Gorbenareh

آمار کلی شهدای جنگ تحمیلی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

آمار کلی شهدای جنگ تحمیلی

آمار كلي شهداي جنگ تحميلي تعداد ۲۱۳۲۵۵ نفر بوده كه شامل۱۵۵۰۸۱نفر در درگيري مستقيم با دشمن ، ۱۶۱۵۴نفر در حملات دشمن به شهرها ، ۱۱۸۱۴نفر درحوادث متفرقه و ساير موارد ۹۸۸۹ نفر بوده است از اين آمار تعداد ۱۵۵۲۵۹ نفر مجرد ، تعداد ۵۵۹۹۶ نفر متأهل ، تعداد ۷۰۵۴ نفر ۱۴ ساله و كمتر ، تعداد ۶۵۵۷۵ نفر بين ۱۵ تا ۱۹ ساله ، تعداد ۸۷۱۰۶ نفر بين ۲۰ تا ۲۳ ساله ، تعداد ۲۲۷۰۳ نفر بين ۲۴ تا ۲۹ ساله ، تعداد ۳۰۸۱۷ نفر ۳۰ ساله و بالاتربوده است.

[img]http://up1.iranblog.com/images/lxsg5fsea6qii9ctzlyo.png[/img]

[url=http://alborz.sajed.ir/data-center-of-martyrs/401.html]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رییس سابق دفتر مطالعات و تحقیقات جنگ ارتش: آمار یک میلیون شهید در جنگ غیرواقعی است

رییس سابق دفتر مطالعات و تحقیقات جنگ ارتش با انتقاد از برخی آمارهای غیرواقع که تعداد شهدای جنگ تحمیلی را بیش از یک میلیون نفر عنوان می‌کنند، گفت: مجموع شهدای جنگ تحمیلی بیشتر از ۲۱۳ هزار نفر نبوده است.

به گزارش ایمنا، امیرسرتیپ رسول بختیاری اظهار داشت: متاسفانه برخی با ارایه آمارهای غیرواقع از جنگ تحمیلی ذهن جامعه را نسبت به هشت سال دفاع مقدس منحرف و باعث می‌شوند نسل جوان ما تصور کند ما ضعیف‌تر از کشور عراق بوده‌ایم در حالی که این چنین نبوده است. وی افزود: ما در سال دوم جنگ توانستیم عراق را به طور کامل از مرزهای کشور بیرون برانیم.



رییس سابق دفتر مطالعات و تحقیقات جنگ ارتش در ادامه به آمار شهدای جنگ هشت ساله اشاره کرد و بیان داشت: برخلاف برخی آمارهای غیرواقعی که تعداد شهدای جنگ تحمیلی را بیش از یک میلیون نفر عنوان می‌کنند، مجموع شهدای ما در جنگ با عراق ۲۱۹ هزار نفر بیشتر نبوده است که یکصد و ۷۳ هزار نفر در مناطق عملیاتی و ۱۶ هزار نفر در بمباران‌های شهری به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

استاد دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش و دفاع ملی بیان داشت: بر اساس آمارهای دقیق تهیه شده توسط بنیاد شهید کشور، استان اصفهان با ۲۲ هزار و ۶۲۶ نفر رتبه اول را در زمینه تقدیم شهید دارد که با توجه به جمعیت آن زمان استان از هر ۱۴۶ نفر اصفهانی یک نفر در جنگ شهید شده‌اند.

بختیاری گفت: تمام کسانی که درباره جنگ نظر می‌دهند و ابعاد آن را تحلیل می‌کنند، هرگز این نکته را از یاد نبرده‌اند که این جنگ در یک فضای انقلابی رخ داد و مردم با توکل بر خدا و رهبری امام خمینی‌(ره) و وحدت همه جانبه با نیروهای نظامی توانستند آن را به خوبی اداره کرده و به نفع خود تمام کنند.

وی جنگ هشت ساله را هویت‌ساز‌ترین جنگ تاریخ ایران توصیف کرد و اظهار داشت: در تمام تاریخ جنگی وجود ندارد که به نام ملت ایران ثبت شده باشد و پیروزی‌هایی که در جنگ‌ها به وجود می‌آمد به نام پادشاهان تمام می‌شد.

امیر بختیاری ادامه داد: جنگ ایران و عراق تنها جنگی بود که برای ملت ما هویت‌سازی کرد و اگر امروز ما قدرت اول منطقه به شمار می‌آییم و برای مدیریت جهانی حرفی برای گفتن داریم بدین منظور است.

[url=http://parsine.com/fa/pages/?cid=48673]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امار صحیح داده نمی شود. و تا سالهای سال بعد نیز داده نخواهد شد. و هر جایی اماری از خود اعلام می کند. به عنوان مثال برای درک کردن این که چرا نمی توان اطمینان کرد در کتاب اطلس راهنمای جنگ جلد دوم درباره تلفات آزاد سازی خرمشهر(عملیات بیت المقدس) نوشته شده است: تلفات سپاه: 4467. تلفات ارتش:1086 مجروحین 17000 . حالا استعداد طرف مقابل عبارت است از 5 لشکر زرهی. 1 لشکر مکانیزه. 2 لشکر پیاده. چند تا تیپ مستقل و کماندویی و توپخانه. به عبارتی استعداد دشمن در حدود 200 هزار نفر و استعداد ما در حدود 150 هزار نفر بوده است. حالا به نظر شما با این حجم نیروی دشمن که در منطقه بوده است ایا این آمار تلفات با عقل جور در می اید؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]امار صحیح داده نمی شود. و تا سالهای سال بعد نیز داده نخواهد شد. و هر جایی اماری از خود اعلام می کند. به عنوان مثال برای درک کردن این که چرا نمی توان اطمینان کرد در کتاب اطلس راهنمای جنگ جلد دوم درباره تلفات آزاد سازی خرمشهر(عملیات بیت المقدس) نوشته شده است: تلفات سپاه: 4467. تلفات ارتش:1086 مجروحین 17000 . حالا استعداد طرف مقابل عبارت است از 5 لشکر زرهی. 1 لشکر مکانیزه. 2 لشکر پیاده. چند تا تیپ مستقل و کماندویی و توپخانه. به عبارتی استعداد دشمن در حدود 200 هزار نفر و استعداد ما در حدود 150 هزار نفر بوده است. حالا به نظر شما با این حجم نیروی دشمن که در منطقه بوده است ایا این آمار تلفات با عقل جور در می اید؟[/quote]
به نظرتون نزدیک 15% از کل نیروها زخمی و کشته بشند! رقم پایینی هست؟!
عراق هم تا آخرین نفر که مقاومت نکرد...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.