arshya4171

7 نقطه از 14 نقطه استراتژيك جهان در اختيار مسلمانان است

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

جواني در نخستين هم‌انديشي روش تحليل سياسي:

7 نقطه از 14 نقطه استراتژيك جهان در اختيار مسلمانان است

خبرگزاري فارس: رئيس اداره سياسي سپاه گفت: در جهان 14 نقطه استراتژيك وجود دارد كه 7 نقطه آن دست مسلمانان و 2 نقطه آن در اختيار ايران است و اين مسئله بر نقش محوري ايران در منطقه خاورميانه تاكيد دارد.


تصویر

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه، منصور غفوري معاون سياسي شوراي سياست گذاري ائمه جمعه در اين هم انديشي با بيان اينكه تحليل سياسي هدفش شكستن كيد دشمن بر مبناي اصول علمي و فكري است افزود: اگر بعضي از اصول و قواعد پايه‌اي در تحليل سياسي رعايت نشود دچار ابهام و گمراهي خواهيم شد.
وي با طرح اين سوال كه آيا اصلا تحليل سياسي علم است يا تكنيك يا هنر، تاكيد كرد: مهمترين اصل در تحليل سياسي، علم و دانش بودن آن است زيرا اگر كسي اين اصل را نداشته باشد بي‌سواد سياسي تلقي مي‌شود.
غفوري گفت: در كاربردي كردن تحليل سياسي هنر و تكنيك به كمك دانش سياسي مي‌آيند.
وي همچنين افزود: همان طور كه نماز و روزه جزو عبادت به حساب مي‌آيند تحليل مسائل سياسي كه باعث روشنگري و هدايتگري جامعه شود نيز عبادت به شمار مي‌آيد.
معاون سياسي شوراي سياست گذاري ائمه جمعه در ادامه افزود: تحليل سياسي بايد مردم را به صحنه بياورد و هدف اين باشد كه مردم را در صحنه سياست ميدان‌دار كند نه اين كه باعث شود مردم از صحنه خارج شوند.
وي با تاكيد بر اين كه حضور مردم در صحنه سياست بايد بر مبناي نگرش ارزشي و اداركي باشد نه عاطفي، ابراز داشت: علم سياست همزاد عمر بشر در اين جهان است و در اصول اعتقادي ما انبياء و اوصيا سياسي‌ترين شخصيت‌هاي سياسي جهان و قرآن نيز سياسي‌ترين سند و مرجع سياسي به شمار مي‌رود.
جواني كارشناس و تحليلگر مسائل سياسي و امنيتي در نخستين هم انديشي روش تحليل سياسي در جمع 113 تن از امامان جمعه كشور گفت: يكي از مسائل ضروري كه لازم است به آن بپردازيم اين است كه بدانيم بعد از گذشت سه دهه از عمر انقلاب اسلامي چه تحليلي از آن داريم.
وي با بيان اينكه عمده كارشناسان و نظريه پردازان جهان، نظرشان اين است كه اهرم اصلي قدرت در قرن 21 بنيه اقتصادي است، اظهار داشت: انرژي در اقتصاد امروز جهان، حكم خون در بدن را دارد و كانون اين انرژي منطقه خاورميانه و در راس آن خليج فارس است.
رئيس اداره سياسي سپاه با اشاره به اينكه كه در علم ژئوپولتيك، نقش زمين بر سياست مورد بررسي قرار مي‌گيرد، افزود: در جهان 14 نقطه استراتژيك وجود دارد كه 7 نقطه آن دست مسلمانان و 2 نقطه آن در اختيار ايران است و اين مسئله بر نقش محوري ايران در منطقه خاورميانه تاكيد دارد زيرا 63 درصد از انرژي جهان در خليج فارس و همچنين بخش اعظمي از منطقه خليج فارس در اختيار ايران است.
وي در ادامه به حادثه 11 سپتامبر به عنوان بهانه‌اي براي آمريكايي‌ها براي ورود به منطقه خاورميانه اشاره كرد و گفت: اگر به حوادث اخير خاورميانه نگاه كنيم در مي‌يابيم در اين چند سال خاورميانه صحنه پيروزي‌هاي متعدد براي ايران و شكست‌هاي پي در پي براي آمريكايي‌ها بوده است.
وي با تاكيد بر اين كه آمريكايي‌ها به دنبال تحقق خاورميانه بزرگ هستند تا معادلات و مختصات آن را مطابق با مصالح خودشان طراحي كنند، افزود: چند سال است كه اين‌ها دارند تلاش مي‌كنند جمهوري اسلامي ايران را وادار كنند بحث هسته‌ايش را كنار بگذارند اما هدف آنها در اين جدال و رويارويي اين است كه خواست و اراده‌شان را به ما تحميل كنند و فعلا بهانه‌شان مسائل هسته‌اي است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا جان میشه اسم این نقاط و اینکه کجای جهان قرار دارند رو هم بنویسی!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان اگه این نقاط( بر فرض که واقعا وجود دارند!) دست مسلمونا باشند تا زمانی که حاکمان مسلمانا وابسته غرب باشند مسلمونا هیچ کاری از پیش نمی‌برند! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من بیشتر از 7 نقطه است اگر نقاط استراتژیک را فقط در موقعیتهای جغرافیایی نبینیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.