Brother

ارتش بحرين

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سلام خدمت همه برادران

با درخواست برادر عزيز RezaKiani ميخواستم درباره نيروهاى نضامى بحرين تا اونجايى كه ميدونم براتون توضيح بدم.
اولا در بحرين سربازى نيست و كسى براى كار يا دانشگاه رفتن و اين چيزا به پايان خدمت احتياج نداره .. ارتش بحرين فكر كنم 6,429 سرباز داشته باشه البته متمعن نيستم ..
در ارتش بحرين قبلا بيشتر از انگليسيها و مصريها يا اردنيها يا آمريكاييها براى آموزش به سربازان استفاده ميشد ولى الان آموزش دهندگان اجنبي كمتر ديده ميشن و بيشتر از بحرينيها استفاده ميشود .. در بعضى دوره ها بعضى از سربازان با مهارت رو براى آموزش به كشورهاي دوست ميفرستند تا در قالب ارتشهاى مختلف‌ آموزش ببينند و تجربه هاى مختلف كسب كنند .. كش.رهايى مثل عربستان٫ مصر٫ پاكستان٫ اردن و غيره كسانى هم هستند كه به كشورهاى ناتو و آمريكا و انگلستان هم فرستاده شده اند.

ارتش صاعقه يك ارتش خاص در بحرين هست كه تحت نضارت ولى عهد بحرين هست و با روشهاى رزمى آشنايى خوبي دارند ميشه گفت كاماندو.
روحيه سربازهاى بحرين اصلا براى رويارويى با دشمن خوب نيست و نميشه در يك جنگ 100٪ روشون اعتماد كرد .. كسانى كه ارتش بحرين رو تشكيل ميدن پاكستانى٫ بلوچ ايرانى سنى مذهب٫ يمنى٫ سورى٫ اردنى٫ مصرى٫ سودانى و بحرينى هستند.

قبلا در سالهاى 1980 در ارتش بحرين فقط بحرينى ها بودند و بيشتر شيعه ها ارتش رو تشكيل ميدادند ولى با درگيريهايى كه در بحرين بين شيعه ها و حكومت در گرفت و مشكلهايى كه در خود ارتش رخ داد حكومت بحرين با متهم كردن شيعيان به نوكرى ايران آنها را از ارتش بيرون كرد و تا الان شيعه ها كم هستند در ارتش.

تجهيرات ارتش هم كه از غرب وارد ميشه مثل:

YPR-765 25 mm gun
M113A2
MRLS M-270
RBS-70
Stinger
Crotale

هليكوپترها

AB-212
AH-1E
BO-105
TAH-1P
UH-60L
S-70A


تانك M60A3 main battle tank



AML-90
Saladin
Ferret
Shorland
AT-105 Saxon
Panhard M3

ارتش به چيزاى ديگه اى هم مجهز هست ولى من باشون آشنايى كامل ندارم.
البته هيچ وقت يك سرباز به اين چيزا دست رسي پيدا نميكنه آخه حكومت حتى به سربازاى خودشم اطمينان كامل نداره .. حتي چند مدت پيش يكى از بچه ها دوربين شب بين دزديده بود گرفتنش از اون موقع هم ازش خبري نيست .

ببينيد سربازاى جوان ارتش عقل درست راستى ندارند و به همين خاطر هميشه در يك محوطه ازشون نگه دارى ميشه همه جا هم دوربين گذاشتن كه كسى از اين اطاق به اون اطاق نره آخه دزد اينجا زياده .. حتى سربازا بيشترشون بهانه گيرى ميكنن كه كارشون به تير اندازى و امتحاناى سر سخت نكشه .

سوالى داشتيت بپرسيد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اول كه دستت درد نكنه كه جواب دوستمونو به اين زودي دادي بعد راست راستي تعداد ارتششون همين قدره اين كه اسمش ارتش نيست نهايتش يه هنگ حالا كه سربازي اجباري نيست اينهايي كه داوطلب مي روند به خدمت سربازي چه مزايايي براشون در نظر ميگيرن . با اين اوضاع امنيتي و هنگ مستقر در اون ( ارتش ) اين كشور بيشتر از طرف چه كشوري حمايت ميشود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر جان مرسی. اگه لطف کنه بشتر توضیح بده. طول دوران سربازی؟ طول دوره آموزشی؟ موارد تدریس شده در آموزشی؟ تدریس جنگهای ش. م. ه؟ سلاح های سازمانی که در آموزشی تدریس می شوند؟ برای راحتی کارت می تونی توی همین تاپیک خاطرات خودت رو از روز اول شرح بدی و موارد بالا رو توی اون بگنجونی. این اطلاعات می تونه یه تصویر خوبی به ما بده که در کل کشورهای عربی نیرویهای نظامی شون در چه سطحی هست. مثلا وقتی شما می گی سربازهاشون رو می فرستند مصر و عربستان این خودش نشون می ده که مصر و عربستان احتمالا بهترین ارتشهای عربی رو دارند. بازهم تشکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر جان با این اوصافی که گفتی این ارتش یک ساعت هم دوام نمی آره که!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در ارتش بحرين هيچ يك از شيعيان استخدام نمي شوند و چيزي به اسم سربازي برايشان تعريف نشده است.نيروهاي امنيتي و معلمان آموزش و پرورش يا بايد سني ها باشند و يا از ساير ملت ها مثل سوريه ـ يمن ـ پاكستان ـ هند و ... باشند. حدود 15 الي 20 عدد اف 15 و 16 دارند(روي هم رفته) و البته سامانه موشكي پاتريوت كه به تازه گي از سوي ايالات متحده براي در امان ماندن از سوي موشك هاي ايراني قرار گرفته. از تمامي جزيره كه ٪50 الي ٪66 از جزيره قشم كوچكتر است فقط در 35٪ از آن مردم زندگي مي كنند و مابقي آن در اختيار پايگاه پنجم نيروي دريايي آمريكا مي باشد و خاندان آل خليفه ميباشد. اين جزيره داراي 3 فرودگاه يكي در جزيره شمالي المحرق ـ ديگري به اسم متروكه و آخري هم مخصوص آمريكايي ها است كه آمريكايي ها از فرودگاه دومي هم براي تمربن استفاده مي كنند. كلام آخر هم اينكه اگر آمريكايي ها از آنها دفاع نكنند در برابر هيچكس توان دفاعي ندارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان برای امار بیشتر به جدیدترین شماره ی مجله ی جنگ افزار که 2 روز پیش اومد مراجعه کنند. در یک مقاله ارتشهای کشورهای کوچولو موچولو حاشیه خلیج فارس رو بررسی کرده. کل تعداد نفرات ارتش این کشورها جمعا با هم به اندازه ی تعداد نیروهای سپاه پاسداران هستش. . ارتش ایران از نظر تعداد چندین برابر بزرگتر از سپاه هستش. luftwaffe icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
40 نفر در مجلس بحرين عضو هستند كه 5 ماه سال تعطيل است. در دوره اول مجلس بحرين كه شيعيان آن را تحريم كردند ـ بنا شد كه انتخابات مجلس بصورت منطقه اي باشد.يعني از منطقه اي كه در آن سني ها با جمعيت 1000 نفر ـ يك نماينده داشته باشند و از منطقه اي كه شيعيان 20.000 نفر جمعيت دارن هم يك نماينده.الان از 40 نفرـ 20 سني و 18 نفر شيعه و از 2 نفر ديگه هم يكي يهودي است. شايان ذكر است كه قبلا ٪80 مردم شيعه بوده ولي به علت مهاجر پذيري حدود ٪69 آن شيعه هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام دوباره خدمت دوستان

اول بايد از آقاى heydarhonarvar تشكر كنم كه معلومات شفافى رو ارائه دادند.

طول آموزش شش ماه هست و بعد از شش ماه وارد ارتش ميشويد .. حكومت هميشه بهترين خدمات رو در خدمت ارتش ميگذارد مثلا هر سال به عده اى خانه ميدهند .. كسانى كه خانه اجاره دارند حكومت پول اجاره آنها را پرداخت ميكند تا وقتى كه از طرف حكومت صاحب خانه شوند هر سال حقوق ارتشيها بيشتر ميشود به ارتشيها كوپن خريد ميدهند پول دانشگاه فرزندانشان را حكومت پرداخت ميكند قروشگاه هاى خاصى براى ارتشى ها وجود دارد و غيره....

البته نميشه گفت شيعه در ارتش استخدام نميشه ولى با سختى يا پارتى بازى چنين چيزى ممكنه ولى در ارتش صاعقه فقط سنى ها را استخدام ميكنند .. در ارتش از MP-5 استفاده ميشه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در ارتش بحرين هيچ يك از شيعيان استخدام نمي شوند و چيزي به اسم سربازي برايشان تعريف نشده است.نيروهاي امنيتي و معلمان آموزش و پرورش يا بايد سني ها باشند و يا از ساير ملت ها مثل سوريه ـ يمن ـ پاكستان ـ هند و ... باشند.
حدود 15 الي 20 عدد اف 15 و 16 دارند(روي هم رفته) و البته سامانه موشكي پاتريوت كه به تازه گي از سوي ايالات متحده براي در امان ماندن از سوي موشك هاي ايراني قرار گرفته.
از تمامي جزيره كه ٪50 الي ٪66 از جزيره قشم كوچكتر است فقط در 35٪ از آن مردم زندگي مي كنند و مابقي آن در اختيار پايگاه پنجم نيروي دريايي آمريكا مي باشد و خاندان آل خليفه ميباشد.
اين جزيره داراي 3 فرودگاه يكي در جزيره شمالي المحرق ـ ديگري به اسم متروكه و آخري هم مخصوص آمريكايي ها است كه آمريكايي ها از فرودگاه دومي هم براي تمربن استفاده مي كنند.
كلام آخر هم اينكه اگر آمريكايي ها از آنها دفاع نكنند در برابر هيچكس توان دفاعي ندارند.


همانطوركه گفتم در ارتش شيعه كم پيدا ميشه و با پارتى بازى ميشه در ارتش راه پيدا كرد .. معلمان آموزش و پرورش شيعه بينشون هست ولى حكومت براى مبارزه با گسترش فرهنگ شيعه دست به كارهاى پليدى زده مثلا چند مدت پيش يكى از سربازان ارتش صدام استخدام شده بود در دانشگاه بحرين و خيلى مشكل ساز شده بود .. نيروهاى امنيتى بحرين يا (امن الدوله) فقط از سران حكومت دستور ميگيرد و قدرت نفوضي آنها خيلى قوى هست .. متأسفانه در (امن الدوله) كه همان سازمان جاسوسى بحرين هست شيعه هم استخدام ميشه تا بتوانند بيشتر بين شيعيان نفوض كنند .. حتى طلبه هاى شيعه هم شناسايى شدند كه براى (امن الدوله) كار ميكنند .

در دو سال اخير سازمان جاسوسى بحرين (امن الدوله) خيلى وحشيانه به جان شيعيان افتاده و كسى هم نميتواند جلوى آنها را بگيرد .. بعضيها ميگويند كه بايد يك جنبش بين شيعيان تشكيل شود مثل حزب الله يا هر چيزى ديگه تا بتونه از شيعيان دفاع كنه .. ولى به نظر خيلى ها با وضعى كه در بحرينهست و حكومت به شيعيان رحم نميكنه اگر چنين حزبى بين مردم تشكيل بشه حكومت بيش از پيش شيعيان را سركوب ميكند .. در واقع شيعيان جز صبر كردن و ساختن راحى ندارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر جان بحث رو شیعه سنی کرده. درباره ارتش بحرین بیشتر بنویس. بازهم مرسی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برادر جان بحث رو شیعه سنی کرده. درباره ارتش بحرین بیشتر بنویس. بازهم مرسی


رضا جان عزيز من الان مرشح ضابط هستم يعنى تازه كارم و با معلومات سرى ارتش آشنايى ندارم٫ فقط تا اونجايى كه بدونم در خدمتت هستم برادر icon_frown .. البته تجهيزات ارتش 100٪ زير نظر استعمار هست و هر مدت يكبار چك ميشن٫ شمرده ميشن.....
ببين عزيز دل برادر٫ ارتش فقط تا يك حدى در اختيار خودشه ولى بيشتر در هر كارى با عموهاى آمريكايى هماهنگ ميكنن .. مثلا روز ملى بحرين قرار بود يك ناوچه بحرينى كه فكر هم نكنم بحرينى بود قرار بود از زير يك پل بين محرق و منامه رد بشه كه به دلايلى آمريكايى ها راضى نشدن و به همين خاطر مردم نتونستن ناوچه خودشونو ببينن :lol: .. البته بنده خداها نميدونن آيا ناوچه متعلق به خود بحرينه يا مال آمريكاست.

تا سال 2006 ما فقط 93 تا موشك زمين به هوا داشتيم٫ الانم 180 تا تانك داريم 47 تا موشك ضد تانك داريم 235 تا نفر بر داريم كه در برابر عربستان و امارات و كويت هيچ مالى نيستيم٫ در ضمن رابطه نضامى ما اصلا با قطر خوب نيست به خاطر اين كه بحرين و قطر بر سر جزيره حوار مشكل داشتن و قبل از اين كه قضيه به دادگاه لاهه بكشه بحرين و قطر كارشون به جايى رسيد كه به ارتش آماده باش دادن كه نكنه شايد اولى دومى رو خورد و خاك شير كنه .. ولى با دفاع كردن عربستان از بحرين و راى گيري در دادگاه لاهه قضيه به نفع بحرين خاتمه يافت و اين دو توله با هم درگير نشدن.
الان رابطه ديپلوماسى بحرين با قطر خيلى خوب شده ولى از نظر نضامى چشم هم چشمى دارند. :cry:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادرجان همین چیزهایی که نوشتی خیلی هم عالیه و ما انتظار نداریم که اسرار نظامی بحرین رو اینجامطرح کنی. حتی اگر هم به این اسرار دسترسی داشته باشی به نظر من از نظر اخلاقی کار درستی نیست به سیستمی که داری براش کار می کنی و از ش حقوق می گیری خیانت کنی. تاز ه ممکنه بعدا ممکنه برای خودت هم درد سر درست بشه. از کجا معلوم این مطالب رو اونجا نخونند؟ همین چیزهای به ظاهر ساده هم یه تصویر خیلی خوب از ارتش این کشور و دیگر کشورهای عربی می تونه به ما بده. من جدا ازت تشکر می کنم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.