aminmessi

پذیرش حساب نشدۀ کپی‌رایت؛ تحمیل هزینۀ گزاف به کشور

Recommended Posts

[align=center][color=blue]پس از کش و قوس‌های فراوان، وزارت ارشاد لایحۀ عضویت در کنوانسیون برن را به مجلس ارائه کرد که با استقبال کمیسیون فرهنگی مجلس مواجه شده است. در صورت تصویب این لایحه در مجلس، ایران عضو کنوانسیون برن می‌شود و ملزم به رعایت قانون کپی رایت دربارۀ محصولات خارجی خواهد بود.[/color]

به گزارش مشرق، برخی از مهم‌ترین مشکلاتی که عضویت در کنوانسیون برن ایجاد می‌کند، در ادامه می‌آید:

1. تعارض با قوانین مالکیت در اسلام: کپی رایت جهانی متفاوت با نگاه اسلام به مالکیت معنوی بوده و بیشتر در راستای حفظ منافع شرکت‌های بزرگ است. اسلام مالکیت خصوصی رادر چارچوب حد و قیود مشخص می‌پذیرد(صحيفه امام، ج‏10، ص: 477، صحيفه امام، ج‏10، ص: 481، صحيفه امام، ج‏21، ص: 444 )، ولی سرمایه‌داری بی حد و حصر و انحصارات استثمار کننده و سیطره ی آن بر سرنوشت دارالاسلام را نفی می‌کند.
2. نقض قاعدۀ نفی سبیل در اسلام: حاکم کردن کشورهای دیگر بر سیستم قضائی کشور(با توجه به بندهای معاهده مبنی بر الزام دستگاه قضایی به انجام پی گیری های حقوقی بین المللی مربوط)، با قاعدۀ نفی سبیل در تضاد قرار می‌گیرد. بر طبق این قانون، اگر یک ایرانی از کتاب یک اسرائیلی بدون اجازه استفاده کند، باید به او غرامت پرداخت کند.
3. هزینه گزاف: با تصویب این قانون، هزینه‌های بسیار گزافی به کشور تحمیل می‌شود. بر اساس ماده ی اول و دوم تمام پدیده های قلمرو ادب ، علم و هزینه هر صورت که بیان شده باشد داخل این مفهوم می باشند مانند : کتابها ، جزوه ها و سایر نوشته ها ؛ خطابه ها ؛ سخنرانیها ، موعظه ها و سایر آثار از این قیبل ؛ آثار نمایشی ، نمایش ـ موسیقی ؛ آثار هنر و نمایشهای صامت ؛ آهنگهای موسیقی ؛ آثار سینمایی و آثاری که به روشی نظیر روش سینمایی بیان می شود ؛ آثار طراحی ، نقاشی ، معماری ، مجسمه سازی ، کنده کاری ، چاپ سنگی ؛ آثار عکاسی وآثاری که به روشی نظیر عکاسی بیان می شود ، نقشه های جغرافیایی ، طرحها ، ترسیمها ، قالبهای مربوط به آن ؛ نقشه نگاری معماری و علوم . همچنین است متون رسمی راجع به امر قانونگذاری یا متون مربوط به امور اداری و قضائی و ترجمه و مجموعه هایی که از آثار ادبی و هنری دیگران فراهم می آید نظیر دائرات المعارفها و جنگلها . دارنده ی حق مالکیت ادبی و هنری و علمی اعم است از پدید آورنده ی اثر یا کسی که اختیار بهره برداری از ارثیه او واگذار شده یا این حق به ارث به او انتقال یافته و یا دولتی که بنابر قوانین داخلی به طور مطلق یا در حدود شرایط و ضوابطی قائم مقام پدید آورنده ایست که از اتباع آن دولت می باشد . مشکلات متعدد برای حوزه های مختلف علمی و فناوری، فرهنگی و.... پدید می آورد. به صورت نمونه در صورت تسری موارد به بر اساس این معاهده و معاهدات مرتبط (که ظاهرا مسئولین به شوق پیوستن به WTO سودای برداشن موانعی این چنین را در سر می پروارانند) مثلا برای تهیۀ نرم‌افزارهای مورد استفاده در کشور، باید هزینه‌های میلیاردی پرداخت گردد. به ازای هر ویندوز، هر آفیس، فوتوشاپ و ... بخش دولتی و خصوصی باید هزینه‌های کلانی را پرداخت کنند.

قیمت برخی از محصولات نرم‌افزاری خارجی در ادامه می‌آید:

[color=red]جدید ترین نسخۀ ویندوز، Microsoft Windows 7 Ultimate: حدود 350 هزار تومان
نرم‌افزار ویرایش تصاویر Adobe Photoshop CS6 Extended: حدود 1.8 میلیون تومان
مجموعۀ کامل Adobe CS6 master collection: حدود 5 میلیون تومان
جدیدترین نسخۀ مجموعه آفیس Microsoft Office 2010: از حدود 150 هزار تومان تا 900 هزار تومان
ویروس‌یاب روسی Kaspersky Internet Security: حدود 65 هزار تومان
نرم‌‎افزار دانلود Internet Download Manager: حدود 45 هزار تومان
نرم‌افزار دیدن فیلم Cyberlink Power DVD: حدود 50 هزار تومان
لغتنامۀ اسرائیلی Babylon: از 10 هزار تومان به بالا
نرم‌افزار گشودن فایل‌های فشرده Winrar: حدود 50 هزار تومان[/color]

برای بدست آوردن هزینۀ تقریبی تحمیل شده به کشور، باید این رقم‌ها را در تعداد کاربران دولتی و خصوصی استفاده کننده از آن‌ها ضرب کرد که نتیجه سرسام‌آور خواهد بود. با در نظر گرفتن فقط 10 میلیون رایانه مبتنی بر ویندوز و آفیس، بیش از 3 میلیارد دلار باید به تنهائی به مایکروسافت پرداخت شود! حتی با در نظر گرفتن برخی تخفیف‌هائی که مشتریان بزرگ در نظر گرفته می‌شود، هزینۀ تحمیلی بسیار زیاد و غیرقابل چشم‌پوشی است.
4. گسترش دلالی و تضعیف تولید داخل: مهم‌ترین حامیان پذیرش کپی‌رایت بین المللی، نمایندگان محصولات خارجی هستند. اگر این قانون تصویب شود، دلالی محصولات خارجی گسترش پیدا می‌کند و تولید کنندگان داخلی به خاطر سود آسان فروش محصولات خارجی، از تولید محصول داخلی منصرف می‌شوند. و به دلالی روی می‌آورند. این اتفاق در محصولات سخت‌افزاری افتاده ولی با این کار در حوزۀ تولیدات نرم‌افزاری و کتاب نیز دچار وضعیت مشابهی می‌شویم.
5. وابستگی ابدی: با توجه به ضعف ایران در تولید بسیاری از محصولات، اضافه شدن این قانون راه را برای کسب فناوری می‌بندد، چون باید حقوق تولیدکنندگان خارجی تا 50 سال رعایت شود و بدین صورت ایران «حداقل» 50 سال در زمینۀ فناوری از رقبای خارجی عقب می‌ماند و یا باید همواره با پرداخت حق اجازه استفاده، تا ابد وابسته به تولیدکنندگان خارجی باشد.
6. ترمز بخش فناوری: با نگاهی به کشورهای صاحب فناوری، می‌توان دید که همۀ آن‌ها بلا استثناء از کپی محصولات خارجی شروع کرده و پس از مدتی به توانائی تولید محصولات پیچیده با طراحی خود رسیده‌اند. در صورتی که ما پیش از رسیدن به توانائی برتر در زمینۀ فناوری به این کنوانسیون و معاهداتی از این دست بپیوندیم، رشد بخش فناوری به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و کند می‌شود.
7. تحریم: عضویت در کنوانسیون برای کشورهائی مفید است که قابلیت تجارت آزاد را دارند. اما ایران در شرایط تحریم است و بسیاری از کشورها به صورت معمول محصولات خود را به ایران نمی‌فروشند. قبول کپی رایت جهانی در این شرایط، به معنی مسدود کردن راه‌های معدود باقی مانده برای دور زدن تحریم‌هاست.
8. عضویت بدون کسب امتیاز: کشورهای قدرتمندی که در این کنوانسیون عضو شده‌اند، پس از دریافت امتیازهای مختلف به این کنوانسیون پیوستند. در صورتی که ایران بدون هیچ امتیازی و به صورت داوطلبانه این بار سنگین را پذیرا شده است. به غیر از امتیازات اصلاحات قانونی مرتبط که بر اساس معاهده پس از آن در قوانین داخلی در مواردی از این دست، غیر قابل تغییر است نیز لحاظ نگردیده است.
9. ضرر برای همه، سود برای عده‌ای معدود: عضویت در این کنوانسیون برای تمام ایرانیان ضرر گزافی به همراه خواهد داشت، اما با توجه به محدود بودن صادرات ایران، تنها برای عدۀ معدودی که دلال محصولات خارجی هستند، سودآور است.
10. نقض آزادی‌های فردی: برای تثبیت قانون کپی‌رایت، به ویژه در اینترنت و به خصوص برای محصولات خارجی، شرکت‌های خارجی اجازه خواهند یافت که به دنبال نقض کپی‌رایت توسط کاربران ایرانی بگردند. در این صورت و با توجه به رویکرد غربی‌ها، شرکت‌های خارجی از روش‌های غیرمعمول و ورود به حریم خصوصی کاربران برای یافتن موارد نقض کپی‌رایت بهره خواهند گرفت. نمونه‌های متعددی از چنین رفتاری از شرکت‌های غربی تا کنون در کشورهای دیگر ثبت شده است.
11. زمینه‌سازی برای ادامۀ تبلیغات منفی و جریمه‌های سنگین: با توجه به سوء استفادۀ طرف‌های غربی از معاهدات الزام‌آور برای ایران، اگر ایران در مواردی از این معاهده کوچک‌ترین تخطی داشته باشد، با جریمه‌های سنگین و اقدامات تبلیغاتی منفی مواجه شده و ممکن است محدودیت‌های بیشتری بر علیه ایران اعمال شود. اگر در حال حاضر ایران عضو این معاهده نیست، با عضویت در این کنوانسیون توجیهی برای نقض کپی رایت وجود نخواهد داشت.
12. گسترش محتوای نامشروع: با توجه به به رسمیت شمردن مالکیت خارجی‌ها، امکان سانسور محتوای نامشروع کم شده و ممکن است با اعتراض یا ممانعت طرف خارجی مواجه شود.
13. ایجاد انحصار: یکی از مهم‌ترین تهدیدهای عضویت در این کنوانسیون، انحصار فناوری و دانش در دست گروه‌های معدودی است که از ارائۀ آن به دیگران، جز در قبال مبالغ کلان، ابا می‌کنند. به طور مثال، برخی از کتاب‌ها امروزه در تیراژ 100 جلد یا کمتر چاپ می‌شوند و بر آن‌ها قیمت چند صد یا چند هزار دلاری گذاشته می‌شود و جز برخی کتابخانه‌ها و مراکز ثروتمند، دیگران قادر به خریداری نیستند. در این صورت با توجه به رسمیت داشتن مالکیت معنوی، اکثریت جامعۀ ایران از دست‌یابی به فناوری و دانش روز محروم می‌شود. به طور مثال اگر موضوع فناوری پزشکی باشد، نتایج عدم دسترسی به فناوری فاجعه‌بار است، چون به معنای عدم دسترسی به داروها و شیوه‌های درمانی حیاتی خواهد بود.
14. سرنگون کردن نردبان توسعه: دست آخر این که کشورهای توسعه یافته، مجموعه ی سیاست ها و معاهداتی را جلوپای کشورهای در مسیر پیشرفت می گذارند که خود این مسیرها را نپیموده اند و نتایج نهایی آن جز جلوگیری از پیشرفت و عقب ماندگی همیشگی این کشورها نیست. این کشورها بعد از طی مسیر توسعه ی خود، با سرنگون کردن نردبان پیشرفت، سایر کشورها را ملزم به رعایت مسیری خلاف سیر تاریخی توسعه ی خود می کنند. به صورت نمونه ایالات متحده ی آمریکا تا سال 1988 یعنی حدود 100 سال پس از نسخه ی ابتدایی معاهده ی برن و پس از تثبیت جایگاه توسعه ای خویش و پس از گرفتن امتیازات بسیار و اصلاح قوانین داخلی به گونه ی عدم متضرر شدن از این لایجه و پس از فائق آمدن بر فطب دوم جهان دو فطبی وارد این معاهده شد و پیوستن به معاهداتی از این دست در کشور ما نتیجه ای جز خودتحریمی و از بین بردن مسیر پیشرفت در شرایط موجود ندارد.

*حسین اسلامی دانشجوی دکترای مهندسی کامپیوت

[url=http://mashreghnews.ir/fa/news/115105/پذیرش-حساب-نشدۀ-کپی‌رایت-تحمیل-هزینۀ-گزاف-به-کشور]منبع[/url][/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان به غیر از ما چند تا کشور دیگر قانون کپی رایت را رعایت نمی کنند ؟؟!!

عجب برداشتی از قاعده ی نفی سبیل می کنند !!!

از کی تا حالا اسلام حقوق غیر مسلمان را به رسمیت نمی شناسد که در این جا حرف از پرداخت غرامت به یک یهودی اشاره شده است ؟؟؟؟

بحث به رسمیت شناختن یا نشناختن اسرائیل به کنار ولی این درست نیست که از زحمات شبانه روزی سایر انسان ها مفت مفت استفاده کنیم و این کار را اینگونه تئوریزه کنیم !!!

اگر یکی از این حق خوری ها در مورد کشور و شرکت های ما از سوی خارجی ها انجام می شد فریادمان گوش فلک را کر می کرد ولی حالا به بهانه ی این که یک کشور غیر مسلمان بر ما مسلط نشود خیلی راحت حق را زیر پا می گذاریم و می گوییم گور بابایشان !! حالا که مفت مفت از تلاش های آنها استفاده می کنیم چرا بخواهیم پولش را پرداخت کنیم ؟؟؟

با این تفسیر پس تبصره ی یهود در مورد ربا دادن به غیر یهودیان هم اشکال ندارد چون آنها هم می خواهند غیر یهود بر آنها مسلط نشود و ما هم می گوییم دزدی از غیر مسلمان اشکال ندارد چون نمی خواهیم بر ما مسلط شوند . اگر رعایت نکردن حق کپی رایت در مورد هر محصولی اسمش دزدی نیست پس چیست ؟؟

بحث منافع ملی و چرتکه انداختن به کنار ولی کسانی که این گونه افاضات را به اسلام ربط می دهند باید در آن دانیا به صاحب اسلام پاسخ دهند و عجب پاسخی هم خواهند داد !!!

خدا به دادشان برسد !!! روزی صد هزار مرتبه باید خدا را شکر کرد که خداوند ما را در مقام تصمیم گیری برای کسی غیر از خودمان ،، چه یک نفر چه 70 میلیون و چه 7 میلیارد انسان ،، قرار نمی دهد .

برداشت شخصی :

آیه ی نفی سبیل برای این نازل نشده است که به خاطر مسلط نشدن غیر مسلمان بر مسلمان ، حق غیر مسلمان را بخوریم و یک آبی هم رویش ،، بلکه هدف از نزول آن این است که به مسلمانان تذکر داده شود که به خود بیایند و در راه استقلال همه جانبه ی خود تلاش کنند که نیازمند غیر هم کیش خود نشوند .

ما که عرضه نداریم برای کامپیوتر های خود یک سیستم عامل بنویسیم غلط می کنیم از کامپیوتر استفاده می کنیم که به دنبال آن بخواهیم حق کس دیگری را که در راه نوشتن آن سیستم عامل ساعت ها روزها ماهها و سالها تلاش کرده است را بخوریم و برای آن توجیه فقهی هم بیاوریم

من همیشه از این که از نرم افزار های خارجی به صورت غیر مجاز استفاده می کنم از خود خجالت می کشم و تا آن جا که امکان خرید آنها وجود داشته باشد پول آن را پرداخت می کنم (( مثل برخی از آنتی ویروس ها و نرم افزارهای مدیریت دانلود و برخی از آپلودسنترها )) مگر آنکه ان شرکت ما را تحریم کرده باشد که در این جا می گویم به درک می خواست تحریم نکند حالا که ما را به رسمیت نمی شناسد من هم او را به رسمیت نمی شناسم و حق او را بخواهم پرداخت نمی کنم . البته در بخش دوم یعنی شرکت های تحریم کننده ، این برخورد من یک برخورد شخصی و اشتباه است و این برخورد را به حساب دین خود و هم کیشان خود نمی گذارم و هیچ کس را به انجام آن توصیه نمی کنم . برخورد درست این است که اگر امکان خرید محصولی وجود داشته باشد باید آن را خرید و از آن استفاده کرد و اگر امکان خرید نبود یعنی مثلا شخص صاحب محصول راضی به استفاده ی ما از محصول خود نبود نباید آن را استفاده کنیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رسما بدبخت شدیم رفت :|
دوستمون راست میگه، باید تمام نرم افزار ها رو بخریم
.................................................................
هر چند فکر کنم این قانون مثل قانون های دیگه فقط نوشته میشه اما کی هست که اجرا کنه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]رسما بدبخت شدیم رفت Neutral
دوستمون راست میگه، باید تمام نرم افزار ها رو بخریم[/quote]

خيلاتون راحت اصلا اين جوري نيست!
پذيرش يک قانون حتما به معناي اجراي صد درصد اون نيست! اون هم در ايران که خيلي قوانين جدي تر فقط رو کاغذ هست و قانون کپي رايت مشکل خاصي رو براي کاربران عادي و يا حتي شرکت ها و اداره ها ايجاد نميکنه !
در ضمن حتي در کشورهاي اروپايي و کانادا و آمريکا هم هر کسي بخواد ميتونه پول بده ويندوز و ساير رو بخره هر کي هم مي خواهد نسخه قفل شکسته رو دانلود يا کپي ميکنه کسي هم کاري نداره!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]رسما بدبخت شدیم رفت Neutral
دوستمون راست میگه، باید تمام نرم افزار ها رو بخریم[/quote]

خيلاتون راحت اصلا اين جوري نيست!
پذيرش يک قانون حتما به معناي اجراي صد درصد اون نيست! اون هم در ايران که خيلي قوانين جدي تر فقط رو کاغذ هست و قانون کپي رايت مشکل خاصي رو براي کاربران عادي و يا حتي شرکت ها و اداره ها ايجاد نميکنه !
در ضمن حتي در کشورهاي اروپايي و کانادا و آمريکا هم هر کسي بخواد ميتونه پول بده ويندوز و ساير رو بخره هر کي هم مي خواهد نسخه قفل شکسته رو دانلود يا کپي ميکنه کسي هم کاري نداره![/quote]

در مورد اداره ها مطمئني ؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با این تفسیر پس تبصره ی یهود در مورد ربا دادن به غیر یهودیان هم اشکال ندارد چون آنها هم می خواهند غیر یهود بر آنها مسلط نشود و ما هم می گوییم دزدی از غیر مسلمان اشکال ندارد چون نمی خواهیم بر ما مسلط شوند . اگر رعایت نکردن حق کپی رایت در مورد هر محصولی اسمش دزدی نیست پس چیست ؟؟ [/quote]
سلام
ببخشید پا برهنه میپرم وسط بحث !
البته از نظر شرع اسلام ربا گرفتن از غیر مسلمان ( [b]یعنی گرفتن بهره پول از غیر مسلمان[/b] ) اشکال شرعی ندارد ....
---------
من شخصا بعضی از برنامه ها را اورجینال میخرم مثل انتی ویروس یا کلا برنامه های داخلی و پولش را هم تمام و کمال میدم اما خدایی شما 350 هزار تومان پول برای ویندوز سون میدید ؟ یا 1.8 میلیون برای فوتوشاپ در حالی که کارکرد تجاری برای شما نداره ...
---------------
[quote]خيلاتون راحت اصلا اين جوري نيست!
پذيرش يک قانون حتما به معناي اجراي صد درصد اون نيست! اون هم در ايران که خيلي قوانين جدي تر فقط رو کاغذ هست و قانون کپي رايت مشکل خاصي رو براي کاربران عادي و يا حتي شرکت ها و اداره ها ايجاد نميکنه !
در ضمن حتي در کشورهاي اروپايي و کانادا و آمريکا هم هر کسي بخواد ميتونه پول بده ويندوز و ساير رو بخره هر کي هم مي خواهد نسخه قفل شکسته رو دانلود يا کپي ميکنه کسي هم کاري نداره![/quote]
300 درصد حق با شماست ... بین تصویب قانون و اجرای قانون فاصله وحشتناکی هست باور کنید !
البته اگر تو امریکا یا اروپا شما را حین خرید و فروش مثلا ویندوز قفل شکسته بگیرند باید برید زندان !
( یک چیزی هم بگم یکم بخندین خیلی از شرکت ها تو کشور ما هنوز از nc و فکس پرو ... و کلا نرم افزار های عهد بوق استفاده میکنند شما فکر بکنید اینها بخوان نرم افزار اورجینال بخرند ؟)
---------------------
فقط خدا کنه تورنت را نبدن :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
در ضمن حتي در کشورهاي اروپايي و کانادا و آمريکا هم هر کسي بخواد ميتونه پول بده ويندوز و ساير رو بخره هر کي هم مي خواهد نسخه قفل شکسته رو دانلود يا کپي ميکنه کسي هم کاري نداره![/quote]

نه کاوه جان!
اگه ناشی باشی و دانلود منی و هویتت لو بره
به یه هفته نشده یه نامه برات میاد و مبلغ جریمه ای 10 برابر قیمت نرم افزار میدن دستت!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینجا دوتا بحث هست
یکی جنبه حقوقی و اصطلاحا شرعی
و دوم جنبه سیاسی

از نظر حقوقی و شرعی هم قضیه به دو بخش جدا میشود
یکی امور مرتبط با دشمنان که مثلا این ابزار رو به قصد تخریب و تهاجم فرهنگی روانه کشور ما میکنند
دوم ابزار هائی که به هیچ وجه جنبه منفی ندارند و صرفا رعایت حق آنها جنبه قانونی ندارد اما جنبه شرعی دارد

ازنظر شرعی فقره اول بهیچ وجه نباید حمایت شود و گرنه دراینصورت ما راهی برای نفوذ دشمن باز کردیم
اما دروجه دوم حق فرد کاملا محفوظ است و تنها مشکلش جنبه سیاسی در این زمینه است که منافع اقتصادی اون دراختیار کشوری باشد که از این منافع استفاده ستیزه جویانه کند- مثلا حتی دراین صورت و ساخت یک برنامه مفید توسط شرکتی درکشور اسرائیل باز هم موضوع به فقره اول مرتبط میشود وگرنه - کاملا رعایت حق آنشخص محترم است و اگرچه قانون این راالزام نکرده باشد اما حقی را به گردن ما می آورد
درزمینه سیاسی هم موضوع روشن است و این ابزاری که تا حدی برای ما نقطه چانه زنی درمقابل دشمنان ایجاد میکند را باید درمقابل پس گرفتن اشیاء تاریخی خودمان درموزه های غربی قرار داد و موضوع را پایاپای حل کرد - وگرنه متاسفانه ما به راحتی به کشورهای غربی امتیاز داده ایم و هیچ نگرفته ایم
شخصا واقعا و جدا از برنامه های قفل شکسته ناراضیم و اگر واقعا درآمد ما هم مثل غربیها بود حتما محصول اصلی را تهیه میکردم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من فکر می کنم اول باید در پی تقویت شرکتهای نرم افزار داخلی باشیم و بعد اگه خواستیم می تونیم در مورد تصویب اون اقدام کنیم

به نظر من نرم ازارهای متن باز که بصورت رایگان ارائه می شن می تونه جای اون نرم افزارهای بالایی رو بگیره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دیگه گذشت که بچه ها یه ویندوز می خریدن صد نفر نصب می کردن .

بیچاره شدیم icon_wink icon_wink :| .

راستی قیمت ها مقطوعه ؟؟تخفیف نداره ؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]
در ضمن حتي در کشورهاي اروپايي و کانادا و آمريکا هم هر کسي بخواد ميتونه پول بده ويندوز و ساير رو بخره هر کي هم مي خواهد نسخه قفل شکسته رو دانلود يا کپي ميکنه کسي هم کاري نداره![/quote]

نه کاوه جان!
اگه ناشی باشی و دانلود منی و هویتت لو بره
به یه هفته نشده یه نامه برات میاد و مبلغ جریمه ای 10 برابر قیمت نرم افزار میدن دستت![/quote]

بعضی از دوستان از خارج از کشور به اینجا میامدند و نسخه قفل شکسته نرم افزار می خریدند و به خارج از کشور می بردند !
برای جلوگیری از جریمه های بعد هم راهکار داشتند که آن راه این بود که هنگام استفاده از نرم افزار نباید به اینترنت متصل بود و نباید با استفاده از اینترنت آن نرم افزار را بروزرسانی کرد ! :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه 10 برابر نرم افزار پول نميدم 100 برابر پول ميدند ،‌1 فيلم كه تو سينما مثلا با 20 دلار ميبينه اگه كپيش رو ازش بگيرن بايد 6 ماه بره زندان + 250000 دلار غرامت ، يعني خونش رو بايد بفروشه طرف!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

از سایت مشرق یاد گرفتم که حق الناس فقط در مورد مسلمانان صدق میکند و بس...
متاسفم که این سایت وابسته به .... هم هست،بخاطر همین نبودن کپی رایت در کشور صنعت نرم افزار ما تقریبا صفره،درحالیکه توان جذب میلیادر دلاری رو داره همانند هند...
اقایون بجای اینکه سعی کنند در عرصه نرم افزارهای بومی سرمایه گذاری کنند،سعی میکنند سرمایه های دیگران خواه مسلمان،خواه مسیحی و ... اما انسان! را مفت مفت مصادره کنند...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجب استدلالات بامزه‌اي دارن اين دوستان مسلمان!!!

علي‌الظاهر توجيهات ظاهري از اسلام، اونقدر به امري بديهي تبديل شده كه نيازي به منطق درشون وجود نداره!!

اينكه كسي، جرمي مرتكب شده باشه و بعد قانوني عليه اين جرم تصويب شه مي‌شه مصداق نفي سبيل!!!!! يا وابستگي!!! يا نقض قوانين مالكيت در اسلام!!!

حقيقتاً اسلام 2012، قوانين جالبي داره‌ها!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.