mahdavi3d

ملزومات استفاده از تلویزیون اینترنتی در تهران / پيگيري اخبار IPTV

Recommended Posts

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]ملزومات استفاده از تلویزیون اینترنتی در تهران[/color][/b]

[color=#0000CD]معاون طرح و توسعه مخابرات استان تهران در توضیح ویژگی و نیازمندی راه‌اندازی IPTV یا تلویزیون اینترنتی گفت: استفاده از این سرویس صد‌درصد به فیبر نوری نیاز ندارد حتی در مکان‌هایی که ADSL با کیفیت خوب و یا نزدیک به مرکز است، می‌تواند با کابل مسی استفاده شود، اما اگر همه مشترکان را دغدغه‌ی استفاده از این سرویس را داشته باشند، شبکه فیبر نوری FTTX لازم است.[/color]
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایسنا، سمیع‌الله صادقی اظهار کرد: سرویس IPTV در حال حاضر در مناطق ۲ و ۸ راه‌اندازی شده که مشترکان می‌توانند برای گرفتن سرویس با شماره ۳۸۳۸ تماس گرفته و IPTV خود را سفارش دهند که پس از تست و سنجش کیفیت ADSL از سوی مرکز برای مشترکان نصب خواهد شد.

او در توضیح تاثیر فیبر نوری بر این سرویس گفت: درست است که فیبر نوری تکمیل‌کننده‌ی سرعت و کیفیت IPTVهاست اما در حال حاضر تعداد بالغ بر هزار شماره سرویس فوق را از طریق پورت‌های پرسرعت(ADSL) دریافت می‌کنند.
صادقی در مورد تعرفه‌های استفاده از فیبر نوری بیان کرد که به دلیل قرار‌داد همکاری با صدا‌وسیما “محتوا” از صدا‌وسیما تامین می‌شود و شبکه ارتباطی توسط شرکت مخابرات که این کار مشترک است و تعرفه در حال حاضر به صورت ماهانه ۹ هزار و ۶۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

معاون طرح و توسعه مخابرات استان تهران افزود: در حال افزایش سرویس‌های فیبری هستیم و در مناطقی که کابل موجود نیست و یا باید کابل مسی تغییر کند این کار توسط فیبر نوری انجام می‌شود.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۹۱/۰۷/۱۵[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع:[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://barsam.ir/archive/%D9%85%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C/[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][i][size=2]لطفا به رايانه و اينترنت منتقل نماييد. متشكرم.[/size][/i][/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام....
هزینه کشیدن فیبر نوری خیلی بالا در میاد!!
حالا نی IPTV رو برای باقی استان ها میذارن؟ مثلا میتونیم برا 4-5 سال دیگه انتظار داشته باشیم تو شهری مثل ایلام هم این خدمات ارائه بشه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]اين تاپيك را مستقلا براي اخبار IPTV ايجاد كردم. براي اطلاع از آخرين اخبار فيبر نوري منازل، لينك زير را مطالعه نماييد:[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.military.ir/forums/topic/18288-%D9%BE%D9%8A%DA%AF%D9%8A%D8%B1%D9%8A-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%85/[/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#800000]قرارداد صدا و سیما و مخابرات؛
[b]مخابرات مجری IPمدیا/ ارایه تلویزیون اینترنتی 2 مگابیتی[/b][/color][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]شرکت مخابرات ایران براساس قراردادی با سازمان صدا و سیما مجری ارایه خدمات تلویزیون تعاملی رسانه مهر (آی پی مدیا) شد.[/color]
به گزارش خبرنگار مهر، قرارداد ارایه خدمات تلویزیون تعاملی رسانه مهر ظهر امروز دوشنبه میان مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران با معاون رسانه مجازی سازمان صدا و سیما به امضا رسید که براساس این قرارداد تلویزیون اینترنتی در بستر وب و با قابلیت ارایه صدها کانال تلویزیونی از طریق ست آپ باکس، کامپیوتر، لپ تاب، موبایل و هر وسیله‌ای که قابلیت نمایشگر داشته باشد عرضه می‌شود.

در مراسم امضای این قرارداد نادر صابری‌وند - مجری پروژه آی پی مدیا از تشکیل کمیته‌ای پی مدیا برای پیاده سازی این طرح ملی در مخابرات خبر داد و گفت: فاز آزمایشی این طرح در استان قزوین و برای 40 مشترک اجرایی شده است و نتایج خوبی به همراه داشته است.
همچنین سیاهکلی - معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیما با اشاره به روند پیشرفت تکنولوژی و انتقال آن از طریق صوت و تصویر و بسترهای ایجاد شده در دنیا صوت و تصویر و دیتا را لازم و ملزوم یکدیگر عنوان کرد و گفت:‌ برای استفاده از این رسانه نوین همکاری مخابرات و صدا و سیما الزامی است.
وی با بیان اینکه اصل تراکم و تجمیع در تمام شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های نوین دنیا به کار گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: در این راستا صاحبان محتوا در بستر مخابراتی کشور می‌توانند محتوایی ایجاد کنند که تمامی مردم بتوانند به صورت انتخابی یا تعاملی از آن بهره ببرند.
سیاهکلی با تاکید بر اینکه آی پی مدیا منحصر به تلویزیون نیست و می‌تواند یکی از کلیدهای اجرای دولت الکترونیک باشد، گفت: این شبکه تولید ایران و بر پایه نرم افزار، سخت افزار و میان افزار بومی اجرایی خواهد شد و از آنجایی که وابستگی به شبکه ندارد تحریم هیچ اثری روی آن نخواهد داشت.
وی این سرویس را کم هزینه و با پهنای باند دو مگابیت در ثانیه برای هر مشترک عنوان کرد و ادامه داد: آی پی مدیا در بستر وب عرضه می‌شد و آی پی تی وی متفاوت خواهد بود.

[b]سیاهکلی در مورد تفاوت آی پی مدیا و تلویزیون تعاملی سیما که پیش از این توسط سازمان صدا و سیما راه اندازی شده بود، گفت: این دو سرویس در دو مسیر جداگانه رقابت خواهند کرد و تفاوتی که دارند در وارداتی بودن تکنولوژی است به طوری که در آی پی مدیا از توان کاملاً داخلی بهره گیری شده اما تلویزیون سیما بر پایه تکنولوژی آی پی تی وارداتی است.[/b]
وی این سرویس را قابل استفاده روی موبایل، لپ تاپ و پی سی عنوان کرد و گفت: در تلویزیون‌های جدید حتی نیاز به ست آپ باکس نیز برای این سرویس وجود ندارد و تنها یک نرم افزار امکان ارایه تمامی سرویس‌های مدنظر را به کاربر می‌دهد.

معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیما نرخ اولیه این سرویس را برای شروع ماهانه 10 هزار تومان عنوان کرد و گفت: کاربر با دو مگابیت سرعت و تصویر با کیفیت SDو بر مبنای برودکست با هزینه 10 هزار تومان و با پهنای باند 5 مگابیت و با تصویر HDمی‌تواند این سرویس را دریافت کند. در این سرویس حجم انتقال داده در اختیار کاربر بوده و این امکان نیز وجود دارد که کاربر فیلم‌ها و سرویس‌های خود را به صورت تعاملی بر روی این شبکه قرار دهد.
سیاهکلی با تاکید بر اینکه شرایط ورود دیگر اپراتورها و سرمایه گذاران در این پروژه تا فردا اعلام خواهد شد تصریح کرد:‌ این سرویس کسب و کار کاربران را نیز در نظر گرفته است. همچنین امکان خدمات بانکی، خرید و فروش اینترنتی، آموزش مجازی، ویدئو درخواستی، خدمات پزشکی و اطلاع رسانی نیز از طریق این سرویس قابل ارایه خواهد بود.

وی در پاسخ به مهر در زمینه مبلغ قرارداد گفت: از آبونمان در نظر گرفته شده برای این سرویس 27 درصد سهم مخابرات خواهد بود.
وی گفت: زمان بندی مشخصی برای ارایه این سرویس نمی‌توان اعلام کرد اما به زودی و در برخی از مناطق و شهرها این سرویس را بر ای شروع به کاربران ارایه می‌کنیم.
معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیما نبود مدیریت ریسک در کشور را از جمله خلاء های سرمایه گذاری در پروژه‌های فناوری عنوان کرد و گفت: این پروژه نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی و ورود این بخش است.

در همین حال مظفر پوررنجبر - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران دستیابی مردم به اطلاعات بر پایه تکنولوژی‌های روز و استفاده از امکانات زیرساختی را از جمله اهداف اجرای پروژه آی پی مدیا عنوان کرد و گفت: در این سرویس تنها مخابرات فعال نخواهد بود و بحث خصوصی نیز به عنوان همکار مخابرات در این حوزه فعالیت خواهد داشت.
وی با بیان اینکه پتانسیل بالقوه‌ای در لایه‌های مختلف شرکت مخابرات ایران وجود دارد از شفاف سازی فعالیت‌های این شرکت خبر داد و گفت: به زودی سرویس‌های متعددی را بر حسب نیازهای مردم اعلام خواهیم کرد.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۳۹۱/۰۷/۲۴[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1720724"]خبرگزاري‌مهر[/url][/font][/size]

[color=#ee82ee][i][size=1][font=tahoma,geneva,sans-serif]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد.[/font][/size][/i][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]چرا فقط دو منطقه تهران دارای تجهیزات IPTV است؟[/color][/b]

[color=#0000CD]به گزارش خبرآنلاین یافتیان در مصاحبه با ایسنا گفته تجهیزات مربوط به IPTV در دو منطقه 2 و 8 تهران ایجاد شده است و در زمینه توسعه شبکه کابل با فیبرنوری افزود کابل‌های مسی در حال جمع‌آوری بوده و فیبرنوری جایگزین آن می شود. چندی پیش فیبرنوری در استان تهران 10 هزار و 293 کیلومتر اعلام شد که هشت هزار و 952 کیلومتر آن در استان تهران و هزار و 341 کیلومتر در استان البرز کشیده شده است.[/color]

چندی پیش سمیع‌الله صادقی ، معاون طرح و توسعه مخابرات استان تهران در توضیح ویژگی و نیازمندی راه‌اندازی IPTV یا تلویزیون اینترنتی به ایسنا گفت: استفاده از این سرویس صد‌درصد به فیبر نوری نیاز ندارد حتی در مکان‌هایی که ADSL با کیفیت خوب و یا نزدیک به مرکز است، می‌تواند با کابل مسی استفاده شود، اما اگر همه مشترکان را دغدغه‌ی استفاده از این سرویس را داشته باشند، شبکه فیبر نوری FTTX لازم است. وی اظهار کرد: سرویس IPTV در حال حاضر در مناطق 2 و 8 راه‌اندازی شده که مشترکان می‌توانند برای گرفتن سرویس با شماره 3838 تماس گرفته و IPTV خود را سفارش دهند که پس از تست و سنجش کیفیت ADSL از سوی مرکز برای مشترکان نصب خواهد شد. او در توضیح تاثیر فیبر نوری بر این سرویس گفت: درست است که فیبر نوری تکمیل‌کننده‌ی سرعت و کیفیت IPTVهاست اما در حال حاضر تعداد بالغ بر هزار شماره سرویس فوق را از طریق پورت‌های پرسرعت (ADSL) دریافت می‌کنند.

گفتنی است “IPTV” ( پروتکل تلویزیون روی اینترنت ) -یا تلویزیون اینترنتی که در ایران مصطلح شده - سیستمی را توصیف می‌کند که در آن با استفاده از پروتکل اینترنت برروی یک زیر ساخت، شبکه خدمات تلویزیون دیجیتال ارائه می‌شود که این خدمات می‌تواند توسط یک اتصال پهنای باند وسیع در اختیار کاربر قرار گیرد.(بعنوان مثال با فیبر نوری)

برخی کاربران خدمات IPTV را به همراه خدمت ویدئویی و یا اینترنتی مانند دسترسی به وب و VoIP دریافت می‌کنند. در دنیای تجارت ترکیب VoIP ، IPTV و دسترسی به اینترنت را ( ارتباط راه دور ) Triple play ( اجرای سه گانه ) می‌نامند. اگر به این خدمات خدمات صوتی تلفن همراه اضافه شود به Quadruple play ( اجرای چهار گانه ) تبدیل می‌شود. معمولاً IPTV توسط یک عملگر با پهنای باند وسیع دریک زیر ساخت شبکه بسته ارائه می‌شود. این شبکه بسته همواره رقیب ارائه محتویات تلویزیون برروی اینترنت بوده‌است. این نوع از ارائه خدمات را تلویزیون روی اینترنت یا تلویزیون اینترنتی می‌نامند. در دنیای تجارت گاهی از IPTV برای ارائه تصاویر تلویزیونی روی شبکه LAN شرکت‌ها و شبکه‌های بازرگانی استفاده می‌شود. شاید تعریف ساده تر از IPTV تصاویر تلویزیونی باشد که به جای آنکه به فرمت عادی و توسط کابل پخش شوند توسط تکنولوژی شبکه‌های کامپیوتری دریافت می‌شوند.

IPTV هم تصاویر تلویزیونی زنده ( چند رسانه‌ای ) و هم تصاویر تلویزیونی ذخیره شده ( بر اساس تقاضای افراد ) یا VOD را پخش کنند. برای برگرداندن تصویر و مرور دوباره آن یا به کامپیوتر نیاز داریم و یایک جعبه تنظیم که به تلویزیون وصل می‌شود. تصاویر در فرمت‌های انتقالی MPEG2 یا MPEG4 پخش می‌شوند و در صورتی که زنده باشند توسط IP Multicast و در صورتی که به صورت ذخیره شده پخش شوند (VOD) توسط IP Unicast منتقل می‌شوند. در سیستم Multicast IP اطلاعات به طور همزمان به چندین کامپیوتر ارسال می‌گردند. فرمت جدید با نام MPEG 4[color=#ffffff]ء[/color](H.264/MPEG-4 AVC ) به سرعت جای خود رابه فرمت MPEG 2 داده‌است. در سیستم‌های IPTV که بر پایه استانداردها تولید می‌شوند پروتکل اصلی مورد استفاده برای تصاویر تلویزیونی زنده، نسخه شماره 2 IGMP است که اتصال به کانال تلویزیونی را ممکن می‌سازد وامکان تغییر کانال تلویزیونی را فراهم می‌آوردو تصاویر تلویزیونی ذخیره شده (VOD)[color=#ffffff]ء[/color]RTSP است.امروزه در کنار IPTV تصاویر تلویزیونی از طریق کابل ماهواره و کابل‌های زمینی دریافت می‌شوند. با این وجود کابل را می‌توان دو طرفه کرد و از آن برای انتقال IPTV نیز استفاده نمود.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/IMAGE634875477001204845.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_IMAGE634875477001204845.jpg[/img][/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/IMAGE634875477010252861.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_IMAGE634875477010252861.jpg[/img][/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۳۹۱/۸/۱۳[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع:[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://www.khabaronline.ir/detail/255530/ict/ict"]http://www.khabaronl.../255530/ict/ict[/url][/font][/size]

[size=1][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#EE82EE][i]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد.[/i][/color] [/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#800000]در گفتگو با مهر اعلام شد:
[b]واگذاری سرویس تلویزیون اینترنتی در تهران و کرج/ نحوه ثبت نام سرویس[/b][/color][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000cd]تلویزیون اینترنتی تعاملی توسط شرکت مخابرات استان تهران و با همکاری یکی از شرکتهای زیرمجموعه سازمان صدا و سیما در دو منطقه تهران رسما راه اندازی شد.[/color]
سمیع الله صادقی - معاون فنی مهندسی شرکت مخابرات استان تهران از راه اندازی رسمی تلویزیون اینترنتی "شیما" همزمان با سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی ایران - تله کام 2012 - خبر داد و گفت: این سرویس برای شروع در دومنطقه 2 و 8 تهران فعال شده است.
وی با بیان اینکه مخابرات با توسعه پورتهای پرسرعت اینترنت برنامه های بسیاری برای استفاده از این ظرفیتها در دستور کار دارد که یکی از آنها راه اندازی IPTV است، اضافه کرد: هم اکنون مشترکان تلفن ثابت در دو منطقه 2 و 8 تهران می توانند برای نصب این سرویس از طریق مرکز تماس 3838 و با حضور در مراکز تلفن ثابت محل اقامت خود اقدام کنند.

صادقی با تاکید براینکه راه اندازی تلویزیون اینترنتی در دو بخش سرویس و محتوا تعریف شده است، افزود: این سرویس با همکاری شرکت "تکتا" وابسته به صدا و سیما در زمینه تولید محتوا نصب و راه اندازی شده است.
معاون فنی مهندسی شرکت مخابرات استان تهران از خدماتی چون Live TV، ویدیو درخواستی، تایم شیفت و گیم به عنوان سرویسهای در حال ارائه این شبکه نام برد و گفت: سرویس Live TV پخش مستقیم و زنده تمامی کانالهای تلویزیونی و ماهواره ای مورد تعریف صدا و سیما را امکان پذیر می کند و با سرویس تایم شیفت نیز امکان استفاده از برنامه های یک هفته قبل تلویزیون مهیا می شود؛ در همین حال سرویس ویدیو درخواستی -VOD - با قرار گرفتن 6 هزار سایت فیلم و سریال های مختلف و سرویس گیم گروهی و شبکه ای در اتاق های گیم از دیگر سرویس های تلویزیون اینترنتی هستند.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی این سرویس، مشترکان باید علاوه بر خط اینترنت پرسرعت ADSL از مخابرات، مبلغ 150 هزار تومان برای ست آپ باکس و 20 هزار تومان نیز برای هزینه نصب پرداخت کنند، افزود: این سرویس ماهیانه نیز حدود 10 هزار تومان هزینه دارد.
صادقی ارائه سرویس های پرداختی، روزنامه الکترونیکی، اطلاعات هواشناسی، ترافیک، زیارت و سیاحت از راه دور را از جمله برنامه های مدنظر برروی تلویزیون اینترنتی تعاملی "شیما" در آینده عنوان کرد و گفت: محدودیتی در ارائه این سرویس وجود ندارد و ارائه سرویس تا 100 هزار نفر وجود دارد و هم اکنون نیز 35 هزار سرویس آماده واگذاری است.
معاون شرکت مخابرات استان تهران از آمادگی این شرکت برای واگذاری سرویس تلویزیون اینترنتی در دو استان تهران و کرج در صورت ارائه سرویس و آمادگی صدا و سیما برای تولید محتوا خبر داد.

به گزارش مهر، براساس آمارهای ارائه شده، خدمات IPTV در سالهای اخیر با رشد چشمگیری در کسب درآمد و جذب مشترک همراه بوده است؛ به طوری که در سه ماهه چهارم سال 2011، حدود 3.68 میلیون نفر به تعداد مشترکان IPTV افزوده شده و مجموع آن به 58.2 میلیون رسیده است؛ در ادامه این روند نیز تعداد مشترکان IPTV در پایان سه ماه سوم 2012 به 67 میلیون افزایش یافته است.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۳۹۱/۰۸/۲۷[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1744863"]خبرگزاري‌مهر[/url][/font][/size]

[size=1][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#EE82EE][i]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد.[/i][/color] [/font][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#800000]نتایج تحقیقات جهانی/
[b]افزایش تقاضای استفاده از تلویزیون اینترنتی/ نفود 50 درصدی اینترنت پرسرعت[/b][/color][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]تحقیقات نشان می‌دهد تا سال 2017 با افزایش تقاضای استفاده از خدمات تلویزیون اینترنتی IPTV و خدمات رسانه تعاملی OTT ، تعداد مشترکین باندپهن در جهان به 745 میلیون خانوار می‌رسد.[/color]
به گزارش خبرگزاری مهر، موسسه تحقیقاتی Digital TV با پیش‌بینی روند رشد بازار تلویزیون اینترنتی و رسانه تعاملی اعلام کرد: تعداد مشترکان باند وسیع از 473 میلیون مشترک در سال 2010 به 578 میلیون مشترک تا پایان سال 2012 خواهد رسید. در این میان از 167 میلیون مشترک جدید باند وسیع که تا سال 2017 افزوده خواهند شد، بیشترین سهم مربوط به کشور چین با 73 میلیون مشترک و هند با 22 میلیون مشترک خواهد بود.
نیاز به سرعت بالا برای تماشای ویدئو از طریق IP موجب رشد سریع باند وسیع می‌شود و البته در این میان مساعدت و همکاری دولت‌ها در این بخش نیز بسیار مهم است.

این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که بسیاری از دولت‌ها پروژه ملی شبکه باند وسیع خود را با سرمایه‌گذاری گسترده در شبکه فیبرنوری دنبال می‌کنند و درسایر کشورها اپراتورها در فضای رقابتی، تشویق به ساخت شبکه فیبرنوری می‌شوند.
براین اساس پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2017 حدود 10 درصد از مشترکان باند وسیع به سرعتی بیش از 100مگابیت در ثانیه دسترسی خواهند داشت؛ این در حالی است که هم اکنون این رقم 1.6 درصد است.
کشور سوئد با میزان نفوذ 25.5 درصد، بالاترین نسبت کاربران با سرعت بالا را از آن خود کرده است. از سوی دیگر تعداد کاربرانی که به سرعت کمتر از 2 مگابیت در ثانیه دسترسی دارند کاهش خواهد یافت.

در همین حال تا سال 2017 تعداد کاربران اینترنت کم سرعت در چین از 60 میلیون به 37.7 میلیون کاهش می‌یابد و در ایالات متحده به صفر خواهد رسید؛ در حالی که در کشور هند میزان کاربرانی که به سرعت پایین 2 مگابیت در ثانیه دسترسی خواهند داشت از 6.6 میلیون مشترک کنونی به 11.4 مشترک می‌رسد.
براساس این گزارش، میزان نفوذ باند وسیع ثابت خانگی از 40.3 درصدی کنونی تا سال 2017 به 49.2 درصد خواهد رسید. این رقم در سال 2010 حدود 33.5 درصد بوده است.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۳۹۱/۰۹/۱۱[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1754686"]خبرگزاري‌مهر[/url][/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.