Goebbels

کلیپی از مادر بمب ها!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

خب سایت اول که یک شبیه سازی انیمیشنی هست و اعتباری بهش نیست . در لینک دوم هم اگر منظورت اون عکس سومی هست که بمب در حال سقوط آزاده بازهم از اونجاییکه مشخص نیست دقیقا بمب در چه فاز (ارتفاع از زمین و ...) قرار داره نمیشه از این عکس نتیجه ای گرفت .

در مورد گلوناس و GPS هم اولا بحث ما روی دقت این دو سیستم بود نه پوشش ماهواره ای ! و همونطور که عرض کردم ، طبق اظهارات شرکت سوئدی Swepos که یک شرکت ارایه دهنده خدمات ناوبری ماهواره ای برای ساکنان سوئد هست و بتازگی به استفاده از سیستم گلوناس (بجای GPS) روی آورده . بدلیل موقعیت ماهواره های GLONASS ، در عرضهای جغرافیایی شمالی عملکرد و دقت سیستم گلوناس از GPS بهتر هست . (خوبه بدونید که شرکت Apple هم در آخرین گوشیش ، Iphone4S سیستم هدایت ماهواره ای GLONASS رو پشتیبانی میکنه)

مبنع : http://www.themoscowtimes.com/business/article/first-foreign-firm-embraces-glonass/434850.html

در مورد پوشش ماهواره ای هم البته گلوناس هنوز به تعداد ماهواره ی عملیاتی کامل برای پوشش کامل زمین (که 24 ماهواره هست) نرسیده . اما عکسی هم که شما از پوشش ماهواره ای این سیستم قرار دادید قدیمی هست . طبق وبسایت رسمی سیستم GLONASS ، در حال حاضر دسترسی بلافاصله به سیستم در مناطق مختلف به شکل زیر هست :

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/mURI_temp_1ebeb3a0.gif[/img]

توجه داشته باشید معیار این نقشه DOP هست . دقت سیستم در نقشه رابطه ی مستقیم با روشنایی رنگها داره ، یعنی مناطق سفید رنگ مناطقی هستند که دقت گلوناس در اونها در بالاترین سطح و اصطلاحا ایده آل (Ideal) هست . در مقابل ، نقاط سیاهرنگ نقاطی هست که دقت سیست در اونها بسیار پایین و "غیرقابل قبوله".

همونطور که مشخص هست ، سیستم GLONASS دارای عملکرد بسیار بهتری نسبت به GPS در عرضهای جغرافیایی شمالی و جنوبی زمین هست .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بعد ازبيش از 20 سال يكه تازيه GPS تو دنيا و خدمت رسانيش به همه مردم جهان حالا يه شركت گمنام سوئدي پيدا شده از GLONASS استفاده كنه واقعا بايد با اين شاهكارشون به اونا تبريك گفت.الان ديگه همه مردم دنيا با GPS آشنا هستن و ازش به طور گسترده استفاده ميكنن ولي اگر به كسي بگي GLONASS چيه اصلا نميدونن چي هست.
فقط مقايسه گستردگيه كاربردهاي GPS با GLONASS تو دنيا همه چيو به خوبي نشون ميده.
GPS از سال 1983 قابل استفاده براي مصارف غير نظامي شد در حاليكه GLONASS تازه از 2007 در دسترس قرار گرفت.
روسها حالا حالاها بايد زور بزنن تا بتونن گوشه بسيار كوچكي از بازار موقعيت يابيه جهاني رو به دست بيارن.تصور اينكه صنايع نظامي و هواپيماها و كشتي ها و اتومبيل هاي دنيا يه روزي از GLONASS استفاده كنن براي هر عقل سليم و به دور از توهمي به شدت خنده داره.

در ضمن كره زمين فقط شامل عرضهاي شمالي نميشه محض اطلاع يه جاهايي به غير از صحراهاي يخ زده هم وجود داره البته خوش به حال اسكيموها و گوزن چرونهاي سيبري ميتونن گله و سورتمه هاشونو با دقت بيشتري ببرن براي چرا icon_smile
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک سوال جی پی اس مگر برای امریکا نیست؟؟ خب در این صورت استفاده نظامی سایر کشور ها زیر سایه امریکا قرار میگیره مگه نه؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]یک سوال جی پی اس مگر برای امریکا نیست؟؟ خب در این صورت استفاده نظامی سایر کشور ها زیر سایه امریکا قرار میگیره مگه نه؟؟[/quote]
بله دقيقا همين طوره و در جنگ ها هر وقت كه بخوان به راحتي ميتونن استفاده از اين سيستم رو براي طرف درگيري و هر جايي كه باشه مختل و يا قطع كنند.
متن از ويكي پديا:
کد نظامی (کد M)

یک جزء مهم فرایند نوین سازی، یک سیگنال نظامی جدید است. این سیگنال کد نظامی با کد M نامیده می‌شود و برای بهبود بیشتر دستیابی امن و ضد پارازیت سیگنال‌های GPS نظامی طراحی شده‌است. مورد جدید دیگر کد محرمانه (کنترل شده) است که اطلاعات کمی در خصوص آن منتشر شده‌است. این کد، کد PRN با طول ناشناخته که در ۱۱۵/۵ مگابایت در ثانیه انتقال داده می‌شود را شامل می‌شود. بر خلاف کد (P(Y، کد M به گونه‌ای طراحی شده‌است که مستقل باشد؛ بدین معنی که یک کاربر می‌تواند موقعیت شان را تنها با استفاده از سیگنال کد M محاسبه کند. از طرح اصلی کد (P(Y، کاربران در ابتدا باید بر روی کد C/A قفل شوند و سپس آن اتصال را به کد (P(Y انتقال دهند. در مورد دوم، روش‌های دستیابی مستقیم ایجاد شدند که به برخی از کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت خودگردان با کد (P(Y عمل کنند.

http://fa.wikipedia.org/wiki/سیگنال‌های_جی‌پی‌اس
http://abcnews.go.com/Business/story?id=86656&page=1
http://www.israeldefense.com/?CategoryID=483&ArticleID=558

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب ILLUMINATOR متاسفانه شما باز دارین از یک شاخه به شاخه ی دیگه میپرین ! حالا از نظر فنی کم آورده سابقه رو میکشین وسط ! بله GPS بدلیل فروپاشی شوروی از رقیب روسیش جلو افتاد اما همونطور که میبینین GLONASS الان داره از رقیب آمریکاییش جلو میزه و هنوز تازه پوشش 100 درصد رو جهان نداره شرکتهایی مثل اون شرکت سوئدی و شرکت Apple (نگین این گمنامه که ...) استفاده از سرویس GLONASS رو شروع کردن .

در مورد عرضهای جغرافیایی شمالی هم اگر در نقشه ی دسترسی که قرار دادم توجه کنید میبینید که منظور از عرضهای جغرافیایی شمالی که دقت GLONASS در اونها بهتره مناطق سفید رنگه (که تا شمال ایران هم اومده و حتی کانادا و آمریکای شمالی رو هم در بر گرفته) و همونطور که در سالهای آینده خواهید دید خود آمریکایی ها هم به استفاده از GLONASS روی خواهند آورد icon_smile

جناب A-10 ، بله سیستم GPS برای آمریکاست و هروقت بخواد میتونه خاموشش کنه اما سیستم هدایت ماهواره ای GLONASS یک سیستم مستقل از GPS هست که توسط آژانس فضایی روسیه تاسیس شده و به عنوان آلترناتیو GPS در جهان شناخته میشه و آمریکا روش کنترلی نداره . یکی از دلایلی که گفته میشه سیستم گلوناس بازار خوبی خواهد داشت هم همین مورد (یعنی از بین بردن انحصار GPS در زمینه هدایت ماهواره ای هست) . آمریکا نشون داده در شرایط مختلف (جنگ و تشنج های سیاسی) از قطع سرویس GPS برای رقبای خودش ابایی نداره که این موضوع رو میشه مثلا در جریان جنگ چچن (که در اونها آمریکایی ها دسترسی به GPS رو در کل منطقه قطع کردند) مشاهده کرد .

این موضوع به حیثیت و اعتماد به سرویسدهی GPS آمریکا لطمه زده و کشورهای مخالف آمریکا و غرب بخاطر این خوی استکباری آمریکا سعی میکنند تا حد امکان از تکیه به GPS خودداری کنند . حالا در چنین شرایطی GLONASS میتونه یک انتخاب مناسب برای این دسته از کشورهای مشتری باشه .
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2017/4/13

اولین استفاده از Moab شانزده میلیون دلاری در محیط رزمی
افغانستان، ننگرهار


Letting the world know it's out there and ready to be used at any moment.


http://www.cnbc.com/2017/04/13/what-we-know-about-the-mother-all-bombs-that-was-dropped-on-afghanistan.html
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.