hamed_713

مبارزه با اشرار.چگونه؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

۳۵تن از افراد نیروی انتظامی در درگیری با اشرار کشته شدند.!!!!!
۱۲نفر از افراد نیروی انتظامی در درگیری با اشرار کشته شدند. !!!!!!
۹مامور نیروی انتظامی توسط اشرار به گروگان گرفته شدند.!!!!!!!
و اخيراْ ..........

هراز گاهی ما شاهد چنین اخباری هستیم.البته با توجه به اینکه بیشتر خبرهایی از این دست را به دلیل امنیتی هرگز متوجه نمی شویم.همیشه ما شاهد کشته شدن تعداد زیادی از فرزندان این مرز وبوم هستیم طبق گزارشات رسمی تا کنون بیش از سه هزار نفر در مبارزه با اشرار وقاچاقچیان مواد مخدر کشته شده اند. چرا وچگونه چنین اتفاقهایی به وقوع می پیوندند؟ والبته کسی جوابگو نیست.ایا در کشورهای توسعه یافته چنین اتفاقهایی روی می دهد ؟در جواب باید گفت مسلما خیر.حال شاید در توجیه گفته شود وضعیت کشور ما با بعضی از کشورها فرق می کند .البته این حرف از جهاتی درست است چون کشوری که این همه دشمن دارد و می خواهد با مواد مخدر هم مبارزه کند قطعا باید عواقب ان را بپذیرد. واضح است که تبعات این مبارزه تا حدی اجتناب ناپذیر است.اما چرا این حوادث در کشور ما اینقدر زیاد و در این حجم اتفاق می افتد؟مادر این گفتار سعی داریم که این موضوع را موشکافی کرده وراه حلهایی در جهت رفع ان بیان نماییم.(استراتژی تاکتیک تکنیک) این مسئله از دو بعد نیروی انسانی ولوازم و تجهیزات قابل برسی است . استراتژی یعنی برنامه ها راهکار ها وکلیه عواملی که در برگیرنده منطقه وسیعی مانند کشور باشد وبا اجرای ان بتوان اوضاع را بهبود بخشید. که شامل استراتژیهای کلان (کشوری) ومنطقه ای می شود.مسلما یک استراتژی خوب در برگیرنده عوامل سازمانها ونهادهای گوناگونی است هر چند که در ظاهر شباهت وقرابتی با هم نداشته باشند.مثلا در رابطه با مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی ونظامی در مبارزه مستقیم وسازمانهایی مانند جهاد کشاورزی و صنایع در توسعه کشاورزی وصنعت در مناطقی که این مسئله شیوع بیشتری دارد.وزارت اموزش و پرورش در اموزش افراد جامعه واصولا کلیه نهاد های فرهنگی دراموزش وفرهنگ سازی وسازمان تربیت بدنی در ایجاد ورزشگاهها باید نقش ایفا کنند .بدون همکاری همه این کار به سرانجام نمی رسد .البته هدف ومنظور ما بیشتر در مورد تاکتیکها وتکنیکهای در مبارزه با مواد مخدر واشرار می باشد.

1)نیروی انسانی:در این مبحث ما نقش نیروی انسانی را درجهت بهبود و کاستن مشکلات بررسی میکنیم نیروی انتظامی و در واقع پلیس هر کشوری وظیفه تامین امنیت در درون کشور (شهر ها روستاها وجادهها) را به عهده دارد. بنابراین اموزشهایی که به نیروهای پلیس داده می شود در جهت حفاظت از جاده ها مبارزه با دزدان وراهزنان جانیان و اوباش وسایر خلافکاران می باشد. بدیهی است که مبارزه با اشرار وقاچاقچیان موادمخدر و سلاح که بیشتر در بیرون از شهرها و درکوهستانهای صعب العبور وبیابانها روی می دهد تفاوتهای فاحشی دارد.نیروی انتظامی در سالهایگذشته سعی کرده است با تشکیل گروها و یگانهای ویژه سعی کرده است براین ضعف غلبه پیدا کند.اما به دلایل گوناگون از جمله نبود و یا کمبود تجهیزات و سلاحهای پیشرفته استفاده از افراد اموزش ندیده(سربازان) وضعف اموزشی در نیروهای کادر وعدم کارایی تاکتیکهای به کار گرفته شده در مبارزه چندان موفق نبوده است.حال برای موفقیت باید این ضعفها را جبران کردیکی از راه حل های عملی استفاده از نیروهای اموزش دیده وبا کیفیت نظامی است. البته اگر کسی به این موضوع اعتراض داردوفکر می کند مگر جنگی اتفاق افتاده است در جواب باید گفت بلی این یک جنگ چریکی است. استفاده از نیروهای نظامی از چند بعد می تواند مفید باشد اولا باعث افزایش تجربه در نیروهای نظامی واستفاده از این تجربیات در جنگها می شود.ثانیا باعثافزایش روحیه نیروهای نظامی وخروج از حالت یکنواختی و روزمرگی می شود.البته نباید در این کار افراط شودثالثا باعث افزایش وامادگی جسمانی بیشتر این نیروها خواهد شد رابعا از هدر رفتن پول وسرمایه بیت المال و دوباره کاری در اموزش نیروها جلوگیری می شود.حال اگر این کارها میسر نیست پس باید در اموزش های نیروی انتظامی (بخشی که مر بوط به این امر است) تجدید نظر شود وبادادن اموزشهای نظامی مانند جنگ در کوهستان و کویر کمین وضد کمین اصول زنده ماندن و تجهیز این نیرو به سلاحهای پیشرفته تر و بکارگیری تاکتیکهای نوین از کشته ومجروح شدن و یا اسارت انان جلوگیری به عمل اورد.از جهت دیگر باید از نظر فردی افرادی برای اینکار انتخاب شوندکه دارای توانایی جسمانی خوب جسور و فرز و چالاک بوده وبه این کار علاقه داشته باشند. و ازگزینش افرادی که این شرایط را ندارند پرهیز شود وچون ضرر ان بیش از نفع ان است .ونیروهایی که برای این کار انتخاب می شوند با دادن اموزشها وبدنسازیهای تخصصی در این مورد ورزیده تر کرد پر واضح است که دویدن در شهر با دویدن در بیابان وکوهستان متفاوت است. نباید از کسانی که تاکنون به کوه نرفته وبا هوای ان اشنایی ندارد انتظار داشت پا به پای کسانی که در کوه وبیابان زندگی می کنند حرکت وبا انان در گیر شود. اطلاعات: اگر نگوییم همه پیروزی که حداقل نیمی از پیروزی است داشتن اطلاعات نقش اساسی در کسب پیروزی و موفقیت داردالبته داشتن اطلاعات به تنهایی کافی نیست بلکه باید از این اطلاعات را در زمان و مکان مناسب استفاده نمود .

۲) وسایل وتجهیزات:اگر اطلاعات نیمی از جنگ باشد داشتن سلاح وتجهیزات برتر نیمی دیگر از موفقیت است.البته از داشتن تا درست به کار بردن و مهارت در استفاده فاصله زیادی است.الف) سلاحها وتجهیزات انفرادی:نیروها باید از سلاحهایی استفاده کنند کهنیاز به تعمیر ونظافت کمتری داشته وبه انان توانایی دید وهدفگیری بهتری می بخشد حداقل در هر تیم (۴نفر)یک سلاح تک تیرانداز موجود باشدو ازلباسها وسایلی که به همرنگ شدن بامحیط ودر نتیجه به خوبی دیده نشدن می انجامد استفاده کنند.همچنین از وسایلی که موجب کاهش صدمات می شود مانند جلیقه های ضد گلوله استفاده کنندب) سلاحها ووسایل گروهی باید از خودروهایی که مقاومت بالا و توانایی انجام مانورهای لازم در کوهستانها ونقاط بیابانی را داشته باشند استفاده کرد .از بالگردها وهواپیماها استفاده بیشتر وگسترده تری کرد البته بالگردها باید توانایی دفاع از خود در برابر سلاحها راداشته باشند. استفاده از هواپیماهای بدون سر نشین در جهت کسب اطلاعات وتحرکات اشرار و ضربه زدن به اشرا بدون در گیر شدن با انان . استفاده از سلاحهای دور برد مثل خمپاره اندازها وتوپها البته شاید به نظر عدهای این راهکارها برای جنگ است و درواقع این حرف درست واین نیز یک جنگ است.

درادامه این گفتار به برسی اشرار خواهیم پرداخت چون بدون شناخت انها اقدامات ما ناکافی و با عدم موفقیت همراه خواهد بود.همه کسانی که در قاچاق مواد مخدر وسلاح دست دارند شرور نیستند بسیاری از انان به دلیل نبود امکانات و از فشار بیکاری به گروه اشرار می پیوندند واگر دولت به ساخت کارخانجات وصنایع وتوسعه کشاورزی در این مناطق اقدام کند درصد قابل توجهی از این ناهنجاریها کاسته خواهد شد اما به هر حال عدهای راضی به این کار نخواهند شد ودر صدد کسب مال از را انتقال وفروش مواد مخدر وسلاح برخواهند امد. اکثر اشرار بومی همان منطقه بوده و نسبت به پلیس غیر بومی به منطقه اشنا بوده وبا اب وهوا انطباق داشته وبه زندگی در انجا خو گرفته اندهمچنین اشرار بدلیل سالها زندگی در مناطق کوهستانی خشک وبیابانهای کم اب به این نحو از زندگی خو گرفته وساختار بدنی انان به این شرایط عادت کرده است لذا از چابکی و ورزیدگی بالاتری نسبت به نیروهای غیر بومی برخوردارند.همچنین مناطق حساس وسوق الجیشی(حتی اگر معنی این لغات را ندانند ولی به صورت تجربی می دانند)و درروها ومحلهای فرار را به خوبی می دانند.در مقابل پلیس به دلیلاینکه به منطقه اشنایی کامل نداشته وبعضا به صورت اتفاقی ویا با اطلاعات اندک وناکافی پا به مخل در گیری گذاشته ودر نتیجه در کمین اشرار گرفتار میایند . چون رهایی ازکمین مستلزم قدرت اتش بیشتر وابتکار می باشد لذا اشرا به کشتن واسارت گرفتن نیروها موفق می شوند.از جهت دیگر اشرار حرفه ای به دلیل اینکه می دانند پس از در گیری مجازات سختی در انتظارشان است هنگام درگیری تا پای جان مقاومت می کنند. از لحاظ تجهیزات این مسئله عجیب وغیر عادی تر می نماید.اینکه چگونه ممکن است اشراردر بعضی از جهات خصوصا سلاحهای انفرادی از پلیس یک کشور تجهیزات بهتر وکارامد تری داشته باشند انسان را به تعجب وا می دارد.از جمله می توان به انواع مسلسلها وتیربار گرینف و دوشکا ارپی جی دوربینهای دید در شب بیسیمهای پیشرفته وتلفنهای ماهواره ای وحتی سلاحها وموشکهای ضد هوایی اشاره کرد که تاکنون به سقوط چندین بالگرد وشهادت عدهای از بهترین فرزندان ایران اسلامی انجامیده است. از لحاظ خودرو نیز اشرار باداشتن خودروهایی که توانایی بهتری در کویر و جاده های سنگلاخی دارند بر نیروی انتظامی برتری پیدا کرده است. معلوم نیست چرا چنین خودروهایی خریداری شده .شاید به جای توجه به کارایی به مدل ورنگ ان توجه شده است شما چه فکر میکنید؟

منبع:marines.blogfa.com

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه مشکلاتی وجود دارد ولی واقعا وضعیت کشور ما و بخصوص در منطقه سیستان و مرز افغانستان بسیار حاد و ناامن بوده و الزاما شهدایی در راه مقابله با اشرار متقبل خواهیم شد! اما نظر شخصی بنده این است که ما چرا باید سپر بلای کشورهای اروپایی شویم؟ در کمال گستاخی و جسارت و تنها برای حفظ ظاهر بشر دوستانه خود سالانه 600 هزار دلار!!! کمک مالی به ایران میکنند تا جلوی تزانزیت مواد مخدر به اروپا را بگیرد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعید حتی در بازی های کامپیوتری و فیلم هم سیاست هایی بر ضد مردم ایران هست(با حکومت کاری ندارم)اونا هرچی مواد هست به ایران روانه می کنند تا جوانان ما رو که بسیار قوی و غیور هستند نئشه کنن!!!بازی 300 رو میفرستن ایران!!!فیلم رمبو که می ریزه یه مشت ویتنامی رو در جنگ ویتنام می کشه و شما فکر می کنید حق با امریکا تو این جنگ بوده رو می دن کشور ما!!!نمی دونی چه سود هایی هم می کنن!!(چون تو تهران منبعش هست!)بازی می سازن باید با عراقی ها بجنگی!!همه ی اینها قسمتیش مربوط به سیاست هست!!چرا الان می ری امریکا به چشم تروریست بهت نگاه می کنن؟؟پدر کشتگی که با ما ندارن!!به هر حال ما هم باید دست به کار شیم البته نه این که ما هم بازی بسازیم که باید امریکایی ها رو بکشی!!باید چهره ی پاک و خوب ایرانی ها رو تو بازی و فیلم و ... نشون بدیم!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته نه توي اين فيلمهايي كه در حال حاضر توليد ميشه چون بيشتر وجه ايراني رو خراب مي كنه تا درست!!!!.به هر با هزينه هاي مناسب مي شه در برابر جنگ ها تبليغاتي مقابله به مثل كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تازه این اولشه! طی چند سال آینده شاهد عرضه انبوه بازیها و فیلمهای هالیودی علیه ایران خواهیم بود! چندی قبل یک بازی اومده بود که شما جزو نیروهای ائتلاف در افغانستان هستی! زبان افغانیها هم فارسی و قشنگ فارسی حرف زده و فحشهای رکیکی هم میدادن! آیا این بازی واقعا علیه طالبان و افغانستان ساخته شده یا هدف آن چیز دیگری است؟ چرا در بازیهای قدیمی برای دشمن هم از زبان انگلیسی استفاده میشد ولی الان از زبان خودش استفاده میشود؟ اینطوری که بازیکن معنی حرفهای دشمن را نخواهد فهمید! ولی تاثیر روانی آن چه خواهد بود؟ تاثیرش این است که کم کم زبان فارسی و سپس مردم ایران را دشمن خود قلمداد کند! البته بحث رو با موضوع بازی و فیلم نباید منحرف کرد و صبر میکنیم حامد جان قسمت بعدی مطلب را ارسال کند. راستی اون بازی که کریم میخواست بسازه چی شد؟ مشخصات سیستمی رو هم که گفتی گرفتم و برات پی ام میکنم! تو پی ام حرف میزنیم! icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه سعید!! کریم هم که مارو یه 1 ماهی هست گزاشته سر کار!!! :| icon_cool اون همه نمایش نامه بنویس بعد بیاد ما رو بزاره سرکار!!! :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
saman_777 جان طرح قصه شما براي بازي بسيار عالي بود.با اينحال اميدوارم پروژه كريم زودتر به مرحله اجرا در بياد و ما شاهد اين بازي باشيم. موفق باشي. icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


اما نظر شخصی بنده این است که ما چرا باید سپر بلای کشورهای اروپایی شویم؟!

در کمال گستاخی و جسارت و تنها برای حفظ ظاهر بشر دوستانه خود سالانه 600 هزار دلار!!! کمک مالی به ایران میکنند تا جلوی تزانزیت مواد مخدر به اروپا را بگیرد!




اینو خوب گفتی! حداقل این بی وجدانها باید نیمی از هزینه مبارزه با مواد مخدر رو به ما بدن. تا کی جوانهای ما سپر بلای جوانهای لندنی و برلینی باشن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان
به نظر شخصی بنده بهتره به طور موقتی هم که شده ، کنترل مرزهای شرقی رو به سپاه پاسداران محول کنیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من فکر کنمایران و رهبر معظم انقلاب بیش از حد با این اروپا و آمریکا و کشور های اطراف مهربون بودن خیلی بهشون لطف کردن وقتی اونا محبترو با بدی جواب میدن باید جوابشون رو داد . icon_twisted

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.