death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

مخالفین زندان غرز رو در درعا گرفتن


فیلم

[url="http://www.documents.sy/videos.php?id=2902&lang=ar"]http://www.documents...id=2902&lang=ar[/url]


درگیریهای شدید در اطراف سیلوهای نزدیک زندان ادامه داره

درباره شهرک راس العین اخبار متناقضی منتشر شده فعلا نمیشه خبر نهایی درباره تسلط کامل ارتش رو تایید کرد

جنگنده های صیهونیست به مناطق مرزی جولان حمله کردن . مخالفین گفتن مقر تیپ 92 مورد هدف قرار داده شده اما صحت نداره تا این لحظه اماری از تلفات منتشر نشده احتمالا بدون تلفات بوده . این حمله در پی انفجار بمب در مسیر گشتی صیهونیستها صورت گرفت در این حمله یک نظامی صیهونیست به هلاکت رسیده و 3 تن دیگه زخمی شده

تصویر منتسب به انفجار بمب در مسیر گشتی صیهونیستها

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/2116629_740.jpg[/img]



زندا غرز و ازاد شدن نزدیک به 300 زندانی

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/699709877.jpg[/img] ویرایش شده در توسط aminor
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][color=#ff0000][size=5]جدیدترین تحولات میدانی یبرود
بازگشت اهالی تا 2 روز آینده/ فروپاشی صفوف 10 هزار تکفیری در چند ساعت

گروه‌های بازسازی و تعمیرات درحال فراهم کردن شرایط جهت بازگشت اهالی به یبرود تا 2 روز آینده هستند. یک منبع نزدیک به گروه‌های مسلح نیز افشا کرد، 10 هزار فرد مسلح در یبرود مستقر بودند، اما تنها 500 نفر واقعا خواهان مبارزه بودند[/size][/color][/center]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]تاریخ انتشار: 92/12/27[/font]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، در دومین روز از آزاد سازی شهر «یبرود» و پس از تامین امنیت آن هم اکنون اغلب یگان‌های نظامی ارتش سوریه در حال ترک شهر از محورهای شمالی و غربی به سمت شهرک‌های فلیطه و رنکوس هستند که قرار است، ظرف ساعات و نهایتا روزهای آینده شاهد عملیات‌های ارتش سوریه برای آزاد سازی آنها باشد.

درباره فلیطه گزارش شده که این شهر هم اکنون با هدف قطع راه‌های امداد و کمک رسانی به تروریست‌ها به شدت در محاصره ارتش سوریه و یگان‌های توپخانه و نیروی هوایی ارتش مراکز تجمع و مقرهای عناصر مسلح در این شهرک را زیر آتش خود گرفته‌اند.

این درحالی است که شب گذشته نیروهای ارتش سوریه تمام عناصر 3 گروه تروریستی که قصد فرار به شهرک رنکوس را داشتند، به هلاکت رساندند. اما اطلاعات موثقی وجود دارد که تاکید می‌کند، شب گذشته درگیری‌های مسلحانه شدیدی بین عناصر جبهه النصره در خصوص بازگشت به یبرود و انجام برخی حملات علیه نیروهای ارتش سوریه و مخالفت برخی از عناصر این جبهه با این طرح رخ داد که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از آنها شد.

از داخل شهر نیز گزارش می‌شود که تیم‌های تعمیر و ترمیم ساختارهای زیربنایی شهر وارد عمل شده و تلاش می‌کنند، با آماده کردن شرایط زمینه را برای بازگشت اهالی به یبرود ظرف 48 ساعت آینده فراهم کنند. اکنون علاوه بر شهر یبرود، امنیت مناطق اطراف آن نیز تامین شده است.

اما در خصوص تعداد تروریست‌هایی که هنگام عملیات ارتش سوریه در شهر حضور داشتند، آمار و ارقام متناقضی تاکنون منتشر شده است، براساس آخرین خبرهای رسیده در این خصوص یکی از سرکردگان ارتش آزاد که در نبرد یبرود مشارکت داشته، ذکر می‌کند که بیش از 10 هزار فرد مسلح هنگام آغاز عملیات ارتش سوریه برای تصرف آن وجود داشته، اما بسیاری از آنها فرار را برقرار ترجیح داده و به جرات می‌توان گفت که از میان این افراد تنها 500 نفر واقعا قصد مقابله با عملیات‌های ارتش سوریه را داشتند.[/font]


[center][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#ff0000][size=5]آغاز مرحله سوم عملیات ارتش سوریه در منطقه «القلمون»
تکرار سناریو «یبرود» در «رأس العین»/تسلط ارتش بر یک سوم «رأس المعره»[/size][/color][/font][/center]

[font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#000000][size=4]تاریخ انتشار: 92/12/27[/size][/color][/font]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]مرحله سوم عملیات آزادسازی القلمون با حمله ارتش سوریه به شهرک رأس العین ساعتی پیش آغاز و سناریو یبرود با فرار تروریست‌ها در آن تکرار شد، در شهرک «دیر المعره»، در غرب یبرود نیز نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، یک سوم آن را آزاد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، نیروهای مسلح و ارتش سوریه همان طور که در خبرها آمده بود، ساعتی پیش مرحله سوم عملیات آزاد سازی و پاکسازی منطقه «القلمون» در ریف دمشق را با هدف آزاد سازی شهرک «راس العین» در جوار یبرود آغاز کردند.

راس العین از جمله شهرک‌هایی است که در کنار شهر یبرود و شهرک فلیطه در نزدیکی مرزهای لبنان قرار دارد و هدف اول ارتش سوریه در سومین مرحله از سلسله عملیات‌های ارتش سوریه برای پاکسازی منطقه «القلمون» در نظر گرفته شده است.

براساس تاکید منابع میدانی سوری هدف از عملیات آزاد سازی شهرک راس العین تحکیم مواضع ارتش سوریه در مناطق هم مرز با لبنان و کنترل بیش از پیش مرزهای سوریه جهت جلوگیری از ورود عناصر تروریستی بیان شده و برای تحقق این هدف نیروهای ارتش سوریه پس از محاصره گروه‌های مسلح در راس العین، تپه‌های اطراف این شهرک را تصرف کردند.

این درحالی است که مواضع گروه‌های تروریستی از روز گذشته زیر آتش توپخانه و نیروی هوایی ارتش سوریه قرار گرفته و منهدم شده است.

همچنین براساس جدیدترین خبرهای به دست آمده از راس العین گروه‌های تروریستی و عناصر مسلحی که در این شهرک سنگر گرفته بودند، چون شرایط را سخت یافته و ملاحظه کردند که توان مقابله با ارتش سوریه را ندارند، در حال فرار به سمت دو منطقه «رنکوس» و «عسال الورد» هستند، تا به این ترتیب سناریو سقوط یبرود بار دیگر برای گروه‌های تروریستی در راس العین تکرار شود.

از سوی دیگر گزارش‌های میدانی رسیده از مناطق عملیاتی القلمون تاکید می‌کند که عملیات ارتش سوریه در شهرک «راس المعره»، در غرب یبرود نیز با موفقیت همراه بوده و نیروهای ارتش سوریه موفق شده‌اند، یک سوم این شهرک را تصرف و عناصر مسلح را از آن بیرون کنند.

همچنین درگیری‌هایی بین نیروهای ارتش سویه با عناصر تروریستی اطراف روستای «قسطل» و شهرک «الناصریه» در جنوب شرقی یبرود گزارش شده است.[/font]

پایان

[b][url="http://8pic.ir/images/89728250490422436717.jpg"][color=#0000ff]نقشه کامل منطقه، کلیک کنید.[/color][/url][/b]


[center][color=#ff0000][size=5]ارتش سوریه کنترل کامل «راس العین» را در دست گرفت[/size][/color][/center]

تاریخ انتشار: 92/12/27

[font=tahoma,geneva,sans-serif]منابع سوری از تسلط کامل ارتش این کشور بر شهرک «راس العین» در ریف دمشق خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، منابع خبری سوری اعلام کردند، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، شهرک «راس العین» در ریف دمشق را به تصرف کامل خود درآورند و آن را از لوث عناصر تروریستی پاک کنند.

تصرف شهرک راس العین درحالی صورت می‌گیرد که نیروهای ارتش سوریه بعد از ظهر امروز عملیات آزاد سازی آن را آغاز کرده بودند.

از جبهه فلیطه نیز گزارش می‌شود، یگان‌های ارتش سوریه به شدت با گروه‌های تروریستی مستقر در این شهرک درگیر هستند.

آزادسازی راس العین و عملیات آزادسازی فلیطه در راستای آغاز مرحله سوم عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی منطقه القلمون در جنوب سوریه صورت می‌گیرد.[/font]


[center][color=#ff0000][size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif]یک منبع نظامی سوری در گفت‌وگو با فارس:
عملیات آزادسازی شهرک «فلیطه» در القلمون آغاز شد.[/font][/size][/color][/center]
[center]
[color=#ff0000][size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif]یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که یگان‌های ارتش سوریه عملیات آزاد سازی شهرک «فلیطه» در القلمون را با هدف قرار دادن مواضع و مراکز تجمع عناصر مسلح در این شهرک آغاز کردند.[/font][/size][/color][/center]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]تاریخ انتشار: 92/12/27

یک منبع نظامی سوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تاکید کرد که نبرد آزاد سازی شهرک «فلیطه» از سوی ارتش سوریه آغاز شده و مواضع عناصر مسلح در این شهرک اکنون زیر آتش یگان توپخانه ارتش قرار دارد.

این منبع در ادامه افزود: همزمان با حملات یگان توپخانه، نیروهای پیاده نظام ارتش سوریه نیز پیشروی خود به سمت این شهرک از محور غربی را آغاز کرده‌اند.

منبع مذکور تاکید کرد: با آغاز عملیات ارتش سوریه همزمان با عملیات دیگر یگان‌های ارتش در راس العین، موارد بی‌شمار فرار در میان عناصر مسلح به چشم می‌خورد و خیانت به یکدیگر به چشم می‌خورد.

وی افزود: هم اکنون درگیری‌های شدیدی اطراف شهرک «رنکوس» میان واحدهای ارتش با عناصر مسلح در جریان است و ده‌ها نفر از تروریست‌ها در تپه‌های اطراف و کمین‌های مستمر نصب شده از سوی ارتش سوریه به هلاکت رسیده و زخمی شده‌اند.

این منبع تاکید کرد: گزارش‌های میدانی به دست آمده از شهرک رنکوس نشان می‌دهد، تروریست‌ها برای مقابله با پیشروی ارتش سوریه در این شهرک بخش اعظم این شهرک را بمبگذاری و مین‌گذاری کرده‌اند.[/font]


[center][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF0000][size=5]جدیدترین تحولات میدانی سوریه
راس‌العین و راس‌المعره آزاد شدند/فلیطه در آستانه آزادسازی/رنکوس هدف نهایی[/size][/color][/font][/center]
[center]
[color=#ff0000][size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif]تنها 48 ساعت پس از آزادسازی «یبرود» ارتش سوریه موفق شد در ادامه عملیات خود در منطقه «القلمون» 2 شهرک «راس العین» و «راس المعره» را آزاد کند و اکنون عملیات خود را بر آزادسازی «فلیطه» متمرکز کرده تا «رنکوس» هدف نهایی ارتش باشد.[/font][/size][/color][/center]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]تاریخ انتشار: 92/12/28

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، نیمه شب گذشته و تنها 48 ساعت پس از آزاد سازی شهر استراتژیک «یبرود» در منطقه «القلمون» واقع در ریف دمشق در جنوب سوریه شهرک «راس العین» را آزاد کنند.

پس از آن و تنها ساعاتی بعد دیگر یگان‌های ارتش سوریه نیز خبر آزاد سازی شهرک «راس المعره» را دادند که پس از آزاد سازی یبرود اولین هدف‌های ارتش سوریه برای پاکسازی منطقه القلمون در مرحله سوم این عملیات‌ها بود.

به این ترتیب هم اکنون دو نقطه است که عملیات‌های ارتش سوریه باید بر آن متمرکز باشد، اول شهرک «فلیطه» که از شب گذشته و هم زمان با آغاز عملیات آزاد سازی دو شهرک راس العین و راس المعره عملیات آن آغاز شد و گزارش شده که عملیات‌های ارتش سوریه برای آزاد سازی آن هم چنان ادامه دارد که به نظر نمی‌رسد، وقت چندانی از نیروهای ارتش سوریه بگیرد و یا در آزاد سازی آن ارتش و نیروهای مسلح سوریه با مشکل و مانعی مواجه باشند.

با آزاد سازی فلیطه راه برای نیروهای ارتش سوریه جهت پاکساری مزارع «سهل الورد» و «رنکوس» فراهم می‌شود که هم اکنون مهمترین نقطه تجمع و تمرکز عناصر مسلح پس از فرار از یبرود و مزارع ریما به شمار می‌آید.

آخرین گزارش‌های میدانی رسیده از منطقه القلمون تاکید می‌کند که ارتش سوریه هم اکنون عملیات خود را اطراف شهرک رنکوس و مناطق اطراف «الزبدانی» و «سغایا» تا کوه‌های «الحرمون» در نزدیکی مرزهای سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده و تسلط بر این مناطق به معنای قطع کمک‌های امدادی از این مناطق به گروه‌های تروریستی در داخل سوریه است

همچنین با تسلط ارتش سوریه بر این مناطق و به دست گرفتن کنترل آنها امنیت بزرگراه بین‌المللی دمشق – حمص و راه‌های منتهی به جنوب سوریه یعنی سه استان درعا و القنیطره و السویدا فراهم می‌شود.[/font]


[center][color=#ff0000][size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif]ورود ارتش به شهرک استراتژیک مورک/«یبرود» استان حماه در آستانه آزادسازی

منابع میدانی سوری از ورود نیروهای ارتش سوریه به شهرک استراتژیک «مورک» واقع در حماه در مرکز خبر می‌دهند. ورود ارتش سوریه به مورک جهت آزاد سازی آن یک روز پس از پیروزی ارتش این کشور در یبرود صورت می‌گیرد.[/font][/size][/color][/center]

[font=tahoma,geneva,sans-serif][font=tahoma,geneva,sans-serif]تاریخ انتشار: 92/12/26[/font]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، مهمترین رویداد میدانی امروز دوشنبه در سوریه را باید در ورود نیروهای ارتش سوریه به شهرک استراتژیک «مورک» در استان حماه در مرکز سوریه ملاحظه کرد.

براساس گزارش‌های رسیده یگان‌های پیاده نظام ارتش سوریه ساعاتی پیش از محور جنوب شرقی وارد شهرک «مورک» در ریف شمالی ریف حماه شده و موفق شدند، پس از درگیری‌های شدید و سخت با گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح مستقر در این شهرک تا مرکز این شهرک نفوذ کنند و بر کوی‌ها و مناطق این شهرک تسلط پیدا کنند.

در جریان عملیات ارتش سوریه در شهرک مورک ده‌ها تروریست کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند. عملیات آزاد سازی شهرک مورک از دو روز پیش و پس از آغاز عملیات آزاد سازی شهر یبرود آغاز شد.

نیروهای مسلح و ارتش سوریه هدف از عملیات مورک را بازگشایی مجدد بزرگراه بین المللی حماه – خان شیخون – معره النعمان در ریف ادلب و شکستن محاصره منطقه «خان شیخون» در ریف ادلب بیان شده است.

منابع میدانی سوری تاکید می‌کنند که آزاد سازی این منطقه کم اهمیت‌تر از نبرد یبرود در ریف دمشق نیست، چراکه با تسلط ارتش سوریه بر این منطقه، مقرها و تجمعات گروه‌های تروریستی در مناطق «وادی الضیف» و «الحامدیه» و کارخانه «القرمید» و فرودگاه «حماه» و روستاهای دشت «الغاب» و «مصیاف» در محاصره نیروهای ارتش سوریه قرار می‌گیرند و به این ترتیب به حملات گروه‌های مسلح و مرکز ثقل آنها از این منطقه به مناطق دیگر مرکزی سوریه پایان داده می‌شود.

در واقع باید منطقه مورک را کانون تجمع هزاران تروریست تکفیری و مرکز تجمع و عملیات‌های آنها به مناطق مرکزی سوریه دانست.

پیشتر نیروهای ارتش سوریه موفق شده‌اند، کنترل جبهه‌های شرقی و جنوبی مورک را در دست بگیرند و مرکز مورک هم اکنون زیر آتش سنگین یگان توپخانه و نیروی هوایی ارتش سوریه قرار دارد تا راه را برای پیشروی یگان‌های پیاده نظام ارتش سوریه به عمق مورک هموار کنند.[/font]


[center][color=#ff0000][size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif]مهمترین تحولات میدانی حلب
دستور آماده‌باش به تمام تروریست‌های حلب/ضربات مهلک النصره به داعش

گروه‌های تروریستی فعال در سوریه پس از اعلام پیروزی ارتش سوریه در یبرود به تمام عناصر خود در حلب دستور آماده باش دادند. این درحالی است که در ادامه اختلافات داعش و النصره، النصره دو سرکرده داعش را به قتل رساند.[/font][/size][/color][/center]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]تاریخ انتشار: 92/12/26

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، پس از اعلام پیروزی ارتش سوریه در یبرود یاس و ناامیدی گروه‌های تروریستی فعال در جبهه‌های مختلف سوریه از جمله حلب را فراگرفت و بنابر اعلام منابع محلی این موضوع به شکلی ویژه درباره گروه‌های مسلح فعال در حلب قابل ملاحظه بود.

این منابع محلی تاکید می‌کنند، پس از اعلام خبر پیروزی ارتش سوریه در یبرود از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح امروز سرکردگان گروه‌های مسلح تروریستی در حلب به تمام نیروهای خود در این شهر و ریف آن دستور آماده باش دادند و این اعلام آماده باش تنها حلب و ریف آن را در برنمی‌گرفت، بلکه شامل گروه‌های مسلح فعال در دو استان رقه در شمال و دیر الزور در شرق سوریه نیز می‌شد.

همچنین در اطلاعیه منتشره از سوی اتاق عملیات گروه‌های تروریستی مسلح سرکردگان این گروه‌ها خواهان ملحق شدن به صفوف یکدیگر و تشکیل جبهه واحد شد بودند تا به این طریق بتوانند ضمن مقابله با ارتش سوریه و شکست دادن آن در جبهه‌های مختلف موازنه قوا در عرصه میدانی سوریه را به خود تغییر دهند.

همچنین از حلب خبر می‌رسد که در واپسین ساعات شب گذشته گروه‌های تروریستی از چندین محور شهر حلب را مورد حمله قرار دادند و تلاش کردند، آتش جنگ در این محورها را شعله‌ور کنند، به همین دلیل درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های مسلح روی داد و تا ساعت‌ها صدای شلیک خمپاره و گلوله و موشک و اصابت آنها به مناطق مختلف به گوش می‌رسید.

حملات شب گذشته گروه‌های مسلح به شهر حلب در محورهای زیر صورت گرفت:

1- محور اللیرمون: این حمله از ریف شمالی حلب صورت گرفت وبه طور مشخص دو شهرک «عندان» و «حریتان» را هدف قرار داده بود. در جریان درگیری‌های رخ داده در این محور 11 تروریست به هلاکت رسیدند.

2- محور بستان القصر: درگیری‌ها در این محور در اطراف پایانه مسافربری این منطقه آغاز شد و تا سپیده دم ادامه داشت و نیروهای ارتش سوریه تلاش عناصر مسلح برای نفوذ به دو منطقه «المشارقه» و «الإذاعه» را دفع کردند و ادعای گروه‌های تروریستی مبنی بر تصرف این دو منطقه در حملات شب گذشته فاقد صحت و اعتبار است.

3- محور مسیر خناصر: این محور همچنان در امنیت کامل به سر می‌برد و تلاش عناصر مسلح برای بمبگذاری و منفجر کردن این محور با شکست کامل مواجه شد.

ضربات مهلک «النصره» به «داعش» در 24 ساعت گذشته

اما از سوی دیگر، درگیری‌های 2 گروه تروریستی «جبهه النصره» و «داعش» در حلب روز گذشته نیز ادامه یافت و طی آن النصره 2 ضربه مهلک را به داعش وارد کرد.

در اولین ضربه النصره اقدام به کشتن «ابو اسامه المغربی»، سرکرده داعش در حلب به همراه 22 نفر از همراهانش در منطقه «تل جیجان» و در مسیر بازگشتش به شهر «الباب» کرد. هلاکت المغربی به دنبال کمینی که النصره برای وی و یارانش نصب کرده بود، رخ داد.

المغربی از جمله اولین تروریست‌هایی به شمار می‌آید که با آغاز بحران سوریه تحت عنوان جهاد وارد سوریه شد و در نبردهای بسیاری در سوریه در مقابل ارتش سوریه مشارکت داشت که مهمترین آنها بدون تردید نبرد فرودگاه نظامی «منغ» بود.

اما در ضربه دوم النصره اقدام به اعدام «ابو اسامة التونسی» یکی دیگر از سرکردگان داعش کرد که منصب قضاوت گروه تروریستی داعش در شهر «الأتارب» را برعهده داشت.

النصره «التونسی» در منطقه «باب الهوى» در ریف شمالی حلب در بازداشت داشت تا اینکه شب گذشته وی را اعدام میدانی کرد.[/font]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921227000660[/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921227001080[/font][/font]
http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921227001342
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921227001230
[font=tahoma,geneva,sans-serif]http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921228000102[/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif]http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921226001265[/font]
http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921226001387
  • Upvote 14
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب امینور، این خبر که میگن امروز توی الضمیر نزدیک 100 تا تانک رو به غنیمت گرفتن صحیح هست؟ ویدئوش رو هم منتشر کردن، تعدادی از مسلحین توی یک انباری هستن پر از تانک.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='era_923' timestamp='1395246975' post='370463']
جناب امینور، این خبر که میگن امروز توی الضمیر نزدیک 100 تا تانک رو به غنیمت گرفتن صحیح هست؟ ویدئوش رو هم منتشر کردن، تعدادی از مسلحین توی یک انباری هستن پر از تانک.
[/quote]

خبر ماله دیشبه . گفتن گردان 599 تانک ارتش رو گرفتن .این گردان یه گردان دفاع هواییه !! بعد گفتن ذخیره گاه 599 ارتش رو گرفتن . به احتمال زیاد تصاویر مربوط به ذخیره گاه 555 ارتش باشه که چند ماه پیش این رو توی القلمون گرفتن .حتی خبر وتصویرش در تاپیک قرار داده شد

99درصد خبر صحت نداره اون یک درصد رو هم بزارید شاید خبر راست بود . هیچ گزارشی از درگیری هم در این منطقه من ندیدم یکی دو منبع سوری هم خبر رو رد کردن
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='aminor' timestamp='1395247600' post='370466']
خبر ماله دیشبه . گفتن گردان 599 تانک ارتش رو گرفتن .این گردان یه گردان دفاع هواییه !! بعد گفتن ذخیره گاه 599 ارتش رو گرفتن . به احتمال زیاد تصاویر مربوط به ذخیره گاه 555 ارتش باشه که چند ماه پیش این رو توی القلمون گرفتن .حتی خبر وتصویرش در تاپیک قرار داده شد

99درصد خبر صحت نداره اون یک درصد رو هم بزارید شاید خبر راست بود . هیچ گزارشی از درگیری هم در این منطقه من ندیدم یکی دو منبع سوری هم خبر رو رد کردن
[/quote]

یعنی اون زمان 100 تا تانک غنیمت گرفته بودن؟ وااای

________________________________________________________________________________________________________________________________


[center][size=5][color=#FF0000]خبرنگار فارس در بیروت گزارش می‌دهد
نقش سلفی‌های شمال لبنان در بحران سوریه و پشتیبانی ‌لجستیکی از گروه‌های مسلح در القلمون[/color][/size][/center]

هیچ ‌کس نمی‌تواند منکر نقش سلفی‌های شمال لبنان به ویژه منطقه عرسال در حمایت نظامی و لجستیکی از گروه‌های مسلح تروریستی در منطقه القلمون در جنوب سوریه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیروت، بسیاری اصرار و پافشاری دارند که پس از هر انفجار تروریستی و انتحاری که در لبنان روی می‌دهد، یادآوری کنند که این حادثه واکنشی به دخالت «حزب الله» در بحران سوریه و حضور آن در این کشور است، در حالی‌که توجه ندارند، چه اتفاقاتی امروز و پیش از آن در منطقه «القلمون» روی داده و می‌دهد و گویی این فقط حزب الله است که به ادعای آنها در سوریه دخالت می‌کند و آنچه پیش از آن روی می‌داده و موادی که توسط گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح تکفیری از مرزهای لبنان به سوریه قاچاق می‌شده، «قوطی‌های شیر خشک و کیسه‌های خون» بوده است.

اگر بخواهیم به ادعای این افراد پاسخ دهیم،‌ باید تاکید کنیم، اتفاقاتی که در مرزهای سوریه و لبنان از «عسال الورد» تا «ریف تلکلخ» طی بحران روی داده بیش از آنکه به سود نظام سوریه باشد، به سود گروه‌های تروریستی مسلح فعال در جنوب سوریه بوده و تجهیزات نظامی و کمک‌های مسلحانه و لجستیکی و مالی که از این مناطق وارد سوریه می‌شده، نقش مهمی را در سنگین کردن کفه ترازوی معادله میدانی در سوریه به سود گروه‌های مسلح داشته است.

درباره این کمک‌ها تنها کافی است به این نکته اشاره شود که کمک‌های گروه‌های تکفیری لبنانی پایه و اساس عملیات‌های تروریستی گروه‌های مسلح را در هر حمله به «ریف دمشق» تشکیل می‌داده و در صورت موفقیت هر یک از این عملیات‌ها راه ارتباطی دمشق با منطقه مرکزی به خصوص شهر «حمص» و سرانجام راه ساحلی در غرب سوریه قطع می‌شد.

در این ارتباط گروه‌های تکفیری در شمال لبنان به خوبی می‌دانند، اگر حمایت از گروه‌های تروریستی مسلح در حمص برای آنها امری استراتژیک شمرده می‌شود، حمایت از گروه‌های تروریستی مسلح در منطقه «القلمون» موضوعی تاکتیکی و استراتژیک برای این گروه‌ها به شمار می‌آید که بازتاب‌ها و نتایج نظامی سریع و فوری در پی دارد که اولین آن مشغول کردن ارتش سوریه در منطقه القلمون و ممانعت پیشروی آنها در این منطقه و دمشق و استان‌های دیگر است.

به همین دلیل تحرکات گسترده تکفیری‌ها و حامیان آنها پیش از آغاز عملیات ارتش سوریه در منطقه القلمون آغاز شد تا شبکه حمایت و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه توسعه و گسترش یابد و به این ترتیب بود که خیلی زود نه تنها مناطق شمالی سوریه بلکه بیروت نیز به «حیات خلوت» القاعده تبدیل شد تا علاوه بر قاچاق سلاح و تجهیزات نظامی و انتقال تروریست‌ها، به مسیر تردد خبرنگاران مزدور و حامی گروه‌های تروریستی مبدل گردد و به این ترتیب بود که خط «بیروت - بقاع – نبک» شکل گرفت.

چرا «نبک»

شهر «یبرود» مانند بسیاری از شهرک‌ها و شهرهای «القلمون علیا» از پیوستن به «انقلاب» معارضان سوری و گروه‌های تروریستی مسلح مورد حمایت آنها ممانعت می‌کرد و اهالی این شهر و مناطق اطراف هیچ توجهی به تبلیغات و فشارهای معارضان برای پیوستن به «انقلاب‌»شان نداشتند، این امر گروه‌های تروریستی و حامیان آنها را واداشت تا با چشم پوشی از یبرود، مسیر «عرسال - فلیطه - قاره – نبک» را برای قاچاق سلاح و تردد تروریست‌ها تشکیل دهند.

در این بین عناصر مسلحی که در فلیطه حضور داشتند، نقش مهمی را در قاچاق سلاح و تجهیزات نظامی ایفا کردند و باید گفت که آنها پایه‌گذار دوره و عصر «قاچاق» در تمام انواع و اقسام آن بودند، به ویژه آنکه آنها دارای روابطی گسترده و عمیق با خریداران و فروشندگان سلاح و تجهیزات نظامی سلفی در شمال لبنان بودند، به این طریق این عناصر با تحکیم پایه‌های حضور خود در نبک و به دست گرفتن کنترل آن در یبرود و رنکوس و عسال الورد از طریق راه‌های کوهستانی نفوذ کردند.

اولین گذرگاه‌های قاچاق

شهرک‌های حام - معربون - الطفیل در لبنان تا رنکوس در سوریه برای مدت‌ها طی بحران سوریه مهمترین و اولین خط قاچاق سلاح و تجهیزات نظامی از لبنان به منطقه القلمون را تشکیل می‌داد. پس از آن خط سریع و کوتاه دیگری برای این منظور احداث شد که «عرسال – قاره» را در برمی‌گرفت. یکی از ویژگی‌های این خط آن بود که این امکان را داشت تا تمام نیازهای لجستیکی گروه‌های مسلح را مانند اتاق‌های عملیات نظامی و پزشکی و مواد غذایی تامین می‌کرد و این موجب شد تا این خط به مهمترین خط قاچاق و کمک و امداد رسانی گروه‌های مسلح از لبنان به القلمون تبدیل شود.

در حالی‌که در این بین فراموش نشده بود که غیر از انتقال تروریست و تجهیزات نظامی، خبرنگار و وبلاگ نویس و روزنامه‌نگار نیز به خدمت گرفته شود تا درباره «انقلاب» معارضان سوری و مسالمت آمیز بودن آن قلم بزنند.

به این ترتیب و با توجه به آنچه گذشت هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند، نقش بسیار مهم «عرسال» در وارد کردن تروریست و سلاح به منطقه «القلمون» را نادیده بگیرد، در حالی‌که اطلاعات موثقی وجود دارد که نشان می‌دهد، سرکردگان برجسته «جبهه النصره» و گروه ماموریت‌های ویژه القاعده موسوم به «کتیبه الخضراء» که اغلب اعضای و عناصر آن را تروریست‌های عرب حاشیه خلیج فارس تشکیل می‌دهند، برای مدت‌های طولانی عرسال اقامت و به طور مستمر بین القلمون – عرسال تردد داشتند.

بنابراین از رنکوس و عسال الورد تا قاره و فلیطه و یبرود و نبک و از آنجا تا الزاره و الحصن صدها تروریست لبنانی حضور و در نبردها علیه ارتش سوریه مشارکت دارند.

چگونه است که نباید این مشاهدات را نادیده گرفت، در حالی‌که حضور حزب الله برای دفاع از لبنان و مقابله با خطر تروریسم تکفیری را به عینه دید و آن را عامل انفجارهای تروریستی و عملیات‌های انتحاری در مناطق مختلف لبنان به شمار آورد.

[url="http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921228000314"]http://farsnews.com/...=13921228000314[/url]
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='aminor' timestamp='1395247600' post='370466']
خبر ماله دیشبه . گفتن گردان 599 تانک ارتش رو گرفتن .این گردان یه گردان دفاع هواییه !! بعد گفتن ذخیره گاه 599 ارتش رو گرفتن . به احتمال زیاد تصاویر مربوط به ذخیره گاه 555 ارتش باشه که چند ماه پیش این رو توی القلمون گرفتن .حتی خبر وتصویرش در تاپیک قرار داده شد

99درصد خبر صحت نداره اون یک درصد رو هم بزارید شاید خبر راست بود . هیچ گزارشی از درگیری هم در این منطقه من ندیدم یکی دو منبع سوری هم خبر رو رد کردن
[/quote]
ممنونم، من هم شک داشتم چون گرفتن 100 تا تانک بدون کوچکترین مقاومتی کمی مسخره به نظر میاد.

البته توی یک جا گفته بودن اسم گردانی که گرفتن 559 بوده، نمیدوم غلط تایپی بوده یا نه، ولی هرچی توی ویکی مپ گشتم همچین گردانی پیدا نکردم اطراف الضمیر. اگر مدرک درست حسابی پیدا بشه که این خبر دروغه، دهن چند نفرو شدیدا منتظر هستم که ببندم، خیلی مانور دادن روی این قضیه. ویرایش شده در توسط era_923
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان لینک فیلمی از این انبار تانک که تروریست ها گرفتن دارید؟

دوستان لینک فیلمی از این انبار تانک که تروریست ها گرفتن دارید؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='TALASH' timestamp='1395248640' post='370472']
دوستان لینک فیلمی از این انبار تانک که تروریست ها گرفتن دارید؟

دوستان لینک فیلمی از این انبار تانک که تروریست ها گرفتن دارید؟
[/quote]

نمیدونم مجاز هست گذاشتن لینک یا نه، ولی این هم لینک یوتیوب:
[CODE]
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xm9jmbAKgCM[/CODE] ویرایش شده در توسط SHAHABESAGEB
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]بسم الله الرحمن الرحیم[/b]
اگر این فیلم صحت داشته باشد
مایه خوشحالیست که بعد ازاینهمه نبرد هنوز این تعداد تانک دست نخورده در انبار موجود است (احتمالا چند ده برابرش جاهای دیگر ذخیره است)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لاصحة للانباء التي تتحدث عن سيطرة العدو على الكتيبة 599 دبابات .. ا. وكل الفيديوهات المنشورة بتاريخ اليوم التي على اساس انها من داخل الكتيبة هي فيديوهات قديمة من ايام معارك مستودع الناصرية ..

سوریها میگن اخبار منتشر شده درباره تسلط دشمن بر گردان 599 تانکها صحت نداره و کلیپهای منتشر شده از داخل گردان در امروز در واقع کلیپهای قدیمی از درگیریها ذخیرگاه ناصریه است (ذخیرگاه 555)
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سوریها میگن اخبار منتشر شده درباره تسلط دشمن بر گردان 599 تانکها صحت نداره و کلیپهای منتشر شده از داخل گردان در امروز در واقع کلیپهای قدیمی از درگیریها ذخیرگاه ناصریه است (ذخیرگاه 555)[/quote]

جناب امینور زمانی هم که انبارهای مهین مورد حمله قرار گرفتند از طرف سوری دقیقا به همین شکل بیان میشد که راهی برای خروج و جابجایی مهمات نیست ولی بعدها متوجه شدیم که نیمی از انبارها رو وحوش جارو کرده و برده اند!

پس این خبر میتونه صحیح باشه و حداقل طرف سوری این رو نگه پس چی بگه؟

درسته که اخبار مخالفین تناقضات زیادی داره ولی به شخصه حس میکنم این خبر درست باشه چون این وحوش یک سیستم جامع نیستند که از بالا دستور بگیرند و مثلا فیلمی که چندین ماه قبل ضبط کرده اند رو امروز منتشر کنند و جنگ روانی راه بندازن....

متاسفانه ارتش سوریه در نگهداری انبارهای مهماتش وحشتناک ضعیف عمل میکنه و به راحتی هرچه تمام مهمات مخالفینش رو تامین میکنه...
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.