aryoreza

تاپیک جامع فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا)

Recommended Posts

ضمنا همين جا بگم كه چندين مطلب مفيد و جالب توجه در مورد سلاحهاي تك تيرانداز پيدا كردم كه دارم براي ترجمه مطالب روشون كار مي كنم.با عرض معذرت از دوستان چون مشغله كاري زيادي دارم نمي تونم بيش از اين وقت بزارم.همين قدر هم كه در خدمت هستم بايد خيلي كارهامو فشرده كنم تا بتونم از هر فرصتي استفاده كرده و بيام توي انجمن كه البته با كمال ميل و افتخار اين كارو ميكنم چون علاقه مندي و توجه دوستان باعث شده كه من هم پس از سالها بتونم بيشتر به اين مسايل بپردازم.پس منتظر مطالب جالب باشيد.ارادتمندم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سامان جان میخای با این سلاح آدم بزنی؟! یکی به خودت بزنه خوشت میاد؟

کی خواست ادم بزنه گفتم این سلاح خیلی خوبه من تا حالا گنجشک هم نزدم چه برسه به ادم!!!
از ادم کشی هم متنفرم و همینطور از شکار فقط وقتی می بینم از فاصله ی 2000متری می زنی تو خال نمی دونی چه حالی داره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینم اثرش رو ادم من که هیچ وقت با این تفنگ کار نمی کنم و با هیچ تفنگ دی گری ادم و حیوان نمی کشم
فقط نترسینا!!

http://http://geocities.com/tacticalstudiesgroup/50calresults.jpg



دوست من چند بار بگم از سایتهای مسدود عکس نزارید! وقتی هم لینک عکس خراب بود پست رو ویرایش کنید نه ارسال پست جدید!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


یه سوال داشتم؟ :|
مسافتی که مرمی دراگونف بصورت مستقیم طی میکند چقدر است؟ یعنی حداکثر 600 متر یا بیشتر است و بخاطر مشکلات هدفگیری بردش کاهش یافته؟ که در اینصورت میشه روش هدفگیر لیزری نصب کرد تا بردش به یک کیلومتر برسه؟

خدمت سعيد جان عزيز عرض كنم در كاتالوگ ها در مورد برد مفيد دراگونف اينطور نوشته اند:
نشانه روي از طريق روزنه ديد و مگسك در روز بدون ابزار پيشرفته: 1000 متر
نشانه روي توسط دوربين در روشنايي روز: 1300 متر
نشانه روي در شب با سايت مخصوص ديد در شب: 300 متر
پس توجه ميفرماييد كه برد آن بسيار بيش از 600 متر است و منظور بنده از ذكر مسافت 600 متر اين بود كه معمولا از اين تفنگ براي پشتيباني در فواصل دور استفاده مي شود و يك تك تيرانداز ماهر ميتواند با هدف قرار دادن پرسنل دشمن در فواصل دور كه در حال نزديك شدن به نيروهاي خودي هستند نيروهاي پياده خودي را حمايت نمايد و در واقع مانند اجل معلق بر سر دشمن فرود آيد.مثلا مجسم كنيد يك ستون از نيروهاي مكانيزه دشمن با خودروهاي مجهز به مسلسلهاي سنگين مانند تيربار كاليبر 50 يا دوشكا و همچنين سلاحهايي مانند ميني كاتيوشا به سرعت در حال نزديك شدن به نيروهاي خودي است و يك تك تيرانداز ماهر ميتواند از فاصله بيش از 600 متر با هدف قراردادن افرادي كه پشت مسلسلهاي سنگين يا سلاحهاي ديگر قراردارند هم توان رزمي دشمن را در يك چشم برهم زدن كاهش دهد و هم تاثير زيادي در روحيه دشمن بگذارد چون نمي توانند براحتي مبداء شليك را مشخص و با آن به مقابله بپردازند پس دچار سردرگمي شديد شده و بطور كل آرايش رزمي خود را از دست مي دهند.اين صحنه را شخصا بارها به چشم ديده و تاثيرات مفيد آن براي نيروهاي خودي را تجربه كرده ام.البته بازهم آرزو مي كنم هيچكس هيچوقت در شرايط رزم قرار نگرفته و دنيا هميشه در صلح و آرامش باشد.دراگونف چي ها هم كنار زن و بچه هاشون زندگي آرامي را سپري كرده و مجبور به هدف قرار دادن دشمن نباشند.




تشکر از توضیحات مفیدی که ارائه کردید.
پس با این حساب امکان استفاده از این سلاح با کمی ارتقا تا 20 30 سال دیگر هم وجود دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لانچر M79 كاليبر 40 م.م يك اسلحه تك گلوله و كمرشكن با لوله خان دار
Thumpr (مشت زن) يا Blooper (پرتاب گر آهسته توپ در بازي رگبي) نامهاي مستعار و غير رسمي اي هستند كه سربازان ارتش امريكا به لانچر نارنجك انداز M79 اطلاق مي كردند.
در سالهاي 1951 كه ارتش امريكا بدنبال اختراع وسيله اي بود كه بتوان از آن بعنوان يك پرتاب كننده سبك و انفرادي استفاده نمايد M79 طراحي شد. منظور ارتش امريكا اين بود كه بتواند قدرت پرتاب نارنجك كه تا آن زمان توسط دست پرتاب مي شد را به مسافتهاي بيش از 50 متر ارتقاء دهد.در آن زمان سبك ترين اسلحه اي كه قدرت پرتاب يك گلوله انفجاري را تا مسافت حدودا 400 متر داشت خمپاره انداز 60 ميلي متري بود كه همانطور كه ميدانيد حمل و نقل و استقرار آن داراي مشكلات خاص خود ميباشد و از آن نميتوان بعنوان يك سلاح انفرادي استفاده نمود.به همين علت پس از بررسي طرحهاي مختلف بالاخره در سال 1961 لانچر نارنجك انداز 40 م. م M79 توليد و در ارتش ايالات متحده بخدمت گرفته شد.
اين سلاح با استفاده از انواع مهمات منفجره وتاخيري توانست به سرعت جاي خود را در واحدهاي مختلف ارتش امريكا باز نموده و علاقه مندان بسياري در بين پرسنل ارتش پيدا نمايد.
امكان استفاده از انواع نارنجك منور-دودزا-ضد نفر-ضد سنگر هاي بتوني-ضد زره و همچنين نارنجك هاي گاز اشك آور و نارنجك هاي بازدارنده و ضد شورش اين اسلحه را به يكي از بهترين تجهيزات همراه نيروهاي پياده و پليس تبديل كرده است.
يكي از مشكلات طراحان M79 اين بود كه مكانيزم داخلي سلاح و گلوله آن بايد به شكلي طراحي مي شد كه مرمي منفجره قبل از خروج از لوله منفجر نشود كه در آنصورت لطمات و صدمات شديدي را به تيرانداز وارد خواهد آورد.
به همين علت توانستند با طراحي دقيق شيوه اي را انتخاب كنند كه با استفاده از پوكه برنجي ضخيم و باروت بدون دود و ايجاد تعدادي سوراخ در روي پوكه براي تبادل هوا از سيستم كم فشار براي پرتاب استفاده كنند كه در نتيجه مرمي منفجره كه اتفاقا بسيار حساس و نازك نارنجي نيز هست در لوله منفجر نشده و راه خود را به سمت هدف طي نمايد.علت سرعت كم اوليه در شليك هاي اين سلاح نيز همين موضوع است كه منجر به ناميدن اين سلاح بعنوان Blooper شد. همچنين اين طراحي و رضايت طراحان اين سلاح به سرعت اوليه كم موجب گرديد كه سايز پوكه ها از اندازه دلخواه تجاوز ننمايد و از گلوله هاي كوچك كه حمل و نقل آن آسان تر است استفاده كند.
برد اين سلاح بستگي به وضعيت نشانه گيري آن دارد به اين شكل كه اگر سلاح را در وضعيت پرتاب بالستيك(منحني) بگيريم برد آن بيشتر و اگر وضعيت آنرا بصورت مستقيم گرفته باشيم برد كمتري را عايد خواهد نمود.كه با توجه به الزام تيرانداز به رعايت فاصله حداقل با انفجار ميتوانيم برد مفيد را از 75 متر تا 375 متر بدست بياوريم.
طريقه آماده سازي اين سلاح براي شليك به اين شكل است كه ابتدا بايد با استفاده از ضامن مخصوص كه در انتهاي لوله قرار دارد قفل لوله را باز و آنرا در وضعيت كمر شكن قرار داده و يك نارنجك را در جان لوله بگذاريم .سپس لوله را به حالت اوليه بازگردانده و مطمئن شويم كه ضامن قفل لوله عمل كرده است.و با هدف گيري بالستيك يا مستقيم ماشه را بچكانيم.پس از شليك ضامن لوله بصورت اتوماتيك باز شده و اسلحه را در وضعيت بارگذاري مجدد Reload قرار ميدهد كه البته ميتوانيم وضعيت اتوماتيك را از قفل لوله حذف و آنرا دستي نماييم.
تجهيزات اين سلاح براي دقت در هدف گيري بسيار ساده بوده و از يك درجه نشانه روي نردباني شكل كه بر روي لوله تعبيه شده تشكيل مي شود كه با قرار دادن اهرم آن در متراژهاي مختلف ميتوانيم مسير شليك را تصحيح نماييم.
بسياري از كشورهاي دنيا از سال 1961 تاكنون از اين سلاح در واحدهاي مختلف نيروهاي مسلح و پليس خود استفاده نموده اند ولي بيشترين استفاده را ارتش امريكا در زمان جنگ ويتنام از آن كرده است و پس از آن بالغ بر 300هزار قبضه از اين سلاح توليد و بخدمت گرفته شده است.
از جمله كشورهايي كه از اين سلاح استفاده مي نمايند ميتوان از كره جنوبي-افريقاي شمالي-استراليا-رژيم اشغال گر قدس-مالزي-عربستان سعودي و تركيه نام برد.
اين سلاح از سال 1346 توسط ارتش ايران خريداري و در ژاندارمري كشور نيز بخدمت گرفته شد و پس از آن نيز در جنگ تحميلي بسيار از آن استفاده شده و در حال حاضر نيز توسط نيروي انتظامي در مناطق مرزي از آن استفاده مي شود.
نكته جالب توجه اينكه عليرغم سابقه خدمت طولاني اين سلاح در ايران هم اكنون نيز بعنوان يك پرتاب كننده مطمئن از آن استفاده مي شود و قديمي بودن آن موجب بازنشسته شدنش نگرديده است.
در حال حاضر بسياري از كشور ها با توليد انواع مدرن تر اين سلاح توانسته اند معايب اسلاف قديمي آن را جبران و از آن بعنوان يك سلاح ضد شورش و يك پرتاب كننده سبك توسط نيروهاي ويژه پليس و ارتش كشور خود استفاده نمايند.

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درسته . البته 20 تا 30 ساله ديگه رو نمي دونم ولي چنانچه در سلاحهاي آينده كاليبرها تغيير نكنه اين سلاح حالا حالاها امكان داره كه بازنشسته نشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این مطلب نیز مانند مطالب قبلی جالب و مفید بود. از این سلاح خیلی خوشم میاد و یجورایی به اصطلاح امروزیا کلاس داره! :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشيد ولي تصوير 4 و 5 به ترتيب مربوط به نارنجك انداز روسي GM-94 و نارنجك اندز آلماني HK- 69 است.حمل نارنجكهاي انفجاري اين سلاح كار دشواري است؟ آيا براي حمل اين نارنجكها به وسيله ي مخصوصي نياز است؟ از مطالب مفيد شما بسيار متشكرم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ببخشيد ولي تصوير 4 و 5 به ترتيب مربوط به نارنجك انداز روسي GM-94 و نارنجك اندز آلماني HK-

69 است.حمل نارنجكهاي انفجاري اين سلاح كار دشواري است؟ آيا براي حمل اين نارنجكها به

وسيله ي مخصوصي نياز است؟

از مطالب مفيد شما بسيار متشكرم.

reichmarshal عزيز
بازهم از توجه شما سپاسگزارم.بايد بگويم به غير از 2 تصوير اول كه لانچر نارنجك انداز M79 مورد استفاده نيروهاي مسلح ايران را نشان مي دهد مابقي تصاوير مربوط به M79 نيست و همانطور كه فرموديد به لانچرهاي 40م.م. ديگر تعلق دارد و اين تصاوير را با توجه به توضيحات قسمت آخر پستم آپ كردم كه دوستان بدانند كشورهاي ديگر با تغييرات خوبي كه در لانچرهاي قديمي كه M79 پدر آنها محسوب مي گرديده است داده اند توانسته اند هنوز نيز در نيروهاي پليس و كوماندويي از اين سلاح بهره ببرند.
البته تقصير با من است كه توضيحات لازم در خصوص عدم تعلق اين تصاوير به M79 را در پستم ننوشتم.مرا عفو بفرماييد.
در خصوص حمل مهمات اين سلاح نيز بايد بگويم عليرغم اينكه از حساسيت زيادي برخوردار هستند از كاور بخصوصي براي حمل آنان استفاده نمي شود.(لااقل اينكه من در ايران نديده ام كاور محكم و ضد ضربه اي استفاده شود)اما شخصا نيز نشنيده ام كه اين نارنجك ها در زمان حمل و نقل منفجر شوند.
اگر شما اطلاعي از طريقه حمل اين نارنجكها بدست آورديد خوشحال ميشم من و دوستان ديگر را نيز مطلع فرماييد.
باسپاس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تيربار چند منظوره PKT
طراحان شوروي با الهام گيري از تجارب آلمان ها در ساخت تيربارهاي MG34 و MG42 در جنگ جهاني دوم طراحي يك نمونه قابل حمل و تغذيه شونده با قطار فشنگ را آغاز نمودند.
اين طرح در زماني انجام شد كه تيربارهاي قديمي "ماكسيم" كه از دهه 1930 در خدمت ارتش شوروي بود بارها نا كارآمدي خود را به اثبات رسانده و در برابر مشكلاتي همچون سرما يا گرد و غبار بسيار آسيب پذير بودند.
بعد از اينكه مخترعين نام آشناي شوروي "گريگوري نيكيستن" و "يوري ساكالف" طرح خود در خصوص يك تيربار تغذيه شونده با قطار فشنگ 7/62 م.م. را نتوانستند تكميل نمايند "ميخاييل كلاشينكوف " معروف وارد كار شده و با ارائه يك تيربار مسلح شونده با گاز باروت كه از گلنگدن چرخشي بهره مي برد توانست يكبار ديگر قدرت بلامنازع خود در توليد سلاحهاي كارآمد را به همگان ثابت نمايد.
او توانست با توليد تيربار پ.ك.ت تحول جديدي در تيربارهاي سبك تغذيه شونده با قطار فشنگ ايجاد نموده و نيروهاي پياده ارتش سرخ را با قدرت و توان بيشتر بدرقه صحنه هاي رزم نمايد.
اين نسل از تيربارها مانند بسياري از تيربارهاي ديگر داراي گلنگدن باز بوده و به همين دليل از نواخت تير مناسب نيز برخوردار است وعليرغم استفاده از الگوي تيربارهاي غربي از اصول كلي كلاشينكوف تبعيت مي كند.گلنگدن بزرگ و توانمند اين تيربار توانايي پذيرش گلوله هاي 7/62 م.م و داراي فشنگ كش شبيه به تفنگهاي هجومي كلاشينكوف ميباشد.از آنجا كه اين تيربار از گلنگدن باز بهره مي برد پين شليك را ميتوان از روي گلنگدن برداشت البته وقتي كه گلنگدن در مسير حمال خود مي چرخد پين شليك روي حمال گلنگدن در حالت قفل شده باقي مي ماند.
اين تيربار يك اسلحه عمل كننده با فشار گاز و داراي يك پيستون با كورس بلند است و پيستون گاز به طور موقت بر روي حمال گلنگدن نصب شده و همراه آن حركت مي كند.پيستون گاز و رابط آن داراي صفحاتي از جنس كروم هستند تا مقاومت بيشتري در برابر خوردگي داشته باشند.ضمنا اين نكته قابل توجه است كه تمام تيربارهاي اين گروه داراي دافعه گلنگدن نيستند اما نمونه هاي ساخت مجارستان و يوگوسلاوي مجهز به آن ميباشند.
در جريان جنگ سرد اين تيربارها شهرت زيادي در جهان داشتند و در درگيري هاي مختلفي نيز مورد استفاده قرار مي گرفتند.اين تيربارها هنوز هم در روسيه-بلغارستان-مجارستان-روماني-چين-يوگوسلاوي و احتمالا در لهستان نيز توليد مي شوند.
خانواده تيربارهاي اين گروه از طرح قطار فشنگ با جعبه بسته شبيه به طرح مورد استفاده در تيربارهاي ماكسيم استفاده ميكنند.اين قطار فشنگ ها داراي 3 طول مختلف هستند كه شامل 200-100 و250 گلوله ميباشند.قطار فشنگ 100 تيري در جعبه هاي كوچكتر جا گرفته و ميتوان در نبردهاي هجومي آنرا در زير سلاح به بدنه متصل كرد.
جعبه هاي قطار فشنگ 200 و 250 گلوله اي بزرگتر بوده و در رزمهاي پدافندي مورد استفاده قرار ميگيرند.معمولا جعبه هاي 250 فشنگي براي نصب بر روي سه پايه استفاده مي شوند.
وزن 8/99 كيلوگرم
طول 1173م.م
كاليبر 7/62*50
ظرفيت مهمات شامل نوار فشنگ 100-200-250 تايي
نواخت تير علمي 650 تير در دقيقه
در آخر اينكه اگرچه تيربار PKT چند منظوره ميخاييل كلاشينكوف نتوانست به شهرتي همچون تفنگ تهاجمي طراحي شده توسط وي(مسلسل كلاشينكوف يا AK47) دست يابد ولي اطمينان پذيري بالا سادگي حمل و نقل و كاركرد ساده و روان توانسته است آنرا در رديف برترين تيربارهاي چند منظوره دنيا قرار دهد و بعيد نيست در آينده با روي كار آمدن گلوله ها و تجهيزات جديدتر شاهد افزايش كارايي اين تيربار كارآمد نيز باشيم.
نيروي انتظامي كشور ما نيز در حال حاضر در واحدهاي عملياتي خود در مناطق مرزي و درگيري با اشرار و قاچاقچيان بعنوان يك تيربار سبك و كارآمد از اين سلاح بهره ميبرد. همانطور كه ميدانيد بسياري از سلاحهاي موجود در ايران بين نيروهاي مسلح مشترك بوده و همزمان چندين نيرو از اينگونه سلاحها استفاده مي كنند.اين تيربار در زمان جنگ تحميلي و بعلت كاهش كارآيي تيربار قدرتمند MG1A3 (بعلت سنگيني و دفعات گير كردن ) وارد خدمت نيروهاي مسلح گرديد و در عمليات مختلف كلاسيك و چريكي توانست كارآيي خود را ثابت نموده و موجب دلگرمي و اطمينان تيربارچي هاي واحدهاي رزمي باشد.
شخصا نيز در زمان جنگ شاهد نفاوت قابل ملاحظه اين تيربار با تيربار MG1A3 بوده ام به اين شكل كه در زمان استفاده از تيربار MG1A3 بدليل اينكه به عملكرد آن مطمئن نبودم مجبور بودم يك قبضه سلاح سبك نيز با خود حمل نمايم كه اگر تيربار MG1A3 در هنگام درگيري متوقف شد بدون سلاح نمانم ولي هربار كه گرينوف يا PKT همراه داشتم با خيالي آسوده از آن استفاده مي كردم.مضافا اينكه تيربار MG1A3 از جعبه قطار فشنگ بهر نمي برد ولي PKT مزيت حمل آسان قطار فشنگ را نيز داشت.
البته گير كردن تيربار MG1A3 نيز علت دارد كه انشالله در مبحث بعدي توضيحات لازم را خواهم داد.
(برخي از اطلاعات مربوط به تيربار PKT از ماهنامه جنگ افزار استخراج شده است)

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشکر جالب بود. شنیدم دقت این سلاح چندان زیاد نیست چون لگد قوی داره و امکان ثابت نگه داشتن سلاح به طرف هدف را سخت میکنه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همانطور كه در پستم ذكر كردم طراحي اين سلاح به سالها قبل مربوط ميشه ولي با تصحيحاتي كه روي آن انجام شده توانسته اند بسياري از معايب را برطرف كنند. از جمله اينكه در حال حاضر اين سلاح به يك مدل قنداق پيشرفته مجهز شده كه توانسته لگد ناشي از شليك را تا حد بسيار زيادي مهار نمايد.البته شايد اين تكنولوژي هنوز در ايران مورد استفاده قرار نگرفته ولي بايد بگويم هستند بسياري از سلاحهاي قديمي كه در حال حاضر استفاده مي شوند ولي جز اسم مدل اوليه هيچگونه شباهتي به اجداد خود ندارند.ضمنا منظور من از اين سلسله مقالات معرفي بهترين سلاحها نيست بلكه قصد دارم سلاحهايي را كه فعلا در ايران استفاده مي شود معرفي كنم.در مورد خوب يا بد يا كارآمدي آن نظر خاصي ندارم و مسئولين پشتيباني نيروها بايد به نسبت نوع ماموريتهاي واحد هاي خود در خصوص دراختيارگيري انواع پيشرفته تر سلاحها اقدام نمايند..بهرحال از توجه شما سپاسگزارم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تشکر جالب بود. شنیدم دقت این سلاح چندان زیاد نیست چون لگد قوی داره و امکان ثابت نگه داشتن سلاح به طرف هدف را سخت میکنه؟

سعيد عزيز
اگه تا كنون با يك تيربار شليك كرده باشي ميداني كه هيچكدام از تيربارهاي موجود در كشور ما كم لگد نمي زنند.بطور مثال همين تيربار MG1A3 موسوم به MG3 كه به وفور در اختيار نيروهاي مسلح ميباشد آنچنان لگد مي زند كه پس از يك عمليان و به فرض شليك بيش از 1000 فشنگ با آن قاعدتا بايد روز بعد را به ماساژ و پماد مالي كتف خود سپري كني!!! به اضافه اينكه لگد آن سلاح آنقدر زياد است كه نمي تواني بطور پيوسته دست خود را روي ماشه نگه داشته و حداقل 100 تير را بدون وقفه شليك كني و مجبور هستي بعد از شليك حداكثر 20 تا 30 گلوله يكبار دست خود را از روي ماشه برداشته و مجددا به شليك ادامه دهي.ميبيني كه تا دلت بخواد تيربار وحشي و لگد زن داريم!!!!!؟؟؟؟ خدا نصيبت نكنه!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تشکر جالب بود. شنیدم دقت این سلاح چندان زیاد نیست چون لگد قوی داره و امکان ثابت نگه داشتن سلاح به طرف هدف را سخت میکنه؟

سعيد عزيز
اگه تا كنون با يك تيربار شليك كرده باشي ميداني كه هيچكدام از تيربارهاي موجود در كشور ما كم لگد نمي زنند.بطور مثال همين تيربار MG1A3 موسوم به MG3 كه به وفور در اختيار نيروهاي مسلح ميباشد آنچنان لگد مي زند كه پس از يك عمليان و به فرض شليك بيش از 1000 فشنگ با آن قاعدتا بايد روز بعد را به ماساژ و پماد مالي كتف خود سپري كني!!! به اضافه اينكه لگد آن سلاح آنقدر زياد است كه نمي تواني بطور پيوسته دست خود را روي ماشه نگه داشته و حداقل 100 تير را بدون وقفه شليك كني و مجبور هستي بعد از شليك حداكثر 20 تا 30 گلوله يكبار دست خود را از روي ماشه برداشته و مجددا به شليك ادامه دهي.ميبيني كه تا دلت بخواد تيربار وحشي و لگد زن داريم!!!!!؟؟؟؟ خدا نصيبت نكنه!!


تیربار ژ3 که خدا نصیب نکنه یه لگدی داره که از صد تا شلیک چند تاش به هدف بخوره شاهکار کردی! واقعا سلاح خشنی است. حتی شنیدم در جنگ تحمیلی بعضی از نوجوانان بسیجی که میخواستند با این تیربار شلیک کنند بخاطر قدرت بدنی کم و در اثر لگد آن یا آسیب دیدن یا هم به زمین پرت شدن!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.