death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

با تشكر از همه دوستاني كه در اين مدت نطرات بنده رو بخش هاي خبر رساني تحمل كردند و با نظرات خوبشون ايرادات و كم و كاستي ها اونها رو رفع كردند

 

اين آخرين پست من در بخش هاي خبر رساني اين انجمن بود.

 

اون زمان كه بنده عضو اين انجمن شدم افراد ديگه اي مديريت رو در دست داشتند و فضاي ديگه اي داشت كه خب گذشت

 

الان با وجود افرادي مثل بازرس اين سايت جناب cheka ديگه نيازي به وجود امثال من نيست. قدرت مزه ميده حتي اگر در دنياي مجازي باشه.

 

اگر خدا بخواد به زودي يك وبلاگ راه اندازي مي كنم و اخبار و تحليل ها رو هم در اونجا قرار ميدم و از طريق استاتوس سايت به اطلاع دوستان مي رسونم.

 

باز هم از همه دوستان بزرگوار متشكرم

ویرایش شده در توسط amirarsalankhan
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه بار نزدیک شهر کسب هواپیما زد که کلیپش هست یه بار هلیکوپتر زد که واقعا تو خاک ترکیه بود خلبانش اجکت کرد مسلحین گرفتن سرش رو جدا کردند اماری که مسلحین زدند خیلی بیشتره
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ابراز تردید مقامات عراقی درباره نام، جایگاه و نقش عضو داعش کشته شده در عملیات نیروهای ویژه آمریکا در سوریه و طرح احتمال کشته شدن یکی از رهبران عالی رتبه داعش؛ مسئولان امنیتی عراق نام فرد کشته را «نبیل صدیق ابوصالح الجبوری» اعلام کرده اند/// بنقل از گاردین

 

لینک صفحه خبری:

http://www.theguardian.com/world/2015/may/16/isis-leader-killed-us-special-forces-raid-syria 

لینک تصاویر صفحه اصلی:

 

1: 

http://uupload.ir/files/vlih_syria1.png

 

2:

http://uupload.ir/files/bow5_syria2.png

 

3:

http://uupload.ir/files/l38b_syria3.png

 

4:

http://uupload.ir/files/0qsk_syria4.png

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اخبار تکمیلی تدمر (پالمیرا) در صحرای سوریه 1

 

در چند روز اخیر شاهد هجوم گسترده ی داعش به عمق صحرای سوریه بودیم و این هجوم در حالی رخ داد که ارتش سوریه و محور مقاومت در چند جبهه ی استراتژیک دیگر در حال نبرد با تروریستهای مزدور تکفیری غرب هستند .

داعش فرصت رو غنیمت شمرد و در این زمان حملات خودش را آغاز کرد .

البته مناطق جبل شاعر و میادین گازی شمال تدمر همواره شاهد حملات جست و گریخته ی داعش بود اما اینبار داعش با تصرف سخنه در چند کیلومتری شمال شهر تاریخی پالمیرا (تدمر) ، راه ارتباطی زمینی تدمر - دیرالزور رو بست و در ادامه ی پیشرویهای خودش به شمال تدمر رسید .

متاسفانه با وجود اینکه هدف قرار دادن دشمن بروی زمینهایی به مانند صحرای سوریه به مراتب آسان تر از مناطق کوهستانی و دارای جغرافیایی بسیار ناهموار مشابه در غرب سوریه هست ؛ با این حال نیرو هوایی سوریه در قطع کردن خطوط پشتی و امدادی داعش ناموفق بود و روی زمین هم نیروهای سوری کارایی خوبی از خودشان به نمایش نگذاشتند .

البته ناگفته نماند ؛ خیانت در آنچیزی که در حال حاضر در سوریه شاهدش هستیم ؛ بی تاثیر نیست .این خیانت هم در سلسله مراتب نظامی سوریه هست و هم در بین مردم غیر نظامی . سوریه از این خیانتها بسیار ضربه خورده .

در شهر تدمر از چند هفته پیش هسته های خفته و خائن ارتش آزاد و طرفدار داعش فعالیتهای خودشون رو بسیار زیاد کردند .وضعیت در تدمر به گونه ای هست که جاسوسان ارتش آزاد در تدمر برای داعش جاسوسی کرده و یا اطلاعات مورد نظر به داعش منتقل میشه .

همکاری داعش و ارتش آزاد در این منطقه خیلی جالبه !!!

یکی دیگر از نگرانی های این شهر ، آثار تاریخی گرانبها و واقعا با ارزشی هست که وجود داره ...

قلعه ، معابد ، آثار باستانی بسیار با ارزش ، نمادهای تاریخی و ... که معلوم نیست بعد از اینکه بدست داعش بیفته چه بلاایی سرش میاد ،،،

هرچند که رفتار این وحشی ترین وحشی ها کاملا قابل پیش بینیه ...

 

ql60h.jpg

 

CFFP3xmW0AApbMI.jpg

 

CFFR2gzWgAAkm4c.jpg

 

thumb_CFHq9NFWYAAGm7M.jpg  thumb_CFHpYvAWEAA8p7a.jpg  thumb_CFE_91wWIAEvaE7.jpg  thumb_CFHsfEDXIAAGX_T.jpg

اخبار تکمیلی تدمر (پالمیرا) در صحرای سوریه 2 + نقشه

 

در حال حاضر خبرهای میدانی تدمر بسیار سیال هست و هر لحظه ممکنه منطقه ای سقوط کنه و یا پس گرفته بشه .

داعش تعدادی از مناطق شمالی شهر رو به تصرف خودش در آورده

 

بیشتر منطقه ی عامریه در شمال شهر در اختیار داعش هست ولی گزارشهایی از درگیری نیروهای ارتش در داخل عامریه وجود داره ؛ این بدین معنا هست که هنوز عامریه بصورت کامل سقوط نکرده .

امروز داعش پس از ورودش به عامریه طبق معمول جنایاتش رو شروع کرده و اهالی عامریه به داخل شهر پناه آوردند .

 

امروز فیلمی از ساختمان مدیریت و توسعه منتشر شد که دواعش درحال نصب کردن پرچم خودشون بروی ساختمان بجای پرچم سوریه هستند .

البته پس از چند ساعت درگیریهای سخت گزارش شد که این ساختمان دوباره به کنترل ارتش درآمده ؛؛؛ در هر صورت حتی اگر ارتش سوریه این ساختمان رو تصرف هم کرده باشه خط مقدم نبرد و تماس ، همان ساختمان میدریت و توسعه خواهد بود .

چونکه داعش میدان بخیتان (حاجز فیلات) رو در اختیار داره .

 

فرودگاه و زندان تدمر در کنترل کامل ارتش سوریه قرار داره و حملات به خوبی دفع شده . عمده ی حملات از سمت شمال فردوگاه بوده .

 

در سمت غربی شهر ؛ امروز ارتش سوریه موفق شد دوباره ایستگاه مخابرات و رادیویی رو از داعش پس بگیره و حمله ی داعش از سمت شمال غربی به تدمر رو خنثی کنه . با در اختیار داشتن این بلندی حرکات داعش از سمت غرب و شمال غربی و همچنین جنوب عامریه در تیررس نیروهای ارتش سوریه قرار قرار داره ،،، امیدوارم ارتش سوریه بتونه از این برتری جغرافیایی بهترین استفاده رو ببره .

 

و اما جنوب و باغات تدمر

خبرهای میدانی این منطقه مقداری گنگ و غیر دقیق هست .داعش حملاتی رو از سمت جنوب به باغات ترتیب داده ولی خبری از پیشروی نبوده و ارتش سوریه هم حملات رو دفع کرده ،،، بعضی مناطق باالکل ! این مناطق رو به اسم داعش زدند که مطمئنا درست نیست .

 

البته تجربه نشوون داده (مثل طبقه ، ادلب ، جسر شغور ، ...) که هیچوقت موثق ترین خبرها هم قابل اطمینان نیستند چون در چند ساعت ممکنه صحنه ی کل نبرد عوض شه و یه ارتش از یه شهر عقب نشینی کنه !! و یا یک وضعیت تا ماهها ثابت بمونه .....

 

نقشه ی زیر سعی کردم بدون جانبداری و بیطرفانه مواضع طرفین رو مشخص کنم .. منتظر آپدیتهای بعدی باشید ;-)

نقشه با کیفیت بالاتر با حجم 6 مگ : دانلود

 

Palmyra_100_m_cuted_low.JPG

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حرف از ارتش ازاد اومد یه سوال بپرسم الان بر  چه مناطقی تسلط دارن ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حرف از ارتش ازاد اومد یه سوال بپرسم الان بر  چه مناطقی تسلط دارن ؟

قسمت هایی از ادلب و ریفش، غوطه غربی ، خان الشیخ و بیت جن ، زبدانی ، بخش های اعظمی از ریف قنیطره و ریف درعا(عمده قدرت ارتش ازاد متمرکز در جنوب هست!) 

 

البته مناطق جبل شاعر و میادین گازی شمال تدمر همواره شاهد حملات جست و گریخته ی داعش بود اما اینبار داعش با تصرف سخنه در چند کیلومتری شمال شهر تاریخی پالمیرا (تدمر) ، راه ارتباطی زمینی تدمر - دیرالزور رو بست و در ادامه ی پیشرویهای خودش به شمال تدمر رسید .

 

امین جان ،با عرض پوزش ولی فک کنم خیلی وقته که ارتباط زمینی از طریق تدمر دیرالزور بسته است، البته یه زمزمه هایی مبنی بر فک حصار با کمک عشیره های متحد بود ولی هیچ وقت من خبر فک حصار رو نشنیدم!

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 

آموزش تیراندازی توسط شهید بیضایی کلیپ

 

http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/video/IkD9rWlwAVOcK6MSDMc6lUt-AiOq7eKsCHwtWIXXSBfm84ubdLpEkw/d/

 

http://www.afsaran.ir/profile/mahdy313

ویرایش شده در توسط kid
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اخبار تدمر

 

داعش هنوز در عامریه حضور داره ، خانه های نظامیان در کنترل داعش هست .

البته داعش از ساختمان مدیریت و توسعه که چند روز پیش تصرف کرده بود عقب نشینی کرد ولی محله ی معالف و صناعیه شاهد حضور داعش هست .

گفته میشه امروز حدود 80 دستگاه از خودروههای دواعش در هنگام عقب نشنینی توسط ارتش هدف قرار گرفت . فعلا که تصویری از این 80 تا ندیدم .

شهر توسط هر یک از طرفین بمباران میشه ، در حال حاضر پیشروی داعش متوقف شده و ارتش با مقداری فشار بیشتر میتونه تروریستهای داعشی رو مجبور به عقب نشینی که ، داعش در حالت تدافعی هست .

جنوب فردوگاه و باغات این منطقه شاهد درگیری ارتش سوریه و دواعش هست . امنیت آثار باستانی فعلا مشکلی نداره .

یکی از منابع معتبر خبر حضور تعدادی از برادران تیپ فاطمیون در تدمر رو به من داد . این نیروهای زبده برای کمک به ارتش سوریه و دفاع وطنی به این شهر رفتند .

دیروز ارتش تعدادی از زندانی هارو از زندان تدمر به ساختمان دولتی (و یا فرع الامن العسکری) منتقل کردند .

برق شهر تقریبا به صورت کامل قطع هست و نواحی شمالی و منطقه عامریه توسط ارتش بمباران میشه

 

نقشه با کیفیت : http://download1518.mediafire.com/eo7v4s4nexjg/z3ej0jtg830brih/Palmyra+100+m+ORGINAL+8+bit+7m.JPG

 

Palmyra-100-m-ORGINAL-8-bit-low.jpg

 

تصویری از طلعه موسی

تروریستها مدعی بودند که این بلندی رو پس گرفتند

 

22119_916118978430634_844453806643791138

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نبردهاي حومه حلب

 

روز گذشته و در تاريخ 18 مارس اعلام شد نيروهاي داعش در محور شرقي شهر حلب حمله اي ناگهاني و سريع را به سمت منطقه صنعتي شيخ نجار انجام داده و توانسته اند با استفاده از اصل غافلگيري بر تپه مهم " تل المقبله " در نزديكي اين منطقه مسلط بشوند.

 

اهميت اين حمله از دو جهت قابل بررسي است :

 

1- تقريبا از يك سال و نيم پيش نيروهاي ارتش سوريه و نيروهاي داعش در محور شرقي حلب در يك حالت آتش بس نا نوشته به سر مي بردند و درگيري مهمي ميان آنها به وقوع نمي پيوست ولي اكنون به نظر مي رسد نيروهاي داعش با اگاهي از كمبود نيرو در خطوط پدافندي ارتش در اين منطقه، اين آتش بس را شكسته و حملات غافلگيرانه در تمام محورهاي تماس با ارتش سوريه را دستور كار گذاشته اند.

 

2- منطقه صنعتي شيخ نجار مهمترين نقطه پدافندي حومه شمال شرقي حلب محسوب مي شود و از نيروهاي عمل كننده در حومه شمالي حلب پشتيباني كرده و موقعيت زندان معروف حلب را نيز تقويت مي كند

با سقوط تله المقبله نيروهاي داعش بر روي اين منطقه صنعتي و تمامي نقاط اطراف ان ديد پيدا كرده اند و مي توانند هر زمان كه بخواهند آتش ادواتشان را بر روي اين منطقه تدارك ببينند.

 

به نظر مي رسد ارتش سوريه بايد هر چه سريعتر با تقويت قواي موجود در منطقه شيخ نجار خود را اماده دفاع در برابر هجوم وسيع نيروهاي داعش كند. كه اگر شيخ نجار به دست داعش بيافتد عقبه تمامي نيروهاي شمالي حلب از دست رفته است.

 

محور حمله نيروهاي داعش به منطقه شيخ نجار و حدود مواضع سه طرف درگير

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/CFQ6NCOW8AEaRs0.jpg]normal_CFQ6NCOW8AEaRs0.jpg[/url]

 

 

موقعيت تله المقبله در نزديكي منطقه شيخ نجار

 

CFTBi57W8AERr5D_large.png

 

شهداي ارتش سوريه

 

CFTY0WYVEAAfrk2.png

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/CFTY0S0VEAAXCLp.png]thumb_CFTY0S0VEAAXCLp.png[/url]   [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/CFTY0c6UgAEDicP.png]thumb_CFTY0c6UgAEDicP.png[/url]

 

 

فيلم منتشر شده توسط داعش ( +18 )

youtube.com/watch?v=bE4C_VyurSI

منبع : http://www.almadenahnews.com/article/380655-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D9%8A%D8%B3%D9%8A%D8%B7%D8%B1-%D8%B9%D9%84%D9%89-%D8%AA%D9%84%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%82%D8%A8%D9%84%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%8A%D8%AC%D9%8A%D8%A9-%D9%81%D9%8A-%D8%AD%D9%84%D8%A8

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
http://m.liveleak.com/view?i=4b9_1431984356
غوطه شرقی. انفجار توپ جهنم حین شلیک .یه تعدادیشون حلوا شدن :دی
گروه انصارالدینم یه کلیپ پانصد مگی از نبردهای اشتبرق تو سایتش گزاشته

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ساعت 3 شب هست و ارتش سوریه شروع به بمباران کفیر و اطراف بیمارستان کرده !!!

کم پیش میاد که ارتش سوریه بخواد شب عملیات بزنه ...

من که یادم نمیاد ...

آیا این یه عملیات جدید برای پیشرویه ؟؟

نمیدونم فردا مشخص میشه

 

10391034-682875091858049-426867971146031


..........................

 

در تدمر هم  درگیریها در تدمر ادامه داره

دیروز ارتش تعدادی از زندانی هارو از زندان تدمر به ساختمان دولتی (و یا فرع الامن العسکری) منتقل کردند .

برق شهر تقریبا به صورت کامل قطع هست و نواحی شمالی و منطقه عامریه توسط ارتش بمباران میشه

تغییر خاصی در نقشه تدمر بوجود نیومده .

 

به نقل از پیج تحولات سوریه

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
^^ دوست عزیز این مطلبی که گذاشتید برای پیج تحولات هست، ادمینهای اون پیج اینجا عضون و خبرهاشون رو ارسال میکنن. فکر نمیکنم کار درستی باشه که اخبارشون رو اینجا ارسال کنید، اون هم بدون ذکر منبع.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اخبار تدمر

 

داعش هنوز در عامریه حضور داره ، خانه های نظامیان در کنترل داعش هست .

البته داعش از ساختمان مدیریت و توسعه که چند روز پیش تصرف کرده بود عقب نشینی کرد ولی محله ی معالف و صناعیه شاهد حضور داعش هست .

گفته میشه امروز حدود 80 دستگاه از خودروههای دواعش در هنگام عقب نشنینی توسط ارتش هدف قرار گرفت . فعلا که تصویری از این 80 تا ندیدم .

شهر توسط هر یک از طرفین بمباران میشه ، در حال حاضر پیشروی داعش متوقف شده و ارتش با مقداری فشار بیشتر میتونه تروریستهای داعشی رو مجبور به عقب نشینی که ، داعش در حالت تدافعی هست .

جنوب فردوگاه و باغات این منطقه شاهد درگیری ارتش سوریه و دواعش هست . امنیت آثار باستانی فعلا مشکلی نداره .

یکی از منابع معتبر خبر حضور تعدادی از برادران تیپ فاطمیون در تدمر رو به من داد . این نیروهای زبده برای کمک به ارتش سوریه و دفاع وطنی به این شهر رفتند .

دیروز ارتش تعدادی از زندانی هارو از زندان تدمر به ساختمان دولتی (و یا فرع الامن العسکری) منتقل کردند .

برق شهر تقریبا به صورت کامل قطع هست و نواحی شمالی و منطقه عامریه توسط ارتش بمباران میشه

 

نقشه با کیفیت : http://download1518.mediafire.com/eo7v4s4nexjg/z3ej0jtg830brih/Palmyra+100+m+ORGINAL+8+bit+7m.JPG

 

Palmyra-100-m-ORGINAL-8-bit-low.jpg

 

 

 

امین جان گویا راه تدمر حمص بسته شده.. تدمر در شرف محاصره است متاسفانه..

CFNphY9WEAAJH3k.jpg

 

بعد از اون هم انبار مهین به شدت در خطره..

 

تصویر احتمالا مربوط به انبار مهمات در شمال عامریه است.. بی چاره عصام باید تاوان این شکست های سنگین رو بده!

CFAwGEXUUAAHWRj.jpg

 

ضمن این که داعش قصدش اینه که با گرفتن پالمیرا و از طریق قریتین خودش رو برسونه به دیر عطیه و قلمون غربی و زبدانی ، از همین رو میشه تلاش حزب الله رو برای خاموش کردن قلمون برای همیشه توجیه کرد.. بین طرفین یه مسابقه دو شکل گرفته..! گرچه در بلند مدت داعشی ها به غوطتین هم چشم دارند ولی هدف اصلیشون باز کردن راهی به سمت قلمون هست!

باید دید حزب الله پیروز خواهد بود یا داعش!

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

^^ دوست عزیز این مطلبی که گذاشتید برای پیج تحولات هست، ادمینهای اون پیج اینجا عضون و خبرهاشون رو ارسال میکنن. فکر نمیکنم کار درستی باشه که اخبارشون رو اینجا ارسال کنید، اون هم بدون ذکر منبع.

سلام

 

من اطلاع نداشتم پوزش

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اﺭﺗﺶ ﺣﻤﻠﻪ ﺟﺪﻳﺪﻱ ﺭﻭ ﺑﺮاﻱ ﺷﻜﺴﺘﻦ ﻣﺤﺎﺻﺮﻩ ﺑﻴﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﺮﺩﻩ ﻣﺨﺎﻟﻔﻴﻦ ﻫﻢ ﺑﻪ ﭘﻴﺸﺮﻭﻱ اﺭﺗﺶ اﺫﻋﺎﻥ ﺩاﺷﺘﻦ.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.