REZAT1980

طرح شكست خورده امريكا - فرود و تيك​آف نيمه عمودي Hercules C-130 !!!! ( ويديو جالب)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سلام.

يه ويديو اخيرا بدستم رسيده كه تا حالا تو سايت نديده بودم. بعيد ميدونم تا حالا قرار داده شده باشه.

شنيده​ها حاكي از اينه كه اين پروژه قرار بوده كه اولين بار در عمليات پنجه عقاب - Operation Eagle Claw - ( نجات ديپلمات​هاي امريكا، از سفارت تسخير شده در تهران بعد از انقلاب) عملياتي شود ...
ظاهرا (تنها شنيده​ها) بنا بر اين بوده كه به اين شيوه بتونن با هركولس C130 در تهران ( در يكي از زمين​هاي ورزشي) فرود بيان، و به همون شيوه هم از زمين بلند بشند.

اما در بين آزمايشات حادثه رخ داده (​در ويديو ميتونيد مشاهده كنيد) و طرح لغو شده و نقشه عمليات مبتني بر فرود در كوير تغيير ميكنه.

به هر حال توصيه ميكنم، حتما اين ويديو رو مشاهده كنيد كه قطعا صحنه ​هاي شگفت انگيز و جالبي خواهيد ديد .... .



حجم:
تقريبا 10 مگابايت.

مديافاير:
http://www.mediafire.com/?2cehe3uju46bb05


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Untitled10.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Untitled10.png[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Untitled9.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Untitled9.png[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Untitled8.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Untitled8.png[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Untitled7.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Untitled7.png[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Untitled6.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Untitled6.png[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Untitled5.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Untitled5.png[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Untitled4.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Untitled4.png[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Untitled3.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Untitled3.png[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Untitled2.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Untitled2.png[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Untitled1.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Untitled1.png[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Untitled13.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Untitled13.png[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Untitled12.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Untitled12.png[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Untitled11.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Untitled11.png[/img][/url]

---------------------------------------------------------------------------

اميدوارم تكراري نباشه.

كپي در صورت قيد منبع بلامانع است.

military.ir/rezat1980

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون

در مورد طرحشون قبلا خوانده بودم ، فيلم خيلي كمك كرد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اما در بين آزمايشات حادثه رخ داده (​در ويديو ميتونيد مشاهده كنيد) و طرح لغو شده و نقشه عمليات مبتني بر فرود در كوير تغيير ميكنه.[/quote]

تا اونجايي كه من ميدونم هدف واقعا فرود توي اساديوم امجديه بوده. كوير فقط يه نقطه واسط بوده توي مركز ايران. يكي از قابليتهاي بالقوه هركولز تيك اف كوتاهه.
در ضمن فيلم رو هم ديدم. خيلي ناب بود. مخصوصا توي تيك افش كه بعد از حدود 1 متر بلند ميشه از زمين.
قبلا چندتا عكس ديده بودم ولي فكر ميكردم لحظه فلير زدن عكس گرفتن.
ممنون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا رضا نمی دونم شاید حرف شما در مورد طرحریزی این موضوع درست باشه ولی تا اونجایی که من خاطرم هست قرار بود فرود در این استادیوم با هلی بورن باشه.

ولی در کل استفاده از بوستر در سی ۱۳۰ چیز عادی هست و حتی سی ۱۳۰ های خودمون هم از این امکانات برخوردار هستن که برای تیک آف در باند کوتاه اسنفاده میشه.

اون تصاویر هم مال یه آزمایش هست که هر چند خیلی از موارد موفقیت آمیز بود ولی اخری ناموفق بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از فیلمت

==============================

استفاده از بوستر برای تیک آفا کوچک در خیلی از هواپیما ها استفاده میشه ولی تا حالا ندیدم برای نشستن روی زمین هم استفاده بشه،این طرح یکم قدیمی هست و برای هواپیما هایی که یا ملخی بودن و یا موتور توربو فن زیاد قوی ای نداشتن استفاده میشده،البته الان هم برای نمایش تو گروه بلو آنجلز آمریکا هم استفاده میشن،به این تصاویر دقت کنید:

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/762px-Boeing_B-47B_rocket-assisted_take_off_on_April_15%252C_1954_061024-F-1234S-011.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_762px-Boeing_B-47B_rocket-assisted_take_off_on_April_15%252C_1954_061024-F-1234S-011.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/c-130%7E0.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_c-130%7E0.JPG[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-C-130T_Hercules_Blue_Angels.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_800px-C-130T_Hercules_Blue_Angels.jpg[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]ممنون آقا رضا مطلب نو وجذابی بود.
فرود و بلند شدن سی130 از روی ناو هواپیما بر:[/size]

l[img]http://www.aerospaceweb.org/aircraft/transport-m/c130/c130_13.jpg[/img]

برای دیدن اطلاعات بیشتر به لینک زیر برید:
http://www.aerospaceweb.org/question/history/q0097.shtml

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از نظرات دوستان ... .


[quote]تا اونجايي كه من ميدونم هدف واقعا فرود توي اساديوم امجديه بوده. كوير فقط يه نقطه واسط بوده توي مركز ايران. يكي از قابليتهاي بالقوه هركولز تيك اف كوتاهه. [/quote]

درسته ... .

[quote]آقا رضا نمی دونم شاید حرف شما در مورد طرحریزی این موضوع درست باشه ولی تا اونجایی که من خاطرم هست قرار بود فرود در این استادیوم با هلی بورن باشه. [/quote]

چون رسیده ها متناقضه در این زمینه، میشه به این نتیجه رسید که طرح های مختلفی در نظر داشتند.
ممکنه که با شکست خوردن این طرح فرود هرکولز در ورزشگاه، رفته باشند سراغ طرح هلی بورن.

[quote]ممنون از فیلمت

==============================

استفاده از بوستر برای تیک آفا کوچک در خیلی از هواپیما ها استفاده میشه ولی تا حالا ندیدم برای نشستن روی زمین هم استفاده بشه،این طرح یکم قدیمی هست و برای هواپیما هایی که یا ملخی بودن و یا موتور توربو فن زیاد قوی ای نداشتن استفاده میشده،البته الان هم برای نمایش تو گروه بلو آنجلز آمریکا هم استفاده میشن، [/quote]

احتمالا همین قضیه فرود آمدن چندان Safe نبودن و برای همین لغوش کردن ... .

[quote]ممنون آقا رضا مطلب نو وجذابی بود.
فرود و بلند شدن سی130 از روی ناو هواپیما بر: [/quote]

ممنون. جالب بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مطمئن باشين كه قرار نبوده هركولس روي ورزشگاه امجديه فرود بياد.

اولين دليلش، زمين چمن ورزشگاه هست كه هرچقدر هواپيما عمودپرواز هم بشينه، بالاخره بايد روي چمن فرود بياد! روي چمن فرود اومدن هواپيماي چند تني هم نتيجه‌ي كاملاً مشخصي داره.

دومين دليلش، طرح تمريني نيروهاي ويژه‌ي امريكايي بود كه بارها و بارها انجام داده بودن (بسيار قبل‌تر از مشخص شدن وسيله‌ي حمل ايشان تا ايران.
بدين صورت كه هلي‌كوپترها، ايشان رو در امجديه پياده مي‌كنن. بلافاصله با كاميون به محل لانه مي‌رن، گروگان‌ها رو آزاد مي‌كنن و از همون مسير برمي‌گردن.

علي الظاهر قرار بوده ابتدا در محلي نزديك به قم كه كوه‌هاي متوسطي داره و مناسب براي پنهان شدن هست، هلي‌كوپترها به زمين بنشينن و مسافران (گروگان‌ها) رو سوار بر هواپيما كنن كه ظاهراً نظرشون عوض مي‌شه.

علت اينكه هركولس رو به اين شكل و شمايل درآوردن هم فكر كنم همين بوده باشه. چون درصورت نياز به حضور در قم، قطعاً فرودگاه مناسبي براش نبوده و مي‌بايست مثلاً در جاده يا جايي شبيه به اون فرود مي‌اومده كه امن‌ترين راهش، همين بوده.

لكن با انتخاب فرودگاهي متروك در طبس، اين عمل منتفي شد و مشكل فرود هركولس نيز برطرف شد.

ولي در اينكه طرح انتقال به تهران از طريق هلي‌كوپتر و سپس كاميون بوده، جاي شك و شبهه‌اي نيست.

ضمن اينكه مشخصاً هيچ انسان باهوشي هم نقشه نمي‌كشه كه هواپيمايي به اين عظمت بخواد در آسمون پايتخت حاضر بشه، ارتفاع كم كنه و در يك ورزشگاه فرود بياد، بعد منتظر بشينه تا نيروها برن و برگردن و قص علي هذا!
چون تنها سر و صداي اين عمل، باعث مي‌شد فيدل كاسترو هم از خواب بپره؛ چه برسه به پنهان و بي‌سر و صدا انجام دادن عمليات!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من يه ويديوي جالب دارم از تيك اف سي 130 ارتش توي فرودگاه لاوان كه يكي از دوستام گرفته. خواستين بذارمش. البته فكر كنم حجيم باشه. مربوط به سال 1388ميباشد. در كمتر از طول يه ناو هواپيمابر بلند ميشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این هواپیما توانایی های خاصی برای نشستن در انواع زمینها داره ولی این موضوع به نظر من هم منتفی هست و تلاش اصلی این ماجرا از طریق هلی کوپترها بود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کلا چیز طبیعیه حتی تو ایران هم داریم من تو همین سایت یک خاطره از یک خلبان خوندم که زمان جنگ هم از بوستر برای برخاست استفاده می کردیم.
البته در قطب شمال و الاسکا از این بوستر ها برای c-130 استفاده میشه و بمب افکن بی-47 هم از این بوستر ها استفاده کرده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]این هواپیما توانایی های خاصی برای نشستن در انواع زمینها داره ولی این موضوع به نظر من هم منتفی هست و تلاش اصلی این ماجرا از طریق هلی کوپترها بود .[/quote]
مي‌گن مسابقه‌ي بيست سوالي بود. بنده خدا مجري‌اش يكم مثل من شوت مي‌زد.
طرف سوال كرد : تو جيب جا مي‌شه؟
مجري با كمي تأمل پاسخ داد : والا تو جيب جا شدنش كه جا مي‌شه. ولي جيبت ماستي مي‌شه!!!

حالا اپرا جان اين قضيه هم مثل همين داستان مي‌مونه.
درسته كه C-130 هواپيماي توانايي هست و قابليت نشستن در انواع زمين‌ها رو داره. ولي چمن فكر نكنم قابليت نشستن انواع هواپيماها رو داشته باشه!

طبيعيه! البته شما كه نهايت ورزش مفرحي كه داشتي، گلف با مانع بوده (يعني دوست داشتي گلف بازي كني، ولي پدر محترمت نمي‌ذاشته و مانع مي‌شده!!!) icon_cheesygrin و تا حالا روي زمين چمن بازي نكردي، شايد ندوني. ولي زمين چمن اونقدر نرم هست وقتي با استوك روش بازي مي‌شه، چمن و خاكش از زمين كنده مي‌شن و يا فرو مي‌رن! اونم براي انساني با وزن زير 80، 90 كيلو!

حالا شما حساب كن سه فروند C-130 با 90 نفر نيروي دلتا (بر و بكس دلتا فورس) كه فقط وزن اين 90 نفر در حالت ايده‌آل، بيش از 8 تن هست و وزن هواپيما هم دست كمي از اونا نداره، بخوان روي زمين چمن فرود بيان و تازه از طول و عرض اين هواپيماها هم صرفنظر كنيم، آيا به نظرت همين‌طوري راحت و سرخوش هواپيما روي زمين مي‌نشست و چمن هم مرام مي‌ذاشت و دم برنمي‌آورد؟!

همين آمار ساده، خود به تنهايي (و بدون در نظر گرفتن ساير موارد)، فرود اومدن C-130 ها رو روي امجديه (استاديوم شهيد شيرودي) نفي مي‌كنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه توی استادیوم نشستن که عرض کردم فکر نمی کنم اصلا درست باشه .
اما در مورد توانایی این هواپیما شکی نیست که یکی از یمنهایی که براش در نظر گرفته شده مصطفی جان انواع زمینهای کشاورزی و شوسه و ..... هست البته چمن زمین فوتبال کمی نوبره ها یعنی یه جورایی سوسوله ولی در کل اینطوری که شما میگین نیست چون این موضوع بر میگرده به پخش شدن نیرو در لاستیک میزان بزرگی اونها و انعطافشون وخیلی موارد دیگه.

یکی دیگه از توانایی های این قولبی شاخ و دم نشستن در زمنیهای ناهموار و حتی تا حدودی خیس و لغزنده هست(یه چیزی توی مایه های گل و شل) ولی خوب با تمام این تفاسیر دیگه نمی تونه توی استادیوم بشینه که.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حرف اقا مصطفي صحيحه. اصلا اگه قرار بود هواپيما توي زمين فوتبال بشينه ديگه اوردن هليكوپترها بي معني بود.

[quote]طرف سوال كرد : تو جيب جا مي‌شه؟
مجري با كمي تأمل پاسخ داد : والا تو جيب جا شدنش كه جا مي‌شه. ولي جيبت ماستي مي‌شه!!!
[/quote]

از اين جك هم بسي خنديديم با زبون روزه اي. :? icon_biggrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.