mahdavi3d

نسل چهارم شبکه موبایل / LTE - 4G

Recommended Posts

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#800000]از اینترنت لاک پشتی ما تا ...
[b]دانلود فیلم در 43 ثانیه میسر شد![/b][/color]

[color=#0000CD]بزرگترین اپراتور تلفن همراه کره جنوبی این هفته قرار است سریعترین شبکه بی‌سیم جهان را راه‌اندازی کند.[/color]
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به گفته شرکت تله کام SK، شبکه «LTE پیشرفته» می‌تواند داده‌ها را با سرعت دو برابر شبکه‌های چهار گیگابایتی و 10 برابر سریعتر از خدمات سه گیگابایتی دانلود کند.

با سرعت تبادل داده 150 مگابایت بر ثانیه، این شبکه می‌تواند یک فیلم 800 مگابایتی را در 43 ثانیه دانلود کند. این در حالی است که در شبکه کنونی LTE این کار طی 83 ثانیه اتفاق می‌افتد.
این خدمات ابتدا در سئول و حومه آن در دسترس قرار خواهد گرفت.

کره جنوبی شاهد رشد سریع نسل چهارم سرویس LTE (تکامل طولانی مدت) بوده چرا که کاربران تلفن همراه این کشور به سرعت با فناوریهای بی‌سیم سریعتر سازگار شده‌اند.
بیش از 60 درصد از 33 میلیون کاربر تلفن هوشمند کره‌ای برای خدمات LTE ثبت نام کرده‌اند.
سازمان GSA که یکی از شرکتهای ارائه دهنده شبکه است پیش بینی کرده که شبکه LTE تا پایان سال 2013 برای 87 کشور جهان در دسترس قرار خواهد گرفت.
این در حالی است که فناوری LTE پیشرفته برای پیشرفت فرصت زیادی دارد. در حالی که این شبکه بالاترین سرعت دانلود را ارائه می‌کند، سرعت آپلود آن مشابه شبکه‌های LTE و 37.5 مگابایت بر ثانیه است.
شرکت سامسونگ، بزرگترین سازنده گوشی هوشمند جهان برای همراهی با راه‌اندازی اولین شبکه LTE پیشرفته جهان اخیرا تلفن همراه گلکسی S4 TE-A را رونمایی کرده است.
این گوشی هوشمند اولین مدلی است که برای اجرای شبکه فوق سریع LTE-A کره جنوبی تولید شده است.
تله کام SK قصد دارد هفت گوشی سازگار با LTE-A را تا نیمه دوم سال 2013 به بازار عرضه کند و همچنین شرکت ال‌جی نیز قرار است تلفن‌های همراه هوشمند مشابهی را برای این شبکه تا پیش از سال 2014 تولید کند.

[color=#FF8C00]۷ تیر ۱۳۹۲[/color]
منبع: [url="http://isna.ir/fa/news/92040703783/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D8%AF%D8%B1-43-%D8%AB%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87-%D9%85%DB%8C%D8%B3%D8%B1-%D8%B4%D8%AF"]ایسنا[/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#ee82ee][size=1][i]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد.[/i][/size][/color][/font][/size]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]راه‌اندازی بیش از 600 هزار ایستگاه مخابراتی LTE-A تا 2018[/color][/b][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]شرکت Yota نخستین شبکه مخابراتی LTE-A را اکتبر گذشته در کشور روسیه راه‌اندازی کرد و شرکت مخابراتی SK Telecom با عرضه نخستین گوشی سازگار با شبکه یاد شده، سرویس‌های مربوط به آن رسما از ژوئن 2013 در اختیار کاربران قرار گرفت.[/color][/font][/size]

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/Samsung-Galaxy-S4-LTE-A.jpg[/IMG][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، هم‌اکنون که حدود دو هفته از عرضه سرویس‌های یاد شده می‌گذرد، اوپراتور کره‌ای SK Telecom اعلام کرده است که در شبکه مخابراتی جدید خود بیش از 150 هزار مشترک دارد که این رقم 0.6 درصد تمام مشترکان آن را شامل می‌شوند.

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که کشور آمریکا تا پایان سال جاری میلادی دست‌کم صاحب چهار شبکه مخابراتی LTE-A خواهد شد. رقابتی‌تر شدن این بازار به گونه‌ای است که کارشناسان می‌گویند تا سال 2017 میلادی بیش از نیمی از مشترکان شبکه مخابراتی LTE از خدمات LTE-A بهره‌مند خواهند شد.
سرعت بالای سازگاری با این شبکه مخابراتی جدید به دنبال آغاز فعالیت‌های گسترده ایستگاه‌های مخابراتی سراسر دنیا برای پشتیبانی هرچه بیشتر از LTE-A صورت گرفته است که پیش‌بینی می‌شود میزان رشد آن بین سال‌های 2012 تا 2018 میلادی به طور میانگین سالانه حدود 200 درصد باشد تا در پایان سال 2018 میلادی بیش از نیم میلیون شبکه مخابراتی LTE-A در سراسر جهان راه‌اندازی شود.

این طور که کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند، در سال 2018 میلادی شاهد خواهیم بود که مجموع ایستگاه‌های مخابراتی مبتنی بر فناوری LTE-A در سراسر جهان به بیش از 600 هزار دستگاه خواهد رسید.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]11 مردادماه 1392[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://www.ictna.ir/id/056507/"]ایستنا[/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#ee82ee][size=1][i]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد.[/i][/size][/color][/font][/size]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/Samsung-Galaxy-S4-LTE-A.jpg[/img]
فکر میکنم این تصویر یکی از غم انگیر ترین تصاویر برای همه ایرانیان باشه
ما با کف دنیا هم سالهای نوری فاصله داریم دولت ها می ایند می روند با هزارن قول ولی در اخر فاصله تغییری نمیکنه حیف...
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این پروژه طراحی و ساخت خود گوشیها را هم در نظر داره یا تنها شبکه است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#800000][b]جهان روی نسل چهارم موبایل پیش می‌رود[/b][/color][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]م.ر.بهنام رئوف - دنیای اقتصاد : به گفته برخی مدیران اپراتورها، در پروانه اعطا شده به اپراتورها هیچ محدودیتی پیرامون ارائه نسل چهارم تلفن همراه وجود ندارد.[/color]
شبکه‌های ارتباطی روز به روز نسل‌های جدیدی از تکنولوژی و فناوری را برای کاربران این وسایل به ارمغان می‌آورد. نسل‌هایی که از منظر سرعت، امکانات و هزینه تمام شده برای کاربران تلفن همراه مزایای بسیاری به همراه دارد.
با این وجود و درحالی که اکنون در بسیاری از کشورهای جهان و حتی کشورهای غیرپیشرفته اپراتورهای تلفن همراه به سمت استفاده از نسل چهارم تلفن همراه رفته‌اند، اما کاربران ایرانی به دلیل تمدید مدت زمان انحصار اپراتور سوم تنها می‌توانند از نسل 75/2 تلفن همراه استفاده کنند. اپراتور سوم که دو سال از زمان آغاز فعالیت آن می‌گذرد به گفته منابع آماری تنها توانسته است نزدیک به 5 درصد از کاربران تلفن همراه را به خود اختصاص دهد. این درحالی است که دو اپراتور فعال دیگر در کشور از سال گذشته بارها و بارها خواستار اجازه ارائه نسل سوم تلفن همراه از سوی مراجع قانونی بوده‌اند.

[b]نسل چهارم تلفن همراه‌چیست؟[/b]
ویکی پدیا درباره نسل چهارم تلفن همراه اینگونه آورده است: نسل چهارم (4G) واژه‌ای است که برای توصیف شبکه‌های بی‌سیم تکامل یافته یا ماورای نسل سوم استفاده می‌شود و شاید بتوان گفت نام تجاری آن در 3GPP به صورت LTE است. نسل چهارم، یک راه‌حل جامع بر مبنای IP برای انتقال صدا، تصویر و داده استفاده می‌کند و بر پایه اصل «هرجا و هر زمان» داده‌ها را با سرعتی بسیار بالاتر از نسل‌های قبل در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از لحاظ تکنیکی در نگاه ساده سرعت بارگذاری و بارگیری در LTE نسبت به نسل‌های قبل بسیار بالاتر است. البته جدای از نرخ داده بالا، تاخیر کمتر در ارسال بسته‌ها که منجر به کیفیت فوق‌العاده VoIP، ویدئو کنفرانس و سرویس‌های همزمان می‌شود و همچنین از دید یک اپراتور پهنای باند با کانال‌های متغیر که در محدوده 25/1-20 MHz است. مهم‌ترین ویژگی برجسته LTE این است که تمامی زیرساخت آن بر اساس IP است، به عبارت بهتر بخش هسته شبکه کاملا همگام با پروتکل‌های TCP/IP است و از سیگنالینگ معمولی که در شبکه‌های قدیمی‌تر به خصوص GSM استفاده می‌شد خبری نیست. نرخ انتقال داده در این فناوری ۳۲۶ مگابیت در ثانیه برای بارگیری و ۸۶ مگابیت در ثانیه برای بارگذاری در طیف فرکانسی ۲۰ مگاهرتز است که در این شرایط حدود ۴۰۰ کاربر به صورت همزمان در یک سلول می‌توانند فعال و در عین حال متحرک باشند. در شبکه نسل سوم پیشرفته یا HSPA تاخیر در حدود ۴۰ تا ۵۰ میلی‌ثانیه است که در LTE به حدود ۱۰ میلی‌ثانیه کاهش می‌یابد. این نسل جانشینی برای نسل سوم (3G) و نسل دوم (2G) این استاندارد‌ها است. در نسل چهارم، برای ارتباطات موبایلیته (ارتباط در حال حرکت) مانند استفاده در قطار یا خودرو حداکثر سرعت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه (100Mbit/s) و برای ارتباطات نسبتا ثابت و بدون جابه‌جایی مانند کاربران پیاده‌رو یا ساکن، یک گیگابیت در ثانیه (1GBit/s) است. آخرین بررسی صورت گرفته از وضعیت فناوری پیشرفته LTE – نسل چهارم ارتباطات سیار – از وجود 126 میلیون مشترک در نیمه اول سال 2013 میلادی در کل دنیا حکایت دارد و این درحالی است که ایران با وجود 70 میلیون کاربر موبایل، فاقد سرویس LTE در جهان است. بهره‌گیری از واسط‌های رادیویی متفاوت و ارتقای هسته مرکزی شبکه‌های مبتنی بر IP باعث شده تا LTE در مقایسه با فناوری‌های موسوم به نسل دوم و سوم از سرعت و ظرفیت بالاتری برخوردار باشد و به همین علت است که در بازار تجاری LTE، نام این استاندارد با نسل چهارم – 4G – گره خورده است. در مشخصات اولیه منتشر شده از LTE نرخ 300 مگابیت برثانیه برای دانلود اطلاعات و نرخ 75 مگابیت بر ثانیه برای بارگذاری اطلاعات متصور شده است که البته مطابق با تعریف نسل چهارم که به آن IMT Advanced نیز اطلاق می‌شود، امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت و تبادل محتوای ویدئویی و چندرسانه‌ای با نرخ حداقل 100 مگابیت و حداکثر یک گیگابیت برثانیه فراهم می‌شود؛ به همین علت استاندارد LTE به عنوان نسل 9/3 نیز معرفی می‌شود و نسخه‌های بالاتر 3GPP به طور کامل مشخصات فنی مورد انتظار در نسل چهارم ارتباطات سیار را برآورده می‌سازد.

[b]126 میلیون نفر در دنیا مشترک نسل چهارم موبایل[/b]
به گزارش خبرگزاری مهر، آمارهای ارائه شده از آخرین وضعیت LTE در جهان، از رشد 350 درصدی سالانه این سرویس حکایت دارد. براساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی GSA، تا پایان نیمه اول امسال شمار مشترکان سرویس LTE در جهان به 1/126میلیون نفر رسید و در همین حال 213 شبکه LTE در 81 کشور تجاری شد؛

همچنین 456 اپراتور در 134 کشور برای این فناوری سرمایه‌گذاری کردند و 52 اپراتور تکنولوژی LTE را در 9 کشور به صورت آزمایشی ارائه کرده‌اند.
در همین حال تعداد تجهیزات انتهایی سمت کاربر در اکوسیستم LTE رشد 100 درصدی را نشان می‌دهد که براین اساس 97 شرکت تاکنون برای تولید 821 نوع تجهیزات انتهایی سمت کاربر با قابلیت اتصال به LTE، در حال تلاش هستند؛ از جمله این تجهیزات می‌توان به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، نوت‌بوک‌ها، دانگل ها، ماژول‌ها، روترها و هات اسپات‌های شخصی و کارت کامپیوتری اشاره کرد. براساس آمارهای موجود تعداد شبکه‌های LTE تجاری شده در سال 2013 بالغ بر 260 شبکه اپراتوری برآورد می‌شود که این آمار در سال 2009 برای 2 شبکه، درسال 2010 برای 16 شبکه، درسال 2011 برای 46 شبکه و درسال 2012 برای 146 شبکه اپراتوری موبایل در دنیا به اجرا درآمده است.

[b]2 میلیارد مشترک تا 5 سال دیگر[/b]
نگاهی به میزان پوشش دهی جمعیت جهان به تفکیک فناوری‌های مختلف نیز از افزایش 6 برابری پوشش جمعیتی فناوری LTE حکایت دارد، به نحوی که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد با وجودی که در سال 2012 بالغ بر 85 درصد جمعیت جهان از فناوری GSM/EDGE استفاده می‌کنند؛ این آمار تا سال 2018 به 90 درصد می‌رسد. همچنین تا پایان سال 2012 نزدیک به 55 درصد مشترکان موبایل، کاربر فناوری نسل سوم WCDMA/HSPA هستند که این رقم تا سال 2018 به 85 درصد می‌رسد و در نهایت اینکه تا پایان سال 2012 نزدیک به 10 درصد جمعیت جهان، مشترک فناوری LTE بوده‌اند که این آمار تا سال 2018 به 60 درصد می‌رسد؛ براین اساس پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2018 شمار مشترکان این فناوری به 2 میلیارد نفر برسد.
ارزیابی صورت گرفته از تعداد اشتراک‌های موبایل به تفکیک فناوری‌های موبایل از استقبال گسترده از فناوری پیشرفته LTE حکایت دارد؛ به نحوی که استقبال از این فناوری باعث کاهش روند رشد اشتراک‌های GSM/EDGE از سال 2012 تاکنون شده است.

[b]نسل چهارم در ایران[/b]
همان طور که گفته شده در ایران تنها بخش بسیار‌اندکی از کاربران تازه توانسته‌اند از خدمات نسل سوم استفاده کنند. آن هم نه در پوششی سراسری در کل کشور. با این حال، اما پروژه مطالعه و بررسی نسل چهارم ارتباطات سیار، تحلیل بازار و نحوه ارائه خدمات آن در کشور با تصویب شورای پژوهشی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات کلید خورد. این پروژه با توجه به اعلام نیاز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شورای پژوهشی پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطرح و با حضور معاونت بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصویب شد.
هدف از انجام این پروژه تهیه ضوابط مورد نیاز برای ارائه خدمات نسل چهارم ارتباطات سیار در کشور و تدوین پیش نویس پروانه مورد نیاز جهت ارائه این خدمات است. تهیه این پروانه مستلزم انجام مطالعات اقتصادی، فنی و حقوقی است که این امر توسط پژوهشگران و متخصصان پژوهشکده فناوری ارتباطات پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات و با همکاری کارشناسان خبره رگولاتوری اجرا خواهد شد. تهیه دستورالعمل‌های نظارتی بر عملکرد ارائه کنندگان خدمات سیار نسل جدید، از جمله خروجی‌های اصلی این پروژه خواهد بود.
این اقدام درحالی صورت می‌گیرد که به گفته مدیران اپراتورها در پروانه اعطا شده به اپراتورها هیچ محدودیتی پیرامون ارائه نسل تلفن همراه وجود ندارد. به عنوان مثال به گفته دزفولی مدیرعامل ایرانسل در پروانه بهره‌برداری این اپراتور آمده است که این شبکه ارتباطی باید حداقل نسل 75/2 باشد و هیچ اشاره‌ای به محدودیت در ارائه خدمات نسل‌های بالاتر نیامده است.
بیزینس مانیتور نیز چندی پیش و با ارائه گزارشی از بازار تجهیزات دیجیتالی ایران به عدم پیشرفت نسل‌های جدید تلفن همراه در کشور اشاره کرده بود. در گزارش این موسسه تحقیقاتی آمده بود که دو اپراتور اصلی تلفن همراه ایران تا سال 2014 همچنان سیستم‌های اینترنت جی پی آر اس و ای دی جی ای را که چندان پر سرعت نیستند به مشترکان خود ارائه خواهند داد. بنابراین، ما انتظار داریم که بازار گوشی‌های هوشمند در ایران تنها در فاصله سال‌های 2014 تا 2015 شاهد رشد قابل توجهی باشد.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]30 مهرماه 1392[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.ictna.ir/id/058232/#[/font][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]راه‌اندازی سریع‌ترین شبکه 4G با سرعت 300 مگابیت در ثانیه[/color][/b]

[color=#0000CD]اپراتور موبایل EE در لندن سریع‌ترین شبکه 4G دنیا را با سرعت 300 مگابایت در ثانیه در شرق لندن راه‌اندازی کرد.[/color]
این فناوری درحال آزمایش در شرق لندن است و قرار است سال آینده دامنه خدمات آن گسترده‌تر شود. سرعت این شبکه اینترنتی 10 برابر سرعت پایه 4G است که درحال حاضر ارائه می‌شود.
با این سرعت جدید به صورت نظری می‌توان ویدئوهای کیفیت اچ‌دی بلوری را ظرف چند ثانیه دانلود کرد و صفحات وب بیدرنگ لود می‌شوند. این فناوری پخش محتوای آنلاین را چهار برابر سریع‌تر از سرعت کنونی کرده و کاربران آن می‌توانند تصاویر بزرگ با کیفیت بالا و ویدئوها را با سرعت بالاتر به اشتراک بگذارند. اپراتور EE نخستین اپراتوری است که در اکتبر سال 2012 شبکه 4G در بریتانیا را راه‌اندازی کرد که در پی آن دو اپراتور O2 و وودافون نیز این شبکه را ارائه کردند.
سرعت شبکه پایه 4G این اپراتور بین 24 تا 30 مگابایت در ثانیه است و در راستای رقابت این اپراتور سرعتی دوبرابر سرعت شبکه پایه را در برخی از مناطق ارائه کرد. جدیدترین شبکه این اپراتور با سرعت 300 مگابایت در ثانیه کار می‌کند و روی فناوری پیشرفته ارتباطات LTE کار می‌کند.
انتظار می‌رود که این فناوری تا اواسط سال 2014 به صورت گسترده عرضه شود. این اپراتور اخیرا نخستین سالگرد تولید خود را جشن گرفت. این شبکه دارای بیش از 2/1 میلیون مشتری 4G است و خدمات خود را به 131 شهر کوچک و بزرگ ارائه می‌دهد.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]16 آبانماه 1392[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.ictna.ir/id/058630/[/font][/size]


[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]شبکه نسل چهارم نیمی از آسیا را فرا می‌گیرد[/color][/b][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]انتظار می‌رود بیش از نیمی از جمعیت قاره آسیا تا سال 2018 تحت پوشش شبکه نسل چهارم LTE-TDD قرار ‌گیرند.[/color]
انتظار می‌رود تا پنج سال آینده بیش از 53 درصد افرادی که در منطقه آسیا- اقیانوسیه زندگی می‌کنند، از سرویس‌های شبکه LTE بهره ببرند. در این میان 26 درصد کاربران از این شبکه با سرعت 2600 مگاهرتز، 25 درصد 1800 مگاهرتز و 20 درصد 800 مگاهرتز بهره می‌ببرند. بر این اساس 47 درصد مردم آسیا اقیانوسیه و 18 درصد مردم در خاورمیانه از این شبکه‌ها استفاده خواهند کرد.
شبکه نسل چهارم مبتنی بر پروتکل اینترنت است و کاربر می‌تواند داخل ماشین و قطارهای تندرو حداقل به اینترنت با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه و هنگام گام پیاده‌روی به سرعتی معادل یک گیگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشد. این شبکه قادر است، به طور همزمان به تعداد زیادی کاربر سرویس ارائه دهد.

[color=#FF8C00]15 آبانماه 1392[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.ictna.ir/id/058613/[/font][/size]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#800000][b]صدور سرپایی مجوز نسل 4 ارتباطات: چراغ سبز وزیر به اپراتورها برای پرش از نسل 3 به نسل 4[/b][/color]

[color=#0000CD]موبایل همزمان با دنیا وارد ایران شد. اما ایران در نسل 3 جاماند و در حالیکه نسل 4در دنیا عرضه شده، تنها اپراتور نسل 3 ایران هنوز به تمدید دوره انحصارش فکر می‌‌کند. البته وزیر حرف آخر را اول زد و گفت: اپراتورها سراغ نسل 4 بروند.[/color]
در هفته‌ای که گذشت وزیر ارتباطات بزرگترین و مهم‌ترین چراغ‌سبز دوره کوتاه کاری خود را به اپراتورها نشان داد. آنچه اپراتورهای تلفن‌همراه مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند و حتی به کمتر از آن نیز قانع بودند.
دو اپراتورها موبایل ایران مدت‌ها است که با گلایه و اعتراض نسبت به تمدید 15 ماهه دوره انحصار اپراتور سوم در دولت دهم، برای کسب مجوز نسل 3 روزشماری می‌کنند و چشم امید به تغییر دولت دوخته‌اند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]در این شرایط انتظار، محمود واعظی در صدروزه‌گی دولت روحانی با قطعیت اعلام کرد: همان طور که قبلا گفته‌ام دوره انحصار رایتل تمدید نخواهد شد و دیگر اپراتور‌ها می‌توانند به محض پایان دوره انحصار رایتل، خدمات نسل بالاتر را ارائه‌‌ کنند.
وزیر به این مجوز قانع نشد و حتی به اپراتورها توصیه کرد: با توجه به گذر دنیا از نسل 3 به 4 و پیشروی نسل چهارم ارتباطات در برخی کشورها، برای جلوگیری از هدر رفت منابع، از نسل 3 عبور کنند و مستقیم به سراغ نسل 4 بروند.

مجوزهای شفاهی وزیر ارتباطات دولت یازدهم به این معنی است که در حالت خوشبینانه اگر اپراتورها توان همراهی داشته باشند، در مرداد 93 نسل چهارم ارتباطات در ایران ارائه خواهد شد.
به این ترتیب مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور شفاهی مجوز نسل 4 در جمع خبرنگاران، عنوان خبرسازترین رویداد IT در یک هفته را به خود اختصاص داد.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]10 آذرماه 1392[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.ictna.ir/id/059150/[/font][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دانلود 800مگابایت در 45ثانیه..هی..اینا کجا هستن و ما کجا..اونوقت ما تو دانشگاه با کلی صلوات و قسم و درود به روح بنیان گزاران اینترنت و دانشگاه خونمون توو شیشه میشه تا 20 مگابایت نا قابل رو دانلود کنیم..بعضی اوقات که دیگه به آخرین درجه از عرفان سرعت میرسیم 1/2 مگابایت بر ثانیه سرعت داریم!!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]با XLTE سرعت اینرنت 4G دوبرابر میشود[/color][/b]

[color=#0000CD]همزمان با آغاز ارائه خدمات جدید نسل چهارم تلفن همراه در برخی کشورها، اپراتورها وعده می‌دهند سرعت دسترسی به خدمات دیتا در مقایسه با خدمات عادی نسل چهارم دو برابر می‌شود.[/color]
به گزارش فارس به نقل از فونداگ، از جمله اپراتورهایی که ارائه این خدمات را آغاز کرده‌اند، می‌توان به وریزون در آمریکا اشاره کرد که خدمات یاد شده موسوم به XLTE را بر روی طیف فرکانسی 700 مگاهرتز ارائه می‌دهد.
در حال حاضر برخی گوشی‌ها از فناوری لازم برای استفاده از ظرفیت‌های XLTE برخوردارند که از جمله آنها می‌توان به گوشی‌های Galaxy S 4، Galaxy S5، Note 3 و iPhone 5s اشاره کرد. بر اساس برآوردهای وریزون تنها 35 درصد از گوشی های در حال استفاده در شبکه این اپراتور با استاندارد مخابراتی جدید XLTE سازگاری دارد.
استاندارد قبلی نسل چهارم موسوم به LTE چندسالی است در اروپا، آمریکا و آسیا مورد استفاده قرار دارد و برخی کاربران می‌گویند سرعت خدمات دیتا در آن به اندازه سرعت وعده داده شده نیست. کاربران با استفاده از شبکه های LTE می‌توانند یک فایل 700 مگابایتی را در مدت حدودا یک دقیقه بارگذاری کنند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]2 خردادماه 1393[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.ictna.ir/id/062351/[/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته پوزش می طلب زیاد دلتون خوش نکنید 3G حرام است وای به حال 4G و بالاتر مشکل مشکل زیر ساخت تا حدی هم نیست 128 به بالاتر چرا به خونه ها نمیدن فکر کنید !!! اینترنت تو ایران بحث امنیتی داره نه امکاناتی !
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='koloot' timestamp='1401966121' post='383080']
البته پوزش می طلب زیاد دلتون خوش نکنید 3G حرام است وای به حال 4G و بالاتر مشکل مشکل زیر ساخت تا حدی هم نیست 128 به بالاتر چرا به خونه ها نمیدن فکر کنید !!! اینترنت تو ایران بحث امنیتی داره نه امکاناتی !
[/quote]

دو سه روزه پیش شنیدم که همراه اول در تهران مشغول نصب device های 3G است و احتمالا سرویسش رو از شهریور که انحصار رایتل تموم میشه ارائه میده.
3g هم همه چیزش که videocall نیست. (خداییش خیلی هم حال نمیده) اگر یگ اینترنت ارزان 2 مگابیتی بده من راضیم :blushing:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='hosm' timestamp='1401966899' post='383085']
دو سه روزه پیش شنیدم که همراه اول در تهران مشغول نصب device های 3G است و احتمالا سرویسش رو از شهریور که انحصار رایتل تموم میشه ارائه میده.
3g هم همه چیزش که videocall نیست. (خداییش خیلی هم حال نمیده) اگر یگ اینترنت ارزان 2 مگابیتی بده من راضیم :blushing:
[/quote]خود من هم دارم روز شمار میکنم 3g همراه اول بیاد فعال کنم اما حق بدهید این 3g نیست !!! ولی فکر کن برای اینترنت 2 مگی موبایلت نیاز به تایید شرکت داشته باشی !!! :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: ویرایش شده در توسط koloot

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دنياي اقتصاد/ 200 سال به عقب برگرديد، تصور کنيد در آن زمان زندگي مي‏کرديد و براي برقراري ارتباط با دوستان و آشنايان، بايد آنها را حضوري مي‏ديديد يا در آخرين مرحله نامه براي آنان مي‌فرستاديد.
به سال 1844 بياييد در اين زمان تازه تلفن ابداع شده بود و عده بسيار کمي از آن استفاده مي‏کردند تا دهه 1930 که تقريبا تلفن تجاري شد و استفاده از آن کم‌کم رو به همگاني شدن رفت و مردم ديگر مي‏توانستند به‌راحتي درون خانه‏هايشان بدون نامه‏نگاري و حضور فيزيکي با شخص مورد نظر خود تلفني صحبت کنند. به سال 1973 بياييد در اين زمان اولين تلفن همراه در شرکت موتورولا رونمايي شد که دو کيلوگرم وزن داشت و در سال 1983 اولين تلفن همراه به‌صورت تجاري عرضه شد. از سال 1990 تا سال 2014 مشترکان تلفن همراه از 4/12 ميليون به رقم هفت ميليارد اشتراک رسيدند که اين رقم معادل 5/95 درصد از جمعيت فعلي جهان است.
اولين نسل شبکه تلفن همراه يا 1G در سال 1980 شروع به کار کرد، اين شبکه نقش ارتباط صوتي آنالوگ را داشت، اما به دليل مشکلاتي که داشت طي 10 سال بعد جاي خود را به نسل دوم شبکه تلفن‌هاي همراه يا 2G داد.

 

اولين شبکه 2G در فنلاند در سال 1991 راه‏اندازي شد. 2G سه مزيت اصلي نسبت به نسل قبلي داشت:
۱- در اين شبکه مکالمات تلفني به صورت ديجيتالي رمزنگاري شده بودند. سيستم‏هاي 2G در طيف کاري خود بسيار کارآمدتر بودند و اجازه ضريب نفوذ بيشتري را مي‌دادند.
۲- 2G خدمات داده را براي تلفن‏هاي همراه معرفي کرد که با پيام متني يا همان اس ام اس شروع شد. تکنولوژي 2G شبکه‏هاي تلفن همراه را قادر ساخت تا بتوانند به مشترکان خود خدمات پيام متني، پيام تصويري و پيام چندرسانه‏اي يا همان ام‏ام‏اس را بدهند. تمام پيام‏ها در شبکه 2G به صورت ديجيتالي رمزنگاري مي‏شدند به اين صورت که داده تنها به دست گيرنده مورد نظر مي‏رسيد.
۳- شبکه‏هاي 2G به طور کلي براي خدمات صوتي و انتقال داده کند طراحي شده بودند و از نظر عموم به‌عنوان 2/5G و 2/75G شناخته مي‌شدند به اين دليل که بسيار کندتر از خدمات 3G بودند.

2/5G با معرفي خدمات GPRS اولين قدم در راه تکامل به سوي 3G بود. سرعت انتقال داده در اين سرويس حدود 56 تا 114 کيلوبيت بر ثانيه بود. خدمات نامه صوتي نيز جزو خدمات ارزش افزوده ديگري بود که روي بستر نسل دوم ارائه شد. قدم بعدي پياده‏سازي نسل 2/75G بود، زيرا نياز به سرعت انتقال داده بيشتر احساس مي‏شد، اين کار با استفاده از روش‏هاي رمزگذاري پيشرفته‏تر انجام شد. سرعت انتقال داده در اين نسل حدود 237 کيلوبيت بر ثانيه بود. اپراتورهاي مختلفي همانند AT&T اعلام کرده‏اند که شبکه‏هاي 2G خود را تا سال 2016 به‌طور کامل غيرفعال مي‏کنند تا بتوانند از باندهاي راديويي آزادشده آنها در مصارف ديگري استفاده کنند.

 

معمولا در هر 10 سال نسل جديد شبکه تلفن همراه ظهور مي کند، در سال 2001 در ژاپن اولين شبکه نسل سوم يا همان 3G راه‌اندازي شد. 3G تکنولوژي بود که تقريبا سرعت به‌کارگيري آن در دنيا کُند بود زيرا شبکه‏هاي 3G داراي فرکانس راديويي يکسان با فرکانس راديويي نسل 2G نبود و اپراتورها مجبور به ساخت دوباره شبکه‏هاي خود و گرفتن مجوز براي فرکانس‏هاي جديد براي دستيابي به سرعت بالاتر بودند. ديگر تاخيرها ناشي از هزينه‏هاي ارتقاي سخت‏افزارها بود. با توجه به اين مشکلات و هزينه‏ها بعضي از اپراتورها قادر به انتقال به 3G نبودند و بعضي هم با تاخير اين کار را انجام دادند. در سال 2003 اين تکنولوژي به صورت گسترده در دنيا به کار گرفته شد. سرعت انتقال داده در اين شبکه حداقل 200 کيلوبيت بر ثانيه است. بعد از ارائه نسل سوم، 3/5G و 3/75G هم معرفي شدند. بيشترين سرعت دانلود در نسخه‏هاي جديد حدود 337 مگابيت بر ثانيه و براي آپلود حدود 34 مگابيت بر ثانيه است. از کاربردهاي 3G که در نسل‏هاي قبل وجود نداشته است و در اين نسل به وجود آمده‌اند مي‏توان به موارد زير اشاره کرد:
سيستم موقعيت‏ياب جهاني يا همان GPS که مي‏توان با استفاده از اينترنت همراه از نقشه‏هاي آنلاين استفاده کرد و موقعيت خود را به‌صورت دقيق مشاهده کرد.

 

خدمات مبتني بر سرويس: خدمات برنامه‏هاي کامپيوتري که با استفاده از موقعيت مکاني عمل مي‏کند و به شما اطلاعات مي‏دهد. اين خدمات در شبکه‌هاي اجتماعي و به طور کلي در موضوعاتي مانند بهداشت و سلامت، سرگرمي، کار و زندگي شخصي کاربرد دارد. به‌طور مثال به شما مي‌گويد نزديک‌ترين خودپرداز به شما در کجا قرار دارد.
تلويزيون همراه: تلويزيون همراه يا تلويزيون موبايل در واقع تلويزيوني است که روي يک دستگاه کوچک دستي يا تلفن همراه تماشا مي‌شود که مي‌تواند شامل سرويس‌هاي تلويزيوني باشد که از طريق شبکه‏هاي تلفن همراه يا از طريق کانال‌هاي تلويزيوني که مناطق مختلف را پوشش مي‏دهد دريافت مي‏شود. امکانات افزوده‏شده روي اين دستگاه‏ها عبارتند از: دانلود برنامه‏هاي تلويزيون و پادکست‏ها از اينترنت و توانايي ذخيره‏سازي برنامه‌ها براي بازبيني مجدد.

نسل چهارم يا 4G جايگزين نسل سوم شبکه‏هاي تلفن همراه است. نسل چهارم علاوه بر خدمات معمول نسل سوم مانند صدا و ديگر خدمات ذکر شده، اتصال به اينترنت بسيار پرسرعت‏تري را براي مودم‏هاي بي سيم يواس‏بي تا تلفن‏هاي همراه هوشمند و ديگر دستگاه‏هاي همراه فراهم مي‏کند. اتحاديه بين‏المللي مخابرات، مرجع تعيين نسل‏هاي شبکه تلفن همراه است، البته اين سازمان به تدوين استاندارد يا توسعه فناوري‏ها نمي‏پردازد، بلکه اين سازمان رهنمودهايي ارائه مي‌کند که فناوري‏هاي آينده چه ويژگي‏هايي داشته باشند. حداقل‏هاي لازم براي اطلاق نسل چهارم عبارتند از:
- شبکه نسل چهارم بايد کاملا مبتني بر پروتکل اينترنت (آي‌پي) باشد.
- کاربر بايد هنگام تحرک بالا (در ماشين و قطارهاي تندرو) حداقل به اينترنتي با سرعت ۱۰۰ مگابيت بر ثانيه دسترسي داشته باشد و هنگام تحرک پايين (هنگام پياده‌روي و در منزل) به‌سرعتي معادل يک گيگابيت بر ثانيه دسترسي داشته باشد.
- کاربردهاي قابل تصور نسل چهارم شامل دسترسي به وب همراه، تلفن مبتني بر آيپي، خدمات بازي، تلويزيون همراه باکيفيت بالا، ويدئو کنفرانس، تلويزيون سه‏بعدي و رايانش ابري است.

 

1393.06.03

http://www.khorasannews.com/OnlineNews.aspx?category=All&newsid=975409

 

 

در آینده نزدیک کاربران شبکه‌های نسل چهارم تلفن همراه می‌توانند برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی کابلی را با کیفیت بالا بر روی گوشی‌های هوشمند یا تبلت مشاهده نمایند.
به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از فارس نیوز؛ یکی از اپراتورهای تلفن همراه آمریکا موسوم به وریزون اعلام کرده به زودی سرویسی موسوم به FiOS pay-TV را بر روی شبکه نسل چهارم تلفن همراه خود راه اندازی می‌کند تا مشترکان شبکه های تلویزیونی کابلی بدون نیاز به هرگونه ابزار اضافی بتوانند برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود را مشاهده کنند.
هنوز جزییات فنی بیشتری در این زمینه منتشر نشده؛ اما به طور قطع ارائه چنین خدماتی می تواند جایگاه وریزون را در مقایسه با دیگر اپراتورهای تلفن همراه در بازار مخابراتی ایالات متحده آمریکا تقویت کند.
شبکه‌های نسل چهارم به طور کلی به اندازه کافی قدرتمند هستند تا داده‌های ویدیویی را با کیفیت بالا منتقل نمایند؛ اما به نظر می رسد خدماتی که قرار است از سوی وریزون ارائه شوند با کیفیت بهتری در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.
به نظر می‌رسد درگیری هفته‌های اخیر وریزون با شرکت ارائه دهنده سرویس محتوای نتفلیکس هم در راه‌اندازی خدمات یاد شده تاثیرگذار بوده است. نتفلیکس وریزون را متهم به ارائه خدمات اینترنتی با کیفیت پایین کرده بود که این امر موجب نارضایتی مشترکان فیلم ها و برنامه های تلویزیونی این شرکت شده بود.
اما با راه اندازی سرویس یاد شده از سوی وریزون دیگر نمی‌توان چنین ادعاهایی را در مورد کیفیت سرویس‌های این اپراتور مطرح کرد.

 ۲۶ مرداد, ۱۳۹۳

http://www.iritn.com/6-%D8%B1%D9%88%D9%8A%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7/%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%86
 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.