00Amin

خط تولید تلویزیون‌های LED و LCD شارپ توسط ماديران در شهرک صنعتي هشتگرد راه‌اندازی شد

Recommended Posts

طي مراسمي با حضور معاون وزير صنايع، معاون سفیر ژاپن، مدير سازمان تجارت خارجي ژاپن در ايران و هيئت همراه، مدیرکل فروش و بازاریابی شرکت شارپ و هيئت همراه، نماینده مردم هشتگرد در مجلس و فرماندار ساوجبلاغ، نظرآباد و هشتگرد در شهرک صنعتي هشتگرد، همچنين مديرعامل ماديران و با حضور خبرنگاران و نمايندگان رسانه‌هاي مختلف خط تولید تلویزیون‌های LCD و LED شارپ راه‌اندازی شد.

مراسم قرار بود با حضور وزير صنايع افتتاح شود که محرابيان به دليل حضور در ايران خودرو و مراسم رونمايي از پژو 207i از شرکت در اين مراسم خودداري کرد. سخنران ابتداي مراسم فرماندار ساوجبلاغ بود که وي از افتتاح اين خط توليد در هشتگرد ابراز خوشحالي کرد و گفت: اميدوارم اين سرمايه‌گذاري هم براي صاحبان صنايع و هم براي مردم اين منطقه و هم براي شرکت ماديران مايع خير و برکت باشد و اميدوارم اين نوع همکاري با ژاپن ادامه داشته باشد.

نژاد فلاح، نماينده مردم ساوجبلاغ در مجلس نيز به ايراد سخناني پرداخت. وي نيز ضمن ابراز خوشحالي از اين اتفاق گفت: من به شرکت شارپ به خاطر اين انتخاب و برگزيدن شرکت ماديران تبريک مي‌گويم. اين نشان دهنده اين است که اين تصميم براساس مطالعه و شناخت دقيق از شرکت ماديران گرفته شده است.

در ادامه آيي‌کاوا، معاون سفير ژاپن در ايران ضمن ابراز خوشحالي از افتتاح خط تولید تلویزیون‌های LCD و LED شارپ در ايران با اشاره به 80 سال روابط سياسي و اقتصادي بين ايران و ژاپن گفت: معتقدم که همکاري 40 ساله شارپ و ماديران نقش مهمي در روابط دو ملت ايفا مي‌کند. نياز به بيان اين مطلب نيست که شارپ يکي از بزرگترين توليدکنندگان تلويزيون و محصولات الکترونيکي در دنياست. برند شارپ با توليد محصولاتي با تکنولوژي روز دنيا نماينده تکنولوژي بالاي ژاپن است. معاون سفير ژاپن در ايران در ادامه گفت: اين حرکت باعث گشايش فصل جديدي در روابط شارپ و ماديران مي‌شود.

سخنران بعدي اين مراسم سووانو، مديرکل فروش و بازاريابي شرکت شارپ بود. وي نيز با ابراز خوشحالي از اين واقعه گفت: به نمايندگي از شارپ از ماديران به خاطر حمايت و پشتيباني هميشه از محصولات شارپ در ايران تشکر و قدرداني مي‌کنم. وي با اشاره به تاريخچه و ميزان سرمايه‌گذاري و همچنين منابع انساني شرکت گفت: ما تصميم داريم انتظارات مشتريانمان را تامين و حتي از آن هم فراتر برويم. مهمترين وظيفه ما ساخت محصولاتي منطبق با نياز مشتريان و جلب رضايتمندي آنهاست. ايران يکي از بازارهاي مهم و بزرگ در خاورميانه است. اطمينان داريم که اين کارخانه جديد نه تنها در گسترش موقعيت تجاري شارپ بلکه در بازار LCD و کل اقتصاد ايران تاثير خواهد گذاشت.

در ادامه امير مسعود اميري عضو هيئت‌مديره و مديرعامل شرکت‌ ماشين‌هاي اداري ايران (ماديران) به ايراد سخناني پرداخت. وي در ابتدا ضمن خوشامدگويي به ميهمانان گفت: به سه دليل امروز براي ما روز بسيار مهمي‌است. اولا شركت SHARP به عنوان يكي از شركت‌هاي بين‌المللي مشهور در صنعت الكترونيك، خط منحصر به فرد توليد تلوزيون‌هاي LED و LCD خود را در ايران راه‌اندازي مي‌كند. ثانيا ماديران به عنوان شركت پيشرو در صنعت الكترونيك ايران يك قدم بسيار مهم در راستاي فرآيند رو به رشد خود برداشته و نهايتا خط توليد جديد SHARP اشتغال و دانش فني را براي كشورمان به ارمغان مي‌آورد.

اميري در ادامه افزود: شارپ الكترونيك ژاپن با 59 هزار نفر كارمند در سراسر جهان يكي از شركت‌هاي پيشرو صنعت الكترونيك مي‌باشد كه با توليد اولين ماشين حساب LCD از 37 سال پيش توانسته است در صنعت LCD جهان پيشگام باشد. SHARP با راه‌اندازي كارخانه Sakai خود در سال 2009 ميلادي توانسته است تنها توليد كننده نسل دهم پانل‌هاي LCD در جهان باشد. اين در حالي است كه توليد كنندگان كره‌اي در حال حاضر از نسل هشتم فناوري توليد LCD و توليد كنندگان تايواني از نسل ششم و هفتم استفاده مي‌كنند.

مديرعامل ماديران در ادامه افزود: تصميم شارپ مبني بر انتقال تكنولوژي و روش‌هاي توليد خود به ايران بيانگر تعهد آنها به بازار ايران و مهمتر از آن به مصرف كنندگان ايراني است. با راه‌اندازي خط توليد جديد ماديران از امروز هموطنان گرامي ‌ما مي‌توانند از تكنولوژي‌هاي بسيار پيشرفته LCD و LED ژاپني با قيمت‌هاي بسيار مناسب بهره‌مند شوند. در اينجا لازم مي‌دانم از آقاي ماچيدا رئيس هيئت مديره و مدير عامل شارپ، آقاي سوگانو يكي از اعضاء هيئت مديره و كل مديران ارشد شارپ به خاطر ارزش بسيار زيادي كه براي ايران قائل شده‌اند، و همچنين از اعتمادي كه با ارائه تكنولوژي خود به ماديران نشان دادن و تلاش بي‌وقفه‌شان در جهت به سرانجام رسيدن اين فعاليت مشترك قدرداني كنم. باعث افتخار ماست كه بتوانيم محصولاتي با چنين كيفيت و تكنولوژي را در ايران توليد كنيم.

اميري در ادامه افزود: امروز براي ماديران و صنعت الكترونيك ايران روز بسيار مهمي‌است. 14 سال پيش در سال 1374 رئيس هيئت مديره ماديران، آقاي محمود اميري، چشم‌انداز اولين كارخانه توليد مانيتور در ايران را ارائه نمود. با همكاري شركت LG Electonics و حمايت همه جانبه وزارت محترم صنايع و معادن آن سال ماديران موفق شد 3200 دستگاه مانيتور CRT در دو مدل و تحت عنوان يك نام تجاري توليد كند. در آن روز ما 140 نفر پرسنل و كارخانه الكترونيك و تزريق پلاستيك خود بالغ بر 2.56 ميليارد تومان و تعداد پرسنل شركت بالغ بر 915 نفر مي‌باشند. ماديران با همراهي شارپ، اولين توليد كننده تلوزيون‌هاي LED در ايران خواهد بود كه از امر در راستاي همان سنت اول بودن ماديران در ايران است.

وي گفت: ما اولين مانيتورهاي CRT، اولين مانيتورهاي LCD، اولين تلويزيون‌هاي LCD و اولين مانيتورهاي LED را در ايران توليد كرديم. اكنون نيز اولين تلوزيون LED را توليد كرديم و به زودي اولين دستگاه گيرنده ديجيتال را توليد خواهيم كرد تا مصرفغ كنندگان ايراني بتوانند از مزايايي سيستم‌هاي پخش ديجيتال بهره‌مند شوند و از كيفيت برتر آن لذت ببرند. در نهايت، امروز روز بسيار مهمي‌براي صنعت الكترونيك ايران است. در حال حاضر ماديران آخرين تکنولوژي توليد و كنترل كيفيت تلويزيون‌هاي LCD و LED را در اختيار دارد.

اميري در مراسم افتتاحيه خط توليد تلويزيون‌هاي LED شارپ در ايران گفت: ما از اين پس شاهد توليد كالا با كيفيت ژاپني در كشور خود خواهيم بود. تلويزيون‌هاي شارپ با نيازهاي مصرف كنندگان ايران متناسب‌سازي شده است. دانش فني مهندسان ما به مراتب بالاتر از چند ماه پيش است. اين يك فرايند انتقال دائم تكنولوژي به همراه توليد بومي ‌است. نكته ديگر حائز اهميت اين است كه خط توليد شارپ براي 80 نفر به طور مستقيم در مشاغل جانبي ايجاد اشتغال شود و در نتيجه 120 خانوار ايراني بيشتر مي‌توانند از مزاياي داشتن يك شغل مناسب و درآمد مستمر بهره‌مند شوند. در مجموع، صنعت الكترونيك ماديران براي 1300 نفر به طور مستقيم و 2400 نفر به طور غير مستقيم ايجاد شغل كرده و از قبال آن 1400 نفر از مزاياي يك زنگي كامل برخوردار مي‌شوند. اگر ماديران يك وارد كننده بود اين مزايا به همين تعداد از كارگران و كارمندان كره اي، تايواني، يا چيني تعلق مي‌گرفت.

مديرعامل ماديران در پايان با تقاضا از وزير صنايع و معادن تقاضا خواست از صنعت الكترونيك ايران در برابر بزرگترين خطري كه آن را تهديد مي‌كند به طور جدي حمايت كند. وي گفت: اين تهديد بزرگ، قاچاق است. صنعت الكترونيك ايران نوپا و شكننده است. گسترش قاچاق باعث توقف سودآوري صنايع الكترونيك، جلوگيري از سركايه گذاري در فناوري‌هاي جديد، جلوگيري از معرفي محصولات جديد و از بين رفتن فرصت‌هاي جديد شغلي شده و همه آنچه را كه براي بدست آوردن آن به سختي تلاش كرده‌ايم به طور جدي تهديد مي‌كند.

در پايان مراسم خبرنگاران ضمن بازديد از قسمت‌هاي مختلف کارخانه با توضيحات ميئولين و کارشناسان فني ماديران با مراحل مختلف ساخت و توليد تلويزيون‌ها آشنا شدند.

لینک
http://www.itna.ir/archives/news/013667.php

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خيلي جالبه! اميدوارم كه بتونند از تجريبات ژاپني ها در اين زمينه نهايت استفاده رو ببرند!‌ همكاري با كره جنوبي نتايج بسيار مثبتي داشته و اميدوار هستيم كه اين روند ادامه پيدا كنه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این مونیتور زیراکس هم پلاسما و هم ال سی دی ساخت ایران هستند تقریبا خیلی وقته ! و کیفیت بالایی هم دارند ...
اگر زودتر میزدن تو کار ساخت تلویزیون خیلی بهتر بود ..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.