mostafa2426

پیشرانش پاد ماده

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بالاخره اینم آماده شد .
تقدیم به همه دوستان .
در این مقاله در مورد موارد زیر بحث شده :
تاريخچه پاد ماده
مكانيزم پاد ماده
كاربردها :
پاد ماده قاليچه پرنده دوستداران فضا :
پاد ماده ، پلي در زمان :
پوزتيرون در خدمت پزشكي :
پوزتيون در رقابت با الكترون :

و قسمت اصلی بحث ما نگاهي به كاركرد فضاپيماي ضد ماده


[url=http://mostafa2426.persiangig.com/pad%20made.pdf]دانلود با لینک مستقیم [/url]

فرمت فایل : pdf
حجم فایل : ۲۱۵ k

علاوه بر این مقاله من مقاله دیگری رو هم در این قسمت می زارم که در مورد همین پاد ماده است . از قبیل اثبات ها و سوال و جواب های احتمالی .

[url=http://mostafa2426.persiangig.com/pozitron.pdf]دانلود با لینک مستقیم[/url]

فرمت فایل : pdf
حجم فایل : ۸۶۲ k

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه. واقعا به درد من که خیلی خوردند این مطالبت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ممنون اما دانلود فايل ارور سرور ميده icon_eek[/quote]
لینک ها رو چک کردم سالمن . شاید سرور persiangig مشکل داشته اما الان که من دانلود کردم با همین لینک ها . :mrgreen:
شما اگه adobe reader رو سیستمت داشته باشی با کلیک بر روی لینک فایل با adobe باز میشه . :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
زمان كليك اين ادرس رو ميده
http://mostafa2426.persiangig.com/pad%20made.pdf
كه
Could not connect to remote server
adobe بله نصب هست اما براي بعداز دانلود :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا ممنونم

مدتی بود که دنبال چنین مطلبی بودم

اگر در مورد سیاه چاله ها و اثبات وجود آسمان های دیگر و همینطور اثبات قانون نسبیت مطالبی قرار بدی عالی می شه

با تشکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مصطفی جان دستت درد نکنه اما اگه اینا رو بصورت متن تو تاپیک قرار بدی فکر کنم بهتره باشه. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]مصطفی جان دستت درد نکنه اما اگه اینا رو بصورت متن تو تاپیک قرار بدی فکر کنم بهتره باشه. :mrgreen:[/quote]
چشم . انشا ا.. از مقاله بعدی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی عالی بود ، در مورد مقاله اثبات وسوال و جواب ها .... باید بگم که از چه بیان روون و ریلکسی برای یه موضوع که تا حالا تو ذهنم به عنوان هرگز دست نیافتنی بشر فرض میکردم استفاده شده و چقدرم آدمو یاد ضرب المثل معما چو حل گشت آسان شود میندازه ......... :mrgreen:
ولی باید اعتراف کنم که در مورد جهان موازی و به قول متن تخیلات و فانتزی هایی که در این مورد برا خودم ساخته بودم خیلی نا امید کننده بود . من جهان موازی رو بیشتر دوست داشتم ، خیلی هیجان انگیز تره که حتی شاید میشد با اون فلسفه از پاد ماده و جهان موازی ، جن و دنیای جن و قسمت های زیادی از قضایای ماورا الطبیعه رو هم اثبات کرد . ولی حیف که قضیه یه جور دیگه از آب در اومده ... اونم به چه راحتی):
راست میگن که انسان هرچی معما های این دنیارو حل میکنه به معما ها و ندونسته ها و سوالای بیشتری برخورد میکنه !
بازم دستت درد نکنه خیلی روشنمون کردی.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون مصطفی جان زحمت کشیده بودی. بایستی سر فرصت مطالعه کرد.البته خوبی نوشتن در سایت اینه که میشه روش بحث کرد و نظر داد. حق نگه دارت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از مقاله مصطفی جان نمیدونم چرا تا الان به این تاپیک دقت نکرده بودم. هنوز متن رو نخوندم اما نظرم رو در مورد این تکنیک پیشران میدم.

من کلا با لفظ ضد ماده مخالفم این روی دیگری از یک ماده واحد است بهتر بود زوج ماده میگفتن . ضد ماده باید خواص کاملا متفاوت و نا متشابهی با ماده داشته باشد مثلا نور را منعکس نکند با ماده در کنتاکت نباشد خواص مخالف ماده را داشته باشد . با توجه به این میشود گفت که این تکنیک در اثر برهم کنش یا فیوژن ماده با زوج جداگشته خود تولید انرژی پیشران میکند البته خود جدا کردن زوج هم انرژی فراوانی میگیرد.و نگهداشتن زوج بسیار دشوار است چرا که باید در خلاء محض و بین الکترودها و میادین مخالف محصور شود که در صورت کوچکترین اشکال از میان آنها خاج و به اولین جنس ماده که اصابت کند همه چیز منهدم میشود و با توجه به اینکه قدرتمند ترین انفجار های عالم از نوع گاما هستند مقدار بسیار زیادی گامای آزاد شده ممکن است نسل بشر را منقرض کند به همین خاطر این امکان فقط در فضاهای دوردست و خارج از منظومه بدست می آید یعنی سفینه باید در دورترین نقاط از کره زمین اقدام به روشن کردن موتور کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ممنون از مقاله مصطفی جان نمیدونم چرا تا الان به این تاپیک دقت نکرده بودم. هنوز متن رو نخوندم اما نظرم رو در مورد این تکنیک پیشران میدم.

من کلا با لفظ ضد ماده مخالفم این روی دیگری از یک ماده واحد است بهتر بود زوج ماده میگفتن . ضد ماده باید خواص کاملا متفاوت و نا متشابهی با ماده داشته باشد مثلا نور را منعکس نکند با ماده در کنتاکت نباشد خواص مخالف ماده را داشته باشد . با توجه به این میشود گفت که این تکنیک در اثر برهم کنش یا فیوژن ماده با زوج جداگشته خود تولید انرژی پیشران میکند البته خود جدا کردن زوج هم انرژی فراوانی میگیرد.و نگهداشتن زوج بسیار دشوار است چرا که باید در خلاء محض و بین الکترودها و میادین مخالف محصور شود که در صورت کوچکترین اشکال از میان آنها خاج و به اولین جنس ماده که اصابت کند همه چیز منهدم میشود و با توجه به اینکه قدرتمند ترین انفجار های عالم از نوع گاما هستند مقدار بسیار زیادی گامای آزاد شده ممکن است نسل بشر را منقرض کند به همین خاطر این امکان فقط در فضاهای دوردست و خارج از منظومه بدست می آید یعنی سفینه باید در دورترین نقاط از کره زمین اقدام به روشن کردن موتور کند.[/quote]

در مقاله دوم بیشتر از لفظ زوج ماده استفاده .
همچنین در طرح هایی که برای استفاده از این پیشران شده این عنصر رو تضعیفش کردن و انرژی گاما آزادی رو تا حد 400 برابر کاهش دادن اما خوب باعث شده راندمان این سوخت پایین بیاد اگه بتونن این گاما تولیدی رو مهار کنن میشه تا نزدیکی های سرعت نور هم دست پیدا کرد اما غیرممکنه . :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با واریور جان موافقم و همیشه برای خودم هم سوال بوده که چرا اسم این ماده رو گذاشتن ضد ماده! آخه کجاش ضد ماده هست؟ اینم یه ماده هست با تمام خصوصیات دنیای مادی منتهی خصوصیاتش معکوس خصوصیات ماده متداول کنونی هست که میشناسیمش. برای درک بهتر فرض کنید بعد انفجار بزرگ یه میلیارد و یک ماده آزاد شد و یه میلیارد هم ضد ماده که اینا هم رو به انرژی تبدیل کردن و اون یک ماده این دنیا رو تشکیل داد و شاید انرژی یا ماده سیاهی که تو عالم هست ناشی از همون واکنش ماده و ضد ماده در میلیاردها سال قبل باشه.

درباره خطر ترکیب ماده و ضد ماده مخالف نظر دوستان هستم و خطر چندانی ندارد چون یه ترکیب کاملا کنترل شده هست و به ازای هر اتم ماده یک اتم ضد ماده مصرف میشه و انرژی گامای گسیل شده هم چون در فضا هست بی خطره و به این راحتی منفجر نمیشه. البته اگر بشه همین گاما کل منظومه شمسی رو نابود میکنه! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با واریور جان موافقم و همیشه برای خودم هم سوال بوده که چرا اسم این ماده رو گذاشتن ضد ماده! آخه کجاش ضد ماده هست؟ اینم یه ماده هست با تمام خصوصیات دنیای مادی منتهی خصوصیاتش معکوس خصوصیات ماده متداول کنونی هست که میشناسیمش. برای درک بهتر فرض کنید بعد انفجار بزرگ یه میلیارد و یک ماده آزاد شد و یه میلیارد هم ضد ماده که اینا هم رو به انرژی تبدیل کردن و اون یک ماده این دنیا رو تشکیل داد و شاید انرژی یا ماده سیاهی که تو عالم هست ناشی از همون واکنش ماده و ضد ماده در میلیاردها سال قبل باشه.

درباره خطر ترکیب ماده و ضد ماده مخالف نظر دوستان هستم و خطر چندانی ندارد چون یه ترکیب کاملا کنترل شده هست و به ازای هر اتم ماده یک اتم ضد ماده مصرف میشه و انرژی گامای گسیل شده هم چون در فضا هست بی خطره و به این راحتی منفجر نمیشه. البته اگر بشه همین گاما کل منظومه شمسی رو نابود میکنه! :mrgreen:[/quote]
در مورد ضد ماده علیت اینکه ابتدا دانشمندا اون رو به این اسم خطاب کردن این بود که معلوم نشد چرا در این زوج ماده ما فقط زوج الکترون پروتون رو میبینیم اصلا چرا هر دو رو باهم نمیبینیم و کلا خواص دنیای ما براین اساسه چرا ما توی یک بعد ماده زندگی و تغییرات ایجاد میکنیم چرا همزمان این دو زوج رو باهم نداریم .این شد که یه عده گفتن این زوج ماده نیت چون خواص منفی داره و ما توش نیستیم و... اما بعد از مدتی چون این ماده دقیقا خواص منفی ماده اصلی رو داشت مثلا بجای الکترون پوزیترون و بجای پروتن نئوپروتن این جور شد که دیگه گفتن زوج ماده اما خوب ضد ماده روی زبون ها افتاده بود.
ولی هنوز سوال اصلی بی پاسخ موند چرا ما زوج ماده یا حالت مثبت اون رو نمیبینیم در حالی که در کنار هم هستند و دو جهان موازی رو شکل دادند.

در مورد خطر اون گاما چون خیلی قدرت زیادی داره اگر منفجر نشیم هممون یا میسوزیم یا بهانواع بیماری ها مبتلا میشیم یکمی آزمایشات روی این روش پیشران خیلی جرات میخواد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا اسم مهم نیست میخان بگن دشمن ماده! فرقی تو قضیه نداره.

اینکه ما تو جهان موازی باشیم که یکی از ماده و دیگری از ضد ماده باشه جای شک دارد. در این صورت این دو جهان نباید با هم ارتباطی داشته باشند وگرنه هر دو نابود میشود. پس بین دو جهان هم نمیشود سفر کرد که اگر شمای ماده بر جهان ضد ماده پا بگذاری بلافاصله نابود میشی!

نظر من همون مثالی بود که گفتم یعنی الان تو عالم ضد ماده نداریم و این جهان جزئی بسیار ناچیز از جهان اصلی اولیه هست که با برخورد ماده و ضد ماده از بین رفت و شاید یک هزارم اون رو الان شاهد هستیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.