SAEID

تحلیل و پیگیری تحولات لبنان

Recommended Posts

 گروه تروریستی تکفیری عبدالله عزام بار دیگر لبنانی ها را تهدید کرد

 

این گروه تکفیری مسوولیت دو انفجار تروریستی مقابل سفارت و رایزنی جمهوری اسلامی ایران در لبنان را که به شهادت و زخمی شدن تعدادی غیرنظامی منجر شد، برعهده گرفته است.
این گروه تروریستی تکفیری روز سه شنبه در پیامی تهدید آمیز به ملت لبنان، هشدار داد که نباید با حزب الله و مقاومت ضد صهیونیستی همکاری و همراهی کنند.
در این پیام خطاب به مردم لبنان آمده است که اگر همچنان با مقاومت ضد صهیونیستی همراهی کنند، سرنوشت خطرناکی در انتظار آنها خواهد بود.
گروه تروریستی تکفیری عبدالله عزام همچنین ضمن حمله به دولت لبنان، ادعا کرد که نیروهای امنیتی این کشور علیه اهل سنت در لبنان و سوریه به طور مستقیم وارد عمل شده اند.
این ادعا در حالی است که نیروهای امنیتی و ارتش لبنان سرگرم نبرد با گروه های تروریستی - تکفیری از جمله 'داعش'، 'جبهه النصره' و این گروه هستند که بارها در لبنان مرتکب جنایت تروریستی با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده و عناصر انتحاری شده اند.
گروه های تروریستی - تکفیری در جریان حمله مرداد ماه گذشته به شهرک 'عرسال' لبنان، تعدادی از نظامیان لبنانی را ربوده و تاکنون چهار نفر از آنها را سر بریده اند.

گروه تروریستی - تکفیری عبدالله عزام بار دیگر درخواست بی پاسخ از نظامیان اهل سنت ارتش لبنان را تکرار و از آنها خواست، فرار کرده و به داعش و النصره به پیوندند و از همکاری با مقاومت ضد صهیونیستی خودداری کنند.
در این پیام خشم و عصبانیت گروه های تروریستی - تکفیری از اینکه نیروهای ارتش لبنان به ویژه مسیحیان از اماکن شیعه نشین و متعلق به مقاومت اسلامی ضد صهیونیستی حمایت می کنند، تاکید شده است.
جنایت جدید داعش در بریدن سر21 کارگر مهاجر قبطی مصری در لیبی با واکنش شدید همه مردم و گروه های سیاسی لبنان اعم از سنی، مسیحی، شیعه و دروزی مواجه و همگی این جنایت را به شدت محکوم کردند.
ناظران معتقدند که سخنان همسو و مشترک 'سید حسن نصرالله' دبیرکل حزب الله و 'سعد الحریری' رییس حزب 'جریان المستقبل' دو رکن اساسی طوایف شیعه و اهل سنت لبنان درباره ضرورت تدوین 'راهبرد ملی دفاعی برای مبارزه با تررویست های تکفیری' و ادامه گفت وگوها برای کاهش تنش های طایفه ای، خشم گروه های تروریستی - تکفیری را برانگیخته است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشییع پیکر رزمنده حزب‌الله در هوای بارانی جنوب لبنان + تصاویر

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ حزب‌الله و مقاومت اسلامی لبنان روز عصر روز پنج‌شنبه پیکر یکی از رزمندگان خود را که در حین انجام وظیفه جهادی به درجه رفیع شهادت نائل آمد در منطقه الکفور واقع در جنوب لبنان تشییع کردند.

پیکر شهید مجاهد «حسین امین قعون» با کنیه "ابو قاسم" در کاروانی سیار از مقابل بیمارستان «شهید شیخ راغب حرب» در شهرک «تول» حرکت کرد و پس از رسیدن به ورودی منطقه الکفور جمع کثیری از مردم پیکر شهید را به صورت پیاده تشییع کردند.

با وجود بارش شدید باران الهی جمع کثیری از مردم کفور و مناطق اطراف جنوب لبنان در مراسم تشییع پیکر این شهید والامقام شرکت کردند.

در مراسم تشییع پیکر این شهید «حاج محمد رعد» رئیس فراکسیون مقاومت در پارلمان لبنان، «حاج علی ضعون» از مسؤولان حزب‌الله در جنوب لبنان، سران کشوری و لشکری، شخصیت‌های دینی، سیاسی و اجتماعی و طرفداران حزب‌الله و مقاومت اسلامی و گروه پیشاهنگان امام مهدی(عج) حضور داشتند.

تشییع‌کنندگان در این مراسم با شعارهای «لبیک یا حسین(ع) و «لن تسبی زینب(ع) مرتین» (زینب(س) دوباره به اسارت نخواهد رفت) پیکر شهید مجاهد حزب الله را تا گلزار شهدای الکفور تشییع کردند.

پیکر شهید حسین امین قعون با تابوتی پیچیده در پرچم حزب‌الله بر روی دوش تشییع کنندگان خیابان‌های منطقه کفور را پیمود و به گلزار شهدای این شهر رسید.

پیکر شهید حزب الله پس از ادای مراسم تکریم و قسم خوردن همرزمانش و اقامه نماز به امامت «شيخ عبدالهادی عاصی» امام جماعت منطقه الکفور در جوار سایر شهدای حزب‌الله به خاک سپرده شد.

 

d02159c3f7a7dc1dc814211900d1461c.jpg
22dd99b2b40643ffc4ff0633c09b7687.jpg
cf1155b5c9be6f263dbbc28a6351b422.jpg
4afc22077254d4b337bfcb3e57fba695.jpg
4e5a19d4231b902efad73fef5cd4092c.jpg
6b43f691e7e93b44807f0ce8248952c8.jpg
2bdff8223b84f6d7f968018331a4cc94.jpg
84b6ebd33c770837a5df6844f14eb407.jpg
a46af9ff7cb72c50b26e77150f75daad.jpg
182c2e6e152316bbd507103579b264e2.jpg
1e858419ef434e0b99124d1cb61c14ef.jpg
1c11af4bcad7af2c4e5ddde15cc8e414.jpg
08b396385415db96d5e56483f52034d1.jpg
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 حزب الله لبنان ادعای واهی روزنامه سعودی الوطن را تکذیب کرد

 

دفتر ارتباطات رسانه ای حزب الله لبنان روز جمعه با صدور بیانیه ای ادعای واهی روزنامه سعودی «الوطن» درباره طرح ترور«میشل سماحه» وزیراسبق اطلاع رسانی دولت لبنان را تکذیب و تاکید کرد که این حزب حق پیگیرد قضایی این ادعا را برای خود محفوظ می داند.
 روزنامه «الوطن» چاپ عربستان سعودی در شماره روز چهارشنبه خود مدعی شده بود که دولت سوریه از حزب الله لبنان خواسته است تا میشل سماحه هنگام انتقال از زندان به بیمارستان ترور شود.
میشل سماحه به اتهام آنچه تلاش برای انتقال مواد منفجره از سوریه به لبنان با خودرو شخصیش خوانده می شود، از ماه اوت سال 2012 تاکنون در بازداشت بسر می برد.
روزنامه سعودی الوطن این ادعای واهی را به «برخی منابع مسئول در دولت لبنان» منتسب کرده اما به نام و سمت آنها اشاره نکرده است.
در بیانیه دفتر ارتباطات رسانه ای حزب الله لبنان آمده است: روزنامه الوطن عربستان سعودی روز چهارشنبه گذشته مورخ 18/2/2015 در صفحه چهارم خود گزارشی با عنوان «ناکام ماندن طرح سوریه برای ترور میشل سماحه» منتشر کرده است.
دفتر ارتباطات رسانه ای حزب الله تاکید کرده است که مطالب این گزارش عاری از صحت بوده و صرفا تهمت های باطل ، ظالمانه و خلاف واقع است.

در این بیانیه همچنین بر حق حزب الله در اتخاذ گام های قانونی لازم تاکید شده و آمده است که « امکان پیگرد قضایی روزنامه الوطن عربستان سعودی را به دلیل وارد کردن اتهام های باطل برای خود محفوظ می دانیم».
روزنامه لبنانی «اللواء» که گفته می شود روابط نزدیکی با دولت عربستان و حزب جریان المستقبل به ریاست « سعد الحریری» همپیمان اصلی عربستان در لبنان دارد روز سه شنبه گذشته به نقل از «اشرف ریفی» وزیر دادگستری لبنان مدعی شد:مسئولان ذیربط موفق شدند چند ساعت قبل از اینکه عملیات ترورمیشل سماحه هنگام انتقال وی از زندان به بیمارستان عملی شود، این نقشه را ناکام سازند.
اشرف ریفی درگفت وگو با این روزنامه ادعا کرده است که « اطلاعاتی از دستگاه های امنیتی خارجی بسیار مورد اعتماد که با دستگاه امنیتی لبنان همکاری می کنند، دریافت کردیم که دلالت بر امکان ترور سماحه هنگام انتقال وی از زندان به بیمارستان داشت.
وزیر دادگستری لبنان درادامه ادعای خود آورده است « سماحه به دلیل اینکه اطلاعاتی بسیار مهم و خطیر درباره نظام سوریه در اختیار دارد، در معرض ترور قرار گرفته است».
وی می افزاید:به محض دریافت این اطلاعات با « نهاد المشنوق» وزیر کشور و دادستان نظامی و دادستان کل لبنان تماس گرفتم و خواستار اقدامات مناسب در این خصوص شدم.
«واحد اطلاعات» که توسط حزب جریان المستقبل در اداره کل امنیت داخلی لبنان (پلیس) و به عنوان یک سازمان امنیتی رسمی راه اندازی شده است اقدام به بازداشت میشل سماحه وزیر اسبق اطلاع رسانی لبنان به اتهام تلاش برای انتقال مواد منفجره از سوریه به لبنان کرده است.
گفته می شود یکی از افراد نزدیک به میشل سماحه که بعدا معلوم شد با«واحد اطلاعات» به عنوان «خبرچین سری» همکاری دارد این نقشه را برای او ترتیب داده و باعث گرفتار شدنش در این قضیه شده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 تحرکات ارتش صهیونیستی درجنوب لبنان/ تیراندازی به سوی کشاورزان لبنانی

 

نیروهای یگانی از ارتش صهیونیستی مستقر در شهرک صهیونیست نشین افافیم با سلاح جنگی به سوی کشاورزان لبنانی که در زمین های خود در منطقه مارون الراس در جنوب لبنان مشغول کار بودند، تیراندازی کردند.
در بیانیه ارتش لبنان با بیان اینکه این اقدام ارتش صهیونیستی با هماهنگی نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان در حال پیگیری است، خاطرنشان شده که به کشاورزان لبنانی صدمه ای وارد نشده است.
زمین های کشاورزی اهالی شهرک مارون الراس در حاشیه نوار مرزی قرار دارد که یک سنگر دیده بانی ارتش صهیونیستی بر آن مشرف است.
بعداز این تیراندازی ، جنگنده های ارتش صهیونیستی بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.
رسانه های صهیونیستی علت تیراندازی به سوی کشاورزان لبنانی و پرواز جنگنده های صهیونیستی بر فراز منطقه را که همزمان با بازدید اسحاق هرتزوگ رییس حزب کار به همراه تریپی لیونی وزیر دادگستری سابق و عاموس گلعاد نامزد حزب کار برای وزارت جنگ اسراییل از شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی صورت گرفت، تامین امنیت آنها اعلام کردند.
براساس این گزارش، هرتزوگ در جریان این بازدید ، از تصمیم های امنیتی و نظامی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بشدت انتقاد کرد و اقدامات او را عامل عملیات اخیر حزب الله در کشتزارهای اشغالی شبعا دانست.
وی تاکید کرد که نتانیاهو در رویارویی با حماس در نوار غزه شکست خورده و به قدرت بازدارندگی اسراییل در رویارویی با حزب الله لبنان هم آسیب جدی وارد کرده است.
هرتزوگ خاطرنشان کرد که کابینه نتانیاهو شکست امنیتی خورده است.
خبرگزاری ملی لبنان نیز گزارش داد که نیروهای دشمن صهیونیستی از ساعت 17:30 دوشنبه در داخل کشتزارهای اشغالی شبعا با استفاده از سلاح های سنگین از جمله توپخانه مبادرت به برگزاری رزمایش کرده اند.
سه فروند هواپیمای شناسایی بدون سرنشین ارتش صهیونیستی نیز با نقض حریم هوایی لبنان دست به اقدامات شناسایی در بیشتر مناطق این کشور زدند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اردن براي جنگيدن با تکفيري ها به لبنان تجهيزات نظامي داد

 

ستاد مشترک اردن اعلام کرد این کشور برای کمک به جنگیدن با تکفیری هایی که از سوریه می آیند تجهیزات نظامی به لبنان تحویل داده است.
ارتش اردن در بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد « نیروهای مسلح اردن روز دوشنبه تجهیزات نظامی به لبنان تحویل دادند تا توانایی های این کشور برای مقابله با چالش هایی که با آن مواجه است افزایش یابد. »
به گزارش خبرگزاری فرانسه از امان، در این بیانیه آمده است « چندین دستگاه کامیون نفربر و تانک روز دوشنبه به بیروت تحویل داده شد. »
در ماه های گذشته ارتش لبنان بارها با گروه های تندرویی که از سوریه آمده اند، درگیر شده است. مرگبارترین درگیری ها ماه اوت در شهر مرزی عرسال رخ داد.
گروه های تندرو پس از توافق با مقامات مذهبی سنی از این شهر عقب نشینی کردند اما آنها شماری از نظامیان و نیروهای پلیس را به گروگان گرفتند. آنها چهار تن از این گروگان ها را اعدام کردند و تلاش ها برای آزادی 25 تن دیگر تاکنون بی نتیجه بوده است.
اردن که از اعضای ائتلاف بین المللی علیه داعش به رهبری آمریکاست، از زمانی که این گروه خلبان اردنی را اعدام کرد حملات هوایی علیه داعش را افزایش داده است.
جنگ داخلی که از چهار سال گذشته سوریه را در بر گرفته است از لحاظ امنیتی، انسانی و اقتصادی تأثیر قابل توجهی بر لبنان داشته است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 ارتش لبنان حمله تروریست های تکفیری به بلندی های راس بعلبک را ناکام ساخت

 

گروه های تروریستی تفکیری از جمله داعش و جبهه النصره که در ارتفاعات مرزی لبنان و سوریه مستقر هستند، بامداد امروز(پنجشنبه) در حمله ای ناکام تصمیم داشتند، چند پایگاه ارتش لبنان را در بلندی های راس بعلبک اشغال کنند.
براساس این گزارش ، نیروهای ارتش لبنان که در منطقه مرزی مستقر هستند با گروه های تروریستی تکفیری درگیر شده و مانع از نفوذ آنها به منطقه تحت کنترل خود شدند. 
ارتش لبنان در این درگیری از سلاح های سنگین از جمله توپخانه و موشک استفاده کرد.
منابع خبری از کشته و زخمی شدن تعدادی از تروریست های تکفیری خبر داده اند.
ارتش لبنان در این درگیری ها با حمایت بالگردهای جنگی و شناسایی و زیر آتش سنگین موفق شد ضمن ناکام ساختن حمله ترویست های تکفیری، تپه راهبردی جراش را در بلندی های راس بعلبک آزاد کند و نیروهایش در آنجا مستقر شوند.
این تپه راهبردی بر منقطه وسیعی از بلندی های شهرک عرسال در شمال شرق لبنان اشراف دارد و از آنجا می توان تحرکات گروه های مسلح تروریستی تکفیری و موقعیت استقرار آنها را زیرنظر گرفت. 
ارتش لبنان همچنین پایگاه های تروریست ها را در منطقه مرزی بین لبنان و سوریه حد فاصل راس بعلبک تا شهرک عرسال زیر آتش سنگین توپخانه ای قرار داد.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 دیوارهای سیمانی نسخه رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از نفوذ نیروهای حزب الله لبنان

 

رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از نفوذ نیروهای حزب الله لبنان در هر جنگ آینده و حمایت از شهرک های صهیونیست نشین مبادرت به ساخت دیوارهای سیمانی اطراف این شهرک ها از جمله حانیتا در نزدیکی مرزهای لبنان کرده است

پایگاه خبری صهیونیستی« واللا» افزود: فرماندهی ارتش اسراییل در منطقه شمال ، این تصمیم را اخیرا در چارچوب طرح اقدامات دفاعی اتخاذ کرده تا مانع نفوذ نیروهای حزب الله به شهرک ها برای تحقق اهدافی که سید حسن نصرالله ترسیم کرده است، شود.
احداث این دیوار سیمانی ضخیم دراطراف شهرک صهیونیست نشین حانیتا نزدیک مرزهای با لبنان که درمقابل شهرک لبنانی عیتا الشعب قرار دارد، شروع شده است.
این پایگاه صهیونیستی خاطرنشان کرد: ارزیابی های ارتش اسراییل بعداز عملیات نیروهای حزب الله در کشتزارهای شبعا و تهدیدهای دبیرکل حزب الله برای نفوذ و سیطره بر شهرک ها در منطقه الجلیل موجب اتخاذ طرح اقدامات دفاعی شد.
واللا افزود:اجرای طرح اقدامات دفاعی اسراییل از دو روز قبل و بدنبال عملیات گسترده نیروهای نظامی یگان الجلیل در مرزها و شناسایی نقاط ضعف که ممکن است حزب الله برای نفوذ از آنها در جنگ های آینده و انجام عملیات های پیچیده استفاده کند، شروع شده است.

این پایگاه صهیونیستی به نقل از منابع نظامی ارشد در فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی تاکید کرد که تهدیدهای سید حسن نصرالله برای نفوذ به شهرک ها به ویژه نزدیک مرزهای لبنان به دور از واقعیت نیست.
این منابع نظامی رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرده اند که ارتش این رژیم برای مقابله با هر سناریویی از جمله تخلیه شهرک ها در مواقع اضطراری و جلوگیری از نقوذ و سیطره سریع نیروهای حزب الله بر مناطق مرزی بعداز شروع درگیری های نظامی مستقیم آماده است.
منابع صهیونیستی تاکید کرده اند که ساخت تاسیاست دفاعی در اطراف شهرک های صهیونیست نشین درطول مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان از جمله حانیاتا چندین هفته طول می کشد.
رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که ارتش این رژیم این طرح را در مرزهای با سوریه نیز اجرا خواهد کرد.
این رسانه ها درعین حال خاطرنشان کرده اند که این طرح فقط در بخش هایی از مرزهای سوریه که گروه های تروریستی تکفیری مانند جبهه النصره حضور دارند، اجرا نخواهد شد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نبرد ارتش لبنان با گروه هاي تروريستي در منطقه البقاع ادامه دارد

 

نیروهای ارتش لبنان مستقر در منطقه کوهستانی « راس بعلبک » در بقاع به نبرد با گروه های تروریستی ادامه و مواضع و پایگاه های آنان را هدف قرار می دهند.
ارتش لبنان با استفاده از سلاح سنگین و توپخانه پایگاه های تروریست ها را در منطقه بقاع در شرق لبنان هدف قرار می دهند.
فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای ارتش علاوه بر این که بلندی های صدر الجرش و حرف الجرش در بعلبک را تصرف کردند به نبرد با تروریست ها در این منطقه همچنان ادامه می دهند و تاکنون ضربات سنیگینی به آنان وارد کردند. شماری از تروریست ها تاکنون در حملات ارتش لبنان کشته یا زخمی شده اند.
به گزارش خبرگزاری عربستان « واس » از بیروت ، در درگیری با تروریست ها در شرق لبنان سه نیروی ارتش لبنان نیز زخمی و برای درمان به بیمارستان های منطقه منتقل شدند.
حال این زخمی ها خوب گزارش شده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 پرواز پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در آسمان بیروت

 

ارتش لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: یک فروند هواپیمای بدون سرنشین دشمن صهیونیستی حریم هوایی لبنان را نقض کرده و وارد آسمان شهرک «علما الشعب» در جنوب لبنان شده است.
بر اساس این بیانیه، پهپاد صهیونیستی به صورت دورانی بر فراز مناطق جنوب لبنان، بیروت و حاشیه آن، ریاق، بعلبک و الهرمل بقاع پرواز کرد، سپس از بالای شهرک کفرکلا واقع در شمال بیروت گذشت.
هواپیماهای رژیم صهیونیستی به طور مستمر حریم هوایی لبنان را نقض می کنند، اقدامی که بعضا بی پاسخ نمی ماند و با آتش پدافند هوایی ارتش روبرو می شود.
اواخر شهریور ماه سال جاری، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل در جنوب لبنان سقوط کرد.
این هواپیما در فاصله سه کیلومتری عمق خاک لبنان سقوط کرد و نیروهای ارتش لبنان نیز آن را در اختیار خود گرفتند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از این تجهیزات بیشتر توپ ها بدرد میخورن برای کوبیدن مواضع تروریست ها

مگه هنوز چيزي به ارتش لبنان داده ؟ من تا جايي كه مي دونم در حد خبر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مگه هنوز چيزي به ارتش لبنان داده ؟ من تا جايي كه مي دونم در حد خبر

صفحات قبل رو نگاه کن متوجه میشی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه جمهوری اسلامی میدونست که پیشنهاد کمک بلاعوض نظامی باعث میشه انقدر به ارتش لبنان کمک بشه توسط کشورهایی که با ما میانه ای ندارن زودتر از اینا پیشنهاد کمک رو میداد
ارتش لبنان در اتحاد با مقاومت هست و کمک ب این ارتش کمک غیر مستقیم ب لبنان است
پیشنهاد میشه که جمهوری اسلامی برای تسریع کمک های غرب پیشنهاد هبه نظامی خودش رو دوباره تکرار کنه
ب قول ادیب
چشمک

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وزیر لبنانی:رفع تحریم‌ها علیه ایران برای خاورمیانه مخرب است

 

 

وزیر کشور لبنان طی سخنرانی در یک اندیشکده آمریکایی ایران را متهم به تلاش جهت تنش های قومیتی نمود.

به گزارش فارس، «نهاد مشنوق» ، وزیر کشور لبنان چهارشنبه هفته جاری در سخنانی در اندیشکده آمریکایی «وودرو ویلسون» درباره رفع تحریم های ضد ایرانی گفت: «رفع تحریم های اقتصادی علیه ایران، این کشور را تشویق به مداخله در امور دیگر کشورها کرده و در نتیجه تنش های قومی در منطقه افزایش پیدا می کند.»

به نوشته روزنامه لبنانی «دیلی استار»، نهاد مشنوق در ادامه این سخنان ضد ایرانی گفت: « ما خواهان نجات خاورمیانه از خطر سلاح های هسته ای و جنگ افزارهای شیمیایی هستیم.»

این مقام ارشد لبنانی افزود: «آنچه که ما را در لبنان و جهان عرب نگران کرده است تهدید عینی یک ایران هسته ای نیست بلکه نگرانی ما این است که بعد از توافق هسته ای ایران رفتارهای فعلی خود را ادامه دهد.»

وزیر کشور لبنان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: «ما نگران این هستیم که با رفع تحریم های علیه ایران، پول و منابع مالی بیشتری از این کشور صرف مداخله در امور دیگر کشورها و در نتیجه افزایش تنش های قومی شود.»

وی همچنین ایران را متهم کرد که لبنان را به عنوان بخشی از حوزه نفوذ خود می داند و در این باره افزود: « اخبار نگران کننده از یمن به خاطر نیات واقعی ایران است.»

http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1945775/وزیر+لبنانیرفع+تحریم‌ها+علیه+ایران+برای+خاورمیانه+مخرب+است.html

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خطر تکفیری‌ وحشی کل منطقه را تهدید می‌کند

 

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: قبل از شروع سخنانم، به برادرانمان در روستای «القدیح» قطیف عربستان به خاطر انفجار تروریستی تسلیت عرض می کنم و برای مجروحان این حادثه از خداوند طلب شفا و عافیت می‌کنم و از خداوند می‌خواهیم تا برادرانمان را در مواجهه با این خطر محفوظ بدارد.
دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: این روزها، ایام پیروزی خون بر شمشیر است و به تمام لبنانی‌ها، اعراب و مسلمین و آزادگان جهان این عید را تبریک می‌گویم.
سید حسن نصرالله گفت: به همه شهدا، مجروحان، اهل مقاومت و خانواده های آنها و همه کسانی که سال های متمادی صبر و تحمل پیشه کردند و همچنین به موسسان مسیر مقاومت مانند امام موسی صدر، سید عباس موسی، شیخ راغب و شهید عماد مغنیه سلام و درود می فرستم.
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مقاومت از اینجا بیروت آغاز شده و به ضاحیه و صیدا و بقاع غربی رسیده است.
وی در ادامه افزود: از زمانی که مقاومت آغاز شد، مواضع سیاسی و رسانه ای لبنانی ها تقسیم شده است و برخی ها از آنها تیز اسرائیل را دوست و هم پیمان خود می دانند ، اما هنگامی که بحث تجاوزات اسرائیلی علیه لبنانی ها به میان می آید، ان را توجیه می کنند و مقاومت را مسئول می دانند.

نصرالله تاکید کرد: گروهی از تجاوزات اسرائیل به لبنان حمایت و گروهی نیز همدلی و گروهی نیز سکوت پیشه کردند و مواضع بی طرف اتخاذ کردند، اما در این میان عده ای خطرات این تجاوزگری ها را متوجه شدند و با اراده وارد میدان شدند و به رسیدن به پیروزی ایمان داشتند.
حسن نصرالله ادامه داد: هنگامی که حمله اسرائیل در سال 1982 شروع شد، لبنانی‌ها در فهم و تفسیر آن به اختلاف خوردند، برخی لبنانی‌ها اهداف این حمله و خطر اسرائیل را به خوبی فهمیدند و صحبت‌هایی که می‌شد را باور نداشتند؛ اما متأسفانه برخی  تفکرات دیگری داشتند، برخی با این حمله همراه شدند و حتی آرزوهایشان را به این حمله گره زدند و همراه با اشغالگران به مناطق اشغال شده وارد شدند و جنایات مختلفی را انجام دادند، برخی دیگر با حمله اسرائیل مشکلی نداشتند اما همکاری نیز نکردند؛ گروهی نیز بودند که کاملا بی طرف باقی مانده و صرفا به فکر مشکلات شخصی خود بودند؛ اما همانطور که گفته شد، عده‌ای اهداف و خطرات اسرائیل را به خوبی متوجه شدند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: بر پایه فهم و درک درست از اوضاع و وجود عزم و اراده قوی، مقاومت مسلحانه آغاز شد، مقاومتی لبنانی، عربی و اسلامی؛ این مقاومت در طول سه سال توانست با توانایی و گروه‌های مختلفش اسرائیل را شکست داده و آن را بدون هیچ شرطی مجبور به عقب‌نشینی به مرزها کند.
نصرالله افزود: پس از عقب‌نشینی اسرائیل، جریان مقاومت به سال ۲۰۰۰ رسید تا جایی که اسرائیل بدون قید و شرط شکست خورد و پیروزی واضح و بزرگی نصیب ما شد.
نصرالله ادامه داد: این پیروزی پس از توفیق خداوند توسط برخی لبنانی‌ها به سرانجام رسید، اما این پیروزی که برخی آن را عملی کردند برای تمامی لبنانی‌هاست؛ تمام ضربه ها و کارشکنی‌ها مانع از این نمی‌شود که مقاومت این پیروزی را به تمام لبنانی‌ها اهدا کند و این مردم لبنان بودند که از برکات این پیروزی پس از سال ۲۰۰۰ بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: مقاومت بر پایه انسانیت سعی دارد با همه کسانی که اخلاق همکاری را دارند، همکاری کند؛ اما با این وجود برخی سعی دارند گروه‌های مقاومت را به داعش تشبیه کنند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: اگر در میان افراد مقاومت، این فهم صحیح و اراده قوی در مواجهه با تجاوز اسرائیل به لبنان وجود نداشت، الان چه اتفاقی افتاده بود، اگر مقاومت نبود، مناطق جنوب، البقاع، الضواحی و شمال چه سرنوشتی داشت؟ اگر مقاومت نبود، اسرائیل تمام لبنان را اشغال می‌کرد.
نصرالله در ادامه تاکید کرد که این مقاومت بوده است که برای شکست اسرائیل وغلیه بر آن به اتحادیه عرب و جامعه بین الملل دل خوش نکرده است، بلکه به خداوند توکل کرد و از حامیان مقاومت مانند سوریه و ایران کمک گرفت.
سید حسن نصرالله گفت: امروز تاریخ خود را با عناوین جدید تکرار می کند؛ سناریویی که کشورهای منطقه و ارتش آنها را تهدید می کند، سناریوی تکفیری متوحش است که بارزترین نمونه این سناریو داعش است.

وی افزود: داعش یک گروه کوچک نیست بلکه در حال گسترش است و در سوریه، عراق، سینا، یمن، افغانستان، پاکستان، لیبی، آفریقا و نیجریه حضور دارد.
نصرالله تصریح کرد: ما در مقابل خطری قرار داریم که همانند آن در تاریخ وجود نداشته است، داعش در عراق و سوریه با مردم چه کرد؟ ما در مقابل پدیده‌ای قرار داریم که وجود دیگران را تحمل نمی‌کند، پدیده ی تکفیری متوحش که در برابر تمامی مردم منطقه قرار گرفته است و هرکسی بیعت آنان را قبول کند در امان خواهد بود و الباقی جایی در این دنیا ندارند.
وی با بیان اینکه باید از سکوت و بی طرفی پرهیز کنیم ادامه داد: نصیحت من به طرفداران تکفیری‌ها و سکوت کنندگان این است که تجدید نظر کنند؛ چراکه اولین قربانیان داعش و جبهه النصره شما خواهید بود؛ اولین قربانیان تکفیری‌ها رهبران و نمایندگان جریان المستقبل خواهند بود.
حسن نصرالله با مخاطب قرار دادن مسیحیان لبنان پرسید: آیا موضع رهبران ۱۴ مارس شما را از کشتار و خون‌ریزی و تخریب کلیساهایتان در امان نگه خواهد داشت؟

وی افزود: داعش از شهری به شهر دیگری منتقل می شود و تحت نظارت آمریکا از سوریه به عراق می رود. کسانی که به آمریکا متکی هستند نه تنها نمی توانند موصل را باز پس بگیرند، بلکه الرمادی را هم از دست می دهند.
وی تاکید کرد که عراقی‌هایی که منتظر آمریکا نبودند، توانستند دیاله و بخش اعظمی از صلاح الدین را بازپس بگیرند و مانع پیشروی تکفیری ها شوند.
سید حسن نصرالله همچنین به درگیری های مرزی مقاومت و ارتش سوریه با عناصر تکفیری از جمله منطقه القلمون اشاره کرد و گفت: نبرد القلمون تا امن شدن همه مرزهای لبنان و سوریه ادامه دارد.

حسن نصرالله با دعوت همگان به پذیرش مسئولیت خود در قبال خطرات و لزوم خروج از بی طرفی گفت: برخی در جریان ۱۴ مارس بین نظام بشار اسد و داعش و جبهة النصره مانده‌اند و من به آن‌ها می‌گویم که از پیروی داعش و النصره بترسید، اگر نظام سوریه پیروز شود، ما سلامتی آن‌ها را تضمین می‌کنیم اما اگر داعش یا النصره پیروز شوند آیا آن‌ها می‌توانند جان خودشان را تضمین کنند، چه برسد به امنیت مردم لینان؟
دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: اشتباه است که درگیری‌ها در مرزهای لبنان را به جنگ حزب الله جهت همراه کردن ارتش با خود تفسیر کرد؛ بلکه این جنگ دولت لبنان است که ما از ارتش جهت انجام وظایف خود حمایت می‌کنیم.
 دبیرکل حزب الله در ادامه به منطقه مرزی عرسال پرداخت و گفت: به ما گفتند که این نبرد عرسال با عناصر تکفیری بر عهده دولت لبنان است و ما هم غیر از آن نمی گوئیم و من می دانم که اغلب ساکنان عرسال سنگینی این مسئولیت را به دوش می کشند. به ساکنان عرسال می گویم که ما آماده کمک به شما هستیم اما دولت باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرد.

ویرایش شده در توسط oldmagina
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سفیرعربستان: نخست وزیر لبنان برای تشکراز ملک سلمان به ریاض می رود

 

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، علی عواض عسیری گفته است که تمام سلام در سفر قریب الوقوع خود به عربستان با ملک سلمان دیدار تا مراتب تشکر دولت لبنان از وی برای هبه تسلیحاتی به ارتش لبنان و مواضع مقامات پادشاهی سعودی در خصوص لبنان و ملت آن درهمه زمینه ها را تقدیم کند.

وی افزود: سفر نخست وزیر لبنان به ریاض در شرایط سخت تحولات منطقه صورت می گیرد و نشانگر اهمیت ادامه مشورت های بین مقامات دو کشور و تبادل آرا و افکار به ویژه در خصوص این مرحله منطقه است.

سفیرعربستان اضافه کرد: وزیران عضو هیات رسمی همراه تمام سلام با همطرازان سعودی خود دیدار می کنند تا فرصتی برای تقویت ارتباط بین این وزارتخانه ها و تسهیل امور شهروندان دو کشور فراهم شود.

عسیری ادامه داد: سفر تمام سلام به ریاض تاکیدی بر روابط برادرانه و تاریخی دو دولت و ملت ، حمایت ریاض از دولت و ریاست جمهوری لبنان است.

وی گفت: پادشاهی سعودی از همه گروه های سیاسی لبنانی می خواهد برای انتخاب رییس جمهوری جدید در نزدیکترین زمان ممکن توافق کنند، گفت وگوهای داخلی فعال شود و همه منافع عالی لبنان را بر دیگر منافع ترجیح دهند تا لبنان از بحران های اطراف آن و مواضع اختلافی خارجی که هیچ ارتباطی با آن ندارد، دور و صحنه داخلی آرام شود.

 

http://www.irna.ir/fa/News/81630039/

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.