era_923

Members
  • تعداد محتوا

    1,037
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    8

era_923 آخرین امتیاز شما در روز 10 مهر 1395

era_923 شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

9,921 نشان معرفت

درباره era_923

  • رتبه حساب کاربری
    ستوان دوم

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. رژه زرهی حزب الله در القصیر، ریف حمص، امروز:            hee_hee  
  2. ولادیمیر پوتین در پاسخ به درخواست فرمانده ارتش روسیه برای از سر گیری بمباران در حلب به دلیل عملیات سنگین جیش الفتح: اکنون زمان مناسبی برای از سر گرفتن عملیات هوایی نیست.   من دیگه حرفی ندارم.   :winking:   پی نوشت: این خبری هست که منابع زیادی در توییتر و خصوصا منابع نزدیک به روسیه ذکر کردن، ولی هنوز خبری رسمی از جانب دولت روسیه در این باب منتشر نشده، باید کمی منتظر باشیم.  امیدوارم تکذیب بشه که اگر نشه بد خنجری هست از پشت.
  3. به نام خدا   متاسفانه منطقه استراتژیک ضاحیه اسد در غرب حلب سقوط کرد (منطقه آبی)     و الان تنها چیزی که مسلحین رو از آکادمی نظامی اسد (قرمز در عکس و نقشه)، مهمترین مرکز نظامی در شهر حلب جدا میکنه، 300 متر زمین صاف و بدون کوچکترین عوارض هست.       اما عکسی که بیش از همه دل من رو به درد اورد این بود:   مسلحین امروز صبح در شمال غرب حلب، در روز روشن، چسبیده به مواضع نیروهای خودی، آماده برای شروع حمله:     حالا چرا؟ چون تقریبا دو هفتست همه میدونیم مسلحین حملشون رو میخواستن به زودی شروع کنن. وزارت دفاع روسیه 3 روز پیش گفت هزاران نفر از مسلحین در غرب حلب دارن آماده حمله میشن و ما زیر نظر داریم تحرکاتشون رو. و اون وقت میبینیم که امروز با جابجایی گستره تجهیزات و نیرو و فرستادن 4 کامیون انتحاری، بدون کوچکترین مزاحمتی نیروهاشون رو فرستادن به غرب حلب. دقت کنید فقط خواجه حافظ شیرازی خبر نداشت از حمله بزرگ مسلحین. یعنی فقط یک هلیکوپتر یا هواپیما میتونست این تجمع رو نابود کنه و به خاک وخون بکشه. ولی افسوس...   حالا ضاحیه اسد در 5 ساعت سقوط میکنه و دوباره باید با کلی خون دل خوردن (دقیقا مثل همونی که برای توپخانه راموسه رخ داد) منتظر بشیم تا منطقه رو پس بگیریم (اگر بتونیم پس بگیریم البته).   اگر آکادمی نظامی سقوط کنه، فاتحه غرب حلب عملا خونده هست، جون این آکادمی اتاق عملیات حلب هم هست یک جورایی و برای پس گرفتنش هم باید مثل توپخانه کلش رو با خاک یکسان کنیم.
  4.   لحظات پایانی این فیلم جالب بود. در حالی که فاصله بسیار کم بود میتونستند اون دو نفر (یا بیشتر) رو که در اون خاکریز پنهان شده بودند با یک عدد نارنجک بفرستن اون دنیا. البته یک نارنجک هم انداخته شد که ظاهرا عمل نکرد متاسفانه. البته فیلم تا آخر نشون نداد، ولی امیدوارم با موفقیت اون دو نفر رو شکار کرده باشن، ولی آدم به عنوان نظاره گر که نگاه میکنه راحت تر میتونه ببینه چه حرکتی مناسب تر هست در این جور لحظات. این نیروها با توجه به استتار نظامیشون از حزب الله هستن که امروز در جنوب حلب عملیات کردن، از نیروهای حزب الله قطعا بیشتر انتظار میره.   ولی در کل این پیاده شدن گروهی نیروها از نفربر و پناه گرفتن پشت خاکریز بدون داشتن پشتیبانی آتش سنگین میتونه خیلی ریسکی باشه، کما اینکه در فیلم هم نشون داد چندین بار گلوله به اطرافشون خورد و معجزه بود که به خودشون نخورد. هرچند امروز حزب الله در جنوب حلب 3 شهید داد که شاید شهید شدنشون رو توی این فیلم نشون ندادن.    اینجاست که آدم میبینه یک پهپاد و حتی کوادکوپتر (که مسلحین به بهترین شکل ازش استفاده میکنن) چقدر میتونه دید بهتری به نیروها بده در شناسایی دشمن. حالا پهپاد مسلح بماند که آرزوی استفاده درست و گسترده ازش در سوریه مونده به دلمون.
  5. دوستان یک سوال، از نظر حقوقی کپی برداری عینی از یک محصول کانادایی برای ما نمیتونه ایجاد مشکل بکنه؟ اگر اونها تصمیم بگیرن شکایت کنن به کجا میرسه قضیه؟   همین که حرکتی شروع شده در راستای توسعه زرهی واقعا قابل ستایش هست، ولی به نظرم اگر بعضی وقت ها به خودمون ایمان داشته باشیم و تغییرات قابل توجه در طراحی هم بدیم لزوما آسمان به زمین نمیاد. ما میتونیم دو یا چند محصول رو انتخاب کنیم و با الهام از اونها و ایجاد تغییرات نه لزوما دشوار، محصولی با حداقل ظاهری منحصر به فرد تولید کنیم. امیدوارم در قدم های بعدی به این سمت حرکت بشه.
  6. ساعاتی قبل از اعلام آمریکا مبنی برشلیک شدن به طرف کشتیهاش از جانب یمن، منابع سعودی اعلام کردن که به سمت یک کشتی ایرانی که سلاح ضد زره حمل میکرده برای حوثی ها شلیک و منهدمش کردن. خوب همه ما میدونیم که این خبر دروغه و کشتی ایرانی در کار نبوده. اون وقت ساعاتی بعد، آمریکا میاد اعلام میکنه که به سمت کشتیهاش موشک شلیک شده. حتی یکی از توییپ های سعودی هم خودش گفته به اشتباه به طرف ناو آمریکایی شلیک کردن در حالی که فکر میکردن ایرانی بوده.     دو احتمال وجود داره:   1- سعودی ها به اشتباه به طرف کشتی آمریکایی شلیک کردن که برخورد نکرده بهش. این رو آمریکایی ها یا فهمیدن از جانب سعودی ها بوده و دارن پنهانش میکنن و یا منبع شلیک رو نتونستن شناسایی کنن که بعیده. با خودشون گفتن حالا که برخورد نکرده یک تیر دو نشون میزنیم، هم اینکه سعودی ها به طرف ما تیراندازی کردن رو پنهان میکنیم و هم به عنوان بهانه ای برای حمله به مواضع حوثی ها و پوشش خبر جنایت چند روز پیش صنعا توسط سعودی ها استفاده میکنیم. همونطور هم که میبینید اخبار جنایت صنعا به راحتی زیر اخبار مربوط به شلیک به کشتی های آمریکایی و واکنش آمریکا مدفون شد.   2- احتمال دوم این هست که این قضیه ربطی به شلیک به سمت ناو آمریکایی نداره و صرفا یکی از ده ها دروغ سعودی ها در مورد کشتی های ایرانی در نزدیکی یمن هست.     نکته ای رو فراموش نکنیم، آمریکا سابقه تاریکی در شروع جنگ یا درگیری بر مبنای دروغ داره که جنگ عراق بارزترینشون هست. پس خیلی راحت حرف آمریکایی ها رو نپذیریم (مگر اینکه دلیل محکمی فراهم کنن). اگر به منطق خودمون هم رجوع بکنیم، شلیک همزمان دو موشک ارزشمند نور از جانب حوثی ها به طرف یک کشتی در حالی که ذخایر بسیار محدودی دارند بسیار بسیار حرکت احمقانه ای هست.
  7. انهدام کاتاماران 100 متری و 1500 تنی HSV-2 Swift متعلق به امارات در ساحل مخا توسط (احتمالا) موشک کرم ابریشم. حجم انفجار خیلی بزرگ بود. ضمن اینکه به وضوح توی فیلم بوستر موشک جدا میشه بعد از شلیک.   [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10204/Capture~2.JPG][/url]     [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10204/Captures.JPG][/url]   دانلود فیلم      کاتاماران Swift   
  8. برد سامانه موشکی باور ۳۷۳ اعلام شد/"۱.۵ برابر" سامانه موشکی S۳۰۰   برد سامانه موشکی برد بلند باور ۳۷۳ توسط قرارگاه پدافند هوایی ارتش، اعلام شد.   به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش 41 روز پس از رونمایی از سامانه موشکی بردبلند باور 373، برد این سامانه را اعلام کرد. به گفته فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش، برد این سامانه، 1.5 برابر برد سامانه موشکی برد بلند اس 300 است.  هنوز مشخص نیست که منظور امیر اسماعیلی از 1.5 برابر بیشتر بودن برد سامانه موشکی باور 373 به نسبت سامانه موشکی اس 300، برد درگیری این سامانه است یا برد کشف هدف در این سامانه.   برد درگیری در سامانه موشکی اس 300، چیزی معادل 200 کیلومتر است و برد کشف هدف در همین سامانه نیز، 300 کیلومتر اعلام شده است.   اگر منظور امیر اسماعیلی از 1.5 برابر برد، همان برد درگیری در سامانه موشکی اس 300 باشد، پس برد درگیری با هدف در سامانه موشکی باور 373 معادل 300 کیلومتر خواهد بود و اگر منظور وی برد کشف هدف باشد، به معنای این است که برد کشف هدف در سامانه باور، 450 کیلومتر است.   لینک    
  9. بالاش رو با پارچه پوشوندن؟؟            
  10. گزارش تصویری با کیفیت:   http://www.sepahnews.com/images/payam94/pahbad/13.jpg   http://www.sepahnews.com/images/payam94/pahbad/19.jpg   http://www.sepahnews.com/images/payam94/pahbad/22.jpg   http://www.sepahnews.com/images/payam94/pahbad/25.jpg     مشاهده گزارش کامل در:   لینک
  11. دوستان صاعقه چرا فلیر نداره؟ یا داخل بدنه هست فلیرش؟ اگر نداره پس با چی هدفگیری میکنه؟
  12.   دوستان من اشتباه دیدم یا واقعا موتور جت نصب شده روی این شناور؟ والا من تخصصی ندارم در این زمینه، یعنی واقعا اینقدر عادیه نصب موتور جت روی یک شناور این شکلی؟؟؟ ظاهرا سایر دوستان خیلی ساده و  خونسرد از کنارش رد شدن!!
  13. یک خبری که اهمیتش شاید از گرفتن راموسه کمتر نباشه این هست که در بمباران اتاق عملیات جیش الفتح در کفرناها در ریف غربی حلب، ابوهاجر الحمصی(یا ابو عمر سراقب)، موسس و فرمانده کل جیش الفتح و فرمانده عملیات های نظامی جبهه فتح شام (النصره) به همراه چند کله گنده دیگه به هلاکت رسید. معلوم نیست کار روسها بوده یا سوریها، ولی دست مریزاد به هرکی شناسایی کرده محل این اتاق عملیات رو. کمر النصره قطعا تا حد خوبی خم شده با این شکار ارزشمند. :) پی نوشت: الان منابع مختلف دارن میگن بمباران کار آمریکا بوده که معلوم نیست واقعا. توی این بمباران سه تا از فرمانده های ارشد النصره که الحمصی گندشون بوده کشته شدن. حتی ممکن بوده جولانی هم حضور داشته باشه توی جلسه، ولی فعلا خبری بیرون نیومده و البته بعیده. مسلحین بدجور عزا گرفتن. فرمانده عملیات های مهم جیش الفتح در گرفتن شهر ادلب، جسرالشغور، اریحا، بخشی از سهل الغاب و ... این بابا بوده.
  14. امروز شاهد 129 هم بر فراز حیان در ریف شمالی حلب رویت شد و هم در حماه. نسخه با ارابه فرود جمع شونده هم هست.   در حماه:   [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10204/CrXPsQZWcAEs8gY.jpg][/url]   در حیان: