aminmessi

پذیرش حساب نشدۀ کپی‌رایت؛ تحمیل هزینۀ گزاف به کشور

Recommended Posts

[quote]معادل کپی کردن تو دنیای واقعی وجود نداره. تو یه چشم به هم زدن از یه فایل میتونید 20 تا کپی بگیرید.آیا تو دنیای واقعی هم همینطوره؟ قانون پایستگی جرم در دنیای صفر و یک مفهومی نداره چون جرمی در کار نیست.و به همین راحتی میشه به تعداد دلخواه از هر فایلی کپی گرفت.[/quote]
این نظر شماست و ممکنه در حال حاضر قادر نباشیم که یه شی رو در دنیای واقعی به صورت 100 در صد کپی کنیم( یعنی با تمام جزئیات ) ولی ممکنه در آینده سیستم هایی ساخته بشه که بتونن تمام جزئیات موجود در آلیاژ یا مواد رو استخراج و ارائه بدن و البته احتمالا امروز هم چنین سیستمهایی موجوده(کوانتومتر) ولی نکته ای اصلی بحث چگونگی ساخت این آلیاژها و مواد هست که با تجربه و آزمون قابل حله!
در گذشته اگه میگفتی که سیستم هایی ساخته خواهند شد که میتونن ماهواره رو تو خود فضا با مواد اولیه بسازن شاید کمتر کسی باور میکرد ولی در آینده اینکارو خواند کرد!

الآن اگه ما تحریم نباشیم و بتونیم مواد و آلیاژهای موجود در قطعات اف 5 رو از کشورهای دیگه وارد کنیم و با اون مواد مشابه قطعات اف 5 ئی رو با تمامی جزئیات بسازیم ( با اطلاعات بدست اومده از مهندسیه معکوس )و با همون قطعات یه اف 5 ئی جدید بسازیم آیا این هواپیمای جدید ساخته شده اف 5 ئی نیست؟
[quote]
بنابراین امر کپی کردن یک شی موجود در دنیای واقعی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.البته برای انسان.[/quote]

بهتره تو این بحث محتاطانه تر نظر بدید چون که معلوم نیست انسان تا چه اندازه ای در بحث علم محدودیت داره و معلوم نیست الآن ما در چه موقعیتی قرار داریم ! امروز انسان میتونه مشابه یک حیوان (جسم ) رو شبیه سازی کنه پس اینکه ما نمیتونیم دلیل بر نتوانستن نیست همچنانکه کشورهای دیگه نمیتونن هواپیمایی در حد اف 22 (منظور خاصیت رادارگریزیه ) بسازن ولی آمریکا میتونه!


----------------------------
من هم از ادامه این بحث انصراف میدم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]این نظر شماست و ممکنه در حال حاضر قادر نباشیم که یه شی رو در دنیای واقعی به صورت 100 در صد کپی کنیم( یعنی با تمام جزئیات ) ولی ممکنه در آینده سیستم هایی ساخته بشه که بتونن تمام جزئیات موجود در آلیاژ یا مواد رو استخراج و ارائه بدن و البته احتمالا امروز هم چنین سیستمهایی موجوده(کوانتومتر) ولی نکته ای اصلی بحث چگونگی ساخت این آلیاژها و مواد هست که با تجربه و آزمون قابل حله!
در گذشته اگه میگفتی که سیستم هایی ساخته خواهند شد که میتونن ماهواره رو تو خود فضا با مواد اولیه بسازن شاید کمتر کسی باور میکرد ولی در آینده اینکارو خواند کرد! [/quote]
قانون پایستگی جرم نظر من نیست.
کپی کردن یک جسم با تمام جزییات تخیلی بیش نیست. اگه درباره جزییات اتم و ذرات داخل اتم تحقیق کنی این حرفو به راحتی نمیزنی.حتی دو اتم عینن مشابه شاید وجود نداشته باشه.
قبل ازین که بخوای همینطوری به این مطلب جواب بدی مطالعه کن در مورد اون چیزی که گفتم اصلا مایل به کل کل نیستم اونم تو بحث علمی تو این زمینه ها بسیار تحقیق کردم.

[quote]العان اگه ما تحریم نباشیم و بتونیم مواد و آلیاژهای موجود در قطعات اف 5 رو از کشورهای دیگه وارد کنیم و با اون مواد مشابه قطعات اف 5 ئی رو با تمامی جزئیات بسازیم ( با اطلاعات بدست اومده از مهندسیه معکوس )و با همون قطعات یه اف 5 ئی جدید بسازیم آیا این هواپیمای جدید ساخته شده اف 5 ئی نیست؟ [/quote]

درسته یه اف پنجه اما چطوری این اف پنج را میخوای به قول خودت کپی کنی نباید تجزیه و تحلیل بشه کل سیستم آقا زمان طولانی صرف این کار نمیشه آیا با همین کار به دانش ساخت چنین هواپیمایی نمیرسیم آیا روش زحمت کشیده نمیشه؟؟؟؟
حالا این با کپی یه نرم افزار قابل مقایسه هست به نظرتون؟ خواهشا منطقی بحث کنید.

[quote]بهتره تو این بحث محتاطانه تر نظر بدید چون که معلوم نیست انسان تا چه اندازه ای در بحث علم محدودیت داره و معلوم نیست العان ما در چه موقعیتی قرار داریم ! امروز انسان میتونه مشابه یک حیوان (جسم ) رو شبیه سازی کنه پس اینکه ما نمیتونیم دلیل بر نتوانستن نیست همچنانکه کشورهای دیگه نمیتونن هواپیمایی در حد اف 22 (منظور خاصیت رادارگریزیه ) بسازن ولی آمریکا میتونه! [/quote]
کم توجه شدی داداش این شبیه سازی که تو میگی کجا و مهندسی معکوش کجا.اینی که میگی فقط قسمت اولش مصنوعیه بقیش امر طبیعیه.

منظور من از ساخت یک حیوان ،ساخت اون با بنیادی ترین ذرات هست.
نه اینکه چند سلول زنده را تکثیر کنیم.
برفرض با همین کوانتو متری که میگی یک همچین چیزی ساختیم اما کار نمیکنه
:| چرا چون زنجیره دوم ما مبهمه.چه عاملی باعث زنده بودن چنین ساختاری میشه ؟ از چه چیزی تشکیل شده؟ ماهیتش چیه؟و... متاسفانه کاملا مبهمه.بنابر این به نظر من انسان هر چقدر هم که پیشرفت کنه خالق واقعی نخواهد بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بنابر این به نظر من انسان هر چقدر هم که پیشرفت کنه خالق واقعی نخواهد بود.[/quote]

این نظر درسته و البته در شبیه سازی حیوانات هم انسان فقط میتونه جسم حیوان رو شبیه سازی بکنه و روحش که موجودی فرا مادیه به نظر من قابل شبیه سازی نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.