nasirirani

عزم اسپانیا برای ساخت ماهواره دو منظوره با قدرت تفکیک کمتر از یک متر

Recommended Posts

اسپانیا در حال حاضر در حال ساخت یک ماهواره مشاهدات منابع زمینی (EOS) با سنجنده های راداری و اپتیکی می باشد. این اولین ماهواره اروپایی با کاربرد دو منظوره در زمینه های نظامی و غیرنظامی محسوب می شود.


هیتنا: در حالی که فرانسه، پیشتر برای ساخت ماهواره با قدرت تفکیک بالا تحت عنوان Pleiades اقدام کرده بود. اسپانیا با اعلام خبر ساخت ماهواره Paz گوی سبقت را از فرانسه ربود. در حال حاضر تنها کشورهای آمریکا، روسیه و رژیم صهیونیستی ماهواره هایی با قدرت تفکیک کمتر از یک متر دارند. همچنین کره جنوبی با همکاری فرانسه یک ماهواره در این سطح در اختیار دارد.
به گفته خانم چاکون، وزیر دفاع اسپانیا، فناوری راداری این ماهواره به طور کلی در اسپانیا طراحی و تولید شده است و این سنجنده قابلیت تهیه 100 تصویر در روز با قدرت تفکیک مکانی تا یک یارد را داراست. این سنجنده در سال آینده به ماهواره Ingenio و سیستم اپتیکی آن خواهد پیوست.
به گزارش گروه هوافضای هیتنا، خانم چاکون این اظهارات را در سخنرانی قبلی خود در مورد ماهواره Paz در ماه گذشته انجام داده است. وی همچنین خاطر نشان کرد که با دو ماهواره Paz و Ingenio ارتش ما سیستم مشاهداتی بومی خود را خواهد داشت که این باعث افزایش استقلال داخلی ما از کسب اطلاعات و حفاظت بهتر از مصالح اسپانیا خواهد بود.
شرکت Hisdesat قرارداد ساخت و تولید ماهواره Paz را به سفارش وزارت دفاع اسپانیا و در ذیل برنامه ملی مشاهدات زمینی به منظور تامین نیازهای عملیاتی نیروهای نظامی اسپانیا و در اواخر سال 2007 امضا نموده است. این اولین باری است که صنعت فضایی اسپانیا مسئولیت ساخت ماهواره ای با این ابعاد و پیچیدگی را به طور کامل در داخل اسپانیا به عهده می گیرد.
خانم چاکون همچنین تاکید کرد ماهواره Paz که در سال 2013 در مدار قرار خواهد گرفت، توانایی کشف هر وسیله پرنده در جهان که احتمال ربایش و دزدی آن وجود داشته باشد را از طریق یک سیستم تشخیص AIS را خواهد داشت. این ماهواره همچنین در زمینه پایش و کنترل مرزها، بررسی و تفحص معاهده های مرزی بین المللی و نیز پایش و ارزیابی بلایای طبیعی کاربرد دارد.
او در اظهاراتی بیان کرد: ماهواره Paz قابلیت های عملیاتی نیروهای نظامی در داخل و خارج مرزها را افزایش خواهد داد.
مدیرعامل شرکت Hisdesat ضمن تشکر از حمایت وزارت دفاع، وزارت صنعت توریسم و تجارت اظهار کرد کشورش مسیر طولانی و پر زحمتی را برای تولید چنین فناوری پیشرفته ای را طی نموده که نقش اسپانیا را در زمینه تصاویر ماهواره ای با قدرت تفکیک مکانی بالا برجسته می نماید.
طبق اظهارات مدیر عامل شرکت Hisdesat این ماهواره اواخر سال جاری از روسیه پرتاب خواهد شد. این ماهواره که برای یک ماموریت پنج و نیم ساله طراحی شده است 5/6 فوت ارتفاع و 8/3 فوت شعاع دارد. وزن تقریبی آن نیز حدود 3100 پوند می باشد.
موسسه ملی فناوری هوافضای اسپانیا مسئولیت توسعه خدمات زمینی شامل ایستگاههای کنترل و پایش در Torrejon، Madrid و Maspalomas در جزایر قناری و همچنین پردازش و مرکز ذخیره داده را بر عهده دارد.

http://www.hitna.ir/3578-fa.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تفكيك يك متر يعني پشتيباني تصويره ماهواه با قابليت شناسايي نوع اسلحه انفرادي icon_cool كه در جنگ هاي امروزي مساوي با اصله غافلگيريه.
بچه هاي مالك بجنبين كه داره زود دير ميشه icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][b]در حال حاضر تنها کشورهای آمریکا، روسیه و رژیم صهیونیستی ماهواره هایی با قدرت تفکیک کمتر از یک متر دارند. همچنین کره جنوبی با همکاری فرانسه یک ماهواره در این سطح در اختیار دارد.[/b][/quote]
عجب انحصاري icon_wink
اميدوارم جمهوري اسلامي ايران در يك پروسه كمتر از 10 ساله، اين انحصار را درهم بشكند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر ما تحریم نبودیم شاید می توانستیم به زودی چنین ماهواره هایی را بسیازیم اما ان شاالله با تکیه بر ایمان و دانش خود در اینده خواهیم ساخت.البته اسپانیایی ها زیاد اغراق کرده اند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]تصويري ثبت شده توسط ماهواره فرانسوي Pleiades از دبي و برج معروفش:[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]اين تصوير به تازگي در اكتبر 2012 ميلادي (مهر 1391 هجري شمسي) منتشر شده است.[/font][/size]
[center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/Dubai_L2C0.jpg[/img]
براي اندازه بزرگتر [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/Dubai_121010_H1_2.jpg"]اينجا[/url] كليك كنيد.
براي بازهم بزرگتر به لينك منبع برويد.[/font][/size][/center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع:
[url="http://www.esa.int/esaEO/SEMVS63S18H_index_1.html"]http://www.esa.int/e...8H_index_1.html[/url]
[url="http://onorbit.com/node/5024"]http://onorbit.com/node/5024[/url]
[url="http://spaceref.com/earth-science/photo-downtown-dubai-as-seen-from-orbit.html"]http://spaceref.com/...from-orbit.html[/url]

ماهواره Pléiades 1 در سال گذشته ميلادي (2011) به فضا پرتاب شد و برنامه پرتاب دومين ماهواره، براي ماه دسامبر (آذر-دي) برنامه‌ريزي شده است.
[url="http://en.wikipedia....des_(satellite"]http://en.wikipedia....des_(satellite[/url])
[url="http://smsc.cnes.fr/PLEIADES/"]http://smsc.cnes.fr/PLEIADES/[/url]

[b]Pléiades[/b]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/PHR_02_BR.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_PHR_02_BR.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/r2477_9_pleiades_satellite_chargement_container_l.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_r2477_9_pleiades_satellite_chargement_container_l.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/r2478_9_pleiades_satellite_chargement_container2_l.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_r2478_9_pleiades_satellite_chargement_container2_l.jpg[/img][/url]
[url="http://www.astrium-geo.com/en/2808-november-2011-pleiades-en-route-for-french-guiana"]http://www.astrium-g...r-french-guiana[/url][/font][/size]

[i][font=tahoma,geneva,sans-serif][size=2]لطفا به اخبار علمي منتقل نماييد. متشكرم.[/size][/font][/i] ویرایش شده در توسط mahdavi3d
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.