razavisw

تمرینات نیروهای Spetsnaz روسیه

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[right]خیلی ممنون دوست خوبم[/right]
[right]نیروی اسپتسناز روسیه یکی از نیرو های مورد علاقه ی منه[/right]
[right]سربازاشون واقعا ورزیده و البته مثل بچه های خودمون خاکی هستن :thinking:[/right]
[right]..............[/right]
[right]من یه چندتا سوال دارم[/right]
[right]این کلاخود هایی که توسط اسپتسناز استفاده میشه کامپوزیت هست ؟[/right]
[right]به نظر من این کلاخود ها پوشش بهتری نسبت به نمونه های غربی برای سرباز فراهم میکنن !![/right]
[right]...............[/right]
[right]سوال دیگه ام این بود که آیا سربازای اسپتسناز با اسلحه های غربی هم آموزش داده میشن ؟[/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Reichsmarschall' timestamp='1346093238' post='267458']
نیروهای ویژه روسیه از روش مبارزاتی نوین روسی یعنی SYSTEMA استفاده میکنن که واقعا میشه گفت بهترینه حتی بهتر از KRAV MAGA!

ضمن تشکر از [url="http://www.military.ir/forums/user/11953-razavisw/"][color=#225985]razavisw[/color][/url] بخاطر زحمتی که کشیدن ازشون میخوام در صورت امکان، نحوه تمرین SAS و GSG-9 و GOLANI /GIVATI /SAYERET MATKAL رو هم آپلود کنن.
[/quote]

ممنون
انشالله بعد از آمریکا و روسیه سراغ انگلیس‌ها هم خواهم رفت اما دیگه آلمان و اسرائیل رو به بزرگی خودتون ببخشید چون حجم اینترنتم پوکیده دیگه!!! انشالله بقیه‌ی دوستان هم تو این زمینه فعال شند.

[color=#FF0000]راستی نظر دوستان در مورد یک فراخوان برای جمع آوری ویدئوهای مربوط به خودمون (از نیروها گرفته تا تچهیزات، از زمینی و هوایی و فضایی و...) برای درست کردن کلیپ‌های تبلیغاتی؟! این دوستان سپاه و ارتش و وزارت دفاع که ما رو کشتند با تبلیغ‌های افتضاحشون![/color]

[b]هنوز کسی در مورد اون حمله به اتوبوس در ویدئوی اول توضیحی نداره بده؟![/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر سالم

کلاهخودهای SPHERA که توسط روسها استفاده میشن از مواد کامپوزیتی(احتمالا کولار) تولید میشن ولی برای نیروهای ویژه چند صفحه قطور فلزی روشون نصب میشه که وزن بالایی برای سرباز به وجود میاره.
از نظر محافظت کلاههای قابل قبولی هستن ولی به پای کلاه نیروهای ویژه آلمان(GSG-9) یعنی AM95 نمیرسن.


کلاههای روسی سفرا(گوی) با پوشش پارچه و در مورد آخربا ماسک فلزی
[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10027/sphera_helmet.jpg[/IMG]

[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10027/200801161324400_sfhbl3.jpg[/IMG]

[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10027/200801161324400_sfhbl2.jpg[/IMG]

[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10027/sphera-sssh94-helmet_pics169-16910.jpg[/IMG]

[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10027/maska_spetsnaz~0.jpg[/IMG]

کلاه آلمانی AM95
[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10027/gh-am95mp-8_z2.jpg[/IMG]

[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10027/gh-am95mp-7_z1.jpg[/IMG]

[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10027/gh-am95mp-6_z3.jpg[/IMG]

از جناب [url="http://www.military.ir/forums/user/11953-razavisw/"][color="#225985"]razavisw[/color][/url] بخاطر تاپیکشون تشکر میکنم. فکرتون در مورد کلیپ خوبه ولی متاسفانه منابع ما محدودتر از خود صدا و سیما و تبلیغات ارتش و سپاه هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
روس ها همیشه روس هستند !یعنی به هر حال باید زمختی خودشون را نشون بدند ...
چند تا از این کلیپ ها برای من جالب بود خصوصا ویدئوی سوم را ...بماند که تصنعی بودن بعضی قسمتهاش تو ذوق میزد

[url="http://www.mediafire.com/?l2j1m433ab23fjn"]http://www.mediafire...l2j1m433ab23fjn[/url]

اگر بخواهیم ساده بگیریم باید این دست از روش های رزمی را جز هنرهای رزمی ترکیبی بدانیم ( البته به معنای ابتدایی هنر های رزمی ترکیبی ! نه به معنای مصطلح و رایج ) و در واقع روش های مدرن مبارزه ......خیلی از کشورها روی این موضوع کار کردند و خیلی ها هم در این باره ادعا دارند مثلا صهیونیست ها ...( که ادعا و تبلیغاتشون گوش فلک را کر کرده )

این تاپیک را ببینید بد نیست بلاخره از هر دری سخنی گفته شده ...
[url="http://www.military.ir/forums/topic/14060-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%A7%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%8A%D9%84%D9%8A/"]http://www.military....گارزم-اسرائيلي/[/url]
============
همین روس ها با اینکه از نظر اعتقادی زیراب خدا را از همه جوانب میزدند و ادعای علمی داشتند ...اما در زمینه مطالعات ماورا الطبیعه سابقه دار هستند و کار هایی را انجام دانند همونطور که امریکایی ها در این زمینه بسیار کار کردند نمونه اش همین تاکید بر مدیتیشن و بعضی چیز های ظریف دیگه که در ویدئو مورد ذکر مشاهده میشد ...
البته دوست هم دارند که اینها را به تاریخ گذشته خودشون مرتبط بکنند ( عین صهیونیست ها !) منتهی کسی نیست که ندونه این متد ها و تکنیک ها از کجا اب میخوره ..

( یادش بخیر یک بحثی داشتیم با خانم شهرزاد راجع به همین مدیتیشن فواید و مضرات اون برای نظامی ها که متاسفانه خوب پیش نرفت و الا از دل اون بحث شاید نکات خوبی به دست می اومد )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم الله الرحمن الرحیم

دروغ چرا ؟ صفحه رو بستم بعد خوندن پستهای دوستان ! البته ورودم به صفحه هم به خاطر پیامی بود که حالا نمیدونم عمومی داده بود دوست عزیزمون razavisw یا خصوصی ...
بعد تاپیک دیگر رو نگاه کردم یهو نوشتار رو خوندم گفتم ادیب نامرد شدی در حد تیم ملی المپیک !
پس بنده از طرف همه رفقایی که از من بدتر ... میباشند ، معذرت میخوام و میگم خدا قوت برادرجان ، ببخشید که حداقل ننوشتیم متشکریم و مثبت نزدیم واست ( تا این لحظه ! که یادم افتادم یادم نبود حداقل امتیاز بدم بهت !)

ما که چیزی حالیمون نیست از دنیای این مسایل ، الانم یه چیزایی کلی بلغور میکنم، پیشاپیش از تمامی تکاوران و متخصصین امر سایت میلیتاری معذرت میخوام و حاضرم در تمامی دادگاه ها شرکت کرده و پساپس و پیشاپیش حکم گنه کاری م رو صادر کنم با دست خودم ! چشمک ( از طرف سردار مصطفی هم ایضا )

ضمنا مثبتای امروزم ته کشید بیشتر نتونستم بزنم و البته :

برادر در کلیپ ها به ندرت مسایلی هست که بشه توضیح خاصی راجع بهش داد به خصوص که تمامی تمارین مخصوص که به عنوان پاشنه اشیل محسوب میشه حذف میشن و تنها به تمرینات ابتدایی و شاید حتی بشه گفت کلیشه شده ! اکتفا میکنند در مدل های مختلف پس انتظار نداشته باش نظر به خصوصی داده بشه
ضمن اینکه ، اینترنت شما پوکیده باشه پس ببین اینترنت ما چطور ترکیده !!!!! ماشالله به پشتکار شما ، چطوری این همه رو آپلود کردی ؟

1.بااااااااااااااابا ، نیروهای ویژه روسیه اینقد خوف بودن ؟ ووووووووووووووووووووووو ! چشمک
2.در تمامی ارتش های جهان از سالهای 1920 به اینور مفاهیمی چون جنگ روانی مثبت منفی ، سیاه سفید خاکستری و ... شیوع پیدا کرد به عنوان مثال شما در جنگ جهانی مهمترین پوسترهای تبلیغاتی که می بینید مربوط به دعوت به جنگ و نیز پیروزی در جنگ هست ، در این پوسترها متحدین یا متفقین با زوم کردن روی مسایل اثرگزار اجتماعی ( به عنوان مثال زنان تلاشگر در عرصه سازندگی سلاح ) به مردان و ... حس مقاومت و پیوستن به این نبرد جهانی و تداعی کردن یک نبرد تمام عیار رو میدادند و میتونستند نیرو جذب کنند و نیروهای قبلا جذب شده رو هم در سطح مطلوب آمادگی روانی قرار بدن پس :

شما هر اقدام تبلیغاتی و ... دشمن یا خودی رو یک ابتکار در طراحی روانی برای مقصودی خاص یا هدفی متعالی مدنظر قرار بده ، به صورت عینی از شروع جنگ سرد به بعد میتوان تلاش در مقدس سازی سیا در جهان رو نمونه بارز این مساله دونست یا فیلم های جیمز باند ، علاوه بر اثرگزاری فکری روی مخاطب که دشمن یا خودی هست و بسته به این مساله تاثیر خودشو میزاره ، در راستای عضوگیری و ارعاب نیز استفاده میشه حتی علیه نیروهای اطلاعاتی خودی یا دشمن !

پس شما اصولا حتی بهترین فیلم های نظامی و ... رو اصلا جدی نگیر، اینو به جد بعد سالها مطالعه و تحقیق و دیدن این فیلما عرض میکنم خدمت شما ، چرا که میدان رزم واقعی از زمین تا زمان هست با حرکات تمرینی .... همین بس از نظر علمی که :
در یک رزمایش هرچقدرم واقعی شما هرگز تپش قلب تون به حدی که در یک عملیات حقیقی میرسه نخواهد رسید ... حتی اگر گلوله ها جنگی باشه ( البته خدا بیامرزه شهید سرلشکر منفردنیاکی رو ! و نیز رزمایش های نیروی هوایی خودمون !)
لیکن میشه از فیلم های تبلیغاتی و .... به عنوان یک نوع رژه برای نشون دادن بخشی از توانایی ها نام برد که قطعا مهم هست در سنجش قدرت یک نیرو ، اما شما وقتی میری مثلا کتاب عملیات های نیروهای روسیه رو در چچن میخونی تازه میفهمی از کرکری و رجزخونی تا واقعیت زمین تا آسمون یعنی چی فرق داره ؟

بزار علی الحساب با یک مثال واقعی شروع کنم واست :
نیروهای کلاه سبز هوابرد تیپ 55 شیراز در نبرد کردستان همراه با عده ای از پاسداران بر روی ارتفاعاتی پیاده میشن ... بعد از شلیک چند تیر با حرکات عجیب غریب !!! ( همون تکاوربازیی) شروع به آتش و پیشروی میکنند البته پیشروی به سمت مواضع قبلی شون ! چشمک ( شوخی میکنم، با بالگرد پیاده شون میکنند) به عبارت بهتر این نیروها با وصف اینکه دوره های آموزشی چریکی و .. دیدن بیشتر به سبک هایی مبارزه میکنند که .... که .... نمیدونم چی بگم !
به هر روی همزمان دو سه نفر از پاسداران به سمت تجزیه طلبان حمله میبرند و متواری شون میکنند و بعد سر و کله برادران تکاورمان ظاهر میشه ...و به صورت علمی عقب نشینی همراه با آتش دقیق و مناسب رو برای عزیزان پاسدار توضیح میدن شاید به کار ببندن و بی کله نباشند ! چشمک

منبع مستقیم : کتاب بابا نظر شهید نظرنژاد ! تقدیر شده توسط امام خامنه ای !

لطفا بعد خوندن این خاطره هیچ نوع بحث الکی من باب ارتش و سپاه ... نکنید نه قانون اجازه میده باز بشه نه لازم هست باز بشه ... یک حقیقت محض رو گفتیم برای نمونه عملیات های واقعی تکاوری ... همین وبس ، ضمن اینکه شهید سرگرد عبادت فرمانده تیپ 55 هوابرد رو هم خیلی قبول داریم و میدونیم با لشکر 8 نجف اشرف حماسه های بسیاری خلق کردند و کاملا تایید میکنم لیاقت نیروهاشون رو ، فقط یک مدل خاطره بود و بس

بریم سراغ تحلیل فیلم اول ( یا قران به زور دانلود شد با اینترنت 256 ! ما !)

2. با توجه به اینکه تارگت اتوبوس هست احتمال اول ضدگروگان گیری بود ( شایدم ضدگروگان گیری هست ) ولیکن بعد از نحوه عمل نیروها به نظر بنده خوده گروگانگیری رو تمرین میکردند !!!
یعنی چی ؟ با اون بمب لوله ای ( شایدم قبلا توی اتوبوس بمب کار گذاشته بودند ! ) که شخص کوبیدش به اتوبوس یک حلقه دود و احتمال بسیار زیاد صوت زیاد برای گیج کردن نیروهای داخل اتوبوس استفاده کردند سپس با هجوم به داخل اتوبوس اقدام به بیرون کشیدن نفراتی ( بسته براصل هدف که ضدگروگانگیری یا گروگانگیری هست ) از اتوبوس کردند که قطعا تارگت های داخل اتوبوس بودند ، نحوه برخورد هم که مشکلی نداشت دقیقا مطابق با واقعیت بود و در عمل همیشه با خشونت برای ایجاد کردن حربه روانی در حریف و شکست مقاومت و اصولا شکست فکر مقاومت در بدنش استفاده میشه چیزی شبیه همون لباس سیاهی که با ماسک میپوشند ... ملت کپ کنند

اما شرایطی که مدنظر من قرار گرفت تو اول کلیپ :

1.به نظر من تو اتوبوس یا بمب کار گذاشتند چرا که اگر با فریم به فریم یا سرعت بسیار آهسته فیلم رو نگاه کنید دقیقا پس از برخورد اون لوله ( یا بمب لوله ای) به اتوبوس اونم وسط اتوبوس توی شیشه ها درب های عقب اتوبوس به شدت منفجر میشه و این انفجار از دید من بسیار دور از واقعیت هست که فرض کنیم یک لوله دقیقا باعث انفجار درب پشتی اتوبوس شده

دوستان میتونند با کا ام پلیر به راحتی فیلم رو در اون زمان با سرعت بسیار پایین نگاه کنند متوجه عرایضم میشن

به هرحال شرایط صحنه :
1.نفربر مواجه میشه با اتوبوس و مانع عبور میشه
2.احتمال قریب به یقین از نفربر نیروی عملیاتی میاد بیرون و نزدیک چرخ های عقب اتوبوس میشن و پاهاشون مشخص هتس
3.از سمت راست اتوبوس یعنی سمت شاگرد، یک نفر با یک وسیله لوله ای شکل در دست نزدیک میشه و با شدت میکوبه به پنجره ، مشخص نیست بمب هست یا چیز دیگری؟
4.سپس انفجاری شدید در عقب اتوبوس رخ میده که مشخصا جاسازی دقیق بمب رو خبر میده ! چرا که جلوی اتوبوس هیچیش نمیشه ولی دربی پشت اتوبوس باز میشه به سبک روسی!
5.بقیه حرکات کلیشه ای شده هجوم به اتوبوس ....

این چیزی هست که من دیدم ولی اما و اگرها :

الف : ممکنم هست این بمب لوله ای که تو دست شخص بوده به داخل اتوبوس نفوذ کرده باشه و شدت انفجار باعث ترکیدن عقب اتوبوس بشه ، در این صورت سوال اینجاست چرا جلوی اتوبوس چیزیش نشد ؟ جز دود حاصل از انفجار ؟
ب: اتوبوس به نظر نمیاد شیشه هاش باز باشند که اصولا بمب لوله ای که دست شخص هست بعد از برخورد نفوذ بکنه به داخل پس عامل ترکیدن عقب اتوبوس چی هست ؟
پ: به راستی با نفربر جلوی یک اتوبوس رو برای ضدگروگان گیری میگیرند ؟ این سناریو چقدر عملی هست ؟ در ضدگروگانگیری؟ آیا تمرین گروگان گیری نیست ؟
ت: روس ها به خشونت در ضدگروگانگیری معروفن به قول معروف فرقی نداره از دم کل گروگان ها بمیرند مهم اینه کسی از گروگانگیرها از دستشون در نره ! چشمک( دوستی دارم شدیدا مخالف این ایده است !)
ث: اصولا ضدگروگانگیری به این صورت قطعا منجر به مرگ عده زیادی میشه حداقل در موج انفجار که به وضوح مشخص هست تو فیلم، یعنی اگر صوت و دود بود باز یک چیزی ولی کل عقب اتوبوس رو ترکوندند ... در واقعیت چقدر تلفات داره ؟
ج: دقت کنید از اون طرف اتوبوس چندین نفر هجوم میبرن به قسمت انتهایی اتوبوس و به احتمال بسیار قوی : نارنجکی از طریق شکستن شیشه اون سمت پرتاب میشه به داخل ... احتمال بسیار قوی !
چ : براساس بند ج ، شما در اینور اتوبوس نمونه یی از شکستن شیشه ! رو میبینید !!! یا ماده ی دودزا و ...( از برادران نیرو مخصوص کسی هست از این چیزا دیده باشه با این هجم انفجاری مصیبت بار که پشت یک اتوبوس رو بترکونه به اسم ضدگروگانگیری ؟)

نتیجه گیری : برای تبلیغات در نوع خیلی عقب مونده ش بد نیست ! چشمک
اما روس ها نشون دادن حتی در تمارین شون هم اتفاقاتی رخ میده اصل خنده ! نیروی خودی که به اتوبوس نزدیک شده به اون صورت قاطی اتوبوس میشه ... از طرف دیگر اتوبوس هم که چند تا نیرو از نفربر میان پایین ...!

بقیه کلیپ هم که اصولا من ترجیح میدم فیلمهای آدکینز رو ببینم تا این حرکات رو ... چیز خاصی دربرنداشت ... مثلا میگم :

همیشه میگم اخه طرف برا یه ضربه چوب هزار جور نفس میگیره و بدن میگیره آخرش کله تکون میده تا بگه آماده م بزنیدم ! اون وقت سوال اینجاست :
مومن تکاور شما بری روی یه کوه 5 هزار متری ! با اکسیژن درحال کم شدن و در حال حرکت تیراندازی کردن و هزار کوفت و زهر مار دیگه ، واقعا ، میتونی جلوی یک همچین ضربه چوبی رو بگیری ؟؟؟
شک ندارم بعضیا میگن میشه و شدنی هست ... بله شدنی هست ولی بعید میدونم اساتید شائولین ش هم توانایی همچین کارایی رو به این صورت در حین یک عملیات واقعی داشته باشند

در نتیجه این فیلما فقط برای نشون دادن آمادگی جسمانی و بدنی اشخاص هست و .... که به نظر من تاثیر بسزایی فقط رو مغز جوانان داره وگرنه در شرایط عملیاتی کلفت تر از ایناشم با شنیدن صدای آواز سوت بلبلی مرگ زاییدن ... ( نگید دوشکا بستن زیر گلوشون و صدای جنگ براشون آهنگ رپ هست که اصولا براساس تمامی خاطرات حقیقی ضبط شده اینجوری نبوده و نیست )

این حرکات جسمانی اگر شامل تخفیف بشه جدا برای مقاومت پذیری مقابل شرایط بحرانی مناسب هست و اعتماد به نفس بالا لیکن در صورت اجرای واقعی برخی حرکات به قول معروف قهرمان بازی، شما یک مرده تمام عیار هستید !


حرکات دفاع شخصی شونم که براساس سبک مخصوص شائولین و کشتی روسی و جودو هست ... البته بعدا به دلایل مشخص هرکسی گفت نه آقا ما اصلا از مادر با هنر رزمی زاییده شدیم همه ش ماله خودمون هست و مخصوص به خودمون مانند سبک های بیشمار وینگ چون و کونگ فو و کاراته و ... که هر یک مدعای یک مساله رو داره ....

تو حرکاتشون زبده نشون میدادن ولی به دلیل تصنعی اجرا کردن ضدحال بود اساسی .... البته مهمتر از اون کلیشه ای


فعلا کافیه

برادران نقدی انتقادی فحشی دارند پذیرایم ! ( اما جدا حرکات روسها کلا یه جوری هست ... فاز روانی نمیده به آدم !)
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Ernesto_Rommel' timestamp='1346182773' post='267649']
بسم الله الرحمن الرحیم

دروغ چرا ؟ صفحه رو بستم بعد خوندن پستهای دوستان ! البته ورودم به صفحه هم به خاطر پیامی بود که حالا نمیدونم عمومی داده بود دوست عزیزمون razavisw یا خصوصی ...
بعد تاپیک دیگر رو نگاه کردم یهو نوشتار رو خوندم گفتم ادیب نامرد شدی در حد تیم ملی المپیک !
پس بنده از طرف همه رفقایی که از من بدتر ... میباشند ، معذرت میخوام و میگم خدا قوت برادرجان ، ببخشید که حداقل ننوشتیم متشکریم و مثبت نزدیم واست ( تا این لحظه ! که یادم افتادم یادم نبود حداقل امتیاز بدم بهت !)

ما که چیزی حالیمون نیست از دنیای این مسایل ، الانم یه چیزایی کلی بلغور میکنم، پیشاپیش از تمامی تکاوران و متخصصین امر سایت میلیتاری معذرت میخوام و حاضرم در تمامی دادگاه ها شرکت کرده و پساپس و پیشاپیش حکم گنه کاری م رو صادر کنم با دست خودم ! چشمک ( از طرف سردار مصطفی هم ایضا )

ضمنا مثبتای امروزم ته کشید بیشتر نتونستم بزنم و البته :

برادر در کلیپ ها به ندرت مسایلی هست که بشه توضیح خاصی راجع بهش داد به خصوص که تمامی تمارین مخصوص که به عنوان پاشنه اشیل محسوب میشه حذف میشن و تنها به تمرینات ابتدایی و شاید حتی بشه گفت کلیشه شده ! اکتفا میکنند در مدل های مختلف پس انتظار نداشته باش نظر به خصوصی داده بشه
ضمن اینکه ، اینترنت شما پوکیده باشه پس ببین اینترنت ما چطور ترکیده !!!!! ماشالله به پشتکار شما ، چطوری این همه رو آپلود کردی ؟

1.بااااااااااااااابا ، نیروهای ویژه روسیه اینقد خوف بودن ؟ ووووووووووووووووووووووو ! چشمک
2.در تمامی ارتش های جهان از سالهای 1920 به اینور مفاهیمی چون جنگ روانی مثبت منفی ، سیاه سفید خاکستری و ... شیوع پیدا کرد به عنوان مثال شما در جنگ جهانی مهمترین پوسترهای تبلیغاتی که می بینید مربوط به دعوت به جنگ و نیز پیروزی در جنگ هست ، در این پوسترها متحدین یا متفقین با زوم کردن روی مسایل اثرگزار اجتماعی ( به عنوان مثال زنان تلاشگر در عرصه سازندگی سلاح ) به مردان و ... حس مقاومت و پیوستن به این نبرد جهانی و تداعی کردن یک نبرد تمام عیار رو میدادند و میتونستند نیرو جذب کنند و نیروهای قبلا جذب شده رو هم در سطح مطلوب آمادگی روانی قرار بدن پس :

شما هر اقدام تبلیغاتی و ... دشمن یا خودی رو یک ابتکار در طراحی روانی برای مقصودی خاص یا هدفی متعالی مدنظر قرار بده ، به صورت عینی از شروع جنگ سرد به بعد میتوان تلاش در مقدس سازی سیا در جهان رو نمونه بارز این مساله دونست یا فیلم های جیمز باند ، علاوه بر اثرگزاری فکری روی مخاطب که دشمن یا خودی هست و بسته به این مساله تاثیر خودشو میزاره ، در راستای عضوگیری و ارعاب نیز استفاده میشه حتی علیه نیروهای اطلاعاتی خودی یا دشمن !

پس شما اصولا حتی بهترین فیلم های نظامی و ... رو اصلا جدی نگیر، اینو به جد بعد سالها مطالعه و تحقیق و دیدن این فیلما عرض میکنم خدمت شما ، چرا که میدان رزم واقعی از زمین تا زمان هست با حرکات تمرینی .... همین بس از نظر علمی که :
در یک رزمایش هرچقدرم واقعی شما هرگز تپش قلب تون به حدی که در یک عملیات حقیقی میرسه نخواهد رسید ... حتی اگر گلوله ها جنگی باشه ( البته خدا بیامرزه شهید سرلشکر منفردنیاکی رو ! و نیز رزمایش های نیروی هوایی خودمون !)
لیکن میشه از فیلم های تبلیغاتی و .... به عنوان یک نوع رژه برای نشون دادن بخشی از توانایی ها نام برد که قطعا مهم هست در سنجش قدرت یک نیرو ، اما شما وقتی میری مثلا کتاب عملیات های نیروهای روسیه رو در چچن میخونی تازه میفهمی از کرکری و رجزخونی تا واقعیت زمین تا آسمون یعنی چی فرق داره ؟

بزار علی الحساب با یک مثال واقعی شروع کنم واست :
نیروهای کلاه سبز هوابرد تیپ 55 شیراز در نبرد کردستان همراه با عده ای از پاسداران بر روی ارتفاعاتی پیاده میشن ... بعد از شلیک چند تیر با حرکات عجیب غریب !!! ( همون تکاوربازیی) شروع به آتش و پیشروی میکنند البته پیشروی به سمت مواضع قبلی شون ! چشمک ( شوخی میکنم، با بالگرد پیاده شون میکنند) به عبارت بهتر این نیروها با وصف اینکه دوره های آموزشی چریکی و .. دیدن بیشتر به سبک هایی مبارزه میکنند که .... که .... نمیدونم چی بگم !
به هر روی همزمان دو سه نفر از پاسداران به سمت تجزیه طلبان حمله میبرند و متواری شون میکنند و بعد سر و کله برادران تکاورمان ظاهر میشه ...و به صورت علمی عقب نشینی همراه با آتش دقیق و مناسب رو برای عزیزان پاسدار توضیح میدن شاید به کار ببندن و بی کله نباشند ! چشمک

منبع مستقیم : کتاب بابا نظر شهید نظرنژاد ! تقدیر شده توسط امام خامنه ای !

لطفا بعد خوندن این خاطره هیچ نوع بحث الکی من باب ارتش و سپاه ... نکنید نه قانون اجازه میده باز بشه نه لازم هست باز بشه ... یک حقیقت محض رو گفتیم برای نمونه عملیات های واقعی تکاوری ... همین وبس ، ضمن اینکه شهید سرگرد عبادت فرمانده تیپ 55 هوابرد رو هم خیلی قبول داریم و میدونیم با لشکر 8 نجف اشرف حماسه های بسیاری خلق کردند و کاملا تایید میکنم لیاقت نیروهاشون رو ، فقط یک مدل خاطره بود و بس

بریم سراغ تحلیل فیلم اول ( یا قران به زور دانلود شد با اینترنت 256 ! ما !)

2. با توجه به اینکه تارگت اتوبوس هست احتمال اول ضدگروگان گیری بود ( شایدم ضدگروگان گیری هست ) ولیکن بعد از نحوه عمل نیروها به نظر بنده خوده گروگانگیری رو تمرین میکردند !!!
یعنی چی ؟ با اون بمب لوله ای ( شایدم قبلا توی اتوبوس بمب کار گذاشته بودند ! ) که شخص کوبیدش به اتوبوس یک حلقه دود و احتمال بسیار زیاد صوت زیاد برای گیج کردن نیروهای داخل اتوبوس استفاده کردند سپس با هجوم به داخل اتوبوس اقدام به بیرون کشیدن نفراتی ( بسته براصل هدف که ضدگروگانگیری یا گروگانگیری هست ) از اتوبوس کردند که قطعا تارگت های داخل اتوبوس بودند ، نحوه برخورد هم که مشکلی نداشت دقیقا مطابق با واقعیت بود و در عمل همیشه با خشونت برای ایجاد کردن حربه روانی در حریف و شکست مقاومت و اصولا شکست فکر مقاومت در بدنش استفاده میشه چیزی شبیه همون لباس سیاهی که با ماسک میپوشند ... ملت کپ کنند

اما شرایطی که مدنظر من قرار گرفت تو اول کلیپ :

1.به نظر من تو اتوبوس یا بمب کار گذاشتند چرا که اگر با فریم به فریم یا سرعت بسیار آهسته فیلم رو نگاه کنید دقیقا پس از برخورد اون لوله ( یا بمب لوله ای) به اتوبوس اونم وسط اتوبوس توی شیشه ها درب های عقب اتوبوس به شدت منفجر میشه و این انفجار از دید من بسیار دور از واقعیت هست که فرض کنیم یک لوله دقیقا باعث انفجار درب پشتی اتوبوس شده

دوستان میتونند با کا ام پلیر به راحتی فیلم رو در اون زمان با سرعت بسیار پایین نگاه کنند متوجه عرایضم میشن

به هرحال شرایط صحنه :
1.نفربر مواجه میشه با اتوبوس و مانع عبور میشه
2.احتمال قریب به یقین از نفربر نیروی عملیاتی میاد بیرون و نزدیک چرخ های عقب اتوبوس میشن و پاهاشون مشخص هتس
3.از سمت راست اتوبوس یعنی سمت شاگرد، یک نفر با یک وسیله لوله ای شکل در دست نزدیک میشه و با شدت میکوبه به پنجره ، مشخص نیست بمب هست یا چیز دیگری؟
4.سپس انفجاری شدید در عقب اتوبوس رخ میده که مشخصا جاسازی دقیق بمب رو خبر میده ! چرا که جلوی اتوبوس هیچیش نمیشه ولی دربی پشت اتوبوس باز میشه به سبک روسی!
5.بقیه حرکات کلیشه ای شده هجوم به اتوبوس ....

این چیزی هست که من دیدم ولی اما و اگرها :

الف : ممکنم هست این بمب لوله ای که تو دست شخص بوده به داخل اتوبوس نفوذ کرده باشه و شدت انفجار باعث ترکیدن عقب اتوبوس بشه ، در این صورت سوال اینجاست چرا جلوی اتوبوس چیزیش نشد ؟ جز دود حاصل از انفجار ؟
ب: اتوبوس به نظر نمیاد شیشه هاش باز باشند که اصولا بمب لوله ای که دست شخص هست بعد از برخورد نفوذ بکنه به داخل پس عامل ترکیدن عقب اتوبوس چی هست ؟
پ: به راستی با نفربر جلوی یک اتوبوس رو برای ضدگروگان گیری میگیرند ؟ این سناریو چقدر عملی هست ؟ در ضدگروگانگیری؟ آیا تمرین گروگان گیری نیست ؟
ت: روس ها به خشونت در ضدگروگانگیری معروفن به قول معروف فرقی نداره از دم کل گروگان ها بمیرند مهم اینه کسی از گروگانگیرها از دستشون در نره ! چشمک( دوستی دارم شدیدا مخالف این ایده است !)
ث: اصولا ضدگروگانگیری به این صورت قطعا منجر به مرگ عده زیادی میشه حداقل در موج انفجار که به وضوح مشخص هست تو فیلم، یعنی اگر صوت و دود بود باز یک چیزی ولی کل عقب اتوبوس رو ترکوندند ... در واقعیت چقدر تلفات داره ؟
ج: دقت کنید از اون طرف اتوبوس چندین نفر هجوم میبرن به قسمت انتهایی اتوبوس و به احتمال بسیار قوی : نارنجکی از طریق شکستن شیشه اون سمت پرتاب میشه به داخل ... احتمال بسیار قوی !
چ : براساس بند ج ، شما در اینور اتوبوس نمونه یی از شکستن شیشه ! رو میبینید !!! یا ماده ی دودزا و ...( از برادران نیرو مخصوص کسی هست از این چیزا دیده باشه با این هجم انفجاری مصیبت بار که پشت یک اتوبوس رو بترکونه به اسم ضدگروگانگیری ؟)

نتیجه گیری : برای تبلیغات در نوع خیلی عقب مونده ش بد نیست ! چشمک
اما روس ها نشون دادن حتی در تمارین شون هم اتفاقاتی رخ میده اصل خنده ! نیروی خودی که به اتوبوس نزدیک شده به اون صورت قاطی اتوبوس میشه ... از طرف دیگر اتوبوس هم که چند تا نیرو از نفربر میان پایین ...!

بقیه کلیپ هم که اصولا من ترجیح میدم فیلمهای آدکینز رو ببینم تا این حرکات رو ... چیز خاصی دربرنداشت ... مثلا میگم :

همیشه میگم اخه طرف برا یه ضربه چوب هزار جور نفس میگیره و بدن میگیره آخرش کله تکون میده تا بگه آماده م بزنیدم ! اون وقت سوال اینجاست :
مومن تکاور شما بری روی یه کوه 5 هزار متری ! با اکسیژن درحال کم شدن و در حال حرکت تیراندازی کردن و هزار کوفت و زهر مار دیگه ، واقعا ، میتونی جلوی یک همچین ضربه چوبی رو بگیری ؟؟؟
شک ندارم بعضیا میگن میشه و شدنی هست ... بله شدنی هست ولی بعید میدونم اساتید شائولین ش هم توانایی همچین کارایی رو به این صورت در حین یک عملیات واقعی داشته باشند

در نتیجه این فیلما فقط برای نشون دادن آمادگی جسمانی و بدنی اشخاص هست و .... که به نظر من تاثیر بسزایی فقط رو مغز جوانان داره وگرنه در شرایط عملیاتی کلفت تر از ایناشم با شنیدن صدای آواز سوت بلبلی مرگ زاییدن ... ( نگید دوشکا بستن زیر گلوشون و صدای جنگ براشون آهنگ رپ هست که اصولا براساس تمامی خاطرات حقیقی ضبط شده اینجوری نبوده و نیست )

این حرکات جسمانی اگر شامل تخفیف بشه جدا برای مقاومت پذیری مقابل شرایط بحرانی مناسب هست و اعتماد به نفس بالا لیکن در صورت اجرای واقعی برخی حرکات به قول معروف قهرمان بازی، شما یک مرده تمام عیار هستید !


حرکات دفاع شخصی شونم که براساس سبک مخصوص شائولین و کشتی روسی و جودو هست ... البته بعدا به دلایل مشخص هرکسی گفت نه آقا ما اصلا از مادر با هنر رزمی زاییده شدیم همه ش ماله خودمون هست و مخصوص به خودمون مانند سبک های بیشمار وینگ چون و کونگ فو و کاراته و ... که هر یک مدعای یک مساله رو داره ....

تو حرکاتشون زبده نشون میدادن ولی به دلیل تصنعی اجرا کردن ضدحال بود اساسی .... البته مهمتر از اون کلیشه ای


فعلا کافیه

برادران نقدی انتقادی فحشی دارند پذیرایم ! ( اما جدا حرکات روسها کلا یه جوری هست ... فاز روانی نمیده به آدم !)
[/quote]

دوست عزیز ممنون از اظهار نظرتون
من تنها توجهی که می خواستم همین کار شما بود که پاسخ یکی از سوالات من رو که همان حمله به اتوبوس بود رو دادید. واقعا ممنون
[color=#FF0000]نمیدونم شاید خیلی بد توی تاپیک‌ها نوشتم که دوستان فکر کردند دنبال لایک کردن پست یا نوشتن تشکر هستم![/color]
خب باز هم ممنون. من چیز خاصی سر در نمیارم و به همین خاطر از دوستان نسبت به این ویدئوها درخواست داشتم که تحویل بگیرند و جواب سوالم رو بدهند.
در ضمن بنده چندتا از دوستان رو که قبلا نمی تونستم پست بدم و اجازه نداشتم اما پست‌ و تاپیک‌هاشون رو خونده بودم مثل خودتون دعوت کردم تا جواب سوالاتم رو ازتون بگیرم و خب باید خیلی در محضر عزیزان کسب علم کنیم.

در مورد نکته اجرای این اعمال هنگام عملیات واقعی، نکته ای در همون کتاب بابا نظر هست که می‌گه شجاع‌ترین افراد (مثل خود شهید نظر نژاد) نیز در زیر بعضی از صحنه‌ها واقعا دیگه بدنشون می‌لرزید و یک گوشه می موندند!
حالا حساب کنید این افراد شجاع‌ترین‌ها و با اعتقادترین‌ها بودند، خدا به .... رحم کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='razavisw' timestamp='1346100042' post='267479']
[b]هنوز کسی در مورد اون حمله به اتوبوس در ویدئوی اول توضیحی نداره بده؟![/b]
[/quote]

با تشکر از کلیپ های زیبا مخصوصا کلیپ اول و سوم که بشدت جذاب بودند

در مورد قسمتی که از حمله به اتوبوس گذاشته شده (و سر و صدای زیادی هم در نت به پا کرد)، همونطور که میدونید این جور حمله به فضاهای بسته (مانند اتوبوس ، هواپیما و ...) برای عملیات های ضربتی با نام Tubular Assault معروف هستند که مقتضیات و ویژگی های عملیاتی خاص خودشون رو دارند . عملیات زیر دو نکته داشت که بنظر بنده ذکرش خالی از لطف نیست

1- استفاده گسترده از نفربرهای سری BTR در عملیات های ضدتروریستی ، مثل همیشه ! در بیشتر عملیات های ضدتروریستی (چه واقعی چه تمرینی) ، Spetsnaz بصورت گسترده از نفربرهای سری BTR-80 (و کم کم در حال روی آوردن به BTR-90) برای پشتیبانی در عملیات ها استفاده میکنه ، نقش هایی مثل بستن مسیرهای مواصلاتی ، گرفتن جلوی وسایل نقلیه حامل ترویستها یا گروگانها ، Breach در ورود به ساختمان های دشمن ، ایجاد کاور مسلح برای پیشروی ... با توجه به سرعت 90 کیلومتر بر ساعت ، قدرت و زره متناسب (نسبت به خودروهای ضربتی معمول در پلیس) و انعطاف پذیری این زره پوش ها کاملا راضی کننده به نظر میرسه و کاراییش رو بدفعات اثبات کرده.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/05B15D.jpg [/img]

[i]نفربر BTR-80 در خلال عملیات ضدتروریستی در داغستان[/i]

2- مورد دوم در صحنه ای هست که یکی از نیروها با لباس مخصوص ضد بمب با چیزی شبیه چکش به سمت اتوبوس میاد و در اولین تماس باعث انفجار بدنه ی اتوبوس و باز شدن راه برای ورود نیروهای ویژه میشه ، نکته ای که وجود داره اینه که در عملیات های Tubular Assault ، ورود سریع نیروها به وسیله بدون دادن فرصت به تروریستها و گروگانگیران برای واکنش شرط اول موفقیت هست . افتضاح عملیاتی 23 آگوست 2010 نیروهای ویژه ی فلیپین در جریان عملیات ضربتی نجات گروگان ها که در اتوبوس بودند رو به یاد بیارید ! در اون عملیات ، نیروهای فلیپینی هفتاد دقیقه ی فاجعه بار رو در حال تلاش فقط برای ورود به اتوبوس از طریق شکستن شیشه های نوع Plexiglass با چکش بودند !

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/258788-philippines-bus-hostages5B15D.jpg [/img]

[i]نیروهای ویژه فلیپینی در حال تلاش برای ورود به اتوبوس در "گروگانگیری مانیلا" [/i]

لذا برای باز شدن سریع راه ، نیاز به چیزی شبیه آنچه در کلیپ دیدیم هست ، این وسیله ی نیروهای ویژه روسیه که در نت لقب "Magic Stick" (چماق جادویی) رو بخودش گرفته ، یک چکش مسلح شده با مواد منفجره با یک فیوز تماسی هست که بنظر میاد مواد منفجره در آن طوری چیده شده اند که موج انفجار به سمت بیرون از اتوبوس باشه (در کلیپ هم مشاهده میکنیم که بدنه ی اتوبوس در اثر انفجار به داخل فرو نمیره و فقط شیشه ها کامل خرد میشن) لذا در عین حداقل صدمه ی ممکن به گروگان ها ، راه ورود به اتوبوس رو در کمترین زمان ممکن هموار میکنه . (ضمن اینکه جنس شیشه های اتوبوس های جدید ، عملا چکش های معمولی رو بی اثر کرده)

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/05B15D~0.jpg [/img]

ادامه ی بخش هم که ورود هماهنگ نیروهای ویژه از دو مسیر به داخل اتوبوس بود ، در این عملیاتها همونطور که واضح هست سرعت عمل و هماهنگی بین نیروها برای جلوگیری از هرگونه واکنش توسط دشمن و بنوعی Disable کردنشون هست که حرف اول رو میزنه . حتی اگر در بینش متوسل به نیروی فشار زیاد و تلفاتی هم بشیم .

از روی یونیفرم ها بنظر میرسید عملیات تمرینی یه عملیات مشترک باشه، بین spetsnaz روسیه و واحد آلفای FSB روسیه یا آلفای قزاقستان (مثل اینکه محل برگزاری مانور قزاقستان بوده)
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از Chekaی عزیز
فقط می‌تونم تشکر کنم و تحصیل علم از اساتید سایت مثل شما!
خیلی ممنون
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نگفتیم دنبال لایک هستی گفتیم بقیه دوستان چرا حداقل زحمت لایک کردن به خودشون ندادن بابته کلیپ های زیبا ، و این از کم لطفی ماهاست ! مخلصیم

چکا جان عکس جالبی گذاشتی، مقایسه کن با وقتیکه جلوی اتوبوس رو میگیرند ... به نظرت فقط شیشه ها به بیرون پرتاب شدند ؟ دقت کن به عقب اتوبوس ... لحظه انفجار کاملا مشخص هست ... از عقب اتوبوس منفجر میشه ... حالا این چکش رفته داخل و ... نمیدونم ولی قطعا این نوع انفجار تلفات بالایی توی اتوبوس ایجاد میکنه ....
با کمال امتنان از توضیحات تون ، مخلصیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Ernesto_Rommel' timestamp='1346237095' post='267799']
چکا جان عکس جالبی گذاشتی، مقایسه کن با وقتیکه جلوی اتوبوس رو میگیرند ... به نظرت فقط شیشه ها به بیرون پرتاب شدند ؟ دقت کن به عقب اتوبوس ... لحظه انفجار کاملا مشخص هست ... از عقب اتوبوس منفجر میشه ... حالا این چکش رفته داخل و ... نمیدونم ولی قطعا این نوع انفجار تلفات بالایی توی اتوبوس ایجاد میکنه ....
با کمال امتنان از توضیحات تون ، مخلصیم
[/quote]

البته اون موجی که از انفجار بوجود میاد کل بدنه رو مثل یک موج روی بدنه ی اتوبوس میره تا یه چیزی رو منفجر کنه (بجای اینکه باعث انفجار و تو رفتن بدنه بشه) که وقتی به در پشت میرسه به بیرون پرتابش میکنه اما میبینیم که بدنه ی اتوبوس تنها کمی فرورفته (در انفجار معمولی و Direct نشده تا جایی که میدونم کل بدنه ی سمت راست اتوبوس باید مچاله میشد ، اما قدرت انفجار بجای اثر روی خود بدنه به بیرون منتقل شده)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درسته چکا جان ، هرچند من فیزیکم خوب نیست ولی به نظر من تا بمبی از داخل منفجر نشه به هیچ عنوان موج به بیرون نمیره یعنی من فکر میکنم همچین بمبی نیست ... البته من فیزیکم قوی نیست

من یک لحظه نور انفجار رو کاملا از عقب اتوبوس دیدم و چندین بار عقب جلو کردم ، نور تا مرکز اتوبوس میره سپس یه دود و موج بیرونی ایجاد میشه ... و خوب بعدش دقت کردم همزمان با زدن به شیشه از سوی مردی که بمب لوله ای دستش هست ( یا چکش یا نمیدونم هرچی که بهش میگن) از اون طرف چندین نفر میرن سروقت اتوبوس ... از قسمت پشت اتوبوس که در تیررس ما نیست و فقط پاشون مشخص هست

در کل من با حرفات موافقم فقط اشاره کردم به مبهم بودن روشی که روس ها به کار میبرن ... بیشتر یک فیلم به نظر میاد تا حقیقت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.