hamedof

ریلگان ، پرتابگری برخواسته از معادلات ماکسول

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

به نام خدا

پایان عمر پرتابه های Hypervelocity نیروی دریایی ایالات متحده

 

1.jpg

تصویر دوربین پرسرعت از آزمایش ریلگان الکترومغناطیسی

 

به نظر می رسد پس از توقف برنامه توسعه Hypervelocity برای توسعه برنامه های جدید تر، عمر ریلگان های الکترومغناطیسی نیروی دریایی رو به پایان است. بررسی اجمالی درخواست بودجه 2022 منابع مالی کاخ سفید نشان می دهد که برنامه پرتابه های gun-launched guided که پیشتر پرتابه های hypervelocity نامیده می شدند، برای صرفه جویی 5.9 میلیون دلاری، متوقف شده است.

طبق این سند، وزارت نیروی دریایی تحقیق و توسعه پرتابه های gun-launched guided یا GLGP را متوقف کرده است. سرمایه گذاری مجدد در این طرح منوط به ارزیابی مجدد پس از اتمام تجزیه و تحلیل دفاع ترمینال توسط افسر توانایی های استراتژیک است.

تنظیم مجدد منابع بخشی از لیست لغو و کاهش سرمایه گذاری نیروی دریایی در برنامه ها و پلتفرم هاست که شامل بازنشستگی زودتر از موعد F/A-18 هورنت و تعدادی از کشتی ها می شود.

این پرتابه یک متری به طور انحصاری مخصوص ریلگان آزمایشی نیروی دریایی ساخته شد، برنامه ای 500 میلیون دلاری برای استفاده از الکتریسیته برای پرتاب گلوله تا حداکثر سرعت 6 ماخ و برد 110 مایل دریایی (حدود 203 کیلومتر). علیرغم اینکه این برنامه 15 سال در مرحله توسعه بود بدون اینکه وارد استفاده میدانی شود، مقامات نیروی دریایی اصرار داشتند که آینده این سلاح روشن است. دریادار جان ریچاردسون ، رئیس وقت عملیات های دریایی ، در سال 2018 به Military.com گفت که سرویس به طور کامل در این اسلحه سرمایه گذاری کرده و در حال پیشبرد توسعه آن است. توسعه پرتابه های Hypervelocity وقتی مقامات متوجه شدند که می توان آن را با ریلگان و اسلحه کشتی های فعلی ترکیب کرد تا به قدرت آتشی سریع و ارزان دست پیدا کرد، سرعت گرفت.

آخرین نمایش عمومی این پرتابه در سال 2018 و وقتی بود که 20 گلوله توسط اسلحه Mk 45  از ناوشکن Dewey در طول رزمایش حلقه اقیانوس آرام شلیک شد.

برایان کلارک، از مسئولان وقت مرکز ارزیابی های استراتژیک و بودجه ای، در سال 2019 به خبرگزاری USNI گفت: "این سلاح برای ماموریت های زمین به زمین و پدافند هوایی می تواند 15 گلوله در دقیقه شلیک کند. وقتی فکر می کنید که هرکدام از آن ها می توانند جایگزین موشک های Sea Sparrow  یا Rolling Airframe شوند متوجه می شوید که به طرز قابل توجه ای به توانایی پدافند موشکی ما خواهد افزود. هزینه آنها هم بسیار کمتر است."

این گزارش همچنین بیان می کند که قرار بود پرتابه های gun-launched guided یا GLGP جایگزین هویتزر 155 میلی متری ارتش و سپاه تفنگداران ایالات متحده شوند.

اگرچه که GLGP ها می توانند از برخی از سامانه ای موشکی (که هر شلیک 1 تا 2 میلیون دلار آب می خورد) ارزان‌تر باشند، اما همچنان گران است. گزارش سرویس تحقیقات کنگره در سال 2020 اشاره می کند که هر شلیک این سلاح در سال 2018 حدود 85 هزار دلار هزینه خواهد داشت.

با اینکه گفته شده بود که GLGP در حوزه سلاح های چندکاربره خواهد بود، گزارش سرویس تحقیقات کنگره نشان می دهد تجهیز کشتی ها به این سلاح نیازمند یکپارچه سازی آن ها با سامانه های رزمی فعلی و آرمایش ها و بازی های جنگ اضافی است. این امر بعد از 5 سال توسعه هنوز صورت نگرفته است.

به گفته گزارش: "انتقال فناوری های نظامی از فاز تحقیق و توسعه به مرحله خرید، چالش بزرگی است.بعضی از فناوری ها موفق به این انتقال نمی شوند و به دره مرگ می افتند."

اخبار درباره ی ریلگان هم به همین اندازه ناخوشایند است. سایت The War Zone گزارش داد که در درخواست بودجه سال آینده، بودجه ای برای این برنامه در نظر گرفته نشده و هیچ نشانه ای از ادامه توسعه آن وجود ندارد.

 

 

منبع

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.