nasirirani

فورى؛پرتاب ماهواره بر كره شمالي Unha-3 شكست خورد

Recommended Posts

دوستان فکر کنم یکم واقع بینی هم بد نباشه ، موتور سیمرغ موتور R-27 هست ! همونی که در موشک Unha-2 کره ی شمالی هم استفاده شده ...

http://www.b14643.de/Spacerockets_1/Rest_World/Unha-2/Gallery/LRE-15_big.jpg

موتور بخش اول سیمرغ هم طبق تحلیلها ، از 4 موتور نودونگ تشکیل میشه ! ما چطور میتونیم ادعای برتری کنیم وقتی موتور موشکهامون رو داریم از کره ی شمالی میگیریم ؟! البته ایران سابقه ی زیادی در بومی سازی و بهسازی داره و این در مقایسه ای که مهدی جان بین مشخصات ماهواره بر سیمرغ و Unha-2 هم انجام دادن قابل مشاهده است . اما این ارتقاها دلیل نمیشه برتری ما نمیشه !

هر وقتی که ما بتونیم یک موشک رو با موتورهای کاملا داخلی تولید کنیم اونموقع میشه ادعای برتری کرد ...

البته بحث حفاظت اطلاعات و غیره که دوستان مطرح کردند هم تا حدی صحیحه ، اما با اطلاعات عمومی فعلی از توان موشکی ایران ، فکر نکنم در حال حاضر ما در برتری نسبت به کره ای ها قرار داشته باشیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] ما چطور میتونیم ادعای برتری کنیم وقتی موتور موشکهامون رو داریم از کره ی شمالی میگیریم ؟! البته ایران سابقه ی زیادی در بومی سازی و بهسازی داره و این در مقایسه ای که مهدی جان بین مشخصات ماهواره بر سیمرغ و Unha-2 هم انجام دادن قابل مشاهده است . اما این ارتقاها دلیل نمیشه برتری ما نمیشه ![/quote]متوجه منظورتان نشدم! اگر منظورتان این است که یک زمانی (سالها پیش) موشکهایی صرفا برای آشنایی با فناوری موشک (مثلا از کره شمالی) وارد شده باشد، حرف قابل تاملی است. در غیر اینصورت، خیر.

و در مورد طراحی موتور کاملا جدید؛ بستگی به نیاز و بودجه و همت دست اندرکاران این حوزه دارد و به نظرم اگر به سمتش حرکت بشود خوب خواهد بود، مثلا موتورهای هیدروژن-اکسیژن سوز...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فقط خداکنه ژاپن یا کره جنوبی ، این موشک رو بزنه ، بعد جنگ شه ، بعد کره شمالی سلاح اتمی استفاده کنه ، بعد آمریکا هم حمله کنه ، بعد اینا سیر همدیگرو بزنن ما هم مناط عملیاتی رو تحلیل کنیم icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فقط خداکنه ژاپن یا کره جنوبی ، این موشک رو بزنه ، بعد جنگ شه ، بعد کره شمالی سلاح اتمی استفاده کنه ، بعد آمریکا هم حمله کنه ، بعد اینا سیر همدیگرو بزنن ما هم مناط عملیاتی رو تحلیل کنیم

به نام خدا
انقدر راحت در مورد جنگ حرف نزنید جنگ خانمان سوزه اگه امریکا حمله کنه که نمیکنه مطمن باش روسها و چینی ها هم بیکارنمیشینن icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote] ما چطور میتونیم ادعای برتری کنیم وقتی موتور موشکهامون رو داریم از کره ی شمالی میگیریم ؟! البته ایران سابقه ی زیادی در بومی سازی و بهسازی داره و این در مقایسه ای که مهدی جان بین مشخصات ماهواره بر سیمرغ و Unha-2 هم انجام دادن قابل مشاهده است . اما این ارتقاها دلیل نمیشه برتری ما نمیشه ![/quote]متوجه منظورتان نشدم! اگر منظورتان این است که [b]یک زمانی [/b](سالها پیش) موشکهایی[b] صرفا برای آشنایی با فناوری موشک [/b](مثلا از کره شمالی) وارد شده باشد، حرف قابل تاملی است. در غیر اینصورت، خیر.

[/quote]

مهدی جان من فکر نمیکنم این یک زمانی سالهای چندان دوری هم باشه ! شباهت های بین ماهواره بر سیمرغ و موشک ماهواره بر کره ی شمالی (با اسم رمز Unha-2) نشون میده که ما هنوز هم (خصوصا در عرصه ی موشکهای قاره پیما) در حال مهندسی معکوس تکنولوژی کره ای هستیم ... البته "صرفا جهت آشنایی با فناوری موشک" یک تعبیر دیگه هم داره به اسم مهندسی معکوس و بومی سازی که اونهم ثابت کننده ی اینه که تکنولوژی موشکی ما شاید ارتقاهایی نسبت به موشکهای کره ی شمالی داشته باشه ، اما مستقل از کره نیست .

جناب رابین هود

دلیل حرف من همین موشک ماهواره بر سیمرغ هست که طبق اطلاعات موجود ، موتور کلاستر مرحله ی اول اون از چهار راکت موشک نودونگ کره ی شمالی و موتور مرحله ی دوم اون از نوع R-27 (موتوری که در ماهواره بر Unha-2 کره ی شمالی استفاده شده) میباشد که نشون میده ما هنوز هم در موتورهای تراست بالا مشکل داریم و توانایی ساختش رو خودمون نداریم .

منبع فعلی من برای این حرف تحلیل سایت زیر هست (یکی از دوستان قبلا این سایت رو لینک داده بود تو میلیتاری) :

http://www.b14643.de/Spacerockets_1/Rest_World/Simorgh-IRILV/Description/Frame.htm

البته این لینک تاجایی پیش رفته که گفته ما سیمرغ رو اصلا تحت لیسانس کره تولید کرده ایم ! من تو این مورد شک دارم ، اما از عکسهایی که از محفظه ی احتراق موشک سیمرغ و بررسی ابعادی بخش بوستر دو موشک Unha-2 و سیمرغ به عمل اومده ، میشه گفت از آخرین تکنولوژی کره ای (خصوصا در بخش موتورها) برای ساخت سیمرغ استفاده شده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote] ما چطور میتونیم ادعای برتری کنیم وقتی موتور موشکهامون رو داریم از کره ی شمالی میگیریم ؟! البته ایران سابقه ی زیادی در بومی سازی و بهسازی داره و این در مقایسه ای که مهدی جان بین مشخصات ماهواره بر سیمرغ و Unha-2 هم انجام دادن قابل مشاهده است . اما این ارتقاها دلیل نمیشه برتری ما نمیشه ![/quote]متوجه منظورتان نشدم! اگر منظورتان این است که یک زمانی (سالها پیش) موشکهایی صرفا برای آشنایی با فناوری موشک (مثلا از کره شمالی) وارد شده باشد، حرف قابل تاملی است. در غیر اینصورت، خیر.

و در مورد طراحی موتور کاملا جدید؛ بستگی به نیاز و بودجه و همت دست اندرکاران این حوزه دارد و به نظرم اگر به سمتش حرکت بشود خوب خواهد بود، مثلا موتورهای هیدروژن-اکسیژن سوز...[/quote]

جناب چکا اگه میشه منظورتون رو واضح تر بفرمایید. ایا منظور شما همون چیزیه که جناب مهدوی عزیز گفتن ( در اینکه ما تکنولوژی رو وارد کردیم در گذشته نسبتا دور بحثی فکر نکنم باشه.) یا اینکه میگید ما الان موتور از کره شمالی وارد میکنیم ؟
-------------------------------------

دوستان مسلما نمیشه بگی چون بردش بیشتره پس بهتره.پس
دوستان اگه بتونند موشک های سوخت جامد کره شمالی رو همراه با توضیحاتی و یا حتی عکس اینجا قرار بدن از برد کوتاه در رده فاتح 110 یا برد بلند در رده سجیل ؟ یا موشکی سوخت مایع که در رده برد قیام 1 باشه؟

اینطوری فکر کنم بحث منطقی تر باشه . نظر دوستان چیه؟

یک نکته رو فقط اضافه کنم دقت بالای موشک های ایرانی از فاتح 110 گرفته تا به بالا رو دوستان میتونند قضاوت کنند ولی دقت موشک های کره شمالی میشه دوستان فیلمی که از ازمایشش پخش شده باشه و دقتش رو نشون بده اینجا قرار بدن.
و صد البته ثابت شده که نیروهای مسلح اگه احساس نیاز کنند در جهتا ن حرکت کرده و حتما ان را خواهند ساخت . خواه یک سیستم پدافندی برد بلند با رادارهای پیچیده باشه خواه طراحی و ساخت یک موتور سوخت مایع جدید که پایه قویتر ی در این مورد حداقل داریم. اتفاقا مسوول سازمان فضایی صحبت میکرد در تلویزیون که ما توان طرحی یک موتور جدید رو برای ماهواره بر سیمرغ داریم ولی به علت وقت و صد البته هزینه زیادی که باید برای طراحی تا ازمایشات متعدد تا تولید عملیاتی ان صرف شود از کلاستر کردن موتور ها استفاده میکنیم که چند برابر در زمان ضرفه جویی بشه.
--------------------------------
جناب چکا متاستفانه پست بنده بعد از پست دوم شما ارسال شد.
ویرایش شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من و با توجه به شواهد ما تو تکنولوژی موشکی درحال حاظر بالاتریم بهترین نمونشم قیام 1 که انشا الله ادامه داره icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان این لینک رو که نصیر عزیز ز قرار دادن ببینن . برای ماهواره بر سفیر هست. ولی مطالب خوبی هست.
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=16916

.

خوب اين موتور مرحله1 ماهواره بر هاي سفير2 و سيمرغ هست. با اين تفاوت كه در سيمرغ 4عدد از اين موتورها به هم پيوستاندند.

1) اين موتور همان موتور موشك هاي بالستيك است و قبلا بدست آمده بودند و براي پروژه سفير2، 3عدد از اين موتور ها تحويل پژوهشكده گرديد.

لينك عكس

2) [b]اين موتورها در ابتدا [/b]كه براي موشك هاي بالستيك مورد استفاده قرار گرفت توسط مهندسي معكوس فن آوري آنها پيدا شد و از روي آن اين موتورها ساخته شد ولي در ادامه با تغييرات مناسب بهينه گرديد و [b]نسل هاي متفاوت آن مورد استفاده قرار مي گرفت[/b].
-------------------------------
خب این موتور نودونگ مسلما در شهاب 3 های اولیه مورد استفاده قرار گرفته. سپس این موتور ها برای شهاب 3 توسط ایران ساخته شده و مورد بهینه سازی قرار گرفته . خب این نشون میده در همون اوایل یا پس از چند سال کار بر روی ساخت این موتورها و بهینه سازیشون اغاز شده. خب به نظر دوستان شهاب 3 اولین بار کی رونمایی شد؟ حالا کار نداریم چه مدت قبل از رونمایی ساخته شده بود. واقعا اینکه فکر کنیم توی این همه سال کاری برای ساختشون نکرده بودیم حداقل از نظر منطق زیاد درست در نمیاد.


این قسمت هم جالبه . فقط اون جنوبی رو باید شمالی باشه.

موتور مرحله2 سفير2 و سيمرغ كه بنيان كار در اين مجموعه بود و من كه خيلي باهاش حال كردم. بيشترين رنج و زحمت رو هم اينجا متحمل شدند.

1) موتور مرحله2 با مهندسي بدست آمد نه مهندسي معكوس!!! ( به نظر من موتور مرحله دوم سفیر هم میتونه الگوبرداری شده از موتور ار-27 باشه به نظر من ولی فقط الگو برداری شده ولی در کشور طراحی و ساخته شده ( با مشخصات و ویژگی های متفاوت ). و با توجه به نیاز تغییراتی در موتور مرحله دوم سفیر ایجاد شد تا برای مرحله دوم سیمرغ مناسب بشه.

این قسمت نتیجه کمک گرفتن ایران در ساخت موتور مرحله دوم سفیر هست.

[b]ساخت اين مرحله در پژوهشكده توسط جوانان ايراني انجام شد. پيش از اين نيز سعي شده بود كه توسط دانشمندان كره جنوبي درست شود كه [b]7بار ساختند ولي پس از فقط3 ثانيه با انفجار مواجه ميشدند[/b]. ايرانيان همت كردند و 5بار ديگر ساختند كه در 3بار آخر به زمان هاي 150 320 و 350 ثانيه رساندند و موتور مرحله2 به مرحله اجرايي رسيد. [/b] ( این قسمت خیلی چیزها رو نشون میده)

--------------------------------------------

یک چیز رو کلا به نظرم اومد بگم. مهم نیست که این سایت میگه این ماهواره بر تحت لیسانس کره شمالی ساخته میشه یا اینکه بقیه سایت ها که بعضی هاشون ادعای خیلی خیلی معتبر بودن دارن چیزای دیگه میگن .اگه قرار بود حرف اونا ملاک باشه پس اونا میگفتن قیام 1 500 کیلومتر برد داره و این برد هم نسبت به اسکاد خیلیه. یا یک نظر کذایی دیگه که گفتن فاتح 110 با df-11 یکیه .پس ایا باید اینا رو قبول کرد؟

در کل بنده این متنی که جناب نصیر ایرانی عزیز قرار دادن بیشتر از حرف بعضی سایت ها قبول دارم . اگه دوستان توجه کنند حتی اون مسوول در نمایشگاه بزرگنمایی هم نکرده که بگه ما از اول موتورها رو خودمون ساختیم. گفته برای موشک بالستیک بوده بعد توسط ایران ساخته شده و بعد هم بهینه سازی شده . یکی از این بهینه سازی های جدید هم میتونه افزایش تراست از 32 به 37 تن باشه احتمالا. حتی گفته برای مرحله دوم ابتدا از کره شمالی کمک گرفته شده که نتونستن بسازن بعد خودمون ساختیم. .

--------------------------------------------
این بحث فکر نکنم به جایی برسه. جناب چکا نظر شما خیلی محترم ولی فکر کنم بهتر دوستان روی جوانب دیگه بحث کنند.
اگه کسی موشک های سوخت جامد کره شمالی رو معرفی کنه یا عکسی قرار بده بنظرم برای بحث بهتره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote] ما چطور میتونیم ادعای برتری کنیم وقتی موتور موشکهامون رو داریم از کره ی شمالی میگیریم ؟! البته ایران سابقه ی زیادی در بومی سازی و بهسازی داره و این در مقایسه ای که مهدی جان بین مشخصات ماهواره بر سیمرغ و Unha-2 هم انجام دادن قابل مشاهده است . اما این ارتقاها دلیل نمیشه برتری ما نمیشه ![/quote]متوجه منظورتان نشدم! اگر منظورتان این است که [b]یک زمانی [/b](سالها پیش) موشکهایی[b] صرفا برای آشنایی با فناوری موشک [/b](مثلا از کره شمالی) وارد شده باشد، حرف قابل تاملی است. در غیر اینصورت، خیر.

[/quote]

مهدی جان من فکر نمیکنم این یک زمانی سالهای چندان دوری هم باشه ! شباهت های بین ماهواره بر سیمرغ و موشک ماهواره بر کره ی شمالی (با اسم رمز Unha-2) نشون میده که ما هنوز هم (خصوصا در عرصه ی موشکهای قاره پیما) در حال مهندسی معکوس تکنولوژی کره ای هستیم ... البته "صرفا جهت آشنایی با فناوری موشک" یک تعبیر دیگه هم داره به اسم مهندسی معکوس و بومی سازی که اونهم ثابت کننده ی اینه که تکنولوژی موشکی ما شاید ارتقاهایی نسبت به موشکهای کره ی شمالی داشته باشه ، اما مستقل از کره نیست .

جناب رابین هود

دلیل حرف من همین موشک ماهواره بر سیمرغ هست که طبق اطلاعات موجود ، موتور کلاستر مرحله ی اول اون از چهار راکت موشک نودونگ کره ی شمالی و موتور مرحله ی دوم اون از نوع R-27 (موتوری که در ماهواره بر Unha-2 کره ی شمالی استفاده شده) میباشد که نشون میده ما هنوز هم در موتورهای تراست بالا مشکل داریم و توانایی ساختش رو خودمون نداریم .

منبع فعلی من برای این حرف تحلیل سایت زیر هست (یکی از دوستان قبلا این سایت رو لینک داده بود تو میلیتاری) :

http://www.b14643.de/Spacerockets_1/Rest_World/Simorgh-IRILV/Description/Frame.htm

البته این لینک تاجایی پیش رفته که گفته ما سیمرغ رو اصلا تحت لیسانس کره تولید کرده ایم ! من تو این مورد شک دارم ، اما از عکسهایی که از محفظه ی احتراق موشک سیمرغ و بررسی ابعادی بخش بوستر دو موشک Unha-2 و سیمرغ به عمل اومده ، میشه گفت از آخرین تکنولوژی کره ای (خصوصا در بخش موتورها) برای ساخت سیمرغ استفاده شده[/quote]

جناب چکا فکر نکنم کسی بتواند ارتباط ایران و کره شمالی رو منکر بشود
در مورد کلاستر کردن موتورها کره ایها با 4 موتور 120 تن بدست آوردن ولی ایرانیها 132 تن و شاید 148 تن-4*37=148-البته با همان موتور
کره ایها پس از 3 سال از پرتاب اونها دارند از همان موشک با همان ترکیب و همان قدرت استفاده می کنند شما مقایسه کن با کاری که ایران در عرض 3 سال کرده
به قول یوزی رابین ایران می داند چه کار می خواهد بکند و لی شما این موضوع را در مورد کره شمالی نمی بینید
موتورهای کنونی سفیر-1بی از سوخت یو دی ام اچ و (N2O4) استفاده می کنند که از سوخت قبلی قوی تر است شما این کار رو در کره نمی بینید
در مورد موتور مرحله دوم سیمرغ و اونها:
مطلب صفحه قبل خودم رو دوباره می گذارم--اگه کسی درباره موشکهای اونها2و3 به سایتهای خارجی سر بزند می بیند که موتور مرحله اول را 4 موتور کلاستر شده و موتور مرحله دوم را موتور موشک آر-27 و موتور مرحله سوم-در این باره اظهارات متفاوت است-
در مورد ماهواره بر سیمرغ هم موتور مرحله دوم را موتور موشک آر-27 میدانند
متخصصین دلیل سه مرحله ای بودن اونها رو نداشتن توان لازم برای قرار دادن ماهواره در مدار میدانستند
حالا با این تفاسیر اگر موتور مرحله دوم هر دو یکی است چرا سیمرغ قادر به قرار دادن ماهواره در مدار است ولی اونها به مرحله سوم احتیاج دارد.
کسی حدسی ندارد؟---
دوباره نظر شما رو به این مطللب جلب می کنم که اگه هر دو از همان تکنولوژی آر-27 استفاده می کنند چرا سیمرغ 2 مرحله ایست ولی اونها 3 مرحله ای
(در پرتاب پیشین اونها به گزارش منابع غربی علت عدم موفقیت در عملکرد نامناسب مرحله سوم بوده)


با

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote][quote] ما چطور میتونیم ادعای برتری کنیم وقتی موتور موشکهامون رو داریم از کره ی شمالی میگیریم ؟! البته ایران سابقه ی زیادی در بومی سازی و بهسازی داره و این در مقایسه ای که مهدی جان بین مشخصات ماهواره بر سیمرغ و Unha-2 هم انجام دادن قابل مشاهده است . اما این ارتقاها دلیل نمیشه برتری ما نمیشه ![/quote]متوجه منظورتان نشدم! اگر منظورتان این است که [b]یک زمانی [/b](سالها پیش) موشکهایی[b] صرفا برای آشنایی با فناوری موشک [/b](مثلا از کره شمالی) وارد شده باشد، حرف قابل تاملی است. در غیر اینصورت، خیر.

[/quote]

مهدی جان من فکر نمیکنم این یک زمانی سالهای چندان دوری هم باشه ! شباهت های بین ماهواره بر سیمرغ و موشک ماهواره بر کره ی شمالی (با اسم رمز Unha-2) نشون میده که ما هنوز هم (خصوصا در عرصه ی موشکهای قاره پیما) در حال مهندسی معکوس تکنولوژی کره ای هستیم ... البته "صرفا جهت آشنایی با فناوری موشک" یک تعبیر دیگه هم داره به اسم مهندسی معکوس و بومی سازی که اونهم ثابت کننده ی اینه که تکنولوژی موشکی ما شاید ارتقاهایی نسبت به موشکهای کره ی شمالی داشته باشه ، اما مستقل از کره نیست .

جناب رابین هود

دلیل حرف من همین موشک ماهواره بر سیمرغ هست که طبق اطلاعات موجود ، موتور کلاستر مرحله ی اول اون از چهار راکت موشک نودونگ کره ی شمالی و موتور مرحله ی دوم اون از نوع R-27 (موتوری که در ماهواره بر Unha-2 کره ی شمالی استفاده شده) میباشد که نشون میده ما هنوز هم در موتورهای تراست بالا مشکل داریم و توانایی ساختش رو خودمون نداریم . جناب سعيد خان خوب مرحله اول ماهواره بر كره 120 تن تراست داره اما سيمرغ 160تن تراست داره بنابراين طبيعي است كه ماهواره بر كره اي در مرحله اول ضعيف تر است بنا براين بايد تعداد مراحلش بيشتر شود حال مي خواهد مرحله دوم هر دو موشك يكي باشد يا فرق كند ؟؟؟؟ icon_wink

منبع فعلی من برای این حرف تحلیل سایت زیر هست (یکی از دوستان قبلا این سایت رو لینک داده بود تو میلیتاری) :

http://www.b14643.de/Spacerockets_1/Rest_World/Simorgh-IRILV/Description/Frame.htm

البته این لینک تاجایی پیش رفته که گفته ما سیمرغ رو اصلا تحت لیسانس کره تولید کرده ایم ! من تو این مورد شک دارم ، اما از عکسهایی که از محفظه ی احتراق موشک سیمرغ و بررسی ابعادی بخش بوستر دو موشک Unha-2 و سیمرغ به عمل اومده ، میشه گفت از آخرین تکنولوژی کره ای (خصوصا در بخش موتورها) برای ساخت سیمرغ استفاده شده[/quote]

جناب چکا فکر نکنم کسی بتواند ارتباط ایران و کره شمالی رو منکر بشود
در مورد کلاستر کردن موتورها کره ایها با 4 موتور 120 تن بدست آوردن ولی ایرانیها 132 تن و شاید 148 تن-4*37=148-البته با همان موتور
کره ایها پس از 3 سال از پرتاب اونها دارند از همان موشک با همان ترکیب و همان قدرت استفاده می کنند شما مقایسه کن با کاری که ایران در عرض 3 سال کرده
به قول یوزی رابین ایران می داند چه کار می خواهد بکند و لی شما این موضوع را در مورد کره شمالی نمی بینید
موتورهای کنونی سفیر-1بی از سوخت یو دی ام اچ و (N2O4) استفاده می کنند که از سوخت قبلی قوی تر است شما این کار رو در کره نمی بینید
در مورد موتور مرحله دوم سیمرغ و اونها:
مطلب صفحه قبل خودم رو دوباره می گذارم--اگه کسی درباره موشکهای اونها2و3 به سایتهای خارجی سر بزند می بیند که موتور مرحله اول را 4 موتور کلاستر شده و موتور مرحله دوم را موتور موشک آر-27 و موتور مرحله سوم-در این باره اظهارات متفاوت است-
در مورد ماهواره بر سیمرغ هم موتور مرحله دوم را موتور موشک آر-27 میدانند
متخصصین دلیل سه مرحله ای بودن اونها رو نداشتن توان لازم برای قرار دادن ماهواره در مدار میدانستند
حالا با این تفاسیر اگر موتور مرحله دوم هر دو یکی است چرا سیمرغ قادر به قرار دادن ماهواره در مدار است ولی اونها به مرحله سوم احتیاج دارد.
کسی حدسی ندارد؟---
دوباره نظر شما رو به این مطللب جلب می کنم که اگه هر دو از همان تکنولوژی آر-27 استفاده می کنند چرا سیمرغ 2 مرحله ایست ولی اونها 3 مرحله ای
(در پرتاب پیشین اونها به گزارش منابع غربی علت عدم موفقیت در عملکرد نامناسب مرحله سوم بوده)


با[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب سعيد خوب سوال شما جوابش روشن است تراست اونها2 120تن است اما سيمرغ 160تن حالا چه فرقي مي كنه مرحله ي دوم هر دو يكي باشد يا نه ؟؟؟؟؟؟چون اونها ضعيف تر است بايد 3 مر حله بشه اما يك سوال هم خودم دارم نميشه سيمرغو سه مرحله كرد با اين وصف كه مرحله اول همان 4 نودونگ تقويت يافته مرحله دوم يك نودونگ مرحله سوم هم ار 27 icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote] ما چطور میتونیم ادعای برتری کنیم وقتی موتور موشکهامون رو داریم از کره ی شمالی میگیریم ؟! البته ایران سابقه ی زیادی در بومی سازی و بهسازی داره و این در مقایسه ای که مهدی جان بین مشخصات ماهواره بر سیمرغ و Unha-2 هم انجام دادن قابل مشاهده است . اما این ارتقاها دلیل نمیشه برتری ما نمیشه ![/quote]متوجه منظورتان نشدم! اگر منظورتان این است که [b]یک زمانی [/b](سالها پیش) موشکهایی[b] صرفا برای آشنایی با فناوری موشک [/b](مثلا از کره شمالی) وارد شده باشد، حرف قابل تاملی است. در غیر اینصورت، خیر.

[/quote]

مهدی جان من فکر نمیکنم این یک زمانی سالهای چندان دوری هم باشه ! شباهت های بین ماهواره بر سیمرغ و موشک ماهواره بر کره ی شمالی (با اسم رمز Unha-2) نشون میده که ما هنوز هم (خصوصا در عرصه ی موشکهای قاره پیما) در حال مهندسی معکوس تکنولوژی کره ای هستیم ... البته "صرفا جهت آشنایی با فناوری موشک" یک تعبیر دیگه هم داره به اسم مهندسی معکوس و بومی سازی که اونهم ثابت کننده ی اینه که تکنولوژی موشکی ما شاید ارتقاهایی نسبت به موشکهای کره ی شمالی داشته باشه ، اما مستقل از کره نیست .

جناب رابین هود

دلیل حرف من همین موشک ماهواره بر سیمرغ هست که طبق اطلاعات موجود ، موتور کلاستر مرحله ی اول اون از چهار راکت موشک نودونگ کره ی شمالی و موتور مرحله ی دوم اون از نوع R-27 (موتوری که در ماهواره بر Unha-2 کره ی شمالی استفاده شده) میباشد که نشون میده ما هنوز هم در موتورهای تراست بالا مشکل داریم و توانایی ساختش رو خودمون نداریم .

منبع فعلی من برای این حرف تحلیل سایت زیر هست (یکی از دوستان قبلا این سایت رو لینک داده بود تو میلیتاری) :

http://www.b14643.de/Spacerockets_1/Rest_World/Simorgh-IRILV/Description/Frame.htm

البته این لینک تاجایی پیش رفته که گفته ما سیمرغ رو اصلا تحت لیسانس کره تولید کرده ایم ! من تو این مورد شک دارم ، اما از عکسهایی که از محفظه ی احتراق موشک سیمرغ و بررسی ابعادی بخش بوستر دو موشک Unha-2 و سیمرغ به عمل اومده ، میشه گفت از آخرین تکنولوژی کره ای (خصوصا در بخش موتورها) برای ساخت سیمرغ استفاده شده[/quote]

جناب چکا فکر کنم شما هم مثل خیلیای دیگه فکر میکنید برنامه ی موشکی و فضایی ایران و کره ی شمالی جداست. اتفاقا این طور نیست. من از دو نفر شنیدم که اتفاقا برنامه ی موشکی دو طرف به هم کاملا پیوسته هست. هر دوتاشون هم افرادی هستن که اطلاع کافی دارن و همچنین خالی نمیبندن. شاید این حرف منو باور نکنین ولی کره ی شمالی در تلاشه نمونه ی خودش رو از سجیل بسازه.
سیمرغ طرحی از ایرانه برای تولید چیزی مشابه اونها 2 که البته با همکاری خود کره داره انجام میشه. اتفاقا توی برنامه ی ثریا فیلم تولید موتور کوچکتر از نوع موتور R-27 رو (با قطر 1.25 متر) نشون داد. موتوری هم که قراره توی سیمرغ استفاده بشه توی ایران تولید خواهد شد و اتفاقا توش از ارتقا هایی که روی موتور مرحله 2 سفیر انجام شده استفاده میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان من لازمه موضعم رو مشخص کنم ، من منکر بهینه سازی های خوبی که ایران روی تکنولوژی ها کرده نیستم ولی میگم بیس کار موشکی ایران تکنولوژی کره ی شمالی بوده و متاسفانه هنوز هست ، یعنی ما هنوز در مرحله ی ارتقا تکنولوژی هستیم (البته در این کار هم به گواه شواهد دوستان متبحر هستیم) اما از صفر تا صد بعضی از این موشکها رو (بنا بر اطلاعات موجود) هنوز نمیتونیم بسازیم ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان من لازمه موضعم رو مشخص کنم ، من منکر بهینه سازی های خوبی که ایران روی تکنولوژی ها کرده نیستم ولی میگم بیس کار موشکی ایران تکنولوژی کره ی شمالی بوده و متاسفانه هنوز هست ، یعنی ما هنوز در مرحله ی ارتقا تکنولوژی هستیم (البته در این کار هم به گواه شواهد دوستان متبحر هستیم) اما از صفر تا صد بعضی از این موشکها رو (بنا بر اطلاعات موجود) هنوز نمیتونیم بسازیم ...[/quote]

من میگم کلیپ ساخته شدن موتور رو توی مستند ثریا نشون داد شما هنوزم میگید همشو خودمون نمیتونیم بسازیم؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.