mahdavi3d

واگذاری 1000 سیمکارت نسل 3 برای تست نهایی

Recommended Posts

[align=justify]
[color=blue]یک مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه سیمکارتهای اپراتور سوم تنها در شبکه داخلی این اپراتور کار می کند و دارای اتصال متقابل با شبکه سایر اپراتورها نیست گفت: این امر به معنی بهره برداری تجاری از شبکه موبایل نسل 3 نیست.[/color]

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سررسیدن مهلت اپراتور سوم موبایل برای عرضه سیمکارت های نسل سوم در کشور روز گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد طی این هفته سیمکارتهای اپراتور سوم با پیش شماره 0920 عرضه می شوند که این واگذاریها از تهران شروع خواهد شد. در همین حال رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از عرضه تجاری سیمکارتهای اپراتور سوم از روز گذشته نیز خبر داده است.
این در حالی است که شواهد نشان می دهد سیمکارتهای اپراتور سوم برای عرضه عمومی و تجاری نیاز به اتصال متقابل با دیگر شبکه های تلفنی کشور مانند تلفن ثابت و موبایل همراه اول و ایرانسل دارد که به گفته یکی از مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این اتصال هنوز برقرار نشده است.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت شبکه اپراتور سوم با بیان اینکه تعدادی سیمکارت در شبکه این اپراتور تست شده است اما این به معنای عرضه تجاری نیست اظهار داشت: مسئولان تامین تله کام در حال آماده سازی لیستی برای واگذاری تعدادی محدود سیم کارت هستند تا طی این هفته و هفته آینده حدود 200 تا 1000 عدد سیمکارت به برخی افراد برای تست نهایی ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه شبکه اپراتور سوم به صورت داخلی واگذار شده و هنوز قراردادی با سایر اپراتورها برای اتصال متقابل منعقد نکرده است ادامه داد: اتصال متقابل به این معنی است که مشترک بتواند با سیمکارتهای تامین تله کام با مشترکان مخابرات، همراه اول و ایرانسل ارتباط برقرار کند که در حال حاضر این امر ممکن نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه از نظر پروانه فعالیت، این اپراتور تنها زمانی که اتصال متقابل داشته باشد و سیمکارتهای خود را عرضه عمومی کرده باشد به تعهدات خود عمل کرده است اضافه کرد: زمان بهره برداری تجاری از شبکه اپراتور سوم موبایل طبق پروانه اول خردادماه 90 است.

وی با بیان اینکه زمان لازم الاجراشدن پروانه اپراتور سوم 31 مردادماه سال 89 بوده است ادامه داد: به این معنی که این اپراتور در آن زمان گواهی عدم تداخل مضر فرکانس را از رگولاتوری دریافت و مبلغ حق الامتیاز اولیه را پرداخت کرده است.

وی افزود: این اپراتور بعد از تاریخ لازم الاجرا شدن پروانه 9 ماه فرصت دارد که بهره برداری تجاری از این شبکه را آغاز کند درغیر این صورت و پس از بررسی های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، طبق پروانه با اپراتور برخورد خواهد شد.

منبع: خبرگزاري مهر
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1318712
[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امیدوارم انقدر این روند ادامه پیدا کنه و رقابت تو این عرصه زیاد بشه که واقعا تو صنعت مخابرات و زیرساخت ها بروز باشیم، بخصوص اینترنتش!ممنون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واکنش به خبر انصراف تامین تله کام از اپراتور سوم/ وضعیت تجهیزات نسل 3
یک مقام مسئول در شرکت تامین تله کام با رد موضوع احتمال کناره گیری این شرکت از پروژه اپراتور سوم موبایل ضمن تشریح آخرین وضعیت تجهیزات نسل سوم موبایل تاکید کرد: بحث کناره گیری تامین تله کام از این پروژه به هیچ وجه مطرح نیست. به گزارش خبرنگار مهر با وجودی که اخبار منتشر شده حاکی از آن است که شرکت تامین تلکام به دلیل نداشتن تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی شبکه اپراتور سوم موبایل قطعا در خرداد ماه نمی‌تواند شبکه خود را راه‌اندازی کند و احتمال کناره‌گیری از اجرای این پروژه توسط این شرکت عنوان می شود مدیرکل برند و ارتباطات تامین تلکام این اخبار را تکذیب کرد.

شاهین آرپناهی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این اخبار به هیچ وجه موثق نیست اظهار داشت: پروژه اپراتور سوم موبایل یک تجربه کاملا جدید در کشور است و برای اولین بار پروژه ای بدون شریک خارجی برای ارائه نسل جدید موبایل تعریف شده است.
وی در پاسخ به امکان راه اندازی شبکه با وجودی که گفته شده تامین تله کام طبق پروانه تا خردادماه فرصت راه اندازی شبکه خود را دارد و تاکنون کمتر از 50 سایت BTS نصب کرده تا چه حد وجود دارد اظهار داشت: بخشی از تعویق های به وجود آمده در آماده سازی این شبکه مربوط به فرآیندهای بیرونی مجموعه تامین تله کام است اما به زودی اخبار جدیدی از جهش این پروژه اعلام خواهیم کرد.
این مقام مسئول در پروژه اپراتور سوم با بیان اینکه تحریم های موجود برای ورود تجهیزات مخابراتی به کشور تنها بخشی از مشکلاتی است که این پروژه با آن درگیر است ادامه داد: نمی توان تنها بخش خاصی را مقصر این مشکلات عنوان کرد. فرآیندهای مختلفی وجود دارد که خارج از حیطه اختیارات و توانمندی های تامین تله کام است.
وی با تاکید بر اینکه کناره گیری تامین تله کام از پروژه اپراتور سوم موبایل به هیچ وجه مطرح نیست افزود: طبیعتا مشکلاتی در این پروژه وجود داشته و فرآیندهایی بخشی از پروژه را با تاخیر مواجه کرده اند اما به طور قطع تامین تله کام آماده جهش در این پروژه است چرا که بخشی از پروژه اپراتور سوم موبایل بسیار خوب پیش رفته و در صورت آنکه با این پروژه با تحمل برخورد شود به زودی مابقی مسائل نیز حل و فصل خواهد شد.
مدیرکل برند و ارتباطات تامین تلکام با بیان اینکه بخشی از مشکلات این پروژه در هفته جاری حل شده و جلسات هیئت مدیره این شرکت نیز برگزار می شود گفت: برگزاری جلسات هیئت مدیره این پروژه در مقطعی به دلیل تغییر و تحولاتی همچون استعفا و کناره گیری افراد و ورود افراد جدید به این مجموعه با تاخیراتی همراه بوده اما هم اکنون جلسات آن به طور منظم برگزار می شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا پروژه با تاخیر نسبت به تعهد مندرج در پروانه راه اندازی می شود به مهر گفت: در پروانه فعالیت اپراتور سوم موبایل مجموعه تعهدات متقابلی عنوان شده که در این راستا تامین تله کام مطابق قانون به آن پایبند خواهد بود.
آرپناهی تصریح کرد: ما به عنوان اپراتور مایل هستیم پروژه هر چه سریعتر به بهره برداری برسد چرا که هر روز تاخیر در این پروژه ضررهای میلیاردی برای این شرکت به همراه خواهد داشت.
به گزارش مهر، سال گذشته در چنین ایامی شرکت تامین تله کام وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی – شستا- پس از کش و قوس های فراوان موفق شد پروانه فعالیت اپراتور سوم موبایل ایران را از آن خود کند که طبق پروانه صادر شده این اپراتور باید اوایل خردادماه امسال شبکه خود را راه اندازی و سیم کارتهای با قابلیت نسل سوم را وارد بازار کند.
پیش از این مسئولان این شرکت از عرضه سیمکارتهای نسل سوم موبایل با یکی از کدهای 0920 و 0921 و قابلیت ارائه اینترنت پرسرعت 512 کیلوبیتی و تلفن تصویری خبر داده بودند.


منبع: http://www.teyf.ir

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینترنت که هیچ
من خط یک مگابیت دارم ، به اندازه ی 128 کیلوبیت هم راه نمی ره
بعد میگن ما از لحاظ پهنای باند مشکلی نداریم
ارث باباشونم می خوان
جالبتر اینکه ماه گذشته 4% مالیات اومد روی اشتراکمون ( کیفیت که پایینه ، قعطی که پشت هم ، همچیم که چیز تره ) مالیات هم می کشن روش fi_lone_ranger
بعد میگن ما بفکر مردمیم
اگه نمیشه اسمشو بذاریم دزدی چی باید بذاریم؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متففين ميدونيد كيان؟
ميدونيد چه عذابي درانتظارشونه؟
ويل للمتففين

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkred][b]اپراتور سوم موبایل در آستانه لغو پروانه/ موبایل نسل 3 به کما رفت[/b][/color]

[color=blue]سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دلیل تعویق در راه اندازی پروژه اپراتور سوم تلفن همراه کشور به شرکت تامین تله کام اخطار داد که به گفته معاون این سازمان این اخطار می تواند مشمول جریمه، کاهش مدت پروانه و یا حتی لغو پروانه فعالیت صادر شده برای این اپراتور شود.[/color]

به گزارش خبرنگار مهر، اردیبهشت ماه سال 89 شرکت تامین تله کام وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی - شستا - موفق شد بدون سرمایه گذاری خارجی پروانه فعالیت اپراتور سوم موبایل ایران را از آن خود کند که زمان لازم الاجرا شدن پروانه این اپراتور پس از دریافت گواهی عدم تداخل فرکانس از رگولاتوری و پرداخت مبلغ حق الامتیاز اولیه، 31 مردادماه سال 89 بود و براساس آن این اپراتور 9 ماه فرصت داشت که بهره برداری تجاری از این شبکه را آغاز کند.
اما با وجودی که اپراتور سوم باید سیمکارتهای خود را حداکثر تا اول خردادماه 90 عرضه می کرد و نیز با وجودی که رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اول خردادماه در جمع خبرنگاران از آغاز واگذاری این سیمکارتها به صورت تجاری و در تهران خبر داد اما تاکنون سیمکارتی از سوی تامین تله کام واگذار نشده است.

لطف الله سبوحی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرنگار مهر درمورد آخرین وضعیت اجرای پروژه نسل سوم موبایل در کشور و دلایل اجرایی نشدن آن در موعد مقرر اظهار داشت: به اپراتور سوم اخطار داده شده است که این اخطار می تواند براساس پروانه مشمول جریمه، کاهش مدت پروانه فعالیت و یاحتی لغو آن شود که این امر بستگی به شرایط موجود و توضیحات اپراتور مربوطه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود اپراتور سوم هیچ گونه تجهیزات نسل سوم - 3G – را تاکنون وارد کشور نکرده و چگونه قرار بوده خردادماه سیم کارت های خود را عرضه عمومی کند اظهار داشت: ما طبق پروانه، فعالیت این اپراتور را نظارت خواهیم کرد و این اپراتور اعلام کرده که تاکنون 40 سایت BTS را آماده کرده است.

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سوال که آبا تاکنون برای تجهیزات اپراتور سوم گواهی تایید نمونه صادر شده است گفت: ما برای اپراتورها تایید نمونه صادر نمی کنیم و این وندورها هستند که زمانیکه تجهیزاتی نصب و راه اندازی می کنند از رگولاتوری گواهی تایید نمونه – TA – می گیرند.

سبوحی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تجهیزات نسل سوم TA صادر کرده است تاکید کرد که هنوز این اپراتور در این زمینه درخواستی به رگولاتوری نداده است.

وی خاطرنشان کرد: وندورهای مخابراتی براساس مجوزهایی که دارند تجهیزات وارد کشور می کنند و زمانی که این تجهیزات در شبکه نصب و راه اندازی شد نسبت به بررسی کیفیت آن و صدور گواهی تایید نمونه آن اقدام می شود.

این درحالی است که اوایل خردادماه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز واگذاری آزمایشی و محدود سیم کارت های اپراتور سوم خبر داد و اعلام کرد که عرضه عمومی این سیم کارتها پس از طی مراحل تایید کیفیت آغاز خواهد شد.

به گزارش مهر، درحالیکه مسئولان وزارت ارتباطات به جای مسئولان تامین تله کام نسبت به اعلام خبر عرضه سیم کارتهای نسل سوم در کشور اقدام کرده اند اما شواهد نشان می دهد که مشکلات مدیریتی در این اپراتور سبب شده تا عرضه این سیمکارتها همچنان در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

هفته گذشته روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی "شستا " اعلام کرد : "نظر به اینکه شرکت تأمین تله‌کام موفق به انجام اجرای پروژه اپراتور سوم در موعد مقرر نشد هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت تأمین تله کام تغییر می‌کند." براین اساس و با تصمیم سرپرست وزارت رفاه و مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی ذبیح الله فیض آبادی مدیرعامل شرکت تامین تله کام برکنار و محمد علی یزدانجو مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی "شستا" به عنوان سرپرست، هدایت این شرکت را به عهده گرفت.

منبع: خبرگزاري مهر
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1335259
[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.