mahdavi3d

پردازش كوانتومي، مسیر پیش رو...

Recommended Posts

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]دانشمندان دانشگاه بريستول مدعي شده‌اند كه تراشه‌هاي سيليكوني كه از ويژگي هاي منحصربفرد فيزيك كوانتومي استفاده مي‌كنند در چند سال آينده به يكي از بخشهاي رايج در لپ‌تاپها و تلفن‌هاي هوشمند تبديل خواهند شد.[/color]
به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، فناوري جديد اين محققان قرار است با استفاده از مدارهايي كه بجاي برق با نور كار مي‌كنند، علوم محاسباتي را متحول كند.
آنها براي اولين بار يك شيوه كاربردي بسيار عجيب براي جمع‌آوري تعاملات زيراتمي را ارائه خواهند داد.

نتيجه اين فناوري مي‌تواند شامل موتورهاي جست‌وجوي بسيار سريع، سيستم‌هاي رمزگشاي غير قابل هك و رايانه‌هايي باشد كه از قدرت بسيار بيشتري از دستگاه‌هاي امروزي برخوردار خواهند بود.
دستگاهاي ارتباطي فوق ايمن كه قرار است تا سه سال آينده وارد بازار شود، مي‌تواند بطور موثري به سرقت‌هاي هويتي و هك كردن اطلاعات پايان بخشد.

در دهه آينده نيز رايانه‌هاي كوانتومي مي‌توانند همتايان مرسوم خود را كنار بزنند.
همچنين تا سال 2025 ممكن است مدارهاي كوانتومي در همه دستگاه‌ها وجود داشته و در طراحي داروهاي جديد و مواد هوشمند، پيش‌بيني هواشناسي با دقت بالا و ايمن نگهداشتن حسابهاي بانكي و اطلاعات حساس كمك خواهند كرد.
يك رايانه معمولي بر دروازه‌هاي منطقي و در اصل سوئيچهايي تكيه دارد كه يا خاموش بوده و يا روشن است و داده‌ها را به شكل بيتهايي رمزگذاري مي‌كند كه با صفر و يك به نمايش درمي‌آيند.
اما سوئيچهاي يك رايانه كوانتومي مي‌توانند روشن يا خاموش يا بطور همزمان در هر دو حالت باشند.
يك كيوبيت مي‌تواند به شكل صفر، يك و يا ابروضعيتي از هر دو حالت در يك زمان باشد. كيوبيتهاي متعدد مي‌توانند در بين اين حالتها به تعداد زياد وجود داشته باشند.
اين امر در پي تاثيرات كوانتومي ممكن شده كه تنها در سطح زيراتمي ديده شده‌اند.
ذراتي مانند فوتونها مي‌توانند همزمان در دو جا حضور داشته يا درهم تنيده‌باشند بطوري كه بر يكديگر فارغ از فاصله ميان آنها تاثير بگذارند.
اينشتين اين درهم‌تنيدگي را بقدر غيرقابل درك يافته بود.
محققان بريستول موفق به شناسايي شيوه‌اي براي ساخت مدارهاي كوانتومي انتقال دهنده فوتون از سيليكون شده‌اند كه به عنوان يك ماده كم هزينه در تمام تراشه‌هاي رايانه‌اي جهان مورد استفاده است.
اين امر مي‌تواند توليد انبوه تراشه‌هاي كوانتومي را كه قابل استفاده در كنار اجزاي ريزالكترونيكي هستند، ممكن سازد.

به گفته اين دانشمندان، هزينه بيشتر توليد تلفن همراهي كه از يك يا دو مدار كوانتومي برخوردار باشد بسيار كوچك خواهد بود.
آنها تاكنون همكاري‌هاي اميدبخشي را با شركت‌هاي نوكيا و توشيبا آغاز كرده‌اند.
اين تيم در يك جشنواره علمي انگليسي مدارهاي كوانتومي خود را به نمايش خواهند گذاشت كه در دانشگاه آبردين افتتاح شده است.
از مزيت‌هاي اصلي محاسبات كوانتومي مي‌توان به امكان ساخت سيستم‌هاي كدگذاري جديدي اشاره كرد كه ذاتا قابل شكستن نيستند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۵ شهریور ۱۳۹۱[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://isna.ir/fa/news/91061508707/%D9%BE%D8%A7%D9%8A%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D9%82%D8%AA-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%B3-%D8%AA%D8%A7-%D8%B3%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A2%D9%8A%D9%86%D8%AF%D9%87"]ايسنا[/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][hr][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.bristol.ac.uk/news/2012/8755.html[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://phys.org/news/2012-09-silicon-chip-enables-mass-manufacture-quantum.html[/font][/size]

[size=2][i]لطفا به رايانه و اينترنت منتقل شود. متشكرم.[/i][/size]
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#800000]برنده نوبل فیزیک تأکید کرد:
[b]ضرورت تولید ابررایانه‌های کوانتومی/ نقش کوانتوم در مدلسازی‌های آینده[/b][/color][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]برنده جایزه نوبل فیزیک امسال گفت: رایانه‌های امروز ما که محدودیتهایی را برای دانشمندان ایجاد کرده در نهایت باید جای خود را به رایانه های ابرسریع و انقلابی و کوانتومی بدهند.[/color]
به گزارش خبرگزاری مهر، دیوید وینلند از آمریکا و سرژ هاروش از فرانسه که هر دو 68 ساله هستند برای نوآوری در آزمایشگاه اپتیکال در اندازه گیری و دستکاری سیستمهای کوانتوم واحد برنده جایزه نوبل شدند.

واینلند اظهار داشت: اکثر پیشرفتهای علمی بسیار کند هستند. از بعد محاسباتی ما می توانیم به استفاده از این سیستمهای کوانتومی برای حل سایر مشکلاتی که تلاش می کنیم در رایانه حل کنیم فکر کنیم اما درحال حاضر رایانه های ما محدود هستند.
وی افزود: این اتفاق تاکنون رخ نداده و من اطمینان دارم که ظرف دهه آینده نیز رخ نمی دهد اما فکر می کنم سرانجام استفاده از اصول کوانتوم برای ساخت یک رایانه کوانتومی صورت می گیرند و این مسئله به واقع کاربردی خواهد بود. اما هنوز با دستیابی به چنین ابررایانه ای فاصله بسیاری داریم.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]رایانه های امروزی از یک کد دو دویی استفاده می کنند که در آن اطلاعات در یک بیت ذخیره می شود که می تواند صفر یا یک باشد. اما در یک ابررایانه کوانتومی یک کوانتوم بیت که از آن با عنوان qubit یاد می کند می تواند یا صفر یا یک و یا هم صفر و هم یک در یک زمان باشد.
این امر به صورت بالقوه در افزایش ظرفیت ذخیره اطلاعات تأثیرگذار است و تاحد زیادی به پردازش اطلاعات قابل توجه چون اجرای مدلهای تغییرات جوی و شکستن کدهای رمزگذاری شده کمک می کند، اما برای رسیدن به این مرحله هنوز موانع تکنیکی بسیاری باید رفع شوند.

وی یادآور شد: اگر رایانه های کوانتومی داشته باشیم می توانیم به نحوی موثر سایر سیستمهای کوانتومی را نیز شبیه سازی کنیم، دانشمندان امروز به واسطه قدرت رایانه های عادی محدود شده اند. این تحقیقات همچنین می تواند به ساخت ساعتهای بی نهایت دقیق منتهی شود که پایه زمان استاندارد جدید باشد و دقت آن صدها برابر بیشتر از ساعتهای اتمی امروز باشد.
این دو دانشمند برنده نوبل فیزیک امسال متخصص در مبحث نورشناسی ( اپتیک) هستند به طور مستقل از یکدیگر فعالیت کردند تا بتوانند ذراتی را که حالت کوانتوم را برای بررسی و دستکاری در دمای فوق پایین فراهم می کند را به دست آورند.

واینلند که از سال 1979 به عنوان مدیر پروژه گروه ذخیره یون در موسسه ملی استانداردها و فناوری آمریکا فعالیت می کند گفت: به نوعی سیستمهایی که روی آن کار می کنیم مکمل هستند. ما هرگز رقیب یکدیگر نبوده ایم، نکته جالب این است که ما میتوانیم به یک موضوع مشابه از زوایای مختلف نگاه کنیم.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۳۹۱/۰۷/۲۶[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1722055"]خبرگزاری مهر[/url][/font][/size]

[color=#ee82ee][i][size=1][font=tahoma,geneva,sans-serif]ببخشید که ارسال متوالی دادم. تاپیک بالا بیاید.[/font][/size][/i][/color]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]فیزیک کوانتوم، ناتوانی کامپیوترهای امروزی را اثبات کرد[/color][/b][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD] پژوهشگران طی آزمایش هایی دقیق توانسته‎ اند ناتوانی کامپیوترهای فعلی را در حل برخی از مسایل پیچیده آشکار کنند. آنها پیشنهاد می‌دهند گام بعدی در راه دستیابی به رایانش کوانتومی، کامپیوترهای نوری است.[/color]
ایده‌پردازان «کامپیوترهای کوانتومی» می‌گویند که این ماشین‌ها کارهایی انجام خواهند داد که کامپیوترهای کلاسیک امروزی به این زودی‌ها قادر به انجام آن نخواهند بود، کارهایی همچون شکستن رمزهایی که از معاملات بانکی حفاظت می‌کنند. اکنون، گروه‌هایی متعدد به شواهد قطعی رسیده‌اند که فیزیک کوانتوم به راستی متضمن سطحی از پیچیدگی است که کامپیوترهای کلاسیک هرگز قادر به تطبیق دادن خود با آن نیستند. ابزارهای جدیدی که این گروه‌ها ساخته‌اند، بسیار ساده‌تر از کامپیوترهای کوانتومی هستند، اما روزی خواهند توانست برخی کارهای مشابه آنها را نیز انجام دهند.
به گزارش نیچر، در سال 2010/1389 اسکات آرونسون و آلکس آرکیپف، دانشمندان نظری علوم کامپیوتر در ام‌.آی.‌تی کمبریج در مقاله‌ای طولانی بیان کرده‌اند که یک سری ذرات مشخص کوانتومی (همچون فوتون‌ها که کوانتوم‌های نور هستند) کارکردهایی دارند که مشخصا انجام آنها با کامپیوترهای معمولی غیر ممکن است. آنها نشان داده‌اند که نحوه برهمکنش فوتون‌ها با یکدیگر توسط قواعدی ریاضی توصیف می‌شوند که به باور خیلی‌ها برای محاسبه، «به طور نمایی» کند می‎شوند؛ یعنی مدت‏زمانی که برای حصول نتیجه سپری می‌شود، به صورت نمایی با تعداد فوتون‌ها افزایش می‌یابد.

[b]شواهد آزمایشگاهی[/b]
جاستین اسپرینگ، فیزیک‌دان دانشگاه اکسفورد و همکارانش به تازگی درستی نظرآرانسون و آراکیپف را اثبات کرده‌اند. در مقاله‌ای که این هفته در ساینس منتشر شده، این محققین چهار فوتون یکسان را در شبکه‌ای از شکافنده‌های پرتویی موجود بر روی یک ریز تراشه تزریق کردند. به لطف اثر کوانتومی تداخل (که وقتی فوتون‌ها همزمان به یک شکافنده پرتوی نور اصابت می‌کنند، رخ می‎دهد و یکی از نشانه‎های موجی بودن نور است) هر بار که این آزمایش اجرا می‌شد، فوتون‌ها مسیر متفاوتی را در میان این مارپیچ نوری برمی‌گزیدند. در پایان هر مرحله آزمایش، آشکارسازها موقعیت ذرات را مشخص می‌کردند تا بتوانند احتمال‌های رسیدن به هر یک از مقصد‌های ممکن را نشان دهند.
بدون این ابزار، محاسبه این احتمال‌ها هر چند غیر ممکن نیست، اما از نظر محاسبات ریاضی کاری بسیار دشوار است. کامپیوترهای امروزی می‌توانند با صرف زمانی معقول، معادله این چهار فوتون را حل کنند. اما زمانی که یک ذره دیگر وارد شود، سختی محاسبه را دو برابر می‌کند. به گفته آرونسون، کافی است که شما 100 فوتون را در چنین ابزاری قرار دهید تا شاهد باشید که توانمند‌ترین ابرکامپیوترهای جهان نیز به زانو در‌می‌آیند.
او می‌گوید که آزمایش اسپرینگ را می‌توان تا آن اندازه تعمیم داد، هرچند که تولید تعداد زیادی از فوتون‌های همسان (و همچنین زمان بندی دقیق آنها) کار ساده‌ای نخواهد بود. خوشبختانه او در این عرصه تنها نیست. گروهی از دانشمندان دانشگاه بریزبن استرالیا نیز در این هفته در ژورنال ساینس از نمونه اولیه کوچک خود پرده‌برداری کردند. و دو گروه اتریشی و ایتالیایی دیگر هم در این ماه مقالات خود را از آزمایش‌های مشابهی به چاپ رساندند.
طبق توضیح اروسون، حصول این مدارک اصلی تنها به تازگی ممکن شده است و دلیل آن هم این است که اکنون آزمایشگاه‌ها قادر به تولید بسته‌های همزمان فوتون‌ها با قابلیت اعتماد بالا شده‌اند. ابزارهای فوتون پایه‌ای که تاکنون ساخته شده‌اند صرفا اسباب‌بازی‌های کوچک تک کاره‌ای هستند که کاملا برای اهداف علمی ساخته شده‌اند. او می‌گوید: «تا جایی که ما می‌دانیم، آنها کاربرد عملی خاصی ندارند؛ اما این ماشین‌های شمارشگر فوتونی، روزی می‌توانند به آن درجه از رشد برسند که به کامپیوترهای کوانتومی کامل تبدیل شوند.»

اسپرینگ می‌گوید: « ما فکر می‌کنیم که در نهایت، ماشین‌های کوانتمی خواهند توانست کامپیوترهای کلاسیک را مغلوب کنند».[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۳۹۱/۱۰/۴[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع:[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.khabaronline.ir/detail/265809/science/fundamental-knowledge[/font][/size]

[color=#ee82ee][i][size=1][font=tahoma,geneva,sans-serif]ببخشید که ارسال متوالی دادم. تاپیک بالا بیاید.[/font][/size][/i][/color]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]تنها فروشنده رایانه‌های کوانتومی در جهان، یک مشتری دیگر هم پیدا کرد: این مشتری در واقع یک همکاری چندجانبه میان گوگل، ناسا و چند دانشگاه‌ همکار در تحقیقات فضایی است. شرکت D-Wave واقع در برنابی، کانادا هفته گذشته این خبر را اعلام کرد. این قرار پس از این بسته شده که کاترین مک‌جیوک از کالج آمرست، ماساچوست، در یک آزمایش سریع نشان داد که این ماشین‌ می‌توانند برخی کارها را 3600 بار سریع‌تر از روش‌های امروزی محاسباتی انجام دهند. شرکت گوگل از این کامپیوتر کوانتومی جهت تحقیقات هوش مصنوعی و آموزش ماشینی استفاده خواهد کرد.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.khabaronline.ir/detail/295182/science/fundamental-knowledge[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع انگلیسی خبر اخیر مربوط به تراشه کرایوژنیک کوانتومی D-Wave Two[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.theprovince.com/technology/Burnaby+quantum+computer+company+working+with+NASA+Google/8400890/story.html[/font][/size]


[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/4796_540.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_4796_540.jpg[/IMG][/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/8395013.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_8395013.jpg[/IMG][/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/packaged_chip.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_packaged_chip.jpg[/IMG][/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/5859443346412808737-3751669325745.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_5859443346412808737-3751669325745.jpg[/IMG][/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/sun0615b-d-wave-2.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_sun0615b-d-wave-2.jpg[/IMG][/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/d-wave-cryogenic-packaging-detail_custom-f5de75cd22108ca3711687506d9c38d7f02b32d1-s6-c30.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_d-wave-cryogenic-packaging-detail_custom-f5de75cd22108ca3711687506d9c38d7f02b32d1-s6-c30.jpg[/IMG][/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/d_wave_cryogenic_packaging_custom_7046a4a6736174732.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_d_wave_cryogenic_packaging_custom_7046a4a6736174732.jpg[/IMG][/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/QUANTUM-articleLarge-v2.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_QUANTUM-articleLarge-v2.jpg[/IMG][/url][/font][/size]

[color=#ee82ee][i][size=1][font=tahoma,geneva,sans-serif]ببخشید که ارسال متوالی دادم. تاپیک بالا بیاید.[/font][/size][/i][/color]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کاش توی ایران هم به فیزک کوانتوم و مباحث کوانتومی بیشتر اهمیت می دادن نه فقط به نانو فناوری و .....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمیدونم چرا؟ ... ولی به دلم افتاده که،احتماش هست، بخشی از الکترونیک یه سری از تجهیزات RQ-170، بر پایه ی الکترونیک کوانتومی و حتی پردازش کوانتومی باشه...هیچ دلیلی نیستا ولی یه احتماله...
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]با زبان برنامه‌نویسی کامپیوترهای کوانتومی آشنا شوید[/color][/b][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]به رغم این که کامپیوترهای کوانتومی تازه در آغاز راه خود قرار دارند و تا استفاده از آنها سال‌ها فاصله داریم، اما از هم اینک یک زبان سطح بالا برای کار با آنها نوشته شده است.[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]مجید جویا: سرانجام با تولید اولین زبان برنامه نویسی عملی, سطح بالا برای کامپیوترهای کوانتومی، دوران رنسانس نرم‌افزارهای کوانتومی آغاز شد. به رغم اینکه ابزارهای امروزی برای بیشتر کاربردهای عملی آمادگی ندارند، این زبان که کویپر نام گرفته است، می‌تواند ما را در طراحی این ماشین‌های اینده نگرانه کمک کند، و همچنین هنگامی که بالاخره این ماشین‌ها ساخته شوند، برنامه نویسی آنها را ساده‌تر سازد.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]باب کویکه از دانشگاه آکسفورد که [url="http://arxiv.org/abs/1304.5485"]در این پژوهش شرکت داشت،[/url] می‌گوید: «این زبان همه ویژگی‌های خوب یک زبان کلاسیک برنامه نویسی را دارد و با محاسبات کوانتومی هم سازگار شده است. این یک دستاورد عظیم است».[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]ویژگی مهم کامپیوترهای کوانتومی مربوط به بیت‌هایش است که به عنوان کیوبیت شناخته می‌شوند، و می‌توانند علاوه بر وضعیت 0 یا 1، هر دو مقدار 0 و 1 را به طور همزمان داشته باشد. به این ترتیب یک کامپیوتر کوانتومی این امکان را خواهد داشت که دو و یا تعداد بیشتری از محاسبات را به طور همزمان اجرا کند. اما طراحی الگوریتم‌های کامپیوتری که منجر به استفاده از تطابق کوانتومی می‌شود، کار ساده‌ای نیست.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]از همین رو برنامه نویسی کوانتومی تا کنون عمدتا سطح پایین بوده، یعنی در حد تعریف گیت‌های منطقی کوانتومی که کیوبیت‌ها را کنترل می‌کنند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]جاوای کوانتومی [/b][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]هم اکنون پیتر سلینگر از دانشگاه دالهوزی در هلیفکس کانادا و همکارانش با تولید کوئیپر، که اولین زبان برنامه نویسی کوانتومی سطح بالای نوشته شده تاکنون است، پیشرفت در این حوزه را به افق تازه‌ای رسانده‌اند. این زبان طراحی شده تا دستورات را به صورت مفاهیم بزرگ‌تر توصیف کند، و کنار هم قرار دادن الگوریتم‌های چندگانه به صورت ماژولار را ساده‌تر کند. برای کامپیوترهای کلاسیک، زبان‌های سطح بالا همچون جاوا اغلب عملیات سنگین را در محاسبات نوین انجام می‌دهند.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]کوئیپر مبتنی بر یک زبان برنامه نویسی کلاسیک به نام هاسکل است که که به خصوص برای برنامه‌نویسی در کاربردهای فیزیک ساخته شده است. کاری که تیم سلینگر انجام داده، اصلاح و بهینه سازی این زبان برای کار با کیوبیت‌ها است.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]آنها همچنین یک کتابخانه از کدهای کوئیپر را برای انجام هفت الگوی کوانتومی موجود تولید کرده‌اند که یک الگوریتم برای براورد انرژی حالت پایه مولکول‌ها از جمله آنهاست. آنها امید دارند که دیگران با نوشتن الگوریتم‌های بیشتر، کدهای بیشتری را به این کتابخانه اضافه کرده و منبعی را خلق کنند که به برنامه نویس‌های کوانتومی اجازه خواهد داد تا با چسباندن ماژول‌ها به یکدیگر، نرم‌افزار بسازند، یعنی همان کاری که یرنامه نویس‌های کامپیوترهای کلاسیک با استفاده از جاوا انجام می‌دهند.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]سلینگر می‌گوید: «داشتن یک زبان برنامه نویسی کوانتومی به ساختارمند کردن نحوه تفکر شما کمک می‌کند و شیوه فکر کردن شما را در مورد یک مسئله نشان می‌دهد. این امر می‌تواند به یک ابزار توانمند در طراحی الگوریتم‌های کوانتومی جدید تبدیل شود».[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]تورستن آلتنکرچ از دانشگاه ناتینگهام در انگلستان که در این پژوهش دخالت نداشت، این نظر را قبول دارد. او می گوید: «مردم می‌توانند از زبان‌هایی همانند کوئیپر، به عنوان یک بستر آزمایشی برای ایده‌ها و برای فهمیدن اینکه چطور یک نرم افزار کوانتومی نوشته می شود، استفاده کنند».[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]گروه سلینگر طرح اولیه این زبان را، به همراه کتابخانه اولیه‌شان، در ماه گذشته در کنفرانس طراحی و اجرای زبان‌های برنامه نویسی در سیاتل واشنگتن، عرضه کردند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]تاثیر بر آینده[/b]
با توجه به اینکه کامپیوتر کوانتومی که به عنوان یک سخت‌افزار، هنوز در مراحل نوزادی خود به سر می‌برد، شاید ساخت یک زبان برای این نوع کامپیوترها ، عجیب به نظر برسد. اما توسعه نرم افزار (که با شبیه سازی یک کامپیوتر کوانتومی بر روی نوع کلاسیکش آزمایش شده است)، می‌تواند بر طراحی کامپیوترهای کوانتومی آینده تاثیر بگذارد.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته هوش ایالات متحده یا IARPA در ساخت کوئیپر سرمایه گذاری کرده بود، تا مشخص شود که یک کامپیوتر کوانتومی برای این که یک عملیات خاص را بهتر از یک کامپیوتر کلاسیک انجام دهد، به چه تعداد بیت نیاز دارد. نوشتن برنامه‌ها در کوئیپر باعث روشن‌تر شدن نیازمندی‌های سخت افزاری یک الگوریتم می‌شود و تا همین جا منجر به برخی نتایج شگفت انگیز شده است. سلینگر که اجازه ندارد در مورد نتایج خاص آن سخنی بگوید، می‌گوید: «به نسبت آنچه مردم فکر می‌کردند، این به منابع بسیار بیشتری نیاز خواهد داشت».[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]او انتظار دارد که با پیشرفت‌های مهندسی، همچون کاهش نویزها، در طول زمان تعداد کیوبیت‌‌های لازم برای یک کامپیوتر کوانتومی عملی کاهش بسیار زیادی پیدا کند.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]این گروه براوردهای خویش را بر مبنای فرم‌های متنوع موجود سخت افزار کامپیوترهای کوانتومی ارائه کردند، از این سخت افزارها می توان به وسایلی که از دام‌های یونی و فوتون‌ها استفاه می‌کنند، اشاره کرد. هرچند که تنها کامپیوتر کوانتومی موجود در بازار را که کامپیوتر دی‌ویو نام دارد، در شمار آنها نیست. این کامپیوتر از یک رویکرد عجیب به نام شمارش کوانتومی ادیاباتیک (بی‌دررو) استفاده می کند، در نتیجه در حال حاضر با کوئیپر سازگاری ندارد.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]22 تیر 1392 [/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.khabaronline.ir/detail/302456/science/technology[/font][/size]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام
در ایرانم کارهای انجام شده است . نمونه ان در برنامه ماه عسل(همین برنامه ماه رمضان ) که چند سال پیچ پخش شد یک دکتر امده بود که در مورد اختراع ترازیستورهای فوتونی صحبت می کرد و اینکه این ایده ابتدا در ایران مطرح شده و ایران توانسته انها را بسازد اما بعد از این برنامه دیگر اطلاعاتی پیدا نکردم حالا چرا در ان برنامه این دکتر اورده شد و به این موضوع مهم اشاره شد نمی دانم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]ساخت رایانه کوانتومی امکان‌پذیر است؟[/color][/b][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]مکانیک کوانتوم امکان وقوع پدیده‌های بسیار عجیبی را فراهم می‌آورد، رویداد‌هایی مانند تله‌پورت کردن اطلاعات یا ساخت رایانه‌هایی که می‌توانند کد افکار انسان را رمز‌گشایی کنند.[/color]
براساس گزارش لایو‌ساینس، دانشمندان موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس به تازگی به واسطه تله‌پورت کردن، یا دورنوردی و یا انتقال از راه دور بیت‌های اطلاعاتی در میان یک تراشه رایانه‌ای در راستای ساخت رایانه‌ای کوانتومی قدم بزرگی برداشته‌اند.
به گفته بنجامین شوماخر استاد فیزیک کالج کنیون در اوهایو ابداع چنین مداری دستاوردی بزرگ به شمار می‌رود. به گفته وی اگر قرار باشد روزی رایانه‌ای کوانتومی ساخته شود،‌ باید در حالت جامد باشد، یعنی رایانه‌ای که با استفاده از ترانزیستورهای تک‌قطعه‌ای و ثابت ساخته شود، رایانه‌ای که از قطعات جامع برخوردار باشد. تقریبا تمامی تجهیزات الکترونیکی با استفاده از قطعات الکترونیکی حالت جامد ساخته‌شده‌اند.
در تجربیاتی که پیش از این در زمینه تله‌پورت کردن اطلاعات انجام شده بود، از لیزر برای انتقال اطلاعات کوانتومی میان فوتون‌ها استفاده شده‌بود، عملکردی که برای ساخت رایانه کوانتومی کاربردی نخواهد بود،‌ زیرا مدارهای حالت جامد بخشی شناخته شده از صنعت الکترونیک هستند و تولید کنندگان تراشه‌های رایانه‌ای ده‌ها سال سابقه تولید و ساخت آنها را دارند.

در آزمایش جدید دانشمندان فرانسوی از یکی از ویژگی‌های فیزیک کوانتوم به نام درگیری برای تله‌پورت کردن بیت‌های اطلاعاتی یا کوبیت‌ها استفاده کردند. زمانی که دو ذره با یکدیگر تعامل برقرار می‌کنند، اتصالی ایجاد می‌شود و به دو ذره با یکدیگر درگیر می‌شوند، به این شکل عملی که برروی یکی از ذرات اثر بگذارد،‌ بردیگری نیز اثرگذار خواهد بود، حتی اگر دو ذره از یکدیگر فاصله زیادی داشته‌باشند. به علاوه بدون توجه به بُعد فاصله،‌اگر از وضعیت یکی از ذرات آگاهی داشته‌باشید درواقع از وضعیت دو ذره مطلع خواهید بود.
دانشمندان برای اجرای تله‌پورت کردن ذرات، سه مدار الکترونیکی میکرونی را برروی تراشه رایانه‌ای 0.3 در 0.3 اینچی قرار دادند. هردو مدار فرستنده بودند درحالی که یکی از آنها نقش گیرنده را ایفا می‌کرد. محققان تراشه را تا درجه نزدیک به صفر مطلق سرد کرده و جریان برق را در مدارها روشن کردند.
در آن درجه حرارت الکترون‌های مدار یا همان کوبیت‌ها تحت سلطه قوانین مکانیک کوانتوم رفتار می‌کنند. دانشمندان به صورت همزمان اطلاعات ارسال شده و دریافت شده در گیرنده و فرستنده را مورد بررسی قرار داده و دریافتند که کوبیت‌ها با یکدیگر در ارتباطند، در نتیجه تله‌پورت کردن اطلاعات امکان‌پذیر شده‌بود. نکته جالب توجه دیگر درباره این آزمایش قابل تکرار بودن آن است.

برای ساخت رایانه‌های کوانتومی انتقال سریع قابلیت کلیدی نیست،‌بلکه توانایی بیت‌های کوانتومی در حضور همزمان در دو حالت مختلف کلیدی به شمار می‌رود. در یک رایانه معمولی بیت‌ها یا همان صفر و یک‌ها که زبان رایانه را تشکیل می‌دهند از حالت مشخصی برخوردارند. آنها یا صفر هستند یا یک اما کوبیت‌ها می‌توانند در آن واحد هم صفر باشند و هم یک،‌این ذرات در وضعیتی به نام برهم‌نهی قرار دارند. در مکانیک کوانتوم، یک سیستم فیزیکی تا زمانی که مشاهده نشود از هیچ حالت مشخصی برخوردار نیست، پس از مشاهده شدن است که از خود در محیط اطرافش ردی به جا می‌گذارد.
کوبیت‌ها برای اینکه بتوانند حالت دوگانه خود را حفظ کنند نباید به هیچ وجه با محیط اطراف ارتباط برقرار کنند،‌از سویی دیگر یک قطعه رایانه‌ای برای کاربردی بودن باید با دیگر قطعات تعامل داشته باشد، از این رو برای ساخت رایانه‌های کوانتومی الزامات متناقضی مطرح هستند،‌کوبیت‌ها باید با یکدیگر تعامل داشته‌باشند اما در عین حال باید از محیط خارج مجزا باشند.

محققان آزمایش دانشمندان سوئیسی را قدم بزرگی در راستای ساخت رایانه‌های کوانتومی می‌دانند زیرا نه تنها قادر به تله‌پورت کردن کوبیت‌ها است، بلکه می‌توان عملیات‌های منطقی از قبیل جمع و تفریق را در مورد آنها اعمال کرد، به بیان دیگر می‌توان دگرگونی ایجاد شده را دچار تغییر کرد و بیت را به صفر یا یک تبدیل کرد. قرار است آزمایش‌های آینده روی تله‌پورت کردن برروی بیش از یک تراشه و با استفاده از کوبیت‌های بیشتر انجام شوند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]28 شهریورماه 1392[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.ictna.ir/id/057507/[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]خبر انگلیسی:[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2423236,00.asp[/font][/size]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]حضور فیزیکدانان برجسته جهان در کنفرانس بین‌المللی اطلاعات کوانتومی در اصفهان[/color][/b]

[color=#0000CD]کنفرانس بین‌المللی اطلاعات کوانتومی با حضور فیزیکدانان ۱۰ کشور جهان، پانزدهم تا نوزدهم شهریورماه به همت دانشگاه صنعتی شریف در اصفهان برگزار می‌شود.[/color]
به گزارش سرویس علمی ایسنا، کنفرانس بین‌المللی اطلاعات کوانتومی برای پنجمین بار در ایران و با همکاری موسسه علوم و فنون کوانتوم دانشگاه کالگری کانادا برگزار می‌شود. رایانش کوانتومی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث پژوهشگران در این کنفرانس خواهد بود.
در این کنفرانس دکتر «ولاتکو ودرال» از دانشگاه آکسفورد، کلاوس مالمر از دانشگاه آرهوس دانمارک و کیم میانگشیک از کالج سلطنتی انگلستان سخنرانی‌های جامع خود را ارائه می‌کنند.
همچنین برگزاری یک کارگاه آموزشی نیز بخشی از برنامه کنفرانس است. طی پنج روز برگزاری کنفرانس، ۱۷ سخنرانی و بیش از۵۰ مقاله در محورهای رایانش کوانتومی، شبیه سازی کوانتومی، کانال‌های کوانتومی، درهم تنیدگی و مدل‌های رایانش ارائه می‌شود.
اطلاعات کوانتومی از مهم‌ترین موضوعات مرتبط با رایانه‌های کوانتومی است. این رایانه‌ها که به گفته کارشناسان می‌توانند تحولی عظیم در دنیای رایانه‌ها ایجاد کنند، هنوز در مراحل تحقیقاتی هستند.

دکتر وحید کریمی‌پور، دبیر ایرانی کنفرانس بین‌المللی اطلاعات کوانتومی در این باره گفت: در حالی‌که بیت‌های دیجیتالی تنها می‌توانند صفر یا یک باشند، ویژگی اطلاعات کوانتومی این است که هر بیت آن می‌تواند در یک لحظه هم صفر باشد و هم یک باشد و حتی می‌تواند ترکیبی از این دو باشد.
وی افزود: فیزیکدانان در حدود ۲۰ سال است که تلاش می‌کنند با استفاده از ویژگی‌های کوانتومی اطلاعات را ذخیره کنند تا جهان را از محدودیت‌های رایانش و مخابرات کلاسیک برهانند.
استاد دانشگاه صنعتی شریف در توضیح بیشتر این مزایا ادامه داد: توسعه دانش اطلاعات کوانتومی ما را به جایی می‌رساند که بتوانیم روی یک اتم اطلاعات را ذخیره کنیم. چنین دستاوردی می‌تواند به ساخت رایانه‌هایی با سرعت‌های حیرت‌انگیز بینجامد.
وی افزود: در حال حاضر اگر یک ابررایانه بخواهد یک عدد ۶۰۰ رقمی را به ضرایب خود تجزیه کند به اندازه عمر کیهان زمان نیاز دارد؛ اما این کار برای یک رایانه کوانتومی فوق‌العاده کوتاه خواهد بود.
کریمی‌پور با اشاره به اهمیت امنیت اطلاعات افزود: با توجه به اینکه یک بیت کوانتومی در لحظه می‌تواند حالت‌های مختلفی داشته باشد، به سادگی نمی‌توان فهمید این بیت هنگام بارگذاری اطلاعات در چه حالتی بوده است. به همین دلیل دانش مکانیک کوانتومی قابلیت‌های بسیار بالایی را برای رمزنگاری اطلاعات دارد.

دبیر کنفرانس اطلاعات کوانتومی در ادامه به چالش‌هایی که دانشمندان برای توسعه رایانش کوانتومی با آن مواجه هستند، اشاره و تصریح کرد: فیزیکدانان بیش از ۱۰۰ سال است که با اتم‌ها سر و کار دارند و تمامی فناوری‌های امروزه به نحوی ناشی از پیشرفت در مکانیک کوانتومی و کنترل انبوهه اتم‌هاست، اما قرن بیست و یکم قرنی است که در آن تک تک اتم‌ها اندازه‌گیری، کنترل و هدایت خواهند شد.
کریمی‌پور با وجود چالش‌های موجود، پیشرفت این حوزه را در هر دو بخش دانش و فناوری بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در طی ۲۰ سالی که از عمر این دانش می‌گذرد، کشورهای بزرگ سرمایه‌گذاری بسیاری بر روی آن کرده‌اند. هم‌اکنون در چین، یک شبکه با طول ۲۰۰۰ کیلومتر احداث شده که اطلاعات رمزنگاری شده با روش کوانتومی را منتقل می‌کند. در کشور ما نیز با وجود تمام کمبودها، فعالیت‌های گروه پژوهشی اطلاعات کوانتومی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف طی ۱۳ سال موجب شده ایران در میان کشورهای منطقه پیشتاز باشد.

وی ادامه داد: چنین دستاوردی در حالی صورت پذیرفته که کل بودجه قطب علمی سامانه‌های پیچیده و ماده چگال که اطلاعات کوانتومی یکی از شاخه‌های آن است، در سال گذشته پنج میلیون تومان بوده است. جالب است ذکر شود، دانشگاه کالگری که در حال حاضر برای برگزاری کنفرانس اطلاعات کوانتومی با دانشگاه شریف همکاری می‌کند تنها برای اجرای یک طرح در این زمینه هفت میلیون دلار هزینه در نظر گرفته است. همین عدم سرمایه‌گذاری حداقلی برای توسعه این دانش موجب شده ما هنوز در بخش تئوری باقی بمانیم.
وی تصریح کرد: سرمایه گذاری در این زمینه حتی اگر برای دستیابی به فناوری کافی نباشد، اما می‌تواند فاصله دانش ما را با کشورهای پیشرفته حفظ کند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00] ۲۴ خرداد ۱۳۹۳[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://isna.ir/fa/news/93032412544/%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D9%81%DB%8C%D8%B2%DB%8C%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%86%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84%DB%8C"]ایسنا[/url][/font][/size]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

توضیحاتی به زبان ساده در این ویدئو-انیمیشن

 

QuantumComputers_Animated_01.jpg

دانلود (حچم: 51.95 مگابایت)

http://trainbit.com/files/0257571884/QuantumComputers_Animated_1001.mp4

 

اسکرین‌شات

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/QuantumComputers_Animated_05.jpg]thumb_QuantumComputers_Animated_05.jpg[/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/QuantumComputers_Animated_04.jpg]thumb_QuantumComputers_Animated_04.jpg[/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/QuantumComputers_Animated_03.jpg]thumb_QuantumComputers_Animated_03.jpg[/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/QuantumComputers_Animated_02.jpg]thumb_QuantumComputers_Animated_02.jpg[/url]

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خوب! به نظرم برای کمی آشنایی جزئی‌تر راجع به کلیت موضوع (چی گفتم! big_grin) تماشای ویدئوهای زیر مفید باشه. سه ویدئو اول شامل ارائه توسط توسط Vadim Makarov (ءResearch Assistant Professor در Institute for Quantum Computing - IQC دانشگاه واترلو کانادا) راجع به Quantum cryptography و Quantum hacking؛ و آخری راجع به رایانه‌های کوانتومی توسط Austin Fowler، یک محقق از UCSB، همگی ارائه شده در سال 2014 میلادی.

 

 

Introduction to quantum cryptography توسط Vadim Makarov :

 

Introductionto_quantumcryptography_-_Vad

دانلود (حجم: 698.38 مگابایت)

http://trainbit.com/files/6907071884/Introductionto_quantumcryptography_-_VadimMakarov_1001.mp4

 

اسکرین‌شات

thumb_Introductionto_quantumcryptography thumb_Introductionto_quantumcryptography thumb_Introductionto_quantumcryptography thumb_Introductionto_quantumcryptography

 

thumb_Introductionto_quantumcryptography thumb_Introductionto_quantumcryptography thumb_Introductionto_quantumcryptography thumb_Introductionto_quantumcryptography

 

 

Quantum hacking - بخش اول - توسط Vadim Makarov :

 

Quantumhacking_-_VadimMakarov_part1_01.j

دانلود (حجم: 564.3 مگابایت)

http://trainbit.com/files/7907071884/Quantumhacking_-_VadimMakarov_part1_1001.mp4

 

اسکرین‌شات

thumb_Quantumhacking_-_VadimMakarov_part thumb_Quantumhacking_-_VadimMakarov_part thumb_Quantumhacking_-_VadimMakarov_part thumb_Quantumhacking_-_VadimMakarov_part

 

thumb_Quantumhacking_-_VadimMakarov_part thumb_Quantumhacking_-_VadimMakarov_part thumb_Quantumhacking_-_VadimMakarov_part thumb_Quantumhacking_-_VadimMakarov_part

 

 

Quantum hacking - بخش دوم - توسط Vadim Makarov :

 

Quantumhacking_-_VadimMakarov_part2_01.j

دانلود (حجم: 432.32 مگابایت)

http://trainbit.com/files/0607071884/Quantumhacking_-_VadimMakarov_part2_1001.mp4

 

اسکرین‌شات

thumb_Quantumhacking_-_VadimMakarov_part thumb_Quantumhacking_-_VadimMakarov_part thumb_Quantumhacking_-_VadimMakarov_part thumb_Quantumhacking_-_VadimMakarov_part

 

thumb_Quantumhacking_-_VadimMakarov_part thumb_Quantumhacking_-_VadimMakarov_part thumb_Quantumhacking_-_VadimMakarov_part thumb_Quantumhacking_-_VadimMakarov_part

 

 

Why and how should we build a quantum computer توسط Austin Fowler :

 

AustinFowler_-_Whyandhow_shouldwebuild_q

دانلود (حجم: 627.57 مگابایت)

http://trainbit.com/files/8907071884/AustinFowler_-_Whyandhow_shouldwebuild_quantumcomputer_1001.mp4

 

اسکرین‌شات

thumb_AustinFowler_-_Whyandhow_shouldweb thumb_AustinFowler_-_Whyandhow_shouldweb thumb_AustinFowler_-_Whyandhow_shouldweb thumb_AustinFowler_-_Whyandhow_shouldweb

 

thumb_AustinFowler_-_Whyandhow_shouldweb thumb_AustinFowler_-_Whyandhow_shouldweb thumb_AustinFowler_-_Whyandhow_shouldweb thumb_AustinFowler_-_Whyandhow_shouldweb

 

 

ویدئوهای بسیار بیشتری در کانال IQC می‌توانید بیابید:

http://www.youtube.com/channel/UCjbU8YFYBZAHAIVxY-OBaAQ
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.