Recommended Posts

عصر ایران- پایگاه خبری آمریکایی «ولد نت دیلی» در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد سوریه مدعی شد: "چنانچه آمریکا نقش سوریه را به عنوان متحد اصلی خود در جهان عرب به جای عربستان سعودی توسعه و تقویت کند دمشق آمادگی دارد ضمن مذاکره درباره کاهش روابط با ایران با اسرائیل صلح کند."

به گزارش عصر ایران (asriran.com) این مقام سوری که نامی از وی در این گزارش برده نشده است ادعا کرد: " در صورتی که آمریکا به تسهیل میلیاردها دلار مبادلات تجاری در رابطه با سوریه کمک کند و این کشور را به متحد اصلی خود در جهان عرب به جای عربستان تبدیل سازد آنگاه سوری ها در خصوص ترک اتحاد با ایران و برقراری صلح با اسرائیل تمایل خواهند داشت."

وی افزود: "مقامات سوری اخیرا این پیغام را به شخصیت های بلندپایه خارجی از جمله اعضای کنگره آمریکا و واسطه های ترک که از دمشق دیدن کرده بودند منتقل کرده اند."

این مقام سوری خاطرنشان کرد: "دمشق همچنین به عنوان یک شرط کلیدی برای بازنگری در اتحادهای کنونی خود خواهان آن است که آمریکا از مخالفت با نفوذ سوریه در لبنان دست بردارد."

وی تصریح کرد: "سوریه، کلید جهان عرب است. ما در حزب الله و لبنان نفوذ داریم و بسیاری از کارت های موجود در صحنه سیاسی فلسطین و عراق در اختیار ماست. آمریکا باید در میزان سرمایه گذاری خود در عربستان بازنگری کند."

این مقام سوریه که به صورت تلفنی از دمشق با «ورلد نت دیلی» مصاحبه می کرد افزود: "سوریه اولا از آمریکا می خواهد به مخالفت خود با یک توافقنامه اولیه همکاری تجاری بین دمشق و اتحادیه اروپا که در سال 2004 منعقد شد خاتمه دهد و ثانیا خواهان آن است که آمریکا با نفوذ سوریه در لبنان مخالفت نکند."

وی ادامه داد: "درخواست اصلی سوریه این است که آمریکا دمشق را به جای عربستان به شریک اصلی خود در جهان عرب بدل سازد و در مقابل دمشق آماده است به مذاکره درباره کاهش روابط با ایران بپردازد."

وی ادعا کرد: "در صورت تحقق شرایط آمادگی داریم که به طور قابل توجه و گسترده روابط با برادران ایرانی خود را کاهش دهیم."

این مقام سوری همچنین مدعی شد که موضوع بلندی های جولان که در اشغال اسرائیل قرار دارد به عنوان "بزرگترین مانع" در راه حصول توافق بین سوریه، آمریکا و اسرائیل محسوب نمی شود.

این گزارش می افزاید: "رهبران اسرائیلی در طول روزهای اخیر تمایل علنی خود برای آغاز مذاکرات با سوریه درباره بلندی های جولان را اعلام کرده اند."

این در حالی است که روزنامه اسرائیلی هاآرتص اخیرا نوشته بود: " واسطه های خارجی اسرائیل در طول سال گذشته به رغم چند بار مذاکره با مقامات سوری در دمشق نتوانستند رضایت اسرائیل و ایهود اولمرت را جلب کنند."

به نوشته این روزنامه مقامات خارجی از دیدن تصاویر احمدی نژاد و سیدحسن نصرالله در دفتر اسد شگفت زده شده و نتیجه گرفته بودند که سوریه را به سادگی نمی توان از اتحاد با ایران دور کرد.

دوستان به صحبت های من در تاپیک «آیا سوریه به ایران وفادار می ماند؟» مراجعه کنند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عصر ایران – سوئیس اتهامات وارده از سوی انجمن یهودی ضد افترا (ADL) مبنی بر حمایت مالی از تروریسم به دلیل انعقاد قرارداد چند میلیون یورویی خرید گاز از ایران را رد کرد. به گزارش عصر ایران (asriran.com) به نقل از رویترز، وزارت خارجه سوئیس تاکید کرد این قرارداد ناقض قطعنامه های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران یا مغایر با قانون داخلی آمریکا نبوده است. انجمن ضد افترا مستقر در آمریکا پیشتر در پی شکوائیه اسرائیل علیه سوئیس در مورد این قرارداد یک آگهی تمام صفحه را در برخی روزنامه ها به چاپ رساند با این مضمون که: "حدس بزنید چه کسی جدیدترین منبع مالی تروریسم است؟ سوئیس". به گفته "لارس کنوچل" سخنگوی وزارت خارجه سوئیس، آنچه در این آگهی درج شده، مطابق با واقعیت نیست. در این آگهی که در روزنامه آمریکایی "اینترنشنال هرالد تریبیون"، روزنامه مطرح سوئیسی "نویه تسورشر تسایتونگ" و روزنامه "لوتان" چاپ ژنو منتشر شده است ذکر شده که: ممکن است حماس و حزب الله در پی این قرارداد، به ده ها هزار موشک های دیگر دست یابند. همچنین در این آگهی گنجانده شده: قرارداد منعقده در ماه گذشته بین ایران و سوئیس، تهران را در سرعت بخشیدن به روند برنامه هسته ای و تکمیل آن توانمند می سازد و سازمان های تروریستی در اروپا، خاورمیانه و در سراسر دنیا، با این قرارداد به تسلیحات جدید دست خواهند یافت. زمانی که یک کشور تروریستی را حمایت مالی می کنید، در واقع منابع مالی را برای تروریسم تامین می سازید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نماينده آمريكا در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، امروز به خبر بهره‌برداري و نصب شش هزار دستگاه سانتريفيوژ در نطنز واكنش نشان داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "گريگوري شولته" نماينده آمريكا در آژانس بين المللي انرژي اتمي امروز با انتشار بيانيه‌اي ابراز عقيده كرد، اعلام خبر نصب شش هزار سانتريفوژ جديد در نيروگاه هسته‌اي نطنز از طرف ايران، نشان‌دهنده اراده آشكار اين كشور براي ادامه دادن نقص درخواست‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل است.
شولته افزود: اين خبر نشان از آن دارد كه ايران همچنان قصد دارد دستورات شوراي امنيت را نقض كند.

وي در عين حال گفت: گفت‌وگو و نه افزايش تنش، بهترين راه براي احترام به قوانين بين‌المللي و فراهم نمودن امنيت منطقه‌اي است.

محمود احمدي‌نژاد، رئيس جمهوري اسلامي ايران امروز در جمع خبرنگاران در تأسيسات هسته‌اي نطنز اعلام كرد: شش هزار سانتريفيوژ جديد در سال جاري به بهره برداري مي رسد.

رئيس جمهوري به بهره‌برداري و نصب شش هزار سانتريفيوژ در نطنز اشاره كرد و گفت: ايران از سال پيش با نصب سه هزار سانتريفيوژ به مرحله صنعتي غني‌سازي وارد شد و بهره‌برداري از سه هزار سانتريفيوژ جديد در سال جاري نشان از موفقيت‌ها و دستاوردهاي خيره‌كننده ايران اسلامي است.

شولته خاطرنشان كرد، بسته پيشنهادي به ايران از سوي اروپا ، چين، روسيه و آمريكا در ژوئن سال 2006 ميلادي، فرصت مناسب‌تري براي اين كشور بود تا به اهداف خود در زمينه انرژي هسته‌اي غير نظامي دست يابد.

چشمتون کور! ادامه می دیم تا جونتون در آد هیچ غلطی هم نمی تونید بکنید!

:mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خيلي بعيده كه سوريه ايران رو رها كنه ... اينكه با ايران باشه براش مفيده ... تازه مگه عربستان ميذاره كه يكي ديگه جاشو بگيره ......

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عصر ایران – روزنامه القدس العربی چاپ لندن گزارش داد: سوریه و لبنان انتشار گزارش ترور عماد مغنیه از فرماندهان بلندپایه حزب الله را به دلیل بیم از بروز تنش در پی انجام مانور نظامی اسرائیل به تاخیر انداخته اند. به گزارش عصر ایران (asriran.com)، این روزنامه نوشت: قرار بود این گزارش روز یکشنبه منتشر شود، اما سوریه انتشار آن را به دلیل نگرانی از ایجاد تنش در سوریه و لبنان در پی انجام مانور گسترده اسرائیل به تاخیر انداخته است. مقامات ارشد دمشق معتقدند: انتشار این گزارش که ممکن است دخالت مقامات اطلاعاتی عرب و پرسنل سوری، فلسطینی و لبنانی را در ترور مغنیه برملا سازد، آسیب جدی بر سوریه وارد خواهد ساخت. منابع لبنانی نزدیک به حزب الله یادآور شدند: پرسنل امنیتی سوری با تعقیب مالکین دو خودروی دخیل در ترور مغنیه، هویت آنها را شناسایی کرده اند. سوریه نگران است انتشار این گزارش در این مقطع زمانی، به اقدامات تلافی جویانه علیه مقامات عرب که در ترور مغنیه، اسرائیل را یاری داده اند، بینجامد و انگیزه ای برای اسرائیل بر راه اندازی جنگی تمام عیار علیه سوریه، حزب الله و شاید حتی ایران را به وجود آورد. مقامات سوری متذکر شدند: دمشق نمی خواهد امکان شروع جنگ علیه لبنان را برای اسرائیل فراهم سازد و همچنین مایل نیست وارد جنگ منطقه ای گسترده ای شود که به نظر می رسد اسرائیل فعالانه خود را برای آن آماده می سازد. در همین حال، "فیصل المقداد" معاون وزیر امور خارجه سوریه درخصوص مانور نظامی اسرائیل اظهار داشت: اسرائیل باید بداند که چنانچه سوریه هدف این مانور باشد، دمشق به دقت این تمرین را تحت نظر دارد و همچنین خود را برای مقابله با مانورها و دسایس نظامی اسرائیل آماده می کند. وی افزود: کشورهای عرب که به طور مشخص هدف این مانور هستند نیز خود را برای مبارزه آماده می کنند و با استراتژی ها و دسایس نظامی اسرائیل آشنا می شوند. اگر اسرائیل تصور می کند که این مانور، اعراب را به قبول شکست متقاعد می سازد، باید بداند که شدیدا در اشتباه است. به نوشته روزناهم لبنانی "السفیر"، مانور اسرائیل اختلالات گسترده ای را در سیستم تلفن همراه لبنان ایجاد کرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عصر ایران- حدود نیمی از اعراب ساکن سرزمین های اشغالی فلسطین بر این باورند که ایران باید اجازه ساخت و توسعه سلاح های هسته ای را پیدا کند.

به گزارش عصر ایران (asriran.com) نتایج نظرسنجی تازه دانشگاه حیفا واقع در اسرائیل نشان می دهد حدود 48 درصد اعراب اسرائیلی معتقدند: جامعه بین المللی باید اجازه ساخت و توسعه سلاح های هسته ای را برای ایران صادر کند.

"سامی ساموها" استاد دانشگاه حیفا که این نظرسنجی تحت نظارت وی صورت گرفته است در خصوص علت حمایت نسبتا بالای اعراب اسرائیلی از پیگیری برنامه هسته ای نظامی توسط ایران گفت: "اعراب اسرائیلی تمایل دارند که اسرائیل یک کشور قدرتمند نباشد."

وی افزود: "شاید دلیل دیگر از نظر اعراب اسرائیلی این باشد که اسرائیل باید توسط کشورهای مسلمان برخوردار از سلاح هسته ای همچون ایران مهار شود."

ایران همواره بر پیگیری برنامه صلح آمیز هسته ای تاکید و ضمن همکاری با آژانس بین المللی انرژی هسته ای برای رفع ابهامات باقیمانده در خصوص برنامه هسته ای خود اعلام کرده که ساخت سلاح اتمی در دکترین هسته ای این کشور جایی ندارد.

در مقابل اسرائیل به رغم اذعان به برخورداری از سلاح های اتمی حاضر به همکاری با آژانس انرژی هسته ای نیست و از امضای پیمان منع تولید و گسترش سلاح های هسته ای (ان.پی تی) نیز امتناع می کند.

براساس این گزارش نتایج نظرسنجی دانشگاه حیفا همچنین نشان داد: 5/75 درصد شهروندان عرب اسرائیلی مایل به برقراری مذاکرات مستقیم میان تل آویو و حماس هستند.
در همین حال 84 درصد آنها از راه حل تشکیل دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل حمایت کردند.

به گفته ساموها، نتایج نظرسنجی جدید حاکی است، در حالی که مواضع شهروندان عرب و یهودی ساکن اسرائیل در طول سال های اخیر به یکدیگر نزدیک شده همچنان اختلاف نظرهای عمیقی بین این دو گروه وجود دارد.

این ها سعی دارند برنامه صلح آمیز مارو نظامی جلوه بدهند! :mrgreen: icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من يه بار تو اهواز با يه وهابي تو پارك حرف ميزدم چيز خاصي نميگفت من براش از شيعه و تفكراتش ميگفتن اونم تا حدي قبول كرد اصولا اگه با يه وهابي همصحبت شي نمي تونه زياد تاثيري روي شما داشته باشه ...ولي اگه با يكي كه خودش شيعه باشه و از تفكر وهابيت دفاع كنه حرف بزني اين همصحبتي خطرناكه متاسفانه يه عده كه خودشون شيعه هستند تو شهر هاي جنوب مثل اهواز دارن يه سري عقايد وهابيون رو تبليغ مي كنن .....واقعا هم كارشون يه جورايي تاثير ميذاره من خودم يه بار تو تاكسي با يكي همصحبت شدم يه حرفهايي ميزد و يه برهان و دليل هايي مي اورد كه خداييش من ترسيدم كه نكنه منو همرنگ خودش كنه دلم ميخواست هرچه زودتر از پيشش فرار كنم دولت بايد هرچه سريع تر جلوي اين عده رو كه دارن بقيه رو هم گمراه مي كنن بگيره و ادبشون كنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این نظرسنجی کاملا کذب و حربه ای تبلیغاتی بیش نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كاهش روابط سوريه و ايران اصلاْ به ضرر ايران نيست.و در عضو اين طرف سوريست كه بايد مشكلات همسايگي با اسراييل را به تنهايي به دوش بكشد. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بدون حمايت ايران سوريه همانند يك لقه چرب و نرم در دهان اسراييل و آمريكاست. خودشون هم اينو خوب ميدونن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سوريه؟؟؟؟؟؟ هههه! :mrgreen:
سوريه اگه يه ذره فقط يه ذره جربزه داشت مي تونستيم اين حرفشو باور كنيم! فعلا كه فقط : آيا سوريه به ايران وفا دار مي ماند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اولا اين كه دروغه اگرم راست باشه اشكالي نداره اونا كاري براي ما نكردن كه ما نگران بشيم فعلا ما داريم به اونا كمك مي كنيم مثلا صنا يعشونو تقويت مي كنيم مثل خودرو سمند پرايد سد هم كه براشون مي سازيم حالا اگر رابطشون كمتر بشه اينا رو بايد امريكا بهشون بده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از شما اقاي seginemممنونم كه به اشتباه خود پي برديد. من دوران دانشجويي دوستان بسيار خوبي از اهل سنت تايبادو خاف داشتم كه واقعا ادمهاي با حالي بودند ولي هميشه از تبعيض هايي كه در حق انها روا داشته مي شد و همچنين توهين هايي كه به انان مي شد گله داشتند. ما ساعتها با در مورد مسايل مذهبي با هم مباحثه مي كرديم . در بعضي از مسايل با انها موافق نبودم ولي ياد گرفته بودم كه تعامل مذهبي داشته باشم . به اين نتيجه رسيدم كه اشتراكات ما بسيار زياد است و اگر افراطي ها ي منسوب به دو طرف (وهابي ها و غلات و حجتي ها و روضه خوانان مغرض) بگذارند اتحاد جهان اسلام چيز دور از عقلي نخواهد بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.