angz

شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای ایران دل به دریا می زند

Recommended Posts

[b] شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای ایران دل به دریا می زند[/b]
[center]
[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/qynws_pym.jpg[/IMG][/center]

[b]رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی کشور گفت: شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای ایرانی با ۷۰ درصد پیشرفت، خرداد ۹۳ به آب انداخته خواهد شد. سازمان صنایع دریایی ساخت شناور را برعهده دارد و امیدواریم با پرداخت بدهی به سازمان صنایع دریایی کار زودتر به نتیجه برسد.[/b]


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ساخت نخستین شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای ایرانی که برابر زمان‌ بندی اولیه قرار بود تا پایان پارسال به بهره برداری برسد، به علت مشکل تامین اعتبار تا حدود 70 درصد پیشرفت داشته که در صورت تخصیص به موقع اعتبار، پیش بینی می شود تا خرداد سال آینده به آب انداخته شود.

دکتر وحید چگینی، رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با اعلام این مطلب تصریح کرد: قرارداد ساخت شناور تحقیقاتی در اردیبهشت ماه 1390 بسته شد که قرار بود با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان اجرا شود، اما در حال حاضر، بودجه مورد نیاز به 25 میلیارد تومان - حدود سه برابر - افزایش یافته که تا کنون حدود 11 میلیارد تومان آن تامین شده و قول مساعد برای تخصیص 15 میلیارد تومان دیگر نیز داده شده است.

وی افزود: از این مبلغ، قرار است 9 میلیارد تومان برای ساخت شناور به سازمان صنایع دریایی اختصاص داده شود که موافقت نامه مربوطه منعقد شده و شش میلیارد تومان دیگر هم برای تامین تجهیزات به پژوهشگاه داده می‌شود.

چگینی تصریح کرد: سازمان صنایع دریایی که ساخت شناور را برعهده دارد تلاش خود را کرده و حتی از اعتبار سازمان برای پیشبرد طرح هزینه کرده که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبار باقی مانده و پرداخت بدهی به سازمان صنایع دریایی، کار هر چه زودتر به نتیجه برسد.

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با اشاره به اینکه طرح ساخت شناور اقیانوس پیما مانند بسیاری دیگر از طرح‌های پژوهشگاه از سال‌ها پیش و از زمان دکتر زمردیان - نخستین رئیس مرکز ملی اقیانوس شناسی - و دکتر حاجی زاده ، رئیس بعدی مرکز - پایه گذاری و پیگیری شده است، گفت: شناور حتی با تناژ بالاتر در کشور ساخته شده، اما این نخستین شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای کشور است که امیدواریم با بهره برداری از آن، توسعه تحقیقات اقیانوس شناسی را در کشور شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی علاوه بر انجام پژوهش‌های بنیادی علمی و کاربردی در همه زمینه‌های اقیانوس‌شناسی (فیزیک، شیمی، محیط زیست، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی، مهندسی، حقوق و روابط بین‌الملل، امنیت، اقتصاد و مدیریت دریایی)، عهده‌دار ظرفیت‌سازی در زمینه علوم اقیانوسی در کشور است.

[url="http://www.irinn.ir/news/34221/%D8%B4%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D9%82%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B3-%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%AF"]http://www.irinn.ir/...-به-دریا-می-زند[/url]
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر خوبی است لزوم ساخت این شناورها در نقشه‌برداری زیرسطحی، تهیه جداول جامع از شرایط محیطی در زمانهای مختلف در سال، و احیانا جاسوسی سیگنالی هست. کشوری که قصد توسعه‌ی نیروی دریاییش رو داره حتما باید به چنین شناورهایی تجهیز بشه.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.