hassanmirani

Muskö , یک پایگاه دریایی در دل کوه

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دو عکس دیگر از این پایگاه دریایی

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f3/HMS_Sundsvall_in_Tunnel.jpg/475px-HMS_Sundsvall_in_Tunnel.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3c/HMS_Sm%C3%A5land_in_Tunnel.jpg/537px-HMS_Sm%C3%A5land_in_Tunnel.jpg
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگرچه ورودی این پایگاه ها برای موشک های کروز و هدایت دقیق امروزی قابل دستیابی هست ، اما در زمان های گذشته عملا از هرگونه حمله هوایی تجهیزات و نفرات محافظت میشدن ، امروز هم زدن موشک از مقابل به این ورودی ها در صورت وجود یک کشتی پدافندی در محدوده اونها بسیار بسیار سخت هست ،...

مطلب زیبایی بود ، اگر میتونید از این دست مطالب بیشتر قرار بدین ،...
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='worior' timestamp='1399056422' post='375266']
اگرچه ورودی این پایگاه ها برای موشک های کروز و هدایت دقیق امروزی قابل دستیابی هست ، اما در زمان های گذشته عملا از هرگونه حمله هوایی تجهیزات و نفرات محافظت میشدن ، امروز هم زدن موشک از مقابل به این ورودی ها در صورت وجود یک کشتی پدافندی در محدوده اونها بسیار بسیار سخت هست ،...

مطلب زیبایی بود ، اگر میتونید از این دست مطالب بیشتر قرار بدین ،...
[/quote]
این تاپیک دنباله دار هست. این دو هفته مریض بودم و یکمی تنبل شدم.

بله البته اگه تو مجمع الجزایر استکهلم اول این پایگاه رو پیدا کنن.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قسمت سوم

.هزینه ی طرح پایگاه دریایی جدید در خارج از شهر استکهلم, طبق براوردها و مطالعات بالغ بر 127.8 میلیون کرون در ان زمان میشد.براوردهای نیروی انسانی مورد نیاز برای ساخت و بهره برداری از این پایگاه پس از تحلیل ها, 1552 نفر طبق مطالعات صورت گرفته بود.در این مطالعات به نوع وضعیت تاهل یا مجرد بودن نیروهای انسانی نیز توجه شده بود و تحلیلها نشان میداد که 1204 نفر متاهل هستند. تعداد کل نفراتی که به موسکو منتقل شدند 4089 نفر بود که شامل خانواده ی پرسنل مورد نیاز نیز میشد. انها میدانستند که ساکن کردن این تعداد کثیر جمعیت در موسکو کار مناسبی نیست. بر اساس مطالعات صورت گرفته این تعداد جمعیت باید در شهر های نزدیک به موسکو همچون نی نَسهامن (nynäshamn) در اوسمو (ösmo) ساکن شوند.
حرف ö رو بین اُ و او بخوانید و لب تون رو یکمی غنچه کنید. با تشکر


طبق تحقیقات راه اهن نیز به موسکو کشیده میشد. در ابتدای دهه ی 1950 کشتی تنها راه رسیدن به موسکو بود و این جزیره غیر قابل سکونت برای پرسنلی بود که قرار بود در انجا مشغول به کار شوند. زمانی که بحث راه اهن شده بود, اینطور در نظر گرفته شده بود که راه اهن نقش حیاتی در مکان یابی پایگاه ندارد اما گفته شده بود که در صورت ارتباط جزیره به خشکی هرچ راه دیگری نمیباشد. دو گزینه برای ارتباط راه اهنی بین جزیره ی موسکو و خشکی اماده شده بود.
گزینه ی اول ساختن محل قرار گیری راه اهن و ساختن پلها بر روی جزیره های هیمِلسو (himmelsö), هِرو(herrö), ایکسلو(yxlö) و جزیره ی اسکرامسو بزرگ( stora skramsö).
گزینه ی دوم یک تونل ارتباطی بین هِرو و موسکو بود. یک راه به طول چهار و نیم کیلومتر. دلیل ارتباط از طریق تونل این بود که این قسمت از طرح اسیب پذیرترین قسمت در یک اقدام جنگی در ان زمان بود.
مطالعات هزینه ی برای کشیدن این تونل را تا پنجاه میلیون کرون براورد میکرد. در حالی که گزینه ی کشیدن راه بیست میلیون کرون محاسبه شده بود.
امروز تونل موسکو یکی از طولانی ترین تونلهای کشور و تنها تونل بین جزیره های کشور میباشد.

نقشه ی کلی از موسکو و جزائیر اطراف
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10277/Namnlos~0.jpg[/img]

[b]نوزده سال کار[/b]
نوزده سال برای ساختن این پایگاه دریایی از ابتدا تا افتتاح ان در سال 1969 را میتوان به شرح زیر خلاصه کرد:
1950-اولین انفجار
1951-پیشنهاد نقل مکان پایگاه دریایی به موسکو
1953- مصوبه ی پارلمان در مورد نقل مکان پایگاه دریایی نیروی دریایی به موسکو
1955-جایگیری اولین کشتی در کوه, کشتی مین جمع کن m14
1959- پارلمان مبلغ 106 میلیون کرون برای تاسیسات موسکو اختصاص میدهد
1959- تصمیم به تغییرات در طرحهای اصلی موسکو
1962-پالمان اجازه ی افزاش سقف هزینه ها را تا 211 میلیون کرون میدهد.
1963- تصمیم ساختن تونل ریسدال(risdalstunneln) با دستگاه تونل زن
1966-تصویب پارلمان درباره ی هزینه ی نهایی تا 269 میلیون کرون
1696- پایگاه دریایی ostkusten به موسکو منتقل میشود. یعنی پایگاه دریایی شرقی.
اما کار ساختن پایگاه تمام نشده بود. بلکه بالعکس هنوز هم ادامه داشت. میتوان سالهای زیر را نیز به سالهای سااخت پایگاه اضافه کرد:
1972- استقرار واحدهای جنگی با خدمه ی کامل محقق میشود , کوه کاملا بسته میشود و حالت عملیاتی و جنگی به خود میگیرد
1973- یک حادثه ی دریایی در قسمت تولید بخار منجر به بازسازی سیستم میشود.

در طی بحران نفت 1974 , بزرگترین تاسیسات ژنراتور دیزلی پایگاه به خطوط انتقال قدرت عمومی (شهری) برق تزریق میکرد که این عمل منجر به تعمیر کلی ژنراتورهای دیزل گردید.

گسترش پایگاه موسکو طی همه ی سالها ادامه داشت.در طی سال 1978مکانهای جدید همچون اسکله , بارانداز برای کشتیهای اداره ی دریانوردی ساخته شد.
کار ساخت یک ساختمان جدید برای کارکنان در سال 1979 به اتمام رسید. در همین سال نیز کار مدرنسازی سیستم اب سرد سازی کوه برای استفاده از اب دریا و تبدیل ان به اب شیرین و قابل خوردن.
همچون دیگر تاسیسات بزرگ, موسکو نیز تغییرات زیادی را طی سالهایی که پابرجا بود به خود دید. اما موسکو نیز همچون دیگر تاسیسات نظامی دستخوش مصوبات وزارت دفاع و محدود سازی گردید. تصویبیه ی 2004 وزارت دفاع اخرین سطر از این تصمیمات بود و در اصل موسکو را از نقشه های نظامی محو کرد اگرچه قسمتهایی باقی مانده و فعال هستند



[b]موسکو[/b]
موسکو در قسمت شرقی شاخه های مجمع الجزایر استکهلم مابین خشکی و کناره های بیرونی مجمع الجزائر قرار دارد. موسکو از جزیره های orna , utö, nåtarö تشکیل شده است و از خشکی از طریق hårsfjärden از خشکی جدا شده است.
موسکو (muskö) به معنای جزیره ی تاریک میباشد. موسکو در حقیقت از دو جزیره تشکیل شده است که شامل جزیره ی اصلی و جزیره ی شرقی میباشد که در قدیم با sone نامیده میشد اما اکنون فقط قسمت شرقی با نام sone شناخته میشود. کانالی که این دو قسمت از جزیره را از هم جدا میکند. این دو قسمت از جزیره به وسیله ی پلی که بر روی کانال کشیده شده است بهم متصل میباشند.


در نقشه های زیر دو قسمت جزیره مشخص شده است

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10277/1.jpg[/img]

در عکس زیر کانال جدا کننده ی این دو قسمت جزیره مشخص میباشد

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10277/2.jpg[/img]


عکس زیر پل ساخته شده بر روی کانال را نشان میدهد
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10277/3.jpg[/img]

مساحت جزیره تقریبا 25 کیلومتر مربع میباشد . زمین جزیره از تپه های سخت تشکیل شده است و خط ساحلی این جزیره پر از شاخاب های متعدد میباشد.( منظور از شاخاب قسمتهایی هست که اب مثل دندانه دندانه به قسمت خشکی پیشروی کرده .)
مرتفعترین نقطه ی جزیره در قسمت غربی جزیره میباشد که بین 60 الی 70 متر ارتفاع دارد. بقیه ی نقاط جزائیر بین 30 تا 50 متر ارتفاع دارد. موسکو از سال 1952 متعلق به کمون هانینیه ( haninge) میباشد. کمون به معنی شهرداری میباشد ولی بر خلاف ایران شهرداری یا کمون تو اکثر کشورهای غربی تو اکثر مسائل مستقل هستند.در سال 1964 352 نفر در جزیره ساکن بودند که تا سال 2002 به 786 نفر افزایش پیدا کردند.
جزیره ی موسکو شامل 240 مسکن دائمی و 1100 مسکن قشلاقی یا فصلی میباشد.
بزرگترین کارفما در کمون هانینیه در طی سالهای 1970 تا 1980 پایگاه موسکو با 2300 استخدامی و بعد از ان نیز کوکا کولا با 500 استخدامی بود. من برم یه کوکا کولا بزنم میام.

ارتباط موسکو با خشکی به وسیله ی یک تونل سه کیلومتری میباشد که از زیر اب عبور میکند و از yxlö شروع و از زیر skramsö عبور میکند و به muskö یا موسکو میرسد و خاتمه میابد.

تونل ساخته شده در نقشه زیر مشخص میباشد.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10277/4.jpg[/img]

ابتدا و انتهای تونل در نقشه ی زیر علامتگذاری شده است
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10277/5.jpg[/img]



[b]ادامه دارد......[/b]




کپی تمام مطالبی که در این پست و پستهای اینده در این بخش ایجاد خواهد شد بدونه ذکر نام منبع [size=5][color=#FF0000]military.ir[/color][/size] و نویسنده ی اصلی یعنی [color=#ff0000][size=5]لیف هوگبری[/size][/color] و[size=5] [color=#ff0000]hassanmirani[/color][/size][color=#ff0000] [/color]خلاف قانو ن بوده و در صورت مشاهده بر اساس حق خلق اثر مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.