nasirirani

اخبار ماهواره"تدبیر"

Recommended Posts

[b]قائم مقام سازمان فضايي ايران خاطرنشان كرد: هماهنگي هايي لازم براي پرتاب اين ماهواره با سازمان هوافضاي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح انجام شده است و تا پايان امسال اين ماهواره كه طول عمر مداري آن كمتر از سه ماه است ، به طور حتم پرتاب مي شود . [/b]

دكترحميد فاضلي روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمي ايرنا افزود : ماهواره تدبير داراي ساختاري مشابه با ماهواره هاي نويد و رصد است اما تجهيزات ناوبري و تصويربرداري به آن اضافه شده است كه نشان دهنده توان بالاي اين ماهواره است .
وي اظهار داشت : ماهواره تدبير قرار است با پرتابگر سفير يك B پرتاب شود.اين ماهواره توسط محققان پژوهشكده و پژوهشگاه هاي زير نظر سازمان فضايي طراحي و توليد شده است.
قايم مقام سازمان فضايي ايران خاطرنشان كرد: هماهنگي هايي لازم براي پرتاب اين ماهواره با سازمان هوافضاي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح انجام شده است و تا پايان امسال اين ماهواره كه طول عمر مداري آن كمتر از سه ماه است ، به طور حتم پرتاب مي شود .
فاضلي در مورد پرتاب ديگر ماهواره هاي ايراني گفت: تا پايان امسال علاوه بر پرتاب ماهواره تحقيقاتي تدبير، ماهواره دانشگاهي شريف و ناهيد را نيز در برنامه پرتاب قرار دارند كه در اين زمينه مذاكراتي با دانشگاه ها براي اتمام مطالعات كاربردي و عملياتي اين ماهواره ها انجام شده است.
به گزارش ايرنا، ماهواره نويد علم و صنعت ۵۰ كيلوگرم وزن داشت و براي قرارگرفتن ( تزريق ) در ارتفاع ۳۷۰ كيلومتري از زمين طراحي شده بود.
اين ماهواره كه در بهمن ماه ۹۰ پرتاب شد داراي طول عمر مداري دو ماه بود و در هر شبانه‌روز ۶ بار از فراز جمهوري اسلامي ايران عبور كرد و در ديد ايستگاه‌هاي زميني قرار گرفت.
همچنين ماهواره رصد در ۲۵ خرداد ماه ۹۰ پرتاب شد و در ۱۵ تيرماه همان سال به جو زمين بازگشت.
ماهواره رصد ۳ / ۱۵ كيلوگرم وزن داشت و براي قرار گرفتن (تزريق) در مداري با ارتفاع ۲۶۰ كيلومتر طراحي شده بود . اين ماهواره هر شبانه روز ۱۵ بار به دور زمين چرخيد.

[url="http://www.irna.ir/html/1392/13920708/80838314.htm"]http://www.irna.ir/h...08/80838314.htm[/url]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5][b]ماهواره "تدبیر" به فضا پرتاب می شود/ زمان اعزام انسان به فضا[/b][/size]
سرپرست سازمان فضایی ایران از پرتاب ماهواره تدبیر ظرف 1 ماه آینده خبر داد و گفت: این ماهواره قابلیتهای جدیدی در عرصه فناوری فضایی به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر ترکان عصر امروز در حاشیه بازدید دکتر مزلان عثمان رئیس دفتر ماوراء جو سازمان ملل متحد از سازمان فضایی ایران در پاسخ به مهر گفت: ماهواره تدبیر به عنوان نخستین ماهواره دولت یازدهم ظرف یک ماه آینده به فضا پرتاب می شود.
وی اظهار داشت: این ماهواره قابلیتهای جدیدی در عرصه فناوری فضایی به همراه خواهد داشت که بخشی از آن توسط دانشگاه امیرکبیر و با پرتابگر ایرانی به فضا پرتاب می شود. این ماهواره نسل جدیدی از ماهواره های فضایی خواهد بود و در این راستا سطح فناوری کشور را یک گام بالاتر می برد.
سرپرست سازمان فضایی ایرانی درباره اعزام انسان به فضا نیز گفت: این برنامه 10 ساله است و برنامه سازمان فضایی در این زمینه با تغییرات سیاسی کشور تغییر نمی کند.
وی اظهار داشت: در این زمینه نیز آزمایشهای زیادی روی موجودات زنده، پرتاب کاوشگر زیستی در حال انجام است و طبق زمانبندی این پروژه نیز اجرایی می شود.
ترکان همچنین درباره آخرین وضعیت ساختار سازمان فضایی و انتقال آن به وزارت ارتباطات گفت: هنوز مطالعات در دست انجام است و کارگروهی 3 انتخاب را در این زمینه به رئیس جمهور اعلام می کنند.

[url="http://mehrnews.com/detail/News/2151894"]http://mehrnews.com/...il/News/2151894[/url]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قائم مقام سازمان فضایی اعلام کرد:
[b]مهمترین ویژگیهای ماهواره "تدبیر"/ سامانه ناوبری جدید و تصویربرداری دقیق فضایی[/b]
قائم مقام سازمان فضایی ایرانی با بیان اینکه ماهواره ایرانی "تدبیر" که قرار است تا یک ماه آینده آماده پرتاب شود نسبت به ماهواره های قبلی از ویژگیهای جدیدی برخوردار است، گفت: سامانه مکانیابی و ناوبری جدید روی این ماهواره مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

حمید فاضلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ویژگیها و قابلیتهای ماهواره "تدبیر" اظهار داشت: این ماهواره ایرانی تا یک ماه آینده آماده پرتاب خواهد بود.
وی با بیان اینکه ماهواره تدبیر با محوریت سازمان فضایی ایران و استفاده از ساختار اصلی ماهواره نوید علم و صنعت عملیاتی شده است، ادامه داد: تمامی کار مدیریت اصلی و طراحی سیستمی این ماهواره توسط پژوهشگاه فضایی سازمان فضایی ایران در حال انجام است.
قائم مقام سازمان فضایی ایران با اشاره به قابلیتهای جدید این ماهواره نسبت به ماهواره های قبلی گفت: قابلیتها و ویژگیهای این ماهواره نسبت به سایر ماهواره های از این دست؛ ارتقا پیدا کرده است به نحوی که برای مثال سامانه مکان یابی و ناوبری جدید روی این ماهواره مورد آزمایش قرار می گیرد و دقتهای تصویربرداری این ماهواره نیز افزایش یافته است.
فاضلی با تاکید بر دستاوردهای فضایی ایران اضافه کرد: پرتاب هر ماهواره ایرانی نسبت به پرتابهای قبلی دستاوردهای بیشتری را به همراه دارد که در ماهواره تدبیر ما یک سری دستاوردهای فناوری را که هم اکنون روی زمین تست کرده ایم به فضا می بریم تا در میدان واقعی جو و با شرایط سخت فضا، شرایط شدید دما و تغییرات شدید اشعه فضایی، تابش های شدید فضایی و گرادیان های شدید دما مورد آزمایش قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تا یک ماه آینده آمادگی پرتاب ماهواره تدبیر وجود دارد، افزود: در حال مذاکره برای تست پرتابگر هستیم تا ماهواره و پرتابگر برای سازگاری مورد تست و آزمایش قرار گیرند.
قائم مقام سازمان فضایی ایران با بیان اینکه آزمایشات مربوط به ماهواره تدبیر را کامل در اختیار داریم و نتایج آن خوب است، تصریح کرد: این آزمایشات باید به صورت کامل بر روی حامل فضایی مورد تست قرار گیرد و آماده پرتاب شود که این آزمایشات به زودی شروع می شود.
وی گفت: ماهواره تدبیر با پرتابگر سفیر یک B که پیش از این ماهواره نوید هم با آن پرتاب شده بود به فضا پرتاب خواهد شد.

http://www.mehrnews.com/detail/News/2152377

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سال 6013 ساعت 9 به وقت مریخ .. موضوع : بررسی ماهوار تدبیر از منظر رویداد تاریخی و مذهبی icon_cheesygrin
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
محمد شریعتمداریˈ روز شنبه پس از بازدید از اتاق خبر و سایر بخش های خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی به سوال خبرنگاران گروههای مختلف از جمله خبرنگار گروه علمی ایرنا پاسخ داد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار علمی ایرنا مبنی براینکه، سازمان فضایی ایران 26 روز پیش به زیرمجموعه های معاون اجرایی ریاست جمهوری پیوست؟ اکنون زمانبدی دقیق پرتاب ماهواره ایرانی تدبیر چگونه است؟ گفت: برنامه ریزی دقیق و جزییات مرتبط با پرتاب این ماهواره تا سه هفته آینده اطلاع رسانی می شود.
شریعتمداری درعین حال توضیح داد: سه نام برای این ماهواره پیشنهاد شده است که البته هنوز به تایید و تصویب نرسیده است ، اما احتمالا این ماهواره با نام ˈتدبیرˈ به فضا پرتاب خواهد شد.
ماهواره تدبیر محصول متخصصان آزمایشگاه تحقیقات فضایی دانشگاه علم وصنعت است.
دکتر ˈحسین بلندیˈ رئیس مرکز تحقیقات ماهواره دانشگاه علم و صنعت چندی پیش درباره ماهواره تدبیر اظهار داشت: این ماهواره نمونه ارتقا یافته ماهواره نوید علم و صنعت است.
همچنین دکترˈحمید فاضلیˈ قائم مقام سازمان فضایی ایران دراین زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: تجهیزات ناوبری و تصویربرداری به ماهواره تدبیراضافه شده است که نشان دهنده توان بالای این ماهواره است .
وی اظهار داشت : ماهواره تدبیر قرار است با پرتابگر سفیر یک B پرتاب شود.
ایران تا کنون سه ماهواره به فضا پرتاب کرده است. ماهواره امید در 15 بهمن 87، ماهواره رصد در 25 خرداد 90 و ماهواره نوید در 14 بهمن ماه 90 به فضا پرتاب شد.
ماهواره امید باوزن 27 کیلوگرم نخستین ماهواره ساخت داخل بود که تمام تجهیزات آن در سازمان فضایی ایران طراحی و تولید شد.ایران با پرتاب این ماهواره به جمع کشورهای دارای فناوری پرتاب ماهواره پیوست.
همچنین ماهواره رصد نخستین ماهواره تصویربرداری ایران است که با وزن 15 و سه دهم کیلوگرم به مدار لئو پرتاب شد. این ماهواره توسط دانشگاه مالک اشتر طراحی شده بود.
ماهواره نوید علم و صنعت نیز با وضوح تصویربرداری بالاتر نسبت به ماهواره رصد با وزن 50 کیلوگرم به مدار لئو پرتاب شد.
[size=1][b]کاهش هزینه ها و یکپارچه سازی عامل جابه جایی سازمان فضایی[/b][/size]
[size=1]شریعتمداری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار گروه علمی ایرنا در خصوص علت جابه جایی سازمان فضایی ایران به حوزه معاونت اجرایی ریاست جمهوری گفت: قرارگرفتن سازمان فضایی در زیرمجموعه معاونت اجرایی ریاست جمهوری به دلیل کاهش هزینه ها و یکپارچه سازی فعالیت های اجرایی فرابخشی صورت گرفت.[/size]
به گفته وی ˈاکنون معاونت اجرایی ریاست جمهوری مسوولیت 5 سازمان را که پیشتردر زیر مجموعه نهاد بودند، برعهده گرفته است که این سازمان ها عبارتند از: سازمان فضایی ایران، شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، ستاد بهینه سازی مصرف سوخت ، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی و مجمع جهانی شدن.ˈ
شریعتمداری تصریح کرد: این سازمان ها فعالیت های اجرایی را انجام می دهند که فرابخشی است و از این رو اکنون اتصال آنها به دستگاه های اجرایی مختلف از طریق این معاونت صورت می گیرد.
معاون اجرایی رییس جمهوری همچنین درباره حوزه وظایف سازمان فضایی ایران گفت: در گذشته وظیفه تحقیق در زمینه ماهواره های مخابراتی به عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وظیفه پرتاب ماهواره به نقاط مختلف مداری به عهده بخش دفاعی و وظیفه اجرای تحقیقات در زمینه ماهواره های تلویزیونی و رادیویی به عهده سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی بود و اکنون این سازمان وظیفه تجمیع این وظایف را دارد.
http://www.khabaronline.ir/detail/321753/science/technology
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط mahdavi3d، 18 آبان 1392 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط mahdavi3d، 18 آبان 1392 - دلیلی ارایه نشده است
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]لطفا ادغام شود:[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.military.ir/forums/topic/26005-%D9%81%D8%A7%D8%B6%D9%84%DB%8C%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%AA%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%B11b-%D8%A7/[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]متشکرم.[/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
[quote] گفت: برنامه ریزی دقیق و جزییات مرتبط با پرتاب این ماهواره تا سه هفته آینده اطلاع رسانی می شود.[/quote]
واقعا icon_eek
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#0000ff][b]آزمون های نهایی و پایانی بر روی ماهواره تدبیر انجام شده وبزودی و در روزهای آینده آماده پرتاب خواهد شد اما دستور پرتاب ماهواره توسط مقام های بالاتر و با درنظر گرفتن همه امور فنی و علمی صادر می شود.[/b][/color]

وی در خصوص پرتاب ماهواره های ایرانی و زمان پرتاب آن ها به فضا گفت: آزمایش های زیادی قبل از پرتاب برروی ماهواره ها انجام می شود تا این ماهواره تایید عبور از مرحله فنی را دریافت کنند.

فاضلی ادامه داد: آزمون های نهایی و پایانی بر روی ماهواره تدبیر انجام شده وبزودی و در روزهای آینده آماده پرتاب خواهد شد اما دستور پرتاب ماهواره توسط مقام های بالاتر و با درنظر گرفتن همه امور فنی و علمی صادر می شود.

قائم مقام سازمان فضایی ایران درعین حال گفت: تجهیزات ناوبری و تصویربرداری به ماهواره تدبیراضافه شده است که نشان دهنده توان بالای این ماهواره است .

به گفته وی ماهواره تدبیر قرار است با پرتابگر سفیر یک B پرتاب شود.

تدبیر به عنوان چهارمین ماهواره ایران با مجموعه ای از ˈتجهیزات امکان سنجی و آزمایش تاثیر فضا بر حیاتˈ به فضا پرتاب می شود.این ماهواره محصول متخصصان آزمایشگاه تحقیقات فضایی دانشگاه علم وصنعت است.

دکتر ˈحسین بلندیˈ رئیس مرکز تحقیقات ماهواره دانشگاه علم و صنعت چندی پیش درباره ماهواره تدبیر اظهار داشت: این ماهواره نمونه ارتقا یافته ماهواره نوید علم و صنعت است.

[url="http://www.irna.ir/fa/News/80913910/%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85/%D8%A7%D8%B9%D8%B2%D8%A7%D9%85_%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86_%D8%A8%D9%87_%D9%81%D8%B6%D8%A7_%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D8%B1_%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C_%D8%AF%D8%B1_%D8%B9%D8%B1%D8%B5%D9%87_%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85_%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%D8%A7%D8%B3%D8%AA"]http://www.irna.ir/f..._علوم_فضایی_است[/url]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]رونمایی از ماهواره «تدبیر» در جشنواره پژوهشی دانشگاه علم و صنعت[/color][/b]

[color=#0000CD]جشنواره دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران، 17 تا 20 آذرماه امسال همزمان با نمایشگاه کار و توسعه فناوری برگزار می‌شود.[/color]
به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، پژوهشگاه علم و صنعت و معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه درنظر دارد با همکاری پژوهشکده‌ها، مراکز تحقیقاتی و قطبهای علمی و دبیرخانه طرح‌های کلان ملی، عالی‌ترین دستاوردها و توانمندی‌های دانشگاه علم و صنعت ایران را همزمان با هفته پژوهش در معرض دید همگان قرار دهد. این جشنواره در نمایشگاهی به وسعت دو هزار مترمربع در دانشگاه علم و صنعت، برای اولین بار در این سطح برگزار می‌شود.
رونمایی از آخرین طرح‌ها و دستاوردهای دانشگاه علم و صنعت در سطح طرح‌های کلان ملی و ماهواره «تدبیر علم و صنعت» از جمله برنامه‌های این نمایشگاه خواهد بود.
بر اساس این گزارش، همزمان با این جشنواره، نمایشگاه «کار و توسعه فناوری» نیز در دانشگاه برگزار می‌شود.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00] ۹ آذر ۱۳۹۲[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://isna.ir/fa/news/92090905658/%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4%DB%8C"]ایسنا[/url][/font][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شده جريان چوپان ....
اينا خودشون خسته نشدند از اعلام حدودي زمان پرتاپ
آقا هيچ نيازي به اعلام زمان پرتاب نيست ، هر وقت پرتاب كرديد اعلام كنيد كه : "امروز صبح ساعت فلان ماهواره فلان با موفقيت پرتاب و در مدار مورد نظر قرار گرفت"
نمي‌دونم چه اجباري در اعلام اين زمان‌ها هست.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آب پاکی ! :chicken:

تا 2 ماه دیگه هیچ پرتابی انجام نخواهد شد ...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حتی اگه الان آماده هم باشه پرتاب نمیکنن..احتمالا دهه ی فجر پرتاب میشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='soldier' timestamp='1385896084' post='350847']
حتی اگه الان آماده هم باشه پرتاب نمیکنن..احتمالا دهه ی فجر پرتاب میشه
[/quote]

تا زمانی که بتونه "دستاورد" های مذاکراتو از بین ببره پرتاب نمیشه. مطمئن باشین اگه تو مذاکرات بگن باید این مسئله رو هم متوقف بکنین این کارو می کنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آخه با این کمبود بودجه و تاخیرهای پی در پی در برنامه فضایی؛ پرتاب ماهواره غیرکاربردی با عمر کمتر از سه ماه چه فایده ای داره؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.