Recommended Posts

[color=red]روایت دردناک آوارگان سوری در ترکیه [/color]

برخی از آوارگان سوری که اخیرا از اردوگاههای ایجاد شده در ترکیه به وطن خود بازگشته اند، روایت دردناکی از روزهای آوارگی ابراز می دارند که بیانگر اقدامات شنیع گروهکهای تروریستی و نظامیان ترک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اردوگاههای آوارگان سوری در ترکیه در روزهایی که مردم سوریه به علت ناآرامیهای شدید مجبور به فرار شده بودند، به محلی برای تجاوز و شکنجه تبدیل شده بود.

بر این اساس، شهروندان سوری که اخیرا از این اردوگاهها بازگشته اند از نحوه رفتار گروهکهای مسلح در داخل سوریه و نظامیان ترک در اردوگاهها روایتهای دردناکی را مطرح می کنند.

"فاطمه" یکی از زنانی است که پس از حمله گروهکهای مسلح به خانه اش در شهر "جسر الشغور" مجبور شد به همراه فرزندانش به ترکیه بگریزد. وی تاکید می کند: افراد مسلح و خرابکار که در شهر تظاهرات به راه انداخته بودند به تخریب اموال عمومی و خانه های مردم دست زدند و با تهدید سلاح ما را مجبور کردند از خانه هایمان بگریزیم.

وی افزود: افراد مسلح به ما گفتند که ارتش سوریه به شما حمله ور خواهد شد و اعضای خانواده تان را مورد تجاوز قرار می دهد. پس از این تهدیدات من دست چهار فرزندم را گرفتم و به همراه همسایه مان شب را در خرابه ای گذراندیم. روز بعد یک اتوبوس به این منطقه آمد و ما به همراه آن وارد خاک ترکیه شدیم و در اردوگاه آوارگان ساکن شدیم.

فاطمه که مادر چهار فرزند است، در ادامه گفت: در دو روز اول در اردوگاه برخورد خوبی با ما داشتند وغذای خوبی به ما می دادند اما پس از گذشت 6 روز تقریبا برخوردشان تغییر کرد و بدرفتاریها آغاز شد.

این زن سوری افزود: شخصی به نام "سامر" یکی از رابطان سوری نظامیان ترک در همین روزها مرا به دیدار یکی از فرماندهان اردوگاه برد و گفت آنها می خواهند تو را ببینند. وی در آنجا مبلغی را از یک نظامی ترک گرفت و مرا تحویل آنها داد. در ادامه فرمانده نظامیان ترک به همراه چندین نفر دیگر به من تجاوز کردند.

فاطمه تاکید کرد: بعدها متوجه شدم آنها 70 زن و دختر دیگر را نیز در اردوگاه مورد تجاوز قرار داده اند. در واقع آنها در اردوگاه تمامی انواع ناراحتی، ظلم و سختی را به ما چشاندند.

http://www.tabnak.ir/fa/news/191831/%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%A7%DA%A9-%D8%A2%D9%88%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87

[size=18]سایه سوریه بر روابط ایران و ترکیه[/size]


روابط ايران با تركيه و قرارگرفتن سوريه درميانه اين روابط، در طول سالهاي گذشته همواره روابط پرفراز و نشيبي را بر تهران، آنكارا و دمشق تحميل نموده است؛ چه آنكه جمهوري اسلامي ايران تراز روابط خود با تركيه را متاثر از لحاظ نمودن سوريه دردامنه اين روابط قرار داده است.
اين مسئله باعث شده تا دست اندازهاي عمده اي فراروي سياست خارجي دوكشور قرارگيرد. اكنون و با اوج گرفتن دخالت هاي خارجي در قالب اعتراضات داخلي عليه حكومت بشاراسد در ماههاي اخير به نظرمي رسد تنشي ديگر دامن روابط ايران و تركيه را فراگرفته است. اين اعتراضات كه در ادامه قيام هاي برخاسته از بيداري اسلامي رخ داده، واكنش ها و برخوردهاي متفاوتي را از سوي دو كشور همسايه سوريه به همراه داشته است؛ اعتراضاتي كه البته به نظرمي رسد جنس آن با ديگر تحولات كشورهاي عربي درادامه بيداري اسلامي متفاوت است. مسئله اي كه رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز بر آن تاكيد فرموده اند.
روابط ايران و تركيه درطول يك دهه اخير و پس از به قدرت رسيدن حزب عدالت و توسعه درسال 2002 همواره مناسب و رو به رشد توصيف شده است. طي اين سالها كه ازآن به «بهار روابط» تعبير مي شود مراودات و مبادلات دو جانبه بر بستري از پرونده هسته اي ايران با وجود اعتقاد كشورهاي غربي به تراز تجاري 11ميليارد دلار وهدف گذاري 30ميليارد دلار رسيده است. ضمن اينكه مناسبات سياسي و امنيتي دوجانبه چنان گسترش يافته كه خط پرواز ديپلماسي بين تهران و آنكارا معمولاً شلوغ است. همچنين وجود مشتركات ديني و مذهبي، تاريخي و فرهنگي و عضويت در پيمانهاي سياسي و اقتصادي نظير سازمان همكاري اسلامي و جنبش غيرمتعدها سبب پيوند روابط دوستانه و عميق دو كشور همسايه و مسلمان ايران و تركيه شده است؛ روابطي كه از آن به عنوان روابط دو برادرياد مي شود و تركيه البته مي كوشد نقش برادر بزرگ تر را ايفا كند.
از سوي ديگر، روابط راهبردي ايران و سوريه قدمتي به درازاي تاريخ انقلاب اسلامي ايران دارد. در طول اين سالها نيز مقامات ايراني و سوري رفت و آمدهاي پرترددي داشته اند، چنانكه بشار اسد كه سال 2003 وپس از فوت پدرش حافظ، به قدرت رسيده، تاكنون 8 سفر رسمي به ايران داشته است. درسفر سال گذشته نيز وي براي اولين بار نشان رسمي جمهوري اسلامي را به علت حمايت از جبهه مقاومت درمنطقه بويژه حزب الله لبنان و مقاومت فلسطين دريافت كرد. همچنين روابط دو كشور در طول 3 دهه اخير با پيوندهايي از جنس سياست و امنيت پيوند خورده است. پيوندهايي كه در مظنه آن بسترهاي مقاومت اسلامي بر مبادلات اقتصادي و تجاري سنگيني مي كند چرا كه برخلاف مراودات سياسي سطح مناسبات اقتصادي بين ايران و سوريه با احتساب طرح هاي عمراني كه ايران درسوريه اجرا مي كند تنها به 3ميليارد دلار مي رسد.
از اين رو روابط ايران با سوريه برخلاف تركيه كه ژئواكونوميكي و ژئوكالچرال است، بيشتر ژئوپلتيكي و ژئواستراتژيكي است.جايگاه سوريه در پيشاني جبهه مقاومت اسلامي و حمايت ازگروه هاي مقاومت اسلامي سبب شده تا مناسبت تهران با دمشق اهميتي خاص داشته باشد! اهميتي كه در دو راهي انتخاب سبب ارجحيت سوريه بر تركيه براي ايران مي شود.
آغاز و انجام تحولات سوريه
آغاز تحولات مداخله جويانه داخلي سوريه به 25 اسفند سال گذشته برمي گردد كه اين كشور در ادامه موج انقلابات منطقه شاهد اعتراضات مردمي بود؛ اعتراضاتي كه جنس آن با ديگر اعتراضات تفاوت داشته و بيشتر ساخته و پرداخته دست بيگانگان است و البته دولت سوريه نيز آن را ساخته دست تروريست ها مي داند. اين مسئله باعث شده تا واكنش دولت سوريه به معترضان حمايت شده توسط كشورهاي غربي و عربي برخورد باشد؛ واكنشي كه درمورد ديگر كشورهاي عربي درگير با قيام مردمي نيز مشابهت دارد، اما سطح و حجم خشونت معترضان و بيگانگان، سوريه را از ديگر كشورهاي عربي متمايز ساخته است. اين درحالي است كه بشار اسد همچنان مي گويد كه براي تامين امنيت داخلي به مقابله با افراد ياغي و تروريست ادامه خواهد داد. چنين اقداماتي همواره با تظاهرات مردمي مورد حمايت جامعه سوريه نيز قرارگرفته است.
البته اين موضع گيري اسد پس از آن اتفاق افتاد كه وي در طول ماه گذشته و در چندين مرحله وعده اعطاي آزادي هاي سياسي و مدني را در قالب برنامه اصلاحات سياسي به مخالفان داد؛ كاري كه ديگر كشورهاي عربي درگير موج بيداري اسلامي انجام ندادند، اما مخالفان برنامه اصلاحات سياسي وي را رد كرده اند. در اين مدت مخالفان با حمايت كشورهاي بيگانه به ناامن سازي محيط داخلي سوريه پرداخته اند. از اين رو كشورهاي حامي مخالفان به حمايت از آنان روي آورده اند. همراستاي با اين جريان نيز جامعه جهاني تحت تأثير نظام سلطه همزمان با تشديد فشارها، تمركز و توجه بيشتري بر روي معترضان دارد تا جايي كه هيلاري كلينتون براي اولين بار با تعدادي از مخالفان دولت سوريه در كتابخانه كاخ سفيد به گفت وگو نشست؛ اقدامي كه متعاقب آن از سوي احمد داوود اوغلو همتاي ترك وي تكرار شد. اين اقدامات تنها محدود به ايالات متحده نشده و ايتاليا سفيرش را از دمشق فراخوانده و اتحاديه اروپايي تعداد بيشتري از مقامات سوري را در ليست تحريم هاي تكراري خود قرار داده است. پس از آن نيز رهبران اروپايي و آمريكا هم صدا گفتند كه بشار اسد نيز بايد برود.
با اين حال به نظر نمي رسد كه فشارهاي فزاينده بين المللي در كوتاه مدت به خاطر وجود حمايت منطقه اي ايران و محور مقاومت و درگيري ها و دغدغه هاي عديده كشورهاي عربي و غربي، تأثيري بر دولت سوريه داشته باشد؛ مسئله اي كه مقامات غربي نيز آن را مي پذيرند، چنان كه مايك مولن رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا پيش از سپردن مسئوليتش به مارتين دمپسي گفت كه واشنگتن مي خواهد بر حكومت سوريه فشار آورد، اما افزود كه چشم اندازي فوري براي دخالت نظامي در آن كشور وجود ندارد. آندرس فوگ راسموسن دبيركل ناتو نيز گفت كه فقدان دستوري از سوي سازمان ملل و همچنين حمايت منطقه اي بدان معني است كه شرايط براي عملياتي از نوع ليبي مهيا نيست. اين حمايت منطقه اي كه راسموسن به آن اشاره دارد حمايت انقلابي و اسلامي مردم ايران و سوريه از دولت اين كشور است كه تاكنون توانسته سناريوي كشورهاي عربي و غربي را در اجراي توطئه هاي آمريكا و صهيونيستي ناكام بگذارد.
البته اين بي قراري جامعه جهاني در توجه به سوريه و بي توجهي به بحرين، يمن، اردن و حتي عربستان به موقعيت بسيار حساس سوريه برمي گردد. اين كشور از يك سو به بلندي هاي جولان در اسرائيل و از سوي ديگر به عراق محاط است؛ گستره اي كه در دو سوي آن نيروهاي نظامي اسرائيلي و آمريكايي استقرار دارند. داشتن بيش از 800 كيلومتر مرز مشترك با تركيه و وجود گروه هاي مختلف از جمله كردها در سوريه به همراه حمايت و حضور بسياري از رهبران گروه هاي مقاومت نظير حماس، حزب الله و جهاد اسلامي در اين كشور وجه ديگر اهميت سوريه اي است كه برخلاف ديگر كشورهاي عربي همچون ليبي داراي منابع غني نفت و گاز نيست.
همراهي تركيه با كشورهاي غربي و عربي
در جبهه فشارهاي ديپلماتيك، هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا بر تحريم تسليحاتي و صنايع نفت و گاز سوريه تأكيد كرده است. اين درحالي است كه آمريكا و اروپا تلاش مي كنند تا شوراي امنيت را به تحريم و تصويب دخالت نظامي عليه سوريه ترغيب كنند؛ مسئله اي كه در نشست اخير اين شورا به خاطر عدم همراهي چين و روسيه (اعضاي دائم) و هند، برزيل و آفريقاي جنوبي (اعضاي غيردائم) محقق نشد. با اين همه آمريكا و اروپا روي به فشارهاي يك جانبه عليه سوريه آورده اند. ضمن اينكه آمريكا در تلاش است تا پس از جبهه بين المللي، جبهه منطقه اي را نيز عليه سوريه تشكيل دهد؛ مسئله اي كه به نظر مي رسد در سوداي تشكيل آن با حمايت اتحاديه عرب، سازمان همكاري اسلامي، شوراي همكاري خليج فارس و كشورهايي نظير عربستان و كويت و بحرين است؛ كشورهايي كه با تحريك و تهييج آمريكا و اروپا ضمن محكوم نمودن اقدامات دولت سوريه در مقابل معترضان، سفراي خود را از دمشق فراخوانده اند. واكنش عربستان در مواجهه با تحولات سوريه درحالي است كه اين كشور نسبت به سركوب معترضان عربستاني از هيچ اقدامي فروگذار نبود و براي پايان اعتراضات در بحرين به اين كشور بيش از 5 هزار نيروي نظامي فرستاد. البته در ادامه اين جبهه منطقه اي اين روزها تركيه نقش پررنگ تري را در راستاي رفتن بشار اسد ايفا مي كند؛ نقشي كه برخلاف جهت گيري ايران و در ادامه سياست عربستان، آمريكا و اسرائيل است.
رايزني هاي دوجانبه ايران و تركيه
نهم اوت احمد داوود اوغلو وزير امور خارجه تركيه براي ابلاغ پيام رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه و هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا به بشاراسد رئيس جمهور سوريه به اين كشور سفر كرد. پيش از اين رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه تصريح كرده بود كه صبر آنكارا نسبت به وقايع اخير سوريه به سرآمده است.
وزير امور خارجه تركيه حامل اين پيام براي سوريه بود كه بشار اسد بايد سريع تر به سركوب مخالفان پايان دهد، هر چه زودتر روند اصلاحات واقعي را آغاز و زندانيان سياسي را آزاد كند يا در مقابل به همان سرنوشتي دچار شود كه سرهنگ معمر قذافي در ليبي دچار آن شده است. ابلاغ اين پيام كه در گفت وگويي 6 ساعته انجام شد، چندان با استقبال و اعتناي بشار اسد همراه نشد؛ چرا كه رئيس جمهور سوريه در پاسخ به پيام وزير خارجه تركيه گفت كه دمشق بدون هيچ اغماض با گروه هاي تروريستي خواهد جنگيد. اين سفر به همراه تحركات اخير تركيه در فراخواندن نيروهاي ذخيره و احتياط به ارتش و اظهارنظر تلويحي داوود اوغلو پس از بازگشت به آنكارا مبني بر حمايت و پشتيباني دولت متبوعش از مخالفان سوريه، نشان از آن دارد كه تركيه خواهان بركناري حكومت اسد است.
اين درحالي است كه ايران نگاهي متفاوت از تركيه نسبت به تحولات سوريه دارد و رايزني هاي خود را نيز آغاز كرده است. همزمان با سفر داوود اوغلو اين علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي بود كه در رأس هيئتي عازم قاهره شد تا در رايزني هاي خود با نبيل العربي دبيركل اتحاديه عرب، خواستار تشكيل جبهه ايستادگي براي قرار ندادن سوريه در دهان گرگي به نام آمريكا و محقق نشدن حمله ناتو به اين كشور و آنچه حمايت از سوريه در برابر دخالت هاي آمريكا مي خواند، شود. برخلاف تركيه، به باور ايران، هدف آمريكا از وارد كردن فشار بر حكومت سوريه تضعيف مخالفان روند صلح در خاورميانه و شكست مقاومت با هدف تحقق اهداف خود و رژيم صهيونيستي است. ضمن اين كه از ديدگاه ايران نقش محوري تركيه در تحولات سوريه پيمان كاري و مقاطعه كاري عضو ناتو و متحد غرب در منطقه است؛ ديدگاهي كه البته مقامات ترك آن را نمي پذيرند.
از اين رو، نگراني از كاهش سطح روابط با ايران و تلاش براي همراهي اين كشور در مقابل گذار قدرت در سوريه در چند هفته اخير تركيه را به تكاپو انداخته است تا رايزني هاي ديداري و شنيداري متعددي با جمهوري اسلامي داشته باشد. محور رايزني ها و چانه زني ها نيز احمد داوود اوغلو است كه در تماس هاي خود با همتاي ايراني اش تلاش دارد تا پاسخي رضايت بخش از ايران دريافت كند؛ پاسخي كه البته تاكنون نشنيده است.

http://www.kayhannews.ir/900630/12.htm

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]بازگشت صالح[/color]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، عبدالله صالح بعد از طی سه ماه دوره درمانی خود در عربستان سعودی به یمن بازگشت.

او سه ماه پیش در اثر حمله به کاخ ریاست جمهوری در شهر صنعا پایتخت یمن به شدت زخمی و چند عمل جراحی قرار گرفت.

کشور یمن از چندین ماه پیش صحنه انقلاب مردم علیه رژیم عبدالله صالح است

http://fa.alalam.ir/news/230714

[color=red]تکذیب عراق[/color]

مشاور نخست وزیر عراق خبر روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر درخواست عراق برای استعفاء بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش العالم، روزنامه نيويورك تايمز روز سه شنبه با انتشار مصاحبه اي از علي الموسوي مشاور نخست وزیر عراق به نقل از وي اعلام كرد :دولت عراق از رئيس جمهور سوريه خواسته است از قدرت كناره گيري كند.

به نوشته نيويورك تايمز به نقل از الموسوي ، اهداف دولت عراق از تغيير نظام ها همان اهداف آمريكاست و تنها اختلاف اين دو كشور، درنحوه تحقق اين اهداف نهفته است.

نيويورك تايمز به نقل از الموسوي تاكيد كرد : سوريه درگير جنگ داخلي مي شود , نا آراميهاي بيشتري اين كشور را فرا مي گيرد.

موسوي اين سخنان راتكذيب و تاكيد كرد دولت عراق در امور داخلي ديگر كشورها مداخله نمي كند و به خود اجازه نمي دهد از مسوولان كشورهاي ديگر درخواست استعفا کند .

مشاور نخست وزيرعراق تاكيد كرد : مطالب روزنامه نيويورك تايمز که به وي نسبت داده شده است، صحت ندارد.

عراق و سوريه مرزهاي مشترك طولاني با هم دارند و روابط اين دو كشور پس از سرنگوني رژيم صدام در سال 2003 بهبود يافته است

http://www.tabnak.ir/fa/news/192246/%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D9%81%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D8%AA%DA%A9%D8%B0%DB%8C%D8%A8-%D8%B4%D8%AF

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با بازگشت صالح اوضاع یمن بیش از پیش فکر کنم بحرانی و خونین بشه
وقتی صالح مجروح شد خیلیا فکر کردن کار یمن تمومه ولی این طور نشد
یمن فوق العاده کشور حساسی هست با توجه به ساختار قبیلگی،نفوذ القاعده در جنوب و حضور زیدیها در شمال در همسایگی سعودی،آمریکا و سعودیها دوست ندارند که حکومتش سقوط کنه
با این اوضاع ک جنگ داخلی خیلی شدید اصلا بعید نیست،حتی دخالت مجدد و مستقیم سعودیها هم خیلی پدیده محتملیه

[quote]
صد البته فلسطيني ها مي توانند مساله استقلال كامل را كمي تخفيف بدهند و به كشور ناظر تبديل كنند.
.[/quote]

پس از این همه سال مذاکره بی حاصل و عقب نشینیهای پی در پی و تقدیم این همه شهید و مجروح و اسیر در این کمترین خواسته هم تخفیف بدن؟!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين طور كه به نظر مي رسه تخفيف نخواهند داد.
افكار عمومي دنيا كاملا با فلسطيني هاست.اسراييل كاملا در اين مساله منزوي شده.
حتي فرانسه هم از تهديد امريكا به وتو كردن انتقاد كرد.
انشالله دير يا زود هم فلسطيني ها و هم ساير ملل و قوميت هاي تحت سلطه به حقوق خود برسند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]23 کشته با ورود صالح[/size]

شبکه تلويزيوني پرس تي وي مطلع شده ‌است که دست‌کم 18 نفر، در درگيري‌هاي سنگيني که در شمال صنعا پايتخت يمن روي‌داده، کشته و 56 نفر ديگر زخمي شده‌اند.


اين درگيري‌ها، پس از بازگشت علي عبدالله صالح ديکتاتور يمن ازعربستان سعودي و زماني روي داد که نيروهاي رژيم با هواداران ژنرال علي محسن الاحمر از مخالفان صالح ،در منطقه الحصبه واقع در شمال صنعا، درگير شدند.

بازگشت صالح به يمن چند روز پس از آن صورت گرفت که نيروهاي رژيم در حمله سرکوب‌گرانه عليه معترضان مخالف دولت، بيش از ده نفر را کشتند.

اين درحالي است که برخي خبرگزاري‎ها به نقل از منابع بيمارستاني، از کشته شدن پنج معترض مخالف دولت، به‌دست سربازان وفادار به علي عبدالله صالح در صنعا، خبر داده‎اند.

نظاميان وفادار به صالح شب گذشته به معترضاني که در ميدان تغيير در کانون برگزاري اعتراضات ضددولتي تجمع کرده بودند، آتش گشودند.

به گفته شاهدان عيني، نيروهايي که به معترضان در ميدان تغيير آتش گشودند از اعضاي گارد رياست جمهوري به رهبري احمد پسر ارشد صالح، بوده اند.

از ژانويه تاکنون، صدها هزار نفر از مردم يمن با برگزاري اعتراضات پياپي عليه رژيم در شهرهاي مهم سراسر اين کشور، پايان سه دهه ديکتاتوري صالح از قدرت را خواستار هستند.

معترضان همچنين به پايان يافتن فقر و فساد گسترده و همچنين دخالت عربستان سعودي و امريکا در امور کشورشان، اصرار دارند.

http://www.presstv.ir/detail.fa/200858.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]اخراج با تخم مرغ[/color]

به گزارش رسانه‌های سوریه، هنگامی که سفیر فرانسه روز پنجشنبه به کلیسا رسید، فریادهای اعتراض‌آمیز حاضران اندک‌اندک بالا گرفت و نشان داد که مردم، حاضر نیستند حضور وی را در کلیسا تحمل کنند.

مردم مسیحی سوریه در دمشق، در اعتراض به سیاست دولت فرانسه در قبال کشورشان، سفیر این کشور را به هنگام حضور در یک کلیسا با پرتاب تخم‌مرغ بیرون کردند.

به گزارش فارس، «اریک شوالیه» سفیر فرانسه در دمشق، پس از حضور در کلیسای «المریمیه» منطقه «باب‌ توما» در دمشق، با اعتراض مردمی روبه‌رو شد.

به گزارش رسانه‌های سوریه، هنگامی که سفیر فرانسه روز پنجشنبه به کلیسا رسید، فریادهای اعتراض‌آمیز حاضران اندک‌اندک بالا گرفت و نشان داد که مردم، حاضر نیستند حضور وی را در کلیسا تحمل کنند.

یکی از شاهدان عینی اعلام کرد که سفیر فرانسه با دیدن فضای کلیسا چاره‌ای نداشت که «هراسان» محل را ترک کند اما مردم در ادامه او را با پرتاب تخم‌مرغ بیرون کردند.

رسانه‌های سوریه اعلام کردند این اولین بار نیست که سفیر فرانسه در کلیسای المریمیه خوار می‌شود زیرا پیش از این او و رابرت فورد سفیر آمریکا به هنگام بازدید از کلیسای «الصلیب» با اعتراض مردمی روبه‌رو شده‌اند ولی به نظر می‌رسد این دو عبرت‌های لازم را نگرفته‌اند.

مردم سوریه به دلیل دخالت‌های فرانسه، انگلیس و آمریکا در امور داخلی کشورشان بخصوص در شش ماهه اخیر، بشدت به کشورهای غربی معترضند.

دو ماه گذشته مردم دمشق در مقابل سفارتخانه آمریکا و فرانسه تجمع و تظاهرات کردند و خواستار اخراج سفرای این دو کشور از کشور خود شده بودند.

کشور فرانسه یکی از فعالترین کشورهای شورای امنیت در این شورا علیه سوریه است؛ به طوری که تاکنون پیش‌نویس چندین قطعنامه را در چند ماه گذشته در شورای امنیت مطرح کرده است ولی هر بار با مخالفت شدید چین، روسیه، لبنان و آفریقای جنوبی و هند روبه‌رو شده است.

http://www.tabnak.ir/fa/news/192515/%D8%A7%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%AC-%D8%B3%D9%81%D9%8A%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%83%D9%84%D9%8A%D8%B3%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AA%D8%AE%D9%85%E2%80%8C%D9%85%D8%B1%D8%BA

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]برای چندمین بار رخ داد
اردوغان بشار اسد را تهدید کرد[/size]

نخست وزیر ترکیه در یک نشست در شهر نیویورک با تاکید بر اینکه بهار عرب دیر یا زود سوریه را نیز در بر می‌گیرد، دولت اسد را به دخالت در امور داخلی سوریه تهدید کرد.
به گزارش فارس، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در نشستی که از سوی موسسه فکر "ستا" در شهر نیویورک تحت عنوان "ترکیه جدید، خاورمیانه جدید و نظم نوین جهانی جدید" برگزار شد، اظهار داشت که سوریه نیز دیر یا زود از تحولات جاری در منطقه خاورمیانه، که از آن به عنوان بهار عرب یاد کرد، تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی گفت که در بازگشت از نیویورک به ترکیه از اردوگاه پناهجویان سوری در شهر هاتای دیدن خواهد کرد و بعد از این بازدید گام جدیدی در قبال سوریه برخواهد داشت.

اردوغان طی اظهاراتی که آشکارا دخالت در امور داخلی سوریه بود، مدعی شد که ترکیه مجبور به برداشتن این گام است و بیش از این نمی توانند در مقابل آنچه که وی ظلم نامید، بی تفاوت باقی بمانند.

نخست وزیر ترکیه در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود از بشار اسد رئیس جمهور سوریه خواست تا واقعیت ها را درک کند، چونکه سوریه دیر یا زود تحت تاثیر بهار عرب قرار می گیرد و ایستگاه بعدی این تحولات سوریه خواهد بود و لذا دولت اسد با دیدن این واقعیت باید راه اصلاحات و تحول را باز کند.

http://www.irdiplomacy.ir/fa/news/32/bodyView/16508/%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%88%D8%BA%D8%A7%D9%86.%D8%A8%D8%B4%D8%A7%D8%B1.%D8%A7%D8%B3%D8%AF.%D8%B1%D8%A7.%D8%AA%D9%87%D8%AF%DB%8C%D8%AF.%DA%A9%D8%B1%D8%AF.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين اردوغان... به نام دين تيشه به ريشه اسلام ميزنه...
اين از سوريه
اون از حكومت لاپيك
اونم از قردادهاش با آمريكا
خدا عاقبت ما رو ختم به خير كنه بايد جلوش رو گرفت بنظرم قبل اعراب بايد اين تركيه رو سرجاش نشوند+آذربايجان

راستي نفهميديم تيپ 1 زرهي يمن كه درگير شد با نيروهاي عبدا... صالح به كجا رسيد؟؟؟

موفق و شاد باشيد.
ياعلي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اين اردوغان... به نام دين تيشه به ريشه اسلام ميزنه...
اين از سوريه
اون از حكومت لاپيك
اونم از قردادهاش با آمريكا
خدا عاقبت ما رو ختم به خير كنه بايد جلوش رو گرفت بنظرم قبل اعراب بايد اين تركيه رو سرجاش نشوند+آذربايجان

راستي نفهميديم تيپ 1 زرهي يمن كه درگير شد با نيروهاي عبدا... صالح به كجا رسيد؟؟؟

موفق و شاد باشيد.
ياعلي[/quote]

بنا به گزارش پایگاه خبری "الجزیرة"، نیروهای صالح عصر دیروز محله های مختلف در شهر تعز را بمباران کردند که طی آن دو تن کشته و دستکم 10 تن زخمی شدند.

این در حالی بود که میدان "الحریة" تعز در پی بازگشت ناگهانی دیکتاتور شاهد تظاهرات عظیم مردمی علیه رژیم حاکم و درخواست آنها برای محاکمه صالح بود.

در چنین شرایطی که با بازگشت صالح به یمن حمامی از خون در خیابانهای صنعاء و تعز به راه افتاده است، معارضان یمنی و از جمله سرتیپ "علی محسن الاحمر" فرمانده تیپ یک زرهی ارتش یمن که به انقلابیون پیوسته است، معتقدند که صالح برای به راه انداختن یک جنگ داخلی از ریاض به طور ناگهانی به یمن بازگشته است.

خبرگزاری فرانسه نیز از برقراری آرامشی نسبی در صنعاء پس از کشته شدن ده ها انقلابی در عصر دیروز خبر داد و نوشت که اکنون پس از کشته شدن 44 نفر از تظاهرات کنندگان توسط نیروهای صالح و از جمله پسرش که ریاست گارد ریاست جمهوری را برعهده دارد، آرامش نسبی در صنعاء برقرار شده است.

یکی از سازمان دهندگان تظاهرات ها در میدان "التغییر" صنعاء اعلام کرد طی یک هفته گذشته با تشدید حملات مزدوران صالح علیه انقلابیون دست کم 173 تن کشته و 112 تن زخمی شدند.

[color=red]بر اساس این گزارش در میان این کشته ها 11 نفر از نظامیان تیپ یک زرهی ارتش یمن به چشم می خورند و تنها 24 نفر از مزدوران صالح به هلاکت رسیده اند
[/color]
http://abna.ir/data.asp?lang=1&id=267646

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
افشای یکی از جنایات هولناک قذافی

سخنگوی شورای نظامی طرابلس از یافتن یک گور جمعی با 1700 جسد در پایتخت لیبی خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "خالد الشریف" امروز در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: پس از یافتن سرنخها، به یک گور جمعی با 1700 جسد رسیدیم.

وی افزود: اقداماتی بسیار هولناک علیه این قربانیان صورت گرفته، بصورتیکه برای مخفی کردن آثار این جنایات، روی اجساد قربانیان ماده ای برای تجزیه آنها ریخته شده است.

بر اساس گزارش سازمانهای مدافع حقوق بشر رژیم قذافی در سال 1996 صدها زندانی را به قتل رسانده است.

"سالم الفرجانی" عضو کمیته فنی تحقیق درباره جنایات قذافی گفت: برای بازدید از محل دفن این اجساد فراخوانده شدیم، و در آنجا بقایای استخوانها و اجساد متلاشی شده را مشاهده کردیم.

وی افزود: "ما از سازمان های بین المللی کمک می خواهیم، زیرا اکنون با جسد بیش از 1700 شهید روبرو شده ایم".

http://fa.alalam.ir/news/231734

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بای ذنب قتلت؛این دختربچه را ماموران امنیتی آل‌سعود با گاز سمی کشتند
خبرنامه دانشجویان ایران: رژیم آل خلیفه در جدیدترین اقدام خود مرتکب جنایت بزرگی شد.
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، آل خلیفه با همکاری ماموران آل سعود در سرکوب مخالفین خود از گاز سمی استفاده کرده است یک حالت خفگی توسط گازهای سمی ایجاد می شود.
منطقه سار در بحرین شاهد جنایتی بود که پیش از این توسط رژیم صهیونیستی در غزه تکرار شده بود.
خدیجه سیدمحمد دختر بچه بحرینی است که در اثر این گاز بی هوش و با چشمان باز درحالتی بسیارعجیب شاهد تهوع خون شده است.
این گازها بسیار سمی بوده و جزو گازهای اعصاب به شمار می رود که بر سر خانه ها ریخته می‌شود.
[URL=http://up.iranblog.com/viewer.php?file=0gr0ecdlxj936z70whjq.jpg][img]http://up.iranblog.com/images/0gr0ecdlxj936z70whjq_thumb.jpg[/img][/URL]
[url=http://iusnews.ir/?pageid=134848]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ای لعنت به هر چی آدم منافق صفت و دوپهلو حرف زنه.ای لعنت ای لعنت خدا و پیامبرش بر شما.ننگتون باد.چه داخل سایتش و چه بیرونش چه هر چی منافق از ازل تا ابد.کفار به شما سگشون شرف داره بی شرف ها.حداقل اونها اینقدر مرد هستن که حرفشون رو بزنن.ولی منافق کثافت حتی جرات حرف زدن هم نداره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][b]بای ذنب قتلت[/b]؛این دختربچه را ماموران امنیتی آل‌سعود با گاز سمی کشتند
خبرنامه دانشجویان ایران: رژیم آل خلیفه در جدیدترین اقدام خود مرتکب جنایت بزرگی شد.
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، آل خلیفه با همکاری ماموران آل سعود در سرکوب مخالفین خود از گاز سمی استفاده کرده است یک حالت خفگی توسط گازهای سمی ایجاد می شود.
منطقه سار در بحرین شاهد جنایتی بود که پیش از این توسط رژیم صهیونیستی در غزه تکرار شده بود.
خدیجه سیدمحمد دختر بچه بحرینی است که در اثر این گاز بی هوش و با چشمان باز درحالتی بسیارعجیب شاهد تهوع خون شده است.
این گازها بسیار سمی بوده و جزو گازهای اعصاب به شمار می رود که بر سر خانه ها ریخته می‌شود.
[URL=http://up.iranblog.com/viewer.php?file=0gr0ecdlxj936z70whjq.jpg][img]http://up.iranblog.com/images/0gr0ecdlxj936z70whjq_thumb.jpg[/img][/URL]
[url=http://iusnews.ir/?pageid=134848]منبع[/url][/quote]به گناه مسلمان بودن.

آل سعود و آل خليفه بابت جنايت هايشان درس سختي پس خواهند داد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مخالفان مسلح سرهنگ قذافی موفق شده اند به داخل شهر سیرت، زادگاه رهبر فراری لیبی نفوذ کنند.
نظامیان شورای ملی انتقالی لیبی توانسته اند پس از هفته ها درگیری با هواداران سرهنگ قذافی از حومه شرقی سیرت وارد این شهر شوند.

این افراد مسلح دو روز پیش در حمله مشابهی از غرب شهر سیرت به آن نفوذ کردند ولی مجبور به عقب نشینی از آن شدند.
سیرت یکی از آخرین سنگرهای هواداران سرهنگ قذافی است.
آلستر لیتهد، خبرنگار بی بی سی در سیرت می گوید در پی حمله مخالفان سرهنگ قذافی، غیرنظامیان در حال فرار از این شهر هستند.
به گفته او بعضی از این افراد از تصرف طرابلس، پایتخت لیبی به وسیله شورای ملی انتقالی خبر ندارند.

آلستر لیتهد می گوید باقی مانده جمعیت غیرنظامی سیرت به علت آتشباری شدید در خطر هستند.
بیشتر درگیری نظامی در سیرت از راه دور و به وسیله حملات موشکی، توپخانه ای و هواپیماهای ناتو انجام می شود.
سیرت و بنی ولید تنها شهرهای عمده لیبی هستند که همچنان در اختیار هواداران سرهنگ قذافی هستند.
در حال حاضر، نبرد شدیدی در اطراف بنی ولید در جریان است و یکی از فرماندهان ارشد مخالفان به خبرگزاری فرانسه گفته است که به پیشبینی او این شهر تا دو روز دیگر سقوط می کند.
با این همه، هنوز اطلاعی از محل مخفی شدن سرهنگ قذافی به دست نیامده است.
همسر، چند فرزند و بعضی از مشاوران او موفق به فرار به کشورهای همسایه شده اند.

روزنامه الخبر در الجزایر روز دوشنبه گزارش کرد که گروهی از نزدیکان سرهنگ قذافی که احتمالا شامل عایشه، همسر او نیز می شود، این کشور را به مقصد مصر ترک کرده اند.
مقام های مصری این گزارش را رد کرده اند.
از سوی دیگر، نگرانی بین المللی درباره وضع زرادخانه سلاح های شیمیایی لیبی و موشک های زمین به هوای این کشور رو به افزایش است.
لین پاسکو، از مقام های ارشد سیاسی سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت که برای بررسی وضع لیبی برگزار شده بود، از دسترسی گروه های تروریستی به این تسلیحات ابراز نگرانی کرد.
نیجر و الجزایر، از همسایه های لیبی پیش از این درباره احتمال دستیابی گروه های محلی وابسته به القاعده به این تسلیحات ابراز نگرانی کرده بودند.

این در حالی است که یکی از انبارهای تسلیحات سرهنگ قذافی پس از شناسایی به وسیله مخالفانش، غارت شد.
گفته می شود بعضی از تسلیحات متعلق به لیبی به بازار سیاه اسلحه در خارج از این کشور راه یافته است.

[quote]http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/09/110926_u02_sirte_libya.shtml[/quote]




[size=18][color=blue]تانکهای ارتش سوریه محله‌های مسکونی را به مسلسل بستند[/color][/size]
تانکهای ارتش سوریه به یکی از شهرهای استان حمص حمله کرده اند.
روز دوشنبه، ۴ مهر (۲۶ سپتامبر)، گزارش شد که واحدهای زرهی ارتش سوریه طی ساعات شب قبل به شهر الرستن، واقع در استان حمص، از مراکز مهم تظاهرات اعتراضی علیه حکومت بشار اسد، رئیس جمهوری، حمله کرده و محله های مسکونی این شهر را به مسلسل بسته اند.

شهر الرستن در مسیر جاده سوریه به شمال ترکیه واقع است و به گفته گروه های مدافع حقوق بشر، در عملیات شب گذشته، دست کم سه نفر زخمی شده اند.
استان حمص از مناطق عمده تظاهرات ضد حکومتی بوده است و گفته می شود که شماری از نظامیانی که با ترک خدمت، به حمایت از تظاهرکنندگان برخاسته اند، در این استان و به خصوص شهر الرستن پناه گرفته اند.

به گفته فعالان سیاسی مخالف دولت، روز یکشنبه نیروهای ارتش به منظور مقابله با تظاهرات اعتراضی به شهرک دومه، در نزدیکی دمشق، پایتخت نیز اعزام شدند.
تظاهرات علیه حکومت خانواده اسد، که چهل و یک سال ادامه داشته، از اواسط ماه مارس و با تقاضای مبارزه با فساد و اصلاحات سیاسی و اقتصادی آغاز شد اما واکنش خشونت آمیز دولت را در پی داشت.
رئیس جمهوری و دولت سوریه تظاهرات اعتراضی را به بیگانگان نسبت داده و تظاهرکنندگان را عوامل اسرائیل و یا طرفداران اسلامگرایان تندرو توصیف کرده و با اعزام واحدهای پیاده و زرهی ارتش، در صدد پایان دادن به اعتراضات بر آمده‌اند.
به گفته مقامات حکومتی، تا کنون هفتصد تن از نفرات پلیس و ارتش هم به دست "تروریست ها و شورشیان مسلح" جان خود را از دست داده اند.
برخی منابع گفته اند که احتمال دارد تعدادی از تظاهرکنندگان با توسل به اسلحه، در صدد تلافی حملات نیروهای دولتی به معترضان برآمده و تلفاتی را به نیروهای دولتی وارد کرده باشند.

درمقابل، فعالان سیاسی گفته اند که نیروهای دولتی نظامیانی را که از دستور تیراندازی به سوی مردم سرپیچی کنند به قتل می رسانند و قتل آنان را به مخالفان نسبت می دهند.
هفته گذشته گزارش شد که خانواده یک دختر هجده ساله که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود جنازه مثله شده او را تحویل گرفته اند.
برادر این دختر از فعالان سیاسی مخالف دولت بود و ظاهرا نیروهای امنیتی به منظور وادار کردن او به تسلیم شدن، خواهرش را بازداشت کرده بودند.
مخالفان حکومت سوریه خواستار برگزاری تظاهراتی در اعتراض به قتل این زن جوان شده بودند.
روز شنبه این هفته، اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی را علیه سوریه به اجرا گذاشت و دولت ترکیه نیز گفته است که یک کشتی حامل اسلحه به مقصد سوریه را توقیف کرده است.

[quote]http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/09/110926_l03_rastan_syria.shtml[/quote]




[size=18][color=blue]ترکیه یک محموله سلاح سوریه را متوقف کرد[/color][/size]
ترکیه می‌گوید که یک کشتی سوری حامل سلاح را متوقف کرده است.
با بالا گرفتن سرکوب مخالفان در سوریه، روابط آنکارا و دمشق رو به سردی گذاشته است.
رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه گفته است که از این پس اگر محموله سلاح از آب‌ها و آسمان این کشور به سوی سوریه برود آنها را متوقف می‌کند.
آقای اردوغان نگفته که این محموله در چه جایی متوقف شده است.
نخست وزیر ترکیه که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد، بارها بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را برای آنچه ماه‌ها خشونت علیه مخالفان خوانده شده، مورد انتقاد قرار داده است. او در یکی از آخرین اظهار نظرهایش در این زمینه گفته که دوره "دیکتاتورهای ستم پیشه" به پایان رسیده است.

[quote]http://www.bbc.co.uk/persian/rolling_news/2011/09/110923_u10_syria_turkey.shtml[/quote]






[size=18][color=blue]انتقاد شدید سوریه از کشورهای غربی[/color][/size]
سوریه کشورهای غربی را متهم به ایجاد بحران در این کشور کرده است.
ولید معلم، وزیر خارجه سوریه که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می کرد، دخالت بیگانگان را عامل ناآرامی های چند ماه گذشته در کشورش عنوان کرد.
به گفته آقای معلم، ناآرامی ها در سوریه باعث به عقب افتادن اجرای اصلاحات سیاسی وعده داده شد به وسیله بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور شده است.
آقای معلم همچنین گفت تحریم های اعمال شده به وسیله ایالات متحده و اتحادیه اروپا تامین نیازهای روزمره شهروندان عادی را مشکل کرده است.
[quote]
http://www.bbc.co.uk/persian/rolling_news/2011/09/110926_u02_rln_syria_un.shtml[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.