mahdavi3d

سقوط آزاد یک ماهواره آمریکایی

Recommended Posts

[color=darkblue]سقوط آزاد یک ماهواره آمریکایی که قرار است سوم مهرماه به زمین برخورد کند، آغاز شده است و این احتمال نیز وجود دارد که در مناطق غیرقابل پیش بینی و حتی مسکونی نیز فرود آید.[/color]
مقامات سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرده اند، برای جلوگیری از بروز هرگونه واقعه ناخواسته ای، موقعیت این ماهواره از کار افتاده را رصد می کنند.
بر پایه محاسبات انجام شده، این ماهواره با نزدیک تر شدن به زمین، 26 تکه خواهد شد که بزرگترین آن یک هزار و 125 کیلوگرم خواهد بود و برخورد این ماهواره با ساکنان کره زمین نیز یک احتمال از سه هزار و 200 احتمال ارزیابی شده است.
براساس سوابق، تا کنون هیچ ماهواره ای هنگام سقوط به زمین در مناطق مسکونی فرود نیامده است.
ناسا وعده داده است، اوایل هفته آینده اطلاعات بیشتری از برخورد این ماهواره با زمین ارائه خواهد کرد.
بر اساس محاسباتی که تاکنون انجام شده است، این ماهواره از کار افتاده در قطب جنوب با کره زمین برخورد خواهد کرد.

[color=olive]28/6/1390[/color]
منبع: آويا
http://avia.ir/Nsite/FullStory/?Id=5963[/align]




[color=orange]منتقل شد به اخبار علمی

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/uars_110915.jpg[/img]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/uars_110915.jpg]لينك عكس[/url]
[/align]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/article-2035455-0dcae33c00000578-992_634x463.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_article-2035455-0dcae33c00000578-992_634x463.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/article-2035455-0dcae33c00000578-992_634x463.jpg]لينك عكس[/url]

----------
[align=justify]
[color=darkred] [b]انتشار تصاوير ماهواره درحال برخورد با زمين ناسا[/b][/color]

[color=darkblue]يك ستاره شناس فرانسوي تصاوير ماهواره پنج تني ناسا كه قرار است روز شنبه به زمين برخورد كند را منتشر كرد.[/color]
به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري نيوكرالا، اين ستاره شناس به نام "تيري لگالت" با گرفتن تصاوير ويديويي از ماهواره UARS ناسا كه هر لحظه به زمين نزديكتر مي شود، از آستانه برخورد اين ماهواره به زمين خبر داد.
بنابراين گزارش، اين ستار‌ه‌شناس 20 ساله اين تصاوير را روز 15 سپتامبر و در شمال فرانسه گرفته است.
ناسا احتمال خسارات مالي و جاني برخورد اين ماهواره به زمين را يك در 3200 اعلام كرده است.
طبق ارزيابي هاي انجام شده توسط ستاره شناسان، اين ماهواره تحقيقاتي جايي بين 57 درجه شمال و 57 درجه جنوب خط استوا يعني محلي كه بيشترين جمعيت جهان در آن قرار دارد، بازمين برخورد خواهد كرد.
بنابر اطلاعات منتشر شده از سوي ناسا، بيشتر قطعات اين ماهواره در برخورد با جو زمين منفجر خواهد شد و تنها 26 تكه از آن در زميني به مساحت 400 تا500 كيلومتر پراكنده مي شود.
دانشمندان مي توانند فقط دو ساعت قبل از برخورد اين ماهواره با زمين منطقه دقيق برخورد را تشخص دهند.
گفتني است، اين ماهواره از سال 1991 براي مقاصد تحقيقات جوي در مدار زمين قرار دارد./ا

[color=olive]1390/06/31[/color]
منبع: باشگاه خبرنگاران
http://www.yjc.ir/portal/NewsDesc.aspx?newsid=2052179
[/align]
--------

[b]فيلم[/b]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/converted-4e7b57927cf0d3_26720926.wmv][img]http://gallery.military.ir/images/thumb_wmv.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/converted-4e7b57927cf0d3_26720926.wmv]لينك مستقيم[/url]


[color=violet][i][size=9]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم، امكان ويرايش نبود[/size][/i][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkred]ناسا خبر داد:
[b]احتمال برخورد زباله های فضایی به آنتالیای ترکیه[/b][/color]

[color=darkblue]در حالی که پیش از این منابع خبری از احتمال برخورد بقایای یک ماهواره از کارافتاده هفت تنی به شمال استرالیا خبر داده بودند، ناسا در گزارشی احتمال داد بخشی از این زباله فضایی به آنتالیا و یا استانبول ترکیه برخورد کند.[/color]
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری تی آر تی (TRT) ترکیه، ناسا در گزارشی اعلام کرد احتمال برخورد زباله های فضایی ناشی از ماهواره یوآرس به شهرهای آنتالیا و استانبول ترکیه وجود دارد.
پیش از این ناسا احتمال داده بود ماهواره UARS در اواخر ماه سپتامبر و یا در اوایل ماه اکتبر به کره زمین سقوط کند. با وجود اینکه این ماهواره در حین ورود به اتمسفر زمین متلاشی خواهد شد، اما تمام این قطعات در اتمسفر از بین نمی رود.
منابع خبری اخیرا اعلام کرده بودند که امروز (جمعه) بخشی از این زباله های فضایی به شمال استرالیا برخورد می کند، اما ناسا در گزارشی احتمال برخورد آن را با دو شهر آنتالیا و استانبول ترکیه مطرح کرده است.
بنابر این گزارش، وزن این ماهواره از کارافتاده قبل از ورود به جو زمین بیش از شش تن است که در نهایت چند تکه شده و بخشی از آن، که 550 کیلوگرم وزن دارد، به آنتالیا و یا استانبول برخورد می کند.
منابع خبری زمان وقوع این برخورد را امروز اعلام کرده اند، اما تاکنون اخباری درباره وقوع آن دریافت نشده است.

[color=olive]۱۳۹۰/۰۷/۰۱[/color]
منبع: خبرگزاري مهر
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1415117

[color=violet][i][size=9]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم، امكان ويرايش نبود[/size][/i][/color][/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ماهواره 6تنی ناسا فردا به کدام نقطه زمین می‌خورد؟ / عکس و فیلم
دانش > نجوم - ماهواره 6 تنی UARS ناسا که از سال 2005 / 1384 از کار افتاده، چند هفته‌ای است که به‌سرعت به زمین نزدیک می‌شود و طبق آخرین پیش‌بینی‌ها، بین ساعت 3 تا 8 صبح شنبه 2 مهر وارد جو داخلی زمین می‌شود.

به گزارش اسپیس‌فلایت‌ناو، ماهواره UARS که در سپتامبر 1991 / شهریور 1370 برای مطالعه لایه ازن و پدیده‌های جو فوقانی در مدار زمین قرار گرفته بود، پیش‌از تدوین استانداردهای جدید ناسا درمورد سقوط ماهواره‌ها طراحی شده بود. پس از پایان ماموریت این ماهواره در دسامبر 2005 / آذر 1384 مهندسان مانوری برای سقوط کنترل‌شده این ماهواره سنگین‌وزن طراحی کردند که متاسفانه با شکست مواجه و به کاهش شدید ارتفاع ماهواره منجر شد.
[img]http://khabaronline.ir/images/2011/9/B-1-USAR-1.jpg[/img]
ماهواره با سرعت بیش‌از 8 کیلومتر بر ثانیه وارد جو داخلی زمین می‌شود و اصطکاک با مولکول‌های هوا، باعث افزایش دما، تنش‌های مکانیکی شدید و متلاشی‌شدن قطعات ماهواره می‌شود. شبیه‌سازی‌های ناسا که بخشی از آن‌را در فیلم زیر می‌بینید، حاکی از آن است که ماهواره در این مرحله به بیش‌از یکصد قطعه ریز و درشت تقسیم می‌شود که اغلب آن‌ها در جو می‌سوزند، اما پیش‌بینی می‌شود 26 قطعه بزرگ و سنگین به وزن مجموع 532 کیلوگرم از این مرحله سوزان بگذرند و به سطح زمین برسند. بزرگ‌ترین آن‌ها، محور 150کیلوگرمی ماهواره از جنس آلومینیوم و تیتانیوم است و پیش‌بینی می‌شود این 26 قطعه در محدوده‌ای به طول 800 کیلومتر به زمین برخورد کنند.
تا روزهای اخیر به‌دلیل تاثیر فعالیت‌های خورشیدی بر جو، پیش‌بینی دقیقی از زمان ورود ماهواره به جو وجود نداشت. در حالی‌که مهندسان ناسا دو هفته قبل پیش‌بینی کرده بودند این ماهواره در اواسط مهرماه سقوط می‌کند، اما فوران‌های خورشیدی یک هفته گذشته و تابش شدیدتر پرتوهای فرابنفش که موجب انبساط جو زمین شد، فرآیند سقوط ماهواره را سرعت بخشید، طوری‌که فقط دو روز پیش اعلام شد که ماهواره در بازه 23 تا 25 سپتامبر / 1 تا 3 مهر وارد جو داخلی می‌شود.

تصاویر گرفته‌شده توسط منجمان آماتور نیز نشان داد حرکت این جسم 6تنی بسیار نامنظم است و احتمالا به‌دلیل برخورد قطعه‌ای زباله فضایی به آن درحال لنگ‌زدن در مدار است. به‌ گفته مهندسان، پیش‌بینی دقیق محل سقوط این ماهواره بسیار دشوار است و بالقوه تمام نقاط زمین که از 57درجه شمالی تا 57درجه جنوبی واقع شده‌اند (تقریبا همه نقاط مسکونی زمین) در معرض سقوط قطعات ماهواره قرار دارند. ناسا احتمال برخورد این قطعات با یک انسان را 1 در 3200 اعلام کرده که 3 برابر استاندارد ناسا (1 در 10هزار) است.
[img]http://khabaronline.ir/images/2011/9/B-3-USAR-2.jpg[/img]
ادارهای ناسا به‌همراه رادارهای نیروهای هوایی ایالات متحده، حرکت این ماهواره را زیر نظر دارند و طبق آخرین خبرهای منتشرشده (در ساعت 14:45 جمعه 23 سپتامبر به وقت جهانی / 18:15 اول مهر به وقت ایران )، این ماهواره در مداری بیضوی به بیشترین ارتفاع 170 و کمترین ارتفاع 160 کیلومتر رسیده و این درحالی‌است که ده روز پیش (12 سپتامبر / 21 شهریور) مدار آن در بیشترین و کمترین ارتفاع 265 و 235 کیلومتری قرار داشت.

آخرین پیش‌بینی‌ها از سقوط این ماهواره حاکی از آن است که ماهواره بین ساعت 0:00 تا 4:00 بامداد شنبه 24 سپتامبر 2011 به‌وقت جهانی(3:30 تا 7:30 صبح شنبه 2 مهر 1390 به وقت مرکزی ایران) وارد جو داخلی شده و قطعاتی از آن به زمین برخورد می‌کند. از آن‌جا‌که در ارتفاع فعلی، ماهواره تقریبا هر یک‌ساعت‌ونیم یک‌بار به‌دور زمین می‌چرخد، نمی‌توان محل فرود دقیق آن را تا دو ساعت پیش از فرود یعنی در دور آخر گردش به دور زمین مشخص کرد؛ با این حال در زمان مشخص‌شده، مسیر این ماهواره از اقیانوس هند، خاورمیانه، اروپا، اقیانوس اطلس، آمریکای شمالی و اقیانوس‌ آرام عبور خواهد کرد. البته احتمال تعویق فرود فضاپیما (به دلایل مختلف) را نباید از نظر دور داشت.
[img]http://khabaronline.ir/images/2011/9/B-5-uars-3-reentry-hayabusa_3.jpg[/img]
شایان ذکر است این ماهواره در زمان حرکت در جو داخلی، ردی درخشان از خود برجای خواهد گذاشت که منظره‌ای به مراتب درخشان‌تر از تصویر فوق (مربوط به فرود فضاپیمای هایابوسا در استرالیا) ایجاد می‌کند. برای کسب اطلاعات تکمیلی درمورد زمان و محل فرود قطعات این ماهواره به صفحه ماهواره UARS در ناسا مراجعه کنید.

[url=http://khabaronline.ir/news-174801.aspx]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشكر، مديران گرامي لطفا با تاپيك زير ادغام نمايند.
:mrgreen:
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=17718

------------
[align=justify]

[color=darkblue]گزارشهای غیر رسمی جدید خبر می دهند ماهواره 6 تنی ناسا از اتمسفر زمین عبور کرده و قطعاتی از آن در جایی در غرب کانادا به زمین برخورد کرده است اما ناسا هنوز موقعیت دقیق سقوط لاشه های این ماهواره را شناسایی و اعلام نکرده است.[/color]

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2011/09/696999_orig.jpg
تصویری دیگر از حرکت UARS به سوی زمین

ماهواره UARS در سال 1991 به همراه شاتل فضایی دیسکاوری به فضا پرتاب شد تا بتواند لایه های بالایی اتمسفر زمین را مورد مطالعه دقیق قرار دهد. این پروژه در درک پدیده هایی از قبیل ساختار شیمیایی لایه محافظ اوزن و تاثیرات خنک کننده ای که آتشفشانها می توانند بر روی آب و هوای جهانی داشته باشند بسیار تاثیر گذار بوده است.

[b]برخورد ماهواره با زمین؟[/b]
با وجود اینکه هنوز اخبار دقیقی از برخورد نهایی ماهواره UARS با زمین منتشر نشده، اما رویترز از سقوط سریع این ماهواره به سوی زمین در ساعات اولیه روز شنبه 24 سپتامبر خبر داده است، اما اینکه قطعات این ماهواره دقیقا در چه مناطقی با زمین برخورد کرده اند هنوز مشخص نشده است.
گفته می شود این ماهواره از فراز کانادا و آفریقا و مناطق وسیعی از اقیانوس آرام و اطلس و هند عبور کرده است. ناسا همچنان در تلاش است تا مناطق برخورد لاشه این ماهواره را مشخص کند.
گزارشهای غیر رسمی منتشر شده نشان می دهند تعدادی از قطعات این ماهواره بر روی منطقه "اوکوتوکز" در غرب کانادا فرود آمده باشد. گفته می شود عبور ماهواره از اتمسفر در محدوده زمانی 3:45 و 4:45 بامداد روز شنبه به وقت گرینویچ رخ داده باشد.
ماهواره UARS یکی از 20 هزار زباله فضایی است که در مدار زمین در حرکت هستند و زباله ای به بزرگی این ماهواره ممکن است هر یک سال یکبار به اتمسفر زمین سقوط کند، همانطور که در پی این ماهواره، قرار است طی کمتر از پنج هفته دیگر، تلسکوپ فضایی آلمانها نیز به اتمسفر سقوط کند.

[b]رقابت زباله های فضایی برای سقوط[/b]
تلسکوپ ROSAT با وزنی برابر 2.4 تن طی 12 سال گذشته و پس از خاموش شدن در سال 1999 به دلیل از کارافتادن سیستم هدایت کننده اش، بدون هدف در فضا سرگردان بوده است.
با نزدیک شدن بیش از اندازه مدار حرکت این تلسکوپ به زمین مقامات اعلام کرده اند به زودی این تلسکوپ نیز با زمین برخورد کرده و در اتمسفر از بین خواهد رفت. همچنین انتظار می رود قطعات این تلسکوپ که می توانند وزنی برابر 400 کیلوگرم داشته باشند در اواخر ماه اکتبر با زمین برخورد کنند.
مقامات اروپایی اخطار داده اند ROSAT آخرین ماهواره یا تلسکوپ از کار افتاده ای نخواهد بود که به زمین سقوط خواهد کرد زیرا افزایش فعالیتهای خورشیدی در سال آینده می تواند قربانیان بیشتری را به دنبال داشته باشد.
قطعات این تلسکوپ از بزرگترین قطعه UARS سه برابر سنگینتر خواهند بود و از این رو مقامات ناسا حادثه منجر به مرگ، آسیب دیدگی و خسارت در اثر برخورد قطعات این ماهواره با زمین را بیش از 50 درصد اعلام کرده اند.
بر اساس گزارش فاکس نیوز، "هاینر کلینکراد" مدیر دفتر زباله های فضایی آژانس فضایی اروپا می گوید: ROSAT از ساختار آینه ای بسیار بزرگی برخوردار است که می تواند در برابر حرارت ناشی از بازگشت در اتمسفر از خود مقاومت نشان دهد.

[color=olive]۱۳۹۰/۰۷/۰۲[/color]
منبع: خبرگزاري مهر
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1415288[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انشاءالله میخوره درست وسط کاخ سفید دل ما خنک شه :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]كي اين تاپيك رو بدون درج نامش قفل كرده؟[/b]

تاپيك باز شد.

اين تاپيك تاريخ شروعش زودتره.
پس اين تاپيك باز ميمونه.

[color=red]مديران لطفا نام خودشون رو درج كنند بعد از قفل كردن تاپيك؛[/color]

اين تاپيك باز ميشه و تاپيك جناب سورنا در اين تاپيك ادغام ميشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میگن که تو اقیانوس آرام خورده زمین ولی بیخود هم گندش نکردن فکرش رو بکنید یه تن فلز با اون سرعت به یه ساختمون بخوره چی میشه؟ :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
علي الظاهر اين تصويرش هست
http://www.militarytimes.com/xml/news/2011/09/ap-nasas-dead-satellite-falls-at-unknown-location-092411/092411-satellite-500.JPG

احتمال برخورد برخي قطعات به آمريكاي شمالي هست .

http://www.militarytimes.com/news/2011/09/ap-nasas-dead-satellite-falls-at-unknown-location-092411/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkred]نامشخص ماندن موقعیت UARS /
[b]گم شدن لاشه ماهواره‌![/b]
[/color]
[color=darkblue]سقوط ماهواره 6 تنی ناسا در روز شنبه چیزی به جز رازی بزرگ درباره محل و موقعیت سقوط لاشه های ماهواره از خود به جا نگذاشته است.[/color]
به گزارش خبرگزاری مهر، آژانس فضایی آمریکا اعلام کرده احتمال می دهد بقایای این ماهواره در اقیانوس آرام سقوط کرده باشد اما زمان دقیق بازگشت و سقوط این ماهواره که به بزرگی یک اتوبوس بوده است و موقعیت دقیق سقوط لاشه های آن همچنان نامشخص باقی مانده است.
ماهواره UARS روز شنبه در محدوده زمانی میان 11:23 عصر روز جمعه و 1:09 بامداد روز شنبه به وقت شرقی 20 سال مدارگردی به دور زمین را با شیرجه ای انتحاری به اتمسفر به پایان رساند. به گفته مقامات ناسا در طی این بازگشت ماهواره از هم دریده شده اما 26 قطعه که بزرگترین آن وزنی در حدود 150 کیلوگرم داشته است، از عبور از میان اتمسفر جان سالم به در برده و به زمین سقوط کرده اند.
با سقوط UARS به زمین این ماهواره از مناطقی مانند سواحل شرقی آفریقا بر فراز اقیانوس هند، اقیانوس آرام، شمال کانادا و جنوب اقیانوس اطلس عبور کرده است. ناسا می گوید بیشتر مسیر حرکت ماهواره بر فراز اقیانوس بوده است و تنها بخشی از آن بر فراز کانادا و غرب آفریقا رخ داده است.
نیکلاس جانسون دانشمند ارشد مرکز فضایی جانسون می گوید: به دلیل اینکه نقطه دقیق بازگشت ماهواره مشخص نشده است، ما نمی دانیم محدوده سقوط بقایای ماهواره کجا می تواند باشد. ما شاید هرگز مکان آنها را نیابیم.
UARS با طولی برابر 10.66 متر و عرضی برابر 4.5 متر یکی از بزرگترین ماهواره هایی است که تا کنون به صورت خارج از کنترل به میان اتمسفر سقوط کرده است، این ماهواره نمونه کوچکتر ایستگاه 75 تنی SkyLab ناسا است که در سال 1979 به زمین سقوط کرد.
ایستگاه فضایی 135 تنی میر نیز در سال 2001 به اقیانوس آرام سقوط کرد اما سقوط میر یک پروژه تحت کنترل و هدایت شده بود. ناسا اکنون برنامه هایی را برای بازگردادن هدایت شده فضاپیماهای بزرگ در دست اجرا دارد اما این برنامه ها در زمان پرتاب UARS هنوز وجود نداشتند.
بر اساس گزارش فاکس نیوز، این ماهواره در سال 1991 توسط شاتل دیسکاوری به فضا انتقال داده شد تا بتواند گاز اوزن و دیگر مواد شیمیایی موجود در اتمسفر را مورد مطالعه قرار دهد. UARS در سال 2005 ماموریت خود را به پایان رساند و به تدریج ارتفاع خود را نسبت به زمین کاهش داد.

[color=olive]۱۳۹۰/۰۷/۰۳[/color]
منبع: خبرگزاري مهر
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1415738
[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.