زدن؟

    اینا که ریسک پاسخ ایران رو به جون خریدن!...چرا  ساختمان های دیگه رو توی نطنز یا نقاط دیگه کشور نزدن؟


  11. 1 ساعت پیش, Brave_Heart گفت:

    بحث درباره چگونگی یا مکان شهادت ایشان نبود! نقل قول خانواده شهید در ایران هم هیچ مدرک مستندی نیست و می تواند داستانی باشد که با حفاظت اطلاعات هماهنگ شده باشد. بحث این بود که پیشتر خبرهایی از ارسال سامانه های پدافندی سپاه (طبس یا سوم خرداد) و خدمه آنها به سوریه و نابودی آنها در حملات هوایی عزراییل در فضای مجازی پخش شده بود که اشاره به شهید پدافندی بودن شهید نیاسری در مستند چشم شیطان می تواند تأییدی بر راستی آن اخبار باشد.

    قسمت شد یک بار به دیدار خانواده شهید اکبر زوار جنتی رفتیم ...بنده این سوال که ایشون در داخل سامانه به شهادت رسیدن یا در خوابگاه رو پرسیدم...برادر و پدر گرامیشون در اثبات اینکه ایشون در حین تخلیه پایگاه به شهادت رسیدن ساک دستی ایشون که ترکش خورده بود رو نشون دادن که وسایل شخصی مثل لباس و سررسید که داخلش بود هم ترکش خورده بود(یعنی وسایل رو جمع کرده بودن که پایگاه رو ترک کنن...)

    • Upvote 3
    • Downvote 1

  12. 10 hours قبل , Brave_Heart گفت:

    شهید لطفی نیاسر به عنوان شهید راه پدافند یاد شد که شاید تأییدی باشد بر شایعات پیشین مربوط به ارسال سامانه های پدافندی سپاه به سوریه و نابودی آنها توسط عزراییل.

    البته شهید نیاسری و شهید اکبر زوار جنتی و دیگر شهدای پدافندی که در تی۴ به شهادت رسیدن در اثر بمباران استراحتگاه(آسایشگاه) به شهادت رسیدن...به این صورت بوده که روس ها اطلاع میدن و پایگاه قرار بود تخلیه بشه... این عزیزان جزو آخرین نفرات بودن که خارج شدن و در بمباران به شهادت رسیدن...(البته این روایت خانواده شهید اکبر زوار جنتی بود که از پدرشون شنیدم)

    • Like 2
    • Upvote 6
    • Downvote 1

  13. 24 minutes قبل , majid363 گفت:

    البته نمونه ای هم که ایران سرنگون کرده مدل A این پهباد بوده 

    نکته جالبش اینجاست که حتی توی فیلم منتشر شده هم توی اتاق فرماندهی(مستند چشم شیطان) میگن که هدف mq4c هستش...حالا دیگه مشخص نیس که فیلم بعد ها برای تبلیغات ساخته شده؟ یا واقعا mq4cبوده؟ یا پرسنل سپاه اشتباه میکنن؟؟ الله اعلم

    • Like 1
    • Upvote 1

  14. 4 minutes قبل , alala گفت:

     

    جالبه در مورد حملات اخیر آمریکا به نیروهای سوریه دیروز فاش شد که یک ماه قبل آمریکایی با باز کردن دریچه های سد طبقه باعث شدند که پل شناوری که روس ها برای رفت و آمد به اونور فرات و معدود نقاط در دست ارتش سوریه مثل خشام و چند روستای دیگه تدارک دیده بودند کلا آب ببره و از بین بره و بعد هم حملات اخیر را داشتیم و خبری که دیروز منتشر شد مبنی بر حمله ای جدید توسط ائتلاف این بار بدون هیچ بهانه ای و اشغال روستای خشام و یک روستای دیگه اونور فرات که دست سوری ها بود. ( هنوز تایید نشده )

    حالا هم امروز و حملات اسرائیلی ها که گویا به پایگاه t-4 در حمص و مرکز کنترل پهپادها بوده و احتمالا متعلق به ایرانی ها ( پرواز پهپادها اگر هم رخ داده باشه با توجه به حضور تروریستها در جنوب قطعا هم در گذشته اتفاق افتاده بوده و هم صهیونیستها خبر داشتند و در جریانش بودند و اصولا پهپادها در نقاط مختلفی پرواز دارند در گستره سوریه ) ولی اینکه اینبار با پایان یافتن کار ارتش سوریه در ادلب و توافق با ترکها و احتمالا ارام شدن این جبهه و برنامه ی جدید متحدین، این رژیم تصمیم گرفته از این کلاه برای خودش نمدی درست کنه و شاید بر همین مبنا برنامه ریزی شده بوده با توجه به خبر بالا.

    پدافند ارتش سوریه هم اینبار لااقل تونست کاری بکنه حداقلی با بضاعت محدودش ولی حملات دامنه داری که این رژیم به این بهانه روع کرده شاید آغاز یک اقدام و برنامه ی گسترده باشه توسط آمریکا و اسرائیل برای تضعیف تا حد ممکنه سوری ها که حتی دیروز یکی از مقامات آمریکایی هم در واکنش به حملات پریروزشون به ارتش سوریه بهش اذعان کرده بود که وظیفه ی ما گونه ای از حمایت هست در سوریه از گروه های تحت فرمانمون که مطمئن باشیم در گفتگوها توازن قدرت وجود داشته باشه.

    کاری که تروریستها موفق به انجامش نشدند را شاید خودشون وارد عمل شدند تا به سرانجام برسونند و البته حضور ترامپ و وضعیت فعلی بهترین زمان برای اسرائیلی ها بود و هست.

    خبرهایی هست که همراه اف۱۶ یک هلیکوپتر

    ارتش اسرائیل هم سرنگون شده...


  15.   برادر ایران اگر 3000 تانک داشت از تی 72 الان داشت  تو ریاض  ذرت میکاشت.

     

    ما دسته بالا دسته بالا دسته بالا 1000 تا تی 72 داشته باشیم.

     

    اما برادر کرار که فقط ارتقا نیست.کرار نه تنها ارتقا است بلکه ساخت  تانک هم هست و تعداد ساخت بستگی به اعلام نیاز دارد.

     

    اگر ام 60 ها و تی 55 هارو نظامیان ایران تانک حساب کنند در جنگ های امروزی میشه گفت فوقش 100 عراده بسازند اما اگه منطقی فکر کنند و پروژه های سبلان و صمصام و تیام   رو کنار بذارند  و تمرکز کلی رو روی کرار و  ذولفقار  بذارند میشه امید داشت ایران در 5 سال آینده با توجه به ساخت عظیم این تانک ها و خرید سوخو 30 و رونمایی و تولید قاهر و الحاق سهند و ناو شیراز و زیر دریایی های بیشتر به جمع 15 قدرت نظامی  با توجه به معیار های گلوبال فایر پاور برگرده

    گلوبال فایر پاور یادمه یه زمانی تو بخش ایران پرسنل سپاهو حساب نکرده بود دوستان هم در همین سایت ثابت کردن بعضی از امار های این سایت غلطه...

    از یه جهت دیگه شما درست میگید مسولین فعلا باید فقط تمرکز کنن روی کرار درثانی پروژه ای مثل سبلان و تیام هم پروژه هایی زیاد جدی نبودن ومن شرط میبندم الان دارن ته انبار ها خاک میخورن پس شما حداقل نگران این دو تانک نباش....موازی کاری که هست ولی من از همون اول کارهای جهاد خودکفایی ارتشو جدی نمی گرفتم

    .

    .

    موفق باشید یا علی

    • Upvote 2
    • Downvote 2

  16. اصلا کلا فلسفه‌ی استفاده از این نوع ضد زره اشتباه است..
    اولا باید fire and forgetباشد
    دوما باید قابل حمل باشد مثل دراگون و جاولین و اسپایک...
    سوما برای شلیک یک اپراتور لازم باشد...
    • Upvote 5

  17. گزارش ویژه فارس
    خیز اماراتی‌ها برای جذب نخبگان فضایی ایران با حقوق 15 هزار دلاری
    در شرایطی که فعالیت‌های فضایی ایران در ۴ سال اخیر حالت تعلیق را تجربه کرده و برنامه‌ای نیز برای جذب فارغ‌التحصیلان دیده نمی‌شود، امارات در پوشش برنامه گردشگری فضایی بسیاری از متخصصان ایرانی را با حقوق‌های ۱۰ تا ۱۵ هزار دلاری جذب پروژه‌های خود می‌کند.

    به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، سازمان فضایی که در سال 80 در ذیل وزارت پست و تلگراف در کنار چند پژوهشگاه در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دیگر شکل گرفته بود در سال 89 با تجمیع تمامی فعالیت‌ها به زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری انتقال و ارتقا یافت.

    از ابتدای دولت یازدهم ساختار سازمانی تشکیلات فضایی در ایران بار دیگر دستخوش تغییراتی شد. در سال 93 ساختار سازمانی فعالیت‌های فضایی در کشور بار دیگر از هم گسسته به چندین بخش تقسیم شد که در نتیجه این تغییرات سازمان فضایی به زیرمجموعه وزارت ارتباطات انتقال یافت.

    در اثر این تغییرات ساختاری، فعالیت‌های بخش فضایی کشور به دلایل نامعلومی تعلیق شد که کاستی در بودجه‌های جاری، اجرایی و عملیاتی نیز تاثیر مضاعفی بر این وقفه داشت.

    در سال دوم عمر دولت یازدهم اگرچه مشکل بودجه جاری سازمان فضایی حل شد و کارکنان و متخصصان این سازمان از نظر مالی تأمین شدند اما فقدان برنامه در فعالیت‌های اجرایی و عمیاتی این سازمان ادامه یافت.

    هم اکنون 6 ماهواره تحقیقاتی علیرغم تکمیل مراحل بر زمین مانده‌اند و پرتاب نمی‌شوند. بلاتکلیفی ماهواره‌های علم و صنعت، امیرکبیر، ‌صنایع دفاع و پژوهشکده فضایی، تیم‌های سازنده را بی‌برنامه وبی‌هدف کرده است.

    در حال حاضر نیز هر پرتاب 12 تا 13 میلیارد تومان هزینه دارد و این هزینه خارج از توان بودجه سازمان فضایی است.

    در شرایط سکون فعالیت‌های فضایی در ایران، کشور امارات برنامه گردشگری فضایی تا سال 2025 را در دستور کار دارد و با توجه به نبود نیروی انسانی متخصص در این کشور، چشم به جذب نخبگان فضای ایران دوخته است.

    پس از تحولات اخیر در ساختار دستگاه فضایی کشور که برنامه‌ و هدف مشخصی برای صنعت فضایی ایران پیش روی متخصصان ترسیم نمی‌کند، بسیاری از متخصصان فضایی به دعوت امارات و با حقوق‌های 10 تا 15 هزار دلاری راهی پروژه‌های گردشگری فضایی شده‌اند.

    بنابراین نه تنها هم اکنون از 4 هزار نفر فارغ‌التحصیل سالانه رشته‌های فضایی در ایران استفاده‌ کارآمدی نمی‌شود؛ بلکه در سال‌های اخیر آمار جذب فارغ‌التحصیلان رشته‌های فضایی نیز بسیار کاهش یافته که تمایل به تحصیل در این رشته لبه فناوری را کاهش می‌دهد.

    تاجایی که حدود 20 نفر بورسیه که از پژوهشگاه فضایی به کشور چین اعزام شده‌ بودند برخی از همان‌جا بورسیه خود را تسویه کرده و به امارات یا دیگر کشورها رفته‌اند.

    بر اساس این گزارش، در چهار سال اخیر فعالیت‌های فضایی کشور به دلایل نامعلومی به حالت تعلیق درآمده‌ است.

    .
    .
    .
    .
    .
    .بابا تورو خدا هر جا میخوان برن خب برن ولی امارات نه..
    اگه برنامه ثریا درمورد شهید احمدی روشن رو میدیدین چند نفر آورده بودن که جز نفرات اصلی تیم شهید احمدی روشن
    بودن که با روی کار آمدن دولت جدید در سال۹۳ محترمانه اخراج شدن و در صنایع خودروسازی و آب و فاضلاب و اوقاف
    مشغول هستن....من که کشوری به این بی درو پیکری ندیدم...
    • Upvote 11

  18. خیلی جالب شد 5 سالی میشد حلب انقدر اروم نبودش

    ادلب نمیرن فعلا؟ 

    دلیل اهمیت غوطه شرقی نسبت ب ادلب چیه؟

    sdf پیشروی داشته تا ب حال که بتونه تثبیت کنه؟یا فقط بیابون خدا رو گرفته؟

    الباب و ترکیه چکار کردن؟

    اصلا  تو مخیله من نمیگنجه انقدر اروم باشه سوریه

    دوستانی بودن ک ی زمانی سناریو ارائه میدادن ولی متاسفانه نیستن نمیدونم چرا

    سناریوهاشونو باعلاقه میخوندم

    شاید بخاطر اینه که عمده ی قوای زبده  ارتش سوریه  از جمله گارد ریاست جمهوری اونجا مشغولن وبا آزادی غوطه هم امنیت دمشق کامل میشه هم یگان های زبده ارتش سوریه 

    دیگه مشغول نمیشن ....و اینم در نظر بگیریم ادلب الان عین لانه زنبوره و حمله به اونجا تدارکات و پشتیبانی میخواد که روس ها هم که دیگه فعلا بخشی از ناوگانشونو کشیدن عقب..

    برای مقدمه اول باید اطراف حلب پاکسازی بشه بعد برن ادلب ...

    البته این نظر منه...شاید درست نباشه....!!!!!

    • Upvote 1

  19. با این طراحی و لاستیک ها ، صرفا برای مصارف پلیسی و شهری هست ...

    وقتی فاتق هست دیگه چه نیازی به این هستش؟؟؟؟؟ 

     

     http://gallery.military.ir/albums/userpics/10341/15-12-23-161121IMG14582931.jpg

     

    فک کنم همین هست...شبیه مکس پرو

     

     

    مثل اینکه در تاپیک دیگری دوستان دارن بررسی میکنن 

    • Upvote 1