Royal_falcon

پروژه سرباز خورشیدی کلید خورد + تصاویر

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[size=18][color=blue]هدف پروژه دو ساله سرباز خورشيدي توليد يك بسته باتري سلولي است كه انرژي در آن از تركيب سلول‌هاي خورشيدي و دستگاه‌هاي ترموالكتريك پيش از ذخيره آن براي استفاده بعدي جمع‌آوري مي‌شود.[/color][/size]

دانشمندان انگليسي درحال كار بر روي بسته‌هاي باتري خورشيدي هستند كه مي‌تواند تا 50 درصد سبك‌تر از باتري‌هاي كنوني توسط سربازان مورد استفاده قرار گيرد.

تيمي متشكل از 15 دانشمند و محقق از شش دانشگاه انگليسي نيز در حال بررسي راه‌هاي مديريت،‌ ذخيره و كاربري گرماي توليد شده توسط اين سيستم هستند.

اين پروژه توسط دانشگاه گلاگو به همراه دانشگاه‌هاي لاگبرو،‌ استرثكلايد، ليدز، ريدينگ و برونل انجام شده است.

به گفته اين محققان، پياده‌نظام ارتش براي سلاح‌ها، راديوها، سيستم‌هاي مكان‌يابي جهاني و بسياري از ديگر قطعات تجهيزات حياتي به برق احتياج دارند. با اين باتري‌هاي جديد، ميزان زيادي از وزن در نقاط مختلف توزيع مي‌شود.

دستگاه‌هاي ترموالكتريك گرما را به انرژي الكتريكي تبديل مي‌كنند. هدف اين دستگاه جمع‌آوري انرژي و ذخيره آن با استفاده از تركيبي از يك ابرباتري و يك باتري ليتيوم است.

اين پروژه در ماه دسامبر 2011 تكميل شده و توسط وزارت دفاع انگليس و شوراي تحقيقات علوم فيزيكي و مهندسي حمايت مي‌شود. دانشمندان اميدوارند تا در دو سال آينده بتوانند نمونه اوليه اين دستگاه را ارائه كنند.

به گفته دانشمندان از اين دستگاه مي‌توان در راه‌هاي ديگر و با ساير اهداف و براي مثال مي‌توان از آن در برنامه‌هاي جايگاه فضايي براي نيرودهي ماهواره‌ها يا در انتقال مواد دارويي و تداركات در دماي سرد به مناطق حادثه‌ديده استفاده كرد.

باتري‌هاي جديد همچنين قادر به جذب انرژي از طيف‌هاي الكترومغناطيسي خواهند بود و اين به سربازان كمك خواهد كرد تا شب‌ها كمتر با تجهيزات مجهز به فناوري مادون قرمز شناسايي شوند.

اين تيم تحقيقاتي همچنين در حال تحقيق بر روي اين مساله است كه چگونه مي‌توان هر دو دستگاه را در لباس جنگي سربازان قرار دهند.

تصاوير:

http://64.130.220.65/Multimedia%5Cpics%5C1389%5C12%5CScience%5C712.jpg
http://64.130.220.65/Multimedia%5Cpics%5C1389%5C12%5CScience%5C710.jpg
http://64.130.220.65/Multimedia%5Cpics%5C1389%5C12%5CScience%5C711.jpg

منبع: http://www.tabnak.ir/fa/news/154007

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انگلیسی ها جدیدآ خیلی روی پروژه های نظامی تمرکز کردند و خیلی از تجهیزاتی رو که می سازند و یا در حال توسعه دارند رو سریعآ رونمایی می کنند.انصافآ هم خیلی خوب کار می کردند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منم یه طرح داشتم نتونستم ادامه بدم ایجا میگم هر کی علمشو داره بره دنبالش ، تمومش کرد یه یادی از ما هم بکنه :evil:

اصولا سرباز ها حرکت می کنن ، طرحم این بود با وصل کردن وسایلی مثل پاندول ساعت به پا ها و کمر از انرژی حرکتی ( مکانیکی) ایجاد شده استفاده بشه و با تبدیل اون به انرژی الکتریکی تویه باطری نگهداری بشه ( البته فکرم برای غار نوردها و کوهنوردها بود نه وسایل نظامی )
البته برای بالاتر رفتن عملکرد میشه از یه سری چرخ دنده یا فنر استفاده کرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.