kereshti

مسلسل های CHANGFENG و Uzi pro

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[size=4]مدل اولیه مسلسل کوچک CHANGFENG با مهمات 21.8/5 dap58 شلیک می کرد این سلاح از دو خشاب برخوردار بود خشاب مارپیچی که در بالای رسیور واقع شده و خشاب مارپیچی از نوع خشاب ثانویه از نوع خشاب تپانچه بود که در قبضه عقب سلاح واقع شده بود
مدل فعلسی این مسلسل کوچک با فشنگ های 9.19 پر می شود . خشاب تپانچه ای ثانویه از از طراحی سلاح حذف شده و در عوض دوربین نقطه قرمز به ان اضافه شده .
این مسلسل کوچک در کمپانی چینی CHANG feng ودر اوایل 1990 به تولید رسیده است
طراحان این سلاح همان کسانی هستند که تپانچه QSZ_92را قبلا طراحی کرده بودند این طرح که با گلوله های جدید چینی 21.8.5 dap58 پر می شد به علت پیچیدگی بیش از حد که داشت در ارتش مورد استفاده قرار نگرفت اما مدل فعلی انها که با مهمات dap-92 9.19پر می شد هم اکنون مورد استفاده افسران اجرای قانون می باشد
سیستم عملکردی این سلاح از نوع نیروی عقب نشینی می باشد و از گلنگدن تلسکوپ دار بهره می گیرد . رسیور ان نیز از جنس پلیمر است و از قسمت بالا باز می شود دو قبضه تپانچه به رسیور متصل است تغذیه سلاح از خشاب مارپیچی که از پلیمر نیمه شفافف ساخته شده صورت می گیرد خود خشاب نیز در بالای واقع شده و از لحاظ طراحی مشابه خشاب های مسلسل های کوچک US calio است.
نمونه های اولیه این سلاح دارای یک خشاب ثانویه نیز بودند که فرمش شبیه خشاب تپانچه QSZ-92 بود و در قبضه تپانچه عقب جاسازی می شد اما این مورد که سلاح چگونه با وجود دو خشاب تغذه می شد هنوز هم برای ما معلوم نیست .
مسلسل کوچک CHANGFENG به دوربین های باز مجهز و همچنین دارای محلی برای نصبی برای دوربین نقطه قرمز و یا دوربین عقب می باشد لوله سلاح از نوع پیچ دار است تا صدا خفه کن را بر روی خود بپذیرد . قنداق ان نیز از نوع تلسکوپی و از جنس پلیمر است .
قسمت بعد مسلسل Uzi pro را برسی می کنیم[/size]


[size=4][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/355_2.jpg[/img]


منبع ماهنامه جنگ افزار شماره 74[/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به جرات می توان گفتUzi pro سلاح تکامل یافته مسلسل کوچک micro uzi می باشد . از ویژگی های مشترک انها می توان به سیستم نیروی عقب نشینی گلنگدن و عملکرد اتش انتخابی اشاره کرد اما تغیراتی که در این سلاح جدید بوجود امه یکی دستگیره گلنگدن است که در پهلوی سلاح نصب شده و مهمترین تغییر محفظه ماشه/قبضه تپانچه پلیمری سبک تر و با شکل ارگونومیک تر است که جایگزین محفظه ماشه فولادی قدیمی شده است بالای رسیور ریل پیکاتینی قرار دارد که از ان برای نصب الات نشانه روی گوناگون (مثل دوربین های نقطه قرمز ) استفاده می شود . ریل های اضافه ای نیز در دو طرف لوله و همینطور زیر ان فراهم شده است . سیستم کنترل شلیک سلاح micro uzi مشابه است و ضامن (در پهلو نصب شده ) / سلکتور اتش ضامن قبضه ( با شکل پیشرفته) و چفت خشاب را در بر می گیرد . نکته اخری که در مورد این مسلسل کوچک باید گفت اینست که خشابهای ان با ظرفیت 25 تیر همانند دیگر خانواده های سلاح یوزی می باشد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]به بخش تسلیحات انفرادی انتقال یافت .[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]تصاویری از UZI PRO



[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/paraUzi.jpg[/img]





[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/uzi-pro.jpg[/img][/color]




البته تصویر اولی مدل یوزی ساخت هلند است .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میگم این یوزی حال میده واسه جنگهای شهری
ولی میگن گلولش جون نداره.. کاری نیست!
بعدش از یکی شنیدم تو آب هم میشه شلیک کرد.. اگه کسی اطلاعات بیشتری داره توضیح بده[size=24][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلاحها هر چی لوله اونها کوتاه تر میشه دقتشون هم پایین میاد و این سلاحها هم از این قاعده مستثنی نیستن و موضوعی که این مسئله رو بغرنجتر میکنه حالت رگبار در این سلاحها هست که موضوع رو بدتر از پیش هم میکنه وقتی این دو مورد رو در نظر بگیریم می بینیم که این سلاحها عملا برای درگیریهای شهری و شاید در مورد این میکرو ها گفت درون ساختمانی ازشون استفاده میشه و استفاده دیگه ای ندارن چون کارائیشون پایینتر خواهد بود.

در مورد قدرت هم فشنگ 9 م م بد فشنگی نیست ولی خوب برخی موارد اگر کمی فاصله بیشتر بشه قدرتش کمتره برای همین به فکر تولید فشنگهای دیگه ای افتادن و نتیجه اون گلوله 10 م م اسمیت ووسون هست.

ولی خوب طیف گسترده ای از گلوله ها برای استفاده در این نوع سلاحها و حتی کلت ها هست مثل 45 350 گلوله تیکاروف که من شخصا خیلی بهش علاقه مندم و......

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.