PILOT_OF_PERSIA

رادار لیزری

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

رادار لیزری یکی دیگر از کاربدهای نظامی لیزر میباشد و اطلاعات بیش تری را نسبت به یک مسافت یاب در اختیار کاربر قرار می دهد. برای مثال رادار لیزری قادر است سرعت اهداف متحرک را مشخص کند.

رادار لیزری، یک اسکنر لیزری، برای پوشش منطقه ی نبرد دارد. این اسکنر، قطعه ی مکانیکی نسبتا ساده ای است. با یک اینه ی چرخان، نور لیزر تابیده شده به هدف پس از بازتاب، به اشکار ساز لیزری منتقل می شود و در انجا پردازش می گردد. رادار لیزری مانند مسافت یاب لیزری عمل می کند و مسافت هر نقطه مورد نظر را در میدان دید اندازه گیری نموده و تصویری کامل می سازد.

یکی از مزایای رادار لیزری نسبت به رادارهای الکترونیکی، قدرت تفکیک ان است. رادار لیزری قادر است مختصات دقیق یک حرکت را بدهد. اما به خاطر کوچکی طول موج، قادر به اشکار سازی اهداف کوچک نیست.با استفاده از اثر داپلر، پرتو بازتاب یافته، امکان اشکار سازی و نشان دادن حرکتی بسیار کوچک، نظیر ارتعاشات موتور یک وسیله نقلیه یا حرکت ملخ های بالگرد را خواهد داشت.

از دیگر مزایای این سامانه، ان است که دستگاه رادار لیزری بسیار فشرده تر و کوچک تر از رادار های الکترونیکی است و به اسانی درون یا روی یک سامانه کنترل اتش نصب می شود. رادار لیزری از شرایط محیطی - مانند مه و باد - مستقل است و یافتن محل ان به سختی انجام می گیرد؛ بنابراین پارازیت انداختن روی ان مشکل می باشد. از محدودیت های رادار لیزری، محدودیت برد ان است.

یک نمونه از رادارهای لیزری رادار لیزری نوع فایر پوند است.

FIREPOND: این سامانه، راداری خودکار جهت ردیابی زاویه، برد و نیز جا به جایی به روش داپلر و برای ردیابی ماهواره طراحی شده است.
رادار فایر پوند دارای مشخصات زیر است:

طول موج: 6/10 میکرو متر

قطر پنجره فرستنده: 2/1 متر

واگرایی لیزر: 10 میکرو رادیان

برد ماکزیمم: 100 کیلو متر

قطر پرتو در 1000 کیلومتری: 10 متر

فرکانس لیزر: 3 در 1014 هرتز

توان حداکثر: 10 کیلو وات

تعداد پالس در ثانیه: 20 تا 200 پالس

عرض پالس ارسالی: 1 تا 10 ثانیه.



منبع مجله صنایع هوافضا
کاربرد های نظامی لیزر

امید وارم از مقاله ام خوشتان امده باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام دوستان اگر مقاله ام کم و کاستی دارد خودتان ببخشید. برای پیدا کردن عکس موفق نشدم. برای اطلاع بیشتر و علمی تر مرتبط با این موضوع می توانید به سایت زیر مراجعه کنید. http://www.cloudysky.ir/page/viewtopic.php?lang=fa&part=article&id=373

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالب بود دستت درد نکند. ولی من شنیدم که رادار لیزری قادر به آشکارسازی هدفهای کوچک هست! شاید منبع اشتباه بود! یکی از نقاط ضعف این رادارها ضعف عملکرد در شرایط نامساعد جوی است که تا عدم کارکرد رادار میتواند پیش رود. اما در حالت کلی این رادارها نسل جدیدی از رادارهای نظامی خواهند بود و کاربردهای فراوانی دارند. یکی از ویژگیهای رادار لیزری امکان آشکارسازی هواپیماهای پنهانکار است و روشهای کنونی پنهانکاری تاثیر کمی در برابر یک رادار لیزری دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام قابل شما را نداشت. متاسفانه مجله منبع مطلبش را نزده تا من ان را رهگیری کنم و فقط تام یک نویسنده با ایمیلش را نوشته البته سعی می کنم موضوع را با ایشان در میان بگذارم. درسال های اخیر بود که وزیر دفاع فعلی از سامانه رادار لیزری بهره برداری کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ظاهرا اقا سعيد و بعضي ديگر دوستان درباره اينكه اكثريت اعضا سايت به تاپيك هاي تخصصي علاقه اي ندارند درست گفته اند. نمي دانم شايدم هم اشكال از من باشد. تاپيك روضه كه نيست همه ساكت نشستيد. اعتراض كنيد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
BORN تاپيكت خوب بود من دنباله يك مقاله در موردش بودم تا كاملش كنم متاسفانه پيداش نكردم بازم ميگرد هم ميگردم icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رادار ليزري چيري نيست كه از توان ساخت ما خارج باشه . يكي از دوستان ميگفت در زمان جنگ ما يك سامانه ليزري كه نمونه هاش رو از دشمن گرفته بوديم در سدد خريد خارج آن برآمده بوديم . در پي آن مين تننسي درجه 5 اون رو هم گرفته بوديم . نيروهاي توانمند و دانشمندان رنج هاي مختلف كشور در اين كارگاه آ«وزش شركت كرده بودند. خلاصه رسيده بودند به جاهاي حساس اين كورس آموزشي . از استاد ميپرسند فلش ليزري كه شما بكار بردين متريالش جيه ؟ استاد كلاس از حواب دادن طفره ميره و ميگه من بلد نيستم و بايد از كشورم بپرسم . خلاصه بعد ار كلي معطلي از كشورش جواب آمد كه ما نميتونيم به شما توضيح بيشتري بديم . ميگه پرسيديم چرا نميتونين توضيح و آموزش بدين ؟ گفت : به ما خبر رسيده كه شما دارين تجهيزات ليزري را ميسازين . اين موضوع مربوط ميشه به سالهاي جنگ . يعني حدود سال هاي 6-1365 . البته اين دوست ما ميگفت همين ابزارهاييي كه اون روز از اونا خريديم جند وقت بعد خودمون ساختيم . بهترشو. خوب حالا شما ببينيد امروز بيست و اندي سال از اون روزها ميگذره . يقين بدونيد كه در طي بيش از دو دهه حتما رنج تكنولوزي ما به مراتب ارتقا پيدا كرده . رادار ليزري هم نبايد چيز حديدي باشه . حتما دشمن تا بحال فركانس و رنج و طيف نوري كه ما استفاده ميكنيم تو رادارهامون رو كشف كرده . ما هم حتما با توجه به اين كنفرانسهاي كدينگي كه جند مرخله تو كشور برگزار كرديم آخرين يافته هامونو ارتقا داديم . خلاصه كلام دوستان به تكنولوزي هاي تك كشور بسيار بيشتر از اين حرفا اميدوار باشين. الحمدلله.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منم يك تاپيك ميخواستم در مورد رادار ليزري بگذارم كي ديديم دوستان گذاشتن و اگر من بگذارم دوستان مدير منو ....... اگر سعيد خان اجازه بدن تاپيك مفصلي ميذارم و البته به شرطي كه نگن طولاني بود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر مطلبی که داری کاملتر و مستقل از این تاپیک میتونی یه تاپیک جدید ایجاد کنی ، در غیر اینصورت تو همین تاپیک ارسال کن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.