Recommended Posts

 آمریکا ناو چه به شمال شرقی آسیا اعزام می کند

 

نیروی دریایی آمریکا روز سه شنبه از تصمیم خود برای اعزام ناوچه ساحلی به شمال شرقی آسیا خبر داد.
 دریادار 'چارلز ویلیام' فرمانده آماد و پشتیبانی ناوگان هفتم دریایی آمریکا امروز در سنگاپور گفت ناوچه ساحلی 'USS Fort Worth' این هفته از سنگاپور عازم شمال شرقی آسیا خواهد شد تا به زودی در یک رزمایش نظامی مشترک با کره جنوبی شرکت کند و پس از آن، برای دیداری رسمی، در سواحل ژاپن پهلو بگیرد.
'یو اس اس فورت ورٍث' دومین ناوچه ساحلی (LCS) است که از آمریکا به سنگاپور رفته است.
دریادار ویلیام درباره دلیل حضور ناوچه های ساحلی آمریکا در شمال شرق آسیا گفت: نقش نیروی دریایی چه در جنوب شرقی و چه در شمال شرقی آسیا، 'حضور در زمان و مکان مهم' و 'همکاری با کشورها برای برقراری امنیت دریایی' است.
ایالات متحده، معمولا با توجیهِ ایجاد توازن قوا در برابر کره شمالی، ناهای جنگی اش را به منطقه اعزام می کند.
چین حضور دریایی آمریکا را تهدیدی برای امنیت خود می داند.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
وزیر دفاع جدید آمریکا در حضور معاون رئیس جمهور این کشور سوگند یاد کرد تا سکان هدایت پنتاگون را به دست گیرد.


 به گزارش تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، «اشتون کارتر» امروز سه شنبه در حضور «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد و رسما وزیر دفاع جدید این کشور شد.

وی گفت در خصوص اعزام نظامیان آمریکا در مناطق خطرناک با دقت و مراقبت بیشتری برخورد خواهد کرد.

بایدن در مراسم سوگند وزیر دفاع جدید آمریکا گفت که کارتر با نبردهای سخت زیادی از مبارزه با داعش گرفته تا کاهش بودجه روبروست.

اشتون کارتر که امروز رسما جایگزین چاک هیگل شد چهارمین وزیر دفاع دولت باراک اوباما محسوب می شود.

اوباما سوم آذر ماه رسما کناره گیری هیگل از پنتاگون را اعلام کرد. رسانه‌های ‌آمریکایی نوشتند هیگل بر اثر فشار رئیس جمهور آمریکا و به عنوان اولین قربانی از دست رفتن اکثریت دموکرات‌ها در سنای این کشور از مقام خود استعفا کرده است.
ویرایش شده در توسط ali_special

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فروش پهپاد نظامي امريکا به متحدانش

 

پهپادهاي نظامي ابزار اصلي آمريکا براي مقابله با تروريسم در کشورهاي افغانستان، پاکستان، سومالي، سوريه، عراق و يمن بوده است.
در عين حال، پهپادهاي نظامي به خاطر کشتار يا نقص عضو غيرنظاميان هدف انتقاد بوده است.
وزارت خارجه آمريکا افزود: "آمريکا مسووليت دارد که مطمئن شود فروش، انتقال و استفاده از همه پهپادهاي داراي فناوري آمريکا به طرزي مسوولانه و مطابق منافع سياست خارجي و امنيت ملي آمريکا شامل امنيت اقتصادي اين کشور و نيز ارزش‌هاي آمريکايي و استانداردهاي بين‌المللي صورت مي‌گيرد."
اين بيانيه کشورهاي دريافت‌کننده پهپاد را مشخص نکرد اما روزنامه واشنگتن‌پست نوشت ايتاليا، ترکيه، و کشورهاي خليج فارس خواستار خريد پهپادهاي نظامي آمريکا هستند.
آمريکا تاکنون فقط به انگليس پهپاد نظامي فروخته است.
پهپادهای غیرجنگی که برای اهداف جاسوسی به کار می‌روند به طیف گسترده‌تری از کشورها از جمله متحدان آمریکا در ائتلاف ناتو فروخته شده‌اند.
منابع مورد استناد واشنگتن‌پست همچنین گفته‌اند بر اساس قوانین جدید که دولت آقای اوباما آنها را محرمانه نگاه خواهد داشت، درخواست کشورهای متحد آمریکا برای دریافت این پهپادها به صورت مورد به مورد بررسی خواهند شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روسيه نزديک به 40 ميليارد دلار تسليحات و تجهيزات به هند تحويل داده است

 

منبعی رسمی در روسیه اعلام کرد کشورش از آغاز همکاری‌های نظامی با هند نزدیک 40 میلیارد دلار سلاح در اختیار این کشور گذاشته است.
آناتولی پونچوک، معاون اداره فدرال همکاری‌های نظامی و فنی روسیه، در نمایشگاه بین المللی هوانوردی در بنگلور هند گفت:«همکاری نظامی و فنی روسیه و هند از سال 1960 آغاز شده است و در این مدت روسیه تسلیحات و تجهیزاتی به ارزش تقریبی 40 میلیارد دلار به هند تحویل داده است.»
 این مسئول روسی گفت یکی از طرح‌های درحال اجرای روسیه در هند، کارخانه تعمیرات هوانوردی شهر شاندیگار هند است که پس از فروش بالگردها و تجهیزات روسیه به ارائه خدمات خواهد پرداخت.
از سوی دیگر روسیه تا سال 2017 تحویل جنگنده‌‌های میگ MiG-29K/KUB را قطعی خواهد کرد. روسیه در مجموع 45 هواپیمابه هند تحویل خواهد داد تا در ناوهای هواپیمابر‌ هند مستقر شوند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
 
دولت آمریکا برای صادرات هواپیماهای بدون سرنشین نظامی و تجاری (پهپاد) قواعد جدیدی وضع کرده است.
 
به گزارش بی بی سی، مطابق این قوانین تقاضای خرید هواپیماهای بدون سرنشین باید از طریق دولت‌ها ارایه شود و خریداران برای موارد کاربرد آن باید اطمینان آمریکا را جلب کنند و در قرارداد خود برای شروط مالکیت و استفاده از این پرنده‌های هدایت شونده تعهد دهند.
 
وزارت خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه (۱۷ فوریه - ۲۸ بهمن) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد "آمریکا پیشتاز صنعت تولید هواپیماهای بدون سرنشین در جهان است و با توجه به افزایش کاربرد این نوع هواپیماها توسط کشورها، آمریکا احساس می‌کند در قبال خرید، تحویل و استفاده از آنها مسئولیت دارد؛ بر این اساس، قوانین جدید ناظر به هواپیماهای بدون سرنشین نظامی و تجاری تولید آمریکاست."
 
در بیانیه وزارت خارجه آمده که مقررات جدید در ادامه بازبینی قوانین صادرات این نوع هواپیماها است و هم‌گام با سیاست های این کشور برای رایزنی با دیگر ممالک بر سر وضع قوانین بین المللی برای خرید و فروش و استفاده از پهپادهاست.
 
رئوس قوانین جدید که در بیانیه وزارت خارجه به آنها اشاره شده است عبارتند از:
 
   - خرید و فروش و تحویل سیستم‌های حساس، باید از طریق برنامه‌های تسلیحاتی میان دولت‌ها صورت گیرد.

  -  هرگونه تقاضا برای خرید و تحویل باید توسط اداره امنیت فناوری دفاعی و نهادهای مرتبط با در دسترس قرار دادن چنین فناوری‌های به کشورهای خارجی، بررسی شود.

  -  خریداران در قرارداد خود باید به دولت آمریکا در زمینه موارد استفاده و مالکیت این سیستم‌ها تعهد دهند .

  -  تمامی قراردادهای خرید و تحویل این سیستم‌ها باید موارد استفاده و محدودیت‌های مالکیت آنها را شامل شود .
 
از جنگ علیه داعش تا هدیه کریسمس
 
علاوه بر افزایش تقاضای خرید و استفاده نظامی و تجاری از پهپادها در سطح جهانی، افزایش خرید این نوع پرنده‌های بدون سرنشین در میان شهروندان آمریکایی‌ها برای کریسمس سال گذشته، اداره هوانوردی این کشور را وادار کرد برای صاحبان آنها، یک مجموعه توصیه ایمنی منتشر کند.
 
پهپادهای حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای یکی از محبوب‌ترین کالاهایی هستند که شهروندان آمریکایی در ایام سال نو میلادی ۲۰۱۵ به عنوان هدیه خریدند.
 
بر اساس اطلاعات سایت آمازون، علاقه‌مندان می‌توانند با قیمتی حدود ۱۵۰ دلار یک نمونه ارزان از این پرنده‌های هدایت‌شونده را بخرند اما حرفه‌ای‌ترین محصول شرکت هابی‌فیلیپ از سازندگان این پهپادها، حدود ۸ هزار دلار قیمت دارد.
 
اداره هوانوردی آمریکا اکنون برای صاحبان این پهپادها توصیه‌های ایمنی منتشر کرده و از آنها خواسته پرنده‌های هدایت‌شونده خود را نزدیک هواپیماهای مسافری یا در مکان‌های شلوغ نزدیک به سطح زمین و در حال مستی به پرواز درنیاورند
.
ویرایش شده در توسط ali_special
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 ژاپن ممنوعیت ارسال تجهیزات نظامی برای ارتش های خارجی را لغو می کند

 

یک منبع دولتی ژاپن اعلام کرد: کابینه «شینزو آبه» به دنبال آن است ممنوعیت چند ساله ارسال سلاح و تجهیزات برای نیروهای نظامی کشورهای خارجی را لغو کند.
طبق قانون اساسی ژاپن، این کشور برای حل اختلافات بین المللی نمی تواند به زور نظامی متوسل شده و همچنین برای این منظور به کشورهای خارجی کمک کند.
بنابراین، درصورت تایید این طرح، توکیو می تواند از این پس تجهیزات نظامی موردنیاز ارتش های همپیمان خود را تامین نماید.
این منبع دولتی تصریح کرد که ائتلاف حزب حاکم ژاپن قرار است این طرح را روز جمعه مورد بررسی قرار دهد.
روزنامه ژاپن تایمز گزارش داد: این طرح که اختیارات نیروهای نظامی ژاپن موسوم به «نیروهای دفاع از خود» را افزایش می دهد با احتیاط بیشتری از سوی حزب همپیمان دولت یعنی کمیتو مواجه شده است.
این حزب معتقد است، مساله کمک لجستیک ژاپن به ارتش کشورهای خارجی مغایر با مفاد قانون اساسی این کشور است.

بنابراین گزارش، تاکنون کمک نیروهای نظامی ژاپن به ارتش های خارجی به تدارک آب، سوخت، دارو و حمل و نقل محدود می شد.
روزنامه ژاپن تایمز با اشاره به اینکه بسیاری از تسلیحات و تجهیزات نظامی کشورهای اروپایی و آمریکا مشابه و یا مشترک با ژاپن است، گزارش داد: توکیو با توجه به این مساله به فکر تدارک و ارسال تجهیزات نظامی برای همپیانان خود افتاده است.

کشورهای آمریکا و استرالیا هدف ارسال تجهیزات نظامی ژاپن هستند.
کابینه 'شینزو آبه' همچنین به دنبال آن است مسئولیت عملیات سوختگیری و نگهداری جنگنده های کشورهای خارجی که عازم مناطق جنگی هستند را به عهده گیرد.
آبه، نخست وزیر ژاپن در تلاش است با تغییر بخشی از قانون اساسی این کشور اختیارات نیروهای نظامی ژاپن را افزایش دهد.
در همین راستا، کابینه شینزو آبه در اول جولای سال 2014 (10 تیر) با تفسیر بخشی از قانون اساسی ژاپن به نیروهای نظامی این کشور اجازه داد تا از حق خود برای شرکت در ترتیبات دفاع دسته جمعی استفاده کند.
همچنین آبه روز گذشته در اظهاراتی بار دیگر اعلام کرد: کابینه وی به دنبال تصویب قانونی دائمی است که به نیروهای ویژه این کشور موسوم به «نیروهای دفاع از خود» اجازه می دهد بدون نیاز به مجوز پارلمان در عملیات نظامی برون مرزی شرکت کند.

حضور ارتش ژاپن در عملیات جنگی برون مرزی با مخالفت های گسترده مردمی و محدودیت های قانونی رو به رو است.
'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن اخیرا از داشتن یک «ارتش قدرتمند» سخن رانده و گفته این ارتش حق دارد در جنگ های بین المللی حضور داشته باشد.
طبق اعلام مقامات ژاپنی، این کشور درتلاش است محدودیت های قانونی در زمینه صادرات سلاح را نیز برداشته و به بهانه های مختلف از جمله گسترش فعالیت های اقتصادی، به جرگه صادرکنندگان تجهیزات جنگی بپیوندد و از قرار معلوم، آمریکا نخستین بازار ژاپن در این عرصه خواهد بود.
قانون اساسی ژاپن در سال 1947 تدوین و با فشار نظامیان آمریکایی به این کشور تحمیل شده است. طبق این قانون، ژاپن اجازه داشتن «ارتش» به معنی مصطلح آن را ندارد و در مقابل می تواند نیروهای محدود نظامی موسوم به «نیروهای دفاع از خود» داشته باشد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ارتش آمريکا با کشورهاي آفريقايي تمرين نظامي مشترک برگزار مي کند

 

ارتش آمریکا این هفته تمرین نظامی آموزشی سالانه خود را با نظامیانی از سراسر آفریقا در چاد آغاز خواهد کرد.
 این تمرین آموزشی در حالی برگزاری می شود که چاد و کشورهای همسایه آن در حال مقابله با خطر روزافزون و حملات شدید گروه شورشی بوکوحرام هستند.
حدود هزار و 300 نظامی از 28 کشور آفریقایی در این تمرین نظامی آموزشی مشارکت خواهند داشت که قرار است تا نهم مارس ادامه یابد.
این تمرین آموزشی شامل چگونگی مقابله با تروریست ها خواهد بود.
این تمرین نظامی سالانه نخستین بار سال 2006 به عنوان بخشی از تلاش ها برای مقابله با ستیزه جویان مرتبط با القاعده در منطقه ساحل برگزار شد.
در حال حاضر بیشترین خطر برای امنیت منطقه از سوی بوکوحرام است که تنها سال گذشته حدود 10 هزار نفر را در نیجریه کشته و اکنون حملات فرا مرزی را در کامرون ، نیجر و چاد آغاز کرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 اسلوونی سلاح های مازاد به ارزش 1.7 میلیون یورو را فروخت

 

خبرگزاری رسمی اسلونی « STA » در گزارشی اعلام کرد که 20 هزار قبضه سلاح سبک گرم از مجموع 46 هزار سلاح استفاده نشده و مازاد به شرکت اتریشی لیمکس فروخته شده که این سلاح ها برای نگهداری در کلکسیون و یا استفاده در صنعت فیلم سازی پیشنهاد شده است.
بنا به این گزارش، ژلیکو کرالی از اداره تدارکات وزارت دفاع اسلونی در این رابطه گفت که به دلیل اینکه این سلاح ها مورد استفاده نیروی نظامی اسلوونی قرار ندارد و از طرفی نگهداری و حفاظت آنها هزینه دارد لذا وزارت دفاع اسلوونی تصمیم به فروش آنها گرفت.
وی افزود که برای نابودی و انهدام سلاح های از رده خارج به پول نیاز است و به همین دلیل وزارت دفاع اسلوونی با بررسی بازار برای فروش تصمیم گرفت که آنها را از طریق مزایده بفروشد.
خبرگزاری رسمی اسلوونی همچنین گزارش داد که وزارت دفاع این کشور تعدادی از سلاح های مازاد استفاده نشده را به موزه تاریخ نظامی هدیه کرد و تعدادی را هم به کلکسیونردارهای ثبت شده فروخت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
مقامات روسیه اعلام کردند، نسل جدید رادارهای ضد موشکی Nebo-M را در پاسخ به تهدیدات سیستم‌های دفاع موشکی ناتو در شرق اروپا مستقر کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرهنگ "الکسی زولوتوهین"، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اظهار کرد: مجموعه راداری Nebo-Mکه یک مجموعه متحرک چند بردی و قابل برنامه‌ریزی است و می‌تواند درباره اهداف آیرودینامیکی و هایپرسونیک سایز کوچک در وضعیت پارازیت اندازی دشوار اطلاعات کسب کند.

به گفته وی این رادار همچنین می‌تواند به ارائه اطلاعات درباره سیستم‌های تسلیحاتی ضد موشکی بپردازد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که تولید و استقرار سیستم‌های ضد موشکی نسل بعدی که برخوردار از تکنولوژی AESA باشند یکی از اولویت‌های نخست این وزارتخانه است.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه سیستم دفاعی Nebo-M یک سیستم جدید سه بعدی است که از یک طراحی چند باندی قابل برنامه‌ریزی برخوردار است این مجموعه شامل پست فرماندهی و ادغام اطلاعات مرکزی است و متشکل از سه رادار است که بر روی تریلی‌های 24 تنی جداگانه مستقر می‌شوند.

این رادار به گونه‌ای طراحی شده که به صورت خودکار اهداف هوابرد نظیر موشک‌های بالستیک، جنگنده‌های رادارگریز و یا پهپادها و همچنین اهداف هایپرسونیک را تشخیص دهد.

همچنین این رادار در حالت اسکن چرخشی می‌تواند بالغ بر 200 هدف آیرودینامیکی را در فاصله و ارتفاع 600 کیلومتر ردیابی کند. رادار Nebo-M در حالت اسکن ناحیه‌ای می‌تواند تا 20 هدف بالستیک را در برد بالغ بر 1800 کیلومتر و تا ارتفاع 1200 کیلومتر ردیابی کند.
ویرایش شده در توسط vahidg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 رقابت ژاپن، فرانسه و آلمان برای ساخت زیردریایی های جدید استرالیا/ 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری

 

نیروی دریایی استرالیا به دنبال یافتن جایگزینی برای زیردریایی های کلاس 'کولینز' است که تقریبا در حال نزدیک شدن به پایان عمر عملیاتی خود هستند.
'کوین اندروز' وزیر دفاع استرالیا، گفت که ژاپن، فرانسه و آلمان برای ساخت زیردریایی جدید استرالیا رقابت می کنند.
وی گفت که وزارت دفاع این کشور پیشنهادهایی از شرکای بالقوه خود در خصوص ساخت زیردریایی در خارج از استرالیا و در استرالیا و یا یک رویکرد ترکیبی و با روش فرایند ارزیابی رقابتی دریافت کرده است.
وزیر دفاع استرالیا، گفت که هیچ تضمینی وجود ندارد که زیردریایی های جدید در این کشور طراحی و یا ساخته شود.
دولت استرالیا در ابتدا به دنبال خرید 10 فروند زیردریایی از ژاپن بود و برخی خبرها حکایت از قرارداد 20 میلیارد دلاری برای خرید این زیردریایی ها داشت.
پس از این طرح، سوئد نیز پیشنهاداتی برای برنامه زیردریایی استرالیا ارائه کرد که خبرها حاکی است نخست وزیر استرالیا طرح زیردریایی زیرسطحی A 26 سوئد را رد کرده است.
وزیر دفاع استرالیا نیز گفت طرح شرکت سوئدی برای ساخت زیردریایی در جنوب استرالیا رد شده است.
وی گفت که انتظار می رود کار قابل توجهی از ساخت زیردریایی ها در در استرالیا انجام و منجر به ایجاد دستکم 500، شغل جدید با مهارت بالا شود.
وزیر دفاع استرالیا، گفت که ساخت زیردریایی، بزرگترین برنامه دفاعی در تاریخ استرالیا است و 50 میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری می شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 یونهاپ: کره شمالی قابلیت شلیک موشک از زیردریایی ها را ارتقا داده است

 

خبرگزاری رسمی کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی اقدام به انجام آزمایشی کرده است که نشان دهنده ارتقای قابلیت شلیک موشک های جنگی از زیردریایی ها است.
یونهاپ به نقل از منابع نظامی این کشور نوشت: آزمایش انجام شده بر روی لانچرهایی صورت گرفته که شلیک موشک از زیردریایی ها را تقویت کرده و قدرت پرتاب آنها را افزایش می دهد.
لانچر به نوعی از سیستم حمل و پرتاب موشک گفته می شود.
این منابع همچنین اعلام کرده اند که کره شمالی عملیات تست این تجهیزات تسلیحاتی را در مناطق ساحلی نزدیک به کارخانه کشتی سازی «سینپوی جنوبی» انجام داده است.
بر اساس این گزارش، شواهد موجود همچنین از شبیه سازی شلیک یک موشک از لوله توپ یک فروند زیردریایی کره شمالی طی ماه گذشته میلادی حکایت دارد.
منابع اطلاعاتی آمریکا و مقامات کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بودند که کره شمالی پس از راه اندازی یک فروند زیر دریایی 2500 تنی در سال گذشته، مشغول اجرای برنامه هایی برای توسعه موشک های بالستیک قابل شلیک از زیردریایی شده است.
رسانه رسمی کره جنوبی همچنین می گوید؛ قابلیت حمله کلاهک های کوچک اتمی توسط این موشکها، نگرانی درباره اقدامات پیونگ یانگ را افزایش می دهد.

این رسانه بدون ارائه توضیحات بیشتر در خصوص آزمایش امروز کره شمالی اعلام کرد که چنین آزمایش هایی ثبات منطقه را بر هم می زند.
کره شمالی در روز سی ام آبان ماه امسال نیز اقدام به شلیک یک فروند موشک زیردریایی کرده بود که رسانه های کره جنوبی در آن زمان نیز اعلام کردند که به نظر می رسد این موشک دارای قابلیت حمل کلاهک هسته ای باشد.
این آزمایش در یک فرایند شبیه سازی شده از یک زیردریایی صورت گرفته بود که نشان می داد این کشور در ارتقاء دانش فنی موشک های دریایی با قابلیت اتمی است.
پرتاب موشک از سوی کره شمالی همواره با اعتراض همسایه جنوبی همراه است و این کشور انجام آزمایش های تسلیحاتی از سوی پیونگ یانگ را تهدیدی برای خود می داند.
از سوی دیگر کره شمالی با رد این ادعاها بارها اعلام کرده که انجام این آزمایش ها در جهت حفظ توان نظامی اش صورت می گیرد و تهدیدی بر علیه هیچ کشوری نیست.
پیونگ یانگ در سال 2005 میلادی خود را به عنوان یک قدرت هسته ای معرفی کرد و سال 2006 نخستین آزمایش هسته ای خود را انجام داد.
این کشور همچنین در سال های 2009 و 2013 میلادی دو بار دیگر اقدام به انجام آزمایش هسته ای کرده است.

کره شمالی 19 بهمن ماه سالجاری به مناسبت سالگرد تاسیس ارتش این کشور، در اقدامی که نوعی نمایش قدرت شمرده می شد، چندین موشک کوتاه برد به سوی دریای ژاپن شلیک کرد که پس از پیمودن مسافتی حدود 200 کیلومتر به درون دریا سقوط کردند.
پیونگ یانگ همچنین طی ماه گذشته اقدام به شلیک راکت جدید ضد کشتی با دقت بالا کرد که «کیم جونگ اونگ» رهبر کره شمالی در انجام این آزمایش موشکی نظارت مستقیم داشت.
خبرگزاری رسمی کره شمالی پس از این این آزمایش اعلام کرد که راکت پرتاب شده در هدف گیری کشتی ها جنگی دشمن از دقت بسیار بالایی برخوردار است.
این کشور 30 آبان ماه امسال نیز اقدام به شلیک یک فروند موشک زیردریایی کرده بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
می خوام یه چیزی بگم حضرات قاطی نکنن یه وبلاگ معرفی می کنم راه زدن انواع تسلیحات ایرانو همه رو گفته!!!!!!!!!!! برید سایت صراط مستقیم خودتون ببینین؟؟؟

seratmostaghim.blog.ir

khetab.blog.ir ویرایش شده در توسط amirsepah

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 برد پهپادهای ایرانی افزایش می یابد

 

سازمان صنایع هوایی ایران یکی از شرکت های وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است که علاوه بر ساخت هواپیماها، پهپادهای مورد نیاز نیروهای مسلح را نیز تولید می کند.
امیر 'کریم بنی طرفی' جانشین رییس سازمان صنایع هوایی ایران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دفاعی ایرنا اعلام کرد که بر اساس نیاز نیروهای مسلح این سازمان در حال ساخت تعداد زیادی از پهپادهای جدید است.
وی گفت که تمامی پهپادهایی که توسط ارتش، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استفاده می شود در سازمان صنایع هوایی و کاملا به صورت بومی تولید شده اند.
به گفته جانشین رییس سازمان صنایع هوایی ایران قابلیت های پهپادهایی جدیدی که توسط سازمان صنایع هوایی در دست ساخت هستند نسبت به مدل های قبلی افزایش پیدا می کند.
امیر بنی طرفی تکمیل کرد: این پهپادها نسبت به پهپادهای قبلی برد و سرعت بیشتری دارند، در ارتفاع بالاتر پرواز می کنند و تصویربرداری آنها با کیفیت بیشتری است.
ایران یکی از قدرت های جهان در تولید پرنده های بدون سرنشین محسوب می شود و تا کنون انواع پهپاد با کارایی های مختلف را ساخته است.
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران چندی پیش پس از به زمین نشاندن پهپاد 'آر کیو 170' آمریکا توانستند نمونه داخلی آن تحت عنوان 'آر کیو 170 ایرانی' را با استفاده از روش مهندسی معکوس تولید کنند که یکی از پیشرفته ترین پهپادهای جهان است.

 

 

نصب تجهیزات مختلف بر روی پهپاد

جانشین رییس سازمان صنایع هوایی ایران در بخش دیگری از این گفت وگو اعلام کرد که انواع تجهیزات بر روی پهپادهای جدید قابل نصب است.
امیر بنی طرفی توضیح داد: انواع تجهیزات اعم از رادار با توجه به قدرت و نوع پهپادها بر روی آنها نصب خواهد شد.
ارتش جمهوری اسلامی ایران اوایل دی ماه در رزمایش محمد رسول الله (ص) انواع مختلف پهپادها همچون رادارهای ترابری، انتحاری، رصد و دیگر پهپادها را مورد استفاده قرار داد و چندین عملیات پهپادی برگزار کرد.

 

تقاضای خارجی برای پهپاد ایرانی

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم هفدهم آذر ماه در بازدید از دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) اعلام کرد که دیگر کشورها خواهان استفاده از توان پهپادی ایران هستند.
علاء الدین بروجردی با اشاره به سفر چندی پیش اعضای کمیسیون ملی به آمریکای لاتین و کشور مکزیک اعلام کرد که مکزیکی ها یکی از کشورهای خواهان استفاده از پهپادهای ایرانی هستند.
وی همچنین گفته بود: ونزوئلا چند سالی است که از پهپادهای ایرانی استفاده می کند و دوستان حزب الله نیز به این توانایی رسیده اند.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرده است که بر اساس صلاحدید آمادگی فروش تسلیحات نظامی به کشورهای دوست را دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.