Recommended Posts

مجوز فرمانده کل قوا برای تاسیس شرکت طراحی و ساخت موتور هواپیما، بالگرد و پهپاد

 

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، بر اساس نامه معاون طرح و برنامه و بودجه ستادکل نیروهای مسلح که در شماره امروز روزنامه رسمی کشور به چاپ رسیده، اعلام شده است که اساسنامه شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی در مورخ 19 فروردین ماه سال 93 به تصویب فرماندهی معظم کل قوا رسیده و از تاریخ فوق، لازم الاجرا شده است.

بر اساس متن اساسنامه این شرکت، این مجموعه جهت طراحی و ساخت موتور انواع وسایل پرنده و موتورهای صنعتی در محدوده ماموریت سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح تاسیس شده و صنعت ساخت قطعات و موتورهای توربینی و سایر واحدهای صنعتی و تحقیقاتی موجود که تمام یا بخشی از آنها متعلق به وزارت دفاع یا سازمانها و شرکت های وابسته است، به تشخیص وزیر دفاع، به شرکت منتقل می شود.

همچنین با تصویب ستادکل نیروهای مسلح، شرکت ها یا واحدهای نیروهای مسلح که فعالیت آنها در راستای فعالیت اصلی شرکت است، به شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی منتقل می شود.

همچنین بر اساس این ابلاغیه، مقرر شده است شرکت فوق دارای وظایف و اختیاراتی مانند موارد زیر است:

1- طراحی، ساخت و تولید انواع موتور هواپیما، بالگرد و انواع دیگر وسایل پرنده اعم از با سرنشین و بدون سرنشین

2- طراحی، ساخت و تولید مجموعه ها و قطعات انواع موتور هواپیما، بالگرد و انواع دیگر وسایل پرنده اعم از با سرنشین و بدون سرنشین

3- طراحی، ساخت و تولید انواع موتورهای صنعتی و قطعات و زیرمجموعه های آنها که منطبق با ماموریت سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح باشد.

4- اجرای پروژه های جدید تولیدی، تحقیقاتی و سرمایه گذاری در شرکت های خارجی با اخذ مجوز از ستادکل نیروهای مسلح و رعایت قوانین و مقررات

ارکان شرکت شامل مجمع عمومی، هایت مدیره و بازرس بوده و ریاست مجمع شرکت بر عهده رییس هیات مدیره سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح خواهد بود.

 

منبع 1  منبع 2

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تحویل اولین F-35 های اسراییل در دسامبر2016

 

نیروی هوایی اسراییل دو فروند F-35A را در ماه دسامبر سال 2016 میلادی دریافت می کند.

یک منبع رده بالا در شرکت لاکهید مارتین اعلام کرد که نیروی هوایی اسراییل در ماه دسامبر سال 2016 میلادی دو فروند جنگنده F-35A را تحویل گرفته و تبدیل به اولین کاربر این هواپیما به غیر از ایالات متحده می شود.
در حال حاضر 6 نفر از خلبانان اسراییلی از پایگاه Nevatim در جنوب سرزمین های اشغالی برای تمرین انتخاب شده و با شبیه ساز موجود در این پایگاه برای آشنایی با جنگنده اف 35 تمرین می کنند. اسراییل در نهایت در نظر دارد تا 75 فروند اف 35 خریداری کند.

 

به احتمال قریب به یقین این خبر کذب هست. اسرائیل شریک پروژه نیست و بعد از اعضای کنسرسیوم هواپیماهای سفارشی رو دریافت خواهد کرد. ظاهرا لاکهید مارتین 2 فروند برای ترکیه مونتاژ خواهد کرد.

  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به احتمال قریب به یقین این خبر کذب هست. اسرائیل شریک پروژه نیست و بعد از اعضای کنسرسیوم هواپیماهای سفارشی رو دریافت خواهد کرد. ظاهرا لاکهید مارتین 2 فروند برای ترکیه مونتاژ خواهد کرد.

امریکا قبلا قول اینها رو داده بود حالا سال 2016 میخواد تحویل بده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امریکا قبلا قول اینها رو داده بود حالا سال 2016 میخواد تحویل بده

 

قبول دارم قولش رو داده ولی شما فرض کن اسرائیل قبل از ایتالیا هواپیماهاش رو دریافت کنه که شریک پروژه هست و میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده. چی می شه اونوقت؟ تا جایی که من می دونم انگلستان و ترکیه اولین دریافت کننده ها هستن که ظاهرا انگلستان چند تاش رو هم دریافت کرده. شاید هم هواپیماهای آمریکایی هستن که به اونجا انتقال داده شدن.

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

البته فکر کنم انگلیس یکی از اولین دارندگان اف 35 خواهد بود و حتی اموزش انها فکر کنم شروع شده باشد.ترکیه هم درخواست خودشو امسال زیاد کرد و می خواد تعداد بیشتری از دوتای ابتدایی برا اموزش خلباناش داشته باشه

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 لهستان به دنبال خرید سلاح از شرکتهای آمریکایی و اروپایی است

 

در بحبوحه تنش های غرب با روسیه، لهستان به دنبال صرف هزینه خرید چند میلیاردی تجهیزات نظامی از شرکت های آمریکایی و اروپایی با هدف تجهیز کردن ارتش خود است.
 براساس گزارش ها، لهستان به دنبال بستن قرارداد با شرکت ریتون آمریکا و ایرباس اروپا برای دریافت موشک های پاتریوت و بالگردهای اروپایی است.
همزمان با اینکه برخی از مقامات ارشد لهستان از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور برای بررسی مدرن سازی نیروهای مسلح لهستان گردهم آمده اند، گمانه زنی ها در مورد این قراردادها افزایش یافته است.
هنوز جزئیات رسمی بیشتری از سوی دولت لهستان در مورد عقد این قراردادها منتشر نشده است اما یکی از روزنامه های لهستان گزارش داد که ورشو شرکت آمریکایی ریتون که سازنده موشک های پاتریوت است را برای دریافت تسلیحات جدید و انعقاد قرارداد انتخاب کرده است.
براساس گزارش ها، در صورت انعقاد این قراردادها این می تواند بزرگترین انتقال تسلیحات دفاعی از سوی غرب به لهستان از زمان پایان جنگ جهانی دوم باشد.
همچنین لهستان به دنبال خرید 30 بالگرد با قراردادی سه میلیارد دلاری با شرکت ایرباس است.
از زمان تشدید بحران در اوکراین و نگرانیهای برخی از کشورهای شرق اروپا نسبت به اقدامات روسیه، شماری از کشورهای شرق اروپا به دنبال مدرن کردن نیروهای مسلح خود بوده اند و از ناتو خواسته اند تا حضور نظامی اش را در شرق اروپا افزایش دهد.
از زمان پایان جنگ جهانی دوم لهستان معمولا روابط دفاعی و نزدیکتری با آمریکا داشته است که این مساله می تواند دوری ورشو از مسکو را نشان دهد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

طالبان پاکستان مدعی آزمایش موفقیت آمیز نخستین موشک خود شد

 

گروه غیر قانونی تحریک طالبان پاکستان به تازگی مدعی شده که نخستین موشک ساخت خود را با عنوان 'عمَر یک' (Umar 1) با موفقیت آزمایش کرده است.
محمد خوراسانی یکی از سخنگویان تحریک طالبان پاکستان معروف به گروه تی.تی.پی، این خبر را شب گذشته از طریق پست الکترونیک در اختیار برخی رسانه های پاکستان قرار داد و اعلام کرد: یکی از ویژگی های این موشک که بدست بخش مهندسی گروه طالبان ساخته شده، این است که به گونه ای طراحی شده که می تواند در هر نقطه ای به آسانی آماده و شلیک شود.
این سخنگو گفته است که این موشک در آینده مهم ترین و مفیدترین سلاح برای افراد طالبان خواهد بود.
طالبان همچنین اعلام کرد که گروه مهندسی آن قبلا نیز تجهیزات و سلاح هایی مثل جلیقه های انفجاری، نارنجک های دستی، دستگاه های خنثی کننده امواجی که برای ایجاد اختلال در سیستم های تلفن همراه تولید می شود و دیگر انواع تجهیزات را تولید کرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 افزایش چشمگیر بودجه دفاعی در کره جنوبی

 

دولت کره جنوبی قصد دارد بین سال های 2016 تا 2020 میلادی، 214 میلیارد دلار بر بودجه نظامی خود بیفزاید که این رقم با سالی حدود 7 درصد افزایش، برابری خواهد کرد.
قرار است 143 میلیارد دلار از این مبلغ، صرف نگهداری و هزینه های جاری شود و بقیه به افزایش کیفیت و توانمندی سلاح های کره، از جمله صنایع موشکی و پدافند هوایی اختصاص یابد.
سئول قصد دارد سامانه «پدافند موشکی و هوایی کره» (KAMD) را به صورت بومی طراحی کند. این سامانه، مشابه سیستمی با نام تاد (THAAD) است که آمریکایی ها برای نصب در کره پیشنهاد داده بودند و باعث انتقاد چین شده بود.
با تکمیل طرح های سئول، کره جنوبی باید دست کم روی کاغذ بتواند با تهدیدهای احتمالی از سوی کره شمالی مقابله کند.
آمریکا به تازگی اعلام کرده بود که کره شمالی توانسته است کلاهک های اتمی اش را کوچک سازی و روی موشک های بالیستیک و قاره پیمای KN-08 سوار کند. کره جنوبی دستیابی همسایه شمالی اش به این توانمندی را رد کرده است.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

http://iranwire.com/blogs/8356/6781/

 
 
نگاهی کارشناسانه به برخی از تسلیحات جدید ارتش ایران

زیر دریایی سابحات:

sabehat.jpg

این زیردریایی که با استفاده از فن آوری صد در صد بومی و همت و تلاش جمعی از بهترین کانال سازهای کولر ایرانی طراحی و ساخته شده است از جنس گالوانیزه ی ضد زنگ بوده و قادر است تا هر عمقی که سرنشینان آن قادر باشند نفس خود را حبس کنند به زیر آب برود...از ویژگیهای این زیردریایی موتور پدالی آن است که باعث میشود بدون نیاز به سوخت و ایجاد سر و صدا حرکت کرده و در سکوت کامل به مواضع دشمن فرضی نزدیک شود...حتی در صورتی که دشمن فرضی متوجه این زیردریایی بشود خدمه ی آن با خواندن "دریا موجه کاکا دریا موجه" خود را به عنوان ماهیگیران محلی جا زده و با توجه به ظاهر زیردریایی خصم زبون فریب خورده و میتوانند به سلامت باز گردند...البته در صورتی نیز که کار به درگیری کشیده شود در زیر صندلی خدمه تجهیزات سرد تعبیه شده و ایشان میتوانند با چوب، پارو و یا سنگ به دشمن فرضی حمله ور شوند. 

تانک فلّاق (دقت کنید که روی لام تشدید دارد):

tank_VqQjjIQ.jpg
این تانک مدل بازسازی شده و تابستانی تانک مرکاوا بوده و به آن مرکاوای لاانگشتی نیز میگویند. از آنجا که در فصلهای گرم سال دمای هوای داخل کابین باعث تعریق سرنشینان و ایجاد بوی نامطبوع در داخل اطاقک تانک میشود متخصصین ایرانی تصمیم گرفتند که با روشی ابتکاری و منحصر به فرد بادخور سرنشنینان را زیاد کرده و این مشکل را مرتفع نمایند... این تانک که به آن تانک اون ورش پیدا هم گفته میشود قابلیتهای رزمی جالب توجهی دارد...به طور مثال از آنجا که ساختار این تانک کلن مشبک است احتمال اصابت گلوله به آن کم است و معمولا گلوله ها از سوراخهای تعبیه شده در داخل تانک رد شده و به تانک آسیبی نمی رسانند. قابلیت دیگر این تانک این است که برخلاف سایر تانکها از سرنشین خود محافظت نمیکند و سرنشین مثل یک سیبل در جلوی تانک و در فضای آزاد و بدون هیچ پوششی نصب میشود و چشم در چشم خصم زبون میدوزد... اینکه چنین قابلیتی چطور میتواند در نبردها مثمر ثمر باشد هنوز مشخص نشده است و احتمالا در "آینده" مشخص خواهد شد. 
این تانک در دو مدل با پشه بند و بدون پشه بند به ناوگان زرهی ارتش جمهوری اسلامی اضافه شده است.

هلیکوپتر ظفر 300:

heli_RrkZY6c.jpg

این هلیکوپتر با الگو برداری از هلیکوپتر آمریکایی کبرا و توسط  تیم طراحان و متخصصین داخلی ساخته شده است...ظفر 300 به خاطر شباهت ظاهری اش به خودروی پراید به "پراید پرنده" هم شهرت دارد...اولین ویژگی این هلیکوپتر که در نگاه اول بسیار جلب توجه نموده و آن را از همتای آمریکایی خودش متمایز میکند، نوک بسیار تیز آن است...نوک این هلیکوپتر به قدری تیز است که نه تنها در نبردهای هوایی کمتر هلیکوپتری جرئت نزدیک شدن به آن را پیدا میکند بلکه بر روی زمین هم قابلیت این را دارد که جراحات جدی ایجاد نماید...ویژگی منحصر به فرد دیگر این هلیکوپتر رنگ آمیزی آن است...رنگ صورتی و بنفش بدنه ی این هلیکوپتر برای این است که در عملیاتها توسط هلی کوپترهای دشمن به عنوان هلیکوپتر جنگی قابل شناسایی نباشد و با سرویس مدرسه ی دخترانه اشتباه گرفته شود... به خاطر این ویژگی منحصر به فرد است که ظفر 300 میتواند بدون ریسک و جلب توجه به هلیکوپترها و مواضع دشمن بسیار نزدیک شده و آنها را در تیر رس خود قرار دهد. البته ناگفته نماند که این نزدیک شدن و در تیر رس قرار دادن حالت نمادین دارد و خلبان اگر عاقل باشد به اعتبار آن بیلبیلکی که از جلوی هلیکوپتر بیرون زده است برای هلیکوپترهای تا دندان مسلح دشمن شاخ و شانه نمیکشد.

  • Upvote 1
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قلب سری ارتش رژیم صهیونیستی در دل زمین
روزنامه صهیونیست یدیعوت آحارانوت تصاویری را از داخل مقر سری ارتش این کشور که در زیر ساختمان وزارت جنگ این رژیم در دل زمین در تل آویو واقع شده است، منتشر کرد.

تسنيم نوشت: برای اولین بار تصاویری را از دخل مرکز سری ارتش این کشور منتشر کرده است.بر اساس این گزارش این مقر در زیر ساختمان وزارت جنگ این کشور در تل آویو واقع شده است.از آنجا که سانسور مانع از ذکر عمق این مکان شده است ولی این روزنامه می نویسد که سربازان هنگام خروج از این مکان عرق کرده بودند که هیمن امر نشان از این دارد که این مکان سری در عمق زیادی از زمین واقع شده است.
493431_809.jpg
یدیعوت آحارانوت می نویسد که این مکان در سال 1964 برای مدیرت درگیری ها و بحران ها از یک مکان امن ساخته شده است و اسحاق رابین وزیر جنگ وقت اسرائیل بر ساخت آن نظارت داشته است ولی در آن جنگ از این مکان استفاده نکرد تا اینکه در جنگ اکتبر 73 مورد استفاده قرار گرفته است.
493430_376.jpg
به نوشته یدیعوت آحارانوت این مقر به منزله قلب ارتش و رژیم صهیونیستی است و هر ورود و خروجی در این مکان چک می شود. این مقر از سالن های وسیع و مراکز اطلاعاتی و ستاد مشترک و در سال گذشته از آغاز ربودن سه شهرک نشین صهیونیست در الخلیل تا حمله به غزه از آن استفاده شد.این روزنامه صهیونیستی مدعی شده است که این مکان همچنین در برابر تهدیدهای نظامی چه کلاسیک و چه هسته‌ای مقاومت می‌کند و از زیرساخت هایی برخوردار است که رهبران صهیونیست می توانند برای مدت طولانی در آن سکونت داشته باشند.
 
 
493429_535.jpg
 
 
 
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تحویل سه فروند بالگرد  هند به دولت کابل

 

این بالگردها قابلیت حمل و نقل، عملیات نجات و ظرفیت بررسی، شناسایی و نقشه برداری را دارند.
پیش از این نیز وزارت دفاع افغانستان از تحویل گرفتن بالگرد‌های جنگی آمریکایی مدل MD-530 خبر داده بود.
این بالگردها جایگزین بالگردهای روسی خواهد شد اما خلبانان افغان معتقدند بالگردهای روسی با شرایط جوی و جغرافیایی افغانستان سازگاری بهتری دارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چین رزمایش جدید موشکی خود را با موفقیت به پایان رساند

 

چین روز شنبه اعلام کرد که آزمایش سامانه موشکی «هونگ چی 2» را با رهگیری دقیق هواپیماهای بدون سرنشین، با موفقیت به پایان رسانده است.
به گزارش ایرنا، شبکه اطلاع رسانی نیرو های مسلح ارتش آزادیبخش چین روز شنبه با انتشار تصاویری اعلام کرد که نیروهای هوایی این کشور دست به آزمایش سامانه موشکی خود موسوم به «هونگ چی 2» زده است.
در گزارش منتشر شده بدون اشاره به زمان دقیق این تمرین نظامی، اعلام شده است که نوع ارتقا یافته این سامانه در رهگیری و انهدام هواپیماهای بدون سرنشین با موفقیت وظایف خود را به انجام رسانده اند.
خبرگزاری شین هوا امروز در گزارشی به نقل از منابع نظامی چین، مکان برگزاری این رزمایش موشکی را اواسط ماه جاری میلادی (آوریل) در بیابان های شمال غرب کشور اعلام کرد.
براساس این گزارش، در این تمرین نظامی آمادگی نیروها در بخش آماده سازی و راه اندازی سریع سامانه، موقعیت سنجی، رهگیری و انهداف هدف، جنگ الکترونیک و عملیات دقیق راداری مورد ارزیابی قرار گرفته است.

در گزارش ارتش آزادیبخش چین، برگزاری این قبیل تمرینات در راستای ارتقا و تثبیت آمادگی یگان های دفاعی - موشکی کشور و همچنین حضور فعال در عملیات های مربوط به حوزه جنگ الکترونیک، امری طبیعی و عادی معرفی شده است.
گفته می شود، این سامانه چینی قابلیت برابری با سامانه موشکی پاتریوت آمریکا، اس - 400 روسیه و سامانه مشترک فرانسه و ایتالیا موسوم به «یوروسام سامپ تی» را داراست.
سامانه موشکی ضد هوایی «هونگ چی» به معنای «پرچم سرخ» که در بازار بین المللی با نام مستعار «اچ کیو» شناخته می شود، می تواند به سرعت روی اهداف متحرک در فاصله دور قفل شود و آنها را منهدم کند.
این سامانه همچنین می تواند در حملات هوایی گسترده و در حالی که امواج پارازیت برای از کارانداختن سامانه های راداری و سیستم های دفاعی فعال است، به خوبی عمل نماید.
«هونگ چی» در عین حال می تواند هواپیماها و بالگردهای نظامی مجهز به موشک و هواپیماهای بدون سرنشین را رهگیری کرده و هدف قرار دهد.
سامانه دفاعی چین همچنین توانایی رهگیری و منهدم کردن موشک های کروز، موشک های هوا به زمین و بمب های هدایت شونده را نیز دارد.
از مدتی قبل و در جریان مراودات نظامی ترکیه و چین نام این سامانه، که سامانه ای زمین به هواست بر سر زبان ها افتاد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 چین 50 فروند جنگنده 'تندر' به پاکستان می دهد

 

چین قرار است طی سه سال آینده، 50 فروند دیگر هواپیمای جنگنده مدل JF-17 معروف به 'تندر' را به پاکستان تحویل دهد.
براساس این گزارش، طبق قرارداد میان اسلام آباد و پکن، پاکستان قرار است در مجموع 110 جنگنده تندر از چین تحویل بگیرد.
چین علاوه بر تحویل این جنگنده ها به پاکستان، خط تولید مشترک آن را نیز در اختیار پاکستان قرار است داده و این جنگنده در حال حاضر در داخل پاکستان نیز با ظرفیت محدود تولید می شود.
چین اصلی ترین تامین کننده تسلیحات نظامی و تجهیزات دفاعی پاکستان است.
جنگنده تندر یکی از نمادهای دوستی پاکستان و چین محسوب می شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 کره جنوبی سال آینده برای حمله موشکی به شناورهای کره شمالی آماده می شود

 

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز یکشنبه به نقل از مقامات نظامی این کشور اعلام کرد که سئول سال آینده به موشک های جدید هدایت شونده ای برای حمله زمین به دریا به شناورهای هاورکرافت (هواناو) کره شمالی آماده می شود.
این گزارش به نقل از یک مقام آژانس توسعه دفاعی کره جنوبی (ای دی دی) اعلام کرد که این موشک های با 190 سانتی متر طول و 15 کیلوگرم وزن تا کنون چهار مرحله آزمایشی را با موفقیت سپری کرده و احتمالا پس از چند آزمایش دیگر در طی چهار ماه آتی در جنوب سئول در سال آینده در جزایر بائنگ یئونگ و یئون پیونگ در دریای زرد در نزدیکی مرز با کره شمالی مستقر خواهند شد.
وی که خواست نامش فاش نشود در این خصوص افزود: سئول ساخت این موشک های با برد پنج تا هشت کیلومتر را از سال 2012 با صرف 65 میلیون دلار آغاز کرد تا بتواند هواناو ایرکاشن کره شمالی را هدف قرار دهد.
براساس این گزارش، پیونگ یانگ در سال 2012 پایگاهی را در گوامپو در جنوب استان هوانگ هی در حدود 60 کیلومتری مرز دریایی غربی خود ساخت که می تواند 70 دستگاه هاورکرافت را در خود جای دهد.
به گزارش یونهاپ، کره شمالی اخیرا با استفاده از این شناورهای هاورکرافت رزمایش های خشکی و نفوذی خود را تشدید کرده است.
از آنجایی که کره جنوبی بارها رزمایش های دریایی متعددی را با آمریکا در این دریا برگزار کرده است، مرز دریایی دو کره در گذشته بارها صحنه درگیری خونین میان دو کشور بوده است.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 بولیوی از روسیه جنگنده می‌خرد

 

 در صورت انعقاد قرارداد بین وزارت دفاع بولیوی و روسیه، مسکو 20 جنگنده جدید به این کشور ارائه خواهد داد.

ریمی فرریرا، وزیر دفاع بولیوی در این باره گفت: ما به دو اسکادران کوچک متشکل از 10 فروند جنگنده نیاز داریم. تاکنون ما پیشنهاداتی از سوی برزیل، فرانسه، روسیه و آرژانتین داشته‌ایم. با این حال هنوز مشخص نیست که ما در بین این گزینه‌ها دست به انتخاب بزنیم.
این در حالی است که جزئیات بیشتری از چگونگی این قرارداد احتمالی منتشر نشده است.
دولت بولیوی قصد دارد به منظور تحت نظر گرفتن قاچاق مواد مخدر در مرزهای خود از این جنگنده‌ها استفاده کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.