RedArmy

پايگاه هاي نظامي موجود در جهان

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سلام
دوستان اگه كسي راجع به تعداد پايگاه هاي نظامي موجود در جهان و اينكه چه كشورهايي در چه كشورهاي ديگه پايگاه نظامي دارند اطلاعاتي داره لطف كنه بگه تا ماهم يه چيزي ياد بگيريم !
فكر كنم همه ديگه اينو مي دونند كه آمريكا بيشترين پايگاه هاي نظامي رو در جهان داره ! من راجع به پايگاه نظامي اسراييل تو تركيه شنيدم ولي نمي دونم اسراييل جاي ديگه اي هم پايگاه داره يا نه ؟
روسيه هم تقريبا تو تمام كشور هاي استقلال يافته ي اتحاد شوروي كه با اونا رابطه ي خوبي داره پايگاه نظامي داره .چند وقت پيش شنيدم روسيه تو لبنان هم پايگاه نظامي داره كه يه كم جالب بود !
اينم تصاويري از پايگاه روسيه در لبنان
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پايگاههاي نظامي امريکا در جهان

به نوشته یک روزنامه یونانی درحال حاضر آمریکا برای حفظ سلطه‌خود ، دارای ‪ ۷۳۷‬پایگاه نظامی در ‪ ۱۳۰‬کشور جهان است . روزنامه یونانی زبان الفترو تیپیا در شماره اخیر خود می‌نویسد : البته این تعداد شامل گزارش ساخت و احداث پایگاه‌ها از سال ‪ ۲۰۰۵‬میلادی به بعد نمی‌شوند و با احتساب پایگاه‌های جدید و یا در حال تاسیس ، در واقع تعداد پایگاه‌های نظامی آمریکا در جهان ، به بیش از یک هزار واحد می رسد. هم اکنون تعداد یک میلیون و ‪ ۱۴۰‬هزار نظامی آمریکایی در این پایگاه‌ها مستقر هستند. از این تعداد ‪ ۴۰۰‬هزارنفر سرباز نیروی زمینی، ‪ ۳۱۰‬هزار نفر نیروی دریایی، ‪ ۱۳۰‬هزار نفر تفنگدار دریایی و ‪ ۳۰۰‬هزار نفر جزء نیروی هوایی هستند که در این پایگاه‌ها فعالیت دارند. بر اساس آماری که « انجمن بین‌المللی گرد آوری پایگاه‌ها » که اخیرا تاسیس گردید و رسانه‌های بین‌المللی هم تا حدی از اخبار تشکیل این انجمن بین‌المللی خودداری کردند، پایگاه‌های آمریکایی هم‌اکنون در ‪ ۱۳۰‬کشور جهان و در مساحتی بالغ بر ‪ ۳‬میلیارد هکتار مستقر هستند. طبق آماری که این انجمن ارایه نموده ‌است هم اکنون تعداد ‪ ۱۲۰‬هزارنظامی آمریکایی در کشورهای اروپایی، ‪ ۲۰۰‬هزار در خاورمیانه، ‪ ۹۰‬هزارنفر سرباز در خاور دور و بقیه در سایر کشورهای جهان و بخصوص در آفریقا مستقر هستند. این روزنامه به‌نقل‌ازگزارش انجمن بین‌المللی گردآوری پایگاه‌ها،می‌نویسد: نیروهای نظامی آمریکا در کشورهای مختلفی که دارای پایگاه هستند، مرتکب جنایات فراوانی شده‌اند، که به عنوان نمونه می‌توان به‌ تعداد ‪۱۰۰‬هزار مورد اقدام جنایتکارانه از سال ‪ ،۱۹۴۵‬یعنی دو جنایت در هر روز، درکره اشاره ‌کرد. رونالد سیبولان در اجلاسی که انجمن بین‌المللی گردآوری پایگاه‌های خارجی ماه گذشته در اکوادور ، برگزار کرد گفت : به رغم اینکه پایگاه‌های آمریکایی در کشور فیلیپین از سال ‪ ۱۹۹۲‬میلادی برچیده شده‌اند ، نظامیان آمریکایی که برای تعلیم سربازان داخلی به این کشوراعزام می‌شوند، دختران فیلیپینی را برای تفریح‌های غیراخلاقی خود مورد بهره‌برداری قرار می دهند. دراین راستا همچنین می‌توان جنایاتی را که سربازان آمریکایی در عراق، افغانستان ، ایجاد زندان ابوغریب و زندان گوانتانامو و برخورد سربازان آمریکایی با زنان و کودکان در کشورهای مختلف و منجمله کشورهایی که به اشغال در آورده‌اند همچون عراق که باعث رسوایی و سر و صدا در تمام رسانه های بین‌المللی و حتی محافل خبری این کشور قرارگرفت را به ‌فهرست اقدامات جنایتکارانه نظامیان این کشور افزود. نیروهای آمریکایی به رغم حضور فعال در کشورهای مختلف جهان که معمولا اکثر شهروندان این کشورها نیز با حضور آنان مخالف هستند ، نتوانسته‌اند درطول تاریخ خود به پیروزی دست یابند و همیشه طرح‌های توسعه‌طلبانه آنان با شکست مواجه شده‌است ، زیرا از پشتوانه مردمی و یا استدلال منطقی برای ایجاد جنگ افروزی‌های خود ارایه ننموده‌اند. دراین راستا می‌توان به شکست نیروهای نظامی آمریکا در ویتنام اشاره کرد . طبق گزارش رسانه‌های بین‌المللی ، نیروهای این کشور در عراق و در افغانستان نیز درحال شکست قرار گرفته‌اند که حتی بعضی از دولتمردان این کشور به این امر اذعان نموده و خواستار خروج آبرومندانه از این کشورها شده‌اند.

منبع: Anti War

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.