death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

اینا با چی تونل میزنن؟با دست خالی؟عجب تخصصی پیدا کردن.نمیشه هیچجوری از تونل های اینا اطلاع پیدا کرد؟لااقل مراکز حساس و تجمع نیرهای خودی رو که میشه از چند وقت یه بار کنترل و بررسی کرد که یهو از زیر نرن هوا!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] [/b]

[b] [url="http://www.irinn.ir/news/51513/%d8%a2%d8%ae%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%88%d8%b6%d8%b9%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d9%88%d8%b1%db%8c%d9%87---%d9%86%d9%82%d8%b4%d9%87"]آخرین وضعیت تروریست ها در سوریه + نقشه[/url][/b]

[b] سوریه به عر[/b]

[b] صه کشمکش و جنگ همه گروه های مسلح با یکدیگر تبدیل شد که از میان آن ها می توان به ارتش[/b]

[b] [/b]

[b] [/b]

[b] [/b]

[b] آزاد، جبهه النصره، دولت اسلام در عراق و شام (داعش)، جنگجویان کُرد و جبهه اسلامی اشاره کرد.[/b]


با گذشت بیش از سه سال، بحران در سوریه ادامه دارد و خونریزی‌ و کشتار در این کشور همچنان در جریان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از العالم، موضع گیری برخی طرف های منطقه ای حامی گروه های مسلح، تاکنون نتوانسته است دیگر طرف ها را در به رسمیت شناختن ارتش آزاد به عنوان چتری بر سر دیگر گروه های مسلح، قانع کند و تلاش ها برای تحمیل این طرز تفکر، ناکام مانده است. به همین سبب، سوریه که در ابتدای بحران، عرصه مبارزه ارتش سوریه با گروه های مسلح تروریست بود، به عرصه کشمکش و جنگ همه گروه های مسلح با یکدیگر تبدیل شد که از میان آن ها می توان به ارتش آزاد، جبهه النصره، دولت اسلام در عراق و شام (داعش)، جنگجویان کُرد و جبهه اسلامی اشاره کرد.
[img]http://www.irinn.ir/sitefiles/13930221/%DA%AF%D9%88%D9%86%D8%A7%DA%AF%D9%88%D9%86/%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA%20%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87.jpg[/img]

در این مجال، به معرفی این گروه های مسلح و چگونگی شکل گیری و آخرین وضعیت آنها می پردازیم:

1. ارتش آزاد: عناصر این گروه را افسران سابق و جداشده از ارتش سوریه تشکیل می دهند که در تاریخ 29 ژوئیه 2011 گروهی تحت عنوان ارتش آزاد تشکیل دادند. نخستین کسی که تشکیل این گروهک را اعلام کرد، شخصی به نام حسین هرموش بود که در عملیات کماندویی سازمان اطلاعات سوریه در داخل اراضی ترکیه بازداشت شد.

در حال حاضر، ریاض الاسعد، رهبری این گروه مسلح را به عهده دارد. ارتش آزاد، نخستین گروه مسلحی بود که در سوریه تشکیل شد و شماری از روستاها و شهرها را اشغال کرد که از میان آن ها می توان به حماه و حمص اشاره کرد. ارتش سوریه، برای آزادسازی حماه، این شهر را به مدتی طولانی محاصره کرد به همین سبب مردم این شهر، عناصر ارتش آزاد را از این شهر راندند و این شهر آزاد شد.
مهم ترین دوره فعالیت ارتش آزاد، حدفاصل سال های 2011 و 2012 بود، پیش از این که تشکیلات این گروه، دچار دودستگی های شدید شود و تقسیم گردد، به طوری که هر منطقه یا خیابان، گروه مربوط به خود را داشت که نامی جداگانه داشت و وابسته به ارتش آزاد بود، اما از ارتش آزاد دستور نمی گرفت.

2. جبهه النصره: این گروه، یکی از شاخه های القاعده در سوریه است و در واقع شاخص ترین سازمان وابسته به القاعده به شمار می رود. این گروه در اواخر ژانویه 2012 اعلام موجودیت کرد، یعنی حدود ده ماه پس از آغاز بحران سوریه. این گروه، چندین منطقه و شهر را در حلب، الرقه، الحسکه و دیرالزور اشغال کرده و بر آن ها چیره شد و تلاش کرد نوعی حکومت در این مناطق ایجاد کند.

در پی تشکیل دولت اسلام در عراق و شام (داعش) در ماه آوریل 2013، بخشی از اعضای گردان های جبهه النصره، از آن جدا شدند و به داعش پیوستند. این مساله موجب ضعیف شدن جبهه النصره در برخی مناطق سوریه به ویژه در دیرالزور واقع در مرزهای سوریه و عراق شد. این منطقه تا حد زیادی از کنترل جبهه النصره درآمد و به دست عناصر مسلح داعش افتاد. در این میان، ایمن الظواهری رهبر سازمان القاعده با صدور بیانیه ای، سوریه را حوزه فعالیت جبهه النصره اعلام کرد و عراق را عرصه فعالیت داعش. این مسله سبب شد برخی از عناصر مسلح بیگانه که از جبهه النصره جدا شده بودند، به آن برگردند و به همین سبب، جبهه النصره توانست اراضی که از دست داده بود را از داعش بازپس گیرد.

الجولانی که رهبر سیاسی و دینی جبهه النصره است، وابسته به "مجلس شورای مجاهدین" است که مرجع عالی شرعی این تشکل است و عهده دار تعیین راهبردهای سازمان به شمار می رود. از آن گذشته، نظام رهبری سه گانه ای نیز در سطح محلی وجود دارد که راهبردی شاخه های سازمان النصره را در سطح سوریه به عهده دارد. هر یک از مناطق را سه رهبر، فرماندهی می کند و همه آن ها در اجرای عملیات بر اساس راهبرد مجلس شورای مخصوص سازمان، مشارکت می کنند.

جبهه النصره، متشکل از جنگجویان عرب و بیگانه است و شمار سوری هایی که عضو این گروه هستند، کمتر از 10 درصد است.

3- دولت اسلام در عراق و شام (داعش): داعش شاخه دیگر القاعده در سوریه است که توسط ابوبکر البغدادی به عنوان تشکلی شامل القاعده عراق و جبهه النصره در سوریه تاسیس شد؛ اما ابامحمد الجولانی این ادغام را نپذیرفت و سوگند وفاداری به ایمن الظواهری رهبر القاعده یاد کرد، چون حفظ استقلال جبهه النصره از القاعده عراق را خواستار بود.

داعش توانست به شکل پراکنده و گاه منسجم بر مناطقی از استانهای حلب (الباب، شهر حلب، اعزاز و جرابلس)، بخش هایی از استان های ادلب (الدانه - سرمده) و رقه (شهر رقه و الطبقه) سلطه یابد و همچنین در مناطق شرق سوریه به ویژه مناطق مرزی با استانهای نینوا و الانبار عراق حضور پیدا کند.

داعش به خاطر تلاش برای بسط نفوذش بر مناطق تحت سیطره خود با گردانهای اسلامی دیگر مانند انصار الشام، احرار الشام، گردان المهاجرین و نصره المظلوم در مناطقی مانند ریف لاذقیه درگیر شد.

از سوی دیگر داعش به خاطر تلاش برای اجرای مقررات دینی متحجرانه در مناطق تحت امر خود و اعدام مخالفان، با مردم مناطق تحت سلطه خود اصطکاک پیدا کرد.

اقدام الظواهری در نوامبر 2013 مبنی بر لغو دولت اسلامی عراق و شام و اعطای رهبری دولت اسلامی عراق به مدت یک سال به ابراهیم عواد البدری السامرائی (ابوبکر البغدادی) -که ولایتش از نظر مکانی فقط در عراق است-همچنین جدایی جبهه النصره و اعطای ولایت مکانی به مدت یک سال در سوریه به ابو محمد الجولانی تحولی بزرگ در عملکرد این سازمان ایجاد نمود.

از آن زمان درگیری میان دولت اسلامی و جبهه اسلامی ادامه دارد که تاکنون بیش از 10 هزار نفر از طرفین به هلاکت رسیده اند. آمار دقیقی از تعداد اعضای داعش وجود ندارد.

4- مبارزان کرد: یک گروه مسلح غیرعرب هستند که به طور مشخص از نیمه دوم سال 2012 برای حمایت از مناطق کرد نشین شامل قامشلی، حسکه و بخشی از حومه حلب (شهر عفرین) وارد عمل شدند و تابع حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) هستند و از سوی آن مورد حمایت مالی و تسلیحاتی قرار دارند.

5- جبهه اسلامی: یک گروهک مسلح تندرو است که در اساسنامه خود، "سرنگونی دولت سوریه و گسترش امنیت"(!) را در اولویت قرار داده است. این گروهک از سپتامبر 2012 اعلام موجودیت کرده و بنا بر آمار موجود حدود 60 هزار تروریست را که اغلب آنها غیر سوری هستند، در خود جا داده است. رهبری آن را در زمان تاسیس شخصی به نام احمد الشیخ ملقب به ابو عیسی به عهده داشت. این گروهک در اطراف حلب و استان دیر الزور فعالیت دارد.
منبع شبکه خبر
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#FF0000][b]کارکردهای ارتباطات مجازی تروریست‌های سوریه [/b][/color]

بررسی استفاده جنبش های تروریستی سوریه از سایت‌های اجتماعی روند رو به رشد اهداف و انگیزه های آنها و افزایش استفاده از فضای مجازی را نشان می دهد، در این راستا گروه های تکفیری عملکردهای مختلفی در استفاده از فضای مجازی دارند.

[color=#0000CD][b]الف: کارکرد تبلیغاتی:[/b][/color] برخی از صفحات اینترنتی وابسته به تکفیری های سوریه اقدام به انتشار اخبار از سازمان‌های جهادی و عملیاتی کرده و واکنش این گروه ها نسبت به مسایل و اخبار و تحولات مختلف را نیز منتشر می کنند. صفحات رسمی جبهه النصره و داعش و جماعت انصار الشام از جمله مهم ترین این شبکه هاست. برخی سایت های خبری شامل خبرگزاری اسلامی "حق" و سایت "قضایا و اخبار امت" و صفحات تبلیغاتی "ابن تیمیه" و موسسه تبلیغاتی "الفاروق" و شبکه "مراسلون" و کنگره "المنبر الاعلامی" و کارگاه "شموخ الاسلام" از جمله سایت‌های فعال این زمینه است.

[center][img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/2/19/569596_423.png[/img]
[/center]
[color=#0000CD][b]ب: تشویق به اعلام همبستگی با گروه های تکفیری:[/b][/color] سایت هایی که در این راستا فعالیت می کنند، تصاویر و فیلم هایی ویدئویی موهوم از اقداماتی که جنایت‌های دولت بشار اسد علیه شهروندان اهل تسسن نام گذاشته اند، منتشر می کنند و با استفاده از رویکردهای فرقه گرایانه به دنبال جذب حمایت از خود هستند. این حمایت‌ها می تواند شامل حمایت های مادی یا پیوستن به صفوف مبارزان خارجی در سوریه باشد. در این راستا مطالعات مرکز بررسی افراط گرایی نشانی داد که برخی مبلغان این گروه ها مانند احمد موسی جبریل شهروند فلسطینی – آمریکایی و موسی سِر آنتونیو مبلغ استرالیایی نقش مهمی در این راستا ایفا می‌کنند.

[color=#0000CD][b]ج: جذب حمایت معنوی:[/b][/color] مأموریت این گروه‌های فعال تروریستی در زمینه ترویج رویکردهای سازمان‌های افراط گرا در سوریه و خارج از این کشور است و این موضوع می تواند اثرات منفی اقدامات و جنایت های وابستگان به گروه های تکفیری را در افکار عمومی کاهش دهد و پشتیبان‌های خوبی برای این گروه ها ایجاد کند. در این راستا صفحات فعال از جمله شبکه شموخ الاسلام و شاخه آن با عنوان انصار الجهاد مأموریت ارائه مبانی اخلاقی و شرعی در قبال جنایت های گروه های جهادی در سوریه و واکنش نشان دادن به اتهامات مخالفان این گروه‌ها و مقابله با گردان‌های الکترونیکی دولت بشار اسد است.

[color=#0000CD][b]د: تحریک سیاسی :[/b][/color] گفتمان غالب گروه‌های جهادی در شبکه های اجتماعی ضمن اذعان به ایجاد اختلال در موازنه های سیاسی و نظامی در سوریه به نفع دولت این کشور سعی در تشویق داوطلبان بیشتر برای ورود به سوریه و پیوستن به گروه های تکفیری از طریق مظلوم نمایی است. آنها در این راستا مدعی هستند که گروه‌های موسوم به مقاومت سوریه با یک ارتش نظامی تا بن دندان مسلح مواجه هستند و در عین حال سلاح‌های کافی در اختیار ندارند تا بتوانند موازنه نظامی را به نفع خود تغییر دهند. این گروه‌ها مدعی هستند که با وجود حمایت ایران و روسیه و دیگران از دولت بشار اسد، آنها هیچ پشتوانه محکم سیاسی ندارند.


[center][img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/2/19/569592_216.jpg[/img]
[/center]
[color=#0000CD][b]ه: تبادل تجربه ها: [/b][/color]برخی گروه های جهادی از برخی شبکه‌های مجازی که مورد توجه ویژه کاربران قرار ندارد و در انزوا است، برای تبادل تجربه‌های نظامی و اطلاع از برخی تاکتیک‌های مبارزاتی استفاده می‌کنند. مقامات انگلیس در اوایل فوریه گذشته متوجه شدند که برخی مبارزان انگلیس از یک سایت برای ارائه پیشنهاداتی به مبارزان جدید در سوریه در زمینه احتیاطات بهداشتی و حفاظت مرزها و مطالبات زندگی در سوریه استفاده می کند. برخی از وابستگان گرایش‌های جهادی در سوریه نیز از برخی فضاهای مجازی برای ارتباط با سایر بخش‌های فرعی خود و دریافت دستورات از مقامات فکری و اعتقادی یا هماهنگی بین مجموعه‌های فعال از طریق الکترونیک استفاده می‌کنند.

[color=#0000CD][b]و: تماس‌های شخصی:[/b][/color] گروهی از مبارزان سوری به دنبال استفاده از سایت‌های اجتماعی برای ترویج پیام‌هایی برای اطمینان بخشیدن به افرادی است که در عزیمت به سوریه مردد هستند، آنها سعی دارند اینگونه وانمود کنند که حضور آنها در کنار نیروهای مبارز سوری ابعاد مختلف زندگی آنها را دچار چالش نمی‌کند. آنها همواره سعی دارند وجهه‌ای جذاب از جهاد! در سوریه ارائه داده و مواضع خنده‌دار یا لحظات اجتماعی را بین اعضای گردان‌های مختلف به تصویر کشیده و منتشر می کنند.آنها امکان دسترسی به غذای خوب و ازدواج و دیگر مزایای مبارزه در سوریه را ترویج می‌کنند و به این ترتیب سعی دارند عناصر بیشتری را برای مبارزه به سوریه بکشانند.


[color=#FF0000][b]درگیری های شبکه‌ای[/b][/color]

درگیریهای سوریه و مشکل شدن تعیین قطعی سرنوشت این درگیری‌ها باعث افزایش درگیری‌های مجازی به صورت موازی بین شورشیان سوری و گردان‌های الکترونیک وابسته به دولت شده است. این درگیریها البته بین گروه‌های متخاصم از مخالفان سوریه نیز وجود دارد.[color=#0000CD] در یکی از ابعاد این درگیریها گردان های الکترونیک اسد موفق شدند 550 صفحه فیس‌بوک را که وابسته به عناصر شورشی و تروریست بود، مسدود کنند[/color]. این کار با استفاده از قوانین فیس بوک در ممنوعیت استفاده از زور یا انتشار تصاویر یا جنایت ها و خشونت های اجتماعی صورت گرفت.


[center][img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/2/19/569594_948.png[/img]
[/center]
[color=#0000CD]البته موازنه فعالیت‌های گروه های تروریست سوری در فضای مجازی به نفع اسد به پایان نرسیده و گروه های تکفیری از اینترنت برای عضوگیری از تمام دنیا استفاده می کنند.[/color] آنها از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری استفاده می کنند که دست یگان‌های الکترونیک اسد به آنها نمی‌رسد و نمی توانند آنها را مسدود کنند. البته از طریق همین شبکه که برخی کشورهای اروپایی موفق به بازداشت تعدادی از شبکه های تروریستی شده اند. از جمله این اقدامات در انگلیس بود که 30 تن از تروریست‌های فعال در عرصه تروریسم در سال گذشته بازداشت شده‌اند. مقامات اسپانیا نیز اعلام کردند که شبکه ای را توقیف کردند که برای جذب جوانان برای مبارزه در سوریه عضوگیری می‌کرد. تمام اینها در حالی است که لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در20 آوریل گذشته اعلام کرد که تقریبا 500 فرانسوی به صفوف مخالفان خارجی دولت سوریه اضافه شده‌اند.

[color=#0000CD]البته می توان گفت که عضو گیری اینترنتی تهدیداتی را نیز برای تمامی کشورهای دنیا دارد، چرا که افکار افراط گرایانه دینی را بدون حد و مرز در بین جوانان دنیا منتشر می کنند و به این ترتیب دامنه تاثیرات جنگ سوریه بدون حد و مرز در تمام دنیا خود را نشان می‌دهد، چرا که علاوه بر انتشار افکار تروریستی، عناصری که از مبارزه در سوریه باز می گردند، این امکان را دارند که به گروه های تروریستی بر ضد دولت های خود اضافه شده و از مهارت‌های مبارزاتی در عملیات نظامی در سوریه علیه کشورهای خود استفاده کنند. [/color]این موضوع می تواند دولت ها را به ایجاد قید و بندهایی در استفاده از فضای مجازی و نظارت بر شبکه های اجتماعی وادار کند و آنها سطح دستیابی کاربران به این سایت‌ها را برای مقابله با این تهدیدات کاهش دهند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اوضاع در دیرالزور

دولت اسلامی در عراق و شام سیطره خودش بر ریف غربی دیرالزور از شهر معدان در استان رقه تا حسینیه در شمال شهر دیرالزور + بر ریف شمال دیرالزور از مرکده تا حریجیه تثبیت کرد.(نقاطی که ستاره سیاه داره دست داعشه)

طی درگیریها با جبهه النصره و، جبهه الاسلامیه ، ارتش آزاد از یک طرف و داعش از طرف دیگر صدها نفر از دو طرف درگیر کشته و زخمی شدن.

نبرد اصلی برای داعش و.جبهه النصره تازه شروع شده.

منطقه ای که دورش دایره کشیدم جبهه النصره میخواد مقاومت کنه. داعش هم میخواد حمله کنه.یکی از منابع در آمد جبهه النصره چاههای نفت منطقه هست . خیلی خوشحال میشم داعش کل منطقه رو بگیره. icon_cheesygrin

شهرهای مهمی مثل موحسن،شحیل ، میادین،قوریه،عشاره،هجین،جلاء ،سوسه و بوکمال در روزها و هفته های آینده باید منتظر داعش باشن :mrgreen:

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10226/10334369_753811944669054_4786752247014799580_n.jpg[/img]
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا باعث تاسفه که پست های کاربران رو بدون توجیه منطقی حذف می کنند!!!اون هم به دلیل انتقاد از فرماندهان سابق سوری
طرفدارن سوریه - از جمله خودم - با هر توجیه و منطقی که حساب کنند فرماندهان سابق سوری و در راس ان ها ماهر اسد اشتباهات زیادی مرتکب شدند - میتونید به ارشیو حمله به تظاهرکنندگان در درعا و الزبدانی رجوع کنید که باعث بروز حوادث امروزی شد
و به هر حال بشار پی به این اشتباهات برد و ماهر رو کنار زد
در حال حاضر هم افراد نزدیک به ایجاد اصلاحات در سوریه نظیر فاروغ الشرع و بثینه شعبان دوباره قدرت گرفته اند

[size=5][b]و البته تاسف برای خودم که عضو این انجمن شدم که یکسری جوان در ان احساسی پست های کاربران را حذف می کنند[/b][/size] ویرایش شده در توسط tiger4
  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='tiger4' timestamp='1399792186' post='377119']
واقعا باعث تاسفه که پست های کاربران رو بدون توجیه منطقی حذف می کنند!!!اون هم به دلیل انتقاد از فرماندهان سابق سوری
طرفدارن سوریه - در راس ان خودم - با هر توجیه و منطقی که حساب کنند فرماندهان سابق سوری و در راس ان ها ماهر اسد اشتباهات زیادی مرتکب شدند - میتونید به ارشیو حمله به تظاهرکنندگان در درعا و الزبدانی رجوع کنید که باعث بروز حوادث امروزی شد
و به هر حال بشار پی به این اشتباهات برد و ماهر رو کنار زد
در حال حاضر هم افراد نزدیک به ایجاد اصلاحات در سوریه نظیر فاروغ الشرع و بثینه شعبان دوباره قدرت گرفته اند

[size=5][b]و البته تاسف برای خودم که عضو این انجمن شدم که یکسری جوان در ان احساسی پست های کاربران را حذف می کنند[/b][/size]
[/quote]

پست شما و جناب آلن بدلیل ارسال [b]نصویر خارج از گالری [/b][size=4][right][background=rgb(248, 241, 243)]مسدود شده ، ... [/background][/right][/size]



[right][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=2][background=rgb(248, 241, 243)]قوانین رو مطالعه کنید [/background][/size][/font][/right]
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center]
[size=5][b] [url="http://www.tabnak.ir/fa/news/399670/%D9%81%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%86%DB%8C%D8%B9-%DB%8C%DA%A9-%D9%88%D9%87%D8%A7%D8%A8%DB%8C"]فتوای شنیع یک وهابی[/url][/b][/size][/center]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][size=3][size=4]جمهوری اسلامی از فتوای شنیع یک وهابی به پیروانش خبر داد.

جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود نوشت: ناصر العمر، از مفتی‌های سرشناس عربستان سعودی گفت: اگر نیروهای مجاهد در عراق و شام گرفتار شیعیان شدند، بهتر است برای رهایی از آنان (شیعیان) کشف عورت کنند، زیرا "عمروعاص" این کار را جلوی پیشوای شیعیان "علی" علیه السلام انجام داد و جان خود را نجات داد. وی خطاب به تروریست‌هائی که در سوریه و عراق علیه دولت‌های این دو کشور شورش کرده‌اند تأکید کرد: "بر شما رزمندگان مجاهد واجب است که جلوی رافضی‌ها کشف عورت کنید تا بتوانید جان خود را نجات دهید." [/size][/size][/size][/font][/color] ویرایش شده در توسط vahidg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همین حالاش تک تک جنازه هاشون کشف عورت میشن!
حالا مرده و زندشون چه فرقی میکنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='vahidg' timestamp='1399794011' post='377130']
[center]
[size=5][b] [url="http://www.tabnak.ir/fa/news/399670/%D9%81%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%86%DB%8C%D8%B9-%DB%8C%DA%A9-%D9%88%D9%87%D8%A7%D8%A8%DB%8C"]فتوای شنیع یک وهابی[/url][/b][/size][/center]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][size=3][size=4]جمهوری اسلامی از فتوای شنیع یک وهابی به پیروانش خبر داد.

جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود نوشت: ناصر العمر، از مفتی‌های سرشناس عربستان سعودی گفت: اگر نیروهای مجاهد در عراق و شام گرفتار شیعیان شدند، بهتر است برای رهایی از آنان (شیعیان) کشف عورت کنند، زیرا "عمروعاص" این کار را جلوی پیشوای شیعیان "علی" علیه السلام انجام داد و جان خود را نجات داد. وی خطاب به تروریست‌هائی که در سوریه و عراق علیه دولت‌های این دو کشور شورش کرده‌اند تأکید کرد: "بر شما رزمندگان مجاهد واجب است که جلوی رافضی‌ها کشف عورت کنید تا بتوانید جان خود را نجات دهید." [/size][/size][/size][/font][/color]
[/quote]

خوب توقع داره شیعیان در اینگونه موارد چکار کنند!!!!!! همه که با گذشت نیستند rolling_on_the_floor ویرایش شده در توسط alen
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی به ایجاد امنیت در سوریه و زینبیه دمشق اعتراف کرده و عنوان کرده است این روزها خط کاروان‌های زیارتی لبنان به سمت زینبیه افزایش بسیاری پیدا کرده است.

این روزنامه فرامنطقه‌ای متعلق به جریان سعودی، افزایش زوار حرم حضرت زینب(علیها السلام) را در دو ماه گذشته عنوان کرده و آن را به بازپس‌گیری اطراف حرم حضرت زینب(علیها السلام) و امنیت در مسیر بین‌المللی بیروت دمشق عنوان کرده است.

بنابر این گزارش این کاروان‌های زیارتی به صورت هفتگی از جنوب لبنان و ضاحیه بیروت عازم سوریه می‌شوند و استقبال گسترده‌ای از این کاروان‌ها که تنها یک روز در سوریه می‌مانند، شده است.

محمد که هر هفته به این زیارت می‌رود می‌گوید: حرکت از بیروت صبح آغاز می‌شود و استراحتی در این بین نیست تا اینکه شب به لبنان بازمی‌گردیم.

وی می‌افزاید: البته زیارت سوریه فعلا محدود به زیارت حضرت زینب(علیها السلام) است و زیارت مقام حضرت رقیه(علیها السلام) در دمشق و یا مقام سیده سکینه در داریا در برنامه‌ها وجود ندارد.

یک راننده اتوبوس نیز می‌گوید به حدی استقبال از این برنامه زیارتی بسیار است که از ظرفیت، کاروان‌داران خارج است و این افزایش موجب شده است قیمت این سفر به 50 هزار لیره لبنان، 33 دلار کاهش یابد.

بازگشایی مسیرهای زیارتی حضرت زینب(علیها السلام) از ابتدای مارس(نیمه اسفند گذشته) برای لبنانی‌ها در حالی است که از 25 می 2012(اردیبهشت 91) بنابر درخواست سیدحسن نصرالله سفرهای زیارتی به سوریه متوقف شده بود.

البته عشق شیعیان لبنانی برای این زیارت به حدی است که به نوشته روزنامه الشرق الاوسط آنان حاضر شده‌اند بسیاری از مشکلات از جمله مراقبت‌های امنیتی گسترده از قبیل گذر از 9 پست ایست و بازرسی از ورود به لبنان تا مقام سیده زینب(علیها السلام) و تشخیص هویت‌های طولانی را به جان بخرند.

بنابر گفته زائران بازگشته از سوریه اینک با بازگشت امنیت به اطراف سیده زینب و موج زیارت شیعیان لبنان فعالیت‌های تجاری اندکی هم در این منطقه شکل گرفته است اما هنوز هتل‌های این منطقه که پیش از بحران سوریه باز بودند درب‌های خود را باز نکرده‌اند.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='angz' timestamp='1399797023' post='377139']
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10279/1908301_230039473859898_4538416867376412314_n~0.png[/img]


[b]ارتش سوریه کاملا مشخصه در حلب از کمبود نیرو رنج می بره.[/b]


[/quote] سلام
درنقشه اي كه جناب imosi قراردادند به نظر ميرسه استان حماه دست ارتش باشه . و در حلب هم ارتش و حزب الله در شيخ نجار (قسمت شرق حلب) براي رفع محاصره زندان و رسيدن به منطقه الزهرا عمليات ميكنن ، به نظر ميرسه كه اگه ارتش از حلب تا ادلب پيشروي كنه ، مسلحين درريف ادلب به محاصره ميرن و خط تداركات شون از تركيه قطع ميشه.(در نقشه جناب imosi اگه بتونن اين كارو بكنن خط قرمزي كه از لاذقيه تا ادلب ادامه داره به حلب مبرسه و ريف ادلب ميره تو محاصره.)
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.