mahdavi3d

Brainflight / چگونه وسیله پرنده خود را به سادگی با فکر کردن هدایت کنیم!

Recommended Posts

حالا اگه طرف یکدفعه به چیزهای خاص فکر بکنه !؟ اونوقت این هواپیما بر اساس اون چیزهای خاص عمل می کنه !؟
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط mahdavi3d، 9 خرداد 1393 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط mahdavi3d، 9 خرداد 1393 - دلیلی ارایه نشده است
مثلا خلبان ایرانی یهو یاد عباس دوران میفته هواپیما میره خودش رو میکوبه به یه ساختمون!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
[quote name='Babak1391' timestamp='1401526802' post='381628']
فکر کن الان داری سقوط میکنی :mrgreen:
[/quote]
دقیقا یکی از مشکلات اصلی همین جاست !؟
چطور می شه تضمین کرد که فرد دقیقا به همون موضوع فکر کنه !؟ ( در اینجا کنترل هواپیما )

بعدش مشکل دوم پیش میاد ، اگه فرد همزمان به چند چیز فکر کنه ، چطور سیستم می خواد بین این فرامین مغزی که بین سلول های مغزی منتقل می شوند ، تمییز قائل بشه !؟

[quote][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]محققان از این سوژه‌ها خواستند با استفاده از یک شبیه‌سازی‌کننده هواپیما را در آسمان‌های مجازی هدایت کنند؛ تمامی این افراد در نهایت، آزمون کسب گواهی‌نامه پرواز را با موفقیت از سر گذراندند.[/font][/size][/quote]

این جا می شه گفت : خلبان خودکار هواپیما کار خودش رو به خوبی انجام داده !

وگرنه انسان برای اینکه راه رفتن رو هم یاد بگیره باید قبلش تاتی تاتی کنه .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]باز هم المان و ژرمنها و تکنولوژی پیشرفته روز دنیا...[/right]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='blender' timestamp='1401475327' post='381575']
حالا اگه طرف یکدفعه به چیزهای خاص فکر بکنه !؟ اونوقت این هواپیما بر اساس اون چیزهای خاص عمل می کنه !؟
[/quote]

[b][font=tahoma,geneva,sans-serif]در وبسایت رسمی این پروژه این عمل رو اینگونه شرح دادند؛[/font][/b]

[color=#000080][font=tahoma,geneva,sans-serif]-تبدیل پتانسیل های الکتریکی به دستورات کنترل [/font][/color]
[font=tahoma,geneva,sans-serif]برای اجرای دستورات و ارتباط میان انسان و ماشین،امواج مغزی خلبانان با استفاده از امواج الکتروانسفالوگرافی (EEG) قابل سنجش هستند.این عمل با استفاده از الکترود های متصل به کلاه صورت می گیرد.در ادامه یک الگوریتم توسط محققان تیم PhyPA (تطبیق پارامترهای فیزیولوژی) این امکان را می دهد که ظرفیت های الکتریکی را به دستورات قابل استفاده برای کنترل تبدیل کند و تنها سیگنال های واضح و تعریف شده برای کامپیوتر کنترل قابل خواندن و اجرا خواهد بود.[/font]

[url="http://www.tum.de/en/about-tum/news/press-releases/short/article/31531/"][color=#696969][font=tahoma,geneva,sans-serif]پیوند[/font][/color][/url]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ALFARD' timestamp='1401556264' post='381748']
[b][font=tahoma,geneva,sans-serif]در وبسایت رسمی این پروژه این عمل رو اینگونه شرح دادند؛[/font][/b]

[color=#000080][font=tahoma,geneva,sans-serif]-تبدیل پتانسیل های الکتریکی به دستورات کنترل [/font][/color]
[font=tahoma,geneva,sans-serif]برای اجرای دستورات و ارتباط میان انسان و ماشین،امواج مغزی خلبانان با استفاده از امواج الکتروانسفالوگرافی (EEG) قابل سنجش هستند.این عمل با استفاده از الکترود های متصل به کلاه صورت می گیرد.در ادامه یک الگوریتم توسط محققان تیم PhyPA (تطبیق پارامترهای فیزیولوژی) این امکان را می دهد که ظرفیت های الکتریکی را به دستورات قابل استفاده برای کنترل تبدیل کند و تنها سیگنال های واضح و تعریف شده برای کامپیوتر کنترل قابل خواندن و اجرا خواهد بود.[/font]

[url="http://www.tum.de/en/about-tum/news/press-releases/short/article/31531/"][color=#696969][font=tahoma,geneva,sans-serif]پیوند[/font][/color][/url]
[/quote]

تنها سیگنال های واضح !؟
چطوری می خوان بین سیگنال ها تمییز قائل بشوند !؟

حتی اگه فرض هم کنیم که این سیتسم واقعا می تونه طبق فکر خلبان عمل کنه ، باز یک چیز دیگه این وسط مطرح می شه . مثلا من درون کابین خلبان هستم و دارم با فکرم این رو هدایت می کنم ، من فکر می کنم که این پرنده حالا باید بره بالا و کامپیوتر این رو تبدیل به دستور مورد نظر می کنه و هواپیما می ره بالا .

خب عملا شما یک دستور انتزاعی مثل بالا رفتن به کامپیوتر دادی و کامپیوتر خودش و به صورت خودکار هواپیما رو کنترل کرده ، این دستور انتزاعی ذهنی شما با اینکه شما به صورت صوتی بگی « هواپیما برو بالا » فرقی نداره .

پس باز کار اصلی سر خلبان خودکار هست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='blender' timestamp='1401610938' post='381892']
تنها سیگنال های واضح !؟
چطوری می خوان بین سیگنال ها تمییز قائل بشوند !؟

حتی اگه فرض هم کنیم که این سیتسم واقعا می تونه طبق فکر خلبان عمل کنه ، باز یک چیز دیگه این وسط مطرح می شه . مثلا من درون کابین خلبان هستم و دارم با فکرم این رو هدایت می کنم ، من فکر می کنم که این پرنده حالا باید بره بالا و کامپیوتر این رو تبدیل به دستور مورد نظر می کنه و هواپیما می ره بالا .

خب عملا شما یک دستور انتزاعی مثل بالا رفتن به کامپیوتر دادی و کامپیوتر خودش و به صورت خودکار هواپیما رو کنترل کرده ، این دستور انتزاعی ذهنی شما با اینکه شما به صورت صوتی بگی « هواپیما برو بالا » فرقی نداره .

پس باز کار اصلی سر خلبان خودکار هست .
[/quote]

همین الان اکثر هواپیما های جدید Fly-by-wire هستن. یعنی دسته ی کنترل تو کابین خلبان به سیستم های هیدرولیکی وصل نیست. خلبان با اون دسته داره به هواپیما می گه که مثلا باید به سمت بالا بره و کامپیوتر هواپیما هم این فرمانو به یه مجموعه تغییرات تو سطوح کنترلی ترجمه می کنه. اگه به این شکل که شما میگین باشه پس اکثر هواپیماهای جدید دارن با اتوپیلوت هدایت می شن.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Aspahbod' timestamp='1401611571' post='381899']
همین الان اکثر هواپیما های جدید Fly-by-wire هستن. یعنی دسته ی کنترل تو کابین خلبان به سیستم های هیدرولیکی وصل نیست. خلبان با اون دسته داره به هواپیما می گه که مثلا باید به سمت بالا بره و کامپیوتر هواپیما هم این فرمانو به یه مجموعه تغییرات تو سطوح کنترلی ترجمه می کنه. اگه به این شکل که شما میگین باشه پس اکثر هواپیماهای جدید دارن با اتوپیلوت هدایت می شن.
[/quote]
پس تقریبا تمامی هواپیما های امروزی اوتوپایلوت هستند .

اینجا مشکل اینکه هنوز نتونستند یک هوش مصنوعی پیچیده برای کنترل هواپیما و نبرد و موقعیت های خاص بسازند برای همین اون خلبان نقش مغز پرنده هست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='blender' timestamp='1401612366' post='381902']
پس تقریبا تمامی هواپیما های امروزی اوتوپایلوت هستند .

اینجا مشکل اینکه هنوز نتونستند یک هوش مصنوعی پیچیده برای کنترل هواپیما و نبرد و موقعیت های خاص بسازند برای همین اون خلبان نقش مغز پرنده هست .
[/quote]

اما تعریف اتوپایلوت دقیقا خلاف چیزیه که شما میگین. اتوپایلوت نقش یک "مغز" رو بازی می کنه. نقش اتوپایلوت تصمیم گیری هست نه ترجمه ی فرامین کنترلی. برای همین وقتی هواپیما رو می ذارن رو این حالت، خلبان می تونه بخوابه و هواپیما هم به کار خودش ادامه بده.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10100/hwpymh_r_b_stfdh_z_qdrt_dhhn_khwd_bh_prwz_drawryd.png[/IMG][/center]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.