Recommended Posts

دولت پاکستان اعلام کرد، به دليل تهديدهاي داخلي و خارجي و وخامت اوضاع امنيتي در مناطق شمال غربي کشور، احتمالاً وضعيت اضطراري در کشور اعلام خواهد شد. به گزارش مهر به نقل از «آسوشيتدپرس»، «طارق عظيم»، وزير اطلاعات پاکستان امروز گفت: مطرح شدن برخي اظهارات از سوي مقام‌هاي آمريکايي مبني بر احتمال حمله نظامي به پاکستان براي سرکوب «القاعده»‌، زنگ خطر را در کشور به صدا درآورده و سبب نگراني مردم پاکستان شده است. وي اظهارات «باراک اوباما»، يکي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آينده آمريکا را که گفته بود اگر رئيس‌جمهور شود، براي سرکوب «القاعده» رأساً اقدام به حمله نظامي به پاکستان خواهد کرد، يکي از نمونه‌هاي اين قبيل اظهارات برشمرد. وي اين اظهارات را يکي از دلايل بررسي اعلام وضعيت فوق العاده در دولت دانست. اما به نظر مي‌رسد علت اصلي اعلام وضعيت فوق العاده، بحران سياسي داخلي باشد که «پرويز مشرف»، رئيس‌جمهور با آن روبه‌رو‌ست. محبوبيت مشرف به شدت تنزل کرده و جايگاهش به دليل برکناري «ابراهيم چودري»، رئيس ديوان عالي کشور به شدت آسيب ديد گرچه بعداً چودري با حکم ديوان عالي به پست خود بازگشت. چودري يک قاضي مستقل است و انتظار مي‌رود با تصميم مشرف براي تصدي يک دوره پنج ساله رياست جمهوري ديگر که پاييز امسال درباره آن تصميم گيري خواهد شد، مخالفت کند. يکي از مشاوران مشرف امروز خبر داد، وي مقام‌هاي بلندپايه امنيتي و کارشناسان حقوقي را به دفترش در اسلام آباد فراخوانده تا در جلسه بعدازظهر امروز درباره اين موضوع تصميم گيري کنند. اين مشاور همچنين گفت: «شوکت عزيز»، نخس‌ وزير امروز پيش از عزيمت به افغانستان براي شرکت در افتتاحيه شوراي سران قبايل افغانستان و پاکستان موسوم به جرگه صلح، با مشرف ديدار و گفت‌وگو کرده است. قرار بود مشرف شخصاً براي در اين شورا شرکت کند، اما ساعاتي پيش سفر خود را لغو کرد. وزارت امورخارجه پاکستان امروز اعلام کرد: مشرف در تماس تلفني با «حامد کرزاي»، رئيس جمهور افغانستان به وي اطلاع داده که نمي‌تواند در اين شورا شرکت کند و شوکت عزيز را به جاي خود اعزام کرده است. در جرگه صلح که از امروز با شرکت حدود 700 نفر از سران قبايل پاکستان و افغانستان آغاز مي شود، مسائل امنيتي دو کشور و نحوه مبارزه با تروريسم و گروه هاي شبه نظامي مورد بحث و تبادل نظر قرار مي گيرد. يک مقام دروزارت امورخارجه آمريکا نيز خبر داد، «کاندوليزا رايس»، وزير امور خارجه صبح امروز در تماسي تلفني با مشرف صحبت کرده است. اين مقام که خواست نامش فاش نشود، از ذکر جزئيات اين مکالمه 17 دقيقه‌اي خودداري کرد. دولت پاکستان درصورت اعلام وضعيت اضطراري مي تواند آزادي تردد، برپايي تجمعات، شرکت در فعاليت هاي سياسي يا تشکيل گروه‌ها را محدود کند و نيز محدوديت هاي ديگري از قبيل ممنوعيت تصويب قوانين در پارلمان ايجاد کند يا حتي پارلمان را منحل کند. اما طارق عظيم ضمن رد اين گزارش‌ها، احتمال اعلام وضعيت اضطراري را رد نکرد. وي تصريح کرد: به شرايط دشواري نزديک مي‌شويم، بنابراين احتمال اعلام وضعيت فوق‌العاده وجود دارد. شبکه‌هاي تلويزيوني پاکستان نيز در گزارش‌هايشان از قريب‌الوقوع بودن اعلام وضعيت فوق‌العاده خبر مي دهند. Baztab.com

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]مشرف اعلام وضعيت فوق‌العاده را رد کرد[/align]

رئیس جمهور پاکستان امروز با اعلام وضعیت فوق العاده در کشور مخالفت کرد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام دولت پاکستان که خواست نامش فاش نشود، امروز گفت: در جلسه "پرویز مشرف"، رئیس جمهور با مسئولان امنیتی بلندپایه، وی با اعلام وضعیت اضطراری در کشور مخالفت کرد.

مشرف امروز با مشاوران سیاسی ارشد خود جلسه ای تشکیل داد تا درباره اعلام وضعیت اضطراری در کشور به دلیل افزایش نگرانی های امنیتی از داخل و خارج و نیز بی ثباتی سیاسی کشور تبادل نظر کند.

صبح امروز "طارق عظیم" وزیر اطلاعات پاکستان، احتمال اعلام این وضعیت را تایید کرده بود. منابع نزدیک به دولت همچنین گفته بودند مشرف با اعلام وضعیت اضطراری مخالف است، اما تحت فشار از جانب مشاورانش قرار دارد.

شبکه های تلویزیونی خصوصی نیز به نقل از "چودری شجاعت حسین"، رهبر حزب حاکم، احتمال اعلام وضعیت اضطراری را رد کردند.

مشرف از بسیار جهات تحت فشار قرار دارد از نارضایتی عمومی از ماهیت دیکتاتوری حکومتش گرفته تا شورش افراد مسلح در مناطق قبیله نشین شمال کشورهم مرز با افغانستان. اعلام وضعیت فوق العاده می توانست سبب تشدید فشارها بر وی به دلیل تشدید نارضایتی مردم شود، زیرا در صورت اعلام چنین وضعیتی دوره پارلمان کنونی که در اوایل زمستان به پایان می رسد، برای یک سال دیگر تمدید خواهد شد و انتخابات سراسری به تعویق خواهد افتاد.

Baztab.com

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]مؤسسه مطالعات و پژوهش‌هاي سياسي با انتشار كتابي سرگذشت ساواك را روايت كرد[/align]

[align=center]تصویر[/align]

كتاب ساواك، سازمان اطلاعات و امنيت كشور، حاصل تلاش چهار ساله مظفر شاهدي بعد از بررسي و تحقيق هزاران برگ سند محرمانه و طبقه‌بندي شده مضبوط در بايگاني‌هاي اين نهاد مخوف در دوران پهلوي دوم است.
تاكنون در مورد اين سازمان اطلاعاتي و امنيتي آثار و مقالات متعددي نوشته شده اما اثر حاضر مفصل‌ترين فرآورده‌ فرهنگي است كه در اين زمينه در اختيار پژوهندگان تاريخ قرار گرفت.
تأسيس ساواك به اواسط دهه 30 برمي‌گردد. پهلوي دوم بعد از كودتاي 28 مرداد و سقوط دولت محمد مصدق اقدامات وسيعي را براي سركوب مخالفان در پيش گرفت. از اين زمان به بعد فضايي بسيار رعب آور بر جو سياسي كشور حاكم شد.
كودتاي 28 مرداد با حمايت فزاينده خارجي همراه بود و همزمان با اين تلاش، دولت ايالات متحده نفوذ خود در ايران را گسترش داد و براي تحكيم پايه‌هاي منافع اقتصادي و سياسي خود از تاسيس يك نهاد امنيتي براي كنترل فعاليت‌هاي مبارزان و مخالفان رژيم پهلوي حمايت مي‌كرد.
نام ساواك با رعب و وحشت همراه است. كوچكترين اقدامات مخالفان سياسي رژيم پهلوي از ديد ماموران امنيتي پنهان نمي‌ماند. اين سازمان، قدرتي بلامنازع در عرصه سياست پيدا كرد و بسياري از صاحب‌منصبان رژيم شاهنشاهي براي تسريع در بسياري از معاملات و زد و بندهاي خود چاره‌اي جز نزديكي به اين نهاد امنيتي نداشتند.
خشونت ويژگي برجسته سازمان اطلاعات و امنيت رژيم شاهنشاهي بود. ساواك تنها هدف خود را تحكيم پايه‌هاي حكومت شاه مي‌دانست و به همين خاطر نسبت به هر اقدام سياسي كه به نظر و سليقه‌ آنان تلقي مخالفت و اعتراض با محمد رضا پهلوي از آن مي‌شد حساسيت نشان مي‌داد. اين رويكرد باعث ايجاد فضايي بدبينانه در اين نهاد امنيتي شد و به همين خاطر تلاش گسترده‌اي براي نقض حقوق فردي، اجتماعي و سياسي مردم ايران صورت گرفت.
كتاب حاضر در 22 فصل تنظيم شده است. نويسنده در فصل اول سازمان هاي اطلاعاتي و امنيتي ايران را در گذر زمان بخصوص دوران باستان، اسلامي، قاجار، عصر مشروطه و دوران رضا خان مورد بررسي قرار داده است.
شاهدي در فصل دوم روند و دلايل تشكيل ساواك را تشريح كرده و در فصل سوم به مقايسه سازمان‌هاي اطلاعاتي و مراجع انتظامي و امنيتي موازي با ساواك از جمله فرمانداري نظامي، ژاندارمي، شهرباني، سازمان بازرسي شاهنشاهي و ... پرداخته است.
فصل چهارم كتاب به سازماندهي، تشكيلات و مهارتهاي اطلاعاتي - پرسنلي ساواك اختصاص دارد. فصل پنجم تا هفتم به تشريح روابط و همكاري‌هاي ساواك با سيا و ‌موساد مي‌پردازد.
در فصول هشتم تا دهم عملكرد سازمان اطلاعات و امنيت كشور در دوران تصدي تيمور بختيار، حسن پاكروان و نعمت الله نصيري روساي ساواك مورد بررسي قرار گرفته است.
ساواك در تعقيب مخالفان سياسي، ساواك؛ دانشگاهيان و مراكز آموزش عالي، ساواك و فرهنگ، ساواك و مخالفان در خارج كشور، عمليات برون مرزي ساواك، ساواك، كا، گ، ب و بلوك شرق، ساواك و مبارزه مسلحانه، امام خميني در تبعيد،‌ساواك و مجموعه حاكميت، ساواك؛ شكنجه، قتل، جنايت،‌ ساواك و انقلاب اسلامي و ساواك و ساواكيان پس از پيروزي انقلاب اسلامي ديگر فصول كتاب را تشكيل مي‌دهند.
ضمائم كتاب شامل زندگي‌نامه، سندها و عكسها است كه از صفحه 807 تا 884 را در بر مي‌گيرد.
مطالعه اين كتاب با اين شرح و تفصيل مي‌تواند به خواننده و پژوهنده حوادث تاريخ معاصر ديدي نسبتاً جامع در مورد عملكرد سازمان اطلاعات و امنيت كشور ارائه كند.

Farsnews.com

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در حالي كه يافته‌هاي سرويس‌هاي امنيتي مستقر در عراق از جمله سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (CIA) نشان مي‌دهد كه بخش عمده ناامني‌ها و فعاليت‌‌هاي تروريستي عراق با بودجه سعودي و توسط عوامل اجيرشده توسط شاهزادگان اين كشور انجام مي‌شود، «الدوليمي»، يكي از عوامل شناخته‌شده دربار سعودي در عراق در اظهاراتي گستاخانه، ايران را متهم به ايجاد ناامني در عراق و تلاش براي احياي دوباره امپراتوري صفوي نمود. به گزارش سرويس بين‌الملل «بازتاب»، «عدنان الدوليمي»، رهبر فراكسيون اقليت سني‌هاي عراق در مجلس اين كشور، به همراه هم‌پيمانان خود اعلاميه‌اي صادر نموده است كه در آن مي‌گويد، پارسيان و صفويه‌ها مي‌خواهند كه كشورهاي عرب منطقه را مرعوب ساخته و به فتح اين كشورها اقدام نمايند. الديلمي مدعي است، آنها جنگ را از بغداد شروع نموده و قصد دارند آن را به تمامي نقاط كشورهاي عرب بكشانند. او همچنين مي‌گويد كه كشورها و پادشاهان عرب و همچنين كليه متحدان بايد در مقابل اين قدرت كه قصد تسخير خاورميانه را دارد، بايستند. مقامات آمريكا‌يي طي چند روز گذشته تمامي درگيري‌ها در مناطق شيعه‌نشين كه به كشته و مجروح شدن بيش از بيست تن از نيروهاي آمريكايي‌ منجر شد را به ايران نسبت مي‌دهند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: امير عبدالله، پادشاه عربستان سعودي، چندي پيش در يك ملاقات خصوصي اظهار كرده كه صد ميليارد دلار براي سقوط دولت مالكي هزينه مي‌كنيم. بنا بر اين گزارش، عبدالله در اين ملاقات خصوصي با وزير خارجه يكي از كشورهاي عربي، با «ايراني» ياد كردن دولت «نوري المالكي» اظهار كرده است: در زمان صدام براي جنگ با ايران، سي ميليارد دلار به او كمك كرديم، اما اكنون حاضرم صد ميليارد دلار هزينه كنم تا اين دولت ايراني را كه در عراق حاكم شده، ساقط كنم. اين گزارش مي‌افزايد: در سفر اخير رايس به عربستان نيز «سعود الفيصل»، وزير خارجه عربستان، خطاب به وي گفته كه دولت «نوري المالكي» به زودي شكست مي‌خورد و ما از اين‌كه با شكست آن وجهه آمريكا خراب شود، براي شما نگرانيم، اما كاندوليزا رايس با تأكيد بر اين‌كه كاخ سفيد، همچنان در دفاع قاطع از دولت مالكي جدي است، در عين حال به او وعده داده كه پيامش را به كاخ سفيد منتقل خواهد كرد. گفتني است، تاكنون به رغم دستگيري هزاران عنصر سعودي مرده و زنده كه پيش از عمليات‌هاي تروريستي يا پس از انجام آنها به دست نيروهاي امنيتي آمريكايي و عراقي افتاده‌اند، مقامات سعودي مدعي بودند كه دولت عربستان، نقشي در اخلال در ثبات عراق ندارد. اما با كشف اين اطلاعات، هم‌زمان با انتقاد صريح «زلماي خليل‌زاد» از عربستان، به نظر مي‌رسد آمريكا روند تازه‌اي را در برخورد با عربستان آغاز خواهد كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

واقعا چه بر سر ما مي ‬آيد :

قبل از انقلاب اسلامي حتي سران حال و قبلي نظام از قانون سفر به فرانسه بدون ويزا استفاده كرده و در آنجا بيتوته مي كردند و بر عليه رزيم شاه اقدام مي كردند
بعد از انقلاب داستان اين زوج نگون بخت ، پرفسور ايراني در زندان و .....

واقعا اگه بنده را متهم به ضد انقلاب بودن نكنيد .....

دردناكه


مي‌دوني چرا قبل از انقلاب اين طور بود ؟
چون اون موقع ايراني جماعت را آدم به حساب نمي‌آوردن ولي حالا روي ايران و ايراني حساب باز كردن و از اينكه ايراني مي‌تونه روي پاي خودش وايسه و از ديگران حمايت كنه مي‌ترسن و احساس مي‌كنن جاشون تنگ شده واسه همينه كه مي‌خوان ايراني‌ها رو تحت فشار بذارن تا برگدن به دوران جاهليت . اين عمل اون‌ها نشون ميده كه ما داريم راهمون رو درست مي‌ريم به همين خاطره كه از شدت عصبانيت چنين كارهايي مي‌كنن .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]جهانگردان بلژيكي به كمك نيروهاي امنيتي ايران آزاد شدند [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: وزارت خارجه بلژيك از آزادي دو جهانگرد بلژيكي كه توسط اشرار مسلح گروگان گرفته شده بودند، خبر داد. [/align]

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، دو توريست بلژيكي كه زوجي جوان هستند، در مسير جاده بم-زاهدان گروگان گرفته شده بودند.
گفتني است، سخنگوي وزارت خارجه بلژيك با اعلام اين خبر به خبرگزاري فرانسه گفت كه اين زن و مرد بلژيكي در پي تلاش مأموران ايراني بدون آسيب و جراحتي آزاد شدند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]با تلاش مامورين وزارت اطلاعات : 7 باند مواد مخدر متلاشي شد [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: با تلاش و پيگيري‌هاي اطلاعاتي مأمورين وزارت اطلاعات در تعدادي از استان‌هاي كشور طي نيمه اول مرداد ماه سال جاري 7 باند مواد مخدر متلاشي شد. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي وزارت اطلاعات سربازان گمنام امام زمان (عج)، طي 9 عمليات موفق عليه شبكه‌هاي مواد مخدر ضمن دستگيري 18 نفر از عناصر قاچاقچي، 8 قبضه سلاح جنگي، 11 عدد نارنجك و مبالغي تراول چك جعلي به دست آمده است.
اين گزارش حاكي است با طي نيمه اول مرداد ماه سال جاري از 7 باند مواد مخدر متلاشي شده بيش از 1880 كيلوگرم انواع مواد افيوني شامل 1400 كيلوگرم ترياك، 432 كيلوگرم حشيش و 50 كيلوگرم مرفين كشف و ضبط شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شايد كمتر كسي از تماشاگران تلويزيون باشد كه با شخصيت دختر جواني به نام «يانگوم» آشنا نباشد. دختري جوان كه در دربار سلطنتي قرن هفدهم كره، ابتدا در آشپزخانه خدمت مي‌كرد و بعد هم طي فعل و انفعالاتي تبعيد شد، اصول پزشكي آموخت و در بازگشت، اولين پزشك زن دربار شاه و ملكه كره شد و به درمان خاندان سلطنتي و درباريان پرداخت.

به نوشته «کیهان»، سريال «جواهري در قصر» كه به زندگي «يانگوم» مي‌پردازد، تا آنجا كه تلاش دختري جوان و يتيم را نشان مي‌دهد كه بدون هراس از مشكلات و سختي‌ها، با استعانت از خداوند و با عزمي راسخ، مقابله با بدخواهان و حسودان را تنها با آموزش علم و دانش و كوشش و تقلاي بي‌وقفه دنبال مي‌كند و با همين تلاش و كوشش است كه در هر گام موفق مي‌شود، قابل قبول و تا حدودي آموزنده به حساب مي‌آيد. اما وقتي خداي ناكرده همين كاراكتر در كنار شخصيت‌هاي بي‌مانند ديني و ملي و اخلاقي كه از ديدگاه‌هاي مختلف، اسطوره‌هاي والاي تاريخ بشريت به شمار آمده‌اند و همچنين بالاتر از نمونه‌هاي اخلاق و رفتاري گرانقدر اين سرزمين، بخواهد الگوي نسل جوان قرار گيرد، آنگاه همه آن جنبه‌هاي مثبت به ضد خود بدل شده و در جهت اهداف دشمنان ديرين اسلام و ايران، تاثيرات منفي جبران ناپذيري برجاي خواهد گذارد.

سالهاست كه دشمنان هميشگي اين مرز و بوم سعي داشته‌اند در مقابل الگوهاي ترديدناپذير اسلامي و شيعي مردم، نمونه‌هايي قلابي و تقلبي را با تبليغات و پروپاگانداي شديد در ذهن و روح آنها نفوذ دهند تا به آساني بتوانند منابع و ذخاير مادي و انساني و معنويشان را غارت نمايند. زماني با ناسيوناليسم و تاريخ باستان، زمان ديگر با روشنفكرنماها و شبه روشنفكران و گاهي هم با چهره‌هاي مشكوك غربي و شرقي كوشش كرده‌اند تا الگوهاي واقعي اسلامي و ايراني را در ذهن جوانان ايراني كمرنگ نمايند. اينك دايره اين تلاش به سريال‌هاي تلويزيوني كه از رسانه ملي به نمايش درمي‌آيد نيز كشيده شده است. از ياد نبرده‌ايم كه زماني اين سوءاستفاده در مورد سريال‌هايي همچون «سالهاي دور از خانه» و كاراكتري مانند اوشين صورت گرفت كه او را تا حد قديسين مذهبي نيز رساندند. و امروز نيز چنين تبليغات انحرافي در مورد كاراكتر مشابه ديگري به نام «يانگوم» صورت مي‌گيرد. كاراكتري كه نهايت آرزو و آمالش خدمت به دربار سلاطين و شاهان است و اغلب لحظات مثبت اين سريال در خوش آمد شاه و ملكه و عاليجنابان و درباريان مي‌گذرد. «يانگوم» لحظاتي شاد و راضي و سرخوش است كه توانسته باشد، رضايت ملكه يا مادر شاه را جلب كرده باشد و در حالي كه مردم فقير كره در اثر بيماري هاي واگيردار، گروه گروه جان مي‌سپارند، حتي لحظه‌اي دگرگوني مزاج مادر شاه براي وي نگران كننده و اضطراب آور است!!

اما اينك براي بزرگ كردن و الگوسازي از چنين كاراكتري، مطبوعات زرد و نشريات شبه روشنفكري، دست به دست هم داده‌اند تا در كنار باندهاي قاچاق فيلم‌هاي غيرمجاز خارجي و همچنين برخي ارباب تسامح و تساهل در شبكه دوم سيماي جمهوري اسلامي، از «يانگوم» شخصيتي ملي و الگويي بي‌مانند براي مردم بسازند.

فقط به تيترهاي نشريات موسوم به زرد توجه كنيد كه هر هفته با خبري از يانگوم كيوسك مطبوعاتي‌ها را به تسخير خود درآورده‌اند:

«عشق آتشين يانگوم»
«يانگوم بچه‌دار مي‌شود»
«يانگوم به تهران مي‌آيد»
«پيام يانگوم به علاقمندان ايراني‌اش»
«دلايل شكست تيم ملي فوتبال از زبان يانگوم»
«يانگوم در بيمارستان بستري مي‌شود»
«مصاحبه اختصاصي با يانگوم» و...

انبوه مطالب و اخبار جعلي از يانگوم، تيتر اصلي بسياري از مجلات و روزنامه‌هاي معلوم‌الحال مي‌شود (يادش به خير زماني اگر به اين صورت، برخي مجلات و نشريات به دامن ابتذال رسمي مي‌افتادند، لااقل هيات نظارت بر مطبوعات، يك اخطارهايي مي‌داد ولي امروز گويي همه چيز به خير و خوشي پيش مي‌رود!!!) و در كنار آنها روزنامه شبه روشنفكري «هم‌ميهن» (قبل از توقف انتشار) به قول خودشان در قلب پوپوليسم قرار مي‌گيرد و ويژه‌نامه‌اي را با عكس درشت يانگوم بر روي جلد به اين سريال و كاراكتر اختصاص مي‌دهد كه ضمن شرح كامل ماوقع و بيان داستان و ماجراي يانگوم به اصطلاح واقعي، تبليغي هم براي DVD هاي كامل آن مي‌كند. (معلوم نيست بين مافياي قاچاق فيلم‌هاي غيرمجاز قانوني و سردمداران موسوم به اصلاح طلب روزنامه «هم ميهن» چه تباني‌هاي سياسي و اقتصادي وجود داشته كه به نظر كشف و افشاي آن وظيفه وزارت اطلاعات باشد تا لااقل براي يك بار هم كه شده پرده از روابط پنهاني باندهاي عظيم ورود فيلم ها و CD ها و DVDهاي مخرب به كشور برداشته شود كه چگونه با صرف ميليون‌ها دلار، در كمترين مدت، اين فيلم‌ها وارد كشور شده و در تيراژ وسيع در سراسر اين سرزمين با زيرنويس فارسي توزيع مي‌شود تا ضدارزشي‌ترين مفاهيم و افكار عليه اسلام و ايران را در ميان اذهان نسل جوان تكثير و پخش كنند. آنچه كه از هزاران تن مواد مخدر و افيوني، خطرناكتر و ويران كننده‌تر است.)

بلافاصله همان DVDها در تيراژ وسيع در برخي فروشگاه‌هاي محصولات فرهنگي عرضه شد و بعضا نيز با ارائه شماره تلفني، آن را به طور رايگان تا در منزل آورده و مي‌آورند. (تهاجم فرهنگي از اين سهل و آسان‌تر؟!). راستي در اينجا وظيفه نهادهاي فرهنگي و امنيتي و انتظامي چيست؟

از طرف ديگر گفته شد كه شبكه دوم سيما (شبكه پخش كننده سريال جواهري در قصر) براي تبليغات افزونتر اين سريال، تمهيدات ويژه‌اي درنظر گرفته و با پول بيت‌المال يكي از مجريان برنامه «مردم ايران سلام» (منصور ضابطيان) را در جريان برگزاري جام ملت‌هاي آسيا، به بهانه اين جام روانه كره جنوبي كرده (معلوم نيست چگونه مسئولان صداوسيما خبرنگار خود را به جاي كشورهاي برگزاركننده مسابقات به كره جنوبي فرستادند!!) تا ضمن تهيه گزارش از پشت صحنه سريال «جواهري درقصر» (احتمالا خريد آن از تلويزيون كره)، گفت‌وگويي هم با بازيگر نقش يانگوم داشته باشد كه در آن بيشتر شاهد توصيه‌هاي اخلاقي و رفتاري اين خانم باشيم. اين در حالي است كه مدتها پيش بر روي وب‌سايت‌هاي هوادار اين سريال و كاراكتر يانگوم، عكس‌هاي مختلفي از اين بازيگر منتشر شد كه تصاوير مستهجني از وي را به نمايش مي‌گذارد و نشان مي‌داد كه ايشان برخلاف تبليغات رسانه‌اي در ايران، چندان هم به مباني اخلاقي و رفتاري لااقل از ديدگاه فرهنگ ديني و ملي ما، معتقد نيستند.

نمي‌دانم آن پشت صحنه و گفت‌وگوي ذكر شده از برنامه «مردم ايران سلام» تا زمان انتشار اين مقاله پخش گرديده است يا نه؟ ولي همينقدر مي‌دانم كه خود مجري برنامه بارها براي پخش آن تبليغ كرد و وعده نمايشش را به مردم داد.

خلاصه كلام اينكه، مسئولان فرهنگي مي‌بايست در مقابل اينگونه الگوسازي‌هاي انحرافي و ضدارزشي، حساسيت بيشتري از خود نشان داده و يا حداقل آب به آسياب آن نريزند. يادمان نرود كه اينگونه الگوسازي‌ها همواره از موثرترين طرح‌ها براي پيشبرد تهاجم فرهنگي در كشورهاي اسلامي بوده است.

https://il.mycbbs.com/dmirror/http/www.baztab.com/news/73115.php

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نظرات کاربران : # مهمترین چیزی که من از این سریال یاد گرفتم اینه که انسان باید در تمامی لحظات و تحت هر شرایطی شرافت، صداقت و انسانیت خودش رو حفظ کنه و کاری رو که درسته انجام بده. بر طبق این سریال درستی هر چند سختی داشته باشه همیشه به نتیجه مطلوب می رسه ولی بدی و شرارت همیشه شکست می خوره. این سریال به نظر من يكي از پر مفهومترین سریالهاييه که طی چند سال گذشته از تلویزیون پخش شده. دست مسئولین شبکه دو درد نکنه. # به اعتقاد اينجانب اين سريال هم مانند سريال اوشين تمام ميشود و و با گذشت زمان از خاطر مردم محو ميشود ولي نكته مهم اينست كه مردم مومن و مسلمان ايران با ديدن اين سريال و سريالهايي از اين دست هيچگاه دچار ترديد و تشويش در انتخاب الگو نشده و نميشوند و سابقه تاريخي ملت ايران اين مهم را ثابت كرده است. اينچنين سريالها كه ممكن است با و يا بدون پشتوانه تاريخي باشد صرفا در غالب فيلم است و لازم است كه به سليقه مردم هم توجه شود چرا كه اينجانب شاهد بودم كه بينندگان اين سريال عمدتا از سخت كوشي و اعتماد به نفس يانگوم صحبت ميكنند تاخدمت به ملكه يا دربار .....پس بهتر است كه با بزرگنمايي نكات مثبت فيلم و همچنين فراهم نمودن شرائط نقد منصفانه هم به سليقه مردم توجه كنيم و هم نكات منفي و انحرافي را در به نحو مناسب در ميز گرد پايان سريال به مردم گوشزد نماييم. احمد از مالزي # صداوسيما از گسترده ترين رسانه هاست ومهمترين وظيفه اين رسانه فرهنگسازي ومعرفي فرهنگ اسلامي است . پس مسئولان اين رسانه از بارزترين مسئولان فرهنگي بشمار ميروند. وقتيكه تشخيص آنها اين است از چه كسي گله داريد؟! وكدام مسئول است كه ميتواند بجاي اين برنامه هائي كه به تعبيرشما از هزاران تن موادمخدر خطرناكتر است برنامه مفيد يا بي خطر ويا كم خطررا ازاين رسانه پخش كند؟! # فكر ميكنم كه نويسنده اين متن متاسفانه به دور از شناخت كافي از شخصيتهاي مقدس و ديني ما همچون حضرت زهرا (س) مي باشند كه به خود اجازه مي دهند شخصيت يك فيلم فانتزي كه برخي از خصوصيات خاص بشري و زميني را به نمايش در مي آورد را با اين افراد والا مقام مقايسه كند. در كل بنظر اين بنده حقير انسان نبايد تك بعدي باشد. انسانها آزادند تا خود خوب و بد را از هم تشخيص دهند نه اينكه يك شخصيت را به مردم معرفي كنيم و ديگر اجازه ندهيم كه مردم خودشان تفاوتها را ببينند. # با سلام : مقايسه شخصيت يك زن هنر پيشه(هرچه قدر هم كه مثبت باشد) با ائمه معصومين اصلاً كار سنجيده اي نيست به هر حال اين سريال داراي نكات بسيار با ارزش اخلاقي است وتاثير خوبي در خانواده ها گذاشته است دست صدا و سيما درد نكند . # با سلام اولين بار است براي مطلبي در بازتاب نظر مي دهم. آنچه باعث اين كار شد بي شك مطلب خيلي پربار و خيلي عميق روزنامه كيهان است من از اين مقاله فهميدم كه هزاران تن مواد افيوني خطرناك و ويران كننده است اما يانگوم خيلي بيشتر. همچنين با روزنامه هاي زرد آشنا شدم كه مثل اينكه سر همين سريال به وجود آمده اند. نكته مهم ديگر اينكه فهميدم يانگوم كره اي احتمالا بودايي بر خلاف انتظار به مباني اخلاقي و رفتاري ما پايبند نيست! و مسئولان امر هم با اين فغاني كه كيهان برآورد بايد بايد زودتر مردم را نجات دهند و روابط پشت پرده اشاره شده را آشكار كنند! و چيزهاي آشكار و مستتر ديگري كه مجال گفتنش نيست. دوستان عزيزي كه ظاهرا دغدغه ي فرهنگي داريد, ساير دغدغه هايتان را با اين دغدغه خلط نكنيد. شناخت و بررسي موضوعي كه به آن اشاره شده، مهم تر و عميق تر از آن است كه در يك مقاله اينچنيني به صورت كاملا سطحي به آن پرداخته شود. # 1- ظاهرا نویسنده کاسه داغ تر از آش شده اند. مردم مسلمان ایران بخوبی متوجه هستند که کدام فیلم و سریال سازنده است و کدام مخرب. در سریال حاضر هم رعایت احترام و ادب و همینطور پوشش بانوان از برخي جوامع مسلمان هم بالاتر است. به وضوح نشان داده می شود که حتی پزشکان مرد مجاز نیستند به بدن بیماران زن دست بزنند و نبض بگیرند و حتی از پشت پرده آنان را نظاره می کنند. 2- نباید انتظار داشت که فرهنگ و رسوم مردم در فیلمهای خارجی کاملا مشابه و یا مورد تایید ما باشد! در اینصورت هیچ فیلم خارجی را نباید نمایش داد! مردم ما بخوبی نکات مثبت فیلمها را تشخیص می دهند و نکات منفی احتمالی را به پای فرهنگ آن کشور خاص می گذارند. 3- در سریال مورد بحث هم در مجموع نکات مثبت بسیاری وجود دارد که نکات منفی احتمالی را می پوشاند. در مورد خدمت کردن در دربار شاهان و ... هم ظاهرا نویسنده زود قضاوت کرده اند. اگر ایشان به همان دی وی دی های مزبور مراجعه کنند بوضوح می بینند که در قسمتهای پایانی سریال ، یانگوم بهمراه خانواده اش عطای خدمت در دربار را به لقایش می بخشد و سریال در صحنه ای پر معنی و پیام دار به پایان می رسد. پس بهتر است قدری زاویه دیدمان را اصلاح کنیم. # چرا ما هميشه سعي داريم نكات منفي كوچك را بزرگ كنيم و نكات زياد مثبت را كوچك جلوه دهيم؟ اگر كيهان براستي از وجود شاه و ملكه در اين سريال گلايه دارد بهتر است وقت خود را تلف كند و سري به شبكه هاي ديگر بزند كه تقريبا از حدود دو ماه قبل هر شب فيلمهاي چيني و هندي مملو از شاه و جنايت نشان ميدهد . چرا انجا كيهان سكوت كرده؟ به راستي در كدامين سريال داخلي و خارجي تا به حال اينقدر در مورد غذا و بهداشت اطلاعات به بيننده داده است؟ در چند در صد زماني اين سريال شاه و ملكه حضور دارند. ايا بيان تاريخ هم جرم است؟ برادر . خواهر. اقا. خانم بيدار شو از ان طرف ميز افتاده‌اي و رفتار منطقي را بكلي از ياد برده اي. بيدار شو. # دوست عزيز لطف كنيد يك مقدار نسبت به اين رسالت سنگين( قلم زدن) با ديده باز تر و احتياط بيشتر اقدام كنيد. آن دوستان عزيزي كه در صدا و سيما مشغول به زحمت جهت دوبله و گزينش اين سريال هستند آنقدر بي تفاوت نسبت به مسائل فرهنگي اين كشور نيستند كه يك شبه شما مقاله اي به اين تندي نوشته ايد. # متاسفانه اين تحليل هاي آبکي نمي تواند مشکل گشاي مسايل اساسي جامعه ما باشد. واقعيت امر اين است که خلائي در جامعه ما براي معرفي الگوهاي مناسب داخلي براي جوانان ما وجود دارد. ضروري است با ارائه چنين نمادهائي که بيانگر انسان هاي کوشا ، مصمم و در عين حال فاقد جايگاه سياسي و اجتماعي خاص و از متن اقشار پائين هستند به جوانان ارائه داد. اين افراد در هر جا و در هر زماني مي تواند وجود داشته باشند. شايد تهيه کنندگان اين سريال در کره همين نياز را براي جوانان خود احساس کرده اند و دست به تهيه اين فيلم زده اند. براي تقويت روحيه جوانان و براي تشويق آنها بر باور به ارزشها و تواناهائي هاي خود ما نياز با استفاده از الگوهاي ملي و تاريخي چنين فيلم هائي بسازيم. والسلام # واقعاَ فكر مي كنيد فرهنگ غني ما تا اين حد افول پيدا كرده كه با ديدن يك فيلم صرف تاريخي به تهاجم فرهنگي خواهيم رسيد؟ فقط مي توانم بگويم براي اين طرز فكر مان متاسفم. # با طرح اين مقاله مجدد بحث الگو بودن اوشين يا يانگوم يا.... مطرح مي شود . نكته مهم در اين است كه مردم طرفدار هنرپيشه ايفا كننده نقش ها نيستند بلكه چهره ارائه شده در فيلم را بدليل تلاش و فداكاري و.... و زميني بودنشان كه مانند ديگران گاهي دچار خطا هم مي شوند پسنديده و طرفداري مي كنند. چرا بايد عده اي سراسيمه شوند!؟ در هر حال در اين مورد بخصوص فراموش نكنيم كه اينها فيلم است و نقش آموزشي دارند و انسانيت را آموزش مي دهند . # متاسفانه تمام نظرات كاربران در رد اين نوشته بود...اين نظرات نوشته اند كه خيلي از كشورهاي جهان اين سربال را پخش كرده اند...خوب آنها هم تحت حمله فرهنگي دشمن هستند...آنها الگو ندارند و اين شخص را الگو قرار مي دهند ما كه داريم چرا؟ # اولا اينكه چه كسي گفته اين سريال فقط براي ايران و ايرانيان و براي نابود كردن دين اسلام و اسلاميت ايران ساخته شده است. اگر سري به كشورهاي ديگر بزنيد در بسياري از كشورهاي خارجي قبل از ايران اين سريال را پخش كرده اند. ثانيا اينكه اگر مطبوعات زرد براي خود سوژه مردم پسندي يافته اند سازنده آن چه مشكلي دارد؟ شعار و حرف بس است بعد هم كه توزيع سي دي آن به صورت رايگان مثل بقيه سي دي هاي بازار است الان شما درخواست كنيد سريال مريم مقدس را هم براي شما به صورت رايگان تا درب منزل بياورند تحويل بدهند همين كار را ميكنند. اين كار كجايش ايراد دارد؟ # عجب تحليل بدون تدبيري! برادر عزيز مگر قرار است هر موضوعي را از نگاه تهاجم فرهنگي مورد اتهام قرار داد؟ سريالي كه در بيش از 80% كشورهاي آسيايي و اروپايي بسيار پر بيننده بوده را بايد تهاجمي براي كل جهان دانست؟ يك مقدار به خودمان بازگرديم . ضعفهاي خودمان را به حساب تهاجم نگذاريم. # از ماست که بر ماست. واقعا رهبران دینی و فرهنگی ما برای معرفی چهره واقعی افرادی که می باید به عنوان الگو قرار بگیرند چه کرده اند. وقتی شناخت جامعه ما از ائمه معصومین تنها در مراسمی خلاصه می شود که بمناسبت ولادت یا شهادت آنها برگزار می گردد(آنهم صرفا برای درآوردن اشک مردم یا شادی ظاهری در ولادت) چه انتظاری می توان داشت؟ شناخت توده مردم از حضرت فاطمه چقدر است؟ از زینب؟ و از دیگران؟ وقتی برخی از رهبران جامعه در سطوح مختلف از شیوه و منش حکومتی ائمه الگو نمی گیرند و باآن فاصله دارند دیگر چه توقعی از مردم داریم؟ بنظرم باید چشمها را شست و جور دیگری نگریست. # اين سريال در نقاط مختلف دنيا پخش شده و طرفداراني دارد. كشور ما هم از اين قاعده به دور نيست. اگر بخواهيم كمبود هاي فعاليت هاي فرهنگي از جمله ساخت يك سريال پر محتوي و جذاب در پشت پخش سريال هايي مانند "جواهري در قصر" پنهان كنيم بحث ديگريست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حال اندکی تفسیر و توضیح . اولا که عرض کنم بنده خیلی میخواستم یه تاپیک در مورد سریالای صدا و سیما و نحوه ی انتخاب فیلم در این ارگان حکومتی ایجاد کنم . اما بدلیل برخی ملاحظات و نیز عدم وجود وقت کافی این فرصت دست نداد .هر چند الان هم کلی دردسر دارم اما این موضوع رو نمیشه به راحتی ازش گذشت ... خوب ! بریم سر اصل مطلب . عارضم خدمتتون که یه نقل قولی هست که میگه : نادانی انسانها بی نهایت است . به نظر میاد نویسنده ی این مطلب , یکی از مصداقهای این جمله باشه . البته اگر بشه این خذعولات رو به حساب نادانی گذاشت نه به حساب پدرسوختگی و غرض و مرض ... این آقا در حالی اینچنین به فیلم یانگوم ترک تازی کرده که صدا و سیمای وزین جمهوری اسلامی ایران رو فیلمهای انگلیسی و آمریکایی به منجلاب کشونده . اگر دقت کرده باشید از چند سال بعد از انقلاب اکثر فیلمها و سریالهای تلویزیون مربوط میشده به قوم منحوس آنگلوساکسون . یعنی اغلب سریالهای خارجی تلویزیون از انگلیس و فرزندان حرام...ده اش یعنی استرالیا و کانادا بوده . نمونه فراوانه . داستان های جزیره - شرلوک هلمز - انواع و اقسام و ورژنهای بی سر و ته و پوچ رابین هود که سراسر تبلیغ پادشاهی انگلیس و داد سخن از عدالت ریچارد شیردل ( بخوانید بزدل ! ) و از این دست مرض هاست . - گروه نجات - فیلم افسر کانادایی و ... که حتما خودتون بهتر از بنده اطلاع دارید . حال چطوره که این قبیل افراد مغرض از نمایش فیلمهای سینمایی و سریالهای انگلیسی که سینماش از هالیوود هم فاسدتره ککشون نمیگزه اما به محض پخش فیلمهایی مانند سالهای دوراز خانه و جواهری در قصر فریاد وااسلاماشون گوش فلک رو کر میکنه ؟؟؟ معلوم نیست این صدا و سیما و این روزنامه ها و این روزنامه نویسها , صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران و روزنامه های جمهوری اسلامی ایران و روزنامه نگاران جمهوری اسلامی ایران هستند یا صدا و سیمای جمهوری اسلامی انگلیس و روزنامه های جمهوری اسلامی انگلیس و روزنامه نویسان جمهوری اسلامی انگلیس ؟!!!! ... چپ و راست فیلمهای انگلیسی پخش میکنند که مدام در اونها از پادشاهی انگلیس و ملکه ی هر.ه ء انگلیس تعریف و تمجید میشه اما آقایون صداشون در نمیاد ولی خدا نکنه فیلمهایی از قبیل یانگوم و ... پخش بشه . فیلمهای انگلیسی به کنار . فیلمهای پوچ و بی محتوای هندی در تمام این دوران از تلویزیون پخش میشه و در خیلی از اونها میشه سرسپردگی چندصد ساله ء هندیها و نیز سینمای بالیوود به پادشاهی بریتانیا رو با تمام وجود حس کرد اما باز هم آقایون سم بکن زبان در حلقوم گرفته اند . مدام فیلمهای هنگ کنگی پخش میشه که همگی مربوط میشن به دوران حکومت انگلیس بر هنگ کنگ و در اونها روءسا ( رئیس پلیس و رئیس بانک و رئیس اداره و قاضی القضات و قاضی دادگاه و ... ) همه انگلیسی هستند وبه نوعی بی خیالی نسبت به حکومت بیگانه بر کشور رو ترویج میده ( همانند خیلی از فیلمهای هندی ) اما باز هم آقایان خفه گشتند . حداقل فیلمهایی که پس از قطع ید انگلیس از هنگ کنگ ساخته شدند رو پخش نمیکنند ... در کنار تمام اینها مدام فیلمهای کثیف سینمای هالیوود رو پخش میکنند که در فیلمهای اورجینالشون پر از بوسه و سکس و ... هستند و بیشتر به فیلمهای پورنو میخورند تا فیلمی که یک خانواده قراره با هم نگاه کنند . اما باز هم آقایان خفه گشتند . جالبه که در برنامه هاو تحلیلهای صد من یه غاز و آبگوشتیشون مدام از هالیوود بد میگن و میگن یک ابزار استعماریِ و باهاش میخوان ناتوی فرهنگی کنند !!! و از این دست حرفها اما باز هم تلویزیون رو سینمای آمریکا و انگلیس به منجلاب میکشند . جالبه که چند وقت پیش در یکی از برنامه هاشون در ادامه ی تحلیلش طرف اشاره کرد به فیلم مرد عنکبوتی و گفت که این فیلم نماد خودبرتربینی و خود رو ابرقدرت بینی آمریکاست و ... اما در کمال تعجب میبینیم که همین فیلم اخ و بد و حرام جدیدترین نسخش یکی دو ماه بعد از اکرانش در آمریکا , در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ( بخوانید صدا و سیمای جمهوری اسلامی انگلیس ... ) دوبله میشه و از شبکه ء سراسری اول پخش میشه که در دهاتها هم قابل مشاهده باشه !!!! یکی از همین تحلیلگرها داد سخن از فیلم جاده ء مالهاولند میداد که فیلمی بسیار خوش ساخت و شاهکار و ... است . اونهم فیلمی که سراسر ترویج فساد و همجنس بازیه !!! ( With Lesbian Actors ... ) و پر از صحنه های سکسی و زننده . حال آقایان سر فیلم یانگوم ( جواهری در قصر ) فریاد وااسلاما بر می آورند . فیلمی که بدترین صحنه ء آن در آغوش کشیدن دو قهرمان اصلی فیلم است آن هم با رعایت پوشش اسلامی !!! آیا این بده یا فیلمهایی از قبیل تروی که همین یکی دوشب پیش پخش شد ؟؟ یانگوم بدتره یا meet the parents ؟؟؟ که اینم همین دو شب پیش پخش شد و پر از صحنه های زنندس و صدا وسیمای وزین با سانسور بیش از نیم ساعت از فیلم , اونرو قابل پخش کرد .حتما این فیلم در رواج فرهنگ اسلامی نقش مهمی قراره ایفا کنه که باید حتی با سانسور دهها دقیقه از فیلم اونرو نشون میدادند ... یانگوم بدتره یا سینما پارادیزو ( البته این فیلم با وجود صحنه های زنندش بسیار فیلم زیباییست هر چند در پایانش میبینیم که نقش اصلی فیلم که کارگردان بزرگی هم شده ازدواج نکرده و شبها با روسپیها هم بستر میشه ... ) ؟؟؟ یانگوم بدتره یا هری پاتر ؟؟؟؟ یانگوم بدتره یا The Sixth Sense ؟؟؟؟؟ یانگوم بدتره یا صدها و هزاران فیلم فاسدی که از این صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده ؟؟؟؟ خانوم لی یونگ آئه ( بازیگر نقش یانگوم ) فاسده یا شون پن ؟؟؟؟ پخش یانگوم اعتراض کردن داره یا ورود بازیگر فاسدی مثل شون پن به ایران و مصاحبش با مقامات بالای کشوری که اتفاقا آخوند هستند و ترویج دین اسلام رو بر عهده دارند ؟؟؟؟ در حال حاضر و در ایام فعلی از شبکه ء تهران چندین سریال انگلیسی در حال پخشه . ورژن هزارم رابین هود پدرسوخته و فیلم نمیدونم چیچی از مریخ و ... چرا آقایان نسبت به اینها سکوت کردند ؟؟؟؟ در اون بخش کذایی تامین برنامه ء صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران چه میگذره که هر چی سریال و فیلم سینمای و مستند علمی و مستند حیوانات از این تلویزیون پخش میشه باید از انگلیس و بنگاه دروغ پراکنی بی بی سی تامین بشه ؟؟؟؟ آیا اینها در فیلمهاشون مبانی اصیل اسلامی رو ترویج میدهند یا آزادی و اصول والای انسانی رو که همیشه باید روی آنتن جمهوری اسلامی ایران باشند ؟؟؟؟ ممنون که وقتتونو برای خوندن این مطالب صرف کردید .باور کنید مساله ء مهمیه . بخصوص مساله ء پخش فیلمهای انگلیسی . منتظر نظرات دیگر دوستان هستم . موفق باشید .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در پایان دو نکته رو عرض میکنم و فعلا والسلام : 1- این نویسنده ء مجنون سخن از مافیای فیلم و ... در پخش این فیلم در کشور کرده . اگر قرار باشه اموری که بر حسب خواست مردم انجام میشن و طبیعتا به سرعت گسترش پیدا میکنند رو به مافیا نسبت بدیم خیلی از امور رو میشه اینگونه خطرناک توصیف کرد . نمونش زیاده . خیلی زیاد . اما صحبت ازشون مشکل سازه ... تنها به داستان توزیع دی وی دی این فیلم و زیرنویس شدنش که بنده در جریانش بودم اکتفا میکنم : یکی از انجمنهای فارسی هست که بخشی مربوط به فیلم و سریال داره . در اون بخش علاقمندان فیلمهای مختلف اومدن تاپیک هایی مربوط به فیلم و سیرال مورد علاقشون که بیشتر هم فیلمهای شرقی هستند ایجاد کردند و صدها صفحه در مورد اونها بحث کردند و کارهایی نیز انجام دادند . مانند سریال افانهء شجاعان که چند سال پیش از شبکه یک پخش شد . شرفداران پر و پا قرص این سریال مجموعه ای که از تلویزیون پخش شده بود رو کپچر کردند و برایه هر کدوم از اعضاء که درخواست میکرد پست میکردند ( البته باید هزینهء پست و دی وی دی خام رو به حساب فرستنده میریختید ! ) . بعد از مدتی هم برای دیدن نسخهء اورجینالش یکی از دوستان اونرو از چین تهیه کرد و دست به دست بین اعضا چرخید . عین همین مطلب هم برای سریال جواهری در قصر اتفاق افتاد و دوستانی که خیلی جذب این فیلم شده بودند اونرو از خارج تهیه کردند و ایندفعه خودشون مشغول تهیه ء زیرنویس فارسی اون شدند . که نتیجه ء کاره هم شد همین مجموعه ای که الان در سایتهای مختلف به فروش میرسه و البته دست کلاهبرداران در برخی سایتهای فروشنده وارد کار شده و مجموعه رو به چند برابر قیمت ( گاه تا 18 هزار تومان ) به فروش میرسانند در صورتی که دوستان در انجمن مورد بحث برای 5 دی وی دی این فیلم تنها حدود سه هزار تومان دریافت میکنند . یعنی همان پول مدیای خام و هزینه ء پست . اگر مایل بودید آدرس اون انجمن را هم در اختیارتون میگذارم ( البته اگر از نظر قوانین اینجا مشکلی نباشه ) تا ببینید نه دست مافیا در کار بوده نه استکبار جهانی نه هیچ ابوالعجب دیگر . این از مطلب اول . مطلب دوم اینکه این نوشته رو نباید دست کم گرفت و تنها تراوشات یک ذهن بیمار دانست . به تجربه ثابت شده این خذعولات تاثیر خودشو میزاره که نمونشو در خیلی از برنامه های صدا و سیما مشاهده کردم . نمونش یکی از برنامه های رادیو جوان که در اون نسبت به برخی کارهای دو.ت ( خودسانسوریو دارید خداییش ! ) انتقاد میکردند . چند هفته پیش زن مسئول چند شغلهء دولت که اونم از این دست نوشته ها کم نداره متنی نوشت و این برنامه رو کودتاچی و غیره تلقی کرد ... بلافاصله در عرض چند روز در این برنامه تخته شد ... فکر میکنم اسمشم جوونی به وقت فردا بود . منظور اینکه ممکنه به دلیل همین نوشته پخش این سریال رو قطع کنند . یکی دو ماه پیش هم شایعه شده بود قسمتهای پایانی این سریال رو بدلائلی نمیخوان پخش کنند !!! حالا این از کجا بوده و صحت و سقمش چقدر ؟ الله اعلم . موفق باشید .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از قدیم گفتن خویشه که زمین رو میکنه ... من این متن رو در یکی از انمنها که مدیر اینجا و چند تا از دوستان دیگه اونجا عضو بودند پست کردم بلافاصله توسط مدیرش پاک شد ... ( نام کاربری من در اونجا mostafaa است ) در انجمن دانشجو پست کردم به دقیقه نکشیده اخراج شدم !!! ( زیر یوزرنیمم ننوشته اخراج شده !!! اما دیگه پسوردی که باهاش ثبت نام کردم رو غیر فعال کردند !!! ... ) اما مطلب هنوز اونجا مونده و پاکش نکردند . واقعا هر چه به سر ملتها میاد نتیجه ء اعمال و رفتار خودشون نیست ؟؟؟ همینه که میگم خویشه که زمین رو میکنه ... این آقایون و امثال اونها که شامل خیلی از مردم کشور میشه اگر انقدر مصلحت اندیش و به فکر مصالح خود نبودند و مصلحت ملت و مملکت رو در نظر میگرفتند این کار رو نمیکردند و حتی خودشونم پشتیبانی میکردند تا حداقل جلوی سیل سریالای انگلیسی در این تلویزیون گرفته بشه . من در اصل میخواستم تاپیکی در مورد پخش سریالای انگلیسی در تلویزیون ایجاد کنم اما این مطلب کیهان بهانه ای شد برای این امر و بهتر دیدم با مطلب کیهان این کار رو شروع کنم . به تدریج هم اگر عمری بود قصد دارم هر وقت فیلم و سریالی انگلیسی پخش شد اینجا درج کنم تا در تاریخ ثبت بشه و پشتوانه ای باشه برای ادعاهایی که در پستم کردم . البته اگر مدیر سایت اجازه بده من از اندکی از پهنای باند سایت استفاده کنم و لیست این سریالا رو مدام اینجا قرار بدم . اگر با این مطلب مشکلی نبود دیگر دوستان هم در این امر کمک کنند شاید دری بهتخته ای خورد و روزی این وبنگاریها نتیجه داد و دیگه برنامه های این مملکت از بی بی سی تهیه نشد ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]محمود عباس اراده 60درصد فلسطينيان را هيچ و پوچ خواند [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس : يكي از فرماندهان جنبش حماس اعلام كرد: اصلاح قانون انتخابات از سوي رئيس تشكيلات خودگردان اراده 60درصد مردم فلسطين را حذف كرده است. [/align]

به گزارش فارس به نقل از روزنامه عربستاني "الوطن"،"عزت الرشق"عضو دفتر سياسي حماس تاكيد كرد:اقدام محمود عباس غيرقانوني است و شايسته ابومازن نيست اين‌گونه دستورات را صادر كند و اصلاحات وارده بر قانون انتخابات غيرقانوني و غيرديني است و تنها مجلس قانون‌گذاري فلسطين است كه مي‌تواند قوانين اساسي يك دولت را اصلاح كند.
الرشق افزود:اين غير ممكن است كه انتخابات فلسطين بدون رأي 60درصد فلسطينيان كه در انتخابات گذشته به حماس راي دادند صورت پذيرد و انتخاباتي كه بدون موافقت حماس و بدون حضور همه احزاب فلسطيني صورت گيرد جنبه قانوني و دموكراتيك ندارد.
الرشق اظهار داست:تصميم ابومازن بيشتر به شروط اسرائيل و امريكا نزديك است تا به شروط ملي فلسطين و عباس با اين تصميم به خواسته‌هاي و روياهاي اسرائيل و آمريكا تحقق مي‌بخشد و از ملت فلسطين دور مي‌شود.
وي ادامه داد:قانون اصلاح‌شده انتخابات نه تنها حماس بلكه جنبش جهاد اسلامي و بسياري ديگر از گروه‌هاي فلسطيني ديگر را نيز از حضور در انتخابات محروم مي‌كند.
مسئولان فلسطين گفتند چند روز پيش اعلام كردند مشاوران محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان شرايطي براي شركت در انتخابات جديد پيشنهاد داده اند كه مانع مشاركت جنبش مقاومت اسلامي (حماس) و برخي از گروه‌هاي فلسطيني مي شود.
يكي از اصلي ترين شرايط براي شركت كننده‌ها، تعهد به قوانين فلسطين و توافقنامه هايي است كه پيش از اين سازمان آزاديبخش امضاء كرده است.
حماس كه با اكثريت آرا در انتخابات ژانويه 2006 به پارلمان اين كشور راه پيدا كردند معتقد است اگر عباس خواهان انتخابات زودهنگام شود، قانون را زير پا گذاشته است.
سازمان فتح از مدت زماني طولاني موجوديت رژيم صهيونيستي را به رسميت شناخته و همچنين بنا به توافقنامه هاي سازش موقت با اين رژيم در سال 2003 سلاح خود را زمين گذاشته است.
اين درحالي است كه حماس همچنان به مبارزه مسلحانه خود ادامه داده و هرگز رژيم صهيونيستي را به رسميت نشناخته است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.