death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

 
«الاخبار» گزارش داد
حمله پیش‌دستانه ارتش سوریه به «ارتش اول» در «قنیطره»

ارتش سوریه با حمله به گروه موسوم به «ارتش اول» که وابسته به سرویس اطلاعاتی اردن و رژیم صهیونیستی است، در پی تکمیل عملیات خود در «حندرات» قنیطره است.

13930207000682_PhotoA.jpg
 
  •  

 

به گزارش گروه بین‌الملل «الاخبار»ارتش سوریه در عمق جنوبی استان «قنیطره» حمله پیش‌دستانه سختی را علیه گروه‌های تروریستی انجام داد و در جریان آن یکی از مهمترین مراکز گروه موسوم به «ارتش اول» (الجیش الأول) منهدم شد و هم اکنون نیز چشم‌ها به این مسئله دوخته شده است که ارتش سوریه بتواند مأموریت خود را در «حندرات» تکمیل کند.

روزنامه لبنانی «الاخبار» با انتشار گزارشی درباره حملات ارتش سوریه در جنوب این کشور، نوشت: مسافت میان یکی از مراکز گروه موسوم به «ارتش اول» که ارتش سوریه به آن حمله کرد با منطقه «جولان» یک کیلومتر است. جنگنده‌های سوریه در ساعت 4 بعدظهر روز گذشته در روستای «کودنا» واقع در «ریف جنوبی قنیطره» حملات حساب شده‌ای را علیه مراکز «ارتباط و هماهنگی» وابسته به گروهک ارتش اول ترتیب داد.

این حمله، گروهِ ارتش اول را هدف قرار داد؛ گروهی که بیش‌ترین هماهنگی را با رژیم صهیونیستی و سرویس اطلاعاتی اردن دارد. این گروه، مسئولیت مدیریت اتاق عملیات مشترک اردن (موک) را بر عهده دارد؛ اتاقی که متشکل از نمایندگان سرویس اطلاعات اردن، آمریکا، عربستان و فرانسه است و با هماهنگی سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی فعالیت می کند.

طبق اظهارات منابع میدانی، این عملیات محل تجمع تروریست‌های مسلح و نشست فرماندهانی را هدف قرار داد که در حال برنامه‌ریزی برای حمله به ریف درعا و قنیطره بودند. این عملیات به کشته شدن دهها نفر از جمله 12 سرکرده و  شمار زیادی از تروریست‌ها شد. در این راستا 85 نفر از آنها به بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی و اردن منتقل شدند. در میان تروریست‌های کشته شده، نام «ابواسامه النعیمی» به چشم می‌خورد. در واقع وی یکی از مهمترین اهرم‌های سرویس اطلاعاتی اسرائیل در منطقه جنوب سوریه است.

نقشه اتاق «موک» درباره حمله گسترده علیه شهر «البعث»، «خان ارنبه»، «جبا»،‌«تل کروم جبا»، «تل بزاق» و «تل الشعار» واقع در ریف قنیطره است تا بدین ترتیب موفق شوند به «بزرگراه السلام» (قنیطره-دمشق) برسند و نیروهای ارتش سوریه را دور بزنند. ارتش سوریه در مارس گذشته چندین حمله را علیه مثلث درعا، قنیطره و ریف دمشق ترتیب دادند و کنترل شهرک‌های «الدناجی»، «دیر ماکر»،‌ و «دیر العدس» را به دست گرفتند و به «السلطانیه» و سایر پایگاه‌های نظامی رسیدند. اتاق عملیات موک همچنین از تروریست‌های مسلح می‌خواست که کنترل «تل الشعار»،‌«تل الشحم» و «دیر ماکر» را به دست گیرد.

مقاومت ارتش سوریه برای چهارمین روز متوالی در برابر حملات «النصره» به حندرات

منابع نظامی سوری همچنین گزارش دادند که این عملیات «توهمات تروریست‌هایی را از بین برد که معتقد بودند ارتش سوریه نمی تواند تحرکات آنها را در مرزهای اراضی اشغالی هدف قرار دهند و مراکز آنان را از بین ببرند».

این عملیات  همزمان با تداوم ایستادگی ارتش سوریه در برابر حملات متوالی بود که گروهک‌های تروریستی النصره، «احرار الشام» و «جبهه انصار الدین» و سایر تروریست های دیگر تحت عنوان «جنگ آزادسازی حندرات» آن را آغاز کردند. تروریست‌ها در این جنگ، کمک‌های غیرنظامی و لوجستیکی از روستاهای ریف ادلب و سایر مناطق حضور آنها در شمال سوریه و ترکیه دریافت کردند. شمار زیادی از تروریست‌های خارجی به ویژه تروریست‌های قفقازی در این جنگ حضور داشتند؛ کسانی که تحت نظارت مستقیم سرویس اطلاعاتی ترکیه هستند. در چهارمین روز این جنگ، ارتش سوریه موفق شد در برابر حملات تروریست‌ها در محورهای «المدجنه» واقع در حندرات و در ریف شمالی حلب ایستادگی کنند.

منابع ارتش سوریه از تداوم درگیری در چندین محور خبر دادند و تأکید کردند که این عملیات فقط صرف عملیات تعقیب و گریز و کمین‌های پیشرفته‌ای است که ارتش موفق شد دهها تروریست را به هلاکت برساند. اهمیت این جنگ این است که پس از عملیات ماه گذشته ارتش در ریف شمالی حلب صورت گرفت؛ عملیاتی که هدف آن از میان بردن محاصره شهرک‌های «نبل» و «الزهراء» و قطع رابطه میان راه‌های ترکیه و حلب و جداسازی حلب از ریف آن است. ولی از نظر جغرافیایی  تروریست‌ها قصد دارند کنترل حندرات را به دست گیرند تا پس از اینکه ارتش کنترل شهرک «باشکوی» را به دست گرفته بود مانع از نفوذ بیشتر ارتش به ریف شمالی حلب شوند.

در حاشیه این درگیری، صفحات رسانه‌ای وابسته به مخالفان مسلح حملات رسانه‌ای را ترتیب داند و در تلاش بودند که از رهگذر آن شایعه سقوط حندارت و ریف آن توسط تروریست‌ها را اشاعه دهند. ولی تروریست‌ها روز گذشته اعلام کردند که هنوز موفق نشدند کنترل حندرات را به دست گیرند.

در همین راستا، نارضایتی مردم از اقدامات تروریست‌ها رو به فزونی نهاده است. در شهرک «بیت سحم» که همچنان نقطه اصلی گروهک تروریستی «النصره» است، پس از عقب‌نشینی عناصر تروریستی از «ببیلا»، سرشناسان وریش‌سفیدهای شهرک‌های بیت سحم، ببیلا، و «یلدا» با انتشار بیانیه‌ای بیرون رفتن این گروهک تروریستی از بیت سحم را خواستار شدند.


 

یا زهرا !!

 

خیلی وقت بود یه دل سیر گریه نکرده بودم !!

 

ممنون اخوی . یا حسین 

aa002fa82b147d5fb2c83d7d4ffc5ad1.jpg

شهید مهدی صابری، فرمانده گروهان علی اکبر(ع)، تیپ فاطمیون، متشکل از شیعیان افغانستان که عملکرد قابل توجهی در صیانت از مقدسات اسلامی در سوریه دارند هفته گذشته در دفاع از حریم آل‌الله در خاک سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهر این شهید و سه تن دیگر از شهدای تیپ فاطمیون روز جمعه (۱۵ اسفند) همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور گسترده مردم شهیدپرور شهر مقدس قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به طرف آستان مقدس حضرت معصومه(س) تشییع و در قطعه شهدای مدافعان حرم بهشت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
ویرایش شده در توسط jahad
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اینی که این بچهه اعدام کرد برادر محمد مهری بود

ببینید قدرت موساد رو

  • Upvote 1
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 سیدحسین موسویان با شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی وُرلد» درباره سردار قاسم سلیمانی فرماندهی سپاه قدس ایران گفت‌وگو کرده است که در پخش نهایی این برنامه، بی‌بی‌سی بخش‌هایی از سخنان موسویان را حذف کرد. اما موسویان چه گفته بود که پخش نشد؟

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معاون پیشین دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران در برنامه‌ای که بی‌بی‌سی ورلد، درباره سردار قاسم سلیمانی تهیه و پخش کرد، درباره این فرمانده نظامی کشورمان گفت:

سردار سلیمانی در هر دقیقه و هر روز و هر شب در طول هشت سال جنگ عراق، دانش نظامی را در عمل تجربه کرد. کسی که در خط مقدم جبهه‌های جنگ، دانش نظامی را آموخته با کسانی که در واحدهای آکادمیک آموزش دیده‌اند، متفاوت است. رهبری ایران او را «شهید زنده» خواندند چون بارها در طول جنگ تا مرحله شهادت پیش رفت.

موسویان در بخش دیگری از صحبت‌هایش که در پخش نهایی این برنامه حذف شد، گفت:

ایران در زمان تجاوز صدام به ایران، با عراق نمی‌جنگید. در واقع تمام قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی از صدام حمایت کردند و ایران یک‌تنه در مقابل بزرگترین تجاوز منطقه‌ای و جهانی تاریخ معاصر ایستاد. ایران سرداران و فرماندهان نظامی بسیاری دارد که نشان این افتخار را به دوش می‌کشند. بی‌دلیل نیست که امروزه هیچ‌کدام از کشورهای منطقه حتی یک فرمانده مثل سردار سلیمانی ندارند که این‌گونه در کل منطقه خاورمیانه قدرتمند باشد.


این دیپلمات پیشین کشورمان اظهار کرد:

در دوران حکومت طالبان و زمانی که آمریکا قصد ورود جنگ با القاعده در افغانستان را داشت، ما مدتی در شورای امنیت بحث می‌کردیم که آیا ایران در مبارزه با القاعده همکاری کند یا خیر. سردار سلیمانی موافق بود، ضمن اینکه ساده‌دل هم نبود. او ضمن موافق بودن، به نیت آمریکا مظنون بود که آیا این یک دعوت تاکتیکی است یا صادقانه.

این بخش از صحبت‌های موسویان نیز حذف شده است. معاون پیشین دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: سردار سلیمانی یک استراتژیست نظامی بسیار واقع‌بین و ماهر است. ایران در دوران فرماندهی قاسم بر نیروی قدس، در مبارزه با القاعده در افغانستان که تهدید امنیت ملی ایران است، از ظرفیت‌های آمریکا بهره برد. زمانی که آمریکا با «محور شرارت» خواندن ایران، نشان داد که دنبال همکاری «تاکتیکی» بوده است، ایران هم آمریکا را در افغانستان تنها گذاشت تا بعد از 10 سال با صدها میلیارد خسارت و از دست دادن هزاران سرباز، محکوم به شکست و خروج از افغانستان باشد.

به گزارش ایسنا، وی در سخنانی دیگر که آنها هم در پخش برنامه بی‌بی‌سی حذف شده، گفت:

برخلاف تبلیغاتی که در غرب علیه سردار سلیمانی می‌شود، او یک مسلمان تندرو، متعصب و خشک‌مغز نیست. او یک مسلمان معتدل و فرمانده‌ای کارکشته و واقع‌بین است که منافع ملی ایران برایش اصل است، اما این منافع را در ایجاد صلح و ثبات و امنیت عمومی در خاورمیانه می‌جوید. اینکه او امروز در خط مقدم مبارزه با داعش در صحنه‌های جنگ حضور یافته و جانش را به خطر انداخته بهترین سند و دلیلی است که هم به دنبال ثبات ایران است و هم ثبات منطقه؛ چون داعش بلای جان منطقه است. بنابراین اگر قدرت‌های منطقه‌ای عقل داشته باشند، باید یک نیروی مشترک نظامی برای مبارزه با داعش تشکیل دهند و فرماندهی آن را به عهده سردار سلیمانی بگذارند.

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اینی که این بچهه اعدام کرد برادر محمد مهری بود

ببینید قدرت موساد رو

دوست عزیز ممکنه کمی بیشتر توضیح بدید....محمد مهری کیه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تغییر رنگ لباس کارگران شهرداری امان پایتخت اردن در اعتراض به جنایات داعش

 

شهرداری امان پایتخت اردن تصمیم گرفت لباس نارنجی کارگران شهرداری را در پی استفاده داعش از لباس‌های با رنگ نارنجی برای زندانیان این گروه تغییر دهد.

 

daesh.ir-pigfrspgsrphgsohs-2.jpg


بر اساس تصمیم شهرداری امان رنگ لباس کارگران خدمات شهرداری از نارنجی به فیروزه‌ای تغییر می‌کند. تغییر رنگ لباس‌های شش هزار کارگر شهرداری امان از بیستم این ماه آغاز می‌شود .

 

daesh.ir-pigfrspgsrphgsohs-1.jpg
 

داعش “معاذ الکساسبه” خلبان اسیر اردنی را در حالی که لباس‌های نارنجی بر تن داشت زنده سوزاند. خانواده الکساسبه از این تصمیم شهرداری امان استقبال کردند.


تروریست‌های داعش مانند القاعده قبل از کشتن افراد لباس نارنجی رنگ بر تن آن‌ها می‌کنند که گفته می‌شود علت انتخاب این رنگ، لباس زندانیان آمریکایی به ویژه زندانیان گوانتانامو است که لباسی مشابه به تن می‌کنند.

 

به نقل از :   http://www.daesh.ir/1393/12/20/%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1/

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یا خیلی جوگیرن یا خیلی خوب دارن کار می کنن!

که دومی درست تره!

1 کشته در جنگ با تروریسم!

دارن  اینطور می کنن!

اونوقت ما اینهمه شهید دادیم! 

نزدیک به چندین هزار در سوریه عراق ...

قسمت قابل توجه مردم کشورمون نمی دونن 

مسئولین متشکریم  :straight: 

ویرایش شده در توسط kereshti
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در پاسخ به جنايت نيروهاي داعش در بريدن سر يكي از نيروهاي اسير جيش الاسلام در بير قصاب حومه دشمق

 

با دستور مستقيم زهران علوش و در حملاتي شبانه بسياري از نيروهاي هوادار داعش در غوطه شرقي دستگير شدند

 

B_0a0_FWwAA28M2_jpg_large.jpeg

  • Upvote 12
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نیروهای داعش کنترل منطقه مهمی در نزدیکی تل حمیس در سوریه را ازدست دادند
 

ikhwah-032015-160.jpgنیروهای ضد داعش یک منطقه مهم در استان الحسکه که از خطوط ارتباطی میان سوریه وعراق برای کمکهای تدارکاتی به پیکارجویان این گروه تروریستی بود، به کنترل خود در آوردند.

وزارت دفاع امریکا روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «نیروهای ضد داعش توانستند، یک منطقه استراتژیک در نزدیکی شهر تل حمیس در استان الحسکه در شمال شرق سوریه را تصرف کنند.»

به گزارش شبکه الجزیره، نیروهای گروه تروریستی داعش از این منطقه برای انتقال نیرو و ادوات از سوریه به استان نینوا در شمال عراق استفاده می کردند.

گروه موسوم به ائتلاف علیه داعش نیز اعلام کرد: «نیروهای مخالف داعش با کمک حملات هوایی ائتلاف بین المللی یک منطقه استراتژیک در نزدیکی منطقه تل حمیس را تصرف کردند.»

این بیانیه نام دقیق نیروهای ضد داعش را ذکر نکرد.

در ادامه این بیانیه آمده است، گروه تکفیری داعش از این منطقه برای انتقال نیرو وکمک به تلعفر و موصل در عراق استفادهمی کرد از دست داد.

شایان ذکر است که نیروهای کرد ۲۷ فوریه منطقه تل حمیس را که پایگاه پیکارجویان داعش بود را تصرف کرده بودند، اما درگیریها همچنان ادامه داشت.

در همین راستا سایت انباء عراق نوشت، سامنتا پاور، سفیر امریکا در سازمان ملل درباره خطر گروه تروریستی داعش برای منطقه هشدار داد.

پاور تایید کرد: «گروه داعش در حال از دست دادن بسیاری از مناطق تحت تصرف خود در عراق وسوریه است.»

پاور افزود: «گروه تروریستی داعش در ماههای اولیه حملات خود توانست مناطق زیادی را اشغال کند اما این گروه درحال حاضر در حالتی از آشفتگی به سر می برد ومنابعی از داخل این گروه اظهار داشتند که اغلب پالایشگاههای نفت (که تحت کنترل داعش هستند) توسط نیروهای گروه ائتلاف تخریب شده اند.»

بخش اعظم بودجه گروه تکفیری داعش از فروش نفت مناطق تحت تصرف تروریستها تامین می گردد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اطلاعیه                                              اطلاعیه

با سلام خدمت دوستان عزیز 

با توجه به آشنایی و تحقیات عزیزان از اخبار تحولات سوریه از منابع مختلف شناختی که عزیزان از جغرافیای سوریه و وضعیت استقرار نیروها وسایر اطلاعات گرانبها در سوریه طی 4 سال اخیر از عزیزان خواهشمندم نسبت به جبهه های مختلف و وضعیت استقرار نیروها وبرتری و ضعف موجود در جبهه ها تاپیک را به صورت تحلیلی و استراتژی پیشنهادی برای نیروهای مقاومت پیش ببریم و تاپیک صرفا خبر گزاری نباشد .

با تشکر 

ویرایش شده در توسط rezatizi
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يكى از فرماندهان كه با بنده كلپچ ميزنن فرمودن تكفيريها بروى تاكتيك زمين سوخته ارتش سوريه دارن سوار ميشن، مثلا همين فقره حندرات خود خرابه ها و تونلهاى سريعى كه زيرش احداث ميشه يه پناهگاه عالى لراى كم كردن تاثير بمبارانهاست...

شاهد هم براى رصد خطوط تداركات استفاده ميشه و جنگ بسيار سختيه...حتى خلبانهاى سورى رو هم خسته كرده....
دوستانى هم كه بنده فرمودم زنده باد قاصد در مورد تركوندن النصره بايد خدمتشون عرض كنم ائتلافيون گفتن در روز حمله در شعاع ٢٠٠ مايلى اونجاها نبودن...

يك عمليات هماهنگ اطلاعاتى ، نشانه گذارى و ضربه آخر بوده....

كلاس عمليات در حد عملياتهاى درجه اول ايالات متحده بود...ولى راه حل سوريه واقعا هيچكدام از اينها نيست، متاسفانه مردم اين مناطق نميخوان عليه اين تكفيريها بجنگند
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

همانند نسخه ابو جهاد برای فلسطین ، 

یک نسخه هم بنده برای سوریه میپیچم .

من بعد دولت سوریه شهر های جدیدی رو تاسیس بکنه ، با راه دادن به شرکت های خارجی ( و صد البته ایرانی ) .

تغذیه و امنیت آوارگان رو تامین بکنه و به خانواده هایی که به جبهه سرباز میفرستند مزایا تعلق بگیره . اگر این بحث حمایت دولت از مردم جا بیافته ، مردم نسبت به دولت وفاداری پیدا خواهند کرد و در مقابل داعش و النصره و ... حداقل راهی در نظر خواهند داشت و آن فرار کردن به سوی کمپ ها و شهر های تازه تاسیس است . مردم آواره از کشور های همسایه به سوی این شهر ها هجوم خواهند آورد . باید ترتیبات امنیتی در این مناطق ماکزیمم باشد .

اینطوری میشه یک پایگاه اجتماعی برای دولت و یک نیروی تازه نفس برای ارتش ایجاد کرد .

--

بحث اقتصادی موضوع هم کاملا قابل حل است ، با پیش فروش نفت یا واگذار کردن امتیازات موقت و .... .

بحث اصلی تامین ملزومات زندگی و مواد مصرفی چندین میلیون انسان آواره هستش که نیازمند یک سازمان دهی عمیق است ...

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عقب نشینی در کار نیست !

صدای شهید مدافع حرم ، شهید مهدی صابری ، فرمانده گروهان علی اکبر ع نیروی مخصوص تیپ فاطمیون دقایقی قبل از شهادت ...

خیلی سوز داره ، خیلی درد ... اونــها کجا من کجا .. :-(

 

صوت :

دقيقا مقابلمون، تكفيريهاي لعنتي اند/ تعدادِ زخمي هامون رفته بالا/

دلمون گرمه به حضرت زينب /

دو تا شهيد داديم، هشت تا زخمي، ولي دلمون گرمه كه راه خوبي رو انتخاب كرديم/

شارژِ موبايلم تموم شده، ديگه زياد نميتونم صحبت كنم /

چون مموري هاي گوشي ام رو برداشته بودم، حافظه اي براي ضبط فيلم ندارم .( نفس عميقي مي كشد و ادامه مي دهد ) : اگه ما رو بعد ديديد كه هيچ، توفيق ازمون سلب شده/ يا حسين ...

اگرم نديديد، ما رو حلال كنيد، از ته دل حلال كنيد/ خيلي بد كرديم ، خيلي /

 

بندگي خدا رو نكرديم ... ( هق هق گريه امانش نمي دهد ) ..(با بغضي در گلو به سختي مي گويد) :" خدايا بنده خوبي برات نبودم" ...( ادامه مي دهد ) : شرايطِ سختيه / گريٓم نه از ترس بود/ از اينكه بندگي خدا رو نكردم بود.

يا حسينِ زهرا ...

( صداي تك تير اندازها قطع نمي شود ، ادامه مي دهد ) : اين خمپاره اخري، يكي از بچه ها، پاي چپش قطع شد/ دستام الان پر خونه / موبايلم هم، همينطور/ الان پايِ قطع شدش، يه طرف، تنش يه طرف .."يا حسين، يا حسين" ...

( گويا يكي از نيروهايش اجازه عقب نشيني مي خواهد ، فرياد مي زند ) : نه نه ! عقب نشيني تو كار نيست، سنگر رو حفظ كن ! سنگر رو حفظ كن !!!

 

( در اخر، پشت بيسيم از هم رزمانش مي خواهد اگر ميتوانند كسي را بفرستند كه برايشان اب ببرد، كه پاسخ منفي است ! ).مي گويد : يا علي ، كربلا، يا علي كربلا ...

 

لینک صوت : http://fa.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=11275

 

11065958_10153271276879560_1673020572633

فیلم صحبت فرمانده گروهان علی اکبر(ع) در لحظات آخر 

http://uploadboy.com/whoxo59f7u64.html

ویرایش شده در توسط jahad
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فيلم و تصاويري از تمرينات نظامي گروه توحيد العاصمه در غوطه غربي دمشق

 

B_2H92qUsAASiDY.png

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/B_2H8zaUcAEeAIF.png]thumb_B_2H8zaUcAEeAIF.png[/url]    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/B_2H9c9UwAAYRvD.png]thumb_B_2H9c9UwAAYRvD.png[/url]   [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/B_2H9mCVEAAHiOP.png]thumb_B_2H9mCVEAAHiOP.png[/url]

 

 

فيلم ( فيلم خوبيه)

https://www.youtube.com/watch?v=9h3xeKKsk6k
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.