pckho0r

VIP
  • تعداد محتوا

    1,275
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    2

pckho0r آخرین امتیاز شما در روز 18 اسفند 1391

pckho0r شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

3,021 نشان شجاعت

10 دنبال کنندگان

درباره pckho0r

  • رتبه حساب کاربری
    ستوان یکم

Profile Information

  • Gender
    Male

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

2,529 نمایش های پروفایل
  1. بهترین و ارزان ترین روش آلوده کردن مداری هست ولی زمانبر هست و ممکنه چندین هفته تا چند ماه زمان ببره تا بخش اعظمی از ماهواره ها نابود بشن اما اگه اجرا بشه هیچ راه حل مقابله ای براش وجود نداره و تمام ناسا و ارتش ایالات متحده هم جمع بشن نمی تونن جلوش رو بگیرن! ماهواره های استارلینک در پنج لایه و 5 مدار مختلف دسته بندی شدند که پرتراکم ترین اونها لایه اول و دوم در ارتفاع 540 کیلومتری و شیب مداری 53 درجه است حالا اگه ما بیایم در همون ارتفاع ولی در یک مدار قطبی (مسیر پرواز ماهواره عمود بر خط استواست و از قطب ها میگذره) پنج کلاهک مخصوص که هر کلاهک حاوی یک میلیون ساچمه تنگستنی 5 گرمی باشه (جمعا 5 تن برای هر کلاهک) در همون مدار قرار بدیم و این کلاهک ها در یک ریتم 24 ساعته به مرور ساچمه هارو آزاد کنند (یکنواخت پخش کنن) عرض 24 ساعت اون مدار به کل آلوده میشه و چون مدارهای قطبی به صورت جاروبی عمل می کنند در عرض کمتر از یک ماه شاید 90 درصد ماهواره ها حداقل یک برخورد رو تجربه کنند و بسیاری از اونها از کار می افتن. این ایده فقط یک اشکال بزرگ داره و اونم اینه که ساچمه ها به مرور زمان ارتفاع پروازشون به مرور کاهش پیدا میکنه تا زمانی که کامل سقوط کنن و در جو بسوزن و از بین برن ولی در طول این مدت (3 تا 5 سال) تقریبا تمام ماهواره های زیر این مدار (540 کیلومتر) مورد اثابت این ساچمه ها قرار میگیره و از بین میره که البته شامل ایستگاه فضایی هم میشه!!! در واقع یه جور حرکت انتحاریه
  2. این واژه جنگ چریکی شاید خیلی واژه درستی نباشه و مخاطب رو به اشتباه بندازه بهتره به جاش بگیم استراتژی نبرد نامتقارن!
  3. روش جنگیدن چریکی مزیت های بسیاری داره که از هر نظر برتر از جنگیدن کلاسیک هست : به جای بسیج 300 هزار نیرو که شاید خیلی هاشون هیچ اعتقادی هم به این جنگ ندارن و در وقت موعود وبال گردن بقیه هستند و از روی ناچاری یا اجبار اومدن بیا 1000 گروه 30 نفری از افراد زبده و متقاضی که با اختیار اومدن تشکیل بده و اونارو به دسته های مختلف تقسیم کن و به هر دسته آموزش اختصاصی بده - 100 دسته پهپادی که تخصصشون شناسایی و انهدام دشمن به کمک تجهیزات پروازی قابل حمل هست - 100 دسته متخصص در کمین و ضد کمین - 100 دسته متخصص در ضدزرهی مجهز به تجهیزات ضد زره - 100 دسته تک تیرانداز و ... بعد همه این دسته هارو به صورت موزايیکی و متوازن تو صحنه نبرد پخش کن به طوری که تو هر منطقه یا جزیره اینا همدیگه رو پوشش بدن تو این وضعیت شما لجستیکت هم یک دهم میشه و جای تدارک غذا و سوخت و اسکان و امکانات پزشکی و ... برای 300 هزار نفر تنها نیاز داری که 30 هزار نفر رو پوشش بدی و کمیت و کیفیت لجستیکت چندین برابر میشه به جای اینکه 300 هزار نفر رو آموزش بدی 30 هزار نفر رو آموزش بده و در عوض کمیت و کیفیت آموزش هارو بالا ببر به جای 300 هزار اسلحه و تجهیزات حفاظتی 30 هزار دست تجهیزات باکیفیت بالاتر بده دست نیروهات به جای ...
  4. تو جنگ چریکی هدف تصاحب زمین نیست گرچه میتونه یکی از دستاوردهاش باشه ولی در ابتدا نیازی بهش نداری هدف گرفتن حداکثر تلفات ممکن از تجهیزات و نفرات دشمنه وقتی طرف مقابل به صورت مداوم کمین میخوره قدرت دفاعیش تحلیل میره ولی به همون نسبت قدرت مهاجم تحلیل نمیره چون یه موضع ثابت نداره که بره زیر خط آتش و البته ظرافت هایی هم داره که باید به درستی اجرا بشه و اینطور نباشه که گروه بدون پشتیبانی رها بشه البته همه اینها حتما حتما یک نرم افزار مدیریت صحنه نبرد و همچنین یک سیستم ارتباطی آنلاین نیاز داره که به هر گروه آخرین اطلاعات به صورت لحظه ای داده بشه و فرمانده گروه باید بدونه که کی باید پیشروی کنه کی عقب نشینی کنه کجا بایسته کجا نایسته کجا مسیرش رو تصحیح کنه و ... همینطور همین فرمانده باید به صورت لحظه ای گزارش صحنه نبردش رو بده که نیروهای تحت امرش با چی مواجه هستند استعداد نفرات و تجهیزات مقابل رو تخمین بزنه و گزارش کنه بعد تو اتاق عملیات می تونند درک درستی از صحنه نبرد داشته باشن و بدونن الان باید به کی دستور عقب نشینی بدن به کی دستور پیشروی آتش پشتیبانی (پهپادی و موشکی و توپخانه) رو به کدوم سمت هدایت کنن چه کسی زیر خط آتش دشمنه اولویت با کی هست و ... به همین ترتیب که نیروهای چریکی قوای دشمن رو تحلیل میبرن دور از برد توپخانه دشمن یگان های تثبیت موضع به صورت کلاسیک وارد عمل میشن و مناطقی رو که پاکسازی نسبی شده به صورت نهایی پاکسازی می کنند و موضع رو تثبیت می کنند (پرچم رو میکوبن!)
  5. اگه نظر منو بخواین روسها کلا نبرد کلاسیک رو کنار میزارن و جنگ چریکی رو سرلوحه کار قرار میدن در حالی که همه جا هستن هیچ کجا هم متمرکز نیستن. به طور خلاصه بخوام بگم زمین بازی رو بسط میدن و نیروهارو طوری پراکنده میکنن که به صورت شبکه ای از گروهک های چریکی عمل کنن و منطقه عملیات و نوع تجهیزات هر گروهک به نحوی مدیریت بشه که بتونه گروه های همجوار رو پوشش بده و دیگه شاهد تجمع نفرات و تجهیزات در یک منطقه متمرکز نباشیم یعنی مثلا دیگه شاهد ستون کشی و به خط کردن آتشبارهای توپخانه و ... نباشیم خط مقدم حملات هم پهپادها و سامانه های موشکی جدید! خواهد بود. همه اینها نیاز به یک نرم افزار مدیریت صحنه نبرد انلاین داره که بتونه با تک تک گروه ها به صورت برخط در تماس باشه و به صورت لحظه ای بانک اهداف و تهدیدات رو با همدیگه مبادله کنن. به نظرم ما تجربه و داشته های زیادی داریم که میتونیم اون رو در اختیار روسها بگذاریم و زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری این سیستم جنگ چریکی رو در کوتاه ترین زمان ممکن براشون آماده کنیم چیزی که شاید اگه برعهده خودشون باشه نیاز به سالها زمان باشه!
  6. پیرو تایید مطالب شما در ادامه : روسها ضعیف نیستن چه تجهیزات چه نفرات ولی اینکه چرا اینطور غافلگیر شدن برمیگرده به براورد اشتباه سیاستمداران و همینطور نظامیان روس و عدم تدوین تاکتیک جنگی مناسب. به عبارتی چون تخمین ها و براوردها و سیاست ها اشتباه بود تاکتیک جنگی اتخاذ شده هم جواب نداد و از یه جایی به بعد چون شیرازه قوای نظامی از هم پاشیده شد (برکناری متوالی ژنرال ها و فرماندهان میدانی) دیگه افتادن تو یک کلاف سردرگم و لنگان لنگان تا اینجا ادامه دادن! این وضعیت درست مثل این میمونه که تیم فوتبال با یک تاکتیک اشتباه وارد زمین شده و تو همین 20 دقیقه اول 4 تا گل خورده! دیگه جمع کردن این تیم و هدایتش برای پیروزی کار هرکسی نیست تعویض مداوم بازیکنان هم دردی رو دوا نمی کنه. مربی هم فقط لحظه شماری میکنه تا نیمه اول تموم بشه و تیم رو بیرون بکشه و بعد یک تجدید قوای روحی و روانی تغییر تاکتیک بده و نیمه دوم رو با برنامه و تاکتیک صحیح تری آغاز کنه. نمونه این وضعیت فینال جام جهانی دو دوره قبل که برزیل و آلمان به فینال رسیدن و با وجود برتری روی کاغذ برزیلی ها و همینطور بازی در خانه صرفا به خاطر فشار روانی تماشاگرا و غافلگیری مهاجمین آلمانی که در همون دقایق اولیه به گل رسیدن شیرازه برزیل از هم پاشیده شد و یکی از تحقیرامیزترین نتایج تمام ادوار جام جهانی رقم خورد (شکست 7 بر 1 !!!) در حالی که نه برزیل اونقدر ضعیف بود و نه آلمان اونقدر قدرتمند که بخواد تو خاک برزیل جلوی تماشاگراش 7 گل بزنه در حالی که بازی ماقبل فینال رو به زحمت 1 بر صفر از آرژانتین برده بودن. وضعیت روسیه هم دقیقا همینه با یه تاکتیک اشتباه وارد جنگ شدن و غافلگیر شدن و دیگه نتونستن جمعش کنن (فکر نمی کردن ناتو اونقدر جسارت داشته باشه که بخواد تا این سطح اوکراین رو پشتیبانی کنه و صرفا تمام برنامه ها و تاکتیک ها حول قدرت دفاع اوکراینی ها بود نه قدرت پشتیبانی ناتو و امریکا) الان هم به نظرم روسیه فیتیله جنگ رو پایین میکشه و میرن روی اشتباهاتشون فکر میکنن و اونهارو تصحیح می کنند - ضعف هارو جبران میکنن - تاکتیک هارو تغییر میدن و بعد با یک نیروی تازه نفس مجددا حمله میکنن و اینبار اوکراین رو به توبره میکشن. شک نکنید!!!
  7. میگن یه تیراندازی بود که خیلی زبل بود و معتقد بود هیچ تیرانداز ماهرتری از خودش وجود نداره راز مهارتش هم اینجوری بود که اول تیرشو پرتاب میکرد بعد به هرجا که میخورد میگفت دقیقا همونجارو میخواستم بزنم! حکایت این تیرانداز حکایت بعضی تحلیلگرها و سیاستمداران امروزه! به قول جان اف کندی ما با سیستمی مواجه هستیم که از شکست های خودش روایت پیروزی میسازه. لابد چند صباح دیگه ام مدعی میشن که ما ایران رو هدایت کردیم به روسیه سلاح بده ما تصمیم سازی کردیم ما ... فقط فعلا صبر کردن ببین نتیجه این جنگ به کجا میرسه به هرچی که ختم شد میگن دقیقا ما هم همینو میخواستیم!
  8. شاید کاندیدای تست حملات اتمی تاکتیکی همین خرسون باشه خصوصا اینکه علاوه بر عقب نشینی نیروهای نظامی شهروندان و مردم عادی رو هم تخلیه کردند!
  9. میثاق 3 اگه از استینگر برتر نباشه کمتر هم نیست. وقتی موشک معروف 358 ما که سیستم هدفیابیش دقیقا مشابه موشک های دوش پرتاب به صورت آشیانه یاب فروسرخ هست پیشرفته ترین و آخرین نسل پرنده های امریکایی (آپاچی - F15 - تورنادو و ...) رو در یمن به زیر کشیده به طرق اولی میثاق 3 هم با فناوری بالاتر و همینطور سرعت بیشتری که داره میتونه از پس جدیدترین سیستم چف و فلیر و ... هم بربیاد و هر پرنده ای رو در ارتفاع پایین با دقت بالا هدف بگیره.
  10. بدون F35 یه پروژه شکست خورده است مگر اینکه ترکیه اینو صرفا برای پشتیبانی از نیروهای خودش در جاهایی مثل لیبی ساخته باشه. حتی در مقابل ارتش یونان هم طعمه آسونی محسوب میشه. فلسفه ناو هواپیمابر اینه که تو یک فاصله مطمعن عقب بایسته و جنگنده هاش برای عملیات در دوردست به پرواز دربیان ولی این باید تا محدوده 150-200 کیلومتری به منطقه جنگی نزدیک بشه که در خط آتش بسیاری از سلاح های ضدناو قرار میگیره.
  11. با توجه به پروفایل پروازی که شبه بالستیک هست مسیر حرکت از وتر مستقیم هم طولانی تر میشه
  12. بله همه این حرف ها درست و به جای خودش هم صحیح ولی آزمایش چنین موشکی اونم در این شرایط هیچ چیزی جز تهدید نظامی رو به ذهن متبادر نمی کنه! جالب اینکه شما اومدی و فرمانده یگان های موشکی خودت رو که سابقه دستور حمله به پایگاه های دشمن رو در سوابق خودش داره پای این آزمایش بردی که خودش به تنهایی بالاترین پیام رو داره! در این شرایط سیاستمداران رسمی ما باید همین حرف های قشنگ شمارو بزنن که این موشک ها و ماهواره ها جهت استفاده در کشاورزی و پالایش و نظارت بر محیط زیست و ... توسعه داده شده ولی نخبه های میلیتاریستی و ژورنالیستی ما باید بعد نظامی و قدرت تهاجمی این تهدیدات رو به دشمن گوشزد کنند! تا قبل از جنگ اوکراین هیچ شخصیت سیاستمدار یا نظامی رده بالایی از قدرت های اتمی یکدیگر به بمباران اتمی تهدید نمی کردند و این تهدیدات از زبان مقامات درجه چندم صادر میشد تا بار حقوقی و سیاسی نداشته باشه (مثل شهردار فلان شهر یا مثلا فلان نماینده مجلس و ...) ولی با رو شدن بازی کشورها این سیاست هم داره کنار گذاشته میشه و بالاترین مقامات شدیدترین تهدیدات رو رسما اعلام می کنند. و در آخر اینکه نکته سنج و موقعیت شناس باشیم و با تحلیل اشتباه دچار انفعال و خمودگی نشیم الان که دشمن شمشیر رو از رو بسته و همه امکانات خودش رو برای نابودی ما بسیج کرده زمان کوبیدن بر طبل آمادگی رزمی و جنگ هست زمان رقص شمشیرها و البته قلم هاست!!!
  13. دقیقا... قبل از تکمیل شدن چرخه سوخت هسته ای همین صحبت ها بود که با هسته ای شدن ایران کشورهای دیگر منطقه هم به دنبال هسته ای شدن خواهند رفت الان تقریبا 16 سال از تکمیل چرخه سوخت ای ما میگذره ایا تا امروز در منطقه کسی تونسته قدم در گود بگذاره و با ما رقابت هسته ای کنه؟! قدرتمندترین کشور منطقه یعنی ترکیه (البته بعد از ایران) حتی 5 درصد قابلیت های هسته ای مارو هم نداره بقیه پیشکش! چیزی که مهمه اراده و همت و البته داشتن قابلیت ها و توانایی های فنی هسته ای شدن هست نه صرفا خواهش و تمنای کودکانه! در پست قبلی این مورد از جا افتاد : خبر مالکیت ماهواره تصویربرداری رو بگذارید در کنار قابلیت تهاجمی بین قاره ای موشک های جدید اونوقت متوجه میشید که دشمن با چه وضعیتی روبرو شده : از امروز قلب تمام راکتورهای هسته ای دشمن در تیررس ماست! (بزنید میخورید)
  14. تشکر بابت ترجمه عالی و بدون نقص ولی برای کسی که سررشته ای از الکترونیک داشته باشه به وضوح مشخصه که مخاطب این مقاله مردم عادی جامعه هستند نه متخصصین حوزه جنگ افزار و ... و تنها هدفش هم القای این مطلب هست که بله ایران توان مهندسی و ساخت نداره و همه تجهیزات این پهپادها ساخت شرکت های غربی هستند خب بسم الله شما که منابع تمام قطعات رو دارین همرو جمع کنید و یک پهپاد مشابه برای اوکراین بسازید! شما همین الان بردهای کنترلی جنگنده F35 رو هم اوراق کنید بهتون قول میدم حداقل 50 درصد قطعات نیمه هادیش ساخت شرکت های چینی هست پس چین میتونه مدعی باشه که امریکا این فناوری رو از چین گرفته!!! اینکه نویسنده محترم اومده و استفاده یه آیسی تغذیه سوییچینگ ساخت تگزاس اینسترومنت رو ملاک غربی بودن فناوری گرفته اوج بی سوادیش رو نشون میده یا اینکه عامدانه داره از ناآگاهی خواننده سواستفاده میکنه تا نتیجه گیری موردنظرش رو در ذهن مخاطب جا بندازه. خدمتتون عرض کنم که این آیسی با همین پارت نامبر در بسیاری از شارژرهای موبایل - مودم های adsl - تجهیزات شبکه - لوازم صوتی و تصویری و ... استفاده شده و اگه همین الان یه سر تشریف ببرید پاساژ امجد واقع در زیر پل حافظ (تهران) تو هر فروشگاهش یه چندصد عددی ازش پیدا می کنید قیمتش هم برای عدد 60 هزار تومن هست! https://lionelectronic.ir/products/792-TPS54202DDCR فناوری این پهپاد چهارتا برد و قطعه الکترونیکی نیست و اصولا قطعاتش هم قطعات انحصاری و غیرقابل دسترسی نیست ولی چیزی که متمایزش کرده مهندسی ساختش هست که تونسته این قطعات رو با کمترین خطا و بالاترین راندمان در کنار هم به کار ببره و خروجی عملکردش معادل پهپادهای میلیون دلاری باشه! خالق اثر نقاشه نه قلم فقط خروجی اثر به این بستگی داره که قلم دست کی باشه : استاد فرشچیان یا مهسا 4 ساله از کرج!