sorena_ir_army

پایان دانلود مجانی ایرانیان و دیگران در اینترنت

Recommended Posts

در صورت تصویب دو قانون در آمریکا ،صورت می پذیرد
پایان دانلود مجانی ایرانیان و دیگران در اینترنت
در صورت تصویب دو قانون که یکی در مجلس نمایندگان و دیگری در سنای آمریکا در جریان است بسیاری از کاربران باید از دانلود مجانی را دیگر فراموش کنند ، به ویژه ایرانیانی که خبره این کار هستند . البته آمریکایی ها هم به تدریج استفاده روزانه از فیلتر شکن را باید بیاموزند.

سرویس اجتماعی - اگر چهارشنبه این هفته تلاش کردید از بخش انگلیسی دایره‌المعارف اینترنتی ویکی‌پدیا موضوعی را مورد تحقیق قرار دهید، با صفحه سیاه رنگی مواجه شده‌اید که برای اعتراض به پیگیری دو مصوبه در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا تهیه شده بود.

به گزارش «تابناک»، قوانین در دست بررسی در کنگره آمریکا برای مقابله با دزدی اینترنتی و عدم رعایت حقوق مولفین، راه را برای تعطیل کردن بسیاری از سایت‌های اشتراک محتوای اینترنت هموار خواهدکرد. ویکی‌پدیا و مگاآپلود اولین معترضین و قربانیان بودند، اما محدودیت و مبارزه بزرگتر در راه است...

قوانین جدید آمریکا (SOPA و PIPA ) به دنبال چه هستند؟
قانون توقف راهزنی آنلاین (Stop Online Piracy Act) در حال بررسی در مجلس نمایندگان است و در عین حال قانون مشابهی با نام قانون حمایت از مالکیت معنوی (Protect IP Act) در سنای آمریکا در حال بررسی است. ادعا می‌شود که هر دو قانون علیه وب‌سایتهایی است که محتوای تولید آمریکا را به صورت غیرقانونی در اختیار کاربران خود می‌گذارند. این قوانین بر پایه این ادعا مطرح شده‌اند که حدود 17.5 درصد پهنای باند آمریکا صرف دانلود غیرقانونی می‌شود.

بر اساس قانون سوپا شرکت های سرویس دهنده اینترنت و ثبت‌کنندگان اسامی دامنه در صورت صدور حکم از سوی وزارت دادگستری آمریکا ملزم به بلوکه کردن اسامی دامنه وب سایت‌های خارجی ناقض کپی رایت هستند ولی بسیاری از فعالان اینترنتی این طرح را بهانه‌ای برای خفه کردن صدای مخالفان دولت آمریکا در اینترنت می‌دانند.

سوپا افراد، شرکت‌ها و حتی موتورهای جستجو را ملزم می‌کند که اگر سایتی قوانین کپی‌رایت را رعایت نکرده بود آن را از لیست سرویس‌ها حذف کنند. مثلاً اگر شرکت مورد بحث گوگل است، آن سایت را در فهرست نتایج نیاورد، اگر ISP است، آن سایت را باز نکند. اگر فیس‌بوک است آن سایت یا صفحه را پاک کند.

چه کسانی مخالفند؟
وینتون سرف (Vinton Cerf) دانشمند نام‌آور آمریکایی و یکی از بنیانگذاران اینترنت، با موضع‌گیری در برابر قانون موسوم به سوپا، از آن خرده گرفته و گفته این قانون ممکن است به سانسور گسترده و بی‌سابقه اینترنت منجر شود. سرف در نامه‌ای به لامار اسمیت، نماینده جمهوری‌خواه و سرپرست کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: الزام موتورهای جست‌وجو به حذف نام‌های دامنه، یک مسابقه تسلیحاتی بی‌سابقه برای سانسور وب در جهان به راه می‌اندازد.

تصویب این قانون اعتراضات بسیار زیادی را در آمریکا و اروپا بر انگیخته است. بر اساس گزارش «دویچه‌وله» اعتراض به سوپا منحصر به آمریکایی ها نیست و پارلمان اروپا هم اخیرا به مخالفان آن پیوسته است. اعضای این پارلمان جمعه گذشته با اکثریت قاطع بر ضرورت حفاظت از یکپارچگی اینترنت در سطح جهان و دفاع از آزادی ارتباطات از طریق عدم توسل به اقدامات یکجانبه در جهت ابطال و لغو به کارگیری آدرس‌های IP یا دی‌ان‌اس تاکید کردند.

این قانون فقط در آمریکا اجرا می‌شود. به همین علت خیلی از آمریکایی‌ها معتقدند این قانون باعث می‌شود بسیاری از آمریکایی‌ها برای فرار از این قانون اطلاعاتشان را در کشورهای اروپایی و آسیایی میزبانی کنند که این موضوع خود به خود باعث کاهش امنیت اطلاعات آمریکا خواهد شد.
همچنین این نگرانی از سوی شرکت های امنیت آی‌تی مطرح شده که کاربران آمریکایی برای دسترسی به محتوای سانسور شده به استفاده از انواع فیلترشکن روی می‌آورند که ممکن است برای سرقت اطلاعات شخصی کاربران یا حتی از سوی دولت‌های متخاصم با آمریکا طراحی شده باشند و در این صورت این قانون بیشتر بر ضد امنیت ملی آمریکا خواهد بود تا به نفع آن. بر اساس یک نظرسنجی ۸۰ درصد از شرکت‌های امنیت آی‌تی در آمریکا چنین عقیده ای دارند.
صاحبان مشاغل کوچک از جمله دیگر گروه‌هایی هستند که به شدت به این قانون اعتراض کرده و در مورد تصویب آن اظهار نگرانی می کنند. استدلال آنها این است که در این صورت باید فرایندهای پرداخت و شبکه تهیه و توزیع کالایشان را بارها و بارها کنترل کنند تا از عدم نقض حقوق دیگران مطمئن شوند.

واکنش‌ها و اولین قربانیان
علی‌رغم همه اعتراضات، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا می گوید جلسات رسیدگی خود به قانون جنجالی SOPA را که بین فعالان اینترنتی در امریکا به قانون سانسور اینترنت مشهور شده، ادامه می دهد.
ویکی‌پدیا در اعتراض به این قانون تنها نبوده است. گوگل، یاهو و فیس‌بوک هم مخالفت خود با این قانون را ابراز داشته‌اند.

به گزارش راشاتودی، هکرهایی که در قالب گروه "ناشناس" (Anonymous)، فعالیت می‌کنند حملاتی را علیه وب‌سایتهای کاخ سفید، FBI، وزارت دادگستری و گروه‌های رسانه‌ای Universal Music Group، RIAA و Motion Picture Association of America انحام داده‌اند. این حملات پس از آن صورت گرفت که FBI، سایت اشتراک MegaUpload را مسدود کرد و جندین نفر از مرتبطین با این سایت در زلاندنو دستگیر شدند.

پس از تهدیدی که گروه Anonymous انجام داد، Sony از قانون SOPA کناره‌گیری کرد. به دنبال این حرکت، کمپانی هایی مانند Nintendo و EA نیز این قانون را ترک کردند.

[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/221149/پایان-دانلود-مجانی-ایرانیان-و-دیگران-در-اینترنت]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][size=18]رای کنگره شکست
روز سیاه اینترنت جواب داد / کنگره آمریکا عقب نشینی کرد[/size][/color]

اعتصاب تعدادی از سایت های معتبر اینترنتی همچون گوگل و یکی پدیا در اعتراض به طرحی در کنگره آمریکا باعث کاهش حمایت از این طرح در کنگره آمریکا شده است.



به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (19 ژانویه / 29 دی)، اعتراض دائرة المعارف اینترنتی ویکیپدیا و صدها سایت اینترنتی دیگر به طرحی که به منظور حمایت از حقوق مولفان و مصنفان اینترنتی به کنگره ارائه شده بود باعث شده است تا برخی از امضاکنندگان طرح، امضای خود را پس بگیرند و این طرح برای بررسی مجدد به کمیته های مجلس نمایندگان بازگردانده شود.
طرح "مقابله با سرقت اینترنتی" در ماه اکتبر با امضای گروهی از نمایندگان از هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه ارائه شد و در دستور کار مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفت در حالیکه طرح دیگری با عنوان طرح "حمایت از حقوق معنوی" مورد بررسی سنای این کشور قرار گرفته بود.
سایت ویکیپدیا، که از آن با عنوان سایت پرطرفدار حاوی اطلاعات عمومی یاد می شود، در اعتراض به پیگیری این طرح، از ارائه خدمات به کاربران انگلیسی زبان خود خودداری ورزید و سایت را با طرحی سیاه منتشر کرد.
در حالیکه تهیه کنندگان این طرح، تصویب و اجرای آن را برای منافع ملی آمریکا ضروری می دانستند، به گفته مخالفان این طرح، چنین قانونی به معنی اعمال محدودیت ارتباط و مبادله اطلاعات اینترنتی در سطح جهان است و می تواند به ابزاری علیه آزادی بیان و عقیده تبدیل شود.
این طرح از حمایت گروهی از مولفان و مصنفان آمریکایی، از جمله تهیه کنندگان فیلم برخوردار بود، به نحوی که برخی رسانه ها از اعتراضاتی که نسبت به این طرح صورت گرفته با عنوان رویارویی هالیوود با دست اندرکاران کامپیوتر یا "دره سیلیکون" یاد کردند.
در مقابل، رسانه های خبری به خصوص رسانه های اینترنتی مخالفت خود را با چنین مصوبه ای اعلام کردند و روز گذشته، به شکلی یکپارچه علیه آن دست به اعتراض زدند.
صدها سایت اینترنتی دیگر، از جمله سایت متعلق به گزارشگران بدون مرز نیز به شکل های مختلف، اعتراض خود را نسبت به این طرح ابراز داشتند و خواستار خروج آن از دستور کار کنگره آمریکا شدند.
دفتر ریاست جمهوری آمریکا نیز مخالفت خود را با این طرح ابراز داشته بود و گفته می شود در صورت تصویب آن در کنگره، احتمال دارد رئیس جمهور با امتناع از امضای آن، این مصوبه را وتو کند.
براساس گزارش بی بی سی، این درحالی است که شامگاه گذشته، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، طوماری حاوی بیش از یکصد هزار امضا در اعتراض به این طرح تسلیم دفتر ریاست جمهوری شده و افزود که مبارزه با سرقت اینترنتی باید به نحوی صورت گیرد که "متعرض آزادی دسترسی و مبادله اطلاعات اینترنتی نشود."
قرار است سنای آمریکا هفته آینده این طرح را مورد بررسی قرار دهد اما رئیس مجلس نمایندگان گفته است که با توجه به اعتراضاتی که علیه این طرح صورت گرفته، این مجلس رسیدگی به آن را به تعویق می اندازد و طرح پیشنهادی را برای بررسی بیشتر به کمیته های مربوطه عودت می دهد.
به نظر می رسد که دیدگاه مخالفان این طرح و پافشاری آنها در دفاع از آزادی مبادله اطلاعات اگر مانع تصویب این طرح نشده باشد، دست کم باعث تعدیل آن خواهد شد.

منبع: :mrgreen:
http://jamnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=51912&Serv=18

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آمريكا =دموكراسي
آمريكا=آزادي انديشه
آمريكا=جامعه مدني

بچهها اينا جوكهاي هميشگيه كه ميشنويد ولي خيلي بي مزن :evil: :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همون مطلب آقای کت و شلواری که نوشتم خیلی به این ماجرا میی خوره.

[url=http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=19944]آقای کت و شلوار[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه ما ایرانی هستیم یه راه واسه مجانی دانلود کردن پیدا می کنیم غم نخورین :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خيالشون تخت با اين كار خودشونو به زحمت ميندازن نه ما را

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بیکاریه بخدا با این سرعت اینترنت کی حوصله بازی دانلود کردن داره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بیکاریه بخدا با این سرعت اینترنت کی حوصله بازی دانلود کردن داره[/quote]
داداش فقط بازی که نیست
این همه نرم افزار که ما مفت و مجانی دانلود میکنیم و چیزهای دیگه
در ضمن اگه اینترنت ملی در کنار این اینترنت راه بافته ما مشکلی نخواهیم داشت
فکرشو کنید چه کارا که میشه انجام داد
چار دیواری اختیاری میشه :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

فکر نکنم آمریکایی ها بتونند برای روس ها ، شرق آسیا و خودمون قانون تصویب کنند !؟

در ضمن اگه بخوان این کار رو با زور انجام بدن ، دقیقا می شه چیزی که آمریکا ازش می ترسه ، ایجاد حس اینکه اینترنت مال دولت آمریکاست ... و به صورت خودکار افزایش اینترانت های ملی و منطقه ای و کاهش سلطه ی دولت آمریکا و شرکت های آمریکایی بر شبکه های عظیم کامپیوتری ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.