Recommended Posts

لعنت خدا بر استكبار جهاني و سگ حلقه به گوش استكبار "آل خليفه" و "آل سعود"
رژيم بحرين در مقابله با مردم مسلمان اين كشور، شيوه مقابله رژيم منحوس و جعلي صهيونيستي با مردم مسلمان كشور فلسطين را در پيش گرفته است و در روز روشن به تخريب مساجد، قران سوزي، كشف حجاب، قتل و غارت و جنايت دست مي زند.

--------------------------------------------
[align=justify]
[color=darkred][b]پادشاه بحرين 42 ميليارد دلار به بانك‌هاي سوييس منتقل كرد[/b][/color]

[color=blue]يك كارشناس سياسي و نويسنده كتاب "تاريخ پنهان صهيونيسم " با اشاره به انتقال سرمايه‌هاي ملي بحرين به بانك‌هاي سوييس از طريق شاهزادگان بحرين، اين امر را نشانه نگراني آنها از آينده سياسي خود دانست.[/color]

به گزارش فارس، "رئالف شئونمن " كارشناس سياسي و نويسنده كتاب تاريخ پنهان صهيونيسم در گفت‌و‌گو با شبكه تلويزيوني پرس‌تي‌وي از تلاش شاهزادگان بحريني براي خروج سرمايه‌هاي ملي از اين كشور خبر داد و افززد: "حمد بن‌عيسي آل‌خليفه " پادشاه بحرين تاكنون مبلغ 42 ميليارد دلار را به بانكهاي سوييس منتقل كرده است.

وي تصريح كرد انتقال پول به بانك‌هاي سوييس نشانه نگراني رژيم آل‌خليفه از سرنوشت نهايي خود دربحرين است.

شئونمن با تاكيد بر اينكه آمريكا حامي اصلي رژيم ال خليفه است، افزود: حقيقت اين است كه اين رژيم‌ها در خاورميانه محصول تلاش‌هاي آمريكا است و قدرت سياسي سلطه‌گران تاكنون اين رژيم‌ها را پابرجا نگه داشته است.

پيش از اين خاندان مبارك و "زين العابدين بن علي " ديكتاتورهاي مصر و تونس پيش از سرنگوني بخش زيادي از ثروتهاي ميلياردي خود را از به بانكهاي اروپايي منتقل كرده بودند.

منبع: خبرگزاري فارس
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=9002010441
[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببینید روزگارو
10 هزار کیلومتر اونورتر یک کشیک ه شیرین مغز از روی بیشعوری و نفهمی قران را اتش میزند. اونوقت همه دادشان درمیاد
حالا در کالبد بلاد اسلامی سگهای وهابی ده ها قران را آتش میزنند و مساجد را خراب میکنند در روز روشن و هیچ کسی هم حرف نمیزنه
کثیفتر و حرام زاده تر از آمریکایی ها این سران آل سعود و آل خلیفه هستند.
icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]تحولات سوریه، از مخالفان تا موافقان+تصاویر[/b]


خبرهای رسیده از سوریه، ضد و نقیض است. در حالی که مخالفان بشار اسد، از کشتار بی سابقه تظاهر کنندگان خبر می‌دهند، رسانه‌های دولتی این کشور بر آنند که درگیری‌ها بعد از آن شروع شد که افراد مسلح به گشتی‌های پلیس و ارتش حمله کردند و تعداد اندکی از طرفین کشته و مجروح شدند.

مخالفان حکومت چه می‌گویند؟

منابع خبری مخالف حکومت بشار اسد اعلام کرده‌اند شمار کشته شدگان سرکوب اعتراضات دیروز جمعه در سوریه نزدیک به 90 نفر رسیده است. دیروز در سوریه از سوی مخالفان «جمعه عظیم» نام گذاری شده بود.

به گزارش عصر ایران به نقل از شبکه الجزیره، معترضین در سوریه فهرستی از نام 88 کشته اعتراضات دیروز جمعه را منتشر کرده‌اند. این افراد در مناطق مختلفی از سوریه از بندر لاذقیه تا شهرهای حمص، حمات، دمشق، روستای ازرع در جنوب سوریه کشته شده‌اند.
سازمان عفو بین الملل اما شمار کشته شدگان را 75 نفر اعلام کرد.

عفو بین الملل اضافه کرد شمار کشته شدگان سرکوب دولتی معترضین در سوریه، دیروز جمعه را به خونین ترین روز از زمان آغاز اعتراضات در 5 هفته پیش تاکنون تبدیل کرده است
در این اعتراضات مردم خواهان کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور سوریه از قدرت و پایان حکومت حزب بعث در این کشور هستند. براساس قانون اساسی سوریه، تنها حزب بعث حق حکومت را دارد.

یکی از معترضین در شهر حمص که دیروز شاهد بیشترین حجم سرکوب و شمار کشته شدگان بود نیز به الجزیره گفت که بیش از 100 نفر در این شهر زخمی شدند که وضعیت بسیاری از آنها خطرناک توصیف شده است.

این تظاهرات تنها یک روز پس از حکم بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای لغو وضعیت حالت فوق العاده امنیتی صورت گرفت.

تظاهرات اعتراض آمیز دیروز جمعه در شهرک‌ها و مناطق اطراف پایتخت نیز روی داد. شهرهای بانیاس، قامشلی، سلمیه، کسوه و درعا هم شاهد اعتراضات گسترده‌ای بودند.

بسیاری از معترضین در دست نوشته‌هایی را به همراه خود حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود «الشعب یرید اسقاط النظام» (ملت خواهان سقوط حکومت است).
بیشتر معترضین در ازرع در نزدیکی درعا، حمص، المعضمیه، دوما، داریا، درعا، قابون، برزه، الحجر الاسود، زملکا، حرستا کشته شدند.

در نخستین بیانیه مشترک مخالفان که شبکه الجزیره آن را منتشر کرد از بشار اسد خواسته شده تا ضمن آزادی زندانیان عقیده، به انحصار حکومت در دست حزب بعث پایان دهد.

در شهر دمشق هم حدود دو هزار نفر از مردم به تظاهرات پرداختند که با مقابله شدید و گسترده نیروهای امنیتی روبه رو شدند. نیروهای امنیتی از باتوم و گلوله‌های گاز اشک آور به مقابله با معترضین در دمشق پرداختند.

معترضین در شهرهای مختلف همچنین شعارهایی را در تکذیب ادعای‌های دولتی سر دادند. دولت سوریه بارها معترضین را سلفی (گروه‌های تندروی اسلامی) و تروریست خوانده بود.

معترضین همچنین شعار می‌دادند: «الله، سوریا و حریه و بس» (فقط خدا، سوریه و آزادی) «سلمیه... سلمیه» (مسالمت آمیز... مسالمت آمیز). پیش از این حامیان دولت شعار می‌دادند «الله سوریا و بشار و بس» (فقط خدا، سوریه و بشار).

در همین حال، باراک حسین اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز در بیانیه ضمن محکومیت کشتار معترضین در سوریه مدعی شد بشار اسد رئیس جمهور این کشور برای مقابله با معترضین از ایران کمک می‌گیرد.

حکومت سوریه چه می‌گوید؟

تلویزیون دولتی سوریه شمار کشته شدگان را تنها هشت نفر از مردم و 2 نفر از ارتش و شمار زخمی‌ها را 28 نفر دیگر اعلام کرد.

منابع دولتی در سوریه اضافه کرده‌اند که گروه‌های مسلح به گشتی‌ها و پایگاه نظامی در حومه معضمیه در دمشق حمله کرده‌اند.

رسانه‌های دولتی سوریه با تکذیب برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز گفته‌اند که گروه‌های مسلح به سمت مردم و نیروهای ارتش آتش گشوده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه هم گزارش داد که در منطقه جوبر دمشق چند گروه خلافکار و جنایتکار به خودروهای آتش نشانی حمله مسلحانه کرده و سه نفر از نیروهای آتش نشانی را زخمی کرد.

همچنین در شهر حمص نیز شماری از خرابکاران خیابان‌های اصلی شهر را بسته و با آتش زدن لاستیک خودرو به آسیب زدن به اموال عمومی و خصوصی اقدام کردند همچنین یک دستگاه خودروی آتش نشانی نیز آسیب دید.

خبرگزاری رسمی سوریه اضافه کرد: در ادامه تجاوزهای گروه‌های جنایتکار مسلح علیه شهروندان و نیروهای پلیس و امنیتی و اموال عمومی و خصوصی، یک گروه مسلح جنایتکار، شماری از اتوبوس‌های حمل و نقل داخلی را در منطقه تشرین دمشق آتش زد.

براساس گزارش این منبع، دو عضو ارتش در شهرهای حمص و دمشق به دست گروه‌های مسلح کشته شده‌اند.

روزنامه دولتی تشرین چاپ دمشق نیز به نقل از وزارت کشور سوریه نوشت: هیچ گروهی حق ندارد قبل از دریافت مجوز از این وزارتخانه، به برگزاری تظاهرات اقدام کند.

این روزنامه با اعلام اینکه در برخی نقاط کشور، تجمع‌های بسیار محدودی انجام شد اضافه کرد: در شلیک گلوله گروه‌های مسلح در سوریه، دیروز جمعه دو نیروی ارتش و 8 نفر از مردم کشته شده‌اند.

تشرین در خبر دیگری نیز اضافه کرد: ارتش در منطقه درعا موبایل‌هایی با سیم کارت‌های خارجی و دوربین‌های فیلم برداری بسیار پیشرفته‌ای از گروه‌های جنایتکار مسلح کشف و ضبط کرده است.
براساس این گزارش، در این دوربین ها، فیلم‌های جعلی و ساختگی از تظاهرات وجود داشت. همچنین این موبایل‌ها برنامه‌های مکان یاب داشتند.

نیروهای امنیتی به همراه این گروه مسلح، باتوم، شمشیر، باتوهای فلزی و بطری‌های بنزین کشف کردند.
این روزنامه اضافه کرد: گروه‌های مسلح قصد داشتند با استفاده از این وسایل، ضمن برگزاری تظاهرات به نیروهای امنیتی حمله کنند.

[b]عکس‌های منتشر شده از حوادث سوریه توسط رسانه‌های دولتی این کشور[/b]

http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/2/3/91077_457.jpg
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/2/3/91078_829.jpg

[b]
رسانه‌های دولتی با انتشار این عکس اظهار داشتند که این افراد محدود علیه حکومت تجمع کرده بودند
اما ماهواره‌ها، از این جمع اندک، یک تجمع عظیم جعلی ساختند.[/b]

http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/2/3/91079_911.jpg
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/2/3/91080_646.jpg
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/2/3/91081_783.jpg
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/2/3/91082_285.jpg
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/2/3/91083_333.jpg
[b]
تصاویر منتشره توسط مخالفان
رسانه‌های دولتی سوریه، اکثر این عکس‌ها را جعلی و مونتاژِی می‌دانند[/b]

http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/2/3/91084_568.jpg
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/2/3/91085_533.jpg
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/2/3/91086_306.jpg
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/2/3/91087_811.jpg
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/2/3/91088_801.jpg
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/2/3/91089_451.jpg
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/2/3/91090_714.jpg

http://www.tabnak.ir/fa/news/160378/%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87%D8%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A7-%D9%85%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82%D8%A7%D9%86+%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]شيرين عبادي هم در مورد سوريه نظر داده
اما در مورد جاهايي ديگه مثل بحرين...... icon_cheesygrin[/quote]
چه زود خودش رو قاطی آدم ها میکنه!! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
بسی مستفیض شدیم از نظرات دوستان.
اسم خوبی هم واسه تاپیک انتخاب کردید و خوب شد نزاشتید انقلاب.در حد جنبش اجتماعی هم نیست این حرکاتشون.اینا اگه سیر باشن و سر کشور های همسایه شونو هم ببرن صداشون در نمیاد.


[size=18]
[b]اظهارات نخست وزیر دولت انتقالی مصر درباره روابط با ایران[/b]

در حالی که مقامات جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط با مصر سخن می گویند،نخست وزیر دولت انتقالی مصر در اظهاراتی دوپهلو اتهام‌زنی‌های کشورهای عربی علیه ایران را تکرار کرد.


به گزارش ایسنا،در حالی که مقامات کشورمان بر دخالت نکردن در امور داخلی سایر کشورها به عنوان یکی از اصول اساسی در سیاست خارجی کشورمان تاکید دارند، نخست وزیر دولت انتقالی مصر در اظهاراتی دوپهلو ایران را دولت مسلمان و همسایه‌ خواند که برای مصر اهمیت دارد و به آن احترام می‌گذارد، اما در عین حال اتهام‌زنی‌های کشورهای عربی مبنی بر دخالت ایران در امور کشورهای همسایه را تکرار کرد.

عصام شرف در گفت‌وگو با روزنامه‌ی المستقبل ـ چاپ کویت ـ با رد هرگونه میانجیگری مصر بین عربستان و ایران بیان کرد: ایران همانند ترکیه کشوری مسلمان و همسایه ما است که به آن اهمیت داده و احترام می‌گذاریم.

او گفت: این کشور (ایران) باید به همسایگان احترام بگذارد.

نخست وزیر دولت انتقالی مصر با بیان این‌که هرگز راضی نیستیم لطمه‌ای به هیچ کشوری از کشورهای حوزه‌ خلیج (فارس) وارد شود، گفت: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) بخشی از جهان عرب هستند که مصر مرکز و مادر آن‌هاست.

در همین حال روزنامه کویتی القبس به نقل از منابع عالی‌رتبه کشورهای حوزه خلیج فارس نوشت که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از نزدیکی روابط تهران ـ قاهره نگرانند.[/size]

http://www.khabaronline.ir/news-146192.aspx

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مصر مامانشونه ایران بابا icon_cheesygrin


در ضمن:[color=red]کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) بخشی از جهان عرب هستند که مصر مرکز و مادر آن‌هاست.
[/color]

ایران که عضو نیست!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]
[color=darkred]وال ‌استريت ژورنال بررسي كرد؛
[b]چرخش سياسي مصر به سوي ايران و نگراني‌هاي اردوگاه غرب[/b][/color]
[color=blue]
روزنامه آمريكايي وال‌استريت ژورنال در گزارشي نوشت كه مقامات آمريكايي اعلام كرده‌اند كه نگران‌ هستند، تصميم مصر براي تجديد روابط با ايران، آغاز روندي از تغييرات كلان در سياست خارجي اين كشور باشد.[/color]

به گزارش فارس، روزنامه آمريكايي وال‌استريت ژورنال در مقاله‌اي به قلم "مت بردلي " (MATT BRADLEY)، روزنامه‌نگار و تحليلگر آمريكايي تصريح كرد: ايران و دولت جديد مصر اخيرا سيگنال‌هايي را رد و بدل كرده‌اند كه بيانگر كنار گذاشتن دهه‌هاي متمادي رابطه سرد است. اين سيگنال‌ها نگراني آمريكا، رژيم صهيونيستي و عربستان سعودي را در خصوص بقاي موازنه قدرت شكننده خاورميانه برانگيخته است.
بنابراين گزارش، ايران اعلام كرده است كه پس از سه دهه قطع روابط ميان دو كشور، سفيري را براي اعزام به مصر منصوب كرده است. اين گزارش در سايت انگليسي شبكه خبري پرس تي‌وي، شبكه تلويزيوني انگليسي‌زبان دولتي ايران منتشر شد.
همچنين، درست در همين زمان، مقامات وزارت خارجه مصر اعلام كرده‌اند كه "نبيل العربي "، وزير خارجه جديد اين كشور در صدد ديدار از نوار غزه است كه توسط گروه حماس - از گروه‌هاي تحت حمايت تهران كه پيش‌تر دولت مصر همواره از برقراري رابطه با آن بر حذر بود - اداره مي‌شود.
به نوشته اين تحليلگر آمريكايي، اين اخبار پس از آن اعلام مي‌شود كه نبيل العربي، در ماه آوريل سال جاري با يك ديپلمات ارشد ايراني ديدار و پس از آن اعلام كرد كه مصر صفحه‌اي جديد در روابط خود با ايران گشوده است.

[b]* سياست خارجي مصر و هراس آمريكا از قدرت گرفتن ايران[/b]

در چنين شرايطي، مقامات آمريكايي اعلام كرده‌اند كه نگران‌اند، تصميم مصر براي تجديد روابط با ايران، آغاز روندي از تغييرات كلان در سياست خارجي اين كشور باشد. اين مقامات نگران آن هستند كه اين چرخش سياسي مصر منجر به قدرت گرفتن ايران و دوستان منطقه‌ايش نظير حماس و حزب‌الله شود كه اتفاقا آمريكايي‌ها از هر دوي اين گروه‌ها به منزله تروريست ياد مي‌كنند!
بر اساس اين گزارش، حركت جديد سياست خارجي مصر شامل نزديك شدن به سوريه، از متحدين ايران، نيز مي‌شود. در ماه مارس گذشته، رييس جديد سازمان اطلاعات مصر، "مراد موافي "، سوريه را به عنوان مقصد اولين سفر خارجي خود انتخاب كرد. البته دقيقا روشن نيست كه در ديدارهاي وي در سوريه چه مواردي به بحث گذارده شده است.

[b]* هزينه سنگين دشمني با ايران براي مصري‌ها[/b]

به نوشته بردلي، مصر براي چندين دهه، بازيگري مهم در راستاي موازنه قدرت (مد نظر غرب) در خاورميانه محسوب مي‌شد: اين كشور با جمعيت فراوان، قواي مسلح تحت حمايت آمريكاي خود و روابطش با رژيم اسرائيل، وزنه‌اي سنگين در مواجهه با دشمنان اسرائيل از جمله ايران و سوريه محسوب مي‌شد. اما با رشد روزافزون قدرت ايران در منطقه و قدرت گرفتن هرچه بيشتر "اسلام سياسي "، مواضع ضد ايراني مصر تبديل به هزينه‌اي سنگين در عرصه ديپلماتيك براي اين كشور شد. از آنجا كه قاهره توان تعامل با ايران را نداشت، موقعيت خود به عنوان بازيگر منطقه‌اي را از دست داد و آن را به كشورهايي چون قطر، سوريه و عربستان سعودي واگذار كرد.
برخي مقامات مصري و تحليلگران سياست خارجي بر اين باورند كه ديپلماسي جديد مصر را بايد بيشتر تلاشي براي بازيابي پرستيژ از دست رفته تلقي كرد تا همبستگي با ايران! دولت جديد مصر، تغيير سياست‌هاي خود را بيشتر در راستاي باز كردن درب‌هاي جديد تعريف كرده است تا بازبيني روابط خود با ديگر كشورها.
"منهم باخوم "، سخنگوي وزارت امور خارجه مصر مي‌گويد: "نقش مصر را نبايد دست‌كم گرفت، اما واقعيت آن است كه اين نقش طي 30 سال گذشته كاهش يافته است. اگر اكنون كاري در حال صورت گرفتن است، در راستاي بازيابي آن موقعيتي است كه مصر سال‌هاي سال در آن قرار داشت. "
خانم باخوم همچنين تاكيد كرده است كه واكنش كشورهاي غربي نسبت به تعاملات جديد مصر با ايران، اغراق‌آميز بوده است.
پس از اين سخنان بود كه پرس تي‌وي گزارش داد كه "علي‌اكبر سيبويه "، ديپلمات كهنه‌كار ايراني به عنوان سفير ايران در مصر منصوب شده است و اين اقدام پس از مذاكرات بين علي‌اكبر صالحي، وزير امور خارجه ايران با نبيل العربي به انجام رسيده است. البته يك ديپلمات ايراني در سازمان ملل متحد اعلام كرد كه نمي‌تواند سريعا اين خبر را تاييد كند.

[b]* اتهام‌زني به ايران همزمان با بهبود روابط ايران و مصر[/b]

با اين اتفاقات، نگراني در خصوص افزايش نفوذ ايران در منطقه بار ديگر شعله‌ور شد. شوراي همكاري خليج فارس كه دربرگيرنده كشورهايي چون قطر و عربستان سعودي است، از شوراي امنيت سازمان ملل متحد خواست كه تا دربرابر آنچه "دخالت‌هاي آشكار ايران " در بحرين و برخي كشورهاي ديگر خواند، ايستادگي كند. عربستان سعودي و بحرين، ايران را متهم مي‌كنند كه به انقلابيون بحريني كه اكثرا شيعه هستند، كمك مي‌كند.
سخنگوي وزارت خارجه ايران نيز در واكنش به اين انتقادات، تصريح كرد كه طرح چنين ادعايي در شرايطي كه برخي از اعضاي شوراي همكاري خليج فارس به بحرين نيرو اعزام كرده و زنان و مردان بي‌دفاع اين كشور را سركوب مي‌كنند، امري شگفت‌آور است.

[b]* تاريخچه قطع روابط ايران و مصر[/b]

وال‌استريت ژورنال مي‌افزايد: دولت اسلام‌گراي ايران، پس از آنكه مصر در سال 1980 به عنوان اولين كشور عربي رژيم اسرائيل را به رسميت شناخت، روابط خود را با اين كشور قطع كرد. پس از آنكه حسني مبارك در سال 1981 در مصر بر اريكه قدرت تكيه زد، همواره ايران را به خاطر حمايت از حماس كه روابط خوبي با اخوان‌المسلمون مصر - مهمترين گروه سياسي مخالف مبارك - با سوءظن مي‌نگريست.
نويسنده مقاله مدعي شده است كه هنوز دولتمردان مصري نسبت به آنچه "نقش بي‌ثبات‌كنندگي " ايران در منطقه مي‌نامد، بيم دارند. وي به نقل از يك ديپلمات غربي كه نامي از وي نبرده، مي‌نويسد: "من از طريق برخي دولتمردان مصري كسب اطلاع كرده‌ام كه آنها هنوز از آنچه ايران در منطقه انجام مي‌دهد، نگراني‌هايي دارند. "
وي با اين حال مي‌نويسد: در دوران زمامداري حسني مبارك، روابط مصر با ايران فقط كمي با سطح روابط نرمال فاصله داشت. خانم باخوم در اين خصوص مي‌گويد كه در اين دوران، مصر در تهران دفتر حافظ منافع داشته و سفيري نيز در خصوص مسائل ايران داشته كه در دوبي مستقر بوده است.
خانم باخوم همچنين تصريح مي‌كند كه تغيير آهنگ كشورش نسبت به ايران تدريجي خواهد بود، اما اين سياست مي‌تواند تاثيراتي بر اولويت ديگر سياست خارجي نبيل العربي، يعني حل مناقشات ميان رژيم اسرائيل و فلسطينيان داشته باشد.
حل مناقشات ميان فلسطين و رژيم صهيونيستي از مهمترين اولويت‌هاي سياست خارجي رژيم مبارك نيز بود كه به نظر برخي تحليلگران، به علت ساختار رو به اضمحلال ديپلماسي مصر همواره با شكست مواجه شد.
بنابر گزارش فوق، تعامل با ايران مي‌تواند به مصر در مذاكره با حماس كه از سال 2007 بر نوار غزه تحت محاصره صهيونيست‌ها حاكميت داشته است، كمك كند. به گفته "محمد عبدالسلام "، از كارشناسان انديشكده مطالعات سياسي راهبردي الاهرام، واقع در قاهره، حل مناقشه خاورميانه مي‌تواند محبوبيت بسياري را براي دولت مصر به ارمغان آورد.

[b]* مصر مجبور است كه از اهداف سياست خارجي آمريكا فاصله بگيرد[/b]

"عمرو موسي "، دبير كل سابق اتحاديه عرب، پيشتازي خود در رقابت‌هاي مربوط به انتخابات آتي رياست‌جمهوري مصر را، مديون بيانات تند خود در دهه 1990 ميلادي بر ضد رژيم صهيونيستي است؛ وي در آن دوران وزير امور خارجه مصر بود. با حركت مصر به سوي مردم‌سالاري، گروه‌هاي اسلام‌گرا در اين كشور بيش از پيش قدرت يافته‌اند و تحليلگران بر اين باورند كه دولت آينده مصر مجبور خواهد بود تا به تقاضاهاي رو به گسترش مردمي در خصوص "قطع وابستگي به اهداف سياست خارجي آمريكا " پاسخ گويد.
اين گزارش همچنين حاكي است: برخي اسلام‌گرايان مصري از هم‌اكنون ديپلماسي ويژه خود را آغاز كرده‌اند. اخيرا، "مقدي حسين "، رييس حزب عمل اسلامي مصر با علي‌اكبر صالحي، وزير امور خارجه ايران، در تهران ديدار كرده است. هر دو طرف در اين ديدار بر لزوم عادي‌سازي هرچه سريع‌تر دو كشور تاكيد كردند.

[b]* مصر ديگر متحد قابل اعتماد آمريكا نخواهد بود[/b]

به نظر مي‌رسد كه مصر نيز از همان الگوي سياست خارجي تركيه پيروي مي‌كند، الگويي كه تركيه را به عنوان يك متحد آمريكا، از اهداف و مقاصد اين كشور گسيخت. گذشته از مواضعي كه سرانجام از سوي مصر در قبال ايران اتخاذ خواهد شد، به احتمال زياد اين كشور ديگر چندان به منافع آمريكا متعهد نخواهد بود و به قول مقامات آمريكايي، مصر، ديگر آن متحد قابل اعتماد دوران حسني مبارك نيست.
يكي از مقامات آمريكايي در اين خصوص مي‌گويد: "سخت است تصور كنيم كه تغيير حادث شده در مصر، آنچه را كه داشتيم دوباره در اين كشور به ما بازگرداند. "
با اين حال، مقامات آمريكايي بر اين عقيده‌اند كه هنوز در سياست خارجي مصر تغيير شگرفي رخ نداده و اين كشور هنوز به طور كامل از آمريكا جدا نشده و يا حركتي اساسي براي نزديك شدن به ايران انجام نداده است. به قول مقامات آمريكايي، قواي نظامي مصر همچنان متمايل به آمريكا هستند و آمريكايي‌ها از آنها انتظار دارند كه از نفوذ خود براي ملايم كردن تغييرات استفاده كنند.
اين مقامات آمريكايي مي‌گويند كه افتتاح يك سفارت‌خانه بيان‌گر آن نيست كه ايران و مصر به دو متحد بدل شده‌اند.

[b]* مصر، درسرساز براي اسرائيل، كاهنده نفوذ آمريكا در منطقه[/b]

يك مقام آمريكايي ديگر بر اين باور است كه وضعيت مصر، مزاحمت‌هاي بيشتري را براي رژيم صهيونيستي ايجاد خواهد كرد و همچنين نفوذ آمريكا بر اين كشور و در نتيجه در تمام منطقه، آن هم در اين شرايط بحراني كاسته خواهد شد. با اين حال وي بر اين باور است كه كم و بيش روابط بين ايالات متحده و مصر در وضعيت نرمال خواهد بود و تغيير چنداني نخواهد كرد.
اين مقام آمريكايي بر اين باور است كه در شرايط كنوني آنچه بيش از همه مي‌تواند مصر را در اردوگاه غرب نگه دارد، روابط نظامي اين كشور با رژيم عربستان سعودي است. با اين حال سعودي‌ها نيز با نگراني اوضاع سياسي مصر و تغييرات آن را دنبال مي‌كنند و شك دارند كه بتوانند براي مقابله با ايران همچنان بر روي دولت آينده مصر حساب كنند، آن‌گونه كه بر روي رژيم مبارك حساب مي‌كردند.
همان‌گونه كه مشاهده شد، رياض به هيچ وجه از عبور كشتي‌هاي نظامي ايران از كانال سوئز خوشحال نشد. اين حركت به نظر سعودي‌ها تلاشي براي افزايش حضور نظامي ايران در خاورميانه، آن هم در بحبوحه افزايش تنش‌هاي فرقه‌اي بود.
با اين حال، سخنگوي وزارت خارجه عربستان از اظهار نظر رسمي در اين خصوص پرهيز كرد و آن را مسئله‌اي مربوط به دول خارجي دانست.

منبع: خبرگزاري فارس
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=9002040078
[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين مصر واسه فاطي تومون نميشه icon_cheesygrin

دوستان و عزيزان مصر گرايشي نسبت به ايران نداره !!

اونها خيلي .... هستن !! در آينهد خواهيد ديد. دقيقا جاي مبارك رو واسه اسراييل پر ميكنند icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تاپیک رو بالا آوردم تا ببینم نظر دوستان راجبه اتفاقات این چند روز سوریه چیه و عمل بشار اسد رو چگونه توصیف میکنید و موضع گیریتون چگونه هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اين مصر واسه فاطي تومون نميشه icon_cheesygrin

دوستان و عزيزان مصر گرايشي نسبت به ايران نداره !!

اونها خيلي .... هستن !! در آينهد خواهيد ديد. دقيقا جاي مبارك رو واسه اسراييل پر ميكنند icon_cheesygrin[/quote]

[b][color=red]بسمه تعالی

با سلام

دوست عزیز لطفا عفت کلام رو رعایت کنید.

یا علی مدد.[/color][/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.