era_923

Members
  • تعداد محتوا

    1,037
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    8

تمامی ارسال های era_923

  1. رژه زرهی حزب الله در القصیر، ریف حمص، امروز:            hee_hee  
  2. ولادیمیر پوتین در پاسخ به درخواست فرمانده ارتش روسیه برای از سر گیری بمباران در حلب به دلیل عملیات سنگین جیش الفتح: اکنون زمان مناسبی برای از سر گرفتن عملیات هوایی نیست.   من دیگه حرفی ندارم.   :winking:   پی نوشت: این خبری هست که منابع زیادی در توییتر و خصوصا منابع نزدیک به روسیه ذکر کردن، ولی هنوز خبری رسمی از جانب دولت روسیه در این باب منتشر نشده، باید کمی منتظر باشیم.  امیدوارم تکذیب بشه که اگر نشه بد خنجری هست از پشت.
  3. به نام خدا   متاسفانه منطقه استراتژیک ضاحیه اسد در غرب حلب سقوط کرد (منطقه آبی)     و الان تنها چیزی که مسلحین رو از آکادمی نظامی اسد (قرمز در عکس و نقشه)، مهمترین مرکز نظامی در شهر حلب جدا میکنه، 300 متر زمین صاف و بدون کوچکترین عوارض هست.       اما عکسی که بیش از همه دل من رو به درد اورد این بود:   مسلحین امروز صبح در شمال غرب حلب، در روز روشن، چسبیده به مواضع نیروهای خودی، آماده برای شروع حمله:     حالا چرا؟ چون تقریبا دو هفتست همه میدونیم مسلحین حملشون رو میخواستن به زودی شروع کنن. وزارت دفاع روسیه 3 روز پیش گفت هزاران نفر از مسلحین در غرب حلب دارن آماده حمله میشن و ما زیر نظر داریم تحرکاتشون رو. و اون وقت میبینیم که امروز با جابجایی گستره تجهیزات و نیرو و فرستادن 4 کامیون انتحاری، بدون کوچکترین مزاحمتی نیروهاشون رو فرستادن به غرب حلب. دقت کنید فقط خواجه حافظ شیرازی خبر نداشت از حمله بزرگ مسلحین. یعنی فقط یک هلیکوپتر یا هواپیما میتونست این تجمع رو نابود کنه و به خاک وخون بکشه. ولی افسوس...   حالا ضاحیه اسد در 5 ساعت سقوط میکنه و دوباره باید با کلی خون دل خوردن (دقیقا مثل همونی که برای توپخانه راموسه رخ داد) منتظر بشیم تا منطقه رو پس بگیریم (اگر بتونیم پس بگیریم البته).   اگر آکادمی نظامی سقوط کنه، فاتحه غرب حلب عملا خونده هست، جون این آکادمی اتاق عملیات حلب هم هست یک جورایی و برای پس گرفتنش هم باید مثل توپخانه کلش رو با خاک یکسان کنیم.
  4.   لحظات پایانی این فیلم جالب بود. در حالی که فاصله بسیار کم بود میتونستند اون دو نفر (یا بیشتر) رو که در اون خاکریز پنهان شده بودند با یک عدد نارنجک بفرستن اون دنیا. البته یک نارنجک هم انداخته شد که ظاهرا عمل نکرد متاسفانه. البته فیلم تا آخر نشون نداد، ولی امیدوارم با موفقیت اون دو نفر رو شکار کرده باشن، ولی آدم به عنوان نظاره گر که نگاه میکنه راحت تر میتونه ببینه چه حرکتی مناسب تر هست در این جور لحظات. این نیروها با توجه به استتار نظامیشون از حزب الله هستن که امروز در جنوب حلب عملیات کردن، از نیروهای حزب الله قطعا بیشتر انتظار میره.   ولی در کل این پیاده شدن گروهی نیروها از نفربر و پناه گرفتن پشت خاکریز بدون داشتن پشتیبانی آتش سنگین میتونه خیلی ریسکی باشه، کما اینکه در فیلم هم نشون داد چندین بار گلوله به اطرافشون خورد و معجزه بود که به خودشون نخورد. هرچند امروز حزب الله در جنوب حلب 3 شهید داد که شاید شهید شدنشون رو توی این فیلم نشون ندادن.    اینجاست که آدم میبینه یک پهپاد و حتی کوادکوپتر (که مسلحین به بهترین شکل ازش استفاده میکنن) چقدر میتونه دید بهتری به نیروها بده در شناسایی دشمن. حالا پهپاد مسلح بماند که آرزوی استفاده درست و گسترده ازش در سوریه مونده به دلمون.
  5. دوستان یک سوال، از نظر حقوقی کپی برداری عینی از یک محصول کانادایی برای ما نمیتونه ایجاد مشکل بکنه؟ اگر اونها تصمیم بگیرن شکایت کنن به کجا میرسه قضیه؟   همین که حرکتی شروع شده در راستای توسعه زرهی واقعا قابل ستایش هست، ولی به نظرم اگر بعضی وقت ها به خودمون ایمان داشته باشیم و تغییرات قابل توجه در طراحی هم بدیم لزوما آسمان به زمین نمیاد. ما میتونیم دو یا چند محصول رو انتخاب کنیم و با الهام از اونها و ایجاد تغییرات نه لزوما دشوار، محصولی با حداقل ظاهری منحصر به فرد تولید کنیم. امیدوارم در قدم های بعدی به این سمت حرکت بشه.
  6. ساعاتی قبل از اعلام آمریکا مبنی برشلیک شدن به طرف کشتیهاش از جانب یمن، منابع سعودی اعلام کردن که به سمت یک کشتی ایرانی که سلاح ضد زره حمل میکرده برای حوثی ها شلیک و منهدمش کردن. خوب همه ما میدونیم که این خبر دروغه و کشتی ایرانی در کار نبوده. اون وقت ساعاتی بعد، آمریکا میاد اعلام میکنه که به سمت کشتیهاش موشک شلیک شده. حتی یکی از توییپ های سعودی هم خودش گفته به اشتباه به طرف ناو آمریکایی شلیک کردن در حالی که فکر میکردن ایرانی بوده.     دو احتمال وجود داره:   1- سعودی ها به اشتباه به طرف کشتی آمریکایی شلیک کردن که برخورد نکرده بهش. این رو آمریکایی ها یا فهمیدن از جانب سعودی ها بوده و دارن پنهانش میکنن و یا منبع شلیک رو نتونستن شناسایی کنن که بعیده. با خودشون گفتن حالا که برخورد نکرده یک تیر دو نشون میزنیم، هم اینکه سعودی ها به طرف ما تیراندازی کردن رو پنهان میکنیم و هم به عنوان بهانه ای برای حمله به مواضع حوثی ها و پوشش خبر جنایت چند روز پیش صنعا توسط سعودی ها استفاده میکنیم. همونطور هم که میبینید اخبار جنایت صنعا به راحتی زیر اخبار مربوط به شلیک به کشتی های آمریکایی و واکنش آمریکا مدفون شد.   2- احتمال دوم این هست که این قضیه ربطی به شلیک به سمت ناو آمریکایی نداره و صرفا یکی از ده ها دروغ سعودی ها در مورد کشتی های ایرانی در نزدیکی یمن هست.     نکته ای رو فراموش نکنیم، آمریکا سابقه تاریکی در شروع جنگ یا درگیری بر مبنای دروغ داره که جنگ عراق بارزترینشون هست. پس خیلی راحت حرف آمریکایی ها رو نپذیریم (مگر اینکه دلیل محکمی فراهم کنن). اگر به منطق خودمون هم رجوع بکنیم، شلیک همزمان دو موشک ارزشمند نور از جانب حوثی ها به طرف یک کشتی در حالی که ذخایر بسیار محدودی دارند بسیار بسیار حرکت احمقانه ای هست.
  7. انهدام کاتاماران 100 متری و 1500 تنی HSV-2 Swift متعلق به امارات در ساحل مخا توسط (احتمالا) موشک کرم ابریشم. حجم انفجار خیلی بزرگ بود. ضمن اینکه به وضوح توی فیلم بوستر موشک جدا میشه بعد از شلیک.   [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10204/Capture~2.JPG][/url]     [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10204/Captures.JPG][/url]   دانلود فیلم      کاتاماران Swift   
  8. برد سامانه موشکی باور ۳۷۳ اعلام شد/"۱.۵ برابر" سامانه موشکی S۳۰۰   برد سامانه موشکی برد بلند باور ۳۷۳ توسط قرارگاه پدافند هوایی ارتش، اعلام شد.   به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش 41 روز پس از رونمایی از سامانه موشکی بردبلند باور 373، برد این سامانه را اعلام کرد. به گفته فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش، برد این سامانه، 1.5 برابر برد سامانه موشکی برد بلند اس 300 است.  هنوز مشخص نیست که منظور امیر اسماعیلی از 1.5 برابر بیشتر بودن برد سامانه موشکی باور 373 به نسبت سامانه موشکی اس 300، برد درگیری این سامانه است یا برد کشف هدف در این سامانه.   برد درگیری در سامانه موشکی اس 300، چیزی معادل 200 کیلومتر است و برد کشف هدف در همین سامانه نیز، 300 کیلومتر اعلام شده است.   اگر منظور امیر اسماعیلی از 1.5 برابر برد، همان برد درگیری در سامانه موشکی اس 300 باشد، پس برد درگیری با هدف در سامانه موشکی باور 373 معادل 300 کیلومتر خواهد بود و اگر منظور وی برد کشف هدف باشد، به معنای این است که برد کشف هدف در سامانه باور، 450 کیلومتر است.   لینک    
  9. بالاش رو با پارچه پوشوندن؟؟            
  10. گزارش تصویری با کیفیت:   http://www.sepahnews.com/images/payam94/pahbad/13.jpg   http://www.sepahnews.com/images/payam94/pahbad/19.jpg   http://www.sepahnews.com/images/payam94/pahbad/22.jpg   http://www.sepahnews.com/images/payam94/pahbad/25.jpg     مشاهده گزارش کامل در:   لینک
  11. دوستان صاعقه چرا فلیر نداره؟ یا داخل بدنه هست فلیرش؟ اگر نداره پس با چی هدفگیری میکنه؟
  12.   دوستان من اشتباه دیدم یا واقعا موتور جت نصب شده روی این شناور؟ والا من تخصصی ندارم در این زمینه، یعنی واقعا اینقدر عادیه نصب موتور جت روی یک شناور این شکلی؟؟؟ ظاهرا سایر دوستان خیلی ساده و  خونسرد از کنارش رد شدن!!
  13. یک خبری که اهمیتش شاید از گرفتن راموسه کمتر نباشه این هست که در بمباران اتاق عملیات جیش الفتح در کفرناها در ریف غربی حلب، ابوهاجر الحمصی(یا ابو عمر سراقب)، موسس و فرمانده کل جیش الفتح و فرمانده عملیات های نظامی جبهه فتح شام (النصره) به همراه چند کله گنده دیگه به هلاکت رسید. معلوم نیست کار روسها بوده یا سوریها، ولی دست مریزاد به هرکی شناسایی کرده محل این اتاق عملیات رو. کمر النصره قطعا تا حد خوبی خم شده با این شکار ارزشمند. :) پی نوشت: الان منابع مختلف دارن میگن بمباران کار آمریکا بوده که معلوم نیست واقعا. توی این بمباران سه تا از فرمانده های ارشد النصره که الحمصی گندشون بوده کشته شدن. حتی ممکن بوده جولانی هم حضور داشته باشه توی جلسه، ولی فعلا خبری بیرون نیومده و البته بعیده. مسلحین بدجور عزا گرفتن. فرمانده عملیات های مهم جیش الفتح در گرفتن شهر ادلب، جسرالشغور، اریحا، بخشی از سهل الغاب و ... این بابا بوده.
  14. امروز شاهد 129 هم بر فراز حیان در ریف شمالی حلب رویت شد و هم در حماه. نسخه با ارابه فرود جمع شونده هم هست.   در حماه:   [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10204/CrXPsQZWcAEs8gY.jpg][/url]   در حیان:  
  15. امروز بعد از ظهر یک عدد هلیکوپتر گازل که با سرعت و ارتفاع بسیار پایین در حال پرواز بود رو مسلحین به راحتی با موشک تاو ساقط کردن.       اما نکته مهم ماجرا اینجاست که شایع شده سهیل حسن که تازه به حماه رسیده سوار هلیکوپتر بوده و داشته از منطقه بازدید میکرده. سوریها هنوز تایید یا رد نکردند. امیدوارم درست نباشه.     دانلود فیلم   پی نوشت: خوشبختانه سهیل حسن در اون هلیکوپتر نبوده و ایاد الحسین با انتشار سلفی با سهیل حسن به شایعات پایان داد.   ----------------------------------   خبر بد دیگه اینکه پیکر سردار سپاه، شهید داریوش درستی هم در حماه دست مسلحین افتاده. واقعا کلمه ای برای توصیف این وجود نداره. فقط در یک کلام، مقایسه کنید وقتی که آمریکا در عراق چند تن از سربازاش ربوده شده چه جهنمی به پا کرد تا نیروهاش یا پیکرشون رو برگردونه، اونا که سرباز عادی بودند، حالا فرض کنید ژنرالشون بود چه کار میکردند.
  16. طبق آخرین اخبار، ظاهرا شهر خطاب در 5 کیلومتری شهر حماه هم بدون مبارزه به دست مسلحین افتاده، ولی تایید نهایی نمیشه هنوز. در این صورت جبهه برگشت به زمان قبل از عملیات معروف سهیل حسن در شمال حماه (که به طرز خطرناکی نزدیک شهر شده بودن و فرودگاه و شهر رو راکت باران میکردن) که با گرفتن شهر خطاب شروع شد و با تصرف مورک خاتمه پیدا کرد. ولی این دفعه باید دید سهیل حسن میاد یا نه و اگر هم بیاد رمق و توانی مونده برای گرفتن مناطق شمالی حماه؟   حماه از دست بره عملا شمال سوریه (حلب و ...) از دست میره، حماه قلب سوریه هست. جالبه یکی از دلایلی که نیرو توی حماه کم هست الان اینه که کلی نیرو فرستاده شده به حلب. الان حماه از دست بره (که البته فعلا بعیده) تمام اون نیروها در حلب بی استفاده میشن عملا.   یک نکته مثبت در بین این هم نکته منفی اینه که این عملیات در شمال حماه رو جندالاقصی به همراه دو سه گروه دیگه از ارتش آزاد شروع کردن که قدرتشون اصلا نزدیک به جیش الفتح نیست. دفعه قبل هم سهیل حسن برای همین تقریبا راحت تونست پسشون بزنه. یعنی میشه با یک پاتک مناسب کارهایی انجام داد.   پی نوشت: خطاب همچنان دست ارتش هست، مسلحین وارد شدن و فورا خالی کردن، ظاهرا از ترس اینکه محاصره نشن چون یک سری نیروی کمکی فرستاده اونود ارتش.
  17.   میتونید ویدیوها رو توی این توییت ها ببینید: https://twitter.com/worldonalert/status/770672669574455296 https://twitter.com/worldonalert/status/770654424628944896 https://twitter.com/worldonalert/status/770626546050691072 https://twitter.com/worldonalert/status/770623919707590656
  18.   متاسفانه یکم دیر خبر رسیده بهتون ظاهرا، بویضه رو همین امروز صبح مسلحین پس گرفتن. هیچ حمله موفقی در هیچ جای حماه هم تا الان انجام نشده.
  19. حماسه آفرینی های محور مقاومت پایانی ندارد، فقط برای امروز... اگر به جای آن فرمانده یا فرماندهان هر کی دیگه بود تا الان متوجه شده بود خطر کجا تهدیدش میکنه و حتما تمهیداتی میاندیشید.   1-     2-   3-       4-     -----------------------------   در شمال حماه هم ارتش سوریه با سرعت نور در حال فرار از مواضع خود هست. شهر مهم و نسبتا بزرگ طیبه الامام طبق آخرین ادعاهای مسلحین سقوط کرده. مقصد بعدی، صوران هست احتمال زیاد و تا پایان هفته با این روند خود شهر حماه.
  20. یادتونه چند روز پیش پستی گذاشتم در مورد یک دیوار نزدیک توپخانه راموسه که چندین بار دم اون دیوار و دقیقا از یک نقطه نیروهای ما رو شکار کردند؟   این برای امروز هست:       دانلود ویدیو   اومدم چند جمله ای نثار اون فرمانده .... بکنم گفتم شاید خیلی جالب نباشه، ولی شک ندارم خیلی هاتون توی دلتون همین حرف هایی که توی دل من هست رو به اون هایی که باید، میزنید. فقط ای کاش در حین سخنرانی و عربده کشی برای شکستن شاخ آمریکا و زدن پرچم روی آب و نابودی استکبار، فکری هم به حال این حماقت هامون میکردیم تا دنیا بهمون نخنده.   -----------------------------   و اما ویدیوی دیگری که کم از فاجعه بالا نداره، شکار نیروهای خودی به وسیله خمپاره توسط مسلحین با دقت زیر 5 متر! در حالی که نیروها توی سنگر کز کردن و منتظرن هر لحظه خمپاره بخوره بهشون و تیکه تیکشون بکنه و در حالی که پهپاد مسلحین با خیالی آسوده بالای سر نیروها داره فیلم میگیره و محلشون رو مشخص میکنه. خون گریه بکنیم سزا هست؟   دانلود ویدیو    
  21. این فیلم کوتاه دو دقیقه ای رو اگر ببینید و از غصه دق کنید، سزاست! دقیقا با دیدن این فیلم یاد حدیث مشهور امام علی (ع) افتادم، منتها اینجا قضیه خلخال پای زن یهودی نیست، قضیه حماقتی هست که بوده، هست و ادامه دارد. قضیه بی کفایتی و حتی خیانت هست!    یک دیوار در جنوب حلب، در چند مقطع مختلف. این فیلم رو ببینید تا متوجه بشید چرا این دیوار معروف شده و چرا حماقت های ما (ما یا نیروهای متحد ما) در بعضی موارد واقعا پایانی ندارد! دقیقا در پای همین دیوار و در فواصل زمانی کوتاه چند بار باید دقیقا از همان نقطه گزیده شویم؟   دانلود    پی نوشت: فیلم رو یکی از طرفداران مسلحین ساخته و به همین دلیل هم مشهورترین آهنگ گروه پینک فلوید، یعنی Another Brick in the wall رو روی پس زمینه ویدیو انداخته که اشاره به همین دیوار در محیط توپخانه راموسه داره.
  22. مهم: تعدادی بمب افکن Tu-22M3 در پایگاه هوایی شهید نوژه همدان مستقر شدن تا عملیات های بمباران در سوریه رو انجام بدن. همچنین وزارت دفاع روسیه از دولت های عراق و ایران اجازه استفاده از حریم هوایی برای شلیک موشک های کروز رو رسما درخواست کرده.           منبع 1  2
  23. بالاخره بعد از چند هفته مقاومت سرسختانه سربازان خلافت و گرفتن تلفات بسیار از نیروهای اس دی اف، شهر منبج، بزرگترین شهر در اختیار داعش در استان حلب، به صورت کامل به دست نیروهای SDF افتاد.
  24. عزیز بیجی رو که حشد الشعبی و ارتش عراق گرفتن. اگر منظورت کوبانی هست داعش تعداد زیادی از کردها کشت، واقعا با اون حجم بمباران ائتلاف که متمرکز بر نواحی غیر شهری اطراف کوبانی بود بیشتر عملکرد داعش بد نبود. در همین منبج ببینید. الان نزدیک دو ماهه داعش توی منبج محاصره هست و سلاح هم بهش نمیرسه داخل شهر، ولی نیروهای مهاجم ساختمان به ساختمان میرن جلو یعنی داعش سر هر متر داره مقاومت میکنه و تلفات میگیره ازشون. من نمیخوام کاملا دفاع کنم، قطعا کاستی بوده، ولی باید با استانداردهای ارتش سوریه و خودمون به قضیه نگاه کنیم. تجربه نشون داده این "مشاورین" نظامی ما معمولا هیچ عملکرد مثبتی نداشتن و همیشه شاهد همون اشتباهات همیشگی هستیم، پس سطح توقعمون رو بالا نبریم به نظرم.