Ehsanm4

آشنایی با سلاحهای نینجا

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[font=tahoma,geneva,sans-serif][size=5]شیکو و شوکو
شیکو نوعی پنجه تیغ دار است که روی کفش پوشیده می‌شود. شوکو پنجه تیغ داری است که مثل دستکش است. یکی از مزیتهای این ۲ سلاح اینست که میشه بوسیله این سلاح به راحتی از جایی بالا رفت و مزیت دیگه اینه که میشه با این وسایل ضربات مرگبار و کشنده به حریف زد.
بو (چوب)
یکی از مهمترین سلاحها برای یک نینجا محسوب می‌شود که حدود دو متر طول دارد و معمولا از چوبهای سفت و یا نی خیزران و تو خالی ساخته می‌شود. یکی از علل تو خالی بودن اینه که ضربات نینجا حالت شلاقی پیدا کنه و سریع حرکت کنه و همچنین یک نینجا قادر است که دارتهای سمی از درون آن پرتاب کند.
تیر و کمان
علاوه بر نینجاّها، سامورایی‌ها نیز از این سلاح استفاده می‌کردند. این سلاح انواع زیادی دارد. بلند و کوتاه و افقی که معمولا برای اثر بیشتر تیر این سلاح را در سم قرار می‌دادند. کونوایچی‌ها (زنان نینجا) معمولا با این سلاح آموزش می‌دیدند و در استفاده در این سلاح تبحر زیادی داشتند.
بوکن
شمشیر چوبی است که نینجاها معمولا برای آموزش از آن استفاده می‌کردند و این سلاح را هم از چوبهای سفت می‌ساختند. اغلب نینجاها ترجیح می‌دادند که به جای شمشیر واقعی از این سلاح استفاده کنند.
چیگیریکی
طول این سلاح حدود ۶۵ سانتی‌متر است و با یک زنجیر ۵ تا ۶ سانتی‌متری از یک طرف به یک توپ و یا حجم تیغدار متصل است و سر دیگر آن به یک چوب یامیله متصل است و می‌توان از آن بعنوان گرز استفاده کرد.
فوکیا
یکی دیگر از سلاحهای مهم نینجا فوکیا یا لوله‌ای است که بوسیله آن دارتهای سمی به دشمن پرتاب می‌کنند. همچنین از این سلاح می‌شود بعنوان لوله تنفس زیر آب هم استفاده کرد. حتی متسوبیشی را هم می‌توان توسط این سلاح به صورت دشمن پرتاب کرد.
هانبو
چوبی است که یک متر طول دارد و می‌شود از آن بعنوان چوب دستی استفاده کرد. همچنین بجای بوکن هم می‌توان از آن استفاده کرد.
هوکو
یک چوب بلند از جنس خیزران است که یک سای را که یک پهلو ندارد را به یک سر آن وصل می‌کنند. از آن در ضربات خنجری استفاده بسیار می‌کنند.
ناگیناتا
یک چون بلند است که به یک سر آن یک تیغه قوسدار نصب شده است.
کاکوته
حلقه‌ای است که از آهن یا چوب آبدیده درست می‌کردند. برای تاثیر بیشتر آنرا در سم می‌غلتاندند. کونوایچی‌ها با فشار دادن حلقه روی گلو بدون اثر زیادی آدم می‌کشتند.
شورایکن
شورایکن یا شوریکن (ستاره مرگ) سلاحیست کوچک، مخرب و ویران کننده، ساده ولی مرگبار. سلاحیست منجصر به فرد. به آن تیغ پرنده هم می‌گویند و از دوران موروماچی (۱۵۷۳-۱۶۲۳) به کار برده شد.
آشیارو
کشور ژاپن کشوری جنگلی و بارانی است. کفشهایی که نینجاها می‌پوشند به علت شکل خاصی که دارد باعث لو رفتن نینجا می‌شده به همین علت نینجاها از رد پاهایی که به شکل رد پاهای حیوانات از چوب می‌ساختند و یا از کف کفش خودشون کوچکتر بود و رد پا آنها را مثل رد پای کودکان می‌کرد استفاده می‌کردند تا تعقیب کنندگان گمراه شوند.
دوکا
یک قوطی کوچک است که نینجاها در آن مقداری ماده مخصوص حمل می‌کردند که برای روشنایی در شب و گرم کردن آنها در شبهای سرد عملیات کاربرد داشته است.
گاندو
از آنجاییکه معمولا نینجاها در شب، عملیاتهای خود را انجام می‌دادند؛ نیاز به یک منبع روشنایی داشتند. گاندو چراغ قوه زمان نینجاها بود. عبارت بود از یک قوطی گرد آهنی که یک دسته برای آن تعبیه می‌کردند و درون آن یک شمع قرار می‌دادند و بوسیله آن نور شمع را به هر جا که می‌خواستند متمرکز می‌کردند.
هاسامی بون
این هم وسیله‌ای برای گذراندن وسایل نینجا از روی آب بدون خیس شدن است.
کاگیناوا
این وسیله برای بالا رفتن از دیوارها کاربرد دارد و متشکل است از یک چنگک و ۴ تا ۵ متر طناب. از این وسیله برای تاب خوردن نیز استفاده می‌کردند و حتی میشد از آن بعنوان سلاح هم استفاده کرد.
کاماایکادا
این هم وسیله‌ای است شبیه به یک کلک که نینجا می‌توانست آنرا سریعا بسازد و بوسیله آن بتواند از آب بگذرد.
کوسوری بین
نینجاها همیشه با خود یک قوطی کمکهای اولیه که شامل وسایل پانسمان و ضدعفونی و مرحم و پماد با خود حمل می‌کردند و از آن هنگامیکه زخمی می‌شدند استفاده می‌کردند. همچنین می‌توانستند در آن سم و پادزهر هم حمل کنند.
میزوگومو
وسیله‌ای ارتجاعی و قابل بادکردن برای گذر از رودخانه و آب است که نینجا با بادکردن این وسیله و قرار دادن کفشهایش روی آن می‌توانست روی آن معلق بماند. این کیسه‌ها را از پوست خرگوش و یا پوست اسب می‌ساختند.
متسوبیشی
وسیله‌ای است که بطور موقت و یا دائم دشمن را کور می‌ساخت. پوست خالی تخم مرغ، پاکتهای کاغذی و نی‌های بامبو را با مخلوطی از شن، براده آهن و فلفل و با موادی دیگر پر می‌شدند که نینجاها بوسیله این از دست دشمن فرار می‌کردند یا او را می‌کشتند. هر یک دانه متسوبیشی اگر درست استفاده می‌شد می‌توانست حداقل ۳ نفر را نابینا کند.
شیکورو
نینجاها معمولا با خود یک اراه کوچک حمل می‌کردند با بتوانند دیوارهای آن زمان ژاپن را سوراخ کنند و به استطراق سمع بپردازند. این اره‌ها طوری بودند که سوراخ طرف نینجا بزرگ و سوراخ طرف دیگر کوچک بود.
شینوبی بون
نینجاها برای گذر از رودخانه‌های بزرگ و پهن نیازمند وسیله‌ای بودند تا آنها و وسایلشان را از آن عبور دهد. این وسیله یک قایق بزرگ بود که در کیفی مخصوص حمل می‌شد. نینجاها در مواجه با رودخانه آنها را بهم وصل کرده و از رودخانه رد می‌شدند.
بمبهای دودزا
شاید یکی از مشهورترین ابزار یک نینجا باشد. هنگامی یک نینجا با چند نفر درگیر میشد با استفاده از این ابزار از دست آنها می‌گریخت.
شینوبی کای
این نیز قایقی برای نینجا و وسایلش است که از قطعات بامبو و یک پره در ته آن تشکیل شده است.
توجیمه
تشکیل شده از یک میله که دو طرفش چنگک دارد. از آنجائیکه درهای قدیم ژاپن از کنار باز می‌شد؛ نینجا از این وسیله استفاده می‌کرد تا درها را بسته نگهدارد.
تاروایکادا
مانند ظرفی بود که برای گذر از رودها و نهرهای کم عمق از آن استفاده می‌شد. نینجا هر کدام از پاهای خود را درون یکی از این ظرفها می‌کرده و از آب رد می‌شد.
تیسوگی بون
این هم یکی دیگر از ابزارهای عجیب نینجا بود. قایقی بود که در خشکی از هم جدا بوده و هر نینجا قطعه مخصوص خود را حمل می‌کرد. ولی برای گذر از آب آن قطعه‌ها را به هم متصل کرده و از آب می‌گذشتند.
کاماس
یک نوع داس است که معمولا از آن جفت استفاده می‌کنند. تمام ضربات سریع و مورب را با این سلاح می‌توان انجام داد. طول تیغه این سلاح حدود ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متر بوده و دسته آن مقدار بلندتر است.
نکوته
این سلاح مخصوص کونوایچی‌ها است که مانند حلقه‌های پنجه است که فقط به سر انگشتان می‌رود. این سلاح معمولا سمی بوده و بهترین جا برای ضربه زدن چشمان دشمن است.
نانچیکو
سلاح معروفی است. نیازی به توضیح نیست
کوساری گاما
این سلاح هم یک داس است که به سر آن یک زنجیر بلند نصب است که به سر زنجیر هم حجمی آهنی وصل است. از داس برای ضربه زدن و از زنجیر و وزنه برای به دام انداختن حریف و یا سلاحش استفاده می‌کنند. یک دور چرخش حلقه دور حریف کافی بود تا نینجا کار دشمن را بوسیله داس تمام کند. این سلاح را نینجا از وسایل کشاورزی اختراع کرده‌اند.
کیوکتسوشوگی
می‌شود گفت نوعی چاقو است که به طنابی از جنس موی اسب و یا موی زنان تهیه شده و به سر دیگر طناب حلقه‌ای نصب شده که از این حلقه برای به دام انداختن سلاح دشمن استفاده می‌شد.
مانریکی گوساری
یک زنجیر ۱ متری اسصت که به دو سر آن وزنه وصل است که از این سلاح برای دفاع از خود استفاده می‌شد. ولی وقتی این سلاح در دستان یک نینجا باشد می‌تواند خیلی خطرناک باشد. وقتی یک سر آن در دستان نینجا است می‌شود از آن بعنوان یک شلاق استفاده کرد و آنرا چرخاند و ضربه سختی به دشمن وارد کرد.
اونو
این سلاح یک نوع تبر جنگی است که قویترین سلاح برای خراب کردن دروازه‌های آن زمان بود. این سلاح می‌تواند اسب سوارها را به زمین بیاندازد و هر کسی را که بخواهد با سلاح پست‌تری بجنگد را از میان بردارد.
شوبو
این سلاحی است برای فشار دادن نقاط حساس بدن (دیم ماک)، گردن بهترین جا است.
تانتو
یک چاقو است که از مهمترین سلاحهای نینجاها است. این سلاح از فولاد عالی مثل شمشیر سامورایی‌ها ساخته نمی‌شد ولی برای نینجا بعنوان سلاح چندگانه استفاده می‌شد. از آن برای سوارخ کردن زمین و ایجاد نهر آب و همچنین برای ضربه زدن و پرتاپ همانند شوریکن استفاده می‌شود.
نینجاتو (شمشیر نینجا)
شمشیرهایی که نینجاها حمل می‌کردند مثل سامورایی‌ها که از بهترین نوع فولاد بود و ماهها با دست کار می‌شد تا ساخته شود نبود. شمشیر نینجاها برخلاف شمشیر سامورایی‌ها که با هر ضربه باعث برش می‌شد و مرگبار بود باید بعد ضربه چرخانده می‌شد تا باعث مرگ شود. علت این بود که چون نینجاها را افراد خلافکار و کوهستانی می‌دانستند به آهنگرها که در شهرها بودند دسترسی نداشتند. نینجاتو ۵ سانتی‌متر کوتاه‌تر از شمشیر سامورایی است.
با اینکه شمشیر نینجاها خوب نبود ولی مزیتهایی داشت. مثلا غلاف آنرا برای حمل ابزار و یا وسایل حدود ۷ تا ۱۰ سانتی‌متر بلند می‌ساختند. همچنین نینجا از شمشیرش بعنوان یک پله برای بالا رفتن از دیوار استفاده می‌کردند. نینجاها معمولا از بوکن استفاده می‌کردند. جدا از خطر استفاده از شمشیر واقعی، نینجاها عقیده داشتند وقتی شمشیری کشیده می‌شود باید خونی ریخته شود و در افسانه‌ها آمده وقتی که نینجا شمشیرش را از غلاف بیرون می‌آورد هاله‌ای از انرژی دور آن را فرا می‌گرفت و باید گفت که شمشیر مهمترین سلاح یک نینجا است و باید احترام خاصی به آن گذاشت. در گذشته چون آداب بسیاری داشته ترجیح می‌دادند از بوکن استفاده کنند.
تسن
یا همان بادبزن که با ورقه‌ آهنی ساخته می‌شد و از آن بعنوان یک گرز استفاده می‌کردند. در داستانها آمده که نینجاها بادبزنها را سمی می‌کردند و وقتی کسی از آن استفاده می‌کرد میمرد. مدلهای گوناگونی دارد و نینجا می‌تواند با این سلاح باعث برشهای متعدد و مرگ شود.
تتسوبیشی
قطعات آهنی کوچکی هستند که دارای سرهای متعدد و تیز هستند و طوری طراحی شده‌اند که همیشه حداقل یک سر تیز آن رو به بالاست. در هنگام فرار، نینجا آنها را پشت سر خود می‌ریخته تا با فرو رفتن در پای تعقیب کنندگان آنها را زخمی کند و همچنین از آن بعنوان یک سلاح پرتابی استفاده می‌کند.
یاری
معمولا ۱۷۰ سانتی‌متر دسته و ۲ متر تیغه دارد و سلاحی مخفی درون خود دارد.[/size][/font]



[url="http://www.yinyang.ir/article.php?id=164"]http://www.yinyang.i...icle.php?id=164[/url] :applause: :rose:



[font=courier new,courier,monospace]البته نمیدونستم این تاپیک رو تو کدوم تالار بذارم[/font] :mrgreen: :laughing: hee_hee
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینم عکسش :rose: :rose: :mrgreen:




[img]http://ninjadojo.ir/wp-content/uploads/2010/12/shuriken.jpg[/img]

[img]http://axgig.com/images/23217887742519950391.jpg[/img]

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5a/Kaginawa.JPG/800px-Kaginawa.JPG[/img]

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9a/Tekko-Kagi_Ninja1.jpg/418px-Tekko-Kagi_Ninja1.jpg[/img]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.